אתחיל עם החלק האמנותי: יש טריילר לסרט החדש של ווס אנדרסון, "המזימה הפיניקית".
מצד אחד אין פה שום דבר חדש אצל אנדרסון: אפשר לזהות את כל הפריימים האלו מקילומטר, שוב יש אנסמבל גדול וטקסט מצחיק כי כולם מתנהגים כמו אנדרסון (מיסטר אנדרסון מ"המטריקס", מה חשבתם?), אבל זה פשוט עובד.
אם יש כאן חדשות זה שעל פניו, הסרט הזה יותר קומי ועמוס אקשן כמו "מלון גרנד בודפשט" ופחות משבר קיומי מתמשך כמו שני הסרטים האחרונים שלו. הסרט יוקרן לראשונה בפסטיבל קאן באמצע חודש מאי ויעלה מיד לאחר מכן ב-30.5, אולי גם פה.
אבל לפני שהוא יופץ בארץ הוא יוקרן בפסטיבל קאן, שכרגיל יתרחש בחצי השני של חודש מאי. הם הכריזו על הסרטים שיוקרנו, וסרט הביכורים של אמליה בונין, "לעזוב יום אחד", יפתח את הפסטיבל. אם אתם תוהים למה דווקא הוא – יש לזה סיבה. בקצרה, זה משהו שקשור לחוקי ההפצה בצרפת, ולזה שהסרט שפותח את קאן צריך לצאת חיש מהר אחר כך לאקרנים, ורוב הסרטים מעוניינים למשוך את ההפצה שלהם לסתיו, ולכן הסרטים שפותחים את הפסטיבל בדרך כלל מעפנים.
אם נחזור לסרטים הבולטים בתחרות (כלומר, אלו שלי אישית אכפת מהם. יהונתן, אני אפילו לא יודע איך לבטא את השם של הבמאי של "באקארו"): אז יוקרנו בריביירה "המזימה הפיניקית" של אנדרסון מהטריילר למעלה, "אדינגטון" של ארי אסטר (שעוסק בשנת 2020. מעניין מה קרה בשנה הזאת. אולי סוף סוף סרט על השחרור של נעמה יששכר?), "אמהות צעירות" של האחים דארדן, "אלפא" של זוליה דוקורנו (שזכתה בפסטיבל על "טיטאן"), "הגל החדש" של ריצ'רד לינקלייטר שעוסקר בגודאר, "המאסטרמיינד" של קלי רייכארט ("פרה ראשונה") ו"ערך סנטימנטלי" של יואכים טרייר ("האדם הגרוע בעולם").
ב"מסגרת מסוימת" יוקרנו בין השאר הסרט הראשון בבימויו של האריס דיקרסון ("משולש העצבות"), "פרחח" (Urchin), והבימוי הראשון של סקרלט ג'והנסון, "אלינור הגדולה", ומחוץ לתחרות טום קרוז יגיע עם "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי", כנראה האחרון בסדרה. ברגע האחרון ואחרי ההכרזה כדי לאמת שדנזל וושינגטון יגיע, התווסף גם הרימייק של ספייק לי "למעלה ולמטה" של אקירה קוראסווה בשם "Highest 2 Lowest", ובהצלחה למפיצים בתרגום השם (אני בעד תרגום קלאסי כמו "למטה 2 למעלה").
בקרוב כנראה נשמע על עוד תוספות (קאן תמיד עושה את זה). אני אישית מחזיק אצבעות ל"לשחרר את שולי סאן".
עוד טריילר לסרט שיוקרן קאן – הנה "אדינגטון" של ארי אסטר:
אה, אז זה מה שקרה ב-2020? מי זוכר, עברו אלף שנה מאז.
עוד דבר שקרה מאז 2020 – מחירי כרטיסי הקולנוע והמזנון לא מפסיקים לעלות. רשת פלאנט מעלה שוב מחירים, אחרי עליית המחירים שהייתה כבר בדצמבר, והמחיר עכשיו עלה מ-44 ל-45 ש"ח בקופה ומ-48.5 ל-49.5 ברכישה מראש. כל שאר הפורמטים (IMAX, 4DX ושאר ירקות) עלו באופן דומה. סינמה סיטי, לעומת זאת, העלו את מחירי המזנון.
