מצאנו באינטרנט 23: בניגוד לתכנון המקורי

סרטים קצרים מכל הסוגים, תרגומים בעייתים וכלבים (שלא) מתים.

1. נתחיל עם הטריילר של "יחידת המתאבדים 2":

טוב, אם זה הטריילר שאמור למכור את הסרט, אז אבוי לנו. אני מבין שסיפור של "יחידת המתאבדים" אמור להיות כאוטי ומופרע, אבל הרושם הוא שג'יימס גאן כתב סרט של "שומרי הגלקסיה" והוסיף בדיחות גסות – ואף אחת מהן לא מצחיקה במיוחד. לפי התגובות ביוטיוב אני מבין ש-"כולנו הולכים למות", "אני מקווה", "למען השם" זו קומדיה במיטבה, אבל אני אישית לא רוצה לראות שעתיים של אנשים (או כרישים) ממורמרים. מזכיר שהטריילר של "יחידת המתאבדים" הראשון היה מוצלח בהרבה – וכולנו זוכרים איך הסרט ההוא בסוף יצא.

2. פפה לה פיו לא יופיע בסרט החדש של ספייס ג'אם. בעקבות טור דעה בניו יורק טיימס שטוען כי הבואש הצרפתי מעודד תרבות אונס, סצנה שצולמה כבר ב-2019 עם פפה והשחקנית גרייסי סאנטו ("ג'יין הבתולה") נותרה על ריצפת חדר העריכה.

טוב נו, האמת שוורנר טוענים כי לטור הדעה אין קשר לפיטוריו של פפה – אבל שימו לב שהסצנה שהוסרה היא הומאז' לקזבלנקה ובה פפה מגלם ברמן שמתחיל עם אישה (סאנטו), בטרם לברון ג'יימס ובאגס באני מופיעים, לשניהם הוא מספר שפנלופה החתולה הוציאה נגדו צו הרחקה. תמיד ידעתי שמשהו מסריח עם הבואש הזה.

3. הסרט על פי Uncharted עוד לא יצא והסדרה על פי The Last of Us טרם החלה להצטלם, אך אולפני סוני הודיעו על פרויקט חדש תחת הבאנר "Playstation Productions": סרט על פי Ghost of Tsushima, ועוד עם הבמאי של ג'ון וויק, צ'אד סטהלסקי.

המשחק, שטרם חגג שנה, הוא הומאז' לסרטי הסמוראים של אקירא קורוסאווה (יש בו אפילו מצב משחק בשם "קורוסאווה" שהופך הכל לשחור-לבן עם אפקטים ישנים), ועוסק במסעו של הסמוראי ג'ין סקאיי להדוף את הפלישה המונגולית ליפן – וספציפית, אל איי טסושימה הדרומיים שהם שער הכניסה לכל שאר יפן. 'טסושימה' הוא אחד המשחקים המקוריים הטובים ביותר שיצא לי לשחק בשנים האחרונות, ואם צ'אד סטהלסקי יתרגם את קרבות האקדחים בהם הוא מומחה לקרבות קצביים עם חרבות קטאנה – יש כאן פוטנציאל לסרט אקשן יוצא מן הכלל.

נשאלת כמובן השאלה אם הסרט ידבר אנגלית (כנראה שכן) ומתי נזכה לראות אותו (כנראה לא בקרוב, ג'ון וויק 4 צריך קודם להצטלם), ואם אתם סקרנים מדוע המשחק כל-כך טוב אתם מוזמנים לקרוא ביקורת שכתבתי עליו ׁ(או פשוט לצפות בטריילר).

4. דף פייסבוק ישראלי מקורי שגיליתי החודש נקרא "קוד מהסרטים" ובו רון אורבך – מפָתח באמזון ישראל – מנתח קודים אמיתיים שהופיעו בסרטים וסדרות, ועל הדרך הוא חושף הרבה שטויות (הרבה מהם דווקא בסדרה "עמק הסיליקון"), אך לצדם גם לא מעט הפתעות אינטליגנטיות (כולל מתוך "המפץ הגדול", מי ידע, ו"הרשת החברתית"). אתם מוזמנים לקרוא ראיון שנערך עם אורבך בגיקטיים ובו הוא מסביר את תהליך העבודה המעניין שלו.

5. אורבך לא הישראלי היחיד שעשה לאחרונה עבודה יסודית בחקר הקולנוע. הדוקטורנט גיא מור-לן בדק מדוע שמות הסרטים בעברית כל-כך גרועים – והוא עשה עבודה יסודית להפליא. אבל במקום להסביר בעצמי, הנה האמ;לק שהוא עצמו פרסם:

"בחנתי את המרחק הסמנטי בין השמות של 14 אלף סרטים והתרגום העברי שלהם, משנות ה-40 ועד היום. מצאתי שהמידה שבה התרגום ‘גרוע’ תלויה בז’אנר, גיל היעד, “עממיות” הסרט, תקציב ההפקה ואיכות הסרט לפי מבקרים, אבל לא בדיוק באופן שניתן לצפות. החדשות הטובות: השיא בתרגומים הגרועים מאחורינו, וגם – זה גרוע יותר בשפות אחרות".

