1. תראו, מה אני אגיד לכם, תקופה מטורפת. יותר ויותר אנשים שאני מדבר איתם משוכנעים שזהו. אין אופק, ואנחנו עוד רגע הופכים לגלעד, או מורדור, או אזקבאן, או כלא ארקהם או הדירה ההיא מ"פרזיטים" או כל מקום אחר לא חיובי שנמצא במדיה. אנשים צועקים אחד על השני דברים כמו "הסרט שלך גרוע!" (אוקיי, לא, זה מפאנל בסוף הקרנה של "להעיר את השד") או הולכים עם שלטים שבפומבי מצהירים שהם לא אהבו את "הכול בכל מקום בבת אחת" (מה בכלל הקשר שלו לרפורמה אני לא מב-אהההההההההה, לא משנה).
תקופה שקצת מוזר בה פשוט להמשיך ולכתוב על חדשות קולנוע – כן, כולנו באים לפה כדי לברוח מדיונים חסרי-או-בעלי תועלת על הרכב ועדת השופטים (אני עדיין בעד הפורמט של "מיליונר מי שגומר ראשון", כולל ג'ון קליז מספק הערות סרקסטיות על התקדמות השופטים), אבל כמה באמת אכפת לנו מה הסרט הבא של טרנטינו (השם: מבקרת הקולנוע [או מבקר הקולנוע. באנגלית זה "The Movie Critic"], והוא לא עיבוד לסדרה המצוירת אלא יתרחש ככל הנראה בשנות השבעים של לוס אנג'לס והדמות הראשית תהיה אישה. ליאיר רוה יש רעיון מגניב במידה והעברית של טרנטינו כבר מספיק משופשפת) או מזה שעושים סרט מקטע סטנד-אפ חצי פופולרי או מכך שדנזל וושינגטון ישתתף ב"גלדיאטור 2" כשכל ה… הכול הזה מתרחש בחוץ?
אז כזה, מה, עכשיו זה הזמן לצעוק על התעשייה בישראל להפסיק לעבד עוד סדרות שלא צריכות להיות סרטים לסרטים? כי אחרי "החברים של נאור" ו"שנות התשעים" (ו"לשחרר את שולי", כמובן) משום מה עכשיו יש סרט ל"גול סטאר", וזו בכלל תוכנית ריאליטי ארורה! האם הסרט שאמור לעקוב אחרי משתתפים מכל העונות שטסים לאפריקה, מתרסקים איפשהו, ואז צריכים להשתתף במשחק כדורגל כדי להציל את שייע פייגנבוים גם יהיה ריאליטי? האם באמת ירסקו מטוס מלא בסלבריטאים? ואם אני אבקש ממש יפה, אז אולי בכל זאת?
ובכלל, איך זה שיש את כל העיבודים האלה, ובטח בקרוב נשמע גם על עיבוד ל"סברי מרנן" או "הזמר במסיכה" או התוכנית של אופירה וברקוביץ', אבל אף אחד לא מדבר איתנו על דברים שהעם רוצה כמו סרט של "מ.ק. 22" או "הפיג'מות"? אני יודע שיש פילוג גדול בעם או משהו, אבל ודאי כולנו יכולים להסכים על זה, לא?
או אם לא על זה, לפחות על זה שהיי, הטריילר לעונה השנייה של "שמיגדון!" נראה ממש טוב!
איפה הייתי? לא יודע. הלכתי לאיבוד בשמיקגו. על מה דיברנו? פוליטיקה או משהו? עזבו, בוא נדבר על דברים נוראיים אחרים כמו:
2. יתרונות של להיות הבוס של עצמך כשאתה עומד בראש חטיבת סרטים באולפן גדול: האפשרות לקום בבוקר ולהגיד "וואלה, למה שאני לא אביים את סרט הסופרמן החדש"?
וכך, ג'יימס גאן נבחר לביים את סופרמן החדש, "סופרמן: מורשת", מה שיהיה הסופרמן הרביעי הקולנועי שלנו מאז שנות השבעים.
עכשיו, כן, בסדר, אני יודע – ג'יימס גאן הוא במאי אהוב באתר ששניים מסרטיו נכללו בעשרת הסרטים הטובים של השנה, ואחד אף זכה בתואר "סרט השנה". וזה לא שיש הרבה לאן להידרדר מבחינת דעת הקהל על סרטי די.סי (כפי שיעיד הדיאלוג האמיתי הבא: "רייצ'ל זגלר, מה גרם לך לרצות להיכנס לעולם גיבורי העל של די. סי?" -"הייתי צריכה עבודה. " וכן היא מאוד חמודה לגבי זה ומחמיאה לסרט רגע אחר כך, ובכל זאת אאוץ').
אבל כזה, אנחנו באמת רוצים סופרמן של ג'יימס גאן? "סופרמן" הוא לא קומדיה, ואני לא רוצה טייק קומי או סאטירי על הדמות. גם כי "הבנים" ממש קיימת, וגם כי סופרמן אמור להיות סמל לתקווה, לא לבדיחות גסות וטיפשיות, אזכורים תרבותיים, דמויות שהופכות יותר בלתי נסבלות מסרט לסרט או אנשים שמסרבים להתבגר. ואומנם סצנת הלוויה ב"שומרי הגלקסיה" השני יכולה להביא לדמעה אחת או שניים, אבל היכולות הדרמטיות של גאן הן עדיין, בסך הכול, בסימן שאלה. וכן, כל מה שאמרתי עכשיו היה נכון גם מהרגע שכתב את התסריט, אבל אפשרי שבמאי אחר (נגיד, וורנר הרצוג) היה נותן לתסריט שכזה טון שונה. אבל כרגע, זה פשוט נראה שאנחנו הולכים לקבל סופרמן של ג'יימס גאן, על כל המשתמע מכך. אני לא יודע אם זה הריבוט שלו ייחלנו.
3. אנחנו לא מדווחים פה על כל ביטול של סדרה (ווילו, למשל, בוטלה. או שלא?) כי אם כן נצטרך להקים מדור יומי חדש שיעסוק רק בזה. אבל הכיוון ברור – אחרי שצחקו על נטפליקס (ואז על אחרים) שהם קונים כל תוכן שרק אפשר, נראה שהמצב התהפך וכעת חברות סטרימינג סוגרות את הברז ללא מעט הפקות. ביניהן יש את הסיפור המעניין של הסרט החדש של ננסי מאיירס (שאולי קוראים לו "Paris Paramount") שמספר על צמד יוצרי קולנוע שהיו בעבר יחדיו ועכשיו שהם נפגשים על סט של סרט וזה קומדיה רומנטית אז תנחשו לבד לאן כל זה הולך. ואני בהחלט מתכוון "לבד", כי נטפליקס לא מתכוונת לעזור לכם, כי אחרי שהם גילו (ואני לא בטוח איך הם לא גילו קודם) שהתקציב של הסרט עולה ל-130 מיליון דולר (לקומדיה רומנטית, כן?) הם התקשרו ואמרו "לא אמרנו בלי חרטות" וחתכו מכל העניין.
אלא שאפשרי שגם לקומדיה הרומנטית הזאת יש סוף טוב, כי עכשיו אולי האחים וורנר (והאחות דוט?) יקנו את הסרט, למרות התקציב שלו. אבל גם אולי לא, כי אפשרי שזאת לא קומדיה רומנטית ישנה אלא מאלה החדשות שהלקח בסוף הוא שננסי מאיירס לא צריכה אולפן סרטים בשביל להיות אישה חזקה ועצמאית שאוהבת את עצמה או משהו.
4. אחרי "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" ושלל סדרות אחרות שבהן שחקנים מגלמים את עצמם, אנחנו מקבלים עוד דבר שבו שחקנים מגלמים גרסה מסוימת של עצמם; והפעם מדובר באיחוד של כוכבי "בלש אמיתי": קולין פארל וטיילור קיטש וודי הרלסון ומתיו מקונוהי שנאלצים לחיות יחד בחווה של מקונוהי בטקסס כי סיבות קומיות – מדובר בסיטקום. כל זה אמור להיות זמין לצופים בשירות הסטרימינג של אפל. אני מניח שיהיו לא מעט בדיחות או אזכורים למריחואנה.
