מצאנו באינטרנט 90: איך זה קשור לחתיכים?

סרטים, ספרים, קדימונים, ועוד דברים במהדורת כוכבים של עוד דברים שנמצאו באינטרנט.

שלום וברוכים הבאים לחדשות מצאנו באינטרנט – כל החדשות הפושרות ביותר באינטרנט שפורסמו בשבועיים האחרונים, עם בדיחות והערות שלנו. ונתחיל עם דיווח מטעם כתבתנו לענייני ג'יימס מרסדן: שני אוירבך.


1. אם אתם אוהבים סרטים טובים, אני מניחה שכמוני אתם כבר שבע עשרה שנים עוסקים באובססיביות בשאלה איך אידינה מנזל לוהקה לסרט מחזמר ואז לא שרה בו אפילו שורה. כאילו, יש לגברת שלל כשרונות שזיכו אותה בכינוי "the wickedly talented Adele Dazeem" אבל היא לא במקרה התגלגלה לסט של "מכושפת" רק על בסיס יכולות המשחק שלה, נכון?

אז מסתבר שהחשד שלנו היה מוצדק ואכן היה לה שיר (ואף שיר הנושא של הסרט!) שנחתך מהגרסה הסופית של הסרט, ממש ברגע האחרון אם לשפוט מכך שהוא ערוך לחלוטין למעט שיוף של האפקטים ועוד קצת אוטוטיון לקול של ג'יימס מרסדן.

הייתם חושבים שמידע כזה יהיה ידוע לציבור ויתנוסס בעמוד הטריוויה של הסרט בימד"ב, אבל אם הוא היה קיים הייתי יודעת על זה כבר מזמן. לכל הפחות, הייתם חושבים שזה יהיה משהו נחמד לשחרר במהלך הקידום של סרט ההמשך אבל אה כן, לא היה כזה, דיסני פשוט זרקו את ההמשך דרך פיר האשפה שמוביל לדיסני פלוס בלי גינוני טקס מיותרים. לא, האוצר הבלום הזה הושלך כלאחר יד ביום שלישי אקראי בחשבון האינסטגרם של אידינה מנזל וכל זב חוטם יכול לגשת ולצפות בשיר האבוד בזה הרגע ממש.

לזה אני קוראת חדשות קולנוע חשובות.


2. ואם אני כבר כאן, צריך לדבר על רוברט זמקיס. אני לא אפסיק לטעון שהוא עדיין מגדולי הבמאים שהיו לנו כי הקרדיט על סרטים כמו "בחזרה לעתיד" ו"מי הפליל את רוג'ר ראביט" לא אוזל בפחות מיובל, אבל לעזאזל, הוא לא עושה את זה קל להמשיך להגן עליו. אבל היי, עכשיו הוא מתאחד עם טום הנקס בתפקיד ראשי, אז מה יכול להשתבש? אה, "רכבת לקוטב". בואו נעמיד פנים שזה לא קרה.

לחדש של זמקיס יש פיץ' לא פשוט: ידוע שבצילומי סרט להזיז את המצלמה לעיתים קרובות מבזבז חצי יום צילומים, אז מה אם המצלמה פשוט תישאר במקום מעידן הדינוזאורים ועד ימינו? כן, "כאן" (לא קשור לתאגיד השידור למיטב ידיעתי) מספר את סיפורה של נקודה אחת על כדור הארץ, והמסגור של הפריים לא משתנה לכל אורכו.

אתם חייבים להודות שזה נראה מעניין. מתיק העבודות של זמקיס ההשוואה הברורה היא "פורסט גאמפ", וגם פה זמקיס מושקע בטכנולוגיה. בניגוד לכמה מעידות קודמות, הפעם נראה שהוא קלע בתזמון. סמאחים אחרים העבירו את הדיאייג'ינג דרך שלב ההתבגרות המכוער שלו ואל זמקיס הטכנולוגיה מגיעה כשהיא נראית מצוין (לא ידעתי אפילו כמה התגעגעתי לטום הנקס הצעיר). יש גם מקום לדאגה – אני לא הכי מתלהבת לראות את זמקיס מספר על התושבים הילידים של אמריקה ואיך השטח עבר לידיהם של של גיבורינו הלבנים – אבל אני מאמינה שזה יהיה סרט טוב. אני צריכה שזה יהיה סרט טוב. תן לי משהו לעבוד איתו, בוב, בחייך.

