1. אוסקר אייזק יככב בעיבוד הקולנועי של Metal Geat Solid ובו הוא יגלם את הגיבור, נחש מוצק (Solid Snake).
מדובר בצעד מעניין, שכן Metal Gear (מבית קונאמי היפנית) היא סדרת משחקים עם אחת העלילות המורכבות והסבוכות בעולם משחקי הוידאו או בכלל (הודות ליוצר שלה הידאו קוג'ימה, האיש שאחראי על הלהיט "חייזרים ועובָּרים"), שזה התירוץ שאני נותן כדי להתחמק מהצורך להסביר על מה הסדרה הזו (בקצרה: מלחמות גרעין וקופסת קרטון).
אתם ודאי מכירים את הסרטונים והכתבות שיוצאים כיום עם הכותרת "Ending Explained", גם אם מדובר בסרט של דורה החוקרת. ובכן, Metal Gear היא בין הזיכיונות הבודדים שזקוקים לכתבות מהסוג הזה (ואם לא כתבות, אז דוקטורט) וקשה לדמיין איך העלילה הזו תתורגם לקולנוע. נו, מזל שהתסריטאי של "עולם היורה" ו-"עלייתו של סקייווקר" אחראי על התסריט!
אוסקר אייזק אגב קיבל את הבשורה על הליהוק באמצעות שיחה מוצפנת בת שעתיים.
2. נמשיך עם כריסטופר נולאן שמסתמן כבחור עם פה ג'ורה (אבל ג'ורה בריטית ומנומסת כזאת). לאחרונה הוא טען כי עמיתים שלו התלוננו על הסאונד מיקס בסרטים שלו (ואחרי שראיתי את "טנט" אולי זה לטובה), ונולאן לא מבין מה הביג דיל. ובכן, זה אכן לא כזה עניין גדול אם אתה לא מעוניין שמישהו יבין את הדיאלוגים שלך, דבר שכנראה נולאן לא חפץ בו.
עוד לא הספקנו להרים את המשקף שנפל מעינינו מרוב תדהמה (ועוד בשעת התה!), וכעת הוא יצא נגד ההחלטה של אולפני וורנר לשחרר את הסרטים שלהם ב-HBO Max – עם הציטוט הבא: "חלק מיוצרי הקולנוע הגדולים של התעשייה שלנו וכוכבי הקולנוע החשובים ביותר, הלכו לישון במחשבה כי הם עובדים למען האולפן הטוב ביותר, והתעוררו לגלות שהם עובדים בשירות הסטרימינג הגרוע ביותר". וואי וואי וואי וורנר. לא הייתי שותק, הייתי משתק את הסאונד בסרטים שלו שאתם מפיצים בפלטפורמת סטרימינג הגרועה שלך.
ובכל זאת, ייתכן והצדק עם נולאן, ובאמת נעשה פה קטע מסריח. וורנר מנעו מאולפני לג'נדרי (שמימנו 75% מהסרט) למכור את "גודזילה נגד קונג" לנטפליקס תמורת 225 מיליון דולר (בעיסקה שדומה ל-"מוגלי" בזמנו), ולג'נדרי גילו, יחד איתכם ואיתי, כי הסרט עובר אל "שירות הסטרימינג הגרוע ביותר" (הם כנראה לא גולשים בוואלה VOD). זה מעניין, כי אם הסרט היה עובר לנטפליקס, גם הקרנות קולנועיות סדורות "גודזילה נגד קונג" לא היה זוכה לראות, בניגוד ל-HBO Max שם הסרטים החדשים עדיין יוקרנו בקולנוע.
סוכן אחר צוטט כשהוא אומר "מעולם לא היו כל-כך הרבה אנשים שכועסים על ישות אחת" ויש לי הרבה מה לומר על המשפט הדבילי הזה, אבל אצטט במְקום זאת את התגובה האהובה עלי ברדיט: "תגידו מה שתגידו על היטלר, הוא לפחות לא הכריח אותנו לראות סרטים בבית".
