בוקר טוב וחדשות נהדרות ל"פוקסטרוט": הוא נמצא בתשיעייה של האוסקר שממנה תורכב הקטגוריה של הסרט הזר הטוב ביותר. אבל יש נדבך נוסף מעודד לחדשות האלה מבחינת "פוקסטרוט" – המתמודד המוביל על הפרס עד כה "120 פעימות בדקה", לא נמצא שם.
הרשימה מורכבת מהסרטים הבאים:
"אהבה חסרה", רוסיה
"אישה פנטסטית", צ'ילה
"העלבון", לבנון
"הפצע", דרום אפריקה
"הריבוע", שוודיה
"משום מקום", גרמניה
"על גוף ונפש", הונגריה
"פוקסטרוט", ישראל
"פליסיטה", סנגל (הסרט הראשון שסנגל שלחה אי פעם לאוסקר)
עד היום, כל פעם שישראל נכנסה לתשיעייה (מאז שהיא קיימת מ2006) היא הצליחה גם להיות מועמדת לפרס הסרט הזר הטוב ביותר, כך שבהחלט יש סיכוי ש"פוקסטרוט" יביא את המדינה למועמדות ה-11 שלה. לגבי זכייה, המצב יותר מסובך – המתמודדים הרציניים ל"פוקסטרוט" הם בעיקר "הריבוע" (שזכה בפרס הגדול בקאן השנה וגרף את פרסי האקדמיה האירופאית) ו"אהבה חסרה" (שזכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר של מבקרי L.A). מדובר בצמד מתמודדים רציניים, אבל לא בלתי ניתנים להסבה – הם לא סחפו את כל המבקרים ולא נראה שיש מחנה אוהד במיוחד לאחד מהם. זה והיעדרותו של "120 פעימות בדקה", שהיה המוביל עד עכשיו בכל הפרסים, בהחלט פותחת את האפשרות לזכייה אפשרית של "פוקסטרוט". עכשיו יש ל"פוקסטרוט" בערך חודש עד שבוחרי האקדמיה יבחרו את הבחירות שלהם, ואנחנו נגלה האם הוא יצליח לעבור רק ב-23 בינואר, תאריך הכרזת המועמדים.
בינתיים, בשאר העונה, הבלגן רק ממשיך. מאז פעם שעברה שדיווחנו קרו רק שני דברים גדולים – המועמדים של גלובוס הזהב והמועמדים של גילדת השחקנים. שניהם ארגונים שצריך לקחת בערבון מוגבל, אבל בכל זאת כאלה שנוטים להראות לא פעם לאן הרוח נושבת' ומסתבר שהיא נושבת לכל הכיוונים במעין טורנדו שמפזר פרות לכל עבר. למשל, למרות שהמועמדים בקטגוריות הסרטים של גלובוס הזהב היו די תואמים למה שקרה עד כה (דרמה– "דנקרק", "העיתון", "צורת המים", "קרא לי בשמך", "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". קומדיה – "אני, טוניה", "האמן הגדול מכולם", "חי בסרט", "ליידי בירד", "תברח") בכל הנוגע לקטגוריות הבמאי והתסריט, שם התחרות מצומצמת לחמישה בלבד, מתגלה שהסרטים שהם אהבו באמת הם "צורת המים", "העיתון" ו"שלושה שלטים" שכולם זכו במועמדויות הן בתסריט והן בבימוי. שני המועמדים האחרים בפרס הבימוי הם "דנקרק" ו"כל הכסף שבעולם", ושני המועמדים האחרים בתסריט הם "ליידי בירד" ו"המשחק הגדול". המפסיד העיקרי מההכרזה הזאת היה "חולי אהבה" שלא הצליח להשיג אפילו מועמדות אחת בכל הטקס, אבל בוא לא נרחם עליו יותר מדי כי שנייה לאחר מכן מוכרזים המועמדים לפרסי גילדת השחקנים ושם מצבו לא רע.