תודה שני. נמשיך לעניינים ישראלים עם כתבנו יונתן צרויה:


3. זה לא השם ש-, לא משנה.

ד"ר פבלו אוטין הוא חבר האתר שאפילו השתתף וכתב באחד מאתגרי הקיץ שלנו ועכשיו (טוב, גם עכשיו) הוא כתב ספר חדש (יש לו כבר שלושה אחרים) עם השם הקליט "מצ'ארלי עד שולי". תחילת הספר עוסקת בניתוח של סרטי בורקס וסרטי קאלט ישראליים והשאלה מה בעצם הופך אותם לישראליים מבחינת מוטיבים אסתטיים וסיפוריים, ומה מאחד אותם למקשה אחת, תוך שילוב הביוגרפיה האישית שלו כמהגר והצמתים בהם הוא ניצב מול אותה ישראליות. לאחר מכן הוא מלקט שלל מאמרים שלו על סרטים שנותנים זווית מסוימת על ישראליות והפירוק שלה, בין אם מדובר ב"כלבת", "בלדה לאביב הבוכה" או "הרחק מהיעדרו". הספר כולל גם שיחה של בן בכר (במאי "להציל את שולי") ובועז דוידזון בהעברת מקל מרגשת בין שני דורות של קומדיה "עממית", אך תחת בחינה דקדקנית של הסגנון האסתטי, שאלות שמנסות לאתגר את התפיסה של "נו, סתם באנו לעשות מצחיק". את הספר ניתן להשיג כאן, ופבלו גם מדבר על חלק מהרעיונות המובעים בו בראיון עם ישי קיצ'לס בישראל היום.

ספר נוסף אבל על נושא קצת פחות נגיש הוא ספרו של שמוליק דובדבני, "המודרניים הראשונים", על קולנוע אומנותי תיעודי. כשאני אומר "פחות נגיש" אגב אני לא מתכוון דווקא לנושא כמו שאין לי מושג איפה אפשר לראות חצי מהסרטים שהוא מדבר עליו. זה לא לגנותו – עדיין יש לנו דרך ארוכה לעבור בכל הנוגע לשימור ארכיוני נגיש, גם אם אני מניח שהתשובה לרוב הדברים היא "ארכיון הקולנוע של סינמטק ירושלים".


4. ותמשיכו לחשוב על סינמטק ירושלים כי הנה הקטע שבו אני מספר לכם על הסרטים שמקרינים בפסטיבל ירושלים, שיתקיים בין ה-18 ל-27 ביולי. כלומר, הסרטים הישראלים – התוכניה המלאה תצא כנראה שבוע-שבועיים לפני.

בכל מקרה, אנחנו נקבל את הסרט החדש של דני רוזנברג (היי דני, החנות שלך פתוחה) שקוראים לו "על כלבים ואנשים", החדש של מיה דרייפוס בשם "כביש הסרגל" (שהיה לחצי שנייה באופיר שנה שעברה ואז פרש), והחדש של מאיה קניג בשם "חלב". חוץ מהם שאר התחרות כוללת סרטי ביכורים, אבל שניים מהם כבר עוררו הדים בפסטיבלים או מוכרים בזכות דברים כמו זה שתום נשר היא הבת של אבי נשר והסרט שלה ("קרוב אליי") מתכתב עם המוות של אח שלה, הבן שלו. למרות שהביקורות המתלהבות מאוד עד כה בלטרבוקסד אומרות שיש בסרט הזה יותר מעניין הנפוטיזם.

