1. צונאמי התכנים של דיסני (עליו כתבתי בהרחבה) הוציא את כולנו מותשים. למעשה, אני לא רוצה לשמוע את המילה "דיסני" אלא אם היא חלק מהמשפט "רם, מנכ"ל דיסני מת והוא הוריש לך את כל רכושו". למרות זאת, מסתבר כי מספר הכרזות התפספסו לי בפוסט ההוא (כמו למשל אישור רשמי לכך שסם ריימי יביים את "דוקטור סטריינג' 2"). אז להלן ההשלמות:
הוכרזה סדרת לייב אקשן של "היפה והחיה" שתסביר איך גסטון נהיה גסטון (בתקווה כולל מונטאז'ים של אכילת רבבות ביצים). באתי לצקצק ולומר "נו באמת, למי אכפת" אבל יש לפחות עורך תכנים אחד בויקיפדיה העברית שמאווווד אכפת לו מגסטון. ברצינות, מה זה הערך המרשים הזה? הוא יותר ארוך מהאחד של לואי השישה עשר. אז עורך תכנים יקר, זה בשבילך.
סדרת קומיקס אפריקאית בשם Iwaju ("העתיד") תעובד לסדרת אנימציה מבית העכבר. הקומיקס המקורי מתרחש בעתיד בעיר לאגוס (שהיא לא בירת ניגריה, בניגוד לדיווח מ-CNN) ותעסוק במעמדות, תמימות ושבירת הסטטוס קוו. Iwaju תעלה בדיסני פלוס ב-2022.
ויש אפילו עוד: סדרת המשך לסרט "אלופים על הקרח" (The Mighty Ducks) מ-1992, סדרת ריבוט ל"טרנר והוץ'" עם טום הנקס מ-1989 אודות בלש משטרה שהשותף שלו הוא כלב (ואין מצב שהיא תהיה יותר טובה מסדרת הקאלט האוסטרו-הונגרית "המפקח רקס" שכל סובייטי בניינטיז גדל עליה משום מה. רק תראו את הפתיח הנהדר הזה), סדרה על פי ספרי "Mysterious Benedict Society" על קבוצת יתומים שצריכים להציל את העולם או משהו, סרט בשם Flora & Ulysses על איזה משהו עם ילדה וסנאי, וגם סרט על פי הספר Children of Blood and Bone שנמצא בפיתוח אצל לוקאספילם (ילדה אפריקאית במסע להחזיר את הקסם לשבט שלה).
זהו. די. גם אם מתחבאת לה איזושהי הכרזה שהחמצתי על סדרת לייב אקשן בה הכריש ממוצאים את נמו צריך לאמן קבוצת פינג פונג לילדים – לא אכפת לי. די. דיסני. די. חלאס. חלאאאס! אם לא תפסיקו, אני אעבור לקייל פלוס.
Kyle+ is proud to announce WOOLA, a new series about the dog from JOHN CARTER starring the cast of 20TH CENTURY WOMEN singing “Angel Eyes” from MAMMA MIA 2
— Kyle Buchanan (@kylebuchanan) December 11, 2020
2. קרול, גוקו, וראם טאם טאגר נכנסו לספיידר-וורס: מתקפת הליהוקים של ספיידרמן 3 (העדכון האחרון הוא צ'ארלי קוקס שכנראה חוזר כדרדוויל) הובילה את האינטרנט ליצור ליהוקים פיקטיביים משעשעים.
3. שמענו נון סטופ על ההצלחה של "ארץ הנוודים" (או איך שלא יתרגמו את Nomadland) בפסטיבלים השונים ובקרב מבקרי קולנוע, אך רק כעת שוחרר טריילר לְמה שמסתמן כזוכה הגדול של האוסקר (אלא אם סוניק יפתיע ויגרוף 11 פסלונים. עם השנה שהייתה לנו כבר לא אופתע).
נראה טוב, אולי המבקרים יודעים על מה הם מדברים.
4. לא מאמין שאני אומר זאת, אבל יש סיינטולוג שאתם צריכים להקשיב לְמה שהוא אומר: צהובון Sun הבריטי הדליף הקלטה ובה טום קרוז, בצילומי "משימה בלתי אפשרית" החדשים (סרטים 7 ו-8 מצולמים במקביל), מגדף וצורח את נשמתו על אנשי צוות שלא מקפידים על הנחיות הקורונה – ומסביר להם את האחריות והזכות שניתנה להם לפרנס משפחות בתקופה זו של השנה. נראה כי טום הפעם מסוגל להתמודד עם הפאקינג אמת.
