1. הלילה הוא הלילה, גם ב-2021: רשת שואוטיים הכריזה כי סדרת הדגל לשעבר שלה, "דקסטר", תשוב לעונה מיוחדת שתשודר בסתיו 2021. אחרי החשש הראשוני, הגעתי למסקנה כי אלה דווקא חדשות טובות.
הסדרה, למי שלא מכיר, עוסקת ברוצח סדרתי, דקסטר מורגן, שרוצח רק רוצחים אחרים. אולם שום דבר לא הכין אותו לרוצח הגרוע מכל: תסריט גרוע. הקונצנזוס הוא שאחרי עונה 4 (אם כי לדעתי זה אחרי עונה 5) הפכה "דקסטר" מדרמה מופתית לאסלה ציבורית של תסריטים, עם דיאלוגים מביכים ואיך שלא קוראים להפך מפיתוח דמויות. אה, וגילוי עריות. כי למה לא.
אני אופטימי לגבי החדשות הטריות פשוט כי לסדרה אין יותר לאן לרדת. השואוראנר המקורי של הסדרה, קלייד פיליפס (אשר בעקבות פרישתו הפכה הסדרה לנוד טלוויזיוני) חוזר אל העונה המיוחדת, כנראה לתת לדקסטר את הסוף שמגיע לו: בתקווה, כזה עם פחות עצים וזקנים.
2. כאשר כיכב ליאונרדו דיקפריו ב-"היו זמנים בהוליווד", זה היה אחרי 3 שנים בהן לקח הפסקה ממשחק. כעת הוא עומד להשתתף לא באחד, אלא בשני סרטים חדשים – שניהם ישירות אל עולם הסטרימינג (עכשיו כשאסור לעשות מסיבות יאכטה עם דוגמניות, אין לו משהו יותר טוב לעשות).
בכל אופן, על הראשון כבר ידענו מזה תקופה: "רוצחי פרח הירח" (Killers of The Flower Moon) של איזה אחד, מרטין סקרוסזה. הסרט יאחד לראשונה (אם לא מחשיבים את סרטון התדמית הביזרי הזה למלון-קזינו) בין שני הסטארים הקבועים של סקרוסזה: דיקפריו ורוברט דה נירו. "רוצחי פרח הירח" יעסוק ברצח המזעזע של שבט אינדיאנים, האוסייג', והחקירה אשר בעקבותיו נפתחה סוכנות חדשה: ה-FBI (עבור המקרה הזה בדיוק הוקדש פרק בפודקאסט "מינהר הזמן", ממליץ להאזין). הסרט ישוחרר ב-+Apple TV.
גם על הסרט האחר, Don’t Look Up, ידענו מזה תקופה, אך רק כעת התוודענו על השתתפותו של דיקפריו בו. אדם מקיי, האיש בעל הפֵטיש לאנסמבל כמה שיותר גדול, יכתוב ויביים את הסרט שיעסוק בשני אסטרונומים זוטרים אשר ינסו לשכנע את כולם שאסטרואיד עושה דרכו לכדור הארץ. חוץ מדיקפריו, לסרט יש את הקאסט הכי A-LIST מאז אושן 11: מלבד דיקפריו ישתתפו בו גם ג'ניפר לורנס (בתפקיד ראשי), מריל סטריפ, קייט בלנשט, טימותי שאלאמה, ג'ונה היל, אריאנה גרנדה, מת'יו פרי (מה?), הימש פאטל (ההוא מ-"יסטרדיי"). הסרט ייצא תחת נטפליקס.
3. היקום של מקס הזועם חוזר, אבל הפעם פחות זועם כי הוא יהיה נטול מקס. וורנר אישרו כי סרט פריקוול אודות פיוריאוסה מ-"כביש הזעם" ייצא לדרך, רק בלי שרליז ת'רון שגילמה את הדמות במקור. אניה טיילור ג'וי תגלם את הדמות בגרסתה הצעירה, ולצדה יאיא עבדול-מאטין השני (אותו ראינו בסופ"ש האחרון ב-"משפט השבעה משיקגו") וכריס המסוורת' – שניהם בתפקיד לא ידוע, אך אני מוכן להמר שהמסוורת' הוא אימורטן ג'ו הצעיר. אישית הייתי מעדיף שג'ודי קומר (מ-"להרוג את איב") תגלם את פיוראוסה כפי שחשבו כולם עד לא מזמן.
