במקור: Forgetting Sarah Marshall
במאי: ניקולס סטולר
תסריט: ג'ייסון סיגל
שחקנים: ג'ייסון סיגל, קריסטן בל, מילה קוניס, ראסל בראנד
מדורי הרכילות (לא שאני קורא אותם, חלילה) מלאים בסיפורים על אנשים שהתפרסמו, ורגע אחרי כן נטשו את בני זוגם. שרה מרשל (קריסטן בל מ'ורוניקה מארס') ניסתה לשבור את הסטטיסטיקה, אבל במוקדם או במאוחר נאלצה להיכנע לה. בעימות עם החבר העירום והמבוהל שלה פיטר (ג'ייסון סגל, מסדרת הטלוויזיה 'איך פגשתי את אמא'), היא מבהירה לו שהגיע הזמן שכל אחד מהם ילך לדרכו.
הבעיה היא שהדרכים שלהם הולכות בכיוון די דומה. בהמלצתו של אחיו החורג ובניסיון נואש להתגבר על הכאב, נוסע פיטר להתאוורר במלון בהוואי – רק בשביל לפגוש את האקסית הטרייה שלו ביחד עם החבר הטרי-עוד-יותר שלה, אלדוס סנואו. סנואו משורבב השפתיים הוא הסולן המעצבן להחריד (והלא מבריק במיוחד) של להקת רוק מפורסמת. כיוון שמדובר במלון קטנטן, או כיוון שהסטטיסטיקות בקומדיות נוטות להיות מעוותות באופן טבעי, פיטר פוגש את שרה שוב ושוב, מתמזמזת בדרך קבע עם החבר המקועקע והבריטי שלה. כן, הוא גם בריטי. הרוס ושבור, פיטר נזקק נואשות לעזרתו של צוות המלון, בהנהגת רייצ'ל (מילה קוניס, 'מופע שנות השבעים') על מנת לנסות ולרפא את נפשו הפצועה. חוץ מזה, היפחות הבלתי פוסקות שלו כבר עולות לכולם על העצבים.
'קח את זה כמו גבר', כמו הקומדיות הקודמות של יוצריו ('בתול בן ארבעים', 'Knocked Up'), מתהלך על הקו שבין קומדיה רומנטית טיפוסית לקומדיית נעורים עמוסת סקס, אלכוהול ומילים גסות. יש בו המון בדיחות, וגם מצבים נוגעים ללב – ובעיקר אמינים.
יש בסרט בדיחות מכל הסוגים. חלקן גסות ובטעם רע במיוחד – כמו שיעור סקס שמתבצע בעזרת כלי שחמט ענקיים, ואחרות מרומזות יותר – לדוגמה, סצינה שבה אחד מעובדי המלון מביט בערימת טישו על המיטה ומנסה לברר אם מדובר ב"טישו של עצב" או "טישו של שמחה". בדיחות אחרות טריוויאליות יותר, ובהן אנו נחשפים לכשרונו של פיטר בהלחנת פסקולי מתח ("טהההההה!!!") ומנגד – המחזמר שהוא היה רוצה לכתוב.
ההומור הזה עובד די טוב, ובמהלך רוב הסרט מצאתי את עצמי מתפוצץ מצחוק, אבל אולי לא תרגישו בנוח לראות אותו עם כל המשפחה.
אלא מה, הבדיחות האלה מלוות עלילה קצת יותר בוגרת מזו שהייתם מצפים לראות בסרט שכבר בדקות הראשונות שלו מציג עירום חזיתי מלא. לא מדובר בעלילה מפתיעה במיוחד – הסרט עוקב אחרי הרבה מהחוקים השחוקים של הקומדיות הרומנטיות – אבל היא אפקטיבית כשצריך. הסיבה העיקרית לכך היא שהדמויות ב'קח את זה כמו גבר' הרבה יותר מוצלחות ואמינות מאלה של קומדיה רומנטית טיפוסית. זה נכון גם לגבי הדמויות הראשיות, שמתנהגות בצורה מאוד אמינה כזוג שנאלץ בעל כורחו להמשיך להסתובב ביחד אחרי פרידה, וגם כשזה נוגע לדמויות משניות, שמנקדות את שולי הסרט. למשל עובדי המלון השונים, שיש להם תחביבים וחיים אחרי העבודה, או זוג שהגיע לירח הדבש שלו רק כדי לגלות שסקס זה עסק הרבה יותר מסובך ממה שסיפרו לו ("היא מסובכת – כמו צופן דה וינצ'י, רק יותר קשה לפיצוח"). האמינות של הדמויות הובילה לכך שהיה לי קל יותר להתרגש ממה שקורה להן – גם אם זה מאד צפוי.