סרט נוסף שלא מוקרן בהקרנת בכורה הוא "טרופיקנה", על קופאית שיורשת את מקומה של הקופאית הראשית לאחר שזו נרצחת, ובנוסף יש עוד שלושה סרטי ביכורים עם קצת באזז מסביבם (לא שזה אומר משהו על איכותם): "עיד", "מכולת" ו"לא יום ולא לילה". לא, אני לא אחראי לשמות האלה, אם במאים ישראלים רוצים שאני אהיה אחראי אז בשמחה, אני בטוח שנמצא שם יותר טוב לסרט מ"מכולת".

יש גם תחרות תיעודית ואם אתם אומרים "אה, נו, עוד סרטים על כיבוש, מיעוטים, חרדים וקרובי משפחה של הבמאים?" אז לא. כאילו כן, אבל לא כל השמונה – אחד מהסרטים הוא על ליצנית בירושלים.

נמשיך לעדכן על כשיהיו ידיעות נוספות, כרגע אנחנו יכולים לעדכן אתכם בסקופ הלוהט שהפסטיבל יתקיים בירושלים.

זהירות, הידיעה הבאה עלולה לגרום לכם לבהלה – היישר מטרנסילבניה, כתבנו לענייני אימה וגרסאות מטופשות לסרטים: מתן בכר.


5. היי, זה מתן. וואו, כמה זמן לא כתבתי בפינה הזאת. בימים שלי עוד קראו לה "קצרצרים". בכל מקרה, מכיוון שזה אני, בואו נדבר קצת על סרטי אימה. אם אני כבר נוסטלגי ונזכר בעבר, אז עוד משהו שעשו בימים שלי זה להפיץ סרט אחד, לראות אם הוא מצליח ורק אז להחליט לגבי המשכים אפשריים. מטורף, אני יודע. היום כולם כל כך רוצים פרנצ'ייזים ויקומים קולנועיים שהם פשוט מכריזים עליהם מראש ומקווים לטוב. זה לא תמיד עובד, בעיקר אם שם האולפן שלכם מתחיל ב"יוני" ומסתיים ב"ברסל". הייתם מצפים שהם ילמדו מהפיאסקו של "היקום האפל", אבל למה שמישהו יפיק לקחים בהוליווד.

אחרי ההצלחה (היחסית) של טרילוגיית סרטי "האלווין" החדשה, האולפנים החליטו לעשות את זה עם פרנצ'ייז אחר. כך הוכרז שגם "מגרש השדים" יקבל טרילוגייה של סרטי המשך, כשאת כולם יביים דייויד גורדון גרין, שביים את טרילוגיית "האלווין". יוניברסל הוציאו סכום לא קטן של 400 מיליון דולר על זכויות ההפצה של שלושת הסרטים, וכבר כשיצא הטריילר של הסרט הראשון בקיץ שעבר נקבע תאריך יציאה לסרט השני.

ואז "מגרש השדים: המאמינים", הסרט הראשון, יצא לאקרנים. אם הסרט הראשון של "האלווין" החדשים עוד התקבל טוב, "המאמינים" קיבל ביקורות פחות מחמיאות (בלשון המעטה), וגם הצלחה קופתית הוא לא היה. דייויד גורדון גרין כנראה הבין לאן הרוח נושבת ובתחילת השנה הודיע על פרישתו מבימוי שני סרטי ההמשך. וכך טרילוגיית סרטי "מגרש השדים" הגיעה לקיצה אחרי סרט אחד. לפחות הפעם הם לא הכינו לזה לוגו מיוחד מראש.

