-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מכסחות השדים
Ghostbusters
ריבוט לסדרת "מכסחי השדים".
תאריך הפצה בארה"ב: 15/07/2016
תאריך הפצה בישראל: 21/07/2016
חלק מהבדיחות מצחיקות, חלק לא; חלק מהרפרנסים הרבים מאוד לסרט המקורי חביבים, חלק מאולצים; האקשן לא רע. קייט מק'קינון מעולה. בסך הכל, סרט קיץ סביר פלוס, עכשיו אפשר להירגע?
הסרט פתח עם 46 מיליון
שזה סביר. לא כישלון טוטאלי, אבל גם לא הצלחה גדולה. עמד בתחזיות, אבל זה לא חוכמה כי הטווח שלהן היה גדול – בין 35 ל-50. נקודה לרעתו היא שלמרות שזה הסרט היחיד שפתח השבוע בתפוצה רחבה, הוא לא הגיע למקום הראשון – 'חיות מחמד', בסופ"ש השני שלו, הכניס 50 מיליון.
נשאר לראות כמה יכניס במשך הריצה שלו בקולנוע, והאם זה יספיק לסוני בשביל לאשר סרט המשך. במקרה הזה הישועה לא תגיע מסין, כי הסרט לא יוקרן שם בכלל.
מה בעצם הסיבה שבגללה הוא לא מוקרן בסין?
(ל"ת)
שחס וחלילה אף מכסחת שדים לא תכסח את רוחו של מאו דזה-דונג
(ל"ת)
יש לממשלה הסינית משהו נגד רוחות.
ואם זה יגרום ליותר סרטים מהוליווד להוריד רעיונות על רוחות ושדים מהסרטים שלהם זו תהיה עוד סיבה לשנוא את סין וההשפעה ההולכת וגוברת שלה על הוליווד.
כן ולא
הוליווד רפורטר מפרטים קצת על העניין הזה, וטוענים שזו לא הסיבה העיקרית.
אמ;לק:
חוקי הצנזורה מאוד כלליים, ואוסרים "עידוד כתות ואמונות טפלות" – והרגולוטור מנצל את זה לפעמים בשביל לאסור הקרנת סרטים מסוימים מסיבות הזויות. אבל במקום לנסות להתאים את הסרט איכשהו, סוני ויתרו מראש בטענה שאין לסרט קהל בסין.
נהפוך הוא, בסין יש לרוחות מקום מאוד חשוב
בתרבות הסינית, הרוחות של כל, אבל *כל* הדורות הקודמים של משפחתך מלוות אותך עד יומך האחרון (ב-"מולאן" הציגו את זה די יפה), ומאוד לא כדאי לך לעצבן אותן. יכול להיות שבאמת סרט על צוות של גיבורות שעוסקות בזה היה גורם כאבי-בטן קשים לצופה הסיני הממוצע.
בסין של לפני כמה מאות שנים
סין לאחר המהפכה הקומוניסטית הפכה למדינה אתאיסטית בהגדרה. המפלגה הקומוניסטית הכריזה על דתות ועל אמונות טפלות כאמצעים של הפיאודליזם או של הקולוניאליזם לשמור על כוח, ושללה את קיומם של אלים, של רוחות או של העל-טבעי.
מה שהציגו במולאן – ובכן, זה היה נכון לסין שלפני אלף שנה – לא לסין שניסתה להכחיד את הדתות משטחה.
על פי מקורות שונים באינטרנט - ובכלל זה מקורות רשמיים של ממשלת סין - המסורת עדיין קיימת בחלקים שונים של המדינה
זה נכון שסין של מאו הנהיגה טרור בכל הנוגע לדת (ולכל תחומי החיים האחרים), אבל סין של היום, למרות היותה מדינה קומוניסטית באופן רשמי, מתירה חופש דת (נקבע בחוקה של המדינה כבר ב-1978), ופוליטיקאים שונים אף הביעו תמיכה בחזרה למסורות דתיות מתוך תקווה שהדבר יעודד התנהגות מוסרית. דתות וכתות שנרדפות בסין הן בעיקר כאלה שהשלטון רואה כאופוזיציה – אבל לא כולן נתפסות ככאלה.
comic book girl עשתה ניתוח מעולה של כל הטירוף מסביב לסרט,
ואיך הגענו למצב ההזוי הזה שלהעביר ביקורת על זבל הוליוודי תאגידי וחסר נשמה הפך להיות לא P.C.:
Why Being Honest about Ghostbusters is Important
המצב ההזוי הזה נוצר בעיקר בגלל הכמות הבלתי הגיונית של התייחסות לא עניינית לסרט
מספיק לראות את ההצבעות של גברים מול אלו של נשים לסרט בימד"ב:
http://www.imdb.com/title/tt1289401/ratings-male
http://www.imdb.com/title/tt1289401/ratings-female
די ברור שמרבית מהקצת יותר מה-50% נשים שנתנו לסרט ציון 10, ו-43% מהגברים שנתנו ציון 1 לא הביעו את דעתם המנומקת על הסרט (בעוד שהציונים של המבקרים נמצאים כמעט כולם באזור שבין "בינוני מינוס" ל"סבבה של סרט" בלי קטילות של ממש או התלהבות מיוחדת) – זאת פשוט תחרות השתנות בין גברים לנשים (שהגברים מנצחים בה עד כה, פשוט כי הם רבים יותר). הביקורות האובייקטיביות פשוט נבלעות בים הזה.