בתגובה רשתות הקולנוע מסרו "חרא עליכם כי גם צמצמנו את לוחות הזמנים ועכשיו המנקים שלנו מטאטאים אתכם בכוח כשאתם נשארים בקרדיטים באולמות המתפוררים שלנו". אה רגע, סליחה, זה אני מסרתי. פלאנט וסינמה סיטי מסרו שזה חלק מעלייה הדרגתית בעקבות עליית המע"מ, שכר המינימום והחיים בכללי, ופלאנט גם הוסיפו שהם הרחיבו את ההטבות וחוץ מכרטיס ילד וכרטיס משפחתי, עכשיו הם גם משיקים את "שני מהפכני" שבו כל הכרטיסים בימי שני יעלו 25 ש"ח. או לפחות זה מה שהם טוענים. עוד לא ראיתי פרסומים לזה בשום מקום.
זה משהו שיצא לי לראות לא מעט באירופה, כי שם יום שני זה היום הראשון בשבוע ובהתאם הכי חלש במכירות, אבל בישראל היום הראשון בשבוע הוא, ובכן, ראשון. אולי הם יתאפסו על זה בימים הקרובים. וכזה, "ראשון חסכון" ממש שם, חבר'ה.
זוכרים את הדאחקה החוזרת ב"כפיל" שאין אוסקר לפעלולים? קודם כל, די, חייבים למצוא לזה מילה אחרת בעברית, פעלולים נשמע כמו צוות דאחקות בסרט של יהודה ברקן.
בכל מקרה, עכשיו האקדמיה הוסיפה קטגוריה חדשה לטקס בשם "הישג בעיצוב פעלולים" בדיוק בשביל זה. הקטגוריה תיכנס לתוקף עם סרטי 2027, אז (קרי, בתחילת 2028) גם יהיה טקס האוסקר המאה. האם הצוות מאחורי "משימה בלתי אפשרית" יעשה סרט אחד אחרון בשביל לקבל מועמדות אחת בקטגוריה שתכלס הוקמה כמעט בגללה? אני בעד ספין-אוף על אית'ן האנט הצעיר עם בינה מלאכותית בסגנון ג'יבלי.
זוכרים את הקומדיה "מלחמת רוז ברוז" שדני דה ויטו ביים ב-1989? כנראה לא (יהונתן מוסר שחבל כי סרט נהדר), אבל הנה בכל זאת עושים עוד אחד:
זה מבוסס על הספר המקורי מ-1981 של וורן אדלר ואת התסריט כתב טוני מקנמרה ("מסכנים שכאלה"), וגם השחקנים בריטים ועל הנייר הכל טוב, חוץ מהטריילר שנראה משעמם תחת.
מה לא נראה משעמם בינתיים? הטריילר החדש של "החיים על פי צ'אק":
אה כן, "הלב והנשמה של מייק פלנגן" שכולנו ראינו ב"מי מתגורר בבית היל", לגמרי הבדיחה שהייתה חסרה לטריילר הזה. אבל באמת נראה שיש פה לב ונשמה, גם אם זה יצא מונטאז' גנרי קצת.
שלא ייצא מצב שרק אני לא בעניינים: מכירים איזה סדרת ספרים בשם "הארי פוטר" או משהו? משהו לילדים, של המישהי ההיא שכל הזמן רבים עליה בטוויטר? לא יודע למה אבל האחים וורנר רוצים לעשות מהספרים האלה סדרה ב-HBO, ואחרי מלא שמועות על ליהוקים שבכלל לא עשו רעש באינטרנט, יש אימות לכמה מהם: ג'ון לית'גו ("עד שיצא עשן לבן" לאחרונה, רוצח השילוש מעונה 4 של "דקסטר") ישחק את דמבלדור. רפואה שלמה והכל אבל זאת סדרה שאמורה להימשך כמה עונות לאורך שנים והוא בן 79, כן? ג'נט מק'תיר תשחק את מינרווה מקגונגל (בסרטים זאת הייתה מגי סמית'), פאפה אסידו ישחק את סוורוס סנייפ ואין לי שום דבר להגיד עליו חוץ מאיזה שם מגניב, ניק פרוסט (קורנטו!) ישחק את האגריד, לוק תאלון (שחקן תיאטרון לא מאור מוכר) ישחק את קוויריניוס קווירל (זה עם הכאפייה), ופול וויטהאוס ישחק את ארגוס פילץ' (זה שצריך חפיפה דחוף).