5. אם כבר נטפליקס, הנה טריילר לסדרה חדשה שנקראת בעברית "עצבים" ובאנגלית "BEEF".
למי שאין לו כוח לראות את הטריילר, הסדרה מספרת על צמד זרים שאחרי היתקלות לא נעימה בחנייה (הוא יצא ברוורס וכמעט נתקע בה, היא צפרה לו ועשתה לו אצבע משולשת) מתחילים למרר אחד לשני את החיים במה שנראה כמו אמצעים שהולכים ומדרדרים בחומרתם. הנה הקטע – זה נשמע כמו רעיון מעניין ממש, בטח לישראלים, אבל אני קצת חושש שסדרה (או מיני סדרה) תהיה ארוכה מדי ותיגרר מעבר לדרוש. אבל הטריילר נראה מבטיח, אז בואו נהיה אופטימיים.
6. היי, זוכרים את הסדרה ההיא "מונק" שההורים שלכם ראו פעם? אז עכשיו הולך להיות לה סרט. בשירות הסטרימינג "פיקוק", אבל זה נחשב. טוני שאלוב חוזר לתפקיד שזיכה אותו בשלושה פרסי אמי ויפתור איזה פשע, אם כי זה היה יכול להיות קורע מצחוק אם היו מלהקים את רג'ינה הול לתפקיד הזה ואף אחד לא היה מתייחס לזה בשום שלב. אבל נראה לי שזה לא בדיוק סוג ההומור ש"מונק" מתמחה בו.
7. "כלב" זה "אלוהים" בשינוי אותיות (באנגלית, כמובן), ו"סנטה" זה כמו "שטן" (באנגלית, כאמור) ואיכשהו הרעיון הילדותי הזה עכשיו יהפוך לתסריט אמיתי בהוליווד, שאותו יביים אחד מהאחים פארלי (זה בלי האוסקר), יפיק השני ויככב בו ג'ק בלאק. הסרט יספר על ילד ששולח מכתב לסנטה אבל ממען אותו בטעות לשטן ולכן השטן מקבל את המכתב שלו, וקיגן מייקל קי מופיע בסרט גם הוא. אני לא בטוח אם בלאק הוא סנטה, השטן או שניהם אבל במידה והוא צריך להיאבק בשטן, אמליץ לו לא לנסות שוב קרב מוזיקלי, זה לא הלך לו כל כך טוב בפעם הקודמת.
8. שמות לסרטים זה דבר חשוב, שיכול לגרום לסרט מאוד מעניין להישכח בתהום הנשייה תחת שם בלתי זכיר, או להפוך סרט די מעפן לצפיית חובה עבור הצופה הסקרן. בוראייטי עשו כתבה מורחבת על העסק עם כמה פרטי מידע מעניינים ("מועדון ארוחת הבוקר" היה כמעט "The Lunch Bunch") ובינתיים בפייסבוק הישראלי דירגתי את כל השמות של הסרטים הישראלים שיצאו בשנה האחרונה.
9. רבים חושבים שמשחקי הפוקימון הכי טובים הם אלה שבהם דברים קורים. זה, כמובן, שטויות – משחקי הפוקימון הכי טובים הם אלה שלא קורה בהם כלום ואתה צריך לצלם את כל הכלום הזה קורה. במקום לשבור את הראש בפאניקה על האם לקחת מספיק ריפוי, אתה יכול פשוט לשבת בסבבה ולצלם את איווי עושה דברים חמודים במצלמה, לבחור את התמונה הכי טובה שלך, ואז להוסיף לה פילטרים. זה במקום עוד מקרה מביך שמישהו גורר אותך לקרב פוקימונים עם משפט פתיחה מקריפ.
בהינתן האמת הנ"ל, סביר מאוד שאחרי עשרות פרקים של סדרות פוקימון שונות שבהם קורים דברים, אולי סדרת הפוקימון הכי טובה תהיה בכלל "מארחת הפוקימונים", סדרת נטפליקס על אי נופש של פוקימונים והמארחת שלהם. וזה בסטופ מושן! הנה טריילר.
10. קשה להאמין אבל פעם, לפני ששוברי קופות היו כולם אחידים (ברובם) ז'אנרית ורעיונית, סרט שבו מייקל דאגלס וגלן קלוז שוכבים, הוא נפרד ממנה, והיא הופכת לסטוקרית אלימה ("חיזור גורלי") היה הלהיט הכי גדול בעולם של אותה שנה (בארה"ב רק "שלושה גברים ותינוק" עקף אותו). זה היה להיט כל כך גדול שמייקל דאגלס כיכב מאותו רגע כמעט אך ורק במותחנים אירוטיים אפילו בגילאים שזה לא היה מחמיא לאף אחד (שאף אחד לא יגיד לו שסדרת "אנטמן" היא לא מותחן אירוטי, זה ישבור את ליבו).
בכל מקרה, "חיזור גורלי" זה מסוג הסרטים שעליהם הדוד שלכם מדבר כשהוא אומר ש"לא עושים כאלה עוד" או ש"רק בטלוויזיה עושים דברים כאלה" ולמרות שהוא לא התכוון לזה מילולית, הנה הרימייק הטלוויזיוני שלו, בכיכוב ליזי קפלן.
כלומר, הטיזר שלו. נראה לי שהבנתם.
נחכה לניתוחים פמיניסטיים ושוביניסטיים של הסדרה לכשהיא תצא. שמרו על הארנבים שלכם.
11. רשום לי בטיוטה "13 במאי עונה 3 ל-the great" אבל מכיוון שדף הסרט קרא לסדרה "הגדולה" איזה שנה וחצי אחרי ששינו לה את השם ל"קתרינה" אני לא יודע מה מידת העניין שיש במידע הזה. במידה שיש: יש 13 במאים לעונה השלישית של העונה השלישית של "קתרינה" תעלה ב-13 במאי (אם כי אולי בארץ באיחור).
אם כי אם כבר אני פה עם חדשות על סדרות שאני לא רואה אז ל"גברת מייזל המופלאה" תהיה עונה חמישית ואחרונה ב-14 באפריל, זה הטריילר של העונה הרביעית של "יורשים", יש הצגה של "דברים מוזרים" בלונדון על מאורעות בעיירה הקטנה ההיא רק בשנת 1959, וטוב, אולי הטריילר הבא לא שייך לפה כי הוא של סדרה שעוד אין לי איך לראות אבל טכנית זה עדיין עומד בקריטריון של "סדרות שאני לא רואה" בכל מקרה הנה "פה למעלה" (Up Here) מחזמר שהוא גם קומדיה רומנטית ומכיוון ש"מחזמר" זה לא מספיק גימיק אז לגיבורים הראשיים יש גם שלושה שחקנים שמגלמים את הקולות בראש שלהם:
12. מה עושה במאי מקסיקני אהוב אחרי שזכה באוסקר על סרט שבו אדם יוצר בטעות יצור אנושי שלא כדרך הטבע עבור נטפליקס? בדיוק עוד סרט כזה.
טוב, לא בדיוק. אבל גיירמו דל טורו, אחרי סיבוב הניצחון עם "פינוקיו", חוזר לנטפליקס כדי לעשות גרסה משלו של פרנקנשטיין (לא באנימציה), שעשויה לכלול (אבל זה עוד לא רשמי) את אנדרו גארפילד, מיה גות' ואוסקר אייזק. אישית, אני לא רואה צורך בעוד גרסה של פרנקנשטיין, אבל עם הקאסט הזה זה יכול להיות גם עוד רימייק לבאטמן או לפיטר פן (הנה הטריילר לגרסה האחרונה בבימויו של דיוויד לאורי עבור דיסני פלוס, אגב), אני בעד.
