1. יכול להיות שראיתם את הציוץ שבו שני מוזיקאים מקצועיים צוחקים על ברדלי קופר שהוא מנצח גרוע. וזה נכון, אבל הסרטון המלא דווקא כולל לא מעט פרגונים, ובעיקר הסבר על כך שזה הרבה יותר קשה לנצח מסתם לנופף במקל, ולכן למרות שגם ברדלי קופר לא טוב בזה, הוא לכל הפחות בכיוון הנכון וכן נראה בערך כאילו הוא אולי יודע מה הוא עושה. זה סרטון חמוד ושווה צפייה.
2. "ג'וקר: טירוף בשניים" (איך לא "שני משוגעים", איך) הוציא טריילר ראשון.
וטוב, זה נראה נהדר. ברובו.
מילולית, נראה נהדר – זה סרט שנראה יפה, ונראה שפיליפס השתכלל כבמאי מאז ההתחלות הצנועות שלו ב"בית ספר ישן" (או איך שלא תרגמו את Old School). אבל גם מעבר לעניין הויזואלי, הסרט נראה מסקרן – ידענו שהוא מחזמר, אבל לא ידענו שהוא מחזמר. ואחרי לא מעט סרטים שניסו להחביא את העובדה שמישהו שר בהם שירים, יש משהו נחמד בסרט שמכריז על זה בקול גדול.
עם זאת, אם כן מנסים להבין משהו מהעלילה, קשה שלא להרגיש שזה קצת עוד מאותו דבר: חואקין פיניקס מוזר ופסאודו-פוליטי אבל לא באמת למשך מה שיהיה כנראה יותר משעתיים. האם בזמן הצפייה הכיף יפצה על השטיקים הממוחזרים? הטריילר מעורר אופטימיות, לכל הפחות.
3. לידיעת הקורא (שאני יודע שהוא כבר יודע, אבל הוא עדיין היחיד שכנראה מתרגש מזה) מתן בכר: נכון הסרט הלא נחוץ "פו הדב: דם ודבש"? אז עכשיו הוא יקום קולנועי.
חוץ מסרט המשך לסלאשר הלא נחוץ, יש לנו עכשיו סרטי אימה על במבי, פינוקיו ופיטר פן שכולם אמורים לצאת בהמשך השנה – וכל זה מוביל לסרט "Poohniverse: Monsters Assemble" שיצא בשנה הבאה.
לסרט עם במבי יצא טריילר והוא לא טוב, אבל לפחות "במבי נוקם בציידים" זה קונספט מגניב שמתכתב עם הסיפור המקורי באיזשהו אופן, ולא כפייה של ז'אנר סלאשר לדמויות שלא קשורות לכך בשום צורה כמו פו הדב. שאף אחד לא יגיד ליוצרים על קופיקו, הקוף הזה מספיק מפחיד גם בלי להרוג אנשים.
4. ג'וליה גארנר היא הגולשת הכסופה ב"ארבעת המופלאים" החדש, והאינטרנט הגיב לזה בערך כמו שהייתם מצפים – בכי ונהי על הבחירה ללהק אישה בתפקיד של גבר, הניסיון להסביר שהגולשת הכסופה היא ממש דמות מה יש לכם, ובניסיון להרגיע את הרוחות ולא להפוך גם את הסרט הזה למלחמת תרבות – מארוול הוציאו פוסטר עם הלפיד האנושי בתקווה שיכולת הריכוז של כולם היא מאית שנייה, מה ש-וואלה, אולי.
ההתבאסות העיקרית שלי יותר מזה שג'וליה גארנר היא שחקנית טובה. מילא להיכנס למארוול – היו כמה שחקנים שיצאו מזה בשלום; אבל היא כנראה תיקבר תחת איפור CGI עבור דמות משנה. למי כל זה טוב, ולמה לא יכלו ללהק שחקנית יותר אלמונית?
נגיד, "סופרגירל" בדי.סי. זה קצת ישן, אבל זה מוכיח את הנקודה: אני לא יודע מי זאת מילי אלקוק (כן כן, משהו "בית הדרקון" משהו) ובעיניי זה עדיף על פני ליהוק של ג'ניפר לורנס למשל. קרייג גילספי, אגב, "במשא ומתן" על לביים את הסרט. יש בחירות גרועות מאלה.
