1. כפי שאלינה ציינה בדוח"קו, לא מעט סרטים בעלי פרופיל גבוה נדחו:
"לא זמן למות" ינסה כעת לא למות באפריל 2021 (אזכיר כי תאריך היציאה המקורי שלו היה לפני הקורונה, בנובמבר 2019. ראשי יוניברסל ודאי אוכלים את הכובע על הדחייה הראשונה הזו); "איש העטלף" עובר ל-2022 יחד עם "הפלאש", והילדים ב-"שהאזאם! 2" כבר יהיו אחרי צבא כשהסרט ייצא ב-2023. הספין-אוף "בלאק אדם", בכיכובו של דוויין ג'ונסון, נדחה לתאריך לא ידוע; "חולית" הוא כעת סרט של אוקטובר 2021 ו-"מטריקס 4" ינסה מזלו מעט אחריו בדצמבר 2021; "עולם היורה 3" נדחה גם הוא ל-2022, אם כי לא בטוח שזה מצער רבים.
כרגע היחידה שהצליחה לעמוד בסחף הדחיות הנוכחי היא "וונדר וומן 1984", אבל מי שבאמת חושב שהסרט ייצא בדצמבר הקרוב הוא אופטימי אפילו יותר מדיאנה.
2. אז כן, "שהאזאם! 2" אולי לא ייצא בקרוב, אבל ידעתם שהבמאי שלו, דייוויד פ. סנדברג, מנהל ערוץ יוטיוב? יש לבּחור סרטונים די חביבים בהם הוא מלמד על דברים כמו שימוש נכון בקאטים, האמת מאחורי הקרנות מבחן, עקביות בצילומים וכמובן קלסיקה בהתהוות – סרטון שלו מפנה אצבע משולשת במשך 4 שעות (ופה ההסבר).
3. ומבמאי בשם דיוויד לבמאי נוסף בשם דיוויד: סרטו הבא של דיוויד פינצ'ר, "מנק", ייצא ב-4 דצמבר הקרוב. תאריך שכזה מבשר רק על דבר אחד: נטפליקס בונים על אוסקר. דבר שהוא די מתבקש, בהתחשב בכך שהאקדמיה אוהבת סרטים על תעשיית הסרטים (בעיקר אם הם מצולמים בשחור לבן, ויוכיח "הארטיסט")."מנק" יעסוק בתסריטאי האלכוהוליסט הרמן מנקיביץ' (גארי אולדמן) במרוץ נגד הזמן להשלים את התסריט של "האזרח קיין" עבור אורסון ולס (טום ברק). את התסריט של "מנק" כתב אביו של פינצ'ר בשנות התשעים.
4. "מנק" לא הסרט היחיד שיעסוק במאחורי הקלעים של קלאסיקות הוליוודיות (אין, אני אשף במעברים) כי סרט נוסף על איך עשו סרט קלאסי ידוע צפוי לצאת, הפעם על "הסנדק". אוסקר אייזיק יגלם את פרנסיס פורד קופולה וג'ייק ג'ילנהול את המפיק רוברט אוונס בסרט "פרנסיס והסנדק" אותו יביים בארי לוינסון (מאז "לכשכש את הכלב" הוא בכלל עשה משהו מעניין?). תסריט הסרט היה ברשימה השחורה של התסריטים, והוא נכתב על-ידי אנדרו פארוט. נשמע מעניין, אבל סרט מאחורי הקלעים של "אפוקליפסה עכשיו" נשמע יותר מסעיר. אבל היי, אולי הם שומרים את זה לסרט ההמשך.
5. ואם אנחנו כבר מדברים על סרטים (אוקיי, לא הכי מוצלח שלי, אני מודה, כדאי שאפסיק) – בארי ג'נקינס יביים את "מלך האריות 2". אמנם קל לגחך על הידיעה הזו ועל למה ג'נקינס צריך את זה, ואיך דיסני הרסו את הילדוּת ובוב איגר בעצמו נכנס לכם הביתה ורצח לכם את האיגואנה, אך בניגוד לסרט של ג'ון פאברו – בפני ג'נקינס עומדת משימה הרבה יותר קשה: ליצור סרט מאפס, עם שירים חדשים וכל מה שנלווה לזה (כאילו, אני מניח שהסרט של ג'נקינס לא יהיה מבוסס על "מלך האריות 2" המצויר, נכון?), ויש בזה משהו מסקרן. מה רע בלחזור לעולם של "מלך האריות" עם חומר חדש?
