אני לא נואם גדול ואין לי מילים מנחמות או מעוררות השראה לשתף. המלחמה תפסה את כולנו באמצע השגרה וזה, באמ-אמא של הלשון המעטה, מבאס: רכילות מפסטיבלי סרטים, המו"מ של גילדת השחקנים ועוד חדשות קולנוע וטלוויזיה (שתכף אביא אותם בפניכם) – כולם ללא יוצא דופן נדחקו לפינה הנידחת, השוממת ומלאת קורי העכביש שבתוך הראש שלנו (ולסובלים מארכנופוביה אני מתנצל על הדימוי). בימים כתיקונם הייתי כותב ארוכות על הביטול המפתיע של "אפטר פארטי", אבל היום זו פשוט סתם ידיעה מצערת-אך-שולית, אחת שמתגמדת לעומת הכותרות האחרות שבחוץ.
אלא שלהיכנס היום לאינטרנט נהיה מדכא בריבוע גם כשמדובר באתרים שבדרך כלל אמורים להסב אסקפיזם (תודה יוטיוב, אבל אני לא זקוק לעשרות סרטונים בני 6 שמסבירים את הסכסוך) ולכן, בין אם אלה לובשי המדים (חלקם חברי האתר), ההורים הדואגים (חלקם חברי האתר) וכל אזרח פוסט טראומטי (אתם ואני): כולנו זקוקים לכמה דקות של משהו שמזכיר שפיות: בין אם זה ההסכת של עין הדג, בין אם זו הביקורת המתגלגלת של יצחק על העונה השנייה של לוקי ובין אם זו הפינה הקבועה שאתם קוראים עכשיו. האתר כמובן לא חוזר לפעילות שוטפת מלאה בגלל הנסיבות אבל נשתדל, לאט לאט, לעשות מה שאפשר.
1. אחרי שנלחם נגד כרישי ענק (פעמיים), היה מהיר ועצבני בסרטי "מהיר ועצבני" (אני מנחש, לא ראיתי) והושתל בו רעל שיהרוג אותו אם קצב הלב שלו ירד לדרגה נורמלית ("קראנק"), ג'ייסון סטיית'הם סוף סוף מחליט להירגע ולהשתתף בסרט שקט ושליו שבו הוא מגדל דבורים. זה הכול, כי במה עוד יכול לעסוק סרט שקוראים לו "הכוורן"?
תקשיבו, לא ידעתי שלהיות כוורן זה כל כך אינטנסיבי. ינואר 2024 בבתי הקולנוע בארה"ב.
2. אנחנו יודעים כעת מי הקורבן בעונה השלישית של "אפטר פארטי": הסדרה עצמה.
כן, "אפטר פארטי" בוטלה, אם כי "בוטלה" זו מילה חזקה מדי. הכותרת ב-TV Line אומרת שהסדרה "לא תשוב לעונה 3", שזה, האמת, נשמע פחות גרוע. עצם טבעה האנתולוגי אומר שהיא פשוט תכיל פחות עונות משחשבנו, ועל אף שהיא שלא תשוב היא עדיין סדרה שאתם יכולים להתחיל ממש עכשיו וליהנות מסיום נחמד (אפילו שניים).
ובכל זאת, אין לאפל להיטים רבים. מה הקטע? בהתחלה עוד חשבתי שהשואוראנר שלה כריסטופר מילר עסוק עם ההפקה המדשדשת של "ספיידרמן: מעבר לממדי העכביש" אבל אם זה היה המצב, אולפני סוני לא היו מודיעים שהם ינסו למכור את הסדרה לגוף שידור אחר (לא לפתח ציפיות, שמעתי את המשפט הזה כל כך הרבה פעמים בנוגע לסדרות אחרות שבוטלו שכבר אין לי אמון שזה משהו שאולפנים באמת מנסים). חבל, אפל. אני מניח שהסיכויים לעונה שלישית של "שמיגדון!" קלושים גם הם.
3. מסתורין רצח אחד מבוטל, מסתורין רצח אחר מחודש: "רק רוצחים בבניין" תשוב לעונה רביעית (כן אני יודע, אני חייב לכם את המתגלגלת על פרק הסיום. זה… בדרך?), וחבל כי הייתי מחליף בשמחה בין הגורל של "אפטר פארטי" לזו של "רק רוצחים", סדרה שעושה שמיניות באוויר כדי ליצור עניין והתוצאה בשנתיים האחרונות משמימה. מצד שני, אם הסדרה עשויה להיות התפקיד האחרון של סטיב מרטין כדבריו, מצידי שתמשיך עוד 10 עונות.
4. טריילר ראשון ל-The Iron Claw: סרט שבהיעדר הפצה ישראלית רשמית אני אתרגם אותו ל"מגהץ הטפר" ואתם לא יכולים לעשות שום דבר בנידון.