13. אבל זה "לאבד את הדת שלי". באנימציה סובייטית. ליד זוהר הקוטב האמיתי. בגרמניה הנאצית. כסצנה ההיא מ"עלובי החיים". הגרסה המוערת. בסגנונות אנימציה שונים. בקולו של ג'ף גולדבלום. כסרט אקספרסיוניסטי גרמני ישן. בצורה כזאת שזה ינגן את "קשה יותר, טוב יותר, מהר יותר, חזק יותר" (בשום תנאי בעולם לא לפתוח אם יש לכם אפילפסיה). בסגנונות אנימציה שונים, אבל לא הזה הקודם. ב-2007. כמגילת אסתר.
לא חטפתי שבץ, וזה לא ניסיון מוזר שלי לעשות "טוסטר משולשים" – מדובר בחלק זעיר למדי של כל הממים על "בשר מאודה" (Steamed Hams), אותו מערכון ישן של "משפחת סימפסון" שלא מצליח למות, ובמקום זה חוזר כל פעם בגרסת יותר ויותר מוזרה. אפילו לא נכנסתי לכל האנשים שמסדרים את הסרטון על פי האלף בית או מידת הרעש, מפעילים אותו בו זמנית קדימה ואחורה וכל דרך אחרת שהם מוצאים לנכון להתעלל בזמן שלהם ובעיניים שלנו.
אז כן, לכאורה דיווח על התופעה היה מתאים יותר ל-2018 או משהו, אבל השם ישמור, הם פשוט ממשיכים לבוא, למרות הוראות ההגעה שלי.
14. מכירים את זה שיש מערכון מוצלח באינטרנט ואז בתגובות מישהו אומר "הייתי רואה סרט באורך שעתיים של זה" אבל אף אחד לא לוקח את זה ברצינות? אז הנה מקרה שדווקא לקחו את זה ברצינות – The Blackening, שמתן תרגם כ"שחור משחור" אם כי נראה ש"ההשחרה" היה יכול לעבוד גם כן.
"לא כולם יכולים למות ראשונים" זה אחלה טאגליין (אפילו אם עניין ה"שחור מת תמיד ראשון" הוקצן מעט) והסלאשר הקומי הזה נראה מצחיק מאוד ומוצלח מאוד והייתי מצפה אליו בלי שום סייגים וכוכביות לולא דבר אחד: הבמאי שלו.
אם האמירה הישנה על "שיוויון אמיתי זה כאשר נותנים למיעוטים להיות בינוניים ועדיין להצליח" נכונה, הרי שטים סטורי הוא סימן לכך שהגזענות בהוליווד מתה (היא לא, כמובן). מדובר בבמאי של שני סרטי "ארבעת המופלאים" (הראשונים), "טום וג'רי" האחרון (או, נו, האחרון שיצא בקולנוע), "טקסי" (האמריקאי) ועוד שלל סרטים שהתגובות אליהן בקונצנזוס הוא בין "אה, נכון, זה קרה" לבין "אה, נכון, ניסיתי לשכוח שזה קרה".
האם הסרט החדש יהיה ההזדמנות שלו להוכיח שיש סיבה למה הוא בהוליווד כבר עשרים שנה, או שמא מדובר במקרה של רעיון וטריילר שהם מוצלחים יותר מהסרט הסופי?
15. ונסיים ברשימה שעליה כולנו נוכל לא להסכים: רשימת השירים הכי טובים של אמנים שלא קיימים.
החוקים הם כאלה: השירים אמיתיים (כלומר יש לנו לכל הפחות איזה דקה מהם אם לא את כל הקטע), אבל הלהקות ששרות אותם הומצאו לצורך הסרט או הסדרה, ומחזות זמר לא נחשבים.
וכן, במקומות הראשונים קשה שלא להנהן בהסכמה, אבל חלק מהבחירות באמצע תמוהות – איך "בואו נלך לקניון" כל כך נמוך? למה בחרו דווקא את "הולך חזק" מהקטלוג של דיואי קוקס? ואיך "היישר מחוץ ללוקאש" כל כך גבוה?
בלי ספק, מדובר בדבר הכי מעורר מחלוקת בתקופה האחרונה, ובהנחה שהרחובות ריקים ולא תפוסים על ידי מישהו, ראוי לצאת על זה לרחובות.
לגבי אייטם מספר 15
רשימה עלובה ביותר. מהסרט הנהדר "מילים ולחן" בחרו את השיר הכי קיטשי ומשעמם, "גבינה ובצלים" המושלם הגיע רק למקום ה-16, וכל זה לצד התעלמות מוחלטת מקלאסיקות כמו המפיקים המקורי לטובת האנה מונטנה ודומיה. בוז.
המפיקים כאמור לא בחוקים
אבל חוץ מזה, כן.
למה? הוא לא מחזמר
רק עוסק במחזמר ( המקורי, כאמור, לא החידוש).
זה הכללים שהובילו אותם, לא יודע "למה"
אבל אם נתרץ את ההיגיון שלהם – הרבה מאוד מחזות זמר (בטח בשנות השיא של הז'אנר) עוסקים ביצירה של מחזמר והם היו מציפים את הרשימה. יצירות על זמרים ולהקות בדיוניים, עם שירים מקוריים משל עצמם – פחות.
מילים ולחן - ממש!
לכל הפחות היו צריכים לבחור את Pop goes my heart. למרות שבעיני ההברקה האמיתית שם היא meaningless kiss אבל הוא באמת פחות מוכר.
אבל בהחלט יהיה קשה להתווכח עם המקום הראשון…
גם היו יכולים למצוא שם מקום ל"עוד הפעם" של הקרשנדולס, אחד משירי ההאוס הידועים והאהודים ביותר של שנות ה-00 אם לא ה-.
BEEF
הסיפור השלישי ב"סיפורים פרועים": הסדרה
וזה בערך באותה רמה. לא הכי גרוע שיש אבל יש טובים ממנו באותו בסרט (או בנטפליקס)
אני כרגע פרק 5 ועצבים די סבירה בל מתחת לרמה של כל השחקנים המעורבים. בכל מקרה האדפטציה המועדפת על של סיפורים פרועים הוא עדיין לוזרים עם כבוד (סוג של אדפטציה לסיפור 4) גם לא משהו אבל יותר טוב ומצחיק מזה.
כרסה חדשה לפרנקנשטיין זה מיותר לחלוטין
אה, רגע, של גיירמו דל טורו? אני קונה כרטיסים כבר מעכשיו
אף אחד לא קלע לפרנקנשטיין, חוץ מהגרסא של קנת׳ בראנה.
והיא התיישנה ממש לא משהו לצערי. בכל מקרה, רוב העיבודים הוסיפו מלא שיט שפשוט לא היה קיים בחומר המקור. אני מאמין שגם אם דל טורו יתפרע, התוספות שלו יהיו מעניינות כמו בהלבוי או אפילו פינוקיו.
האם אנחנו רוצים סופרמן של ג׳יימס גאן? בוודאי שכן.
על אחת וכמה שהסיפור של הסרט הוא בהשראת אול סטאר סופרמן של מוריסון וקוייטלי. אז כן, אלף פעם כן.
אני די רוצה כל סיפור גיבורי על של ג'יימס גאן,
כי ג'יימס גאן הראה שהוא יודע איך לעשות גיבורי על.
וכן, אולי סופרמן בהגדרה הרבה יותר רציני מהסטנדרט של ג'יימס גאן, אבל אחרי 85 שנה של סיפורי סופרמן, אני לא יודע כמה עוד אפשר להוסיף לזווית הרצינית שלו.
שוב, סופרמן אול סטאר זה סיפור שאני מסוקרן כלפיו
אבל סופרמן של ג'יימס גאן זה קודם כל סופרמן של ג'יימס גאן, והשאלה מה המקור שהוא עובד איתו פשוט נראית לי פחות רלוונטית. גאן הוכיח בשלושה סרטים, סדרת טלוויזיה וספיישל (ועוד שני סרטים מוקדמים) שהסגנון שלו הוא שלו. הוא לא זיקית שיודעת להתאים את עצמה לסגנונות שונים, או לכל הפחות – אם הוא כן כזה, "סופרמן" יהיה הרגע שבו נגלה את זה.