5. כמו נניח, הבחירה של דרו גודארד לביים את "מטריקס 5". לא דרו גודארד הוא הבעיה, כן? הבעיה היא "מטריקס 5". דרו גודארד, לעזאזל איתו, הוא קולנוען מוכשר שאני בעדו ואני רוצה לראות את הסרט הבא של מי שעשה משהו כמו "זמנים קשוחים באל רויאל". ותאמינו לי, אני לא הולך לראות את "מטריקס 5".
גודארד מתפייט בכתבה על הזיכיון וכמה הוא השפיע עליו, וכל זה טוב ויפה, אז לכן אולי על מנת לכבד את המורשת שלו תעשה משהו מקורי ופורץ דרך, ולא סרט חמישי בזיכיון שלא היה צריך אפילו המשך אחד?
6. סרט שישי בסדרת "שודדי הקאריביים" הוא רק עניין של זמן, בשלב הזה. בין אם זה האחד שמרגו רובי קשורה אליו, האחד עם "הקאסט הצעיר", או מה שעכשיו מתגלה כ"ריבוט" לסדרה.
למה ריבוט? אני מניח שחלק מזה קשור לעובדה שרעיונות מקוריים מפחידים מפיקים בהוליווד, אבל גם שריבוט יכול לאפשר לסדרה להתחיל דף חדש בלי ג'וני דפ וכל המטען שהוא נושא איתו. דף חדש שכזה, לכאורה, מנקה את דיסני מההאשמות לשני הצדדים – הם לא תומכים בו ולא לא תומכים בו! זה פשוט ריבוט עם שחקנים חדשים! שזה משהו נחוץ לאחד מהסרטים הכי פופולריים של המאה הנוכחית! מסתבר!
7. אני די בטוח שזה לא רק אני, ושיש השנה פשוט יותר סרטי אימה. האם בניסיון לאזן את שנת ההפסדים הגדולה של 2023 כל האולפנים התחמשו בסרטי אימה שעולים כלום כסף? אולי. בכל מקרה, הנה טריילר אחד מתוך איזה שלושה לסרטי אימה – "קוּקוּ", שנראה כיף למדי (אם כי נעמה ראתה בברלין וקצת מצננת את ההתלהבות לגביו).
8. בפעם שעברה ששמענו משהו על סרט חדש של דארן ארונופסקי הוא היה אמור לביים סרט ביוגרפי על אילון מאסק עבור A24. אני הולך להניח שזה כבר לא קורה, כי בכתבה על הסרט היותר-חדש שלו – מותחן בכיכובו של אוסטין באטלר – הנושא לא מוזכר כלל.
הסרט היותר-חדש הוא על כוכב בייסבול לשעבר שמסתבך עם עולם הפשע של ניו יורק בשנות התשעים, וזה לא נשמע כמו שום דבר שארונופסקי עשה עד כה. בעצם, זה נשמע כמו דבר אחד שהוא עשה: "פאי". ואני בעצם די אוהב את "פאי", אז לראשונה מזה זמן רב אני מרשה לעצמי לחכות באופטימיות לסרט של ארונופסקי. בהנחה שהוא אכן יופק, כמובן.
בונוס: אם הדיווח מ-World of Reel נכון (והוא לא תמיד נכון, זה אתר שנוהג לא פעם לפרסם שטויות), אז כל ההסתבכות הזאת מתחילה בגלל חתול בשם באד שבאטלר לפתע שומר עליו, במה שנשמע כמו משהו בין "ארגייל" לסרטים של האחים ספדי ל"בתוך לואין דייויס". אני מעלה את רמת הציפייה שלי לסרט הזה ב-1.
9. לוקה גואדנינו כנראה לא אוהב לישון יותר מדי. כי חוץ מזה שהוא מוציא השנה שני סרטים ("מתחרים" ו"חריג"), הוא הכריז בשלב כזה או אחר של חייו על:
א. "חדרים נפרדים", שלוהק כבר עם ג'וש אוקונור ולאה סיידו, על מערכת יחסים בין סופר ומתרגם (סיידו הוא לא אף אחד מאלה, אוקונור הוא הסופר).
ב. מותחן עם ג'וליה רוברטס בשם "אחרי המצוד" על מרצה שמוצאת את עצמה בצומת דרכים אחרי שחבר לסגל מואשם במה שאני מניח שהוא הטרדה מינית ו"סוד אפל שלה עלול להתגלות".
ג. סרט על עובד מין מפורסם בשם סקוטי באוורס.
ד. עיבוד ל"בעל זבוב".
ה. המשכים כלשהם ל"קרא לי בשמך".
כן, ג' עד ה' כנראה לא יקרו אבל אני מניח שיש כסף טוב בלהכריז שתעשה סרט כלשהו ואז לא ממש לעשות אותו. או זה, או שהוא אחד מהבמאים עם הקשב הכי קצר בהוליווד.