ג'ורג' מילר חוזר לעמדת הבמאי, מה שאומר כי הוא הגיע לסולחה עם וורנר (היה להם סכסוך משפטי על כסף שהוא טען שוורנר חייבים לו). אני סומך על מילר בכל הקשור לסרטים שאינם על פינגווינים מרקדים.
4. אוקי חברים, משחק שתיה: נחשו כמה קלישאות אתם מזהים בטריילר לסרט "מונסטר האנטר".
אוקי תעצרו, חבל שתחטפו הרעלת אלכוהול.
"מונסטר האנטר" מבוסס על סדרת משחקים של חברת קפקום היפנית (בית היוצר של "סטריט פייטר"). הצמד שהרס את סדרת "האויב שבפנים" (גם היא מבוססת על סדרת משחקים של קאפקום), פול וו.ס. אנדרסון ואשתו מילה יובוביץ', הם שאחראים על הסרט החדש כבמאי ושחקנית ראשית (נחשו מי באיזה תפקיד) ולי אישית אין שום רצון לצפות בו (וגם לא דרך לצפות בו. סוני כותבים "בבתי הקולנוע ב-30 בדצמבר" אבל, כאילו, בחייאת).
5. גל גדות תגלם את קליאופטרה באפוס חדש אותו תביים פטי ג'נקינס ("וונדר-וומן"). הליהוק לא עבר בשקט, לפחות כך נאמר לנו באתרי החדשות (כי ברדיט זה התקבל יחסית סבבה) כי גדות ישראלית וקליאופטרה מצרית… רק שהיא לא. לקליאופטרה שם ודם יווניים. אפילו לא מדובר בליהוק חיצוני, גדות היא מפיקת הסרט עם בעלה ירון ורסנו. אם היא רוצה לגלם את קליאופטרה בסרט של עצמה, אז שתגלם את קליאופטרה. השאלה הכי חשובה, היא, כמובן מי יגלם את הנמר שכל הזמן מנסה לשכב איתה.
6. עד שהסרט הזה יגיע, אתם מוזמנים לשמוע את גל מלמדת את הנוכרים סלנג עברי (עם כמה פאקים משעשעים בגרפיקה כי תירבע הפש השק):
7. אנדי סמברג וקרייג רובינסון יככבו בסרט חדש, Super High – ולמרבה ההפתעה, הסרט לא מתרחש בתיכון גיבורי-על (אולי כי כבר היה לנו כזה). הסיפור נסוב סביב סוג מסוים של חשיש שמעניק כוחות-על. כן, רבים הופתעו שסת' רוגן לא חתום על ההפקה. במקומו, את התסריט כתב אחד אדם מנסבך שמוכר פחות בגלל התסריט שלו על ברק אובמה ("בארי") ויותר בגלל ספרי הלא-לילדים שלו "Go the Fuck To Sleep" ו- "Fuck, Now There Are Two of You". למי שלא בטוח במה מדובר, פנו חמש דקות לסמואל אל. ג'קסון פונה אליכם בתחינה מיוחדת:
8. מייקל בי. ג'ורדן יפיק סרט אודות הזמר והיוצר המוערך סטטיק. רגע אחד, זה לא נשמע נכון… אה אוקי, טעות שלי: הוא יפיק סרט על סטטיק שוק, גיבור-על מבית DC (הייתה סדרה מצוירת בערוץ הילדים, מי שזוכר) בעל כוחות אלקטרומגנטיים, כי נראה שג'ורדן לא יישן ולא יינום עד שלא יגלם כל דמות בעולם גיבורי העל.
9. אנחנו בחודש ליל כל הקדושים, וסרט אחד לשים עליו עין הוא "המכשפות" (Roald Dahl's The Witches) על פי ספר שכתב רואלד דאל.