5. עכשיו מה שצריך לעשות זה רק המשך לסרטון בו הבובה של טום קרוז מבצעת את כל הפעלולים הכי מרשימים שלו כך שהיא תקלל כל מיני בובות אחרות.
6. במאי האנימציה היפני הפעיל האהוב עלי בשנים האחרונות (דגש על המילה פעיל) הוא מאמורו הוסודה, היוצר של סרטים נהדרים כמו "הנערה שדילגה בזמן", "ילדי הזאב", "מיראי" (עליו הועמד לאוסקר) ואחרים.
להוסודה גם מוסר עבודה יפני: מאז 2006 הוא משחרר סרט כל 3 שנים – תמיד בחודש יולי (אוקי נו, הייתה פעם בה שחרר סרט ב-1 באוגוסט. חובבן). מכיוון שמיראי שוחרר ביולי 2018, העיניים שלי נישאו לעבר יולי 2021 כיעד לסרט הבא שלו, אך המגיפה הבינלאומית שמשתוללת גרמה לי לתהות אם הוסודה יחמיץ את הדדליין לראשונה מזה עשור וחצי.
ובכן, השבוע, כמו הבוס שהוא, הכריז הוסודה על סרטו הבא שייצא, איך לא, ביולי 2021. הסרט יופץ במערב תחת השם "Belle" אבל ביפן הוא נקרא "נסיכת הדרקונים והנמשים", שזה שם פי אלף יותר טוב.
לא ברור עדיין על מה העלילה, אבל הסרט יעסוק בנערה שמחלקת זמנה בין יפן המודרנית ובין עולם וירטואלי בשם "U" ובו 5 מיליארד משתמשים – תיאור שנשמע דומה לסרט אחר (ופנטסטי) של הוסודה, "מלחמות קיץ". כנראה יש לו דברים חדשים לומר על האינטרנט או משהו כזה. בכל אופן, הוסודה טרם איכזב אותי. Belle הוא הסרט שאני הכי מצפה לו ב-2021.
7. סאגת הסטרימינג של סרטי וורנר לא נגמרת: שמענו כבר את נולאן מתבכיין, אבל אנחנו רגילים לזה ממנו (בינתיים הבחור התגלה גם כחובב סרטים גרועים וכמקור השראה לדמותו של ביין). מה שאנחנו פחות רגילים אליו הוא לשמוע את דני וילנב מתבטא.
הבמאי של סרטי "חולית" המתקרבים ישב וכתב בעצמו טור דעה ב-Variety במסגרתו הוא משתלח במהלך הלא-קונבנציונלי של HBO Max, והאשים את חברת האֵם AT&T בכך שביצעה מחטף בוורנר. לטענתו, AT&T בחובות של 150 מיליארד דולר, השקת HBO Max לא הצליחה כמצופה ועל כן, בנסיון נואש לתשומת לב, הם עשו את מה שעשו. וילנב כתב שהוא מבין את החשיבות בשמירה על הנחיות, ועל כן הוא גם קיבל בהבנה את הדחיה של "חולית" לדצמבר 2021, אך המהלך של וורנר משמעו כי ל-"חולית" לא תהיה אפשרות לפרוח כלכלית.
אישית אני עדיין מאמין שהמהלך של וורנר חיובי סך הכל, אבל אני מבין ללבו של וילנב.
מה שמעניין הוא דווקא מי שלא פצה את הפה שלו: הבמאים שעובדים אצל דיסני. "פינוקיו", "פיטר פן וונדי", ו-"Disenchanted", כולם סרטים שנועדו למסך הגדול, אך ייצאו לסטרימינג בלבד, בלי אופציה קולנועית למי שחפץ בכך. אבל אנחנו לא שומעים את רוברט זמקיס ואחרים מוציאים הגה, נכון? מה, רק בגלל שהפחד והאימה מפני תגובה של דיסני משתקת כל גרם ביקורת והופכת את עצם היותה למונופול להרסני לעתיד תעשיית הבידור? פפפט, זאת לא סיבה!