העניין המצחיק הוא ששתי המחנות אפילו לא רבים על אותו הדבר.
השנאה לסרט התחילה משילוב של טריילר נוראי ומיאוס טוטאלי מריבוטים לסרטים נוסטלגיים מפעם, והתעצמה למימדים מטורפים עם ההתנהגות הבאמת דוחה של סוני.
בשוליים של ההתנהגות הדוחה הזו היה הספין (הדי מבריק) של סוני שמי ששונא את הסרט שוביניסט. הספין הזה העצים את השנאה לסרט מצד אחד, ומצד שני יצר מחנה של אוהדים שהגנו על הסרט בחירוף נפש כי מבחינתם מדובר במיקרו קוסמוס של המאבק הפמיניסטי כולו.
אם לחזור לדוגמה שלך, יש פה מחנה שנתן לסרט 10 כי הוא (עלק) פמיניסטי, ומחנה שנתן לסרט 1 כי סוני חלאות. לא נתתי לסרט ציון כי לא ראיתי אותו, אבל ליבי עם מחנה השונאים ומתסכל אותי מאוד שזבל כזה*, שבאמת שמייצג את כל מה שרע בהוליווד של היום, הצליח למתג את עצמו כאיזה ציון דרך חברתי שנשכב על הגדר בשביל כל מדוכאי החברה, ואם אתה לא אוהב אותו אתה חשוך ומניאק.
*אני מניח שהוא זבל על פי ביקורות של מבקרים שאני סומך עליהם, ביניהם comic book girl, ג'רמי ג'נס ורד לטר מדיה. אם אני טועה והוא לא כזה-מתנצל.
קומדיה לא רעה בבימוי פול פיג היא רחוקה מכל מה שרע בהוליווד של היום.
היא מצחיקה, כיפית, קונסיסטנטית, ונראה שכל מי שעבד עליה אשכרה רצה להיות שם.
אין ספק שזה לא סרט מושלם. ובאותה מידה, אין ספק שיש מייצגים טובים בהרבה של "כל מה שרע בהוליווד".
"כל מה שרע בהוליווד" מכוון
למחזור ושכפול תעשייתי של חומרים, נטישה כמעט מוחלטת של רעיונות מקוריים, ולקיחת עוד צעד אחד קדימה לקראת מציאות שבה סרטים הוליוודיים הם שום דבר יותר מצעצועים לילדים, נגיד-מיוצרים בסיטונות כדי לעשות כמה שיותר כסף ובלי שבריר של ערך מעבר לזה.
אם הסרט לא כזה, ומדובר באמת ביוצרים שהרגישו שמותג "מכסחי השדים" הוא הפלטפורמה הכי טובה להביע את מה שהם רוצים להביע, אני חוזר בי. אבל על פי הביקורות אני אשמור על פסימיות זהירה.
אני שומע את מה שאתה אומר...
…וזה נשמע לי כאילו שאו שאתה מתמם, או שאתה תמים. באמת, הטריילר לצבי הנינג׳ה 2 מקבל 10,000 דיסלייקים בלבד (בהשוואה ל- 130,000 לייקים), ופתאום ב״מכסחות השדים״ כל הגולשים באינטרנט גידלו עמוד שדרה? *זאת* הפלטפורמה למחות על, ואני מצטט:
באמת זה הטיעון שלך?
(ראוי להדגיש שבניגוד ל״מכסחות השדים״, ״צבי הנינג׳ה״ של מייקל ביי הוא מותג שכבר היתה לו הזדמנות להוכיח את עצמו כמחורבן וחסר כל פיצ׳ר שיהפוך אותו לראוי באיזושהי צורה. אבל היי! הם מחדשים את ״מכסחי השדים״ מהאייטיז! איזה גרועים בהוליווד!)
למה לטריילר של קול אוף דיוטי יש יותר דיסלייקים?
(ל"ת)
כי זה פופולרי לשנוא את Call of Duty?
כי אנשים לא אהבו את התרגיל השיווקי המסריח עם הרימאסטר של Modern Warfare? כי הם לא אהבו את שינוי הכיוון של הסדרה? Take your pick. אבל בכל מקרה, אני לא מבין למה זה רלוונטי. בשני המקרים גדודים אינטרנטיים סימנו את הטריילר כמטרה, והמומנטום הלך והתגבר משם, רק שהסיבה שלך ללמה הגדודים הנ״ל סימנו את ״מכסחות השדים״ כמטרה היא לא משכנעת, בלשון המעטה.
מכיוון שבתגובה שציטטת לא כתבתי אפילו אחת מהסיבות לשנאה לטריילר
אלה נטו את הדיעה שלי על המצב של הוליווד כרגע, יש לי תחושה שאין לך מושג על מה אנחנו מדברים בכלל.