רוברט זמקיס מביים, גיירמו דל טורו אחד התסריטאים. "המכשפות" יעסוק בילד יתום אשר, במהלך כנס מכשפות באלבמה של שנות ה-60, הוא הופך לעכבר. הסרט תוכנן לעלות לאקרנים, אבל הקורונה גברה גם על המכשפות, ועל כן הוא ייצא ב-HBO Max ביום רביעי הקרוב. עוד משתתפים: אוקטביה ספנסר, סטנלי טוצ'י ועם קריינות של כריס רוק.
10. אמזון רכשו מאולפני פרמאונט את סרט ההמשך ל-"מגלה את אמריקה" מ-1988 עם אדי מרפי וישחררו אותו ב-18 בדצמבר, ובכך חודש-אחר-חודש ישחררו אמזון סרט המשך לסרט אודות זר מגוחך שעושה שטויות באמריקה. הסרט הראשון אגב, באופן אירוני, זמין כרגע לצפייה בנטפליקס ישראל (ואם יש לכם הזדמנות לצפות בו… אל תעשו זאת. סרט לא משהו).
11. חשים מחסור בדיסני? דיסני-פורמציה הוא פודקאסט (עם אחלה עמוד פייסבוק) שבו זיו הרמלין שד"ר, "בתול דיסני" על פי עדותו, משלים פערים לקראת יום הולדתו ה-30 בעזרתם של כמה חברים ומשלים בכל פרק קלאסיקת דיסני אחת ואז יושב ומדבר עליה.
12. ואם כבר דיסני: סרטון עברי כשר בו רואים כיצד מקליטים טריילר לסרט הבא של דיסני, אך הוא הופך מהר מאוד למשהו אחר… וטוב בהרבה:
הקלטתי היום טריילר לחדש של דיסני pic.twitter.com/LFtKRy0MZc
— yoav cohen (@4yoavcohen) October 15, 2020
13. קצת טכנולוגיה, מוזמנים לדלג לסגמנט הבא כי גם אני נרדמתי במהלך הכתיבה:
כאשר מדברים על איכות סרט, בדרך-כלל מציינים רזולוציה (סוגי HD וכל השטויות האלה). אוּלם רזולוציה לא שווה הרבה אם יש קצב הנתונים (bitrate) הוא נמוך. קצב הנתונים הוא למעשה כמות המידע שעוברת כל שנייה, וככל שיש יותר מידע – איכות הסרט יותר טובה. כך למשל, סרט שמגיע בתקליטור בלו-ריי מעביר נתונים ב-48 ביט לשנייה, ותקליטור 4K מעביר עד מקסימום 100 ביט לשנייה (כי ככל שהרזולוציה יותר גדולה, יש יותר תוכן להעביר מדי שנייה).
עולם הסטרימינג לא יכול להרשות לעצמו קצב נתונים כמו בתקליטור פיזי, אחרת גם חבילת אינטרנט של 500 מגה לא תספיק לכם. לכן נטפליקס ואחרות משתמשות בטכנולוגיות של דחיסת נתונים כדי להעביר HD בקצב נתונים נמוך יותר – כשכמעט תמיד יש פגיעה כלשהי באיכות צפייה. לכן הרבה מאיתנו לא באמת ראו 4K אמיתי. ה-4K שרואים בנטפליקס למשל, הוא בערך באותה רמה כמו HD רגיל (1080p) שמגיע בתקליטור.
ועכשיו לסיבה שאני מספר לכם את כל זה: נטפליקס הצליחו לעצבן רבים כשהודיעו כי הם חותכים את קצב הנתונים שלהם בחצי. לצורך השוואה, קצב הנתונים אפל ב-4K עומד על 40 ביט לשנייה ומעלה (הם למעשה הציבו סטנדרט חדש בתעשייה בנושא הזה). קצב הנתונים של נטפליקס, לפני שהודיעו על המהלך החדש, הוא בערך 16 ביט לשנייה. החברה אמנם הבטיחה כי איכות הווידאו לא תיפגע בזכות טכנולוגיית דחיסה חדשנית, אך איכות הוידאו של החברה מלכתחילה לא בדיוק נושאת דגל – ומהלך כזה פירושו דריכה במקום מבחינה טכנולוגית.