מבחינתי, זה מסכם את העליהום סביב וורנר. נכון, אולי המהלך לא הוגן עבור גורמים מסוימים בתעשייה, אבל בואו נשים דברים בפרופורציה: אנשים שהלכו לישון בתור שחקני קולנוע והתעוררו בתור שחקני שירות סטרימינג – בעיקר בזמנים כאלה – לא מדירים שינה מעיני.
3. מת'יו ווהן מתכנן עוד שבעה סרטים ביקום קינגסמן וסדרת טלוויזיה. אלה בהחלט חדשות טובות למישהו, אני מניח. לוּ רק מת'יו ווהן היה משולהב באותה מידה לקיק אס. או אקס מן. או כל פרויקט אחר שאינו קינגסמן, מה נסגר.
4. ערוץ Epic Rap Battle of History חזר – לא מההפוגה (כאלה יש לו הרבה) אלא לעצמו, כי חלפו שנים מאז אנשי הערוץ הוציאו סרטון מוצלח כל-כך: הארי פוטר נגד לוק סקייווקר בלגו! כעת נותר לחכות לפרק "כריסטופר נולאן נגד אולפני וורנר".
5. שוב דצמבר, ואנחנו מתחילים את עונת הפרסים. לא, לא זאת שאתם חושבים עליה: סוף השבוע הזה ייפתח עם The Game Awards, האוסקר של עולם המשחקים.
מלבד העובדה ש-The Last of us: Part II יגרוף כנראה את הפרסים הגדולים (ובצדק), מספר כוכבי קולנוע צפויים להגיש בטקס פרסים, ובהם טום הולנד (שלפי השמועות יציג את הטריילר הראשון לסרט Uncharted בכיכובו), גל גדות (אולי עם טריילר #58 לוונדר וומן) וברי לארסון, שבין הפרסומת החדשה שלה עבור נינטנדו או הקוספליי שלה למטרויד, מסתמנת כגיימרית להוטה יותר ממני (כאילו הייתי צריך עוד סיבות לאהוב אותה).
אפרופו אנשים מפורסמים שלא ציפיתם לגלות שהם גיימרים: הבמאי ג'ון קרפנטר הוא, מסתבר, חובב גדול של סדרת Assassin's Creed וטרי קרוז משחק עם הבן שלו דאנגנרונפה.
ואם כבר אנחנו בשוונג של משחקי וידאו, ריק ומורטי בכלל לא מפרסמים, מה פתאום, את הפלייסטיישן 5:
6. בואו נדבר שניה על פתיחי קולנוע. פתיחי קולנוע מזכירים לנו, הצופים, לא רק למי שייך הסרט אלא כי אנחנו עומדים לפתחה של חוויה קולנועית גדולה מהחיים – גם אם זה מול המסך הקטן בבית. כשהקו בין קולנוע לטלוויזיה הולך ונעלם, הפתיחים דוגמת הגלובוס של יוניברסל או ההר של פרמאונט הכרחיים על-מנת שנדע (כבר בדקה הראשונה) שאנו לא מתיישבים לראות עוד פרק של סדרת טלוויזיה.
אתם יודעים אצל מי זה חסר?
נטפליקס. הפתיח הגרפי העבש של נטפליקס (ה-"טו טוווו" הידוע) מופיע לפני סדרות וסרטי מקור ללא אבחנה בין השניים – וזה מעיק. בחייאת נטפליקס, כבר השקעתם 200 מיליון דולר בסרט. תנו לנו להרגיש תג המחיר הזה.
אני מספר לכם את זה כי באופן אבסודי, קיים לנטפליקס פתיח קולנועי מיוחד (של איזה אחד, האנס זימר):
נכון מדהים? את הפתיח הזה נטפליקס שמים רק לפני הקרנות פיזיות של סרטיהם בבתי הקולנוע. כלומר, אולי 20 אנשים ברחבי העולם צפו בו בהקשר הזה. אני מבין שהפתיח הזה נמשך 16 שניות שעשויות להבריח צופים חסרי סבלנות שיושבים בבית, אבל אם זה הפתיח שיברך אתכם ואותי בכניסה לסרטי המקור של החברה – אולי כולנו נבוא אליהם מראש בגישה חיובית יותר.