אבל ביוניברסל לא מרימים ידיים, ולעזאזל, הם יביאו לכם סרט חדש של "מגרש השדים" בין אם תרצו בו ובין אם לא! הם קבעו תאריך יציאה לסרט חדש בפרנצ'ייז – שלא קשור לאחד הקודם – ב-13.3.2026. ברור שזה יוצא יום שישי ה-13, למה טרחתם לבדוק בכלל. הבמאי החדש הוא מייק פלנגן, שיש לו ותק בז'אנר האימה גם בקולנוע ("דוקטור סליפ") וגם בטלוויזיה ("מי מתגורר בבית היל"). נראה שיוניברסל חוזרים לשיטה הארכאית של לעשות סרט אחד ולראות איך הולך לו לפני שמכריזים על המשכים. מטורף, אני יודע.


6. חשבתי לכתוב עוד משהו על סרטי אימה, אולי על הסרט החדש של ג'ורדן פיל (שאין לו שם או שחקנים אבל יש לו תאריך – 23.10.2026), אבל נתקלתי במשהו שנשמע כל כך מדהים שקשה לי להתעלם ממנו. הקוראים המבוגרים יותר אולי יזכרו שלפני שיצא לאקרנים "אקס-מן המקור: וולברין", דלפה גרסה של הסרט עם אפקטים לא גמורים. זה היה ממש מצחיק. אבל מה אם הייתי אומר לכם שבקרוב יקרה משהו דומה לסרט חדש, אבל הפעם באופן רשמי ולא כדליפה?

בסוף אוגוסט תשוחרר גרסת 4K של "כוכב הקופים: ממלכה חדשה", סרט מלא באפקטים ולכידת תנועה. חוץ מהסרט הרגיל, היא תכלול גם גרסה נוספת של הסרט, באורך מלא, בלי אפקטים ויזואלים. החלק המבאס הוא שהגרסה הזאת בעצם תהיה מסך מפוצל, כשצד אחד יציג קופים מדברים שנעשו באפקטים ויזואלים מרשימים, ובצד השני יהיו שחקנים עם מכשירי לכידת תנועה. טרם צפיתי בסרט, וזאת בהחלט נשמעת כמו דרך מיוחדת לחוות אותו לראשונה. מעניין אם אפשר לנסות לשכנע את היוצרים של "הכפיל" לעשות משהו דומה עם כל הפעלולנים של ריאן גוסלינג.


7. נצא להפסקת פרסומות עם הטריילר החדש "התחת הישן שלי". לא המשך ל"הטוסיק שלי השתגע".

כן, "ילדה בת 17 מתמסטלת ואז יוצרת קשר עם עצמה בת ה-30" זה קונספט קצת מוזר לסרט אבל מייגן פארק אחראית על "החיים שאחרי" (The Fallout) ואוברי פלאזה היא ובכן, אוברי פלאזה. ינותן צירורה נותן לעסק שני אצבעות סקרניות מתוך שני טעויות לשוניות.

חזרנו, ונעבר לפינת הספרות עם כתבנו לענייני עיבודים קולנועיים, אדם קלין אורון:


8. אפשר לשנוא או לאהוב את "בעיית שלושת הגופים" של ליו צשין (אני שנאתי, תודה), אבל אי-אפשר להכחיש שמדובר בטרילוגיית מדע בדיוני מהפכנית וחשובה. אז נכון, כבר יש סדרת טלוויזיה מושקעת מאוד מבית נטפליקס, גם אם ההצלחה (בצפיות ובביקורות) שלה קצת פושרת. וכן, גם הייתה כבר סדרת אנימציה סינית (על בסיס מיינקרפט), וסרט סיני שהיה כל-כך גרוע שהוא מעולם לא הופץ. כל זה לא באמת משנה, מסתבר, כי עכשיו נמצא בפיתוח גם סרט בבימויו של ג'אנג יימו, אחד הבמאים הסינים החשובים ביותר, שביים בין השאר את "גיבור" (2002), "מחול הפיגיונות" (2004), "החומה הגדולה, (2016) והקלאסיקה המפורסמת "טקס הפתיחה של האולימפיאדה" (2008). זה ייקח עוד זמן, אבל יש לי סבלנות, ואני מבטיח לשנוא את זה מתי שזה לא ייצא.