לכן דווקא סופרמן אול סטאר מלחיץ אותי כחומר עיבוד כי הוא כל כך רחוק מענייני גאן.
אז האם אני אולי קצת מהיר מדי כשאני מכריז על הסרט הזה כמשהו שלילי? וואלה, כנראה. ועדיין, עד שטריילר כלשהו או משהו יוכיח לי אחרת, מדובר בסרט שאני חושש ממנו, ולא מצפה לקראתו.
אני חושב שאתה מאד לא הוגן כאן.
זה נכון שגאן לא הוכיח את עצמו כזיקית, אבל אם פיטר ג׳קסון עשה את שר הטבעות, אני נותן לגאן ליהנות מחמת הספק.
בכללי כל הליין שלו ליקום של דיסי מרגיש כמו המון אהבה למקור, וידיעה מעמיקה במה הופך את דיסי לדיסי. קשה לי להאמין שמישהו שכל כך אוהב את המקור יטבח בו, וזאת בניגוד לסניידר שאוהב את המקור אבל מראש אהב יותר את סיפורי האלסוורלדס האדג׳יים שלא קשורים להמשכיות הראשית.
ואם אתה בעצמך מודה שאתה שופט אותו בצורה נמהרת מדי… אז, נו. היה והסרט יצא ויהיה גרוע, תהיה בטוח שאני אצטרף לקטילות. כרגע אני סוג של מתרגש, שזה הרבה יותר ממה שהייתי סביב עיבודי קומיקס מיינסטרים בשנים האחרונות.
הבעיה עם גאן
דומה לאחת מהבעיות עם וידון: הם לא מתאפקים מלסמן כמעט כל דמות בטביעות האצבעות הברורות של כל אחד מהם.
ההשוואה לג'קסון לא לחלוטין במקום
ג'קסון לא היה רק היוצר של "Braindead" ו"המפחידנים" אלא גם של "יצורים שמיימים" שהוכיחו שיש פה יוצר מגוון. גאן של "Slither" הוא די אותו גאן של "פיסמייקר", ושוב דבר ממה שבאמצע לא נראה שמתחבא שם משהו אחר.
שוב, אולי הזיקית הזאת רק מחכה לצאת לכבוד סופרמן. אבל יש סיבה טובה לסקפטיות (כמו סיבות טובות לאופטימיות).
וגם פנטזיה בקולנוע הייתה שונה לגמרי מגיבורי על בקולנוע היום
גאן עומד לעשות סופרמן אחרי כמה שנים שגיבורי על שולטים בבלוקבאסטרים (ונראה שקצת נחלשים בשנה האחרונה), חלק מזה עם סרטים שלו אישית, ודקה אחרי עיבוד אחר של סופרמן. לא היו עשרות פרויקטים דומים ל"שר הטבעות" בשנים שלפני "שר הטבעות", בטח לא מג'קסון עצמו.
אין לי באמת מושג בקומיקסים של סופרמן ועל מה הוא עומד להתבסס, אבל לתת את הפרויקט לבמאי שעד עכשיו עבד עם סגנון אחד שראינו ממנו כבר הרבה גיבורי על הופך את כל היקום הזה לאחד מהדברים שאני פחות מחכה להם בשנים הקרובות (וזה בכתבה שמצוין בה ההמשך של "לשחרר את שולי". כן, עד כדי כך).
סופרמן נכתב בעבר על ידי כותבים
כמו פרנק מילר, אלן מור ומייק מילאר שהצליחו לתפוס את האופי שלו לפחות, למרות שסגנון הכתיבה האדג'י יותר שלהם מאוד מנוגד לו ולמה שהוא מייצג לכאורה (וכן, סופרמן שנה ראשונה נחשב גרוע, אבל ממה שראיתי יותר בגלל מה שמסביב לסופרמן ופחות בגלל איך שהדמות עצמה נכתבת).
אני חושב שיש סיכוי שגאן יצליח להתאים את עצמו לסופרמן.
זה בהחלט נכון.
אם פרנק מילר יכול לכתוב את סופרמן בצורה מאוזנת אז באמת שכל אחד יכול.
הוא לא דמות קשה, פשוט בריאן סינגר וזאק סניידר התקשו להתאים אותו לזמנים המודרניים: סינגר התרפק על נוסטלגיית סבנטיז וסניידר נתן לנו סופרמן מדוכא ואפל שההורים שלו לא רצו שיהיה סופרמן.
שים לב שהדוגמאות שנתת
מתחלקות בערך ככה:
1. סיפורים "מחוץ לקאנון"
2. יצירות של יוצרים רגע לפני שהתפרעו לחלוטין ופרצו לחלוטין.
מור כתב את סופרמן, למשל, רגע לפני שהוא כתב את "ווצ'מן". אפשר לראות בסיפור סופרמן שלו אולי דרך החרכים משהו קצת חתרני ומחתרתי, זאת תקופה שאמנם אחרי "ונדטה" אבל בהחלט לפני שמור הפך ל-ובכן, מור. הוא עדיין באותה תקופה נשמע להוראות ולכללים, וממש לא היה בשלב שבו הוא שבר ועיקם את החוקים כליל, ובטח שלא בשלב שבו הוא נעלם בתוך הררי טקסט ו/או ישבנו.
פרנק מילר, כאמור, יצר גרסה מאוד ספציפית של סופרמן ביקום מאוד ספציפי. זה לכאורה לא מה שגאן מכוון אליו. ומארק קשה לי להגיד – אבל גם פה מדובר ביוצר הרבה לפני היצירות שהוא ידוע כלפיהם.
אבל כל זה לא משנה כי כאמור כל זה חוזר לנקודה הראשונה – מילר, מילר ומור ידעו לכתוב, בהינתן הצורך, גם דברים שלא מריחים כמו הדברים שלהם. הדברים הכי פחות ג'יימס גאן שג'יימס גאן כתב זה… "שחר המתים" של סניידר (אני מניח, על בסיס הטריילרים).
על כן, אני יודע שסופרמן יכול לשרוד קצת משיכות לפה או לשם. בדמות יש לי אמון. בכותב, כרגע, פחות.
בוא נניח
שגאן ירסן את עצמו בכתיבת הדמות של סופרמן.
זה מספיק? מה עם שאר הדמויות?
מא ופא קנט מקללים הורים של ילדים אחרים?
לויס ליין הבת היבשושית בין הבנים המופרעים?
ג'ימי אולסן ציני ומרושע?
סטיב לומברד מוקצן?
פרי וייט תינוק מגודל?
ושוב אני חייב לחזור לסניידר.
כבר קיבלנו מא ופא קנט שמעודדים אותו לא להפוך לסופרמן ולהסתיר את המתנות שלו מהעולם.
לא יכול להיות יותר גרוע מזה, גם לא תחת ג׳יימס גאן.
אגב, אפילו ג׳ימי אולסן היה ציני ומרושע בבאטמן נגד סופרמן.
למען השם, הוא היה סוכן סי איי איי שסיכן את לואיס.
הוא לא היה ג'ימי אולסן
והשם שלו אכן נחשב לזלזול בדמות המקורית.
לא מדויק
פא הכין אותו להיות סופרמן בעתיד ולשמור על פרופיל נמוך עד אז.
מא ראתה בתקשורת את היחס כלפיו ואמרה לו שיהיה מה שהוא רוצה להיות, ושיציל את העולם אם זה מה שהוא רוצה. בליגת הצדק היא מניחה לו לצאת לקרב רגע אחרי שקיבלה אותו בחזרה.
לדאוג לבן יותר מלאנושות זה פרשנות סבירה לדמויות ההורים.
כל דבר בעיבודים של סניידר היה פרשנות סבירה.
אבל זה לא הגרעין של סופרמן.