מדהים.

6. אז ערב הסעודית עובדת על סרט אנימה, ויש טריילר:

בואנה, זה נראה לא רע בכלל בסטנדרטים של סרטי אקשן, בעיקר ביחס לְמה שהייתם מצפים מסרט האנימה הראשון שיוצא מערב הסעודית.

אבל לצערי זה לא בדיוק נכון. הסרט הוא למעשה הוא קו-פרודוקציה עם אולפני Toei המיתולוגיים, כשהבמאי יפני, מעצב הדמויות יפני, המלחין יפני (קאורו וואדה, מי שהלחין גם את "אינויאשה") וכפי ששמעתם: גם הדיבוב יפני לחלוטין (ועוד עם קאסט מרשים למדי שכולל את הירושי קאמייה, יוּאיצ'י נאקאמורה וטוֹרוּ פורויה. חובבי אנימה יודעים טוב מאוד מי כל אלה). הסרט אמור היה לצאת בפסטיבל קאן 2020 אבל, אתם יודעים, קורונה, אז כרגע התכנון הוא לשחרר אותו בבתי הקולנוע ביפן ובמזרח התיכון במהלך 2021 (כולל בגרסה דוברת ערבית).

7. אולפני דיסני (אוף, הצלחתי להגיע די רחוק בלי לדבר על דיסני) דחו מספר סרטים: "האלמנה השחורה" נדחה ל-9 ביולי וישוחרר במקביל לקולנוע, גם ב-VOD של דיסני פלוס תמורת 30$, מהלך שכנראה הרגיז את קווין פייגי שנלחם בשיניים על מנת שכל סרט MCU יזכה להפצה קולנועית סדירה. כיוון ש"האלמנה השחורה" תפס את מקומו של "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" בלוח ההקרנות, 'שאנג' צ'י' זז ל-3 בספטמבר (בינתיים בלי איזכור של "דיסני פלוס", עם דגש על "בינתיים").

במהלך שהוא זובור די רציני לפיקסאר על סף ה"זה סרט מסריח שאנחנו לא מאמינים שאנשים יבואו לראות בקולנוע": "לוקה" של אולפני המנורה הקופצת ידלג על בתי הקולנוע לחלוטין ויגיע ישירות לדיסני פלוס ב-18 ביוני, בעוד "קרואלה" ישוחרר באותו מודל כמו "האלמנה השחורה" ב-28 במאי.

בנוסף, "לשחרר את גיא" עם ריאן ריינולדס זז פעם נוספת, הפעם ל-13. באוגוסט הפריקוול של "קינגסמן" ייצא (בערבון מוגבל) ב-22 בדצמבר ו"מוות על הנילוס" נדחה שוב וייצא ב 11 בפברואר 2022.

8. בעוד דיסני משחררים מבתי הקולנוע, וורנר דווקא מתכוננים לחזור לשיגרה ב-2022: החברה חתמה על הסכם עם רשת Regal Cinemas (רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם) במסגרתו יתאפשר לסרטים חלון הפצה בלעדי בבתי הקולנוע למשך 45 יום – החל משנת 2022. אני מזכיר שלפני עידן הקורונה, חלון ההפצה בבתי הקולנוע היה בערך 3 חודשים לפני שסרט נשלח לפורמט הביתי, מה שאולי רומז על עתיד בו גם אם בתי הקולנוע יחזרו לשגרה, לחברות ההפצה לא תהיה הפעם סבלנות לחכות לפני שהן יוכלו לשחרר את התינוקות שלהן בסטרימינג.

9. ערוץ היוטיוב batinthesun (ערוץ שלרוב עוסק בקרבות מושקעים למדי בין דמויות פיקטיביות, כמו וולברין נגד הטורף או ספיידרמן נגד דארת' מול) עמל בתקופה האחרונה על הפקה של סרט בן עשרים דקות ושמו "BATMAN: DYING IS EASY". הנה הוא לפניכם:

מודה, תכננתי לצפות בחמש דקות גג ולפרוש, אבל מצאתי את עצמי גומע הכל בשקיקה. זה פרויקט באטמן ברוח הקומיקס, כולל הסגנון, הדיבוב ואפילו המהות שלו – כי זוכרים שבאטמן אמור להיות בלש אינטליגנטי? אז כאן הוא בדיוק זה. אפילו הג'וקר פה מוצלח בהרבה מהג'וקר של ג'ארד לטו. סרט טוב, בעיקר למי שמחפש משהו מוצלח יותר מהסניידר קאט.