10. אוהבים רימייקים לא נחוצים? אז קבלו ארבעה:
הראשון הוא רימייק ל"ליל הצייד", ובהצלחה למישהו מהמעורבים לא לסיים את הפרויקט עם האמירה הברורה מראש שהסרט המקורי טוב יותר. לא משהו אישי נגד סקוט דריקסון, פשוט הוא לא עשה משהו שירמוז שיש לו יצירת מופת בגודל של "ליל הצייד" בסל הכשרונות שלו.
אבל היי, לפחות יש לזה במאי מתפקד וכל זה. זה הרבה יותר ממה שאפשר להגיד על הרימייקים ל"חתול תעלול", "פופאיי" ו"הסיפור שאינו נגמר". אם ללמד זכות – שלושת העיבודים המקוריים לא טובים, אז אולי בניסיונות האלה הם כן יצליחו. ביל היידר אפילו מלוהק ל"חתול תעלול", והוא לרוב טוב!
מצד שני, אפשר גם פשוט להפסיק לחזור לאותה הבאר שוב ושוב. סתם זורק אפשרויות.
11. האם אני אמור לאהוב יותר את ברוס ספרינגסטין? אני מרגיש שאני קצת מפספס משהו לגביו. כל השירים שלו נשמעים לי די בסדר, אבל הוא נחשב כאגדה חיה שאנחנו ברי מזל שאנחנו נושמים את אותו חמצן שהוא נושם. אולי הסרט שהוכרז על חייו, ובו יככב ג'רמי אלן וייט, ישנה משהו. סקוט קופר יביים שזה… אמביוולנטי. אם כי המשפט הכי חשוב בידיעה הוא "ספרינגסטין יתערב בביופיק בעצמו" אז אני שאפשר להניח מראש שזה לא יהיה סרט טוב במיוחד, או לפחות לא ממש מקורי.
מצד שני, אם ספרינגסטין הוא באמת אגדת המוזיקה שטוענים שהוא והסרט ישמש כקורס מזורז למה צריך להתלהב ממנו – זה יכול לעבוד.
12. סרט אימה #2: "מקקקקסין", הסרט החדש בטרילוגיית "X" של טיי ווסט, שהפעם קופץ ל-1985, תעשיית הפורנו בלוס אנג'לס ורוצח מסתורי ברחובות שמאיים על הגיבורה מהסרט "X".
נראה פחות טוב משציפיתי, אבל הייתי סקפטי גם לגבי "פרל", אז אני שומר על אופטימיות זהירה.
13. דני וילנב ראה את "אופנהיימר" ורצה גם, אז הסרט הבא שלו אחרי "חולית: המשיח" הוא "מלחמה גרעינית: תרחיש". הסרט מבוסס על ספר עיוני שמנסה להבין מה יקרה בתרחיש כזה, ועל פי התקדים של "מלחמת העולם Z" אני אניח שהסרט יהיה לפחות פי מאה יותר טיפשי. מחזיק אצבעות לקאבר מרגש לשיר ישראלי שגורם לקריסת האנושות.
14. דיוויד רוברט מיטשל ביים את "משהו עוקב אחרי" שכולם אהבו ואת "תעלומה בסילבר לייק", שאני מניח שעד היום עוד מנסים לפענח את התעלומה הגדולה שהסרט החביא בכל ערוגות הפרחים שיש בו. לקח לו קצת זמן להתאושש, אבל חוץ מהכרזה על המשך ל"משהו עוקב אחרי" בשם "הם עוקבים", מיטשל עובד עכשיו על סרט (שנמצא בתהליכי הפקה מתקדמים) בשם "רחוב פלאורוייל" (Flowervale Street) עם יואן מקגרגור ואן האתאווי ועלילה שאין לנו מידע מהי אבל נאמר שזה מותחן מלהיב שכזה. יאללה, למה לא.
15. "הצבע ארגמן" לא היה סרט טוב במיוחד, אבל קשה להכחיש שהוא לפחות ניסה לעשות שם משהו, משהו שנכשל כנראה משום שזה היה סרטו הראשון של הבמאי (שנראה לי שהתייחסתי אליו כבמאית איפשהו באתר בעבר, עימו הסליחה). לכן, למרות האכזבה מסרטו הראשון אני דווקא מחכה לסרטו השני שהוכרז כעת, ולו רק בגלל שהוא מבוסס על סיפורו האמיתי של הסמוראי האפריקאי יאסוקה. עכשיו רק נצטרך לחכות ולראות כמה מהביטים שלו הסרט יגנוב מ"אפרו סמוראי".