9. ומסין הרחוקה נחזור להוליווד תאוות הבצע שנשלטת על ידי אלגוריתמ… לא, מצטער, אני לא יכול. הגיעה אלי כרגע ידיעה שניטרלה ממני את כל הציניות: Piranesi של סוזנה קלארק, כנראה ספר הפנטזיה המקסים ביותר שנכתב בשנים האחרונות, ששבר ואיחה לי את הלב כמה פעמים בפחות מ-300 עמודים, הולך להפוך לסרט של אולפני לייקה בבימויו של טרוויס נייט, שביים גם את "קובו ושני המיתרים" (אמא שלכם אגדה של סמוראי) ששבר ואיחה לי את הלב כמה פעמים בפחות מ-120 דקות. כל הכבוד, יקום. כל הכבוד.

תודה לך אדם. אני לא יודע מה איתכם, אבל לי כל הספרים האלה עשו מאוד כבד במוח ולכן בוא נדבר על דברים שכולנו יכולים להבין כמו "מר בין עושה שטויות וזה מצחיק, כי הוא מקבל מכה". כן, זה שוב ינהותן.


10. … *אנחה*.

אז אמנם התוכנית המקורית עם רואן אטקינסון היא בסך הכל 15 פרקים, אבל מאז בין חזר אלינו גם בשני סרטים וכנראה חשוב מזה – ב-130 פרקים בסדרה המצוירת אודות מעלליו של מר בין.

ואולי אתם שואלים את עצמכם, איפה אפשר לראות את כל הטוב הזה במקום אחד? ובכן, כנראה שיוטיוב אבל בוודאות בערוץ סטרימינג ייעודי שמוקדש כולו לסדרה המצוירת, ושיש בו פרסומות. החברה שעושה את זה, Banijay, עשתה כמה וכמה כאלה, והיא קוראת להם FAST (Free Ad Supported Television), או כמו שאנחנו קוראים לזה בארץ "טחע"פ" (טוב, שלהם נשמע יותר טוב) או, נו, ערוץ טלוויזיה. ונאמר: מנפלאות עידן הסטרימינג.

ונעבור לתום שפירא, שמשדר היישר מג'מייקה בלי שום קשר ישיר לידיעות שהוא ידבר עליהן, הוא פשוט גילה סעיף בתקציב שהוא יכול לנצל לחופשה על חשבון המערכת.


11. הטריילר לסדרה המצוירת החדשה של באטמן שוחרר, וזה מוזר לחשוב שעבר יותר מעשור מאז הסדרה המצוירת האחרונה של באטמן (Beware the Batman– ששרדה בקושי עונה אחת). לא שחסרים לנו דברים של באטמן בעולם הזה – סרטים, משחקי מחשב, סדרות טלוויזיה, משחקי לוח, לגו, קומיקס, ספרים, מגבות, פחיות משקה, עטלפים רגילים – אבל בכל זאת זה מפתיע.

הטריילר הזה, לעומת זאת, לא מפתיע במיוחד: הבטיחו לנו באטמן אפל יותר ובוגר יותר פרי עטם של ברוס טים (שמקבל עד היום המון קרדיט על "באטמן הסדרה המצוירת", בעיקר בגלל ששאר העבודות שלו בשנים האחרונות לא משהו) ואד ברובייקר (כותב קומיקס מאוד מצליח שאני מחבב רוב הזמן, בלי אף פעם להתלהב ממנו). לא שזה רע – אם כבר לעשות אפל יותר ובוגר יותר לדמות שעשו לה אפל יותר ובוגר יותר בערך חצי מיליון פעמים אז שיהיה לפחות עם המגה רטרו הזה שנותן לה תחושה קצת יותר יחודית.