והיקום נכשל
אז בואו נשקול את החששות והתקוות בהשוואה ליקום שציפינו לו שנים, לא לפרשנויות של סניידר.
מצוין, אני כבר שנים מצפה שדיסי יקחו השראה מגרנט מוריסון ביקום הקולנועי :)
(ל"ת)
גם אני
בחירת חומרי המקור תורמת נקודות זכות לגאן בתפקיד האחראי על היקום.
בתפקידי התסריטאי והבמאי של סופרמן יש סיבות לדאגה.
הסופרמן הרביעי הקולנועי
איך רביעי? דונר נספר בנפרד? סינגר? פספסתי מישהו?
לא בכמות הסרטים, אלא בכמות השחקנים שמגלמים אותו
(ל"ת)
לרגע לא חשבתי שהסרטים...
(ל"ת)
אז לא הבנתי את הבלבול
כריסטופר ריב, ואז ברנדון רות', ואז הנרי קאוויל, ואז יהיה מי שיהיה אצל גאן.
כי רק קאוויל היה אתחול
(ל"ת)
למעשה, אם סופרים את קירק אלין שגילם את הדמות ב-Serial הקולנועית
ואת באד קולייר שדיבב את הדמות בסרטים הקצרים של האחים פליישר (שיצאו לקולנוע) אז זה כבר יהיה הסופרמן השישי.
אם אתה מחשיב את כל מה שיצא לקולנוע, אז תצטרך להחשיב גם את ניקולס קייג׳
ואני לא מדבר על הסרט שלא יצא בסוף אל הפועל, אלא על הסרט שיצא לקולנוע.
בכלל, יש לך סופרמן גם בסרטי לגו ובליגת סופר פטס.
ואגב, לגבי סעיף 4 - זה לא נחשב עד שהארלסון לא יעשה מונולוג נגד הביג פארמה.
(ל"ת)
"בראש של הרמן - המחזמר"
(ל"ת)
קתרינה, שמיגדון, דימון סלייר, הצהובות ועוד...
נראה שהאביב הקרוב אני ייהנה מאוד מהסדרות שחוזרות…
אני כל כך מחכה לחזרה של צהובות
(שמבחינתי לנצח יהיה Yellowjackets כי אני חושבת על צרעות כשאני שומעת את השם, ו״צהובות״ זה פשוט לא תרגום מוצלח).
ניסיתי לא לקרוא יותר מדי ביקורות כי אני ממש מנסה להימנע מספוילרים לגמרי, אבל המעט תגובות שקראתי ממבקרים היו מאוד נלהבות והעלו את מפלס הציפייה שלי לקראת העונה השנייה.
חוץ ממנה יש לי כוונות לנסות להשלים גם את Succession בזמן לתחילת העונה האחרונה, אבל נראה כמה מהר אני אתקדם איתה, בכל זאת שלוש עונות להשלים בשבוע.
חבל לדחוף שלוש עונות מופתיות ודחוסות לשבוע רק כדי לצפות בפרק החדש עם על העולם, בעיניי.
(ל"ת)
צודק, בגלל זה יש לי ספק
שזה יקרה. אבל אם זה ידרבן אותי להתחיל את השלמת הפערים עכשיו, סביר להניח שעד אמצע העונה אני כן אוכל להצטרף לצפייה בזמן אמת לקראת סוף הסדרה.
רק הערה קטנה
הכמה פסקאות הראשונות היו בגדול בלתי קריאות עבורי. ממש לא הצלחתי לעקוב שם מבחינת כל המלל והסוגריים בתוך סוגריים. אני מבינה שהן אמורות לייצג כאוס מחשבתי, אבל בשבילי זה היה טיפה יותר מדי כאוטי…
גם אני הרגשתי כך
בדקתי בתגובות אם זה רק אני.
הפסקה השניה במיוחד.
מובן לחלוטין
בכלליות אני חושב שאני ורם קצת יודעים תמיד שאפשרי שניסיונות כאלה ואחרים ב"מצאנו" כנראה קצת יבלבלו או יפריעו לאנשים אבל ממשיכים בזה בעיקר כי ככה אנחנו מצליחים לכתוב תוך כדי שמירה על כתיבה (ועריכה) "מהלב". אז כמו תמיד אחרי ניסוי מוזר שכזה, אני יכול להגיד את אותה התשובה: אני מצטער, ואל תדאגי – זה לא משהו שיחזור על עצמו.
אבל בוא נתסכל על הצד החיובי: לפחות סבא של רם לא כתב את זה.
אה ברור לי
אני ממש בעד כל הנסיונות האלה, שהופכים את הפינה הזו לאחד העמודים הכי מעניינים באינטרנט. פשוט בגלל זה אני חושבת שחשוב כן להגיד את הפידבק – בין אם זה עובד ובין אם לא.
אני אומרת את זה דווקא בגלל שאני מעריכה את הנסיון לגוון, ואת המחשבה שאני יודעת שהיתה מאחורי הכתיבה הספציפית הזו.
התלבטתי אם לומר משהו
אז תודה שחסכת לי את הדילמה.
גם כשרוצים להעביר איזשהי תחושת חוסר ארגון או זרם תודעה, המכלול צריך להיות קריא ונהיר. פשוט לא הצלחתי לעקוב אחרי המשפטים בחצי מהסעיפים.
שמיקגו
הטריילר נראה כמו רעיון לפרק מיוחד.
מעניין לראות איך זה יבוצע בעונה.
יעלו פרק בשבוע?
Top Gunn
-אני גם לא כזה נלהב מזה שג'יימס גאן הוא המנהל החדש של ה-DCU בהתחשב בכך שרק סרט אחד שלו מבין אלה שראיתי היה מוצלח. נכון שהרף של סרטי DC כיום לא כזה גבוה וחלקם היו מלאי פאתוס, אבל סרט כמו "יחידת המתאבדים" החדש מרגיש כמו הצד השני של הסקאלה ולא בא לי שפעם הבאה סופרמן ובאטמן יפגשו הם יתחילו לריב כזה "תאכל זין" -"אתה תאכל זין" -"הכל חוזר עליך!". כמו שכתבתי ב"מצאנו" קודם, כרגע הפרוייקט היחיד ב-DCU שמעניין אותי מאלו שהוכרזו זה "בוסטר גולד".
– אחרי הסרט ההוא עם ראסל קרואו שמתחיל לעקוב אחרי מישהי כי צפרה לו ברמזור ועכשיו "Beef", באמת תמוה שלא עשו משהו כזה עדיין בישראל (אם כן אז כנראה פספסתי). הנה פיץ' – בחור א' עומד בתור לנתיב לפנות ימינה ואז מגיע בחור ב', עוקף את התור בנתיב הסמוך ואז חותך לפנייה ממש בסוף התור. בחור א' לא מוכן לזה ומתחיל לרדוף אחרי בחור ב' ברחבי הכבישים.
– הכתבה על שמות של סרטים בהחלט מעניינת, ממליץ לקרוא.
– נראה שליזי קפלן נכנסת לטייפקאסט של "גרסה חדשה של דמות מוכרת ואובססיבית" (גם אנני ווילקס ב"קאסל רוק" וגם זה). מחכה לליהוק שלה לרימייק של "Single White Female".
– וכן, רשימת השירים הפיקטיביים הזאת היא חירטוט מחורטט. קודם כל כי "Pop! Goes My Heart" לא שם, וגם כי הוא לא רואה מקילומטרים את "שאלו" או האנה מונטנה.
פרוייקט אנימציה מדהים
זה לא באמת קשור לכלום אבל יש פה הרבה אנשים שאוהבים אנימציה אז נראה לי שזה משהו שממש שווה לדבר עליו:
קלינט ג'ונס, יוטיובר שהיה בעבר אחד מחברי ערוץ היוטיוב Corridor וכיום הוא עובד בערוץ משלו, יוצר אחת לכמה חודשים אתגר אנימציה עם קונספט מיוחד כלשהו עליו הוא מבוסס, יוצר תבנית מאוד פשוטה שמכילה בסיס לקליפ אנימציה באורך של כ-3 שניות, וקורא לכל האנימטורים באשר הם (אבל בעיקר כאלה שעובדים בתלת מימד) להצטרף אליו במלאכה, להוסיף על התבנית שהוא יצר וליצור סרטון משותף שמאחד את המוחות והרעיונות הכי מדהימים שקיימים כרגע על כדור הארץ ועושה מהם משהו מדהים.