אני מבין כי החברה עם התכנים הרבים ביותר לא יכולה להרשות לעצמה קצב נתונים גבוה, אחרת השרתים עליהם היא יושבת יעלו באש (אגב, שתדעו, נטפליקס יושבת על השרתים של אמזון). אך בכל זאת, אי אפשר שלא להתבאס מכך שהאיכות שנקבל בסרטים והסדרות שלהם לא תשתפר בשנים הקרובות.
14. כל כך הרבה סרטים עומדים לצאת בקרוב, מעניין אם מישהו מהם יהיה כשיר לאוסקר. אבל אם תשאלו את אליסה רוזנברג מהוושינגטון פוסט, צריך למעשה לבטל את טקס האוסקר ה-93. קיום האוסקר, לטענתה, מפזר הבטחה אודות חזרה לנורמליוּת הרבה לפני שזה באמת יקרה, כאשר האלטרנטיבה היא שהאוסקר – שם נרדף לאבק כוכבים – יצומצם לטקס זוּם, מה שיוריד את אשליית אבק הכוכבים ותיצור טקס בסימן די מדכא.
האכזבה הקולנועית שהיא "טנט" לצד הדחיות של הסרטים הגדולים, מוכיחים כי בתי הקולנוע לא בשלים לחזרה לשגרה. נכון שעתידים לצאת סרטים טובים בתקופה הקרובה, הרבה מהם ישירות לסטרימינג – אך עדיין, מספר הסרטים שחברי האקדמיה יצביעו להם השנה נמוך משמעותית מבשנה רגילה. יתרה מזאת, לא לכולם יש שירות סטרימינג זמין, כש-HBO Max, דיסני פלוס, הולו ואחרות אינן זמינות במרבית העולם. הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא שהאוסקר יהיה כמו פרסי אופיר, עם מועמדויות לסרטים שאין דרך לראות אותם.
מי יודע, אולי אליסה רוזנברג צודקת.
15. פסטיבל אוטופיה התחיל להוציא מגזין בנושא מדע בדיוני (לא רק קולנוע), ומהגיליון הראשון הוא מתגלה כמקום שכדאי לקרוא בו.
16. ולסיום: תארו לכם שאתם מגישים את תחזית מזג האוויר עבור תכנית בוקר, כאשר לפתע אדם אקראי שמטייל באיזור מחליט להשתלט על הפינה ולהקריא את התחזית במקומכם.
תארו לכם שהבחור הזה הוא כריס המסוורת'.
גל גדות ממשיכה לגנוב תפקידים ליווניות אסליות
(ל"ת)
שני דברים
1) האוסקר צריך להתבטל כי בואו לא יצאו מספיק סרטים השנה כדי שזה יהיה נחשב.
2) שמעתי שסרקוסזי ודיקפריו ישתפו פעולה בסדרה חדשה, האם זה נכון?
2. מה ששמעת עליו הוא כנראה הסדרה
1. בהתחשב בכך שייצאו מספיק סרטים השנה כדי לקיים אוסקר (בטח עם ההרחבה) – אני חושב שאנחנו בסדר. היעדרם של "האלמנה השחורה" ו"וונדר וומן 1984" יהיה קשה, אבל אני לא בטוח שהסרטים הנ"ל היו ממש מתחרים בכירים.
אפשרי, אולי, לקיים את הטקס במסגרת אחרת (והרי האוסקרים לא תמיד היו נוצצים כמו שהם היום) אבל לבטל את הענקת הפרסים עצמם נשמעת לי כמו טעות חסרת סיבה.
אני לא הכי מסכים. אני אמנם לא מכיר את הסרטים שהיו אמורים לצאת השנה אבל ממרץ אין קולנוע . זה נשמע הגיונו שיש מסכים סרטים?