8. רוצים להרגיש זקנים? למה? מה? זה דבר? זה מה שכל הצעירים בימינו עושים, הולכים ומרגישים זקנים? אני לא מבין אתכם. בכל מקרה, שכחו אותי בבית חוגג 30, ומגזין Paste הוציא כתבה מקיפה על הסרט והתופעה.
9. תגלגלו לזריקת הצלה ותורידו את תוסף הכריזמה שלכם: בהמשך לטרנד ההולך ועולה של משחקי תפקידים בקרב שחקני הוליווד (תשאלו את וין דיזל), כריס פיין יככב בסרט של "מבוכים ודרקונים". אם זה לא מוזר מספיק גם ככה, את הסרט יביים הצמד שאחראי על "לילה בטירוף".
10. אפל TV רכשה את הזכויות לסרט של טטריס עם טארון אגרטון (קינגסמן) בתפקיד הראשי, מ'תיו ווהן (קינגסמן) מפיק וג'ון ס. ביירד (השמן והרזה) מביים.
למזלנו, לא מדובר סרט על פי עלילת טטריס (למרות שאיימו עלינו באחד כזה לפני מספר שנים) אלא על יצירת המשחק כשברקע התפרקות הגוש הסובייטי (בדיוק הגיעה מדינה שהיא מלבן מאונך והעלימה את הגוש לחלוטין). אגרטון יגלם את ממציא הטטריס אלכסיי פז'יטנוב, שבהשוואה לגסטון, ערך הויקיפדיה שלו עלוב. אולי הוא היה צריך לאכול יותר תריסרי ביצים כל בוקר.
11. במאי "מחוז 9" (ו"צ'אפי", עליו אני מוכן להגן בגופי) ניל בלומקאמפ ביים סרט אימה על-טבעי במהלך הקורונה. הסרט צולם בבריטיש קולומביה שבקנדה בקיץ האחרון ואנחנו לא יודעים עליו כלום, גם לא מי השחקנים (כתוב "שחקנים קנדיים" אבל גם ריאן ריינולדס, ריאן גוסלינג וסת' רוגן קנדים).
12. מזל טוב ל-"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" שזכה בפסטיבל הקולנוע ירושלים בפרס הסרט הטוב ביותר, וכן בפרס העריכה והמוזיקה (עליו זכה יובל סמו. לא האחד שאתם חושבים עליו). "אסיה" זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר, ופרס הצילוםו-"הנה אנחנו" קיבל את פרס התסריט ואת פרס השחקן (שניתן במשותף לשי אביבי ולנועם אמבר). אבל יודעים מה יכול היה להיות נחמד? אם היינו יכולים פאקינג לראות את אחד מהפאקינג סרטים האלה במסגרת הפאקינג פסטיבל הזה בו הם פאקינג זכו! כלומר, כן, עכשיו אחרי שהוא זכה, "מותו של הקולנוע" מוקרן באתר הפסטיבל, וזה נחמד, אבל זה הופך את הכל ליותר מגוחך: אפשר לראות אותם רק אם הם זכו? מה זה השטויות המזורגגות האלו?
13. טוב סליחה, לא יפה שאני ככה מקלל, ועוד בכתב. תאגיד השידור בטח כועס עלי.
כן, מסתבר שתאגיד השידור יצא במסע צלב נגד כתיבת מילים גסות. לא שדמויות יגידו אותן, חלילה, וגם לא שיהיו בסדרות עצמן סצנות מין, או אלימות – הוא פשוט לא רוצה שהמתמללים המסכנים שלו יצטרכו לכתוב מילים לא נאותות, ועל כן מילים כמו "בולבולים" הופכות ל"ב******ם".
ברצינות, התאגיד, אני באמת אוהב אתכם (ובייחוד את "חזרות"), אבל מה נסגר? אתם יושבים בתוך עמכם, מחוברים לצרכי הקהל ומספקים מגוון רחב של קולות. מה לעשות שחלק מהקולות האלה, רחמנא ליצלן, כוללים גידופים. אנשים מקללים בעבודה, בבית, ברחוב, בחדר מדרגות, בחנות טוסטרים – ברגע שאתם מצנזרים קללות אתם רק הופכים אותן לבולטות יותר. אני לא מאלה שיגידו שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי כי בואו, פרופורציות, אבל זה כן מעצבן: באתי לקרוא כתוביות, לא לשחק ב-גלגל הפא**** מזל.