7. גל גדות תככב במותחן הריגול Heart of Stone ותקבל על זה 8 ספרות, מה שממצב אותה אי שם בראש טבלת השחקניות ההוליוודיות המרוויחות ביותר (ואולי גם בראש טבלת השחקניות הישראליות המרוויחות ביותר. אני רק צריך לבדוק אם שירה האס הרוויחה יותר מ-40 מיליון שקל על "אסיה" או פחות).
8. אף אחד לא כל כך חושב על המפיקים של האוסקרים, כי אף אחד לא כל כך חושב על מפיקים. אז של האוסקרים? למי אכפת?
ובכן, אולי לנו, כי השנה יפיק אותם (ביחד עם שני מפיקים אחרים, אחת מהן הפיקה כמה מסרטיו של טרנטינו) סטיבן סודרברג, כי מסתבר שאין דבר שהאיש הזה לא עושה כדי להעביר את הזמן. טוב, יש לקוות שזה יגרום לאוסקרים השנה להיות יותר מעניינים.
9. שאלת עתידו של "הפנתר השחור" עמומה, אך רבים סבורים כי הדמות של שורי, בגילומה של לטיטיה רייט, תיכנס לנעלי הדמות הראשית בסרט הבא, במְקום צ'דוויק בוסמן המנוח. ובכן, אם אכן היו תכניות כאלה הן כנראה לקחו פסק זמן לאחר שהשחקנית שיתפה בטוויטר סרטון יוטיוב בן 70 דקות שמכחיש את כל עניין הקורונה. מחיקת הציוץ לא עצרה את גל התגובות הזועמות, ולטיטיה נאלצה למחוק את חשבון הטוויטר והאינסגרם שלה – ואולי גם את הנוכחות שלה ב-MCU.
ילדים, אל תשתפו דעות בטוויטר. הן ממילא לא מעניינות אף אחד.
10. אלפרד מולינה יגלם את דוקטור אוקטופוס ב-"ספיידרמן 3", מה שאכן מעלה את החשד כי הסרט הבא יהיה מעין ספיידרוורס של ה-MCU (כזכור, הוכרז כבר כי ג'יימי פוקס ישוב בתור אלקטרו ושדוקטור סטריינג' יופיע בסרט כדי לעשות משהו קסום כזה או אחר). ישנן גם שמועות על הצטרפותם של אנדרו גארפילד, טובי מגווייר, קירסטן דאנסט ואמה סטון, אולם כרגע לא נראה אישור "רשמי" לנושא, וכנראה לא נראה עד הסרט עצמו. ואני אומר, תחזירו את טופר גרייס כונום, פחדנים.
11. גדעון סער פרש מהליכוד. אין ברירה, חייבים לדבר על פוליטיקה בעין הדג. זו האופנה.
סתם נו. הסיבה שאני מספר לכם את זה היא בגלל המפלגה החדשה שהוא הקים: "תקווה חדשה" – והאינטרנט הישראלי עף על בדיחות "מלחמת הכוכבים", בין אם זו תמונה ראשונה מהקמפיין, טענות על כך שהוא מסית' ובדיחות נוספות עצלניות למדי (איך אף אחד לא לקח את מגש הכסף שהוא "מוף גדעון סער"?). כמה יוצאי דופן נזכרו דווקא בתקווה אחרת, שעירה יותר.
התקווה הישנה!@AlfiGuri pic.twitter.com/MLCwjBdp0X
— Yaniv Raz (@yaniv_raz) December 8, 2020
12. בואו נהיה ילדים טובים ונתמוך בתעשיית האנימציה הישראלית: סרט אנימציה לילדים אודות שיריו של שלמה ארצי צפוי להיות משודר ביס ביום שישי הקרוב (ובמקביל הוא יעלה גם ב-VOD).
13. בכנות, לא יודע למה אני טורח לסקר כל פרק של "המנדלורי" כשהבחור הזה בחצי דקה סיכם את כל פרקי הסדרה:
14. עונת הפרסים של הסרטים (זוכרים את אלה?) עדיין לא ממש התניעה, ובכל זאת יש כמה ניצנים שלה. למשל, פרסי האקדמיה האוסטרלית, או נציגי כל מדינה לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר לאוסקר, או המועמדים לטקס פרסי גות'אם.