ואם אני כבר מדבר על ליהוקים לדברים אזוטרים – שמעתם על איזו סדרה על גבינות, "גאודה"? בכל מקרה, מלאני לורן (שושנה, "ממזרים חסרי כבוד") לוהקה לעונה החמישית שלה.
ג'ורדן פיל ממשיך להפיק סרטים דרך חברת ההפקה שלו, MonkeyPaw, והנה הטריילר לבא בתור – אזהרת גועל:
אוקיי, זה נראה מבטיח יותר מהעונה של "מראה שחורה", ואני לא יכול לחכות לגרסא לפלייסטיישן, אבל מרגיש שזה מיחזור של כל הרעיונות העתידניים שיש.
וסבב ההכרזות קצר שחשוב לציין אבל אין יותר מדי מה להגיד עליהן:
- אחרי ההצלחה של "חוטאים", ריאן קוגלר אומר שיעבור לעבוד על סדרת רימייק ל"תיקים באפלה" עליה הוכרז כבר בעבר. אפילו גיליאן אנדרסון בפנים. כלומר, קוגלר דיבר איתה על זה מתישהו והיא לא התנגדה לרעיון. הכל נשמע מאוד מחורטט.
- להקת וויזר הופיעה בקואצ'לה ומישהו שמע אותם אומרים שהם עובדים על סרט מוקומנטרי שנמצא כרגע בפיתוח שיהיה איפשהו בין "וירד: סיפורו של אל ינקוביק" ו"סקוט פילגרים". קיאנו ריבס (ג'ון וויק, "ג'ון וויק") ישחק את הנבל, מה שאומר שהוא יעשה דיסים על הבחורה של הסולן וייקח לו את הנעל, אם הבנתי נכון. חוץ מזה ישחקו גם ג'ולייט לואיס ("רוצחים מלידה"), ג'וני נוקסוויל מ"ג'קאס", אריק אנדרה (בדיחות חסרות טעם) ובן שוורץ ("סוניק"). את כל זה סתם אמרתם בראיון בקואצ'לה כשאתם שיכורים? מרשים.
- זואי קרביץ ("צאי מזה") בדרך לביים סרט בשם "איך להציל נישואים" (רמז: לצאת מהם) עבור סוני, שרוס אוונס האנונימי אמור לכתוב לו את התסריט ורוברט פטינסון הפחות אנונימי אמור לשחק. מלא "אמור", אלו לא נשמעים כמו נישואים יציבים במיוחד.
- הכוכב העולה גלן פאוול ממשיך לעלות ועכשיו לא רק שהוא יככב בקומדיה חדשה של ג'אד אפאטאו שתעסוק בכוכב קאנטרי דועך, אלא השניים גם יכתבו אותה ביחד. זוהי תזכורת שג'אד אפאטאו לא עשה סרט טוב כבר נצח, אבל אולי הפעם?
הידד, היאח, ושאר קריאות שמחה: יש טריילר לאלבום החדש של Nine Inch Nails!
כלומר, זה טריילר ל"טרון: ארס", הסרט החדש בסדרת "טרון", אבל למי באמת אכפת מ"טרון"? אפילו דיסני שהפיקו את הסרט החליטו לסיים את הטריילר בהצהרה שהמוזיקה תהיה של NIN.
לא היה ללהקת הרוק הכבד הזאת אלבום של ממש מאז 2018 (לא, Ghosts לא נחשב, לא משנה כמה פעמים השמיעו אותו בסדרה "הדוב"), אבל טרנט רזנור ואטיקוס רוס, היחידים שנשארו בלהקה בגדול, בינתיים הלחינו פסקולים בלי הפסקה (כמו הפסקול המושלם והלא מועמד לאוסקר של "מתחרים"), פשוט תחת השם האמיתי שלהם. מה גרם להם להשתכנע לחתום על הפסקול הזה בתור NIN? כסף מדיסני כדי שיוכלו לשווק שהלהקה הלחינה פסקול ולא רק הצמד?
בכל מקרה, המוזיקה נשמעת אש, ואני אתנהג כאילו לא ראיתי שם את ג'רלד לטו לאיזה שנייה.