אני מדמיין או ש"מגהץ הטפר" נראה ממש אבל ממש טוב? לא שציפיתי להרבה מסרט על משפחה מפורסמת של מתאבקים, בטח לא עם זאק אפרון בתפקיד הראשי, אבל הטריילר מריח כמו אוסקר (וזיעה) ואם הוא לא יועמד על ידי האקדמיה לפרס צילום או תסריט אז לכל הפחות על משחק (הימור שלי? לג'רמי אלן וייט). על כל פנים, בארה"ב "מגהץ הטפר" יופץ בבתי הקולנוע ב-22 בדצמבר.
5. התאמנו על שתיית תה עם הזרת בחוץ כי "הכתר", כנראה אחת הסדרות האהובות עליי מבית נטפליקס, תשוב ב-16 בנובמבר, כך לפי הטיזר המשעמם של השנה. וכמיטב המסורת של נטפליקס עם הסדרות המצליחות שלה, העונה החדשה (שתהיה האחרונה) תפוצל לשניים כשאת 6 פרקי הסיום נוכל לראות ב-14 בדצמבר.
התקופה שאותה העונה השישית תכסה היא השנים 1997 (קרה משהו מעניין בשנה הזו? אני לא מצליח להיזכר…) עד 2005, כלומר נזכה לראות גם את אהבתם המלבלבת של ויליאם וקייט, מותה של מרגרט ומעלליו של הנסיך אנדרו עם ג'פרי אפשטיין (או שלא. כנראה שלא).
6. אם הייתה לכם תקווה שהסדרה החדשה של דרדוויל תחת השרביט של דיסני מנוהלת על ידי צוות מיומן ומקצועי, כדאי שתחשבו שנית: ארבעת הפרקים שצולמו בטרם נעצרה ההפקה בקיץ (בשל השביתה) גרמו לקווין פייגי ובכירי מארוול להבין שלא, זה לא עובד. לפי הדיווחים, הסדרה הייתה יותר דרמה משפטית מאשר סדרת גיבורי על, ומאט מרדוק לפי מה שכתוב לא לבש עד פרק 4 את החליפה האדומה (שהיא תכלס בצבע בורדו).
לכן "דרדוויל: נולד מחדש" נולדת מחדש. כל הכותבים והבמאים פוטרו ומארוול מחפשת מחליפים שיביאו לסדרה כיוון חדש. מה שאני קורא בין השורות זה "כן פחחח… אל תצפו לה לפני 2025". הכתבה מבית Hollywood Reporter אף מתארת איך סדרות דוגמת "שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק" ו"פלישה סודית" סבלו מבעיות חמורות בהפקה, שינויים תכופים בתסריט וכיצד צוותים שלמים לא הסתדרו, פוטרו או הוחלפו (ובמקרים מסוימים נשכרו מחדש אחרי שפוטרו).
וכך, בשעה טובה, הבינו במארוול שהדרך שבה הם הפיקו סדרות עד כה לא ממש עובדת. בעוד גופים אחרים שכרו שואוראנר עם חזון וצילמו פרק פיילוט כדי לראות מה עובד ומה לא, בדיסני שפכו 150 מיליון דולר על עונות שאושרו מראש במלואן, והסתמכו על מפיקי הסרטים בתור האנשים על ההגה. אבל לא עוד. מארוול, לפחות כך הם מבטיחים, משנים כיוון והם יתעדפו סדרות בנות מספר עונות, יצלמו פרקי פיילוט והשואוראנר ינווט את הספינה. במילים אחרות, כולם בהפקה ידעו מה החזון של כל סדרה לפני שתידלק המצלמה. מבריק, אני יודע. האם זה יעזור לסדרות עצמן להיות, אתם יודעים, טובות? זה רק העתיד יגיד. אבל כיוון טוב, מארוול. עדיף מאוחר מאשר אף פעם.
7. טריילר חדש לסדרת הגודזילה של אפל טי וי:
די נו, השוט של גודזילה לבדו שווה את כל תקציב ההפקה של "אפטר פארטי". ברצינות, אפל, אתם חברת של טריליון דולר. למה לבטל משהו טוב?
אה רגע כן, סורי, גודזילה. נכון. הטריילר נהדר, אני אוהב את סרטי יקום המפלצות של וורנר, והסדרה הזו שמדלגת בין עשורים (לפי הטריילר, לפחות) נראית כיף. ולא שצריך פה סטנדרטים גבוהים. מפלצות? יש. ארגון חשאי? יש. אקשן? יש. קורט ראסל וג'ון גודמן? יש. מה עוד צריך? אה כן, עונה שלישית ל"אפטר פארטי"!