נחמד גם לראות ש, לפחות בינתיים, הם לא בהכרח הולכים עם הג'וקר (אני בטוח שהוא יופיע מתישהו, אבל זה נחמד שלא דוחפים לנו אותו בפרצוף מיד) ויש בטריילר כל מיני נבלים שאפילו אני, אדם שמקדיש יותר מדי זמן בחייו הפרטיים למחשבות על באטמן, לא מזהה במבט ראשון. בכלל, הבחירה לכתוב את הדמות לפני התקבעות הסטטוס קוו שלה, עם שיתוף הפעולה של המשטרה וההכרה הציבורית, היא בחירה שאני בעדה. זה יכול להשתבש, אבל אני אופטימי באופן זהיר.


12. זה בניגוד לחדשות על כך שעובדים על "שיגעון בחלל 2".

לא תודה. באמת, לא צריך. הראשון היה מאוד מצחיק, אבל באמת שאני לא מעוניין אפילו אם לצורך ההמשך הזה יקימו לתחייה את האחים מרקס בתסריט שבילי ויילדר כתב יחד עם הופעת אורח של לזלי נילסן. בדיחות על מלחמת הכוכבים ה כבר משהו כל כך לעוס ובלוס ויצא מכל החורים, כמו כל דבר אחר שקשור לזיכיון הזה. אין לי אלא לחזור לסלוגן של קמפיין הבכירות לנשיאות של יוליסס גרנט – let us have Star Peace.

לא שנקבל את בילי ויילדר או את האחים מרקס או את לזלי נילסן. לא, אנחנו הולכים לקבל את ג'וש גאד בתפקיד ראשי. וזה בהחלט הרגע לעשות לרעיון הזה את מה שהמורדים עשו לכוכב המוות.


13. ורגע לפני שאיפרד מכם, איפרד גם מדונלד סאת'רלנד, שהלך לעולמו ב-20.6.24. כשראיתי את ההודעה הראשונה על הפטירה של דונאלד סאת'רלנד (1935-2024) היא נוסחה כ"הנשיא סנואו מ"משחקי הרעב" נפטר" ומיד המוח שלי נזעם מעצם הרעיון שאפשר לסכם אותו בתפקיד הזה.

אבל זה היה נכון גם אם היו מציינים תפקיד אחר של דונאלד סאת'רלנד – אי אפשר לסכם את הקריירה שלו בתפקיד אחד, או אפילו בשניים או שלושה. מבחינתי הוא תמיד יהיה הנוכחות הממזרית, החריגה, בסרטים רציניים למדי על מלחמת העולם השנייה ("12 הנועזים", "הגיבורים של קלי") בהם הוא מופיע תמיד עם קריצה בעיניים שמבדילה אותו משאר הדמויות; אבל אי אפשר לקחת ממנו את ההופעות הפראנואידיות הנהדרות של שנות השבעים בסרטים כמו "נערת הטלפון והבלש" והרימייק ל"פלישת חוטפי הגופות" או את ההופעה ההומאנית ב"אנשים פשוטים". בעשורים האחרים הוא הופיע יותר ויותר כשחקן משנה, אבל לא היה שום דבר משני בהופעות שלו, וגם בתפקיד קטנטן (כמו המנטור של הצוות ב"ג'וב האיטלקי", מר בנט ב"גאווה ודעה קדומה" או פעיל זכויות האזרח המזדקן ב"זמן להרוג") הוא תמיד הפגין נוכחות.

הוא היה כוכב קולנוע אמיתי. וגם שחקן טוב. קשה מספיק להיות אחד מן השניים – אבל הוא הצליח לעשות את שניהם.

תודה תום, ונעבור ישירות אל אור ענבר עם פינתה הקבועה "חדשות החתיכים".


14. כריס קולומבוס כותב ומביים לנטפליקס סרט קומדיה פשע חדש בשם "מועדון הרצח ביום חמישי" בהפקת אמבליין. כבר ידוע שבתפקידים הראשיים משחקים הלן מירן, פירס ברוסנן, בן קינגסלי וסיליה אמרי. הרביעייה מגלמים ארבעה פנסיונרים בבית אבות שמפענחים רציחות לא פתורות בשביל הכיף, רק שהם מסתבכים עם רצח אמיתי. הצילומים מתחילים בחודש הבא ולשמחתנו פרסומו שמות של משתתפים נוספים ובהם דיוויד טננט, ג'ונתן פרייס, נעמי אקי, דניאל מאיס והנרי לויד יוז.