16. דיווחנו מתישהו על "28 שנים אחרי", ומסתבר שיש לסרט כבר צוות שחקנים (קיליאן מרפי, רייף פיינס וג'ודי קומר) אבל בעיקר מסתבר שיש לו כבר סרט המשך, עם במאית (מי שביימה את "קנדימן" החדש ו"המארוולס") והכל. ולא רק זה, הוא השני בטרילוגיה. לא הבנתי, אבל אוקיי, מסקרן.
17. סרט אימה #3: "מתוקה רצח". סרט מהבמאים של "מי שעומד מאחורי" עם טריילר שהוא אולי קצת ספוילר ואולי לא, לא כל כך הצלחתי להבין.
נראה כיף. השם (בעברית) טיפשי.
18. אין סיבה מיוחדת לדבר על סרטו החדש של מייקל שואולטר ("חולי אהבה") חוץ מזה שוואלה – מישל פייפר ופול ראד הם שחקנים שכיף לראות, ומשמח לשמוע שהם מלוהקים לסרטים, אפילו אם למשהו לא כל כך ברור כמו "בחורה שמארגנת חופשה משפחתית נעלמת למשפחה שלה כי יש לה תוכניות משל עצמה". פול ראד הוא האישה.
19. לרוב רשימות של סרטים בקולנוע נוטות להיות פשוטות: "50 הסרטים הכי טובים שמישהו אומר בהם 'גבינה צהובה'", או "כל הסרטים בהם דני דה ויטו משתתף, מדורגים על פי כמה סקסי הוא", אבל לאחרונה יצאו שתי רשימות קצת יותר מאתגרות.
הראשונה, של מגזין רולינג סטון, מנסה לדרג את הסרטים הכי גרועים של במאים דווקא די טובים. על פי מה הדירוג? כמה טובים הבמאים? כמה גרועים הסרטים? הפער העקרוני בין איכות הבמאים לסרטים? בכל מקרה, המקום הראשון, "ג'ק" של קופולה, הוא תזכורת טובה למה כדאי אולי לצנן את ההייפ לקראת "מגלופוליס".
השנייה קצת יותר מסובכת: נכון הרשימה ההיא של הסרטים הכי טובים של סייט אנד סאונד? אז האתר "They Shoot Pictures, Don't They" ביקש מכ-800 מבקרים לבחור מאה סרטים שלא קיבלו אפילו קול אחד בההצבעה ההיא. לא רק סרטים שנכנסו למאייה או ל-250 סרטים: ברגע שבמאי או מבקר כלשהו בחר למשל ב"פינוקיו 2" כאחד מעשרת הסרטים האהובים עליו, הוא פסול.
זה קונספט מעניין, אבל משום מה האתר החליט לפרסם את הרשימה כ-1,000+ סרטים, ובלי להעליב – רשימות של אלף סרטים הן כמעט תמיד בזבוז זמן. אני מעריך את ההיגיון מאחורי הבחירה – לנסות לגוון את הרשימה ולהכניס כמה שיותר – אבל בפועל זה פשוט מבול של סרטים שאי אפשר להבדיל בין ימינו ושמאלו. World of Reel עזר לעשות קצת סדר וגילה ש"היא" (של ג'ונז, לא של ורהובן) כבש את המקום הראשון ברשימה המוזרה הזאת. גילוי נאות: הצבעתי עבור הרשימה הנ"ל, ו-31 סרטים שהצבעתי עבורם נכנסו.
20. מצמצתי לרגע ואז יצאו מסינמהקון בערך 52,083 ידיעות. למזלנו, רובן חסרות חשיבות ובסגנון של "וואי וואי אתם לא מבינים איזה טריילר הקרינו שם", אבל יש גם כמה דברים ששווים דיווח ואלו הם:
א. הסרט המונפש ל"אווטאר: כשף האוויר האחרון" שאיימו עלינו שיתרחש אכן מתרחש, אכן יעסוק באנג, ודייב באטיסטה יגלם את הנבל שלו.
ב. עושים ריבוט, משום מה, ל"פרויקט המכשפה מבלייר". מכיוון שהסרט בזמנו נשען בעיקר היח"צ שלו ולא על המיתולוגיה שלו, אני לא מבין למה.