בכל אופן, שני הפרקים הראשונים יעלו ב-17 בנובמבר. פרק חדש מדי יום שישי שלאחר מכן.
8. שביתת התסריטאים הסתיימה. כן, זהו, נגמר. היו אלה חמישה חודשים ארוכים שבסופם חתמו התסריטאים על חוזה שתקף לשלוש שנים (שלוש שנים? זהו? זה הכול?), חוזה שמאפשר להם תנאי עבודה טובים יותר, שכר הוגן, תמלוגים ואצבע משולשת בכל הקשור לבינה מלאכותית (בקצרה: שימוש בבינה מלאכותית לא ייחשב חומר מקור ולא ניתן יהיה להכריח תסריטאי להשתמש בבינה מלאכותית; אבל אם תסריטאי יבחר להיעזר בה הוא מוזמן).
ובינתיים, בגילדת השחקנים (שלצד גילדת הבמאים הוציאו הודעת תמיכה בישראל) ממשיכים במו"מ עם האולפנים ואין צפי לסיום. באסה.
9. אנחנו רגילים לבירוקרטיה ישראלית שמטרפדת לא פעם הפקות, אבל לשמוע על משהו כזה בהוליווד זה חדש. גיירמו דל טורו סיפר בראיון מדוע לא הוא ביים את הסרט השני של "פסיפיק רים", האחד שלימים נודע בתור "פסיפיק רים: המרד". הסיבה היא כי הסטודיו, שימו לב, שכח לשלם לאולפן הסגור. לדברי דל טורו, הם היו אמורים לתת פיקדון עד השעה 5 בערב כדי להבטיח שהאולפן הסגור שבטורונטו יובטח להם, אלא שהשעה 5 הגיעה והפיקדון לא הופקד, וכך הם איבדו את המקום שבו דל טורו רצה לצלם את ההמשכון.
הסטודיו ניסה לאתר אולפן סגור לצילומים בסין, אבל דל טורו לא רצה להתרחק מטורונטו בגלל סרט קטן אחר שהוא ביים, "צורת המים" שלימים יביא לו אוסקר. ואת ההמשך אתם מכירים: סטיבן ס. דינייט הובא כמחליף וקיבלנו את גרסת הפיצה-פיתה של "פסיפיק רים". ובנושא הזה סיפר דל טורו שהוא עצמו לא צפה בסרט השני כי, לדבריו, זה כמו לראות את גרושתך. יש לי תחושה שגיירמו דל טורו לא מחבב את גרושתו.
10. בתזמון מעניין מבחינה אקטואלית, שוחרר טריילר לסרט האנימה "טוטו-צ'אן: הילדה הקטנה שבחלון" שצפוי לעלות לאקרנים ביפן בדצמבר.
הסרט מבוסס על ספר אוטוביוגרפי מצליח והוא עוסק בחיי היומיום של ילדה קטנה בשם טוטו (שאותה אגב מדבבת ילדה בת 7) ובחוויות שהיא וילדים אחרים חווים, וזאת כאשר ברקע תופי מלחמה: הסרט מתרחש ביפן של מלחמת העולם השנייה.
11. בתי הקולנוע אולי סגורים אבל רשת קולנוע לב פתחה את ה-VOD שלה לצפייה חינמית. בין שלל סרטי הילדים והסרטים לכל המשפחה תוכלו לראות את שני סרטי "פדינגטון", "הנסיך הקטן" (לא סרט רע, מוכרח להודות) והיענו-ג'יבלי-רק-לא-באמת "קוסמים ליום אחד: הפרח המכושף", לצד סרטי מבוגרים כמו "חיבור פשוט", זוכה האוסקר "הספר הירוק", הגרסה הצרפתית המקורית של זוכה האוסקר "קודה" – "משפחת בלייה", ועוד קומץ סרטים שיעבירו לכם את הזמן.
נוסף על כך, יס והוט הודיעו שהם פותחים את כל הערוצים שלהם ללא תשלום, ואם אתם רוצים להרגיש קצת תרבות גבוהה תוכלו לצפות אונליין בהצגות ילדים הודות לתיאטרון חיפה ותיאטרון אורנה פורת.
12. בספטמבר האחרון סיפר השחקן מייקל קיין (סליחה, סר מייקל קיין) שהוא כבר לא מצליח ללכת וכנראה קריירת הקולנוע שלו בסיומה. כעת זה רשמי: השחקן בן ה-90 זוכה האוסקר (פעמיים!) הודיע על פרישה מעולם המשחק, ו"The Great Escaper" (שיצא לאקרנים בבריטניה לפני כשבוע) הוא ככל הנראה סרטו האחרון.
הסרט, למי שתוהה, עוסק בחייל וטרן של מלחמת העולם השנייה שבורח מבית האבות שבו הוא שוהה כדי להגיע לצרפת לציון 70 שנה לפלישה לנורמנדי. זה גם הסרט האחרון בהשתתפותה של גלנדה ג'קסון שנפטרה ביוני האחרון.