10. אם כבר סניידר קאט – מה עם הקולומבוס קאט של "גברת דאוטפייר"? כי מסתבר שקיימת גרסה למבוגרים-בלבד של סרט הילדים המפורסם, גרסה שנוצרה נטו בגלל אלתוריו של רובין וויליאמס על הסט (כך הבמאי כריסטופר קולומבוס חשף). קדימה אינטרנט, עשו את שלכם.

11. הגענו שוב לעונת הרבייה של סדרות ספין-אוף של "משחקי הכס", כשהפעם ב-HBO נמצאות על הכוונת "תשע מסעות" של יוצר "רומא" אלפונסו קוארברונו הלר – ספין אוף שיעקוב (במידה וייצא לפועל, כן?) אחר לורד קורליס ולריאון, הידוע בכינויו "נחש הים". הדמות תופיע גם בסדרת הספין אוף "בית הדרקון" בה הוא יגולם על-ידי סטיב טוסיינט. זה הופך את "תשע מסעות" לספין-אוף של ספין-אוף שעוד לא יצא. כל הכבוד HBO, לא נואש בכלל.

פרויקט נוסף הוא "10,000 ספינות" שיעקוב אחר הדמות המיתולוגית (בתוך יקום הסדרה) הנסיכה נמירייה, ממנה נוסד בית מרטל וממלכת דורן. הסדרה, אם תאושר, תתרחש אלף שנים לפני הסדרה הראשית, והיא עשויה להרחיב את "משחקי הכס" גיאוגרפית, כי נמירייה ביקרה ביבשות מרוחקות מאוווווד מווסטרוז. אני מחזיק אצבעות לפרויקט הזה, כי אם יש משהו שעדיין מעניין אותי ב-"משחקי הכס" זה כל דבר שקרה ביבשות שלא היו ב"משחקי הכס".

ספין אוף שלישי ואחרון (לחודש זה) יתרחש סביב Flea Bottom, שוק הפשפשים העני של מעלה מלך בו גדל דאבוס אהוב לבי. מרתק כמו במבה שהתייבשה, מה אגיד.

כל הפרויקטים האלה הם בעיקר בגדר רעיון, אבל נראה כי HBO מקווים להפוך את "משחקי הכס" לארגז חול שייתן קונטרה ל-"מלחמת הכוכבים": סדרות (ובעתיד סרטים?) מסוגים וז'אנרים שונים אותם אפשר יהיה לדחוף על ציר הזמן, בתקווה למשוך עוד ועוד מעריצים – ומי יודע, אולי משהו מכל זה גם יעבוד? העובדה כי ספין אוף אחד כבר צילם פיילוט ואז HBO גנזו אותו הוא סימן לכך שהחברה, למרות עונות 7-8, ניגשת ליקום הזה עם כפפות משי. אני יודע שהסוף של "משחקי הכס" הותיר אצל כולנו טעם מר, אבל אני מזכיר ש-"המנדלורי" נהייתה אהובה ופופולרית על אף "עלייתו של סקייווקר". פרויקט טוב אחד עשוי להשכיח פרויקט רע אחר.

12. הוכרזו המועמדים של טקס פרסי הטלוויזיה הישראלי ובלי הרבה הפתעות מעניינות לדווח עליהן (אלא אם התעוררתם מתרדמת בת 5 שנים ואתם לא מבינים מדוע ערוץ 11 פופולרי כל-כך): "טהרן", "מנאייכ", "הטבח", "שעת נעילה" ו"שטיסל" מועמדות בדרמה. "שטוקהולם", "ככה זה", "חזרות", "לעבור את הלילה" ו"הדבר הגדול המיוחד" מועמדות בקטגוריית הקומדיה, ובקטגוריית קומדיות המצבים (רגע, למה קומדיות מצבים צריכות קטגוריה משלהן?) מועמדות "הנחלה", "נבסו", "סברי מרנן", "קופה ראשית" ו"רון".

גם קטגוריות המשחק יבשות כמו קקטוס במדבר, בעיקר המועמדות הממש-לא-מפתיעה של שירה האס עבור "שטיסל", כי אם יש הזדמנות להעמיד את שירה האס למשהו אז למה לא? אה, בעצם יש הפתעה אחת בקטגוריות המשחק: ארז דריגס מועמד על "חזרות" (ובנוסף גם בתור תסריטאי בקטגוריית התסריט יחד עם נועה קולר, שם "חזרות" מועמדת ובטח תזכה). אני בטוח שזה יעבור בשקט ובלי שום תרעומת.