6. סוני הצליחו בעבר לבלבל אותנו עם ההופעה של מייקל קיטון בטריילר של "מורביוס" (וואו, הנה סרט אחד ששכחתי מקיומו), כשעדיין לא ברור אם הוא יגלם את "הנשר" מ-"ספיידרמן: השיבה הביתה" והאם היקום של סוני וה-MCU הם אותו אחד. כעת סימני השאלה מכפילים עצמם בריבוע, משום שג'יימי פוקס אולי ישוב לגלם את דמותו של אלקטרו מ-"ספיידרמן המופלא 2". כן, ההוא עם אנדרו גארפילד (שאגב, לדעתי ממש לא הסרט הגרוע שעשו ממנו). מה. לכל. השדים.
באותה נשימה הצליחו סוני לבלבל עם חדשות ליהוק אחרות שקשורות בספיידרמן: משחק הוידאו "ספיידרמן" מ-2018 (אחד מסיפורי ספיידרמן הכי טובים של השנים האחרונות) יזכה לגרסה משודרגת בקונסולת הפלייסטיישן 5 שבאה עלינו לטובה. אולם מלבד דחיפה קלה בגרפיקה, סוני ליהקו מחדש את פיטר (באופן שדומה כעת, באופן מחשיד, לטום הולנד) – ולפי כמות הדיסלייקים ניתן להבין שהמעריצים לא קיבלו זאת בחיוב.
7. ואם אתם מבולבלים, זה כלום לעומת ג'יימס מקאבוי (אין, פשוט יש לי את זה) – ג'יימס מק'אבוי ישתתף בסרט – ואין לו מושג מה יקרה בו. הסרט "My Son", רימייק לסרט צרפתי של כריסטיאן קאריון (שישוב לביים גם את הגרסה באנגלית), יעסוק באדם אשר – לאחר היעלמות בנו – נוסע לעיירה בה מתגוררת גרושתו (קלייר פוי, שתיבדל לחיים ארוכים) על-מנת למצוא תשובות. מק'אבוי לא יקבל תסריט או שורות דיאלוג, אלא יאלתר כל סצנה. שאר שחקני הסרט יידעו פחות או יותר מה המסתורין הגדול, ויאלתרו בהתאם לְמעשיו של מק'אבוי. נשמע כמו סרט שעשוי להיות הצלחה גדולה או אסון, אך אני סומך על מק'אבוי ופוי שיידעו מה הם עושים.
8. סמואל ל. ג'קסון ישוב בתור ניק פיורי בסדרה חדשה מבית דיסני+. זהו, זה כל מה שאנחנו יודעים בשלב הזה. אה, וקייל בראדסטריד (שכתב פרקים עבור "מר רובוט" המעולה) הוא כנראה השואוראנר.
9. בעקבות האוסקר, כעת המקבילה הבריטית, הבאפט"א, מוסיפה גם היא תקנות שיעודדו גיוון: כל קטגוריות המשחק, בנוסף לקטגורית הבימוי יכילו כעת שישה מועמדים במְקום חמישה; בפרס הסרט הבריטי הטוב ביותר יתמודדו כעת עשרה סרטים במְקום שישה, ואולפנים יצטרכו להחליט אם להעמיד שחקן לתפקיד ראשי או משני – כשבעבר מותר היה לשלוח במקביל, מה שחסם בפני שחקנים אחרים אפשרות להתמודד.
10. זאק סניידר טען בעבר כי ישתמש רק בחומרים שכבר צילם עבור גרסת הסניידרקאט. אז טען. כעת אנו מתבשרים כשסניידר ישתמש גם בחומרים שהוא יצלם: HBO Max אישרו צילומי השלמה עבור הפרויקט, מה שלדעתי זה קצת רמאות אבל בסדר.
המעניין בכל הסיפור הוא שריי פישר ישוב גם הוא לאותן השלמות, זאת בעודו מנהל מלחמת השמצות מול וורנר בגלל היחס המשפיל שזכה, לטענתו, על סט "ליגת הצדק" מצד ג'וס ווידון ואחרים. מאידך, אולי הדיווח על השתתפותו של פישר אינה נכונה – כי הנרי קאוויל (סופרמן) הכחיש השתתפותו בצילומים שכאלה.