כמו כן, בהמשך השנה צפוי לצאת סרט בשם "The Last Rifleman" עם פירס ברוסנן, סרט שעוסק בחייל וטרן של מלחמת העולם השנייה שבורח מבית האבות בו הוא שוהה כדי להגיע לצרפת לציון 75 שנה לפלישה לנורמנדי. צירוף מקרים? לצערי לא, זה בהחלט יכול היה להיות משעשע. שני הסרטים מבוססים על אוטוביוגרפיה שכתב ברנרד ג'קסון על סיפור הבריחה האמיתי שלו מבית האבות ב-2014. זה בטח סיפור ממש מסעיר אם שני סרטים שונים אודותיו עולים באותה שנה.
13. והנה משהו נחמד: סרט דוקומנטרי בשחור-לבן משנת 1918 בשם "האמזונס: הנהר הארוך בעולם" אותר אחרי קרוב למאה שנים. הדוקומנטרי, שאותו צילם סילבינו סנטוס, נגנב מעט אחרי שצולם ועותקים ממנו לא שרדו, מה שהפך את הסרט לגביע הקדוש של הקולנוע הבריזלאי השקט.
"הנהר הארוך בעולם" צולם לאורך 3 שנים והוא מתאר את החיים לאורך האמזונס והטבע הפראי שסביבו, והוא אחד התיעודים הראשונים בווידאו של ילידי שבט הוויטוטו. ומכל המקומות בעולם, פיסת ההיסטוריה הקולנועית הזו אותרה בארכיון בצ'כיה מוקדם יותר השנה. מומחים מברזיל ומאיטליה אישרו שזה אכן הסרט האבוד.
14. ולסיום, רגע של זן: טריילר מופלא לעונה השלישית של "עולם מופלא" מבית ה-BBC, עם הקריינות המופלאה של דיוויד אטנבורו (סליחה, סר דיוויד אטנבורו) בן ה-97 ופסקול מופלא של האנס זימר. עוד אין תאריך יציאה מדויק אבל מבטיחים שזה יצא כבר השנה.
אולי, למרות הכל, העולם לא תמיד כזה נורא.
3 הערות קצרות
הכוורן 1- אני מופתע שמיראמקס עוד קיימים.
הכוורן 2 – גם ג'רמי איירונס בקאסט. מישהו שם רצה לקחת השראה מ"מת לחיות" ? (או, במילים אחרות: להפוך את ג'ייסון סתאתם לברוס וויליס החדש?)
iron claw – אני גדלתי בשנות ה-80. ב"מעריב לנוער" של אותם שנים (הייתי מנוי) דיברו הרבה על הואן-אריקים. הם גם ביקרו בישראל. אז אין לי ממש משיכה לסרטי התאבקות, אבל יש בזה משהו חצי-מעניין בשבילי. ומה שיותר מעניין – לבמאי קוראים שון דורקין. הוא פרץ לפני עשור עם סרט מצוין שנקרא "מרתה מרסי מיי מרלן" (סרט הפריצה של אליזבת' אולסן) – על בחורה צעירה שמצליחה לברוח מכת, אבל שגרת החיים בכת לא עוזבת אותה הרבה זמן אחר-כך. לפני כמה שנים הוא עשה סרט לא רע שנקרא "הקן" עם ג'וד לאו. אחד מאותם סרטים שנפל קורבן לקורונה ונעלם במבוכי ההפצה. גם אם "הקן" היה הרבה פחות טוב מקודמו, עדיין ניתן לראות שמדובר בבמאי מרתק.
שני סרטיו הקודמים של דורקין לא הופצו בישראל. אני מאוד מקווה שזה החדש כן יגיע לכאן.
MONARCH-למה לא ללכת בכל הכוח לכיוון האימה?
חשבתי על זה גם כשראיתי את פארק היורה האחרון, לדעתי הכיוון הנכון לקחת את הסרטים האלה הוא יותר עמוק לתוך ג׳אנר האימה.
כל פעם שיוצא סרט חדש של גודזילה או קינג או קונג או מישמש אחר, אני מוצא את עצמי בבעיה. כן אני הולך כדי לראות את גודזילה, אבל לגודזילה אין סיפור מעורר אמפטיה שבאמת ימשוך אותי להתחבר לדמות הזאת. מה שנשאר זה דמויות אנושיות, שבאמת באמת באמת באמת אין איך להתחבר אליהם. או שהן מנסות להעיר את המפלצות האלה, כי סיבות לא הגיונית (וסבבה שזה אלגוריה על פצצות גרעין, התחממות גלובלית וטכנולוגיה שיכולה להשמיד את העולם, לא מעניין) או שאלו דמויות שרצות ונמלטות על חייהן מהתופת (עוד אלגוריה, הבנו, לא מעניין). אז להתחבר לדמויות שמנסות להעיר מפלצות ענק בטענות מטופשות זה קשה, להתחבר ממש למפלצות אייקוניות בלי מוטיבציה אמיתית ושלא יכולות למות (כי דמויות אייקוניות לא מתות) זה גם קשה אז נשארו הדמויות האנושיות שמנסות לשרוד.