את האמינות הזאת ניתן לזקוף לזכות השחקנים של הסרט בכלל, וג'ייסון סגל בפרט. סגל, שלא רק מככב בסרט אלא גם כתב אותו, סוחב על הגב שלו את כל הסרט, עם כל התסביכים והצלקות הרגשיות שנותרו לפיטר אחרי הפרידה הקשה. גם שאר השחקנים, מהגדולים והמתוסבכים (קריסטן בל) ועד הקטנים והשטוחים (הבחור הזה שמבזיק לחמש דקות כדי ללמד את פיטר גלישה) עושים עבודה נהדרת. הם הופכים את 'קח את זה כמו גבר' ליותר מסתם קומדיה עם הומור נמוך.
לאלה שלא יצליחו לשבור את מחסום ההומור הנמוך זה לא ישנה. אם אתם נגעלים מבדיחות סקס, על כל גרסה אפשרית שלהן, סביר להניח שהעובדה שמדובר בקומדיה רגישה ובוגרת למדי לא ממש תקלט אצלכם. אבל אם אתם כמוני, סביר להניח שמאוד תיהנו מ'קח את זה כמו גבר'. הוא מצחיק, הוא מכיל דמויות מעניינות, והוא קצת יותר בוגר מקומדיית הנעורים הטיפוסית. למעשה התלונה היחידה שלי לגביו היא שחבל שבסרט שעמוס בבחורות יפהפיות, היחיד שמתפשט עד הסוף הוא ג'ייסון סגל.
- האתר הרשמי
- דרקולה – המיוזיקל
נראה לי שלכותבי האתר יש חולשה לקומדיות רומנטיות למבוגרים
אולי זה בגלל שהדבר נדיר כ"כ במחוזותינו?
נ.ב.
אתם יכולים להוריד את החיוך מהפנים שלכם, אני יודע שהכותרת יכולה להיות דו משמעית…..
מה הכפל משמעות?
קראתי עוד פעם ועוד פעם ולא הצלחתי.
כפל המשמעות דילג גם עלי
בכל אופן, מחר אני לוקחת את אחותי לראות את הסרט לכבוד יומולדת 21 שלה. שתינו מחבבות את הקריסטן הקטנה עוד מימיה המוקדמים בהולמרק וכמובן בוורוניקה מארס (תנוח על משכבה בשלום) ואוהבות במיוחד את "איך פגשתי את אמא". צריך להיות מוצלח.
אחלה ביקורת! עשה לי תיאבון.
זה קצת ניחוש,
אבל אני די בטוח שהוא התכוון לפורנו. למה זה קומדיה, תשאלו? נו, ככה. פורנו.
ביקורת טובה
נהניתי לקרוא.
לגבי לראות את הסרט – אם ממש השתעממתי בקומדיות המהוללות של אפטאו (לפחות באלה שראיתי), מה הסיכוי שאני אוהב את הסרט הזה?
נ.ב. דווקא אין לי בעיה עם הומור נמוך, אם הוא מצחיק (אמריקן פאי, יורוטריפ וכו').
אני נאלץ (שוב) לא להסכים
בתור מעריץ של קריסטן בל ומישהו שדיי מחבב הומור סקס/נמוך, פשוט השתעממתי בסרט.
אני לא מסוגל להנות מסרט שהגיבור שלו הוא לוזר מטומטם, אלא אם הוא ממש מצחיק. הסרט הזה לא היה מצחיק.
אני חושב שצחקקתי קלות רק פעם אחת.
קריסטן לא מופיעה מספיק, ובכלל – את כל עלילת הסרט (מורכבת? בוגרת?) יכולתי לצפות אחרי 10 דקות.
אני שוב אומר שאין לי שום בעיה עם בדיחות סקס – את אמריקן פאי בזמנו מאוד אהבתי – אבל הסרט הזה פשוט לא היה מצחיק ברובו, והעלילה והמשחק לא היו חזקים מספיק כדי לפצות על זה.
''לוזר מטומטם'' מתאר הרבה מגיבורי הקומדיות האלה,
אבל לא מתאים במקרה הזה. הגיבור הוא לא לוזר והוא לא מטומטם. הוא רחוק מלהיות מושלם, יש בו מן הבטלנות והבכיינות – אבל מטומטם הוא לא.
אני, אגב, מסכים בערך עם כל מילה בביקורת. סרט מאוד מצחיק. טוב לדעת שזה שסרט הוא קומדיה רומנטית לא *בהכרח* אומר שהוא יהיה משעמם.