14. שוחרר טריילר ראשון לסרט Falling אותו מפיק ויגו מורטנסן ("שר הטבעות"), מביים ויגו מורטנסן ("סימנים של כבוד"), כותב ויגו מורטנסן ("קפטן פנטסטיק") ובתפקיד הראשי משחק ויגו מורטנסן ("הספר הירוק").
על פניו מדובר בקלישאה נוספת של יחסי אב שמרן ובן גיי ליברל, אבל הטריילר הזה שובה לב. ידעתם, אגב, שויגו מורטנסן פה?
15. דיברתי על דיסני לא מעט בתחילת הפוסט, לכן מן הראוי לסיים את הפוסט עם משהו מאוד דומה לרוח דיסני: סרט סרבי.
"סרט סרבי", למי שלא מכיר, הוא סרט ממדינת בלקן כלשהי (נראה לי סרביה, אבל אל תתפסו אותי במילה) שיצא ב-2010 במטרה להיות הסרט המזעזע ביותר שאי פעם נוצר. לא ראיתי את הסרט אבל קראתי את תקציר העלילה המלא בויקיפדיה, וטוב, זה בהחלט יותר גרוע מ-"מלך הסלים". בתור אחד שראה דבר או שניים בחייו (כולל אלף סדרות וסרטי אנימה, כך שנחשפתי לזוועות בחיי) סיימתי את תקציר העלילה עם "נופ" אחד גדול.
אני מספר לכם את זה כי מסתבר שהסרט עתיד לצאת בגרסה לא מצונזרת ולא ערוכה בבלו-ריי, מה שגורם לי לתהות איך הסרט הזה יכול להיות יותר נוראי ממה שהוא (זו שאלה רטורית, אני לא באמת רוצה לדעת). בכל אופן, יש לי תחושה שלתאגיד השידור הסרט הזה כבר לא יגיע.
לא יכול שלא לצטט את הביקורת של סרין מ2002.
אם התסריטאי כתב תסריט שאינו מוצלח, הבמאי צריך לשים לב לכך. אם הבמאי לא שם לב לעניין – המפיק אמור לעורר בו את חוש הביקורת. אם שלושתם לא עשו זאת צריך השחקן הראשי לסרב בנימוס להצעה המפתה ולעבור לפרויקט הבא שלו. הבעיה מתעוררת כשכל ארבעת האנשים הללו הם אותו האדם
ההבדל בין הבמאים של דיסני לנולאן ווילנב
שהראשונים, גם אם בימאים ידועים, נתפסים כבימאים להשכרה שעובדים על סרטים שהם קודם כל כסרטי דיסני/פיקסאר/מלחמת הכוכבים/מארוול. יותר סביר להקשיב למי שמביים פרוייקט שהוא יזם וכתב (כמו נולאן) מאשר למי שרוכב על פרנצ'ייז מבוסס שהאולפן עבד על פיתוחו.
חוץ מזה
אני מניחה שהבדל מאוד משמעותי הוא העובדה הקטנה שוורנר לא סיפרו לאף אחד מה הם מתכננים לעשות ולא ערכו משא ומתן עם היוצרים לגביי הדרך בה יתגמלו אותם על השינוי המאוד משמעותי הזה. יוצאות הדופן היו גל גדות ופטי ג׳נקינס עם וונדר וומן 1984, ואכן הן זורמות עם המהלך. פשוט כי התייעצו איתן והגיעו להסכמה, וכן – שילמו להן הרבה כסף על ההפסד הצפוי עבורן. אף אחד אחר לא קיבל התייחסות דומה.
ברצינות, אני לא ממש מבינה איך אפשר לראות במהלך של WB משהו חיובי. בסופו של דבר נשמע שהיה כאן מהלך ציני למדי מהצד של AT&T, שביטל לחלוטין את הרצונות והחוזים שנחתמו עם יוצרים ושותפי הפקה. כל זה, לטובת בוסט למניות ולמנויים על HBO Max, שמדשדש לעומת המתחרים.
שרפו פה גשרים של שנים עם יוצרים שהכניסו מאות מליונים לוורנר.
יש נטייה למסגר את זה כאילו נולאן הוא בכיין אליטיסט שנאחז בעבר ומסרב להכיר במציאות, או שיתר הקולנוענים שמוחים הם אנשים עשירים ושבעים שלא מוכנים להתגמש… אבל מה שיש פה זה תאגיד ענק שקיבל החלטה עסקית ארוכת טווח שפוגעת כלכלית בהמון אנשים, בלי לחשוב לשנייה על היוצרים שמספקים לו תוכן.