וזאת הנקודה האחרונה, לדעתי הקטע של ההשרדות לא מספק. הוא קל מידי, צודק מידי, צדקני מידי, פטריוטי מידי. תנו לי אימה, תנו לי לרעוד מפחד עם הדמויות האנושיות הקטנות וחסרות המשמעות שנאלצות לשרוד בעולם שגדול עליהם בלי כוח השפעה. גם פה יש אלגוריה, וזה גם יהיה יותר כיף
המו"מ עם השחקנים הופסק ביום חמישי
(ל"ת)
ועוד קצת חדשות טובות:
אחרי שכבר הופקה, העונה השנייה של "סטאר טרק פרודיג'י" ירדה מהתוכניות של ערוץ השידור פאראמונט פלוס.
לאחר קמפיין האשטגים (מה שהיה פעם קמפיין מכתבים, והוא הקמפיין הטרקי השלישי בהיסטוריה של הזיכיון), העונה השנייה נקנתה על ידי נטפליקס ותשודר בשנה הבאה.
תודה שאתם מחזיקים קצת פעילות
(ל"ת)
ותודה למיסיונר היקר פט רוברטסון
שסידר לנו ב-1982 את METV ששידרה ממרג'-עיון שבדרום לבנון, ובין סבב הטפות נוצריות אחד לשני הזריקה לנו היישר לווריד את שבט ואן-אריק ומלחמתו בפריבירדס המרושעים. מאותה משפחה מקוללת לא נשאר הרבה – ובתור מישהו שעקב בזמן אמת אחרי הטרגדיה המאד-אמיתית שלהם לא בטוח שיהיו לי תעצומות הנפש לראות את זה (בטח לא בזמנים האלו), אבל השחקנים לפחות נראים מאד מבטיחים והסיפור עצמו מרתק.
דרך אגב: ה- Iron Claw הוא מושג מוכר ואהוב על דורות של ילדים במשפחתי, אבל דווקא ביום ששי האחרון הצעיר שבהם מצא כנראה את ההגנה האולטימטיבית נגדו. מסתבר שעכבר מחשב הנזרק בכוח של בן 3 וחצי שרירי במיוחד אל בין עיניו של סב מקשיש – בדיוק אל נקודות החיבור שבין המשקפיים וגשר האף – עושה את מה שאפילו בם-בם גורדי בימי הזוהר שלו לא הצליח לעשות…
הייתי ילד בתקופה הרלבנטית
(היה לי אפילו אלבום קלפים של משפחת ואן-אריק), וכשהתבגרתי תמיד הנחתי שהמשפחה הזאת זה משהו כמו "מנהרת הזמן" או "קיד וידאו" – דברים זניחים לגמרי במולדתם שקיבלו אצלנו את הפוקוס בעידן הערוץ הבודד (אגב, מופעי ההיאבקות שלהם שודרו לא רק בערוץ המזרח-התיכון, אלא פה ושם גם בערוץ הראשון, במסגרת השידורים בערבית. סייד קשוע סיפר בשעתו שהיו להם הרבה מעריצים במגזר).
אבל אם עשו עליהם סרט שלם, אני מניח שגם בארה"ב היו להם לא-מעט מעריצים.
רשתות הקולנוע יפתחו חלק מהסניפים
בינתיים נראה שסינמה סיטי פתחו את סניפי חדרה, נתניה וירושלים. פלאנט יפתחו החל ממחר את חיפה וזיכרון יעקב והם מעדכנים את לוח ההקרנות כרגע. שאר הרשתות עוד לא עדכנו. מקווה שיעבור בשלום.
ונראה שלא יהיו הקרנות לסרטים חדשים
בפלאנט וסינמה סיטי יש לוח הקרנות לסופ"ש ואין את "רוצחי פרח הירח", "כסף טיפש" או ההופעה של טיילור סוויפט. כמה זמן הם יטחנו סרטי ילדים מדובבים ואת "מגרש השדים"? אין לי מושג.
אני מבין את הרצון שלהם לא להשיק סרטים חדשים כשברוב הארץ בתי הקולנוע סגורים
ואני גם מבין את הרצון לא לתת תחושה של פריווילגים שהולכים לסרטים החדשים שיוצאים ומדברים עליהם ברשת בזמן שכל השאר רצים למרחבים המוגנים כל חמש דקות ולא יכולים אפילו לדמיין סיטואציה של הליכה לקולנוע וצפייה בסרטים חדשים.