סרטון שכזה יצא אתמול והתוצאה פשוט אדירה.
בגלל העובדה שכל אמן צריך לשלוח קליפ באורך של רק שלוש שניות, האמנים המשתתפים באתגר הזה נותנים את כל כולם ומשקיעים בקליפ ברמה פשוט מטורפת. מצד אחד, האורך הקצר מאפשר להם להיות הרבה יותר ממוקדים ויש להם זמן להתייחס לכל פריים ופריים במלוא תשומת הלב, ומצד שני, הזמן הקצר מכריח אותם לנסות להתעלות על עצמם כדי ליצור משהו יוצא דופן שיתבלט לעומת כל השאר.
התוצאה הסופית ממש ממש מדהימה, עם כמה וכמה קטעים שמספקים אנימציה ברמה שלא הייתה מביישת את אולפני האנימציה הטובים ביותר של זמננו. זה באמת עד כדי כך מרשים. כל קליפ וקליפ מספר סיפור משלו וזה מדהים לראות את הפרשנות של כל אחד ואחד מהאמנים לבסיס שעליו הקליפ מובנה, ואיך אפשר לקחת אותו לאינספור כיוונים שונים. ממש ממליץ לצפות בסרטון.
יש גם עוד איזה ארבעה כאלה אז אם אהבתם את הסרטון הזה, אני ממליץ גם על כל השאר.
נהדר! ומתיש!
מכיוון שכל קטע הוא רק 3 שניות, אז זה מצריך ריכוז גבוה כל הזמן. ראיתי את זה ב4 חלקים – באמת שרוב הקטעים מושקעים מאוד
אכן מתיש ודורש את מלוא הריכוז כדי להנות עד הסוף
אם אתה מעוניין, יש גם גרסאות של שלוש שעות
בתי קולנוע שובתים כמחאה
בינתיים מדובר על לב, פלאנט ורב-חן, סינמטק חולון וקולנוע קנדה.
זה תקדימי? לא זוכר מקרה שבתי קולנוע ובכללי "מוסדות תרבות" שבתו ככה בישראל, אבל נולדתי לתקופה בלי יותר מדי מאבקים. לא מוצא מידע על שביתה בבתי קולנוע בעבר.
(מה שכן, אתמול הפרשים פיזרו אותנו מאיילון בדיוק בזמן לפרק של "היורשים". צירוף מקרים? לא נראה לי)
גם הוט סינמה הצטרפו
מהרשתות הגדולות רק סינמה סיטי עדיין פעילים כרגע.
לא זכור לי ולא מצאתי משהו כזה.
אני מניח שאנחנו בשכבת גיל דומה (אני יליד 89) ובאמת לא חושב שראינו משהו כזה.
טריילר חדש ל״פלישה סודית״ של מארוול
ובחיי שזה אחד הטריילרים הטובים ביותר שראיתי לסדרה של מארוול.
יש פוסט ייעודי לאחד באפריל בשביל דברים שכאלה
(ל"ת)
למה להרוס?
בכוונה שמתי את זה פה.
אם הייתי שם את זה בפוסט הייעודי זה היה הורס לגמרי את המתיחה.
עכשיו, עם התגובה שלך, זה ממיילא נהרס.
טוב, בכל מקרה, אני עדיין ממליץ על הטריילר הזה.
יש מצב שתראו אותו בלופים.
זהו חשבתי שזו טעות חחח
אבל באמת רציתי לומר שדיסני פלוס מאוד טובים בסדרות
ורק משתפרים (:
אבל שלא אובן לא נכון
אין לי עניין להתווכח עם מנהלי האתר ולקבול כנגד חוקי האתר.
אני מקבל עלי את חוקי האתר כפי שהמנהלים קובעים ולא מעוניין להיות זה שמתווכח על החוקים.
פשוט קצת חבל לי שהמתיחה נהרסה.
אבל בכל מקרה, אם כך קבעתם, אז סבבה, אני לא מתווכח.
אני לא חושב שלקרקר מידי אכפת
במיוחד שהוא לרןב נותן חופש ביטוי כמעט מלא פה
אם אני טועה אז אתוקן בשמחה (:
והסרטון הוסר
אז זהו, לנצח אהיה במתח מה הפסדתי.
טריילר חדש לפלישה סודית של מארוול (הפעם ברצינות)
זה בהחלט נראה מעניין.
כמעט בלי CGI, בלי גיבורי על בחליפות צבעוניות, בלי הומור ועם הרבה רצינות ואקשן ארצי סטייל חייל החורף.
וזה פשוט נראה טוב, שונה מהמקובל במארוול וטוב.
רק נשאר לקוות שזה באמת יהיה טוב.
בכל מקרה, ב-21 ביוני זה עולה לדיסני פלוס, אחרי לא מעט דחיות.
אפשר רק לקוות שבשלב הזה
פייגי כבר הבין מה לא עובד בסדרות מארוול, והסדרה הזאת היא כבר אחרי הפקת לקחים.
תראה, הלקח הראשון (זה שיש יותר מדי מהן) כבר הופק
ונראה עכשיו שהסדרות הללו יצאו במרווחים גדולים יותר. זה צעד בכיוון הנכון.
עם זאת, הטריילר סובל מקלישאות דיאלוגים, ומודה שאחרי שהטריילר הקודם בעיקר עורר לי את הסקרנות – משפטים כמו "המלחמה האחרונה שלי" בעיקר מסמסו אותה. אבל עדיין אצפה בפרק הראשון לכל הפחות.
עוד לא ראיתי את הטריילר ואני בספק שאטרח,
אבל בדרך כלל האיכות של סדרות מארוול די הפוכה לכמה הן נראות מוצלחות בטריילרים, ככה שיש אופטימיות.
בטח הבין
צופים: וונדהויז'ן התחילה מדהים ואז הידרדרה ממש
קווין פייגי: אוקיי, צבעים=רע, רשמתי
טריילר פיהוקון.
מוריד את הציפיה מהסדרה בקטע חזק.
ורשמית העולם של מארוול גדול ומטרחן מדי, ממש כמו בקומיקס. כל הבילד אפ לפיורי בחלל, וההופעה המשמעותית הבאה שלי ביקום הזה היא כבר אחרי שהוא חזר לכדור הארץ? שטויות קומיקס קלאסיות, ולא בקטע טוב.
כבר קיבלנו את זה בפלקון וחייל החורף והיא הייתה סדרה משעממת תחת.
בשלב הזה אני פשוט כבר שמח על כל מפלה של מארוול (שזה כמעט כל דבר שהוציאו מאז אנדגיים, למעט וונדהוויזן, ספיידי ולוקי) כי בא לי שצוותי vfx והכספים הרבים יתפנו לפרוייקטים אחרים. וכיף שהשנה מוכיחה שאנשים אוהבים בלוקבאסטרים שהם לא מארוול. פתאום קריד, גון וויק, צעקה, מבוכים ודרקונים . לאנשים נמאס מהיקום האינפנטילי וחסר המעוף הזה וזה אחלה. הוליווד במקום רע וצריכה את הריסטארט הזה.
אני תמיד מסכים עם תיאורית הציפיות
יענו שציפו שאנטמן יעשה יותר וציפו שתור יעשה יותר וכו
אבל עם כל הכבוד להצלחות הללו כולן הצלחות יחסיות
כל הסרטים שהוזכרו פה עשו פחות מאנטמן ועד כה הוא הסרט המצליח של השנה בעולם(ברור שזה ישתנה אבל עדיין) אז אמנם באופן יחסי קריד עם 250 מסביב לעולם אט צעקה עם 150 זה הישג להם אבל אלו סכומים שמארוול סבלו מעולם
אז כן מארוול בירידה ,ֶהסרטים שלהם מצליחים פחות ממה שהיה פעם וממה שמצפים , לא אין כרגע הרבה סרטים אחרים מצליחים(כולל שנה שעברה עם טופ גאן ושות זה לא שהיו מלא בלוקבאסטרים אחרים).