"שטיסל" מובילה במספר המועמדויות (16), אחריה "חזרות" (15), ונראה כי התחרות היא בעיקר בין הפקות המקור של תאגיד השידור (סך הכל 110 מועמדויות) ובין הפקות המקור של yes. אבל תגידו רגע, מה קרה לימים ש-HOT הייתה מילה נרדפת לתוכן ישראלי איכותי שגורף את רוב הפרסים? כי חברת הכבלים הוותיקה מועמדת השנה רק בקטגוריית הדרמה היומית (שם "קיבוצניקים" שלה מתחרה אך ורק ב"תאג"ד" של yes. האקדמיה, שמעו, אם לקטגוריה כלשהי הצלחתם למצוא רק שתי מועמדות – אולי היא לא צריכה להתקיים?) וסדרות התעודה "עפרה" ו"ערות". קדימה HOT, להתעורר. עשיתם פעם אחלה סדרות.

הטקס יתקיים ב-11 באפריל בסינמה סיטי גלילות (רואים? בתי הקולנוע כן פתוחים!).

13. אתר בשם Does The Dog Die התחיל בתור אתר פשוט: אתר שמאפשר לדעת האם הכלב מת במהלך הסרט או לא. מפה לשם, עברו כמה שנים וכמה גלגולים והיום האתר מציע מגוון שירותים של ספויילרים אמוציונלים לסרטים, בשביל שתדעו להתרחק מהם כמו מדרקון שמת – שזה, אם תהיתם, אחד הספויילרים האמוציונלים שאפשר לבחור מתוכם. אם אתם חושבים "אה, אז זו סתם בדיחה", אז לא: לאתר יש סימון של סצנות של קטיעת איברים, הטרדות מיניות, מוות של ילד או הורה… אבל גם, נו, סימון של סצנות בהם צעצוע יקר לילד נהרס וסצנות בהן יש מקלחת. אני מבולבל, מכיל ובטוח שיש סיבה טובה והסבר לכל הדברים האלה. אבל בעיקר מבולבל.

14. שני סרטי אנימציה קצרים של פיקסאר עלו בערוץ היוטיוב שלהם (בניגוד לתכנון המקורי להעלות את זה בערוצי היוטיוב של קווין ג'יימס ומת'יו מקונוהי). הראשון, "Float" (מ-2019) עוסק באב חד הורי שמתקשה עם הבן המעופף שלו (תרתי משמע). הבמאי והכותב בובי רובּיאוֹ (שגם מדבב את האבא) יצר או "Float" בהשראת הבן שלו שמתמודד עם אוטיזם.

אני לא בוכה, אתם בוכים.

הסרט הקצר השני, "Wind" (מ-2019), עוסק בסבתא ונכד שמנסים לברוח מתהום אינסופית. נסו לנחש בהשראת מה הפעם הסרט הזה נוצר.

בינגו, הגירה!

אם לדייק, בהשראת אביו וסבתו של הבמאי והכותב אדווין צ'אנג שברחו מצפון לדרום קוריאה במהלך מלחמת קוריאה, ובהמשך הופרדו כשהאב היגר לארה"ב בעוד סבתו של צ'אנג נותרה מאחור (די נו אל תהיו עצובים, בהמשך הם התאחדו).

15. לסיום, זה לא בדיוק חדש אבל לא זכור לי שנתנו לי חוקים ברורים כשקיבלתי את המפתחות של הפינה הזו. חוץ מזה, תמיד יש הורים טריים שישמחו לשמוע על תוכן איכותי לזאטוטים שהם לא שמעו עליו קודם.

אז ככה, לא מזמן קניתי לבת השלוש ספר ילדים שלא הקדשתי לו מחשבה שנייה במעמד הקנייה – "טרמפ על מטאטא", ספר ילדים בחרוזים שהתרגום העברי שלו שומר על המקצב באופן מקסים, ובו מכשפה אוספת אל המטאטא שלה עוד ועוד חיות. סיפור הרפתקאות משובח, מותח, מצחיק ומקסים, כזה שכיף לקרוא וכיף אפילו יותר להקריא (בעיקר כמו ראפ, כי אני אוהב לעשות פדיחות).

לכן מה הייתה גדולה הייתה ההפתעה שלי כשגיליתי שיש לספר גם סרט אנימציה בן חצי שעה עם קולותיהם של סיימון פג, ג'יליאן אנדרסון וסאלי הוקינס – סרט שהיה מועמד באוסקר ב-2014 לפרס סרט האנימציה הקצר. לא הייתי מספר לכם עליו לולא הייתה דרך לצפות בו בישראל, ואכן יש: הוא זמין בישראל באמזון פריים, ואם יש לכם סלקום TV, תוכלו למצוא שם גרסה מדובבת לעברית.