אבל צריך גם לזכור שכנראה המלחמה הולכת להמשך עוד הרבה זמן.
היעד שהטילה ישראל (חיסול מוחלט של החמאס) הוא יעד שיקח הרבה מאוד זמן לממש אותו, כך שזה לא איזה מצב זמני קצר ועוד יום יומיים נחזור לשגרה.
אי לכך, מדינת ישראל חייבת לנסות להחזיר את השגרה ככל הניתן והיכן שניתן תוך כדי שהמלחמה מתנהלת.
וזה אומר שאם יש מקומות שבתי הקולנוע פתוחים בהם צריך להעלות בהם גם סרטים חדשים.
אחרי שהכל יגמר אפשר יהיה להקרין בבתי הקולנוע שהיו סגורים כל המלחמה את כל הסרטים שבינתיים עלו, בדומה למה שעשו ב-2021 כשפתחו את בתי הקולנוע אחרי הסגירה הארוכה של הקורונה.
אבל בינתיים, היכן שניתן, צריך לנסות כמה שניתן לנהל שיגרה וזה כולל גם סרטים חדשים.
אחרת, אין טעם לפתוח את בתי הקולנוע כשמה שמקרינים שם כל הזמן זה את אותם הסרטים. בשלב מסוים אנשים כבר יפסיקו לבוא.
אני גם מבין וגם חושב שזאת טעות
אני יכול להבין אם היה מדובר בסרטים ישראלים עם השקות חגיגיות, אבל הסרטים האלו מחו"ל. זה לא יזיז את תאריך ההפצה הדגיטלית שלהם, או יזיז את כל הסרטים העתידיים בדומה לקורונה ככה שהם יוכלו לקבל אולמות (ובעיקר, אולמות טובים) בהמשך במקום נגיד "המארוולס". זה גם לא יפגע במכירות הכרטיסים בהמשך בשאר הארץ, כשיהיה אפשר להקרין שם.
לא משנה מה, הרבה פחות אנשים יראו את הסרטים האלה בקולנוע לעומת אם לא הייתה מלחמה. אבל ביטול ההפצה שלהם איפה שכן אפשר להקרין רק תוריד את המספרים עוד. וכמו שאמרת, אין טעם להקרין את אותם הסרטים (הלא מאוד מצליחים, בארץ ובחו"ל) בלופ שבועות.
אנחנו לא בימי הערוץ היחיד שכולם רואים, אנשים רואים טלוויזיה שהיא לא חדשות. אם הקולנוע פתוח אין סיבה לעכב הפצות כאלה.
אז סוף סוף בתי הקולנוע חוזרים להעלות סרטים חדשים
המופע של טיילור סוויפט עולה ביום שישי.
בנוסף על כך עולה מחר הסרט ״שומרי האוקיינוס״, שזה סרט טבע צרפתי שאף אחד לא שמע עליו ואף אחד לא ידע שהולך לצאת שאפילו טריילר מתורגם אין לו (ולמרות זאת יש לי תחושה שאני אלך לראות אותו. אחרי הכל כבר שנים שלא ראיתי בקולנוע סרט טבע, ואני בהחלט אוהב סרטי טבע וצופה בצפייה ביתית לא מעט. מה גם שאין שום דבר אחר מעניין לראות בקולנוע).
כך שנחמד שסוף סוף קלטו שאי אפשר להתקע כל משך המלחמה על אותם סרטים בבתי הקולנוע.
זה שיפור, אבל עדיין המצב לא ברור
קודם כל יונייטד קינג שמפיצים את "שומרי האוקיינוס" העלו לו טריילר מתורגם בערוץ הרגיל שלהם.
כן, זאת התחלה טובה והכיוון חיובי. עדיין אין לי מושג לאן זה מתקדם:
-"המארוולס" עולה ברוב העולם, כמו כל סרט מארבל, כבר ביום רביעי (8.11). יש כבר לוח הקרנות ליום רביעי והוא לא מופיע, ואולמות הפרמיום תפוסים לסרטים אחרים. הם מתלבטים אם להפיץ אותו? מחכים לראות איך יגיבו לסוויפט? לא יודע.
-"הרוצח" של פינצ'ר כרגע לא בלוח ההקרנות, אולי כי זה משהו שקצת יותר קשה להפיץ בהתחשב בהכל. הוא בנטפליקס עוד שבוע וחצי ואני בספק שיוקרן.
-"רוצחי פרח הירח" זז ל-7.12 כרגע. הרבה אתרים משערים שמתישהו במהלך דצמבר הסרט יעלה באפל טיוי+, אבל זה לא אומת בשום מקום. אולי בגלל זה? אני לא רואה מצב שיזיזו את התאריך שלו באפל רק בישראל.