11. הקאסט של "ילדות רעות" התאחד, באופן מפתיע, באינסטגרם של העיתונאית קייטי קוריק (וכן, זה קרה ב-3 באוקטובר).
12. סרט חדש של תומס הקטר בדרך, עם הבמאי מייק פורסטר ("קוואנטום של נחמה", סרט הבונד הכי גרוע של דניאל קרייג). הסרט ישלב CGI ולייב אקשן, זאת בתקווה שהוא יהיה מוצלח יותר מהניסיון הקודם להביא את תומס הקטר למסך הגדול עם "תומס ומסילת הקסמים" משנת 2000 (ציון 4.1 בימד"ב).
13. מי אמר שסרטים שיוצאים ישירות ל-VOD לא עושים כסף? כי "ביל וטד 3", כך מסתבר, עשה קופה נאה (יחסית לסרט של "ביל וטד", כן? לא יחסית ל-"הנוקמים") עם 32 מיליון דולר הכנסות + 3.3 מיליון דולר בהקרנות מצומצמות בקולנוע. האם אנו ניצבים לפני "ביל וטד 4"?
14. אמנם אני לא אספן גדול, אך אני אוהב לרכוש גרסאות בלו-ריי של סרטים שאני אוהב. יש תחושת סיפוק שקשה להסביר כשאני רואה את הסרטים האהובים עלי יושבים בגאון על המדף בארון, והרי אי אפשר באמת לסמוך על רוטציות ב-VOD. בחזית האוסף הצנוע הזה שלי מוצבת בגאון גרסת הבמאי של טרילוגיית שר הטבעות (ומהדורה דומה של "ההוביט" מוסתרת מאחור) עליה אני אוהב להביט בחיוך.
ובכן, הגרסה הזו תצטרך ללכת לפח. וורנר הכריזו (בסרטון קצר עם שון "סאם גמג'י" אוסטין) על מהדורות 4K עם אפקטים משופרים שעליהן פיטר ג'קסון פיקח בעצמו – ותקשיבו, אם אלה לא המהדורות הביתיות הכי יפות שראיתי, אני לא יודע מה כן (טוב, אולי רק המהדורה הזו של Best Buy). המהדורות החדשות ייצאו בדצמבר, כאשר בקיץ צפויה לצאת מהדורת אספנים מיוחדת שתאחד את כל 6 הסרטים ותכיל גם בונוסים מיוחדים. בהחלט עושה חשק לעשות שוב מרתון בן 19.9 שעות של הארץ התיכונה (אבל לא באמת. לא חוזר על הטעות הזו).
15. אם תיכנסו לבוק דיפוזיטורי כדי לרכוש את ספר הילדים התמים והלא פוליטי בכלל "Trumpty Dumpty Wanted a Crown" (ההמשך ל-"Trumpty Dumpty Wanted a Wall" מ-2019) תיאלצו להיפרד מכ-80 שקלים. אבל אם אתם רוצים לראות בחינם את ג'ון לית'גו, מריל סטריפ, סמואל ל. ג'קסון, גלן קלוז, אנט בנינג, ג'וזף גורדון-לוויט, סטיב בושמי ואחרים מקריאים לכם את הספר – ובכן, לא תאמינו מה יש ביוטיוב. מודה, לא ככה דמיינתי איחוד בין כוכבי "מפגשים מהסוג האישי" ג'ון לית'גו וגוז'ף גורדון-לוויט.
16. מגזין Vulture פרסם את "100 קטעי האנימציה המשפיעים ביותר". כמו כל רשימה יומרנית, גם הרשימה של Vulture מכילה בחירות ידועות וטובות, לצד כמה בחירות תמוהות, בעיקר כשהן על חשבון קטעים איקוניים שלא נכנסו פנימה (לא, באמת, איפה "גלגל החיים"). מעבר לכך, אנימציה משפיעה יש ממקומות בעולם שהם לא ארה"ב ויפן: תעשיית האנימציה הצרפתית זוכה פה לייצוג מינימלי, בעוד תעשיית האנימציה הסובייטית, שהייתה מעצמה (כתבתי על זה פעם אם זה מעניין מישהו) זוכה להתעלמות מוחלטת. אבל היי, לפחות "ואלס עם באשיר" פה.