(ל"ת)
יש מספיק סרטים*
(ל"ת)
הנה 23 סרטים (רחוק מלהיות כולם) שמתחרים על הפרס הגדול השנה:
נומאדלנד, חדשות העולם, מנק, לילה אחד במיאמי, משפט השבעה משיקגו, האבא, הישבן השחור של מא רייני, מינארי, Hillbilly Elegy, Ammonite, הזהב של נורמן, United States vs Billie Holiday, טנט, נשמה, פרה ראשונה, עוזרת אישית, אני חושבת לגמור עם זה, Never Rarely Sometimes Always, שירלי, ריספקט, I Carry You With Me, On the Rocks, Spree, Judas and the Black Messiah.
זה לפני סרטים כמו "בלתי נראה" או כותרי ינואר-פברואר אחרים שאין סיבה אמיתית שלא יהיו במשחק, או סרטים תיעודיים שכנ"ל.
האם זה פחות סרטים משנה רגילה? ודאי. האם, בסופו של דבר, כשיגיעו המועמדויות של 2020 ונגלה שוב מקסימום 30 סרטים מועמדים מכל המועמדויות זה יהיה רלוונטי בהרבה? רק בקטגוריות האפקטים.
ומה ההבדל מול שנה רגילה?
אני כן רואה חלק מהסרטים שלא רלוונטיים לאוסקר כמו נשמה.
אבל פחות קריטי לי כרגע, אני שואל לעומת שנה רגילה, 30 סרטים נניח לעומת כמה ? 40? 100? זה כן חשוב אם ה30 הללו היו מתחרים מול 100 או 200 לעומת 35 נניח. שוב ההבנה שלי לא עמוקה כמו שלך במתחרי האוסקר במיוחד שלרוב הם סרטים שאני אפילו לא צופה בהם.
פשוט זה נראה במחשבה ראשונית באוסקר עם כוכבית. למען הסר ספק אני מדבר על הפרסים הגדולים .
באפקטים ברור שזו בעיה כי לרוב זוכה בהם סרט עם תקציב . אבל לא הכי נורא.
באמת שיבימנו יש יתרון גם לנטפליקס וחברותיה לעומת העבר .
בקיצור שיעשו מה שהם רואים לנכון, אם אתה אומר שזה מספיק אני זורם איתך.
יש יתרון לנטפליקס, זה כן
כל שנה "המרוץ" עצמו הוא תכלס בין כמות מצומצמת של סרטים, עם כמה הפתעות שמעניקה לנו שנה רגילה של הפצה: מקס הזועם, נניח.
השנה נחסכו לנו ההפתעות שיכולות להגיע, וזה חבל – אבל מבחינת מגוון מספיק רחב של סרטים ש(כנראה) מספיק טובים כדי להתחרות על הפרס: יש. נגיד זאת כך: בעוד עשרים שנה אם מישהו יסתכל לאחור ויצטרך לנחש אם היה משהו "מיוחד" בשנה הזאת שפסל הרבה מהתחרות, הוא לאו דווקא יצליח לנחש, ואם תגיד לו שהייתה שנה חלשה במיוחד בלי הרבה סרטים איכותיים בכלל שסרטים פשוט לא יצאו לקולנוע מתישהו בתולדות האוסקר – אני לא בטוח ש-2020 (שוב, כרגע, מפה) היא זאת שהוא יהמר עליה.
אוקי מקבל
(ל"ת)
זה אומר משהו קצת עצוב
(ל"ת)
בהחלט
ואני חושב שכמעט כל מי שעוקב, אפילו בעקיפין, אחרי האוסקר כבר אומר אותו שנים: האוסקר מסתכלים על מגוון קטן מאוד של סרטים כשהם באים לסכם את השנה, וזה רק פוגע בו.
יש שיפורים לא קטנים בנושא (או שינויים, לכל הפחות), אבל בגדול האוסקר משחק משחק מצומצם.
החלק הטכנולוגי לא מדויק
קודם כל בכל מקום שכתוב ביט צריך להיות מגה ביט (ב-16 ביט אפשר לאחסן בערך שני פיקסלים, תלוי בשיטת שמירה).