בגילדת השחקנים המתמודדים לפרס צוות השחקנים הטוב ביותר (שהוא מעין המקבילה ל"סרט הטוב ביותר" אבל לא באמת) היו "חולי אהבה" (אמרתי לכם), "פרחים בבוץ", "ליידי בירד", "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" ו"תברח". עכשיו, מה שיגיד לכם כל מי שמבין קצת באוסקר הוא שאם סרט לא נמצא ברשימה הזאת – הוא לא הולך לזכות באוסקר. זה אינו חוק חקוק באבן, אבל זה עקרון שמתקשר לנקודה הבאה: השחקנים הם אלה ששולטים באוסקר (בעיקר בגלל הכמות הרבה שלהם באקדמיה ביחס למקצועות האחרים), ואם אתה רוצה שהסרט שלך יזכה אתה צריך שהוא יהיה יותר מפלא טכנולוגי כזה או אחר אלא משהו שפונה לקהל הזה. אז האם סרטים כמו "העיתון" או "דנקרק" איבדו את הסיכוי שלהם לזכות? לאו דווקא – אבל הדרך לזכייה תהיה הרבה יותר קשה אחרי ההכרזה הזאת.
לכן, המובילים במירוץ כרגע הם שלושה – "תברח", "ליידי בירד" ו"שלושה שלטים". לאף אחד מהם אין את כל הנתונים הסטטיסטיים שמרמזים זכייה בטוחה ("שלושה שלטים" הפסיד את הועד הלאומי לביקורת ומועמדות בפרסי האינדי, "ליידי בירד ו"תברח" הפסידו מועמדות בימוי בגלובוס הזהב) אבל הם אלה שהופיעו, נכון לעכשיו, ברוב המקומות שהכריזו על זוכים כאלה ואחרים.
השבועות הקרובים יהיו יחסית ריקים מפעילות רצינית של מועמדויות כאלה ואחרות, פרט לאלפי איגודי המבקרים שיבחרו את הנציגים שלהם. רק בתחילת ינואר יתחילו הכרזות הגילדות המשמעותיות, ועד אז אפשר להחזיק אצבעות (או להפריד אותם) בכל הנוגע לסיכויים של "פוקסטרוט" להגיע אל האוסקר.
חדשות מעולות למירי רגב
בכלל זה שבוע מעולה לרגב. עד "שערוריית" ערן זהבי בשבוע האחרון היא הייתה במצב דממה תקופה לא קצרה וחששתי לשלומה. ועכשיו זה.
אבל אלה חדשות מעולות באמת לאנשי לב
לפחות חמישה מתוך התשיעייה הם סרטים שהם יפיצו (או כבר הפיצו במקרה של "פוקסטרוט") כשאף אחד מארבעת האחרים הוא לא סרט שהצלחתי לזהות קשר כלשהו למפיץ אחר, גדול או קטן, מסחרי או אמנותי (קצת מפתיע שאין כוונה כרגע להפיץ את "משום מקום" הגרמני של אקין). אם "120 פעימות בדקה" היה עושה את המובן מאליו ונמצא גם הוא בשורטליסט (קרוב לודאי שעל חשבון אחת מההפתעות) זה היה בכלל משפר את האחוזים שלהם.
משהו שמסקרן אותי
האם גם מקטרגי הסרט כאן(מסיבות קולנועיות או פוליטיות)מקווים שפוקסטרוט יזכה?
LOL, מסתבר שעניתי לשאלה שלך
(ל"ת)
אני מאוד מבחינה בין תחרותיות לבין הישגיות
אני חושבת שאלו שני מושגים שאנשים נוטים לבלבל ולערבב, אבל זה ההבדל בין להיות ראש לשועלים (תחרותיות) לבין להיות זנב לאריות ובשאיפה ראש לאריות (הישגיות).
לכן אני לא כל כך מתלהבת כשהסיכוי של סרט ישראלי עולה משום שהמועמד המוביל נעדר מסיבה כזו או אחרת.
לדעתי פוקסטרוט לא היה צריך להיות המועמד הישראלי, לדעתי היה מועמד ראוי יותר ליצג את ישראל, ולדעתי הוא היה מפסיד, אבל הייתי גאה בהפסד שלו (כלומר, מקללת את האקדמיה וחושבת שהם חבורה של מטומטמים).
את פוקסטרוט קשה לי לעודד, יפתיע אותי אם יזכה ואני לא חושבת שאשמח מזכיה שלו. משום שהוא מבט מאוד סטראוטיפי, לא נאמן למציאות ולא חיובי בעיני, על גבריות ישראלית או ישראליות גברית, אפילו את זה לא הצלחתי להבין.
הצילום שלו מאוד יפה, אבל הוא בעיקר מורכב מקלישאות, ואם הוא יזכה זה משום שהאנשים שמצביעים קנו את הקלישאות האלו.