17. ולסיום, קבלו את "2020": סרטון יוטיוב מושקע (ולא רק בסטנדרטים של יוטיוב) שמהווה פרודיה על "1917", כשהנושא הוא שנת ניסיונם של חבר'ה צעירים לשרוד את השנה המגוחכת בה אנו נמצאים:
הדחיה הראשונה של "לא זמן למות" לא ממש היתה בידיים של מנהלי יוניברסל
הוא נדחה מנובמבר האחרון בגלל החלפת הבמאים ועוד בעיות מאחורי הקלעים. הסרט בכל מקרה לא היה מוכן אז.
וכמו כן -
"מהדורה חדשה של שר הטבעות עם אפקטים משופרים שעליהם פיטר ג'קסון פיקח בעצמו"?
אני מקווה שזה פיטר ג'קסון של שר הטבעות, ולא פיטר ג'קסון של ההוביט. האפקטים בהוביט היו *פחות טובים* מהטרילוגיה המקורית. יש לזה כמה סיבות, אבל בשורה התחתונה, אני מקווה שאת מה שכן יש לשפר בסרטים המקוריים (בכל זאת עשרים שנה), הוא יעשה כמו שצריך.
מסכים
ההוביט זעק יותר מדי CGI, והוא בהחלט היה יותר מדי דיגיטלי ונראה בהרבה מהמקרים כמו משחק מחשב.
מאוד מקווה שזה לא מה שיקרה כאן.
נדמה לי שחלק מהבעיה זה שבהוביט היו יותר מדי צילומים באולפן ופחות מדי צילומים בניו זילנד
לפחות מהבעיה הזו שר הטבעות לא יסבול.
אני אישית מקווה שהגרסה החדשה
תתקן את בעיית ה-Color Grading ש-"אחוות הטבעת" סובל ממנה בבלו ריי (גרסת הבמאי), ממש פיקששו שם.
אלו לא אפקטים משופרים
את הסרט צילמו בפילם 35 מ"מ ואת כל הצבע והאפקטים עשו ב-2K (כמו שנהוג בלא מעט סרטים עד היום, כולל "הנוקמים" האחרון).
כדי להגיע לאיכות מקסימלית, צריך להוציא את הפילם המקורי של הצילומים ולסרוק אותו ב-4K, לבצע מחדש את האפקטים ב-4K ו"להדביק" את הכל מחדש כמה שיותר במדויק, אחרת זה יהיה upscale עם פילטרים של חדות וצבע (שייראה עדיין יותר טוב מה-Bluray הקודם, אבל לא הכי טוב שאפשר). פיטר ג'קסון אמור לפקח שעושים את זה כמו שצריך בלי לשנות כלום. (זה גם לא הסרט הראשון שעובר תהליך כזה)
לא ראיתי בשום מקום הצהרה שהם מתכננים "לשפר אפקטים" בסגנון מה שלוקאס עשה ל"מלחמת הכוכבים". הפדיחה בצבע של "אחוות הטבעת" ב-Bluray לא קשורה וכבר תוקנה בסריקה אחרת של הסרט (בנטפליקס הצבע תקין, אבל האיכות פחות טובה כי נטפליקס).
עכשיו גם מפיטר ג'קסון
https://www.youtube.com/watch?v=yn21u6j6Ywc
ב-3:35: "אני צריך להבהיר, לא שדרגנו או שיפרנו את האפקטים, הם בדיוק כמו שאתם רגילים, רק שהם נראים כאילו נעשו היום ולא לפני 20 שנה".
רפרפתי קצת על הגרסאות המורחבות (המשעממות לגמרי, מחכה לקולנועית בשביל לראות שוב), הצבע נראה שונה לגמרי והרבה יותר טוב והתמונה הרבה יותר נקיה וחלקה, אבל האפקטים די אותו דבר:
https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&a=0&d1=15008&d2=5242&s1=156555&s2=48976&i=15&l=0
טריילר: The 355
והנה יצא טריילר לסרט The 355.
סרט ריגול עם שחקניות כמו ג'סיקה צ'אסטין, לופיטה ניונגו, פנלופה קרוז וכו…
הדבר המעניין זה הבמאי, סיימון קינברג, שכתב וביים את… פניקס אפלה…
אני לא ממהר מיד לצאת נגד, כי הדבר שכן היה מפתיע לטובה בפניקס אפלה זה הבימוי, בייחוד סצנות האקשן שהיו עשויות טוב במידה מפתיעה במיוחד.