יהונתן יכול להסביר יותר טוב ממני את הנושא (בקצרה: פרסים סופר אינדי שעיקרם הוא להגיד "ראשון!"), ואין להם ממש הרבה קטגוריות , אז נתמקד במועמדים לפרס הראשי: "עוזרת אישית", "פרה ראשונה" (שוליית אופה ובחור סיני גונבים במערב הפרוע חלב על מנת להתעשר. פחות מערבוני משזה נשמע), "אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד" (אני בשוק שזה יצא השנה, מרגיש שצפיתי בו מזמן), "רליק" (סרט אימה. אֵם ובת מגיעות לבית כפרי כדי למצוא את הסבתא שנעלמה) ו-"ארץ הנוודים" (שכרגע מסתמן כסוס המוביל במרוץ האוסקר).
והסיבה שנתמקד בהם היא כי זאת ככל הנראה הפעם הראשונה שטקס פרסים שאינו ייעודי לנשים ובו כל הסרטים שמתמודדים על פרס הסרט הטוב ביותר בוימו על ידי נשים.
15. ונסיים ברשימות. זה הזמן הזה בשנה בו כולם מסקרים את רשימת הסרטים הטובים ביותר של השנה, על אף שדצמבר רק התחיל ואמורים לצאת בו כמה סרטים מדוברים. בכל זאת, אפשר ללמוד מהם דבר או שניים על הסרטים שאנשים אהבו השנה, או, למצער, מבקרי קולנוע.
מיותר להתייחס לכל רשימה בנפרד (וגם עוד לא כולן יצאו), כי לכולן יש בחירות לא שגרתיות כדי להראות "תראו איזה מגניבים אנחנו" (מגזין TIME למשל הציב את "ביל וטד 3" במקום העשירי ו-Vanity Fair חושבים ש-"פריקי" זה הסרט השמיני הכי טוב של השנה) אבל ניתן בין כל הרשימות האלה להבין, פחות או יותר, מה הקונצנזוס, והמסקנה היא כזו: "פרה ראשונה" הוא כנראה הסרט הטוב ביותר של השנה.
חביב הפסטיבלים "ארץ נוודים" מככב במרבית הרשימות וכמוהו גם "אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד", "עוזרת אישית" ואפילו "אני חושבת לגמור עם זה", אבל "פרה ראשונה", שימו לב, נמצא במקום הראשון ברשימה של TIME ושל המבקר של אינדיוייר, מקום שני ברשימה של Esquire ומקום שלישי אצל הניו יורק טיימס, בעוד "ארץ נוודים" נמצא באותן רשימות, בהתאמה, במקום השמיני, הרביעי וגורנישט. לצד זאת, Vanity Fair דווקא לא הכניסו את "פרה ראשונה" לעשירייה שלהם ואילו את "ארץ נוודים" הציבו במקום החמישי (אבל אני מזכיר לכם שזו אותה רשימה ששמה את "פריקי" במקום השמיני).
המשעשע הוא לראות את המקום הראשון בכל רשימה; ניו יורק טיימס בחרו ב-"סרט המשך בוראט" (מקום #35 ב-Esquire, מקום #43 בגארדיאן והיעדרות משאר הרשימות), Esquire בחרו ב-"דיק ג'ונסון מת" (#9 אצל הניו יורק טיימס, #22 בגארדיאן והיעדרות משאר הרשימות) ואילו Vanity Fair בחרו במקום הראשון את "The Nest" (שלא נמצא באף רשימה אחרת בינתיים, ויהונתן רוצה לציין שהוא לא משהו).
קשה לומר איזו רשימה אפשר לקחת ברצינות, אבל המושקעות ביותר – ועם כמה שפחות בחירות הזויות – הן הרשימה של Esquire (שלפחות טורחת לרשום מעליה "עד כה", בידיעה שהשנה עוד לא נגמרה) והרשימה של הגארדיאן (שעדיין מתעדכנת מדי יום, כרגע היא במקום התשיעי).
הידד לאינטרנט
כמה הערות:
1. למקרה שזה לא היה ברור – כל הכתבה על "שיחה בת שעתיים" היא סאטירית. המשחקים של קוג'ימה עמוסים בשיחות מהסוג הזה. לזכותו ייאמר שהעלילה יכולה להיות מעניינת מספיק גם כדי לעבור בדרך הזו.