''טישו של שמחה'',
אפטאו
נראה לי שאת כל הקומדיות של אפטאו אפשר זהות לפי שלושה מאפיינים:
בדיחות גסות, עלילה צפוייה ודמויות אמינות ועגולות שמעלות את הסרט רמה אחת מעל קומדיות רומנטיות/קומדיות נעורים.
אבל לא מקבלים מספיק
מהעגלגלות של הדמויות בסרט, במיוחד הדמויות הנשיות.
לבריאות!
איפה אפטאו?
שום אפטאו לא מוזכר בביקורת, עד כמה שתפישתי הלקויה כרגע משגת. למה זו קומדיה של ג'ארד אפטאו?
הוא משכתב בערך את כל הקומדיות שיוצאות בימינו.
אבל כאן נראה שהוא סתם מפיק...
תודה.
..
סופרבאד הוא מהקומדיות הכי טובות של העשור לדעתי, למרות שאת הדייט של אפאטו פשוט לא סבלתי -הוא לא הצחיק אותי, אני אהנה בסרט? כי אני שוקל ללכת אליו אבל מפחד להתבאס כמו שהתבאסתי כשראיתי את Knocked up…
למרות מה שחשבתי על הסרט הקודם של הקבוצה הזו
(בעיקר שהוא מציע מסרים שמרנים להחריד ומכופף את האמינות של הסרט כדי להתאים להם) יש לי הרבה תיאבון לראות עוד יצירה שלהם, והתדמית שלי לגביהם ממש מסתדרת לי עם מה שכתבת בביקורת – טיפשי אבל אמין.
איזה כיף :) אחרי שסקס והעיר הגדולה אכזב בלי שבכלל ראיתי אותו, נחמד לצפות שוב לסרט.
מסופרבאד לא ממש התלהבתי
בKnocked Up נהנהתי מאוד
ולסרט הזה, באתי בציפיות מעורבות.
נהנתי, כנארה שגם בגלל החברה ולא רק מהסרט, אבל בהחלט אפשר להגיד שהסרט הזה מוצלח במיוחד.
הבדיחות הגסות לא כ"כ מורגשות כגסות, ונכנסות די יפה אל הסיפור, הדמויות באמת אמינות והכי חשוב, הסרט מצחיק.
זה מסוג הסרטים שממש אוהבים או ממש שונאים. אני אהבתי.
הסרט מרענן ומקורי (או לפחות מרגיש ככה). אני אישית לא הפסקתי לצחוק לרגע. ואני מאוד מסכימה עם הביקורת, הדמויות והעלילה אמינים באופן מפתיע ושנון.
כיף מאוד.
גם אני באתי לסרט עם דעות מעורבות, כי את knocked up לא ממש חיבבתי ולעומת זאת את סופרבאד מאוד כן, והסרט הזה לקח את העלילה הבוגרת של נוקד אפ ואת כמות הצחוקים (שמצחיקים) שקיימת בסופרבאד (וגם בערך את כל השחקנים משם).
ג'ייסון סגל "הפתיע" לטובה (לא ציפיתי כל כך למשהו לא טוב אז לא הייתה הרב ההפתעה) בתסריט שלו וגם במשחק (למרות שמצאתי הרבה נקודות דמיון בין פיטר למרשל) ואין ספק שהסרט מלא בקטעים מצחיקים וכמה רעיונות כיפיים מאוד לצפייה (הכוונה אם זה לא ברור היא למחזה של דרקולה).
הדבר היחידי שאני אציין לשלילה היה הרגע הנוראי בו דמותה התמימה והאהובה של ורוניקה מארס נשברה בקול עם ההתחככות עם מרשל של לילי.
ולטובה אני אציין את ההתכתבות עם העולם האמיתי, כמו למשל התוכנית "Crime Scene: Scene of the Crime" ואח"כ גם התוכנית ההזוייה לגמרי על הפסייקיק שמתקשרת עם חיות. ענק.
והכי הכי – הסצינה בה הארבעה יושבים לאכול ארוחת ערב ומדברים על הסרט האחרון של שרה מרשל שאף אחד לא ממש שם לב שהוא יצא, ועל כמה שהוא גרוע ועם עלילה דבילית ו"משמעות" לא רצינית (בסרט היה פירוט אמיתי על כל אלה, סתם אין לי כוח לכתוב).
הכוונה הייתה כמובן לסרט Pulse בו כיכבה קריסטן בל לפני שנתיים…
זה טלפון סלולרי שהורג אנשים!