ג. גלן פאוול יככב בסרט החדש של אדגר רייט. מסתבר שיש עמוד ויקיפדיה שלם לכל הסרטים שאדגר רייט אמר בשלב כלשהו שהוא יעשה ואז נטש, אז אבהיר שמדובר באחד שהוא רימייק ל"נרדף", אותו סרט של שוורצנגר שמבוסס על ספר מאת סטיבן קינג, וכמו כן שחבל שזה הפרויקט, כי זה אדגר רייט. שיעשה משהו מקורי, מה הוא מתבזבז ברימייקים.
ד. דמיאן שאזל יביים סרט חדש, והוא יעסוק בכלא בצורה כלשהי. נשמע שונה מכל מה שעשה עד כה, ועל כן הרבה יותר מעניין.
ה. עושים ריבוט, משום מה, ל"מת לצעוק". אין לי התנגדות לפארודיה חדשה על סרטי אימה, אבל למה זה צריך להיות דווקא חלק מסדרת "מת לצעוק"? מה הבעיה בלעשות סרט פארודיה על אימה ולקרוא לו בשם אחר? בכל מקרה עדיין אין במאי או תסריטאי או שחקנים שמוצמדים לזה, אז יש סיכוי טוב שזה לא יקרה, ואם כן יקרה עדיין קשה לדעת אם זה טוב או רע.
ו. הסרט ההוא של קנדריק לאמאר והיוצרים של "סאות' פארק" קיבל תאריך יציאה: 4 ביולי 2025.
ז. אני מזהיר, הידיעה הבאה מטומטמת במיוחד: צבי הנינג'ה יקבלו עוד סרט, הפעם בלייב אקשן, אבל – הפעם למבוגרים בלבד (קרי, בדירוג R). הסרט יהיה מבוסס על קומיקס של צבי הנינג'ה בשם "הרונין האחרון" על עתיד שבו נשאר רק צב נינג'ה אחד בחיים והוא יוצא לנקום את מותם של אחיו.
ח. מרגו רובי, מפיקה עסוקה בימינו, תפיק גם סרט על "מונופול".
תכלס כל הידיעות האלה מספיקות ל"מצאנו" משל עצמן, אבל אנחנו כבר פה אז יאללה, מקווה שתסלחו לנו.
21. ואם כבר קומדיות רומנטיות (בטח הזכרנו כאן איזושהי קומדיה רומנטית, אז הקישור הזה לא מונפץ בכלל) – "קח אותי לירח".
מאוד חמוד, אם כי יש לי נראה לי שהיה יכול להיות יותר חמוד אם היה ליהוק אחר לתפקיד הראשי במקום צ'אנינג טייטום.
22. זה היה ארוך. אבל הגענו לסוף, ואפשר לנוח קצת ולקנח באיזו ידיעה קצרה ש- סתם מה נראה לכם הנה החדשות על פסטיבל קאן.
נתחיל מהחדשות האקראיות ביותר והן שג'ורג' לוקאס, מכל האנשים, יקבל פרס מפעל חיים/דקל זהב של כבוד. זה לאו דווקא לא מוצדק, זה פשוט מפתיע כשזה מגיע מפסטיבל קאן.
בקאן לרוב דווקא הסרטים היותר קטנים שלא תופסים את תשומת הלב הם אלה שנהפכים לסרטים הגדולים של השנה. ובכל זאת, אני מניח שעיקר תשומת הלב לסרטים שבתחרות מוקדשת לשמות מהשורה הראשונה כמו "מגלופוליס" של קופולה, "סוג של חסד" של לנטימוס, הסרט החדש של קרוננברג (בעצם, בשלב הזה שגם הבן והבת שלו מביימים שווה להדגיש שזה דיוויד קרוננברג ולא אחד מהצאצאים שלו), והסרט החדש של פול שרדר עם ריצ'ארד גיר ואומה תורמן. בשורה השנייה נמצאים הסרטים החדשים של אנדרה ארנולד (שממשיכה עם תימת החיות בשמות הסרטים שלה והפעם מציגה את "ציפור"), שון בייקר (שממשיך עם תימת עובדי המין בסרטים שלו), פאולו סורנטינו (שהוא סתם במאי שאני מאוד אוהב והוא לא ממשיך משהו ספציפי, והיי, גארי אולדמן פה!), וז'אק אודיאר (שסרטו החדש עוסק במנהיג קרטל שעובר ניתוח לשינוי מין. סלינה גומז וזואי סלדנה בקאסט. אה, וזה מחזמר). הסרט הכי מסקרן של במאי יחסית עולה הוא כנראה "המתמחה" של עלי עבאסי. זה לא שעבאסי הספיק לבסס את עצמו ככישרון עצום (חיבבתי הן את "עכביש קדוש" והן את "גבול" אבל לא יותר מזה),כמו שסרטו החדש עוסק בדונלד טראמפ הצעיר, כשאת טראמפ מגלם סבסטיאן סטאן. וכל זה בזמן שנת בחירות בארה"ב. יהיה כיף.