בדיסק Bluray, הפורמט הפיזי היחיד ששרד, קיימים דיסקים של 50, 66 ו-100 ג'יגה. רוב סרטי ה-4K משתמשים בדיסקים הקטנים יותר, כאשר בדרך כלל בסרטים ישנים מגיעים לאזור ה-80 מגה ביט לשנייה ובחדשים לאזור ה-50 (כי סרטים ישנים בדרך כלל צולמו באיכות משמעותית יותר טובה, אבל זה סיפור אחר). הדיסקים גם כמעט בלי דחיסה בכלל, ואפשר כמעט תמיד לצמצם בחצי או יותר את הגודל עם איבוד איכות מאוד מינימלי.
נטפליקס וכל חברות הסטרימינג עושים דחיסה יותר רצינית, ונטפליקס תמיד הייתה מהקמצניות יחסית בתחום בעולם (לא בהשוואה לשירותים הישראלים, הם הרבה יותר גרועים). זה בעיקר מטעמי רוחב הפס שלהם, לא של המשתמשים. בישראל האינטרנט הוא מהאיטיים במדינות מפותחות, אבל גם עם ה-100 מגה המיושן שיש פה אפשר להוריד ג'יגה בפחות מ-2 דקות, כלומר להוריד את הדיסק המלא של האוונג'רס האחרון שהוא 66 ג'יגה בערך בשעתיים, כשהסרט הוא שלוש שעות. וזה גם הדיסק המלא, עם הדחיסה המינימלית אפשר לצמצם בהרבה. הקמצנות מגיעה כי ככל שהווידאו ישקול יותר, תהיה יותר תעבורה ויצטרכו יותר שרתים ולהוציא יותר כסף.
אבל למרות כל זה – באמת שהרוב המכריע של האנשים לא ירגישו בכלל, כמו שהרוב לא הרגישו את סגירת ה-stream-ים האיכותיים בתקופת הסגר. כמה שמו לב שרוב התוכן החדש כבר לא עולה ב-4K (אחוזת בליי, אני חושבת לגמור עם זה, המשפט של שבעיית שיקגו)? מישהו שם לב שבהמון תוכן שם השאיר את ה-master-ים הישנים יחסית של הסרטים ולא שדרגו לחדשים (הסרטים של נולאן, קובריק, בחזרה לעתיד)? נטפליקס יודעים איפה להתקמצן כדי להשאיר את הלקוחות אצלם.
בסוף איכות ברמה כזאת לא מזיזה לרוב האנשים ברוב המסכים, וזה עוד בלי להיכנס לדיון ש-4K מיותר ברוב המקרים ודברים כמו HDR ופרמטרי דחיסה משפיעים הרבה יותר, או לדבר על הפערים בסאונד. מי שהקפיד לראות את הווידאו הכי טוב פשוט לא ראה דברים בנטפליקס מלכתחילה חוץ מהתוכן המקורי שלהם.
תודה על התיקונים
אני אישית לא וידאופיל מטורף, אבל כן מבחין בהבדלים. לראות סרט בפריים וידאו ולעבור אחרי זה לנטפליקס, מרגיש מבחינתי כאילו חזרתי בזמן, שלא לדבר על ההבדל בבלו ריי: צפיתי שוב בממד העכביש כשעלה בנטפליקס לאחרונה, כי לא היה לי כוח לדחוף תקליטור, והייתי מעט בהלם מהירידה באיכות. הבלו ריי הרגיל שלי [1080p] נראה יותר יפה יותר מגרסת ה-4K שאצל נטפליקס.
אבל בסדר. סרטים שניתן להשיג במקום אחר (ושמרכיבים את מרבית הספרייה של נטפליקס) – שיתקמצנו, סבבה. אבל זה די מבאס שבשנת 2020, בואכה 2021, סרטים של נטפליקס שאפשר לראות רק בנטפליקס (אלא אם קרייטריון עושים טובה) לא עולים לפלטפורמה באיכות המקסימלית; נטפליקס למעשה קובעים פה מה רף האיכות המקסימלי ממנו ניתן ליהנות ויזואלית מסרט.
בעידן בו סטרימינג מתחיל להחליף את בתי הקולנוע, אז שלפחות יתנו את הכבוד הראוי לסרטים הבלעדיים שלהם (כי לגבי הסרטים הלא-בלעדיים שאצלם, קיימת לפחות אלטרנטיבה).