אני אחזור על הדברים, בשבילך: הטריילר של צבי הנינג'ה היה מפגר ונחמד: אהבתי את צבי הנינג'ה בתור ילד, והטריילר לא עשה לי חשק לראות את הסרט שלהם (אמרתי כבר מה אני חושב על כל העיבודים האלה) אבל היה סביר בפני עצמו. את "מכסחי השדים" המקורי לא ראיתי, ועדיין הטריילר נראה לי מזעזע. זה נראה כמו המיץ של הזבל. בשילוב עם המוניטין של הסרט עליו הוא מבוסס (שהפך כבר למעין מותג) הייתה פה איזושהי תחושה של יריקה פרצוף.
רוצה לשמוע קטע? "שינוי הכיוון של הסדרה" היה בדיוק המונח שבו השתמשת כדי להסביר את כמות השנאה לטריילר של COD, רק שאז זו לא הייתה סיבה לא משכנעת כנראה.
אבל, כמו שכבר כתבתי ובחרת להתעלם, זה לא העניין. מה שהעצים את השנאה לטריילר היה ההתנהגות של סוני-הם מחקו תגובות רעות בעמוד הטריילר בסיטונות ולטענת אנשים מסויימים אפילו דיסלייקים, ויצאו בקמפיין שכל מי ששונא את הסרט שוביניסט. זו התנהגות חלאתית, שהפכה את הטריילר (והסרט) לסמל של התנהגות תאגידית דוחה, אבל מצד שני יצר מחנה של אנשים שיגנו על הסרט בגופם פחות או יותר אז אני מניח שזה השתלם.
רוצה לשמוע קטע? "תרגיל שיווקי מסריח" היה בדיוק המונח שבו השתמשת כדי להסביר את כמות השנאה לטריילר של COD, רק שאז זו לא הייתה סיבה לא משכנעת כנראה.
אחרי זה העניין כבר תפס תאוצה, וכמו כל דבר באינטרנט הכל התחיל לצאת מפרופורציות. כמו עם הקליפ Baby, ברגע שהאינטרנט שונא משהו הוא מתעב אותו, והשנאה מזינה את עצמה. והנה אנחנו.
אה, כמובן שכחתי לענות לטיעון שלך ש"זה פופולרי לשנוא את COD". אכן מנומק. לא נותר לי אלה להסיק שכיוון שלא הצלחת לתת לי סיבה רצינית אחת למה הטריילר של COD הוא הכי שנוא בהיסטוריה של יוטיוב, הסיבה האמיתית לשנאה היא שהטריילר מכיל כמעט רק גברים. אם אתה לא מבין את זה, נשמע לי כאילו שאו שאתה מתמם, או שאתה תמים.
אני אכן חושב שבשני המקרים התגובה האינטרנטית היא חסרת פרופורציות
… ובאופן כללי מטופשת למדי. רק שבשביל להצדיק את ההיגיון שלך אתה פונה לתאוריות קונספירציה על זה שבסוני עשו דיסלייק לסרט של עצמם, ומשתמש במקרה אנקדוטלי (*אני* אהבתי את הטריילר לצבי הנינג'ה ושנאתי את זה של מכסחות השדים) כאילו מדובר בשני הריבוטים / סיקוולים היחידים של השנים האחרונות (רוצה לדבר על "סטאר טרק"? ) ואין כאן שום חריגה בכלל מבחינת התגובה הציבורית.
באמת שהייתי רוצה להאמין במה שאתה מאמין בו, אבל על סמך קריאת התגובות לסרט (בעמודים שאינם מנוטרים ע"י סוני), אני אשאר בנקודת המבט הפסימית שלי. אבל איזה יופי שאתה עשית דיסלייק רק מתוך סיבות ענייניות.
מי לעזאזל כתב שסוני עשו דיסלייק לסרט של עצמם...?
אמרתי שלטענת אנשים מסויימים הם *מחקו* דיסלייקים-דבר שעד כמה שאני ידעתי הוא בלתי אפשרי, אבל זה חלק שולי לגמרי בעניין. תגובות הם מחקו בטוח, והמון, ועל קמפיין ה"הסתה" שלהם נגד מי שלא אהב את הטריילר כבר דיברתי. אין לך מושג מה אני כותב לך, בקיצור.
את החריגה בתגובה הציבורית הסברתי כבר מספיק פעמים, ואם באמת נראה לך שהטיעונים שלי לא היו מספיק חזקים, אבל הטיעון שכולם מיזוגנים חוץ ממך כן, שיבושם לך. שים לב שכדי להסביר את השנאה ל"מכסחות" השתמשתי באותם טיעונים שאתה השתמשת בשביל להסביר את השנאה ל-COD (בגידה ברוח המקור של יצירה אהובה והתנהגות בריונית ומגעילה של המפתחים) ובכל זאת את האחד זה מסביר ובשביל השני צריך להחליט משום מה שהמקור הוא בשנאת נשים-ואחרי כל זה *אני* מאמין בתיאוריות קונספירציה?!
״היום השלישי: התחדשות״?
(ל"ת)
מישהו לא היה באינטרנט בחצי שנה האחרונה ולא ראה הביקורות כלפי הסרט
ולחלוטין מתמם לגבי חוסר הפורפורציה המדהים שבו שונאים את הסרט – הטריילר שלו הוא הטריילר עם הכי הרבה דיסלייקים ביוטיוב אי פעם וגדודי גברים בוכים שהוא הרס להם את הילדות, בעולם שקיימים בו סרטים כמו צבי הנינג'ה 2 (!) ופאוור ריינג'רס (!!).