אני בצד של היוצרים בעניין הזה, לגמרי.
עדיין לא מבין איך אף אחד שעבד על הסרט הזה, שאני אפילו לא רוצה לכתוב את שמו,
לא שאל את עצמו לרגע האם זה בסדר מה שהם מצלמים שם. באמת, יש דברים שאפילו בוחטה של כסף לא יכול להסביר. גם אם פיזית אף אחד לא באמת נפגע בהכנת הסרט הזה, הבמאי והתסריטאי חייבים לתת דין על משהו שם.
כן, חשבתי שאני יודע מה קורה שם, עד שבאמצע שיעור די משעמם (בתקופה שהם עוד היו מהסוג שמתנהל בכיתה)
ישבתי ליד חבר ונכנסתי לערך בוויקיפדיה שלו. כשקראתי את השורה האחרונה של התקציר חבר שלי התפוצץ מצחוק מהתגובה שלי אליו, זה בגדול היה משהו כמו "המחשב הזה צריך להישרף". לא ראיתי כל אחד ואחד מסרטי פורנו-הזעזוע, ובחיים לא אחווה דעה על "סרט סרבי", לפחות לא עד שאראה אותו (#לא_עומד_לקרות), אבל יש סרטים שהעולם היה מקום טוב יותר אם לא היו נעשים. שזה כדי לומר שהלוואי ואחיה לראות את היום בו כל עותק של "בלתי הפיך" ייכחד ספונטנית.
רעיון טוב לסקר. "איזה סרט הוא הסרט הכי משוקץ עלי אדמות"
(כל זה לומר, שעוד לא ראיתי סרט סרבי, כמו שלא ראיתי "ימים של סדום" וכמו שהתחלתי לראות ולא היה לי כוח ל"בלדונה של עצבות", אבל ספציפית את הסצנה הכי נוראית (אולי) תיארו לי ממנה, וזה בעיקר נשמע כמו בדיחת כיתה ח' שיצאה משליטה.
מה שכן, יוצרי הסרט טוענים (למיטב זכרוני, אולי אני סתם מלמד עליהם זכות) שזאת סאטירה מאוד מאוד עמוקה על הארץ שלהם, ובהתחשב בכך שלא צריך ללכת רחוק כדי למצוא זוועות שם… זה לא בלתי אמין.
נראה לי שזה סקר שאפשר לוותר עליו..
(ל"ת)
אני דווקא בעד
(ל"ת)
משוקץ? סתם סרטים שנועדו לזעזע.
סרטים שכל המטרה שלהם זה "בוא נראה אותך גבר, מסתכל על זה לבד באמצע הלילה, בחדר חשוך ובאוזניות." לעתים יש להם מסר או סאבטקסט מתחת לפני השטח, שנותן מעט להם ערך מוסף (כמו Nekromantik שאותי יותר זעזע מסרט סרבי.) בכלל – כל סרטון יוטיוב שמתעד ניתוח או שיעור אנטומיה יכול להיות מזעזע פי כמה וכמה מונים מכל סרט כזה (כן יש כאלה, ולי יש סקרנות של חתול.)
כל הסרטים האלה זה "פיסולים בבשר ודם". יש גבול למה שאפשר לעשות עם זה. לעתים מכניסים סטיות, העיקר להיות Edgy.
לעומת זאת, סרט אחר שבכלל התכוון להיות דרמה קומית סאטירית, לא רק הכניס אנשים לאימה וחרדה, אלא הצית פרנויות ומחלות נפש ברחבי העולם – קוראים לו "המופע של טרומן". זה אולי ראוי להיכלל ברשימת המשוקצים ביותר, מעצם היותו סרט שעלול להצית בעיות נפשיות.
מזל שנוהל הכתוביות התחיל אחרי הסרט של שם טוב האבי
אחרת כל הכתוביות של הסרט היו שורה אינסופית של כוכביות…
בקשר ל-13
זה לא רק בתאגיד, ראיתי שגם ברשת 13, בסדרה "בלקספייס" עשו את אותו דבר עם הכוכביות.
ולא רק בעברית.
במנאייכ צנזרו גם קללות ברוסית.