-"כסף טיפש" גם ב-7.12 ואין לי שמץ למה. הוא עולה בדיגיטל בחו"ל בשלישי הקרוב (7.11). ראיתי אותו באירופה לפני חודשיים (שמרגישים כמו 5 שנים), זה לא סרט שיביא קהל כשהוא זמין פיראטית.
-שאר סרטי נובמבר כרגע לא זזו, אבל אני לא מאמין לזה. "המשלחת" הישראלי בטוח יזוז. לא רואה מצב שבו יעלו עם "רומן צרפתי" ו"דוגמן" באמצע מלחמה. לסרטים הגדולים יש יותר סיכוי (מארוולס, משחקי הרעב, נפוליאון, משאלה), בטח נדע יותר אחרי ש"המארוולס" (כנראה) יעלה בשבוע הבא.
נראה לי שהם פועלים בקצב של שבוע בכל פעם
כרגע לפי האתר של פלאנט אמורים לצאת ב-7.12 גם "רוצחי פרח הירח", גם "כסף טיפש", גם "טרולים 3" וגם "וונקה". לא נשמע מאוד הגיוני. "חמישה לילות אצל פרדי", שהיה אמור לעלות השבוע, לא עולה וגם שובץ עכשיו בתאריך הזה. יש לי תחושה שבתי הקולנוע טובלים רגליים במים כרגע ויוציאו רק איזה סרט או שניים חדשים בכל שבוע, כנראה מחשש שיצטרכו להיסגר שוב בהתראה קצרה.
אני חושד שה-7.12 זה תאריך שבינתיים העבירו אליו כל מיני סרטים שהם רוצים להפיץ אבל לא בטוחים מתי זה יקרה. יכול להיות שבעתיד הקרוב – שאולי יהיה שבועיים ואולי יהיה חודשיים או יותר, מי יודע – כדאי פחות להסתמך על ה"בקרוב" באתרי הקולנוע ופשוט לראות ביום שלישי בערב, כשלוחות ההקרנות מתעדכנים, לאיזה סרטים ניתן להזמין כרטיסים בשבוע הקרוב.
תודה על הקישור
אני רשום ביוטיוב לשלל ערוצים רשמיים של טריילרים אבל דווקא לזה של סרטי יונייטד קינג לא, כך שזה לא הופיע אצלי בסרטונים החדשים.
זכרתי שהרצתי חיפוש ביוטיוב ולא מצאתי טריילר מתורגם, אבל עכשיו אני חושב לעצמי שיכול להיות שבגלל שבאתר של פלאנט אין את הטריילר הסקתי שגם אין אותו ביוטיוב ולא עשיתי חיפוש.
ראיתי דיווח חצי רשמי שהמארוולס נדחה פה למועד לא ידוע
ואני לוקח את זה מאד קשה כי אני ממש מחכה לסרט הזה. אוףףףףףףףףףףף.
ונראה ש"המארוולס" אכן לא עולה הסופ"ש
כן עולים: "רומן צרפתי" ו"חמישה לילות אצל פרדי". וגם עוד הקרנות של טיילור.
כל ההקרנות של טיילור שראיתי היו מלאות כמעט עד אפס מקום. לא יודע מה גרם להם להשתפן עם "המארוולס".
אולי הם חוששים בגלל קמלה קאן
העובדה שיש מוסלמים בסרט, מה שאומר שיכול להיות שיהיה סצינה במסגד או קטע ששומעים ״אללה אכבר״ (מה שיש בהחלט בסדרה מיס מארוול), אולי גורמת לחששות אצל המפיצים בנוגע לשחרור בתקופה הרגישה הזאת.
האם החשש מוצדק או לא? אני לא יודע.
כן יתכן בהחלט שיש כאלה שיעדיפו בתקופה הזאת שלא ללכת לסרט בשל ההקשר המוסלמי, השאלה היא עד כמה זה משהו שישפיע על מכירת הכרטיסים באופן ניכר.
כך או כך, העובדה שכן מעלים סרטים חדשים אבל לא את זה גורמת לי לחשוב שזה השיקול שלהם.
לא נראה לי סביר
(ל"ת)
אני מאוד מאוד מקווה שינצלו את ההזדמנות שהם מפיקים מחדש את דרדוויל וילהקו חזרה את פוגי וקארן. הם יחסרו מאוד אם לא. הם גם מוסיפים הרבה נשמה לסדרה.