להגיד שה"ריב" פה הוא בין הנשים שכמובן מצביעות לסרט מסיבות חיצוניות לעומת הגברים שמצביעים לו בגלל האיכות שלו (כמובן שהגברים מצביעים מסיבות ענייניות ונשים לא) זה או ניתוק מוחלט מהשיח בפועל או, וזה כבר יותר סביר, פשוט אי רצון לנתח ניתוח בסיסי של יחסי הכוחות בין גברים לנשים בהוליווד בכלל ובקהילה הגיקית בפרט.
זה שמדובר שהסרט בכיכוב נשים זה כמובן תרם לשנאה כלפיו מצד גברים
ויש לא מעט גברים שזו הסיבה העיקרית לשנאה שלהם כלפי הסרט, אבל הסרט הזה שנוא בעיקר כי הוא גרוע והטריילר הוא הטריילר עם הכי הרבה דיסלייקים ביוטיוב כי הוא גרוע, וזה שהוא בכיכוב נשים זה רק קצת תורם להייט עליו אבל זה בכלל לא הסיבה העיקרית.
ואין דוגמא יותר טובה ממלחמת הכוכבים, הסרט החדש הוא עם אישה בתפקיד הראשי, והוא אהוב מאוד בקרב המעריצים של מלחמת הכוכבים (שרובם גברים), נכון שיש תגובות שנאה על זה שהגיבורה היא אישה אבל מדובר במיעוט.
הוא לא הטריילר הכי שנוא ביוטיוב רק כי "הוא גרוע"
די נו, אתם באמת לא מבינים כמה מנותק מהמציאות זה נשמע? כן, הוא טריילר גרוע. אבל אני בטוח שגם אנשים שהם לא אוהבי קולנוע אדוקים ולא נחשפים להרבה טריילרים ראו בחייהם המון טריילרים גרועים יותר. למשל, טריילר לכל סרט של אדם סנדלר בשנים האחרונות. אם הוא היה סתם עוד טריילר גרוע הוא היה מקבל את כמות הדיסלייקים הממוצעת שטריילרים גרועים מקבלים. אבל הוא קיבל הרבה יותר, ואני גם מתערב איתך שהרבה מאלה שעשו דיסלייק אפילו לא צפו בו. השונאים הסקסיסטיים הם לא מיעוט, ומספיק דפדוף בסיסי בגוגל, פייסבוק או טוויטר כדי לראות את זה.
הם לא מיעוט, אין ספק
אבל… לא יודע, אין ספק שסוני זיקקו את כל המצב הזה לטובתם.
ממה שקראתי על הסרט, יש כאן מצב מעניין לעומת "צבי הנינג'ה" או "פאוור ריינג'רס". כי הסרטים האלה אומנם מחרבנים על מורשות מסוימות וזוכים לתגובות מסוימות אבל הם עושים את זה בצורה ההוליוודית ה"קלאסית", נקרא לזה: מניחים שהקהל מטומטם ויבלע הכל. זה מעין לגלוג סמוי שכזה שמעריצים חיו איתו כל חייהם והם ממשיכים לחיות איתו.
בהפקה הזאת.. אני לא יודע מי התחיל עם זה, אבל נראה שסוני באמת אקטיבית שונאים את המעריצים של הסרט מנקודת ההתחלה. כשהבמאי של הסרט הולך לטוויטר ומכנה מעריצים בשמות גנאי ומוסיף סצנה שנועדה במיוחד לרדת על השוביניסטים (והיה גם משהו מהמיילים המודלפים, אבל לא חקרתי לעומק את הנושא), זה נראה פחות כמו ניסיון ליצור סרט גוסטבאסטר-י ויותר כמו ניסיון ליצור מסמך פמניסטי נוקב.. רק כזה שהוא ריבוט מטופש?
בקיצור, אם אני צריך לבחור מחנה אז אני תמיד אבחר בצד שבו אין איומי אונס ורצח, ואין ספק שסוני לא יזמו או התחילו את השוביניזם – אבל הם ופול פייג בהחלט ניצלו אותו לטובתם בצורה שמתסכלת אותי. כל פעם שמישהו בכה (בכנות או לא) ש"הורסים את הילדות שלו" או שאר שטויות שנגועות במידה כזאת או אחרת בשוביניזם, זה עבד לטובתם של סוני ושות' ולא להיפך – כאשר הנפגעות העיקריות מזה הן השחקניות (או לפחות לזלי ג'ונס, נכון לעכשיו), וכל האנשים שעומדים ליד שוביניסטים וצועקים דברים דומים ואז לא מבינים למה מבלבלים בינם לבין שוביניסטים.
אני מסכים איתך
הסערה המיותרת והדבילית הזאת כן עזרה לסוני, בסופו של דבר. כל אידיוט שצרח על "ילדות הרוסה" או "אג'נדה פמניסטית" כנראה הסב את תשומת הלב של כמה אנשים לקיומו של הסרט הזה שאולי הם לא ידעו עליו קודם, ויכול מאוד להיות שיש הרבה אנשים שלא מכירים ממש את "מכסחי השדים" והלכו לצפות בו רק כדי לראות על מה כל המהומה.