3. מה בדיוק היה רע בקינגסמן? אני אישית הייתי שמח לראות עוד סרטים בהם ג'נטלמן בריטי שר בקולי קולות שירי קאנטרי במבטא סקוטי, והסיידקיק של הנבל יותר מחושבת ושפוייה ממנו.
4. דווקא חשבתי שזה אחד הראפים הפחות מוצלחים שלהם. ההתרחשויות עמוסות מדי ורוב השורות לא נחתו כמו שצריך. אני אישית אוהב את קרב הראפ של במאי הקולנוע, או הג'וקר נגד פניווייז, שמגלה פנינה חדשה בכל פעם ששומעים אותו.
5. בתור אתר קולנוע, אפשר גם לציין שעוד אחד מהמתמודדים על הפרסים הגדולים מול The Last of Us הוא Ghost of Tsushima – משחק סמוראים ששואב הרבה מאוד השראה, לפי טענתו, מהסרטים של קורוסאווה. (עד כדי כך, שיש למשחק אפשרות "מצב קורוסאווה" בשחור-לבן עם גירעון של סרט ואפקטים נוספים).
גם כן, נחמד לראות סלבריטאים משחקים, אבל התיאור של האתר ל"דאנגאנרונפה" העלה לי את הסעיף.
9. מקווה שיחזירו את השחקנית של שורי למרות הציוץ המטופש שלה. היא היתה הדבר המוצלח ביותר בסרט הסטנדרטי הזה לדעתי ולראות אותה ממלאת את התפקיד יכול להיות נהדר. (די בטוח שהיה קומיקס כזה, נכון? זה לא רעיון חדש)
10. אז איזה ספיידרמן זה? לאיזה סדרה הוא שייך? איבדתי כבר ספירה מרוב ריבוטים, רימייקים וקווי זמן מקבילים. זו סדרה חדשה? המשך לסדרת "X מהבית"? מיילס מוראלס יהיה שם?
13. זה נהדר. זה כל מה שיש לי להגיד.
14. "פרה ראשונה" נשמע כמו סרט שהייתי רוצה לראות. מה הסיכויים שלו באוסקר, אם יתמודד?
ובכן
לגבי 1, טוב, מן הסתם לא באמת חשבתי שככה אוסקר אייזיק קיבל את הבשורה (אבל אני מקווה שכן).
טסושימה נהדר אבל לצערי בורסת ההימורים לא לטובתו (מה גם ש-TLOU II הוא באמת המשחק הכי טוב של השנה, אם לא פיסת המדיה הכי טובה של 2020).
14. תסריט, אולי כמה פרסים טכניים
לדעתי שם זה נגמר. זכיות רק במקרה מאוד מאוד קיצוני. אולי אני ממעיט בערך הקמפיין הלא רשמי להעמיד במאיות לאוסקר השנה ונראה את קלי מועמדת על בימוי.
Quid pro quo
– לגבי וורנר, ראיתי כבר תגובות של אנשים שכה בטוחים שהמהלך הזה יקבור אותם שהוא כינה אותם "Former Bros". כנראה הגזמה, אבל כינוי משעשע.
– לגבי "קינגסמן": בבקשה תפסיקו. אף אחד לא צריך את זה.
– גם כריסטופר נולאן יגיש פרס בטקס ה Game Awards. אקראי משהו.
– אם כל השמועות הנ"ל של "ספיידרמן 3" לא מספיקות, עכשיו יש כאלו גם על הופעה של צ'ארלי קוקס בתור דרדוויל, כי אם כבר מולטיוורס אז עד הסוף.
– טיזר אווירתי ל"קלריס", סדרת המשך ל"שתיקת הכבשים" שתעלה ב-CBS. השחקנית רבקה ברידס תכנס לנעליה של ג'ודי פוסטר.
– בסופ'ש האחרון התקיים כנס קומיקס בברזיל, אבל נראה שהדבר המעניין היחיד שהציגו בו היה טיזר ל"גודזילה נגד קונג" (שטרם עלה לרשת באיכות טובה). מה שכן, נראה שמחר דיסני צפויים לתת הצצות לפרוייקטים ידועים וגם חדשים בגזרות של מארוול / סטאר וורס / פיקסאר.