אני מקווה שמותר לי לפרסם את זה כאן, כי זה לא קשור לקולנוע/לטלוויזיה/למדיה חזותית בכלל,
אבל אחד הדברים הראשונים שעזרו לי לחזור ל(סוג של) שפיות היה המאמר/מסה המצוינת של וירג'יניה וולף, "מחשבות על שלום בעת הפצצה אווירית", שמופיע כאן בקישור שלפניכם באנגלית וזמין גם אופליין בעברית באוסף המסות של וולף, מות העש, שזמין בכל חנויות הספרים, בתרגומה הקולח (אך המעט לא מדויק, יש לציין) של כרמית גיא. שישה עמודים בסך הכול והרבה לחשוב ולהרהר בו (וגם קצת להירגע.)
רציתי לכתוב ששכחתם להזכיר את פטירתו של מייקל גמבון (הידוע בעיקר כדמבלדור השני)
אבל אז אני רואה שאני לא מצליח למצוא את מצאנו באינטרנט 78.
אז יכול להיות שיצא מצאנו באינטרנט 78 ובו זה הוזכר ומשום מה אני לא מצליח למצוא אותו כתוצאה מצנזורה מרושעת שמבצע האילומינטי כנגד הכתבה בשל דברים שהיו בה שאסור שהעולם ישמע עליהם?
לא רק שלא היה מצאנו 78
מצאנו 77 גם חרג מהפורמט המקובל של ה-URL ועשה שימוש במקף תחתון (!) במקום במקף אמצעי (!!).
ההסבר ההגיוני היחיד הוא שרם הוחלף בסקרול אשר לא מכיר את חוקי הפורמט ועשה פשלות קונטיניואיטי כתוצאה מכך. או זה, או גליץ׳ במטריקס.
לא יודע על מה שניכם מדברים
מצאנו הנוכחי הוא מצאנו 78 ותמיד היה כזה ואין דרך להוכיח אחרת ;) לחלוטין מקרה מובהק של אפקט מנדלה.
היית יכול באותה הזדמנות גם להוסיף ידיעה על פטירתו של מייקל גמבון
ואז בכלל היית יכול לעקר את התגובה שלי מהשורש.
אבל ברצינות: שווה להזכיר אותו, אם לא פה אז במצאנו הבא.
עד כמה שזכור לי, אתם בדרך כלל מזכירים במצאנו באינטרנט פטירות של שחקנים מפורסמים.
ועוד מהשפעות שביתת השחקנים
"רוכבי האופנועים" של ג'ף ניקולס נדחה מדצמבר לתאריך לא ידוע, ועכשיו דדליין מדווחים שגם "דדפול 3" כנראה יזוז מהתאריך המתוכנן שלו בחודש מאי הבא.
כמו כן השחקנים קיבלו הנחיות מחמירות להלואין
כן, זה אמיתי
השחקנים חוזרים למו"מ
ועכשיו השאלה היא מה ייגמר קודם: המלחמה או השביתה
רק מבחינת הניסוח
השחקנים הם לא אלה שעזבו את המו״מ, האולפנים (AMPTP) היו הצד ששבר את הכלים, וגם זה שחזר בו ונכון לחזור עכשיו לשולחן הדיונים. אז השחקנים אמנם ״חוזרים למו״מ״ כי אין מו״מ בלי צד שני שמוכן לדבר איתך, אבל הם היו נכונים לנהל מו״מ לכל אורך הדרך.
אם זה יילך לפי המודל של שביתות התסריטאים, אפשר לקוות שאכן תהיה תזוזה מהירה במהלך השבוע הקרוב. במקרה של שביתת התסריטאים, האולפנים שברו את הכלים לתקופה הרבה יותר ארוכה (כחודש), אבל מהרגע שהם חזרו אל השולחן, המשא ומתן זז מהר ובסוף התסריטאים קיבלו חוזה מצויין. מקווה שגם כאן זה יילך מהר וחיובי מהרגע שבו AMPTP יפסיקו לשחק בקקה.
מעדיף שהמלחמה תיגמר קודם.
(ל"ת)
Well...
(ל"ת)
אא״לט, רם פרסם בעבר שהזכויות ל-Bloodsucking Darkness של איטו נמכרו להוליווד.
ושמייק פלאנגן הוצמד לפרויקט.
עכשיו אחרי שקראתי את המנגה (הקצרה) אני חושב שיש פוטנציאל לעיבוד מערבי אבל הסיכוי שזה יהיה טוב בכל זאת די נמוך. יש כאן מה לפתח אבל גם הרבה נקודות שיכולות להפוך את זה לגנרי.
אבל המנגה עצמה מומלצת (זה סיפור קצר שפורסם במערב באוסף שנקרא Smashed).
"הילד והאנפה" יוקרן בפסטיבל הערבה בסוף החודש
הוציאו היום בהודעות יח"צ, אין עדיין לוח הקרנות.
לא יודע עדיין איך זה יעבוד (ההקרנות שם בחוץ, לא?), אבל מרשים.