לדעתי ההבדל בין זה ל"פאוור ריינג'רס" או "צבי הנינג'ה" הוא שאין איזה שינוי משמעותי כמו כאן. את "פאוור ריינג'רס" עוד מוקדם מכדי לשפוט לדעתי, אבל שני סרטי "צבי הנינג'ה" החדשים נראים ממש גרועים. אבל אנשים לא עשו מהומה כי לא שינו כלום, בערך. הצבים עדיין צבים, ספלינטר עדיין ספלינטר, אפריל אוניל עדיין אפריל אוניל. כנ"ל "רובוטריקים", הם עדיין מכוניות שהופכות לרובוטים, זה לא שהפכו אותם לחבורה של טוסטרים פתאום (למרות שכן זכור לי רובוט קטן אחד שהפך לטוסטר). אבל במקרה של "מכסחות השדים" הם העזו לקחת חבורה של גברים ולהחליף אותם – רחמנא ליצלן – בחבורת נשים! האימה!
אני לא חושב שזה בא להיות איזה מסמך פמניסטי. פול פיג הוא הבמאי \ תסריטאי \ מפיק, וזה ידוע שהוא אוהב לעבוד עם נשים. אני לא אתפלא אם הוא פמיניסט, ואני לא אתפלא אם שכשהוא נפגש עם האולפנים לגבי הסרט עלו אולי רעיונות לסרט המשך למקוריים או רעיונות אחרים לריבוט והוא הציע לעשות סרט עם נשים. לא בתור "מסמך פמיניסטי נוקב" או כדי לעשות דווקא, אלא כי הוא אוהב לעבוד איתן.
חלק מהאמירות אכן לא היו הכי מקצועיות. פיג אמר שיש "הרבה אסהולס בתרבות הגיקים" ומליסה מקארת'י אמרה שכל השונאים הם "אנשים בלי חברים ובני זוג". אבל זה נאמר אחרי הטריילר, בתגובה לכל השנאה כלפיו. וגם אם הם התכוונו רק להייטרס השובניסטיים, הייתי מצפה להתנסחויות קצת מעל הרמה של טוקבקיסטים.
מה שקרה ללזלי ג'ונס זה כבר באמת מכוער ועובר גבולות. והכי מצחיק \ עצוב זה שעכשיו טוויטר השעו את הבחור שהכי עשה לה את המוות – כולל התחזות אליה בטוויטר – והרבה אנשים כועסים על טוויטר בגלל זה כי "חופש הביטוי". בקיצור, כל העסק המיותר הזה הניב לא מעט אשפה וירטואלית מגעילה, וכנראה שכולם ישכחו מהסרט הזה עד סוף השנה.
בשביל לדעת מה הסרט עצמו מנסה להיות נצטרך אשכרה לראות אותו
ואני לא חושב שיש סיכוי שמישהו מאיתנו יעשה את זה לעצמו.
ולגבי השלב בו התגובות לסרט נהיו ארסיות.. אני לא בטוח שזה היה דווקא בשלב ההכרזה שהם נשים. אני חושב שמכסחות שדים עם נגיד.. קנדריק/לורנס/סטון/פאריס היה מתקבל ה-ר-ב-ה יותר טוב אצל הקהל הזה. אני לא זוכר מתי בדיוק המעריצים התחילו לפנות כנגד הסרט, אבל זה היה יותר בשלב הליהוק (מה שיכול יותר לדבר על השנאה של גברים לנשים שלא נראות בדיוק כמו שהם רוצים שהן יראו ופחות נשים בכללי) מאשר בשלב ההכרזה העקרונית, אם אני זוכר נכון (בדקתי אנקדוטלית בUPROXX לאשש את זה, אבל זה רק אתר אחד בסך הכל)
"לא שינו כלום, בערך"
ניטפיק אחד – כשהכריזו על "צבי הנינג'ה" הכריזו גם שבגרסה הזו של הסיפור הם יהיו חייזרים ולא מוטנטים. זה הביא זעם גדול ברחבי האינטרנט על מייקל ביי שבא להרוס לנו את הילדות.
כשהטריילר יצא, שינו את הצבים בחזרה למוטנטים אבל כל האינטרנט זעק על העיצוב של מבנה הפנים של הצבים ועל העובדה שהם לובשים זבל. מייקל ביי בא להרוס לנו את הילדים ולהכניס את הגיבורים שלנו ל-uncanny valley.
כשהסרט יצא, הקונצנזוס היה שהוא סרט מעפן.
למרות הכל, "צבי הנינג'ה" לא מדורג כטריילר השנוא ביותר בהיסטוריה של יוטיוב – ואני לא יכול לשלא לתהות, למה לאנשים אכפת יותר מסרט גרוע שהחליפו בו את המגדר של הדמויות הראשיות, מאשר סרט גרוע שהחליפו בו את גיבורי הילדות של בתפלצות שיעשו לילדים שלך סיוטים.