הישגיות זה מונח טיפה מוזר להשתמש בו
בכל זאת לא מדובר בתחרות ספורט שבה יש הישגים ברורים ומדידים מבחינה מספרית ומי שהשיג את הציון הגבוהה ביותר הוא הזוכה – זה עניין של דעה ולכן אפשר לומר שגם הסרט שלא זכה הוא למעשה עדיין יותר טוב מזה שכן זכה ולא להיות "טועים".
אבל כן, גם אני לא רוצה ש"פוקסטרוט" יזכה. "הריבוע", "אישה פנטסטית" וכמובן "אהבה חסרה" הם סרטים הרבה יותר טובים.
לא כל תחרות ספורט היא כדורגל
מה עם ריקוד, החלקה על הקרח והתעמלות אומנותית?
גם בספורט כן מדיד, אפשר לאהוד ספורטאי או קבוצה שלא זכו ולחשוב שהם היו טובים יותר מבלי להגיע לניקוד המקסימלי לאותה תחרות.
אנחנו די טובים דווקא בלהכניס מדידות על סקאלות מספריות לעניינים שהם לא מספריים, לדוגמה בקולנוע: כוכבי מבקרים, ציון ימד"ב, ציון רוטן טומאטוס (שכל אחד מהם מודד משהו אחר לחלוטין).
כמו כן, אני חושבת שהשגיות זה להיות "הכי טוב שלך" יותר מאשר "הכי טוב בחדר". אם תשאל אותי איפה אני רואה את זה בסרטים, אני חושבת שהשגיות זה לעשות את אקס מאכינה, היא או המפגש להבדיל מסרטים כמו אקסמן או מהיר ועצבני 7000. ליצור משהו עם ערך קצת יותר מעניין מכמה כסף הוצאת עליו וכמה כסף הוא הכניס ולמי יש את המצלמה הכי גדולה.
אף פעם לא הסכמתי עם דברים כמו דירוגים בימד"ב או מערכת ניקוד של x מתוך 10
אני חושב שזה קונספט מאד מגוחך, מערכת הדירוג של רוטן טומטוז היא אפילו מצחיקה בכמה שהיא מגוחכת.
אני לא מספיק בקיא בתחום ההתעמלות האומנותית ושאר ענפי ספורט שהניקוד בהם בתחרויות נקבע על פי ועדת שופטים בסגנון, תמיד זה נראה לי מאוד מוזר. הדברים האלו נמצאים על איזושהי סקאלה שבין אומנות לספורט שהופכת את השפיטה בהם לעניין מסובך (אני יודע שיש המון דברים מדידים, כמו נחיתה לא טובה, שיכולים להוריד ניקוד בתחרויות האלו).
קבוצת כדורגל שהפסידה, או אצן שהגיע במקום השני, וחושבים שהם היו הטובים ביותר למרות שהם לא זכו, הם פשוט טועים.
בקשר לפסקה האחרונה, זה עניין של מה הייתה המטרה של מי שעשה את הסרט. "אקס מכינה" הוא בעיניי לא סרט כזה טוב, יותר טוב מ"מהיר ועצבני 7" (האחרון בסדרה שראיתי), אבל המטרה של יוצרי "מהיר ועצבני" לא הייתה לעשות סרט טוב, אלא להכניס מלא כסף – ובזה הם הצליחו. אז האם "מהיר ועצבני" "השיגו" יותר למרות שהם יצרו סרט פחות טוב?
אגב, אני לא בטוח שBPM הוא בכלל סרט יותר טוב מ"פוקסטרוט". לדעתי, גם אם הוא היה מועמד הוא ממש לא צריך לנצח.
אני גם לא כזה בעד
הסרטים האחרונים שלנו שהיו מועמדים היו טובים יותר מ"פוקסטרוט", לדעתי. כך שאם הוא באמת יזכה (אני די סקפטי) זה ירגיש כמו הזכייה באוסקר של דיקפריו – "אוקיי, זה ממש נחמד והכל אבל…דווקא על זה?"