אבל דרדוויל של צ'ארלי קוקס זה לא מולטיוורס
הוא באותו יקום של ה-MCU, לא?
(אבל כן בא לי עכשיו על דרדוויל של בן אפלק בסרט)
טכנית כן
אבל חוץ מרפרנסים פה ושם, היקום הנטפליקסי לא ממש התייחס ליקום הקולנועי. אז אני מחשיב את זה.
ולמה שתגיד כזה דבר?
מתכנן עוד שבעה סרטים לקינגסמן
איך אומרים, "טוב אחי"
קים קי דוק מת
מכירים אותו בגדול בזכות שני סרטים ואז הרבה "רגע מה", אבל שני הסרטים שמכירים אותו בזכותם ("קיץ אביב חורף סתיו קיץ אביב סתיו חורף" ו"להרגיש בבית") הם שני סרטים שראוי להכיר ביותר.
שווה טראפיק גם כאן
טריגר תקיפה מינית ופדופיליה
6 גברים מעידים שהמדובב מומי לוי תקף אותם מינית. בתגובות השונות לכתבה ועקבותיה עלו עוד קומץ מגיבים שמחזקים את העדויות. הוא מכחיש באמצעות עורכת הדין שלו.
(במאמר מוסגר, מעניין לראות את תגובותיה כשאי אפשר להאשים את הקרבנות בכך שהם נשים ולכן "רצו את זה".)
בדיוק כמו קווין ספייסי
קווין ספייסי הפך למוקצה מבחינת הוליווד. השחקן היחיד שעד כדי כך הפך למוקצה מבחינת הוליווד מבלי שישפט ויתגלה כאשם גם מבחינה חוקית.
האם זה קשור לעובדה שקווין ספייסי הטריד גברים? אנחנו לעולם לא נדע, אבל לתחושתי זה בהחלט קשור.
לא בטוחה
משום שמה שמו, הבמאי של אקסמן, יצא בזול
ומייקל ג׳קסון
כלומר, קל להתביית על ספייסי אבל לא בטוחה שזו הטאבו על תקיפת גברעם.
יחד עם זאת, המקרים מאוד דומים, כולל התגובה על ׳יציאה מהארון׳ כאילו שזה מה שעקרוני כאן.
ויינשטיין וקוסבי הועלמו עוד לפני שהורשעו
גם בארץ צ'יקי ארד בינתיים הועלם לחלוטין. נראה לי שמה שמשמעותי כאן הוא חומרת המעשים (וכל האנשים שמוזכרים כאן מואשמים בדברים חמורים יותר מנניח, לואי סי קיי), וכן באיזה טריטוריה אתה פועל (קהילות ליברליות, כמו תעשיית הקולנוע, הן פחות סלחניות בעניין הזה, ולכן פוליטיקאים/עיתונאים כמו רמון או ינון מגל מצליחים להתאושש).
לואי סי קיי גם הועלם
הוא מנסה לחזור, אבל בארה"ב פחות זורמים איתו, בכללי בארה"ב יש בקלאש מאוד חזק כנגד עבריינות מין (או גזענות) והאמת שזה נחמד שהרעים מפחדים.
בישראל, מדינת המקלט של פדופילים יהודים מרחבי העולם, פחות מתרגשים מעברייני מין ולכן שמחו לקבל את סיקיי ואת המופע שלו, כמו שערימות של אנשים הלכו להופעה ההיא של ערן צור עם האנס המורשע יובל מסנר (בערך הויקיפדיה שלו יש לינק לתמלילי המשפט שכוללים הודאה גרפית מאוד במילותיו שלו לאונס הברוטלי מאוד שביצע בקטינה, אם זה היה עניין של חומרת המעשים זה לא היה עובר חלק)
רועי ארד בחר להעלם, גם עמנואל רוזן. איבגי קיבל פרסים *אחרי* שנפתחה חקירה במשטרה, חלק מהסגל של אייל גולן עדיין סוחב משפטים על ענייני הקטינות ועדיין פעילים בסצינת המוזיקה, מספר זמרים מכי נשים עם תעודות עדיין פעילים במרחב הציבורי (יש נצר למשפחת בנאי, ויש את ההוא שמשת"פ מידי פעם עם עמותות נגד התעללות בחיות).