בשורה השלישית של "אוקיי, שמעתי עליכם, נכון" יש כל מיני סרטים שאתם תסלחו שאני לא אקרא להם בשמם אלא רק אציין את השם של הבמאי/ת שלהם: סרטו החדש של ז'יה ז'אנג-קה, ("מגע של חטא" שלו היה נהדר), סרטו החדש של קיריל סרבניקוב (שמאוד אהבתי את "התלמיד" שלו והערכתי מה שעשה ב"קיץ" אבל מאז הוא לא עשה משהו שבדקתי. מצד שני, בן וישו פה), הבמאית של "נקמה" (שעוד לא ראיתי, מצטער זוהר) חוזרת עם סרט אימת גוף בכיכוב דמי מור, מרגרט קוואלי ודניס קווייד, ואם נפרגן בכל זאת לסרט שאני לא יודע כלום על הבמאי או הקאסט שלו: "הנערה עם המחט" – סרט על הרוצחת הסדרתית שהרגה ילדים קטנים בדנמרק בשנות העשרים של המאה הקודמת – נשמע כמו צפייה מאוד קשוחה, אבל מאוד מעניינת.
ברשותכם אדלג על המסגרות האחרות ורק אציין שיהיו הקרנות מיוחדות ל"פיוריוסה", הסרט החדש של קווין קוסטנר עם השם המסובך שאני אחכה שאיזה מפיץ ישבור את הראש מה הוא הולך להיות בעברית, קומדיה שחורה עם קייט בלנשט בשם "שמועות" (Rumors) בבימויו של גאי מאדין, ומהזווית הישראלית: סרט תיעודי על טרנסית פלסטינית שעוברת לתל אביב עם השם המשעמם למדי והלא פוליטי בכלל, "היופי של עזה".
הממ,
מעניין אם הסרט על צבי הנינג'ה קשור למשחק שבפיתוח כרגע ומבוסס על אותו סיפור.
https://www.youtube.com/watch?v=8NX3iz_aoEg
הם נקראים אותו דבר אז אפשר לקוות.
(ל"ת)
דן סטיבנס משחק גם בסרט אימה #1 וגם בסרט אימה #3
ולמרות שמבאס אותי שהקריירה שלו לא הובילה (בינתיים) לתפקידים קצת גדולים יותר בסרטים קצת מוצלחים יותר, לפחות אפשר לסמוך עליו שהוא תמיד יהיה נהדר בפרוייקטים בהם הוא מופיע.
בהחלט
פחות התלהבתי מ"גודזילה X קונג" מהביקורת שבאתר, אבל דן סטיבנס לחלוטין בלט והיה הדמות האנושית היחידה שהייתה מבדרת ולא רק אמרה אסקפוזיציה כל הזמן.
"ג'וקר 2" מסתמן כסרט IMAX 70MM הבא
לפי מנכ"ל IMAX. אני הימרתי שלא יהיה עוד אחד השנה, אבל הנה אנחנו פה (לוקח כמה חודשים להיערך לזה וממעבר מהיר על הסרטים שיעלו הקיץ, אני בספק שיהיה עוד אחד לפניו, אבל אולי אני טועה שוב). מעניין אם תופעת האולמות המלאים חודשים מראש תמשיך ומה טוד פיליפס מתכנן לעשות עם הפורמט.
(שנה שעברה באותו אזור תאריכים ש"ג'וקר" אמור לעלות התקיים פסטיבל BFI בלונדון והם גם מתפעלים את ה-IMAX שם, למי שרוצה לתפוס שתי ציפורים)
בקשר לצבי הנינג'ה
רק רוצה להגיד שהקומיקס עליו הסרט שהוכרז מבוסס עליו הוא אחד מהקומיקסים הכי טובים שאיי פעם קראתי ויש לו פוטנציאל ענק. כמובן שאם זה נופל לידיים הלא נכונות זה יכול להידפק לגמרי אבל לקרוא להכרזה מטומטמת זה חסר בסיס.
אני לא חושב שהקומיקס מטומטם
אני חושב, די בהכרח, שעיבוד שלו כן יהיה מטומטם.