סך הכל אני אוהבת את הסרטים של כריס קולומבוס, והרעיון הוא בדיוק איך שאני אוהבת את חקירות הרצח שלי – קומיות עם חתיכים. הליהוק כאמור מאוד מרשים ולכן אולי בטעות ב-2025 יהיה לנטפליקס סרט שאני אשכרה אטרח לראות.


15. ואם באמבליין עסקנו, טאיקה ואיטיטי הוא השם המוביל לביים את אחד הסרטים הבאים של האולפן, כמובן בהפקתו של שפילברג. הסרט הוא עיבוד לספר "ג'יימס", עיבוד לסיפורו של האקלברי פין מנקודת מבטו של העבד שברח ורב מכר בארה"ב. את הספר כתב פרסיבל אוורט, כותב זוכה פוליצר שאתם אולי מכירים עיבוד לספר אחד שלו – "בדיה אמריקאית". אין המון מידע על הסרט מעבר לזה,  אבל הייתי אומרת שאני בעד המעורבים בדבר.


16. ומאולפן אחד לאחר: הידעתם? אולפני וורנר אוהבים מאוד כסף, ולכן הם לא משחררים מהפרנצ'ייז של הארי פוטר ויעבדו את סדרת הספרים לסדרת טלוויזיה. האם זה חלומה הרטוב של אור בת ה-15? כמובן, אבל היום אני בעיקר רוצה שיניחו לספרים האלה ויפסיקו להכניס כסף לרולינג, תודה רבה.

בכל מקרה, מאז ההכרזה דאז וורנר לא ממש עידכנו מישהו בנוגע למשהו עד לימים האחרונים. בצעד מאוד הגיוני, פרנצ'סקה גרדינר, שהייתה מפיקה בעונות 3 ו-4 של "יורשים" המופתית, מונתה כיוצרת של הסדרה (עם עזרה ממארק מיילוד, שכתב וביים עבור "יורשים" גם כן, וגם ביים את "התפריט"). האם זה אומר שהתמה המרכזית בסדרה תהיה קרב הירושה של משפחת וויזלי נגד משפחת מאלפוי? האם דאדלי הוא הדודן גרג? האם דמבלדור סוף-סוף ידבר ברוגע מעל גביע האש ולא יתנו את השורות של רון להרמיוני? כל זאת ועוד ממש בקרוב. כזה, עד 2026. כי מסתבר שלמרות שעדיין אין קאסט ורק השבוע מצאו מי ינהל את כל העסק, וורנר כבר הכריזו שהסדרה תשודר ב-2026 ושכל העסק יסתיים רק ב-2036, מה שאומר שכל ספר יתפרס על יותר מעונה, ואפילו, יש לשער, נקבל עוד תוכן לדמויות נוספות ואירועים שמתרחשים מחוץ להוגוורטס.

איך זה קשור לחתיכים? לא יודעת, אולי בסדרה יגדילו את התפקיד של צ'ארלי וויזלי.


17. ומהארי פוטר אחד להארי פוטר אחר. רדיקל מדיה, חברת ההפקה שאחראית על הצילום של המחזמר "המילטון", הכריזו שהםצילמו את הקאסט הנוכחי זוכה הפרסים של המחזמר "Merrily We Roll Along". ארבעה פרסי טוני יוקרתיים חולקו להפקה הזאת כולל הפרסים לחידוש מחזמר המוצלח ביותר, השחקן הראשי הטוב ביותר (ג'ונתן גרוף), ושחקן המשנה הטוב ביותר (דניאל רדקליף, הוא ההארי פוטר ממשפט הקישור בתחילת הפסקה). סטיבן סונדהיים מורנו ורבנו כתב את ההצגה ב-1981 שהייתה כישלון מסחרחר, אבל מאז עלתה שוב לא מעט פעמים  וקיבלה מעמד מכובד יותר בקרב מעריצי מחזות זמר. זו גם הייתה ההפקה האחרונה שהוא ראה והיה מעורב בה לפני מותו. נא לא להתבלבל עם גרסת הסרט של המחזמר, שריצ'רד לינקלייטר הכריז ב-2019 שהוא מתחיל לצלם לאורך 20 שנה.