ואני חייבת לציין שבתור חננה שמעולם לא עבדה קשה כדי להתערבב עם סלבס, כל פעם שיש כתבה כזו אני נזכרת בעוד סלב נצלן קטינות ש'פגשתי' בדרך כזו או אחרת. יש קומץ שאם יום אחד תתפרסם עליהם כתבה לא אופתע, על אחד פורסמו אישומים לפני כמה שנים. למרבה ההקלה אני מכירה נערות שברחו מהם, אבל אין לי ספק שעל כל אחת שנגעלה או נרתעה, היו גם מי שנפלו קורבן.
אני חושבת שזה יותר עניין גיאוגרפי, בארץ עברייני מין לא נעלמים אם זה לא מבחירה.
הועלם איפה
כלי תקשורת מסוימים בארה"ב פחות זורמים איתו, ואולי גם חלקים בטוויטר, אבל את האלבום החדש שלו הוא לא הוציא על רקע וואקום, ולא לקהל ישראלי. אז סיקיי לא זוכה לחיבוק התקשורתי הרחב לו הוא זכה בפעם הקודמת, אבל קהל (אם אני מבין את המצב נכון) עדיין יש לו, ולא רק בארצנו.
(כל זה לא מבטל את הנקודות על היחס הסלחני פה בארץ לעבריינים כאלה ואחרים).
אני לא יודע מה זה "בחר להעלם" במקרה כמו רועי ארד
תמיד יותר נוח למסגר את הדברים האלו כפרישה מרצון, אבל קשה לי להאמין שהבמות שלו (עולם השירה, עיתון הארץ) היו סולחים לו בקלות. מסנר כנראה "נפל בין הכיסאות" בזכות זה שהוא מפורסם מדרג שני, ואנשים קצת פחות מודעים ואכפתיים למי שנמצא מאחורי הקלעים (כנ"ל לגבי האנשים מאחורי הקלעים של אייל גולן שהם לא הוא עצמו). איבגי די נמחק בעקבות האישומים נגדו (גם אם הייתה תקופת ביניים שבה עוד נתנו לו כבוד).
בסופו של דבר, אני לא חושב שהמצב בארץ מושלם, אבל גם ה-Cancel culture האמריקאי המוחלט הוא בעיני בעייתי (נניח המקרה המצער של ג'פרי טובין, או אנשים כמו עזיז אנסרי, שהקריירה שלו נבלמה בשל התנהלות בעייתית, אבל לא כזאת שראוי לסיים בגללה קריירה).
יש לי אינספור מחשבות בעניין
למשל, יש את סיפור המרצה מהטכניון שסיפר בדיחה ממש גרועה והתיחס בקז'ואליות לתרבות הפורנו- שלא לדבר על האוירה שהתבטאות מעין זו יוצרת בכיתה וירטואלית או גשמית. יחד עם זאת, נשמע מהאופן שבו סופרו הדברים (וצפיה בוידאו) שהתגובה הסטודנטיאלית והממסדית היתה קצת אובר קיל.
רק שעלעול בתגובות של סטודנטים לגופו של הסיפור, מצביע על כך שיתכן וזו לא הערה בוטה ראשונה של אותו מרצה.
וזה בעצם העניין גם עם אנשים אחרים- כמו אנסרי או ההוא שהתפוטר מהנחיית טקס האוסקר וכו'- התנהגויות כאלו הן כמעט אף פעם לא מקרה יתום, אלא שיקוף של הלך רוח ותעוד חד פעמי של גישה קיימת. לכן אני הולכת ומאבדת את האמפתיה כלפי אנשים שהפסידו הרבה בגלל "פליטת פה".