אני לא ממש חלק מהתרבות של הגיימרים
אז ההכרות השטחית שלי עם השיט שצף מגיעה ממה שרץ ברשת (או בעיתונים). בארה"ב בשנה החולפת פחות או יותר היתה מהומה אדירה סביב המיזוגניות בתרבות הגיימרים והגיקים. נשמע שהאמירות של הבמאי והקאסט מצויות בתוך קונטקסט רחב יותר מהסרט הזה והמעריצים המאוכזבים של הקודם.
מיזוגניות ולא שוביניזם, משום שלאחל לנשים שיאנסו ושאר פשעי שנאה זה הרבה מאוד שנאה מעבר לחוסר הערכה שלנו כשוות ערך.
הנה התחלנו להיעלב.
(ל"ת)
אם אין לך מה להגיד אתה יכול לשתוק.
אני כיבדתי אותך מספיק בשביל לכתוב תגובה עם הדעה שלי, אם אתה לא מסוגל לעשות אותו הדבר אז הכפתור "הגב" ממש לא חובה.
היה לי מה להגיד-התגובה שלך הייתה סופר נעלבת-ואני בהחלט אגיד את זה.
ואם "כנראה לא היית באינטרנט בחצי שנה האחרונה" "מנותק לחלוטין מהשיח" ו"מתמם לחלוטין" זה "מכבד מספיק"-איך מישהו אמר לי פעם? כפתור "הגב" ממש לא חובה.
אתה אולי לא אוהב את דרך הניסוח שלי (שהיא אגב יבשה לגמרי),
אבל אני טרחתי לקרוא אותך עד הסוף ולכתוב לך טענות ולענות לך לעניין – מה שאתה בהחלט לא עשית.
אז אם אתה לא מסוגל או רוצה להתמודד עם הטיעונים שלי פשוט תגיד את זה, זה בסדר, אין צורך להשלות את עצמך שאתה יודע מה הרגשתי כשקראתי את ההודעה ואז לבקר את הרגשות הלא קיימים האלה.
טוב.
(ל"ת)
נו באמת, מי נעלב?
היא רשמה טענות. או שתענה להן או שלא – אל תתחמק מלענות להן על ידי הערות לא קשורות.
היא צודקת לחלוטין
וגם אתה. המצב הזה הזוי לגמרי. הסרט אכן נוראי. פשוט רע.
מאוד מצחיק
אחלה קאסט. הכימיה בין הבנות מעולה, אבל דווקא כריס האמסוורת' גונב את ההצגה בתפקיד קורע מצחוק. האפקטים ככה ככה אבל זה לא הרס לי. בקיצור, נהנתי. למען האמת אהבתי אותו יותר מאת הסרט המקורי.
אני פשוט בהלם מהיחס המפרגן יחסית שהסרט הזה מקבל מהמבקרים
ראיתי היום וזה היה פשוט נורא, קורה לי הרבה שהדעת שלי שונה מהמבקרים אבל בדרך כלל אני מבין מה הם אהבו/שנאו בסרט ולמה אני חוויתי אחרת את הסרט.
במקרה הזה אני פשוט לא מצליח להבין מה המבקרים ראו בסרט הזה שגרם להם לתת לו ביקורת חיובית אני באמת שלא מצליח להבין.
הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה כי מדובר בסרט בהופעתם של 4 נשים די מוערכות בתעשייה והקהילה בהוליווד נורא רוצה שסרט בכיכובם של 4 דמויות נשיות יצליח ויוכיח לאולפנים שאפשר לשים נשים בתפקידים ראשיים.
זו באמת הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה, הסרט הזה נורא.
מה ההבדל בינו לבין פיקסלים שיצא בשנה שעברה וזכה לביקורות נוראיות? אני יגיד לכם, שעל אחד הסרטים חתום אדם סנדלר שהוא אחד השחקנים הכי שנואים על ידי המבקרים והסרט בכיכובם של גברים, ובמקרה של מכסחות השדים הוא בהובלת 4 נשים שהמבקרים די אוהבים, זה באמת ההבדל היחידי, בעצם פיקסלים עדיף כי הוא לפחות לא השחית קלאסיקה על זמנית אלא פשוט היה סרט גרוע שלא הזיק לאף אחד.
מקווה שיכשל קשות בקופות ונזכה לראות פחות קומדיות גרועות של פול פייג ומליסה מקארתי, ובבקשה שלא יצא לזה המשך
אתה יכול לנמק? מה לא אהבת?
משום שכרגע יש הרבה מבקרים שכן פירטו את דעתם, ואתה לא, אז הגירסה שלך – שכולם משוחדים ולא מקצועיים – פחות אמינה.
אין יותר מדי מה לפרט
בדיחות לא מצחיקות וצפויות, משחק גרוע (בעיקר מוויג ומקארתי), העיצוב של הרוחות ברובם היה זוועה, חורים בעלילה. ולאלה שלא ראו את הסרט, מה שראיתם בטריילר זה בדיוק מה שמחכה לכם בסרט.