וואלה – ראיתי את הסצינה הזאת, וחשבתי שנחמד איך שהם המציאו רעיון סביר לסרט אימה זניח עם עלילה מופרכת. עד הרגע, גם אני שכחתי לגמרי מקיומו של 'Pulse'.
האמת היא ש"ורוניקה מארס" לא דומה ל-CSI בכלל.
נראה לי שהקריירה של שרה מרשל לאורך רוב הסרט לא באמת מתכתבת עם הקריירה של קירסטן בל,
"ורוניקה מארס" היא סדרה חמודה עם קשר בין הפרקים ועם המון הומור ומודעות עצמית, בעוד ש"CSI" היא… די מה שאנחנו רואים בסרט.
ממש מוצלח
אני אבצע 2+ למצעד התומכים.
הסרט מצחיק, שנון, כיפי, פשוט קומדיה רומנטית כמו שקומדיה רומנטית צריכה להיות – כלומר כזו פונה לשני המינים.
הבדיחות טובות, דמויות המשנה הזויות, והתסריט ממש מוצלח. קצת שמאלץ וקצת בדיחות גסות, והכל בטוב טעם (לא כמו ב"זוהאן", אהם-אהם)
אני שמדובר בסרט הדייטים המוצלח ביותר שמציג בימים אלה.
ראיתי עם האמא והיא נהנתה.
סרט מדהים.
טיפה ארוך לטעמי..
אם הוא היה יותר קצר ומגובש הייתי יוצא בהרגשה הרבה יותר טובה.
אבל סה"כ הנקודה החזקה של הסרט היא באמת הדמויות שלו שמשדרות אמינות למרות הקיטשיות הבלתי נלאית.
לא ממש התלהבתי מהסרט.
לפי המבנה שלו הוא פשוט כמו עוד קומדיה רומנטית אחרת כולל כל מהלכי העלילה הצפויים מראש.
אבל כן, הדמות הראשית מאד אמינה. חוץ מזה אין שום דבר מיוחד בסרט וזה בהחלט לא מספיק.
ביקורת מעולה לסרט מעולה
אם היית שם את אדם סנדלר בתור הלוזר הבכיין זה היה עוד סרט שלו אבל השחקן הראשי פשוט ענק כל כך לא מתאים לו לבכות כמו ילדה קטנה שזה הורס מצחוק סרט גאוני אחד המצחיקים שראיתי בחיי מי שאהב את חרמן על הזמן יאהב גם את זה
אתה צודק
אני כנראה מהסוג הראשון, והסרט, על כל הפוטנציאל שלו, הוא פשוט בוטה מדי. מעניין אותי מה יש לאותם יוצאים שיצרו את הסרט הזה וגם את knocked up עם מראות שלא כולנו ממש מעוניינים לראות (ע"ע הכלי של ג'ייסון סיגל או התינוק של קת'רין הייגל מבליח מהרחם בזמן אמת). אבל מציק לי השימוש הבוטה והמוגזם הזה בסקס לכל אורך הסרט במקומות שהוא באמת לא חשוב בכלל. חוץ מאשר, אולי, הקטע עם הזוג שזה עתה נישא, אפשר לוותר כמעט על כל קטע של סקס בסרט בלי להפסיד יותר מדי, ואולי להרוויח צופים מסוגי…
החיים בוטים לא פחות
http://www.imdb.com/title/tt0800039/trivia
למה?
למה להוציא את הסקס מהסרט, בעיקר בהתחשב בכך שהסרט עוסק בו ובהשלכותיו?
כשאת כותבת "אפשר לוותר כמעט על כל קטע של סקס בסרט בלי להפסיד יותר מדי" משתמע כאילו יש פה איזשהו מאזן של רווח והפסד, כשההפסד נובע מעצם כך שיש סקס בסרט. הלאה הפוריטניות, וכו'.
למה?
כי סקס זה בוטה וזה מוגזם, או ליתר דיוק, על אף העובדה שהוא חלק מהחיים ולא אמורה להיות כל מניעה לדבר עליו וכו' לדעתי גם אין צורך להציג אותו ובטח שלא בצורה כ"כ בוטה, כי זה משהו שאמור להיות אינטימי ולא כל כך מוחצן. כל היחצ"נות הזו של סקס בסרטים בזמן האחרון די פוגעת במוניטין שלו לטעמי.
למה?