וגם טריילר ל"בלו ביטל"
שאולי היה מלהיב אותי אם היה יוצא ב-2007
זה לא מתיחה מאוחרת ל1/4? מה זה החרא הזה
אני סיימתי לראות רק כדי לראות של מי זה דיסי או מארוול ואיכשהו ניחשתי שזה לא מארוול אפילו במצבם זבל כזה לא יהיה
וואו. אם חשבתי שבלאק אדם היה רע, ושאזם 2 נראה רע… זה לוקח אותם.
(ל"ת)
יש דיווח לפיו הולכים להפיק סדרת טלויזיה על הארי פוטר כשכל עונה תהיה על ספר בסדרה
ולדעתי זה רעיון מעולה.
עכשיו, אני יודע מה תגידו: שחוסר המקוריות בהוליווד שוב ניצח ושבמקום לעשות משהו חדש שוב ממחזרים.
ויודעים מה? אתם צודקים, זה בהחלט משהו שנעשה מהסיבות הלא נכונות.
אבל אני חושב שלמרות זאת זה עדיין רעיון מצויין.
סדרת סרטי הארי פוטר לקחה ספרים ארוכים שחלק נכבד מהם לא כולל סצינות אקשן או מהלכים מקדמי עלילה אלא פשוט תיאור של האוירה בבית ספר לקוסמים (כל הפרקים הרבים שהוקדשו לקווידיץ׳, לדוגמא, ולא הובילו לשום מקום משמעותי, אלא פשוט היו שם כדי שנרגיש שאנחנו עוברים עם הארי את שנת הלימודים הקסומה על כל מה שכרוך בה) והפכה אותם לסרטים שמריצים את שנת הלימודים בשעתיים וחצי ומתמקדים רק בדברים החשובים והמשמעותיים ביותר (כמה בכלל יצא לראות אותם לומדים בסרטים? בגביע האש, לדוגמא, הייתה רק סצינה אחת בלבד של שיעור בכיתה) ועל הדרך מסירים לא מעט דמויות ועלילות משנה (פיבס לא הופיע אפילו לרגע אחד באף סרט).
סדרת טלויזיה שיהיה לה את הזמן לעבד כמו שצריך את הספרים, נשמעת לי כמו רעיון בהחלט טוב.
רק מקווה שזה יהיה זמין לצפיה גם בארץ.
רעיון מתבקש
(ל"ת)
תרתי משמע
מבחינתנו זה מתבקש לתת להארי פוטר את הכבוד הראוי בעיבוד לסדרה, וזה כבר התבקש לפני שנים רבות, עוד בטרם החלו לעבד את ספרי הארי פוטר לסרטים (גם פה באתר עלה הרעיון הזה לאורך השנים).
אבל מבחינתם זה מתבקש עקב הכשלונות שלהם לאחרונה עם המותג.
מותג עולם הקוסמים לא מצליח לפרוץ מעבר לסדרת הארי פוטר, כך שהכי מתבקש מבחינתם זה למצוא דרך לעבד שוב את הארי פוטר במקום לנסות שוב להרחיב את העולם, מה שלא ממש הלך להם עד כה.
באתי לומר "זה מוקדם מדי בשביל לעשות עיבוד חדש",
אבל בתכל'ס אבן החכמים יצא ב2001 וסדרה של צרות יצא ב2004 ולגבי סדרה של צרות ממש לא חשבתי שזה מוקדם מדי.
כנראה זה פשוט ההרגשה בדיעבד שהסרטים היו עיבוד ראוי ולא צריך עיבוד נוסף. אבל זה יהיה תלוי באיכות שלו. מה שיהיה מעניין זה איך יראה העיבוד עכשיו, כשבניגוד לסרט, רולינג לא תהיה מעורבת.
דווח שהיא תהיה מעורבת במידה כלשהי
(ל"ת)
רולינג הייתה מעורבת רשמית בהפקה רק בשני החלקים של אוצרות המוות
(ל"ת)
זה...לא ממש דומה
כל סרט של הארי פוטר כיסה ספר אחד (חוץ משני האחרונים). הסרט של "סדרה של צרות" כיסה שלושה ספרים מתוך שלוש-עשרה ואז לא המשיכו. יש מקרים שעיבוד טלוויזיוני נראה כמו רעיון טוב, כמו עם "סדרה של צרות" או עם "פרסי ג'קסון" (הסרטים הציבו רף מאוד, מאוד נמוך בשביל הסדרה). במקרה של הארי פוטר זה בהחלט מרגיש מוקדם מדי ובטיימינג ממש גרוע.
זה גם המקום לציין שהסרט של סדרה של צרות אוכל בלי מלח את הסדרה.
נפ"ה הוא לא ג'ים קארי, גם אם הוא יתאמץ עוד מיליון שנה. והבימוי באופן כללי היה יותר ייחודי ומעניין. בארי זוננפלד, עם כל הכבוד, לא הביא משהו חדש לצלחת.
הווו שלחנו ביחד
תודה על התשובה שבדיוק שאלתי :)
אוף טופיקין
איך סדרה של צרות? אני רוצה לראות את זה מזמן וניל נראה מעולה בטריילר,
אז כדאי לנסות?
אנחנו בתקופה שעובדים בה על רימייקים לדרקון הראשון שלי מ-2010 ולמואנה מ-2016
כך שביחס לזה, לעבד מחדש את הארי פוטר ואבן החכמים שעובד לאחרונה ב-2001 זה לא ממש מוקדם.
מוזר לי שאני בדעת מיעוט פה
אבל בעיניי זה רעיון גרוע מאוד. מעטות סדרות הספרים הפופולאריות שזכו לעיבוד פופולארי וקנוני כמעט באותה מידה, ושזכו לחיבוק מהמעריצים ומהקהל הרחב כאחד. חוץ מ"הארי פוטר" אני מצליח לחשוב רק על "שר הטבעות" ו"משחקי הכס" (בעונות הראשונות). ברור שיש עוד הרבה לעבד שלא היה בסרטים, אבל זאת רכבת שכבר חלפה. הליהוקים המקוריים מזוהים מדי עם הדמויות, הנעימה של ג'ון וויליאמס מזוהה מדי עם העולם. לי אישית אין שום עניין בסדרה כזאת, אני מקווה שוורנר יתעשתו ויפתחו סדרה חדשה בתקציב גבוה עם סיפור חדש ומקורי בתוך העולם של הארי פוטר.
יש עוד בעיה
והיא שכל העניין הזה של "הארי והחברים עושים שטויות בהוגוורטס" שכולם אוהבים להתרפק עליו, הוא משהו שממש לא פשוט להעביר בצורה מעניינת.
בעקרון זה דיבורים פשטניים והרבה סתם. בכנות, זה די מדהים שזה הצליח בספרים. זה הצליח – אני לא מתווכח, אבל זה לא אומר שזה יעבוד שוב. לדעתי התסריטאים יצטרכו להזיע הרבה כדי למצוא דרך שזה יעבוד.
טוב, במקרה הזה, זה צריך להיות עיבוד.
הסיפור הכללי והבסיסי של כל עונה הוא ברור, אבל זה לא אומר שאי אפשר לכתוב אותו מחדש בצורה טלוויזיונית.
אני בטוח שיש בהוליווד מספיק תסריטאים שגדלו על הארי פוטר ויכולים לכתוב סדרה שהיא מצד אחד מאד פוטרית ומצד שני מאד טלוויזיונית. אחרי הכל, עברו יותר מ25 שנה, אפשר כבר לעבוד על הספרים מתוך פרספקטיבה.
אני באמת לא רואה איך להתמודד עם זה.