מטופש למדי
אני זוכרת שכילדה היה לי נורא מוזר לגלות כמה ברצינות האמריקאים מתייחסים ל-curse-words שלהם. האמת שעד היום זה משעשע אותי ונראה לי נורא פוריטני ומתחסד לעשות כזה ביג דיל מקללות.
לא מבינה ממש למה יש צורך לאמץ מהם את הקטע הזה.
אני זוכר שלפני שנים
עשו ב-MTV דבר כזה בתוכנית של משפחת אוסבורן,
התוכנית הייתה עם כתוביות באנגלית וכל פעם כשהייתה קללה (ועוד היה אפשר לשמוע אותה) היו שמים כוכביות,
(ושם הבנתי לראשונה ש"ג'יזס קרייסט" זו קללה).
גיזס קרייסט
זה לא קללה.
זה נשיאת ם האלוהים לשווא ולכן זה אסור…
היה על זה קטע שלם בסטודיו 60
אני זוכר סטרים של הופעה של פו פייטרס שראיתי,
וכשדייב גרוהל אמר את המילה "מאדרפאקר", היא צונזרה בלייב, רק לא בחצי הנכון שלה:
I want to invite on stage on the craziest ******fuckers I know, Lemmy!
גם ב"חזרות".
הסאונד היה חלוש קצת והשחקנית הפנתה גב למצלמה, ועד שקלטתי מה נאמר יכולתי רק לתהות איזו מילה גסה אני מכירה שמתחילה ב-י' ומסתיימת ב-ט'.
יבגניה דודינא: "אתה צאן, אתה ברזל, אתה פ***ץ". תודה ורה קורקין, תודה כאן11
(ל"ת)
פיזדייץ?
עבר איזשהו תקן חדש של קללות, או שזו אמריקניזציה מרצון?
אכן, יבגניה דודינא אמרה "פיזדץ" ובכתוביות זה הופיע כ"פ****ץ".
לא ספרתי את הכוכביות ולא ידעתי שבתעתיק העברי המקובל זה נכתב עם י' :)
עמך הסליחה, אני לא דוברת רוסית באמת
רק מילים ספורדיות מפה ומשם ולכן מתעתקת כמו שהדברים נשמעים לי (אמרו לי שאני מבטאת נכון, אבל זה לא כוחות, היו לי 35 שנות חיקוי של סבתא)
** אכן שמתי לב כבר מזמן שרוסים תמיד כותבים בלי י'
ועכשיו קוראים לסידרה מ...כ
(ל"ת)
יש לי שאלה
מה הבעיה שכל הפסטיבלים מהיום והלאה, גם אחרי הקורונה, יעברו למתכונת אונליין *במקביל* להקרנות הקולנועיות? שתהיה האופציה למי שלא יכול לנסוע במשך שבוע שלם לעיר אחרת בה מתרחש הפסטיבל לראות כמה מהסרטים מהמסך בביתו *ובאותו מחיר*. זה גם יותר רווחי לפסטיבלים כי זה עוד הכנסות ועוד עם פחות הוצאות על הקרנות קולנועיות.
ואם לחשוב קצת יותר בגדול אז לא רק פסטיבלים. מה הבעיה שכל פעם שיוצא סרט לקולנוע הוא ייצא במקביל גם באינטרנט, בתשלום מלא השווה למחיר כרטיס קולנוע? וכך מי שמעדיף את החוויה הקולנועית ילך לאולם (ורוב האנשים עדיין רואים בקולנוע יותר בילוי ויציאה מהבית ופחות "לראות סרט" ולכן יעדיפו אותו) ומי שמעדיף את הצפייה הביתית ישלם את אותו מחיר על הזכות לראות בבית (וכך החברות מקבלות את הרווח נקי מבלי להתקזז עם בתי קולנוע ומפיצים ברחבי העולם. שזו אגב נקודה מאוווד משמעותית). נכון שיכול להיות שמישהו ישכיר סרט ויצפה בו ביחד עם עוד חברים אבל אני חושב שרוב האנשים שרוצים לראות סרט עם חברים יעדיפו ללכת לקולנוע מאשר הצפייה הביתית. ואלה שאין להם זמן/אנרגיה לנסוע עד לקולנוע (גם כסף. אומנם המחיר של הכרטיס לסרט יהיה זהה אבל יציאה לקולנוע תכלול גם נסיעות, אוכל מחוץ לבית, אולי גם בייביסיטר וכו') תהיה להם האופציה לראות אותו בבית.