קריטריון עשו טובה ברוב הסרטים "החשובים" עד עכשיו
ובאמת לא מצאתי הסבר לאן נעלם ה-4K לאחרונה, במיוחד כשפאקינג עבדו על "אני חושבת לגמור עם זה" ו"המשפט" ב-4K בניגוד לרוב התוכן היום, אבל זה לא חדש שמשנים סטנדרטים.
בסוף בכל שירותי הסטרימינג יש כמה stream-ים לכל רזולוציה שמתעדכנים עם הזמן (ככה נטפליקס צמצה תעבורה בלי לפגוע ברזולוציה), ובגלל האינטרנט הגרוע יחסית בישראל לא ניגשים ל-stream הכי גבוה בהרבה מקרים. הדרך הכי בטוחה להשיג אותו היא בסוף פיראטית.
כנ"ל לגבי דיסקים, בסרטים חדשים זה כבר כמעט ולא קורה אבל כשהתחילו עם Bluray וההפצות היו פחות בינלאומיות היו הבדלים משמעותיים באיכות בין דיסקים שונים במדינות שונות. בשנים האחרונות גם מוציאים מחדש המון סרטים באיכות הרבה יותר טובה מהדיסק שיצא אז כי הסטנדרטים עלו, ולא כל הוצאה מחודשת זמינה בכל מקום.
הפואנטה שלי היא שהחלטות כאלו לשנות את הביטרייט או הפורמט לטובה או לרעה מתקבלות כל כמה חודשים בכל שירות סטרימינג ולא עושות יותר מדי רעש, כי רוב האנשים לא מרגישים או שלא אכפת להם. אין סיבה שהפעם זה יעשה, והאנשים שזה מזיז להם יודעים איפה לחפש (לרוב באינטרנט).
אני חושבת שדווקא ירידה באיכות בזמן הסגר מאוד הורגשה
ואני בכלל בלי מסך איכותי כבר שנים. למעשה נרגשת מאוד, ניצלתי איזה מבצע כדי לקנות מסך HD שיגיע בהמשך השבוע.
*לא חושבת שאני רוצה לשלם לאף אחד על השדרוג ל4K כך או אחרת, אז HD מספיק*
ההפך מפיתוח דמות: שיטוח דמות
אם כבר יש פוסט כללי
אני אנצל אותו להמלצה על סרט חביב ביותר שיצא לאחרונה לשירותי הסטרימינג בשם אהבה ומפלצות (love and monsters).
מעין שילוב של קומדיה רומנטית וסרט אסונות, שקצת מזכיר את זומבילנד, רק עם פחות דגש על הומור ויתר על רגש. הוא מקבל בינתיים ביקורות טובות מאוד (90% ברוטן טומטוס) ובהחלט שווה צפייה למי שאוהב את הז'אנר
גם אני אהבתי!
לא ציפיתי להרבה על סמך הטריילר, אבל הופתעתי לטובה. העיצובים יצירתיים, הבימוי מוצלח וכאמור, יש לו גם עומק רגשי. ההערות היחידות שיש לי הן שהיה אפשר לקצץ בקריינות והסוף קצת נופל לקלישאות. אבל עדיין, שעה ו-40 של כיף.
הם יכולים להקל את העומס על השרתים אם יאמצו פרוטוקול סטרימינג מבוזר כמו BitTorrent.
נראה לי די בעייתי – זה אומר שהם ישתמשו במחשב שלך בשביל להזרים תוכן למישהו אחר. אני רואה פה שלל סיבוכים משפטיים שיכולים לעלות.
ההפך משיטוח דמות?
פלנדריזציה – התהליך בו דמות מקצינה את תכונת האופי הבולטת בה ומאבדת את כל השאר עד שהיא נהפכת ללא יותר מקריקטורה של עצמה.
אוי, ההפך מ*פיתוח* דמות!
למה אני שם לב לטעויות רק אחרי התצוגה מקדימה??