קייט מק'קינון באמת מצליחה להיות לא גרועה ולזלי ג'ונס הוציאה ממני גיחוך או שניים, אבל חוץ מזה זה היה סבל מתמשך
בדיוק בדיוק מה שאני חושב
ההשוואה ל"פיקסלים" נכונה. הסרט הזה לא טוב. הדמויות הראשיות נטולות חן והיחסים ביניהן מלאכותיים מדי. מליסה מקארת'י וקריסטן וויג, שכבר שכחתי את שמות דמויותיהן, הן חברות ילדות שמתאחדות, אבל היחסים ביניהן פשוט לא מפותחים. אין לי כמעט רקע עליהן, אני לא יודע מה הן אוהבות. אני לא יודע מאין הגיעו או מה הן רוצות חוץ מלהשמיד שדים. לכן, גם אין לי שום חיבור אליהן. נשווה רגע את הסרט ל"מייק ודייב מחפשים דייט", גם הוא קומדיה, שם היחסים בין הדמויות הרגישו אותנטיים. שני האחים בגילומם של זאק אפרון ואדם דווין, נהנו מכימיה נהדרת. גם צמד הבנות בסרט, אנה קנדריק ואוברי פלאזה, הרגישו כצמד שעבר דברים ביחד. הסרט סובל גם מאפקטים לא טובים ובדיחות מגעילות ונדושות – פעם אחר פעם, בדיחה על זה שכריס המסוורת' מגלם כאן חתיך עם מוח של ציפור. זה עוד איכשהו מתחיל מצחיק, אבל ממצה עצמו ממש מהר. הנבל גרוע ולא מאיים. הוא חנון, שהבנות נוטות לדבר על המיניות שלו ועל המראה שלו ומביסות אותו – לא אתאר איך כדי להימנע מספוילרים – אך באופן דוחה ומזלזל. העלילה חסרת מקוריות ורגעי שיא וגם הופעות האורח נוראיות ומתעלמות באופן מוחלט מקיומו של הסרט המקורי. בעיקר זו של ביל מארי, שעושה מעצמו צחוק. הסרט הזה פשוט לא עובד בשום מובן ועדיין – אנשים אוהבים אותו. על-פי הקונצנזוס של המבקרים האמריקאיים – הוא אפילו סביר. לעזאזל, יש מי שמרחיקים לכת ועוד אומרים שהוא טוב יותר מ"מכסחי השדים" עצמו.
ועובדה מעניינת מאוד ששמתי אליה לב: לעומת המבקרים ברוטן טומייטוז, ביקורות הוידאו של מבקרי יוטיוב – לא אוהבות את הסרט בכלל. נקודה. כריס סטאקמן היחיד שעוד איכשהו קצת ריחם ונתן C. מעניין מאוד למה זה קורה.
יחס מפרגן?
לא יצא לי לראות יותר מדיי מבקרים, אבל לא ראיתי שום מבקר שהתלהב מהסרט באופן כזה מיוחד (והציונים באייאמדיבי וברוטן דיי מעידים על כך – 50 ו70). ההסכמה היא דיי גורפת – מדובר בזבלון קייצי חביב, ולא באמת הרבה מעבר לכך.
יכול להיות שלדעתך הסרט הזה באותה הרמה של פיקסלים – לטעמי האישי פיקסלים היה גרוע בהרבה ממנו, בעיקר בגלל 2 סיבות – חוסר מוחלט של מקוריות וחוסר מוחלט של דמות מעניינת. בפיקסלים אדם סנדלר משחק את אותו התפקיד שהוא *תמיד* משחק במשך שנים, שכבר התחיל להימאס בצורה משמעותית מאוד (וזאת הסיבה אגב שאדם סנדלר נקטל – לא כי "זה אדם סנדלר". כי זאת הפעם החמישים שהוא משחק את אותה הדמות ושהיא עוברת בדיוק את אותו התהליך), ובונה את אותה מערכת יחסים הכי קלישאתית שאפשר עם האישה שם שבסוף כמובן שהוא "מציל" את הבן שלה, ושום דמות שם לא מצליחה לגנוב את ההצגה או להצחיק בשום צורה.
במכסחות שתי דמויות המשנה נהדרות וכן מצליחות להכניס קצת חיים ולגנוב את ההצגה, הוא מרגיש הרבה פחות חסר מקוריות מפיקסלים (שזה מרשים – כי זה פאקינג ריבוט. זה עד כמה אדם סנדלר דחף לנו את אותה הדמות למוות. פלוס בסופו של דבר הסרט המקורי של מכסחי השדים היה מספיק ממזמן) כן יש כמה בדיחות שעובדות לא רע וכמה רפרנסים משעשעים לסרט המקורי, והוא כן מצליח להיות קליל וחביב עד סופו. מההיבט הזה הוא דיי מנצח בקלילות את פיקסלים. לא שהוא יצירת מופת, כן? רחוק מכך, ואם היית משווה אותו לזבלונים אחרים יש סיכוי טוב שהייתי מצביע לעברם ולא לעבר הסרט, אבל בחרת להשוות אותו לפיקסלים – ודווקא אותו הוא מנצח דיי בקלות (לא שזה כזה קשה…).
אכן מכסחות
כמו רבים אחרים, אני מניח, הגעתי לסרט הזה מלווה בחששות רבים: האם אחרי הטריילר המאכזב, בלשון המעטה, הסרט הזה צפוי להתרסק?