הסרטים הם חלק מהDNA של הסדרה, הם יצאו במקביל לספרים המאוחרים יותר.
מי שצפה וקרא בזמן אמת (כלומר, רוב המעריצים של הסדרה) קראו את הספר החמישי, שישי ושביעי בפעם הראשונה ודמיינו את דניאל רדקליף כהארי, כי הסרטים כבר היו קיימים כשהספרים האלה יצאו.
אני לא יודע איך הם מתכננים ללהק את התפקיד הזה מחדש.
מי אמר ללהק מחדש?
יש די-אייג'ינג, ובמקרה של סנייפ (או אפילו דמבלדור, תלוי), ובכן, כבר ראינו מה עשו עם הנסיכה ליאה.
חשבתי על האפשרות הזאת כשכתבתי את התגובה שלי למטה
אבל אני באמת בספק שהקאסט ירצה לחזור לדמויות האלה, בטח שבטח לגרסאות המאוד צעירות שלהן. אני גם לא בטוח שטכנולוגיה שמסוגלת להצעיר אנשים בני 50-70 ל-30-40 תצליח להפוך שחקנים בני 30 לבני 11.
אה, אני התלוצצתי כמובן, זה רעיון איום ונורא, הם לא באמת יעשו את זה
מצד שני, בהוליווד של היום אני כבר לא אופתע מכלום.
טכנולוגיה לא יכולה להצעיר שחקנים בגיל 50-70 לגיל 30-40.
ראינו את האירי.
וואלה, לא הפריע לי בכלל
גם ב"קפטן מארוול" לא
יש הבדל ענק בין להראות את הנסיכה ליאה לשתי שניות
לבין סדרה שלמה שבנויה על זה. זה נשמע לי כמו מתכון לאסון.
זה אפילו לא רק הליהוקים
אלא ממש כל פרשנות ויזואלית שהסרטים יצרו לספרים. אני לא חושב שמישהו יכול להתרגל לזה שהטירה של הוגוורטס נראית שונה (יש העתק שלה בפארקים בארה"ב, גאד דאמיט!) או שהפנים חסרות האף של וולדמורט יראו פתאום אחרת. אפילו אלמנטים יותר שוליים מהעולם כמו מצנפת המיון או הסוהרסנים פשוט מזוהים מדי עם איך שהם נראו בסרטים. אז מה הם יעשו, יעתיקו את כל הויזואליה של הסרטים ופשוט יהפכו את הסדרה לגרסא מורחבת של הסרטים (עם ליהוקים שונים, כי אין ברירה)? יפתחו פרשנות מקורית לגמרי לכל מה שראינו כבר (איכשהו קשה לי להאמין). זה מזכיר לי שכאשר יצא הטריילר הראשון למשחק לפליסטיישן של "הנוקמים" המעריצים פשוט לא יכלו להתמודד עם זה שהמשחק בבירור מבוסס על ה-MCU, עם אותו רוסטר של דמויות ואותן חליפות מהסרט מ-2012 (ברוס באנר אפילו לובש את החולצה הסגולה מהסרט), אבל לדמויות היו תווי פנים שונים לגמרי. בקיצור, באמת מיותר לחלוטין, אני גם מהמר שזה רעיון שלא יצא בסוף לפועל כי הbacklash פשוט יהיה חזק מדי.
רדקליף לא היה איזה שחקן פנומנלי בסרטים האלה, להפך תמיד האשימו אותו במשחק עצי. שחקנים איקוניים שגילמו את סנייפ, האגריד ובלאטריקס לדוגמה הרבה יותר קשה להחליף.
(ל"ת)
אני מאוד בעד
אבל יש בעיה והיא העומס של הספרים. כל כך הרבה דמויות, מושגים, מקומות וכשפים. צריך לעבוד קשה בשביל לסדר את זה
האמת שהארי פוטר מהסדרות פנטזיה האווריריות שקראתי.
העלילה בכל ספר די פשוטה סך הכל. אז נכון שרוחינג המציאה מלא שמוצ לדברים, יש מלא פרטים קטנים שלא מופיעים בסרטים ובספרים יוצא לנו לעבור עם השלישייה ביוצר ארוחוצ בוקר ושיעורים. אבל האם לראות את השלישייה מקשקשים בארוחת בוקר בהוגוורטס היא סיבה מספיק טובה לעבד מחדש? אני העדפתי את הגרסה המצומצתת של הסרטים (ואני חושב שעשו עבודה מצויינת בעיבוד הויזואלי). ולדעתי סדרה כזו עלולה חפגוע במורשת המפוארת שיש לסדרת הסרטים (ממליץ לעשות את הסיור באולפנים ליד לונדון בחום).
ובכל מקרה, לא חסר סדרות פנטזיה מקוריות, יותר בוגרות ועם הרבה יותר בשר ששווה לעבד. Green bone saga תפורה על hbo, זה יכול להיות הסמויה גרסת הפנטזיה שלה. ובשלושה ספרים יש יותר מורכבוצ ובשר מב7 ספרים של רולינג.
כמו כן, אולי נפסיק לממן את האישה שטופת השנאה הזו?
מקווה שלפחות סרטי חיות הפלא בוטלו.
שיהיה להם בהצלחה עם שמות הזויים ופוגעניים כמו צ'ו צ'אנג וקינגסלי שאקלבולט.
ראיתי סרטון של בחור שמנמן ג'ינג'י שאמר שאם הוא היה דמות בספר של הארי פוטר, רולינג היתה קוראת לו ג'ינג'ר מקפטינגטון וזה כל כך נכון…
הקטע ההזוי עם הסדרה היא שכמעט בוודאות נראה הרמיוני שחורה (משהו שקיבל לא מעט תמיכה אצל רולינג) והשחקנית הזאת הולכת לסבול מבריונות רשת עוד לפני שיעלה הפרק הראשון…
שטופת שנאה? לא הגזמת בכלל.
אבל נו, מה אפשר לצפות מאנשים פריוולגים.
והחדשות הן שרולינג היא אזרח סוג ב׳.
(ל"ת)
באינטרנט, אפילו אזרח סוג ז'.
Pun intended.
חצופה
(ל"ת)
ו"שטופת שנאה" זה לא חוצפה?
למיטב הבנתי היא לא יצאה בקריאה לרצוח טראנסים. יש לה דעות משלה בנוגע לזכויות שלהם ועם כל הכבוד מותר לה.
אז מי חצוף כאן?
אני אהיה החצוף כאן
ואפסיק את הדיון פה.
כבר התווכחנו בעבר על רולינג, אני לא חושב שיש משהו חדש להגיד בנושא חוץ מלמצוא קללות חדשות להטיח אחד בשני. לא משהו שאני ספציפית נגדו, תמיד צריך עוד קללות, אבל נראה לי שאם זה העניין, כדאי לעשות את זה במסגרת פחות רגשית.
תגובות נוספות ימחקו.
נכון
אבל בזמן שסדרות פנטזיה עמוסות מדי לעיבוד טלוויזיוני, הארי פוטר נמצאת בעיניי בגבול. היא עמוסה אבל מספיק אוורירית בשביל לאפשר עיבוד איכותי. זה רק דורש מאמץ.
זה לא נכון. הן עמוסות מדי לסרט אבל בעונת טלוויזיה בהחלט אפשר לעשות להן צדק.
(ל"ת)
אפשר
אבל זה לא יהיה פשוט
ולמה זה משנה לנו?
(ל"ת)
מה אתה רוצה בעצם?
בסך הכל אמרתי שלא יהיה כל כך פשוט לעבד את הארי פוטר לטלוויזיה. לא מבין למה אתה מתנפל ככה.
בכלל טענת שזה לא פשוט לעבד סדרות פנטזיה מורכבות (דביינו לא הארי פוטר). ואני בסך הכל טענתי מה זה משנה? לעבד משהו לא אמור להיות קל. לא התכוונתי להתנפל ואני מתנצל שזה הרגיש לך כך.
(ל"ת)