(ואם כבר אנחנו כאן, זה היה אמור להיות תגובה לchwomp, אבל זה תופס גם בתור תגובה נפרדת אז לא נורא)
הודעה מטעם נציג החטיארים באתר
א. זו הפעם השניה ש"המכשפות" מעובד לסרט. הפעם הקודמת היתה בשנת 1990 בכיכובה של אנג'ליקה יוסטון כמכשפה הראשית. לא ראיתי אותו קרוב ל-30 שנה אבל הסרט בהחלט הותיר עלי רושם (מפחיד ואכזרי, כנהוג אצל מר דאהל). אני מקווה שלא יעדנו אותו יותר מדי.
ב. זו אזהרה ראשונה, שניה ולא תהיה שלישית לגבי אי ההמלצה שלך על "לגלות את אמריקה". סרט נהדר. מהימים בהם אדי מרפי עושה הרבה דמויות היה משב רוח רענן ומקורי. ממליץ בחום רב (אם כי חשוב לזכור שמדובר בסרט משנות ה-80 על כל המשתמע מכך – עירום מיותר, שוביניזם, גזענות קלה, הלבנת הפשעים של דיקטטורה אפריקאית מושחתת ורצחנית. אתם יודעים, כרגיל בסרטים מעין אלו). ויש אפילו סצנת קרדיטים!
אגיד כך
לא סבלתי. כל החלק הראשון, זה שמתרחש ב(עושה גוגל כדי להיזכר) זמונדה, הוא עם הומור נונסנס מהסוג שאני אוהב (כלומר הומור נונסנס), ואני לא זוכר אם אי פעם ראיתי את ג'יימס ארל ג'ונס בתפקיד קומי נוסף – אבל הוא נהדר פה. רק בשבילו אתן לסרט ההמשך צ'אנס.
וגם כשהם רק מגיעים לקווינס, כל ההסתגלות שלהם היא, וואלה, מצחיקה ("זה פשוט נורא מה שעשו לכלב הזה") – ולראות את אדי מרפי, בנוסף לכל זה, מגלם יהודי זקן ונרגן באופן משכנע, זו קומדיה במיטבה. הבחור מבריק.
אבל אז מתחיל החלק הרומנטי של הקומדיה הרומנטית, וכאן הסרט מאבד תנופה: הבדיחות לא עובדות, שני החבר'ה שלנו מסתגלים לחיים בקווינס וסיפור האהבה נהיה די צ'יזי ולא אמין, בהיפוך גמור ממה שהיה הסרט עד אותה נקודה. וככה זה ממשיך וממשיך ולא חוזר לעצמו, עם סיטואציות מאולצות לשם נוחות התסריט והמון קלישאות שלא התיישנו היטב.
מקווה שההמשך יתקן את זה (בעיקר כי מסתמן שהוא לא יהיה סרט רומנטי).
אחת הסיבות שאני מסמפט את הסרט
היא כמה פרצופים מוכרים בדיעבד – אריק לה-סל שלימים יככב ב-ER וגם סמואל ל. ג'קסון (במה שהוא כמדומני תפקידו הקולנועי הראשון).
כבר עדיף למות
אחרי שבשנים האחרונות כיכב בעיקר בזבלוני אקשן שיוצאים ישירות למדיה ביתית, ברוס וויליס חוזר לדמות שהכי מזוהה איתו בשביל פרסומת, כשגילו כפול משהיה בסרט הראשון. אזהרת קרינג'.
אוי לי
הרובוטריקים של הפרסומות האמריקאיות – הן גם ככה מוגזמות, אבל פה העלו ל11.
לפחות זה יותר טוב ממת לחיות 5
(ל"ת)
למה גל גדות לא מסבירה מאיפה מגיע הביטוי - "פרה פרה"?
(ל"ת)
לדעתי היא לא לגמרי זוכרת/יודעת
היא גם טועה ב'מה אני עז?'
תאכלס זה לא באמת קריטי, חוצמיזה שאם הייתי מלמדת אנשים סלנג עברי (ויצא לי לאחרונה) לא הייתי הולכת דווקא על הביטויים שהופיעו שם. (כאן פיפי תפס! אני מאוד גאה)
ממש הטרידה אותי הטעות הזו
זה כל כך לא קשור למשמעות המקורית של "מה אני, עז?" שזה איבד את כל הפואנטה…
מה המשמעות המקורית, באמת?
(ל"ת)