18. תודה לך אור, ואנחנו שוב יוצאים להפסקת פרסומות קצרה.

האם מארק וולברג היה בסרט טוב מאז 2010? כאילו, בהנחה שלא שואלים את סופיה קופולה שמאוד אוהבת את "גבר גבר". מדהים שהוא עדיין איתנו.

אגב, יש משהו משעשע בכך שהטריילר רוצה לציין את כל הסרטים שמל גיבסון ביים אבל לא להגיד את שמו במפורש. האם הוא בונה על צופי הקולנוע האדוקים שעדיין זוכרים את "לב אמיץ" אבל לא מי שהיה בו או ביים אותו?

ונעבור לעוד שטויות בהפצת סרטים – הנה כתבתנו נעמה רק עם דברים שלאו דווקא היו צריכים להתרחש:


19. שלום.

סאגת ההפצה של הסרט "מגלופוליס" ממשיכה להסתבך – השבוע נחשף כי הסרט החדש של פרנסיס פורד קופולה צפוי להיות מופץ על ידי ליונסגייט בסוף ספטמבר. מנהל האולפן הצהיר ש"זו זכות ענקית לעבוד עם קופולה ולהביא לקהל את הסרט המדהים והכל כך ייחודי הזה". המשך ההצהרה חידדה שוב ושוב את האומץ והתעוזה האמנותית של קופולה, מה שעשוי להסביר את החשיפה הנוספת מהשבוע האחרון – ליונסגייט אמנם יפיצו את הסרט, אבל כנראה לא ישלמו על השיווק שלו, בעלות של 15 עד 20 מיליון דולר. קופולה כבר השקיע 120 מיליון דולר מכיסו בהפקת פרויקט התשוקה המונומנטלי הזה, אז מה זה כבר עוד כמה מיליוני דולרים.

שמעתי כל מיני דיבורים על איך קופולה הולך להפתיע בענק, אבל הם לא מאוד מרשימים אותי כי כבר ראיתי את הסרט בקאן והוא היה… ובכן, להגיד שהוא "אמיץ" או "נועז" זו כמעט מחמעליבה. ביציאה מההקרנה עלתה לי בראש מחשבה מאוד לא נחמדה – "נראה לי שככה זה מרגיש לחוות שבץ". זה אולי אכזרי מדי, אבל זו הייתה האסוציאציה הראשונית שלי. "מגלופוליס" הוא סרט אמיץ במובן ש"אמיץ" להשקיע בו כסף, פשוט כי הוא סרט מטופש למדי, יומרני בלי כיסוי ודי מיושן. הוא נראה קצת כמו ניסיון להמציא מחדש את הקולנוע שנשאר על המדף מ-2003 או משהו כזה, רק שזה לא המצב. האם יהיו אנשים שיאהבו אותו? סביר להניח שכן, אנשים כבר נהנו מדברים הרבה יותר מביכים. אבל אני לא רואה איך הסרט הזה יכסה את השקעות הענק שקופולה השקיע בו, ובטח שלא זוכה לאהבת ההמונים ו/או הביקורת בצורה שתצדיק את המאמצים האישיים מצידו.


20. "שרק 5" קורה. וגם מתוכנן סרט ספינאוף לחמור. חבל.


21. תודה לכולם, למפיקים, לכותבים, ולעורכים. זה היה מצאנו 90, וכאקורד סיום מלבב למבזק הזה, הנה ג'ון סקוויב מקריאה שורות אקשן איקוניות.

לילה טוב.