כן אבל
אני לא חושב שאנשי האקדמיה עושים חשבונאות מהסוג הזה בקטגורייה הזאת מהסיבה הפשוטה שלא הכי איכפת להם מהקטגורייה, כך שההשוואה לסרטים ישראליים אחרים שהיו מועמדים לפני לא במקום. כמו כן, למעט "ואלס עם באשיר" כל הסרטים הישראליים שהיו מועמדים בעשור האחרון בגדול די נחשבו לפחות טובים (או טובים באותה מידה במקרה הטוב) מהסרט שזכה באותה שנה (להבדיל מ,נגיד, פעמים קודמות שדיקפריו או סקורסזה היו מועמדים ולא זכו), כך שדיון בדבר נצחון היפותטי של "פוקסטרוט" במונחים של צדק או כלימה צריך להתייחס לטיבם של הסרטים הזרים האחרים שמתמודדים מולו או הסרטים הישראליים האחרים שהוא ניצח בדרך לשורטליסט.
גל גדות אחת שווה עשרה אוסקרים על הסרט הזר.
(ועשרים דני דנונים, לצורך העניין.) אם "פוקסטרוט" יהיה הסרט שיביא לנו את הזהב אני אתבאס ממש.
אתה גם תומך בBDS, נכון?
כי אם אתה בעד לדפוק השגים של יוצרים ישראלים כי אתה לא מסכים עם הפוליטיקה שמאחוריהם, לטעמך: מה ההבדל?
ואני רציני פה. ההיישג הכי גדול של הBDS ברמה של הדרת תרבות ישראלית מהעולם היה ביטול החתימה של ישראל על קריאייטיב יורופ. מירי רגב זה הדבר הכי טוב שקרה לבידיאס.
על מה אתה מדבר?
דיברתי על מירי רגב? דיברתי על ה-BDS? דיברתי על פוקסטרוט. זה סרט לא טוב. אני רוצה שבאוסקר יזכו סרטים טובים. קל וחומר כשהשם ״ישראל״ מופיע ליד שמם. סה טו.
מה שמבאס בזה שאתם לא בעד פוקסטרוט
זה שאני כבר לא בטוח שכדאי להמר עליו לעשיריית השנה של האתר… הוא היה די באנקרבעשיריה שהרכבתי,עכשיו יש לי ספקות
אני די יהיה מופתע אם הוא אפילו יצליח להיכנס ל15הראשונים
מעבר לכך שהדעה עליו כאן היא רחוקה מקוצנזוס – אנשים פשוט לא ראו אותו.
רשימת המתמודדים במירוץ האפקטים הצטמצמה לעשרה (ואוקג'ה בפנים!)
שנה שעברה, עיקר העניין שלי במירוץ הקבוע מראש (שהיה ברור שיילך לספר הג'ונגל) היה אם "קובו" ייכנס. השנה, העיניים שלי נשואות ל"אוקג'ה". עשרת המתמודדים שנשארו הם:
"בלייד ראנר 2049" (שנראה לי יהיה הזוכה)
"הנוסע השמיני: קובננט"
"שומרי הגלקסיה 2" (מכל סרטי מארבל זה מה שנשאר? נו שוין)
"קונג: אי הגולגולת" (אה, נכון, זה סרט שיצא השנה)
"דנקרק" (האחד שיכול לקחת מבלייד ראנר את האוסקר)
"אוקג'ה
"צורת המים" (עוד מועמד אפשרי לגניבת האוסקר, במידה והסרט יסחוף)
"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"
"ולריאן ועיר אלף הכוכבים" (שלחלוטין מגיע לו להיות מועמד)
"כוכב הקופים: מלחמה" (שאנשים מהמרים עליו כזוכה אבל לא ראיתי אז אין לי מושג אם זה מוצדק)
מקור
דנקרק לא יכול לזכות
כי נולאן הוא פריק של פרקטיקל אפקטס :)
וזה היה תקף אם היה מדובר בקטגוריית האפקטים הממוחשבים הטובים ביותר :)
(ל"ת)
זאת רשימת הפסקולים (שאני לא מבין בה דבר וחצי) וזאת רשימת השירים .
ממבט חטוף בשירים – וואו, איזה שנה חלשה לקטגוריה הזאת. נראה לי שהקרב העיקרי יהיה בין "האמן הגדול מכולם" ל"קוקו", מכיוון שאני לא מזהה להיטים אחרים ברשימה הזאת. ליבי עם השיר של קפטן תחתונים ועם "מיירון/ביירון" של "סיפורי מאירוביץ'".
ליבי שייך לevermore
האם יתנו לאלן מנקן עוד אוסקר ושוב על היפה והחיה, לא יודעת. אבל הוא הפייבוריט שלי.