נמאס לכם מהירידות שלי על דיסני? מקווה שרק מהחלק שלי בנושא, כי הנה רוסט של דיסני שאורגן על ידי צוות האתר יחד עם הפודקאסט דיסני-פורמציה של זין הרמלין שד"ר ובהנחיית נעמה רק:
באותו הזמן בטוקיו נערך אירוע בערך באותו סדר גודל, "חגיגת מלחמת הכוכבים". לא יצאו משם הרבה דברים מעניינים, בין השאר הוקרן טריילר לפרסומת הצעצועים שיצאה משליטה "המנדלוריאן וחנן", אבל הוא לא זמין כרגע בדרכים המקבלות. בכל מקרה, ההכרזה הגדולה היא זאת: שון לוי, הבמאי של "דדפול & וולברין", יביים את הסרט הקולנועי הבא (אחרי "המנדלוריאן וגרוגו") שייקרא "מלחמת הכוכבים: לוחם הכוכבים" ("Starfighter"), והשחקן הראשי יהיה ריאן גוסלינג. כרגע אני עדיין לא בטוח שהם לא פשוט טעו בריאן, כי הוא נוטה יותר לעבוד עם ריינולדס. את התסריט יכתוב ג'ונתן טורפר, איתו לוי כבר עבד ב"פרויקט אדם" שלא אהבתי, אבל הוא גם אחראי על שתי סדרות שאני מאוד אוהב, "באנשי" ו"לוחם". בינתיים הם רק מוכרים אותו כ"לא סיקוול ולא פריקוול אלא הרפתקה חדשה לגמרי" ונתנו לו את התאריך האופטימי של מאי 2027, כי הרי דיסני מעולם לא הכריזה על פרויקט עתידי בפרנצ'ייז גדול ואז גנזה אותו.
עוד הוכרז שהפרק הקצר "הג'דיי התשיעי" מסדרת האנתולוגיה באנימציה "מלחמת הכוכבים: חיזיונות" יקבל מיני-סדרה מלאה שתעלה בשנה הבאה, וגם עוד מידע על כל מיני פרקים בעונה הבאה של האנתולוגיה הזאת (פרקים שימשיכו עלילות מעונות קודמות! פרק על דרואיד של נסיכה שיהפוך לרובוט ענקי! טוסטר משולשים! ילדה בטאטויאן עם דרואיד שהוא בעצם דוב!).
ועוד בעולמות הדיסני – טריילר מלא ראשון ל"ארבעת המופלאים", סרט שנראה באמת קורה:
זה באמת נראה שיפור לעומת "ארבעת המופלאים"ים הקודמים, אבל אני לא מצליח להתעניין. יש להם כוחות על שלא נראים כמו משהו מיוחד, מגיע נבל גנרי ויהיה קרב בעיר – זאת לא הנוסחה שראינו כבר אלף פעם והפסיקה לעבוד בסרטים האחרונים? אפילו הנבל מ"ת'אנדרבולטס*" נראה יותר מאיים בטריילר האחרון, וכוחות העל שלהם נראים הרבה פחות מרשימים.
בצעד חריג וכדי שלא יתנקשו בי, הנה משהו חיובי להגיד על דיסני ו"מלחמת הכוכבים": אם ראיתם את הטרילוגיה המקורית אחרי שנת 97', כנראה ראיתם אותה דרך מה שג'ורג' לוקאס קורא לו "המהדורה המיוחדת" ומה שהמעריצים קוראים לו "יא פסיכופט מטומטם תפסיק לשנות את הסרטים אנחנו רוצים לראות את הגרסא המקורית". לוקאס החליט שהוא בעצם צריך להחזיר פנימה סצנה מיותרת של ג'אווה, שחוזרת בערך על אותו טקסט בסצנה של גרידו מיד לפני כן, וגם שהאן לא יירה ראשון בגרידו, ועוד עשרות החלפות אפקטים ידניים ב-CG מכוער ושאר שטויות. שנים לוקאס טען שמבחינתו זאת הגרסא היחידה ואין אחרת, ובגדול זאת העריכה היחידה שזמינה בכל מקום, מדיסקים וסטרימינג עד הקרנות בבתי קולנוע. הדרך היחידה להשיג את העריכה המקורית היא מג'ק ספארו.