ושוב – למה? למה סקס זה "משהו שאמור להיות אינטימי ולא כל כך מוחצן"? כלומר, אני מסכים שסקס הוא אקט אינטימי, אבל כך גם רבים משאר הדברים שנראים בקולנוע (נניח – להודיע לבן שהוא מאומץ, אכילה משותפת, ניצחון בתחרות ספורט, כל אלו הם רגעים אינטימיים עם פוטנציאל לדרמה, ובדיוק לכן הם לחם חוקו של הקולנוע). את רואה "יחצ"נות" של סקס בסרטים, אני רואה נסיון להעלים (ומאידך, להציג באופן סנסציוני) אספקט בסיסי זה של חיי אדם מהמסך. החברה המערבית תהפוך להיות הרבה יותר בריאה כאשר יציגו סקס באופן חופשי ומציאותי בקולנוע. יחס האדם לגופו ולמיניותו כיום הוא פתולוגי באופן בסיסי, הודות לאנשים כמוך שחושבים שראוי להתבייש בדברים טבעיים אלו ולנסות להעלים אותם מהעין ומהשיח.
היי היי
הכול היה טוב בתגובה שלך עד השורה האחרונה. מיכל אמרה שסקס "אמור להיות אינטימי ולא כל כך מוחצן", לא שצריך להתבייש בו. להאשים אותה שבגלל אנשים כמוה יחס האדם לגופו הוא פתולוגי זו כבר הגזמה פראית (ומעליבה).
היי היי
מבין השורות, זה התפיסה שיוצאת (או אפילו בשורות עצמן – "סקס זה בוטה ומוגזם"?). אם נקודת המוצא היא שעצם הצגת סקס בסרט זו מגרעה (גוררת הפסד במאזן, על פי התגובה הראשונה), הרי שיש כאן לדידה משהו שלילי מיסודו. אם כך, למה זו הגזמה (ועוד פראית) לומר שאנשים כמוה הם חלק מהמערך שגורם לאדם המערבי להיות בעל יחס פתולוגי כלפי גופו ומיניותו?
מצטער, אני לא חושב שהנושא מצדיק פיתוח נוסף.
רמזתי, עקצתי, צחקתי.
עכשיו ברצינות ובמפורשות:
בבקשה בבקשה החליפי ניק. יש לנו פה כבר מיכל אחת שמסתובבת עם השם הנדיר והכל-כך מקורי הזה בתור ניק כבר די הרבה זמן.
תודה!
סרט מציון.
ראסל בראנד הופך את הסרט מקומדיה טובה למצויינת, כבר בפעם הראשונה שרואים אותו אפשר להבין שהדמות האידיוטית שלו הולכת להיות הדבר הכי טוב בסרט.
"אנחנו חייבים לעשות משהו לפני שאמא אדמה תפגע" אולי הקטע הכי מצחיק בסרט, גם מחזה הדרקולה מצויין, הבעיה עם סיגל שהוא מבריק אבל קצת פחות מבחינה גופנית וזה פשוט מגעיל לראות אותו עירום כל הזמן..
גיליתי שאני אוהב מאוד את היצירות של ג'אד אפטאו.
כולן.
לאחרונה התחלתי גם לראות את הסדרה F AND G והתאהבתי. הדמויות לא סתם עגולות, הם אמיתיות לגמרי!
גם הקריקטוריסטיות שבהן (הבריון וכו') – לא יודע מה איתכם, אני למדתי עם החבר'ה האלה.
והסרטים שלו? שמים בכיס הקטן קומדיות רומנטיות דיקטיות ומביכות אינטלקטואלית כמו שהתרגלנו.
סרט מעניין בדיחות טובות..
הסרט הזה ממש היה טוב
ובמבט של שלוש שנים אחורה,
כנראה הסרט הטוב האחרון שקריסטן בל שיחקה בו
אהבתי מאוד
אהבתי את הרפרנסים לחבובות… וזה נחמד שסיגל הוציא את הפרוייקט שלו לפועל בסוף.
אני מאוד אוהבת קומדיות רומנטיות ואני לא אוהבת סרטים בוטים, לכן מאוד הופתעתי מכך שהסרט מאוד הצחיק אותי, ושהבוטות בקושי הפריעה לי. אין לי בעיה עם הקלישאות של קומדיות רומנטיות, אבל זה בהחלט שינוי מרענן לראות שגם אם המצבים שחוקים, לפחות התגובות של הדמויות מאוד אמינות – למשל הסצנה במכונית של פיטר ורייצ'ל, הרבה קומדיות רומנטיות מכילות סצנת סוף דייט במכונית, זו הראשונה שאני נתקלת בה שהיא אמינה מבחינתי.