לגבי המרצה, מדובר באדם שביצע את ההתבטאות שלו במסגרת העבודה
כלומר יש כאן עילה ישירה לפיטורין, גם אם צריך להפעיל שיקול דעת. זה שונה בעיני מהמקרה של ענסרי, שהתנהג בצורה כנראה לא נאותה בתוך אינטימיות זוגית, בצורה שלא מעלה חשש (עד כמה שידוע לי) לגבי ההתנהגות שלו במסגרת מקצועית, ולא בהכרח מעידה על התנהגות סדרתית. אבל אולי אני "משוחד" כיוון שמאוד אהבתי את הפרסונה שלו עד אותו הרגע.
אנצל את ההזדמנות לציין שאני מאוכזב שאנדרווד/ספייסי לא הוציא סרטון השנה
מצד שני, עוד יש קצת זמן עד כריסטמס
אני לא מבין, 2020 לא הייתה מספיק קשה גם ככה?
(ל"ת)
אם אתה צריך לשאול, התשובה שלילית
(ל"ת)
מומי לוי לא יכול להרוס לי את הסרטים הקלאסיים של דיסני החוצפן!
(ל"ת)
אנצל את ההזדמנות לענות ל"עניין" שלי
בכתבת המשך עם עוד עדויות, עורכת הדין בהחלט האשימה ילד בן 10 ששמר על קשר עם האנס שלו (לכאורה וזה). כן, היא בהחלט לא מפסיקה להפתיע..
לא. מקשיבים. למה. שאומרים. עורכי הדין. של ההגנה.
התפקיד היחיד שלהם הוא להוציא את הלקוח שלהם זכאי. לא משנה כמה מלוכלך זה יהיה.
לא בצדק
לסט אוף אס 2 הוא משחק עם עיצוב טכני טוב, אבל ממש גרוע מכל בחינה אפשרית אחרת. מי שרוצה הסבר קצת יותר מעמיק יכול להקשיב לביקורת של יאצי קרושו.
ובכל זאת
גרף לבסוף את מספר הפרסים הגבוה ביותר בתולדות הטקס (כולל משחק השנה, בימוי ונרטיב), כשההצבעה, כזכור, מתחלקת בין חבר שופטים בינלאומי (90%) והקהל (10%) – וזאת אחרי ששבוע שעבר הוא הגיע להישגים דומים בגולדן ג'ויסטיק (שמורכב רק מהצבעות הקהל).
אולי הגיעה העת להשלים עם העובדה שזה פשוט משחק טוב?
הייתי שמח שיתחיל פה דיון על המשחק הזה כי יש הרבה על מה לדבר אבל לצערי לא נראה לי שזה האתר המתאים.
עליי דרך אגב המשחק השאיר רושם מאוד חזק וככל שעובר הזמן אני מסתכל עליו בצורה יותר חיובית.
אכן אציין שלמרות שהנועזות והעיקשות של רם
אנחנו עדיין לא אתר של משחקי וידאו ומחשב, וזה עדיין אוף טופיק. אנחנו אומנם יותר נוחים עם אוף מבעבר, אבל מכיוון שספציפית נראה שדיונים על "האחרונים מאיתנו" יתפוצצו לכיוונים לא רצויים, אשמח שהם לא יתפתחו.
טוב, צודק
אגב "אחרוני הג'דיי" הוא סרט מלחמת הכוכבים הכי טוב.
[בורח]
הכי טוב אחרי אימת הפאנטום
(ל"ת)
חבל ומצטער אם אני עובר פה על חוקים
חלילה שהאתר ידווח על משחקי מחשב באופן קבוע אבל במקרה "האחורנים מאתנו 2" אני חושב שיש סיבה טובה לדיון עוף. הוא עושה דברים מאוד מעניינים מבחירה סיפורית ולדעתי הוא משחק שמצליח לממש את הפוטנציאל של נארטיב במשחקי מחשב ומראה את הייחודיות של סיפור אינטרקטיבי. נכון שהמשחק גם גורר תרבות דיון מכוערת בסגנון השיח סביב "אחרוני הג'דיי" אבל אני רוצה להאמין שבעין הדג זה יהיה שונה(אולי קצת נאיבי מצידי, לא יודע).
ושוב מצטער אם ההודעה הזאת לא במקום אבל המחשבה של דיון על המשחק הזה בעברית בסביבה בוגרת קורצת לי מידי.
הכל טוב, אין על מה להצטער
רק הסברתי למה לא נלך לכיוון הזה, בכל זאת.