ביוני הקרוב ה-BFI, סוג של הסינמטק וארכיון הקולנוע של בריטניה, רצו לעשות פסטיבל של סרטים שמוקרנים על פילם (באנגלית זה נשמע יותר טוב: Films on Film) ולהקרין שם את "מלחמת הכוכבים" (כשעלה במקור ב-77' לא קראו לו "פרק 4: תקווה חדשה"), ואפילו היה להם עותק שמור במצב מצוין. רק מה – לוקאספילם ודיסני לא מרשים להקרין דברים כאלה כי זאת לא המהדורה המיוחדת. אז ה-BFI עשו משא ומתן שפרטיו חסוים – אני רק אניח שהם הקריבו איווק או משהו – ואחרי כמעט 20 שנה שכנעו איכשהו את לוקאספילם-דיסני להקרין באופן חד פעמי, לשני לילות בלבד, את העותק המקורי של "מלחמת הכוכבים". רואים דיסני? כשצריך אני גם מפרגן! עכשיו נשאר רק לקוות שזאת לא מעידה חד פעמית וכולנו נוכל לראות שוב את "מלחמת הכוכבים" ולא את גוש הכיעור שזמין בדיסני+.
נישאר בעולם הפילם: הייתם חושבים שפורמטי הקרנה רק יהפכו לפשוטים יותר, אבל לא, כי במאים כמו כריסטופר נולאן (באמת חשבתם שיעבור פוסט בלי שאזכיר אותו?) ועכשיו ריאן קוגלר מתעקשים להחיות גם כאלו ישנים לצד החדשים שלא מפסיקים להגיע. אני ניסיתי לעשות סדר בפוסט פה לקראת "אווטאר 2" והמימד השלישי שלו, ואז לפרט מה לעזאזל נולאן עשה עם "אופנהיימר", וגם הסברתי מה המיקס המוזר שדני וינלב הלך עליו ב"חולית 2" ואפילו דיווחתי מהשטח. אבל מה לעשות, בסוף אני סתם חנון של הדברים האלה שכותב בעין הדג, הנה ריאן קוגלר, במאי "חוטאים" שעולה עכשיו ובחור הרבה יותר כרזימטי ממני, מסביר את כל זה בהקשר של הסרט שלו:
שני דברים: ה-IMAX 70 מ"מ מרגש אותך? למה אנחנו עוד לא חברים? רוצה לבוא לביקור בארץ?
דבר שני, אם אתה כבר פה, אולי תשכנע את בתי הקולנוע בישראל להשתדרג סוף סוף ולהביא לנו את כל הפורמטים האלה? כי אין לנו כמעט כלום ממה שאמרת וזה כואב לי.
השלב הזה בסרטים של ווס אנדרסון
כשכבר יש כל כך הרבה שחקנים שצריכים לרכז את השמות של כמה בפריים אחד
מלחמת רוז ברוז
אוקי למקנמרה יש "חוש הומור" מאוד מסוים וחכם, אני פשוט ממש נגעל ממנו בדברים שהוא כותב שראיתי.
אדינגטון
מסתבר שזה עוד סרט שהוא כתב/חשב עליו לפני "תורשתי" ואירוע טראגי גרם לו להתאים את התסריט מחדש. אז יש סיכוי שזה יהיה סרט טוב לכל הפחות סביר.
פרס ה'פעלולים' אולי הדבר הכי טוב שיכול לקרות לאוסקר
אבל לא ברור למה לחכות ל2027? – כדי שהאולפנים יעבדו פרופר על סרטים במטרה שיהיו מועמדים לפרס? אם כל הרעיון והמטרה הוא להכיר בעבודה טובה בפרוייקטים שונים, מה הבעיה להכניס את זה כבר לעונת הפרסים של תחילת 2026, הרי לתת פרס להשיגים בקופות או איך שהם קראו לסרט הפופולרי ולבייש את הטקס, בזה לא הייתה להם בעיה להכניס מיד.
זה מעולה כי אני רוצה לראות עוד סרטים כמו Nobody ובמקום שיהיו ממוקדים רק בסרטי אינדי, נשמע שמיקוד גם בסרטי אקשן איכותיים יכול להיות מעניין ואולי עמק השווה ביחס למה שהקהל אוהב וביחס למה שהקהילה הקטנה של הוליווד אוהבת. לא שלא היו סרטי איכות מועמדים עם אקשן איכותי, אבל זה שונה מהדגש ששמים עליו בשנים האחרונות. זה דורש מהבמאים ואנשי הפעלולים לעבוד ממש צמוד ולהיות יצירתיים במיוחד. אחד הדברים שממש אהבתי ב'סמוראית כחולת העיין' שהיוצרים ממש טרחו כמו שעשו פעם דיסני עם הנסיכות שלהם, כשהציגו את מה שקורה בlive והיו מאיירים. אז עם הסמוראית ממש טרחו קודם לביים את כל הכיאוגרפיה עם פעלולנים בחיים ועליהם התבסס הקרבות בסדרה.