יש דברים שהדף בולע והמסך לא. כרגע, בכל צורה שאני מנסה לדמיין את זה, אין שום עיבוד שבו זה לא מרגיש כמו פארודיה טיפשית.
אם זה היה מונפש, לצורך הדיון, הייתי נוטה להגיד שחלאס די עם סרטי צבי נינג'ה – אבל אין בזה טמטום מובנה.
מה, חשבתי שהסרט מונפש. זה לייב אקשן?
(ל"ת)
ככה מדווח, לפחות
אולי מישהו יבין שזה רעיון דבילי וישנה את זה עד שזה יצא לפועל.
כנראה שהייתי עייף וקראתי לא נכון. איזה הזיה.
(ל"ת)
אני קראתי את הקומיקס והתאכזבתי מאוד
האמנות מרשימה אמנם, אבל הקומיקס המקורי של צבי הנינג'ה התחיל בתור פרודיה על הרצינות התהומית של הקומיקסים ה"אפלים" של תקופתו, במיוחד אלה שנוצרו על ידי פרנק מילר. "הרונין האחרון" מרגיש בעיקר כמו פרנק מילר לעניים, שמגיע באיחור של כמעט 40 שנה.
אחלה בחלה טריילר לג'וקר
אבל חלק ממהתלהבות והסופרלטיבים שראיתי מורעפים על השוט האחרון החמוד-אבל-בואו-נירגע הזה,אלוהים…
– ברור שאני מתרגש, ומקווה שכל סרט ביקום ה"פוניברס" יגיע להפצה קולנועית כאן כמו "דם ודבש". אם צריך, אני אבוא לצפות בהם כל יום ואכלכל את היקום הקולנועי הזה בעצמי. התגובה שלי לפוסטר כשיצא לראשונה הייתה הקטע הזה מ"מחלקת גנים ונוף".
– התגובות לליהוק של ג'וליה גרנר צפויות אך אכן מבאסות. ואחלה קרייג גילספי והכל, אבל גם אלה חדשות קצת מבאסות. אני מקווה שג'יימס גאן, בניגוד למבכים על גרנר, מדוע לכך שלתת עבודה לאישה זה לא woke או משהו.
– הייתי שואל למה לעשות "מטריקס 5" אחרי שהקודם היה פח אשפה בוער, אבל נראה שזה לא מפריע לאנשים בהוליווד, בהתחשב בכך שיצאו דברים כמו "שליחות קטלנית 6" והמשכים גרועים אחרים.
– נראה שגם גיא ריצ'י לא אוהב לישון. היו לו איזה 5 סרטים מאז 2019, עוד אחד חדש שיוצא השבוע ועכשיו בסינמה-קון כבר הכריז על הסרט הבא שלו עם הנרי קאוויל, ג'ייק ג'ילנהול ואייזה גונזלז שייצא בינואר 2025.
– אני מניח שב"ריבוט ל'מת לצעוק'" הכוונה היא "נחזור ללנסות לעשות בסרטים האלה איזושהי עלילה במקום רק רצף רפרנסים לתרבות פופולרית".
– ולא הפסדת כלום, "נקמה" לא טוב בכלל.
סרט על "מונופול" נשמע דווקא נחמד
בתור משחק, "מונופול" הוא לא טוב במיוחד. אבל הסיפור שמאחוריו מעניין, כי הוא היה אמור להיות משחק אחר והיה שם גם משחק מלוכלך עם זכויות יוצרים.
ממליץ לקרוא על הנושא או לשמוע את הפרק בפודקאסט "התשובה" מאת אחד ד. פישלר.
הסיפור האנושי שמאחורי המשחק יכול להיות מעניין, ויתאים גם לזווית פמיניסטית יותר.
או שמרגו רובי תשחק את המכונית שיוצאת להשתלט עם חברת המים, גם זו אופציה.
פישלר הסביר מה רע במונופול
מה יש בזה סיפרו את הסיפור המעניין/פמיניסטי
בנוגע לסרטון על בראדלי קופר
ל-TWOSETVIOLIN יש לא מעט סרטונים שבהם הם מבקרים (ובעיקר קוטלים) הופעות של שחקנים-כמוזיקאים בסרטים, ולאחרונה הם גם פירגנו לקייט בלאנשט על ההופעה שלה ב"טאר המנצחת" וטענו שזו הופעת-הניצוח הכי מדויק שהם ראו אי פעם בקולנוע.
אגב, 28 x אחרי.