מעבר אני די בטוחה (מסיבה שאני לא יכולה להסביר) שלא ירצו לתת לקוקו את הפרס, והאמן הגדול מכולם נשמע לי כמו להיט שיתפספס בפרסים בגלל פיזור קולות
בפסקול הפייבורייט שלי הוא לחלוטין הבנאלי מכולם של האנס זימר ודנקרק. לא ראיתי חצי מהרשימה בערך אז בעייתי לתת ניחושים אחרים אבל מבחנתי השנה כל הסרטים שראיתי ממש לא הצטיינו ברמת הפסקול חוץ מדנקרק.
Evermore שיר מקסים ואני לגמרי בעדו
החידוש היחיד בסרט שאהבתי ב100%.
ליבי בכלל הולך עם סופיאן סטיבנס
בשירים שביצע לסרט "קרא לי בשמך", שירים יחסית סטנדרטיים של סטיבנס, אבל יושבים בול על סרט שכזה. האמת שאני מופתע שלא לוקחים אותו לכל סרט אינדי. זמר מדהים.
בגזרת הפסקול, הסרט היחיד שהפסקול שלו עשה לי משהו הוא בלייד ראנר 2049, ולמרות שונגליס לא חתום עליו, והוא נהיה קצת יותר מדי פומפוזי, עדיין גרם אפילו לסצנות הסתמיות ביותר להרגיש עוצמתיות
נשארו 7 מתמודדים (מתוכם ישארו 3) לקטגורית האיפור:
"שומרי הגלקסיה 2", "אני טוניה", "שעה אפלה", "פלא", "להעיר את המלכה", "בהיר" ו"הרוח במעטפת".
המתמודדים הסבירים הם כנראה "שומרי הגלקסיה 2", "שעה אפלה" ו"פלא" עם ניצחון ל"שעה אפלה", אבל תמיד יכולות להתרחש הפתעות.
בהנחה שזה יכול לשמש כפוסט חדשות -
בעולם שבו כל סדרת פנטזייה ליאנג-אדולט קיקיונית מושפעת הארי פוטר מקבלת עיבוד תוך שנייה מרגע יציאתה, מוזר שדווקא אחת היצירות היותר מוערכות ביקורתית בז'אנר, "ארטמיס פאול" מקבלת אחד רק כמעט 7 שנים אחרי סיומה, כשהקהל הקוראים שהביא לסדרה הצלחה כנראה כבר מבוגר מדי כדי ליהנות מעיבוד לה.
https://ohmy.disney.com/news/2017/12/20/artemis-fowl-casting/
מה נסגר בסוף עם דטרויט?
לא היה מוקדם יותר דיבור עליו כאחד מהסרטים הטובים של השנה?
וגם עומד לזכותו השנה שיש לו במאית (וזוכת אוסקר!)
הוא אחד הסרטים הטובים של השנה
אבל לצערנו, זה לא אומר כלום בנוגע לסיכויים לכניסה לאוסקרים.
המועמדויות לBAFTA הוכרזו
והן לא רעות בכלל, יש העדפה ברורה לסרטים בריטיים, כמו בכל שנה, אבל אני רוצה להפנות רגע זרקור למועמדים לבימוי-
דני וילנב על בלייד ראנר 2049
לוקה גואדהגינו (או משהו) על Call Me by Your Name
גיירמו דל טורו על Shape of Water
כריסטופר נולאן על דנקרק
ומרטין מקדונה על שלושה שלטים…
בד"כ כשמסתכלים על רשימות מועמדים לפרס כזה או אחר זה חייב לבוא בתוך הקונטקסט של "עונת הפרסים", לצפות שפתאום יורגוס לנת'ימוס יהיה מועמד על "הריגתו של אייל קדוש", או משהו אחר בקליבר הזה, זה לא ריאליסטי.
אבל גם בתוך הקונטקסט הזה מדובר ברשימה מרשימה מאד, אני לא זוכר רשימת מועמדים כלשהי שבה יכלתי להגיד לעצמי שבאמת לא אכפת לי מי יזכה לא בגלל שכולם בינוניים באותה מידה, אלא בגלל שכולם מצויינים. בפרס הסרט הטוב ביותר הבפט"א החליפו את דני וילנב בסרט Darkest Hour, שהוא אכן נפילה – אבל בקטגוריית הבימוי אין אף לא חוליה חלשה אחת.
הלוואי שבאוסקר נראה שחזור מדוייק.