זה גם יאפשר לסרטים בתקציב ממש נמוך לנסות ליצור דברים שאפילו מפוצצי התקציב לא עושים. זה יחייב גם את כל הז'אנר של גיבורי העל לעלות רמה. ראינו את זה מעולה אצל האחים רוסו, שאנג צ'י ועכשיו גם "ספיידרמן: יום חדש" יבויים על ידי אותו במאי דניאל דסטין, ככה שאני מקווה שנראה את איש העכביש פעלולן במיוחד.
ואם זה לא מספיק עכשיו הם יהיו גם חייבים לצפות בכל הסרטים!
שמישהו כאן כתב שהמצביעים לפרסי האוסקר לא נדרשים לצפות בכלל בסרטים – הייתי בשוק. כאילו מה, רגע אז איך אתם…? אין לי מושג אם יהיו מחוייבים רק לקטגוריות הראשיות ואם משהו כמו קטגוריית ה'פעלולים', זה לא יחול. אני מקווה שכן, כי ככה לכל הפחות יש כבוד בנבחרים. לא פלא שהוליווד התנהלה כמו מוסד סגור שמנותק משאר העולם והרגיש כאילו הם בוחרים רק מה שטרנדי ו'נכון' בקהילה שלהן. לפחות עכשיו הם יהיו מחוייבים לצפות ואולי לא יבטלו ז'אנרים ויצירות שהן לא כוס התה שלהם. תכלס זה דיי משעשע לדמיין שכל המדושני עונג, שכנראה התייחסו לעבודה שלהן כמשהו נעלה, יתחייבו לראות את סרט מארוול ה40 ומשהו, שאפילו אני אדלג עליו. הצופים הנוקמים: הדומסדיי של האקדמיה.
מסכימה עם יהונתן
מלחמת רוז ברוז המקורי הוא באמת סרט נהדר.
לא כל כך הצלחתי להבין מה זו הגרסה החדשה, אלו לא אותן הדמויות, (ולפי הטריילר יש ש הרבה יותר דמויות מהסרט המקורי) אבל לגמרי יש שם רעיונות שנלקחו ישירות מהסרט המקורי. זה רימייק של אותו הסיפור? זה סיפור אחר?
יש לי רעיון לרימייק
שאני לא מבין למה לא חשבו עליו עד עכשיו, או למה זה לא בוצע עד עכשיו או למה ולמה. אפשר לעשות מזה גרסא עדכנית שתהיה הצלחה מובטחת, עם אפס סיכויים להכשל.
מקגייוור.
באמת מוזר
שעד היום לא עשו רימייק למקגייור
טוב שנזכרו
בניינטיז כרטיס היה עולה 18 ש"ח בימי ראשון (בזמנו זה היה 50% הנחה)
הלב והנשמה של מייק פלנגן
האמת היא שכן, באופן לחלוטין לא אירוני, ראינו את הלב והנשמה של מייק פלנגן ב-The Haunting of Hill House. למעשה, זאת הביקורת המרכזית שלי עליו – שבסופו של דבר פלנגן לא התאפק וזה נהיה שמאלץ. זה לא שפלנגן לא יכול להיות אכזרי (Oculus, נניח), אבל בבירור יש לו דחף לפעמים להשפריץ אהבת אדם ולרצות לחבק את כל הסביבה.
אוו נשמע חמווווווווד🥰
הוא יוצר סדרות אימה נכון?
בנושא אחר
כמה "ימי קולנוע ישראלי" יש? כבר היו יומיים מתוך 4 של סרטים שקשורים לשואה ב 10 ש"ח. מי הולך לכל כך הרבה ימי קולנוע? האם יש להם בכלל קהל?
המשך נושא אחר
זה נחמד בשבילי (לא שאני הולך ליום קולנוע הזה, אין זמן). פשוט מאיפה זה הגיע? לא היו כל כך הרבה ימי קולנוע בשנים קודמות.