מסתבר שהסרט הראשון בסדרה, 28 יום אחרי, לא זמין ב-VOD או סטרימינג וגם לא בדיסק. זה הגיע למצב שאפילו מארז הבלו ריי של סרטי דני בויל סולד אאוט באמזון כי הסרט היה חלק מהחבילה. עכשיו דיסק בלו ריי של הסרט נמכר בסכומים בדיוניים באיביי.
הקטע שהוא אשכרה היה בדיסני פלוס בהשקה אבל ירד ממש מהר, ונראה שבכל העולם. אולי למען הקטע אני אצפה שוב בדיוידי של הסרט (שהיה הדיוידי הראשון שקניתי).
אבל סיטואציית שימור המדיה של האולפנים פשוט מגוכחת לאללה.
אני תוהה אם הם לא מבינים
שבסופו של דבר ההתנהלות הזו פשוט מתגמלת (ומצדיקה) פיראטיות.
או שאולי הם מבינים ופשוט לא איכפת להם.
סליחה אבל באיזה עולם "המוות נאה לה" זה סרט גרוע?
(ל"ת)
סרט נהדר ואולי התפקיד הכי טוב של ברוס וויליס
וזה לא שהקריירה של זמקיס כל כך מושלמת שלא היה ממה לבחור…
אני לא מבין איפה בטריילר של 'הג'וקר' מראים שזה מחזמר שאנשים שרים בו.
יש הרבה תפאורה מחזמרית (של שנות השלושים) אבל שום דבר חוץ מזה לא נותן אינדקציה שמדובר במחזמר. ובלי קשר גם מצאתי את הטריילר די סטנדרטי ומשעמם.
גודזילה מינוס אחת יעלה לאמאזון פריים ב3 במאי
כולל הגרסה בשחור לבן, מסתבר.
הגיע הזמן!
בכל העולם?
(ל"ת)
מבחינות מסויימות...
(ל"ת)
מסתמן שרק ביפן
שם גם הדיסק עולה ב-1.5 כמה ימים קודם, אז האופציה הפיראטית תקדים את זה ככל הנראה.
מחפש המלצות
לסרטים כבדים על עיירות מבודדות עם הרבה דמויות ואוכלוסיה מפוקפקת מוסרית.
חורף זה בהחלט בונוס,וגם קריין זה בונוס.דוגמאות:'לב של זכוכית','סטנטנגו','דוגוויל-מנדרליי', 'המתיקות שאחרי'.גם סרטים יותר קלילים כמו 'המספריים של אדוארד' יכולים במידה מסוימת להתאים.
ואם הזכרתי את 'המתיקות שאחרי', שראיתי לאחרונה ומאוד אהבתי,אז מחפש גם המלצות לסרטים טובים של אטום אגויאן.
היירספריי?
(ל"ת)
שלושה שלטים מחוץ ל(לא זוכרת) מיזורי
(ל"ת)
אבינג
(ל"ת)
שוטרים לוהטים?
(ל"ת)
Brimstone
בגדול מה היה קורה אם לארס פון טרייר היה מביים מערבון
תפקיד אדיר של גאי פירס
לא ראיתי את הסרט,
אבל הספר "תמיד גרנו בטירה" (We Have Always Lived in the Castle) מומלץ
אחלה המלצות, תודה למגיבים
(ל"ת)
ספרינגסטין
אז כן, אם אתה אוהב רוק'נרול, אז אתה בהחלט אמור לאהוב את האיש שנקרא "הבוס", אבל בקולנוע זה פחות מעניין אותי.
ב-2019 ספרינגסטין הוציא אלבום שנקרא Western Stars. האלבום לווה בסרט שגם הוקרן בקולנוע (בחו"ל. הייתי באירלנד בחופשה והסרט היה שם בהקרנות מסחריות רגילות)., והפעם ספרינגסטין גם ביים.
הסרט הזה היה אחד הבודדים שראיתי בשנת הקורונה, והוא, אפעס, לא משהו. בסך הכל מדובר על צילום של הופעה באיזשהו האנגר עם כל השירים של האלבום, כשבין שיר אחד לאחר יש מעין הרהורים של ספרינגסטין על אמריקה בוויס אובר על רקע צילומים של…אמריקה. אני הרגשתי שמול השירים הנהדרים, הקולנוע של ספרינגסטין מלא מדי מחשיבות עצמית.
אני דווקא מחבב את סקוט קופר, אבל נדמה לי שביוגרפיה של ברוס ספרינגסטין עם מעורבות אקטיבית של הבוס (עם או בלי מרכאות) היא דבר לא מאוד מסקרן עבורי.