אני לא מאלו שמכסחי השדים הינו אייקון ילדות שצרוב במוחו ואסור לגעת בו (ואני לא מכיר אף אחד כזה. לא אומר שאין רק שאני לא מכיר כאלו) ולעומת זאת עד כה, למעט מסיבת רווקות, חיבבתי את כל סרטיו של פול פיג והידיעה בזמנו על הליהוק (ארבע קומיקאיות מ-SNL – מקארת'י נחשבת כחברת כבוד – מה יכול להיות יותר טוב מזה?) היתה מעודדת בעיני. במיוחד כאשר מחצית ממכסחי השדים המקוריים נולדו בתכנית זו (מאריי ואקרויד למאותגרי הזיכרון). אבל עדיין, החששות טרום-צפייה התגנבו והשתלטו והגעתי לסרט עם ציפיות נמוכות, במיוחד לאחר סקירה בדדליין שציינה שהסרט פחות אדג'י ויותר משפחתי לעומת מה שמצפים בדר"כ מקומדיה של פיג/מקארת'י.
ואז הסרט התחיל.
אמ;לק: קומדיית קיץ נהדרת, מצחיקה, שנעשתה עם המון אהבה וכבוד למותג ולאנשים תוך כדי שהיא יוצרת קול משלה. הכימיה בין השחקניות מעולה (שזה קל כשאתן עובדות יחד באותה תכנית) וכריס המסוורת' התגלה כבעל כישרון קומי לא מבוטל (ודאם! מי ידע שהוא יכול להיות חתיך *יותר*?). אז מתי מכסחות השדים 2?
נ.ב.
חלק לא מבוטל מההנאה נבע גם מליהוק של שחקני משנה אהובים ומוצלחים, החל מהפריים הראשון, כאילו היקום סימן לי "זה בסדר, אתם בידיים טובות", והיקום צדק.
עכשיו חזרתי מהסרט
מסכימה עם אסף. לא יצירת מופת אבל קומדיה קיצית קלילה ומאד מוצלחת לסוגה.
הסצינות עם הרוחות באווירה הנכונה (אחת ממש הקריפה לי ת'צורה), האקשן מגניב, הבדיחות מצחיקות (ברובן), ולמי שגר בניו יורק ונוסע על ה-6 כל הזמן יש גם ערך מוסף
אני לא יודעת כמה זה מורגש משם, אבל אני ושותפי לצפיה הרגשנו שיש בסרט אמירה מאד רלוונטית שנוגעת לאירועי ירי המוני ובמשתמע, הגבלות על נשק.
(וגם ציור חיובי מאד של סצנת המטאל, זה בשוליים אבל כל אחד ומה שקרוב לליבו…)
בכל אופן, קומדיה משעשעת ועשויה היטב, בעיני יותר מהנה מהסרט השנתי של מארוול, אבל באותו עומק בערך.
אה! ויש בדיחות על אוכל אבל אין אף בדיחת שמנות!
ועכשיו - משהו קונקרטי על הסרט
כי אחרי כל הרעש מסביבו – זה ממש ממש אחלה סרט! יש לו בעיות, חלק קטנות, חלק יותר משמעותיות, אבל אני חושב שמאז מלחמת האזרחים של קפטן אמריקה לא היה סרט בקולנוע שנהניתי ממנו כל כך (מצד שני, לא הספקנו לתפוס בקולנוע את "בלשים בע"מ").
/FilmCast עשו פרק ביקורת על הסרט שאני מאוד מחבב (הבעיה היא שהוא גם קצת מספיילר, וזה חבל – http://www.slashfilm.com/filmcast-ep-375-ghostbusters-guest-joanna-robinson-from-vanity-fair/ ), גם אם לא מסכים עם כולו. חלק מהמשתתפים בפודקאסט אהבו אותו יותר, חלק מהם אהבו אותו פחות, אבל הם נוגעים בהרבה נקודות יפות לטובתו ולרעתו של הסרט. ואחת מהן היא משהו ששמתי לב אליו בזמן הצפייה, אבל הייתי בטוח שזה מיוחד לגרסת האיימקס של הסרט – עשו לסרט הזה Letterboxing, רק בשביל שיהיו פסים שחורים למעלה ולמטה שחלק מהדברים על המסך יכולים "לבקוע מתוכם". האפקט הזה מנוצל בכל מיני נקודות במהלך הסרט, וממש מסייע לתלת-מימד להרשים ולבלוט יותר וזה הפך להיות הסרט היחיד מהחודשים האחרונים שאני יכול להמליץ לאנשים בלב שלם לראות את הגרסה התלת-מימדית שלו ולא את "הרגילה".
חוצמזה, אמרתי את זה במסגרות אחרות, ואני חייב להגיד את זה גם כאן – כריס המסוורת' נהדר כאן ואחת הבדיחות שלו גרמה לי ולאשתי להכנס להתקף צחוק בלי יכולת לעצור. אבל באופן כללי – הפתיחה של הסרט עם בדיחת פלוצים ממש לא יוצרת את הרושם הנכון לגביו – רוב ההומור של הסרט קולע הרבה יותר טוב למטרה והרבה יותר מעודן מזה. בסך הכל, חוויה מצויינת.
רק מה הקטע עם כל ה- cameos האלה, מה. קצת הגזמתם, בחיי.