די בטוח שמה שאני אומר לא באמת הגיוני או מסתדר, אחרת זה היה קורה מזמן. אבל מסקרן אותי להבין למה.
לדעתי
זה כי פסטיבל קולנוע הוא לא רק פסטיבל של הסינמטק בו הוא מתארח, אלא שיתוף פעולה תיירותי-מסחרי בין הסינמטק ובין העיריות, כדי להביא כמה שיותר תיירים אל העיר ואל הדוכנים שמוקמים מסביב. עם סטרימינג, הסינמטק אולי מרוויח וחוסך – אבל העיר מפסידה תיירים.
ברמה העקרונית (אם מדברים על התמונה הכללית ופחות ספציפית על פסטיבלים שבכל מקרה זכות הקיום העיקרית שלהם זה סבסוד וחסויות), זה פחות כלכלי לכוחות השוק
לצורך העניין נקח 15 ילדי ו' 3 שיוצאים לערב כיתה לראות את "מהיר ועצבני" החדש. בקולנוע הם יוציאו 15*40 ש"ח (לא כולל שטויות מהמזנון שבעלי האולמות רואים בו כהכנסה העיקרית), בבית זה יכול להסתכם ב-40 ש"ח לכלל אותם 15. בגלל אותו עקרון נטפליקס הרבה פחות רווחית מהפוטנציאל ובגלל אותו עקרון לעיתונות מגזינית יש פחות ופחות זכות קיום בימינו. נכון להיום למפיצים (עדיין) פחות פחות לוותר על חלון ההפצה בקולנוע ולעלות במקביל.
אבל הקהל העיקרי הוא לא ילדים בטיול כיתתי
ויותר חברים או סתם זוגות (או אנשים שרואים לבד). המקרה שנתת הוא נורא ספיציפי ולא כל כך משקף. הוא אומנם נותן דוגמה לאיך השיטה הזאת תהווה הפסד אבל מול כל כיתת תלמידים יש הרבה אנשים שיראו את הסרט בבית במקום לא לראות אותו לעולם.
גם נטפליקס היא לא דוגמה טובה כי הם גובים מחיר מנוי חודשי קבוע. פה אני מדבר על השכרה פר סרט ובמחיר גבוה יחסית. עדיין חושב שרוב האנשים יגידו 'אם אני כבר משלם 40 ש"ח על הסרט הזה אז כבר עדיף על מסך גדול בקולנוע' אבל עדיין יהיו אלו שלולא האופציה לראות בבית לא ילכו לקולנוע ולא יראו אותו כלל ואת אלה שמעדיפים את חוויית הצפייה הביתית.
כן, זה כן יהיה מכה לבתי הקולנוע אם כי לא משהו קטלני (אם כי פה צריך לבדוק את זה קודם). כי בתי הקולנוע בימינו באמת שמים דגש על החוויה ופחות על איכות הסרטים, אבל אני מדבר מנקודת מבט המפיצים/המפיקים.
בנוסף, תחשוב על כל הסרטים הקטנים יותר, לא הבלוקבאסטרים, שיקבלו חשיפה הרבה יותר ענקית מדבר כזה ולטעמי ירוויחו יותר.
ילדי ו' 3 זאת רק דוגמא מוקצנת, גם זוג (או חבורה של 5) שבוחר(ים) לראות סרט בבית במקום בקולנוע חוסך 50%, ומקטין את ההכנסה של כוחות השוק בחצי (לא נכנס עכשיו לעלויות תפעול וכו'). הכנסתי את נטפליקס כדוגמא כי על אותו מנוי יכולים תיאורטית "לרכב" 4 משקי בית שבאופן מסוים מצמצמים לרבע את ההכנסות של נטפליקס (כן, יכול להיות שגם פה מדובר בדוגמא קיצונית ולרוב אולי בכלל מדובר על 4 מסכים באותו בית). הפוטנציאל של סרטים קטנים להינות מחשיפה (לעומת מה שיפסידו) נראה לי חידתי ולא נדע להגיד יותר מהשערות כאלה ואחרות אלא כשזה יצא לפועל ונראה תוצאות.
בנושא הזה,
מתי מגיע הוונדרוומן החדש לקולנוע רב-טורנט? שישי או כבר בחמישי?
בבקשה לא
כן, כולנו מודעים שרבים מהאתר הזה צופים בסרטים באופן שהוא לא לגמרי חוקי, אבל דיונים על "מתי יוצא להורדה" (ובטח ש"איפה אפשר") – לא כאן. תודה.
זאת הייתה תשובה לשאלה למה שסרטים לא יצאו במקביל לסטרימינג.
(ל"ת)
אגב, זוכר שלפני שלוש או ארבע שנים
פסטיבל ירושלים פתח (סוג של) מהדורה דיגיטלית עם 4-5 סרטים בעלי פרופיל בינוני מהקטלוג של אותה שנה, שהיו זמינים גם בפסטיבל וגם און ליין. לא זוכר שנרשמה התלהבות יוצאת דופן. זה לא שלא נעשו נסיונות, פשוט לא מדובר בהצלחה בטוחה.
אני מאמינה שזה יקרה באופן חלקי
באופן כללי – יש הרבה תשתיות שהיו על סף, אבל עוד לא היו פעילות כמו שצריך, כמו הרבה חנויות שהמצב הנוכחי די הכריח אותם לפתח איזשהו מערך משלוחים או להתמוטט, ופתאום צריך להשקיע את הכמה עשרות/מאות/אלפי/מליוני דולרים שצריך כדי לפתח את המערכת הזו, אבל ברגע שהיא קיימת אז זה בזבוז לא להשתמש בה.
ניחוש שלי היא שכל פסטיבל כזה בעצם יתקיים כשבמקביל יש חלקים שהם אוןליין לקהל הרחב, ואירועים מיוחדים שהם רק למי שמגיע לפסטיבל באופן אישי, ותסמכו על המנהלים של הפסטיבל שיצליחו למצוא את האופטימום הכלכלי בשביל זה…
מארגני פסטיבלים גם חוששים מאוד שפסטיבל און-ליין יהיה פגיע יותר לפיראטים
(ויעיד אחד הפסטיבלים הבינ"ל בהם צפיתי בסרט השנה; הסכם המשתמש בעת רכישת הכרטיס כלל התחייבות מפורשת מצד הרוכש שלא לנסות להוריד את הסרט למחשב האישי בשום דרך, ביחד עם איומים מפורשים בפניה לאינטרפול, לאו"ם, ולוותיקן כדי לוודא את שלילת זכותו של הפיראט הסורר לתחיית המתים)
בפסטיבל הקולנוע בירושלים דווקא מצאו דרך אלגנטית להילחם בתופעה – להפוך את הצפיה לבלתי-אפשרית עבור רוב רוכשי הכרטיסים האומללים. זה מצמצם את מרחב האפשרויות של הפיראטים במידה ניכרת.
"אסיה" זכה על הצילום, לא המוזיקה
(ל"ת)
הולכים בדרכי פייסבוק, שחוסמים מילים מסויימות.
וככה למשל, אך לפני שבוע ומשהו, אחד ממכרי כתב את הציטוט "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת" בהקשר של ציון העובדה שזה תרגום לקוי לאותלו, ומיד נמחק לו הפוסט והוא נחסם ליממה.
הפתיח לקומיסאר רקס ממש שימח אותי!
זו דרך נפלאה להתחיל את הבוקר, תודה שחלקת עם מי שלא הכיר.
חוץ מזה, זה קצת נראה כמו סרט קצר שהכלב מת בו ממש רגע לפני הסוף. כאילו, הם בסיטואציה מתוחה מול פושע, הכלב נובח, הבלש אומר לו להיות בשקט, הכלב מתעלם ומזנק פנימה, רצף יריות, זום אין לחלל לבן…. ואז פייד לשוט שנראה כמו זיכרון אהוב מכשהכלב עוד היה בחיים? ):
האחים רוסו ממשיכים לחפש דברים מחוץ לייקום של מרוול
ועכשיו מכוונים לעיבוד של רומן גרפי על ילדה ורובוט שיוצאים להרפתקה בעולם עתידני. מילי בובי בראון תככב.
https://www.gamesradar.com/russo-brothers-to-direct-new-graphic-novel-adaptation-starring-millie-bobby-brown/
מעניין מה יקרה עם הכתוביות
בסדרה החדשה של נטפליקס:
https://youtu.be/XByiHpUvrj0
סוף לפ****ג צנזורה בכתוביות של כאן
(מקור)
לא הבנתי מה הקשר לפודינג?
(ל"ת)
אני במקום הטוב?!
(ל"ת)