אולי עדיין ייצא פה סרט אקשן חביב…
https://www.youtube.com/watch?v=xugboHXcG94
הערוץ עם האנימציה הרוסית נסגר
לפחות הזה עם הלינק בכתבה. הנה ערוץ אחר:https://www.youtube.com/c/Russiananimationeus347subtitles/videos
הגימיק של my son
כל כך מגניב בעיני. יותר מעניין אותי לראות את המאחורי הקלעים מאשר את הסרט עצמו.
גם המקור הצרפתי השתמש בטריק הזה? והוא נחשב סרט טוב?
אמנם לא הוזכר פה
אבל בשבוע האחרון התחיל גל של ביטולי סדרות בדיעבד בנטפליקס ובעוד ערוצים. כלומר סדרות שכבר הוכרזה עבורן עונה חדשה (ובחלק מהמקרים אפילו כבר התחילו לצלם), רק בשביל להתעורר בעקבות הקורונה ולהגיד שאופס, מבטלים.
כנראה שחלק מהעניין זה עלויות גבוהות יותר וקשיים לוגיסטיים שנוצרים בסיטואציה הנוכחית, אבל נדמה שלפחות בחלק מהמקרים הקורונה היא פשוט תירוץ נוח לביטול.
המקרה הכי בוטה הוא של Glow, שחודשה לעונה רביעית, צילמה כבר פרק ראשון מתוכה, ואז בוטלה בהפתעה.
אני לא אתווכח עם האלגוריתם של נטפליקס אם הוא החליט שהסדרה לא שווה את ההשקעה, אבל לא ברור לי ההגיון להפסיק סדרה באמצע. וזה משהו שנטפליקס עושים באופן סדרתי – מתחילים המון המון פרוייקטים ואז מבטלים כמות עצומה מהם אחרי עונה או שתיים בלי שהיוצרים ידעו מראש שזה הסוף.
מה שזה גורם לי כצופה, זה פשוט להיות מאוד סקפטית לגביי סדרות של נטפליקס ולשקול פעמיים אם שווה להתחיל איתן בכלל. בהרבה מקרים אני אחכה לראות אם הסדרה שורדת בנטפליקס, ואז אם הביקורות אומרות שהיא מסתיימת בצורה ראויה. במקרה של Glow היא הייתה ברשימת הצפייה שלי ועכשיו ירדה ממנה, כי למה לי להתחיל משהו שייתקע באמצע?
לטווח הקצר הגישה של ״ים סדרות חדשות לעונה או שתיים״ כנראה עובדת עבור נטפליקס, אבל לפחות מבחינתי, בטווח הארוך אני מעדיפה בהרבה גישה כמו של HBO או FX, שמשקיעות בפחות סדרות, אבל בוחרות אותן יותר בקפידה ונותנות להן מרחב נשימה ואם אפשר, סיום ראוי.
You either die a hero
לפי המאמר הזה מדדליין, החוזה של נטפליקס מול האולפנים לא מאפשר לסדרות למצוא חיים באפיקים אחרים לאחר הביטול, וגרוע מכך, אחרי הפיסקה הבאה מבינים מדוע סדרות נטפליקס מתקשות לשרוד מעונה 3 ואילך:
פעם חשבתי שהחברה אימצה מודל לפיו לא כל סדרה צריכה מיליון עונות (מה שנכון) אך מסתבר שהם פשוט קמצנים ועם יד קלה על השאלטר; כך שאם לא מדובר באחת הסדרות הסוּפר פופולריות שלהם ("המכשף", "דברים מוזרים") או כאלה שממש זול להפיק (סיטקומים מול קהל), כל סדרה של נטפליקס צריכה לחשוש לחייה אם היא שורדת מעל 2 עונות, ואם זה מבאס אותנו זה בטח מבאס את היוצרים אפילו יותר. כרגע אני מקווה שנטפליקס לא יבטלו את החידוש לעונה 3 של "חינוך מיני", כי אם זה יקרה – סדרות חדשות של נטפליקס אני לא מתחיל יותר.
למרות שהיה את המקרה של
הסדרה "טוקה וברטי" שבוטלה אחרי עונה אחת בנטפליקס, ואז חודשה לעונה שנייה באדולט סווים.
לאחרונה מצאתי את הזמן לצפות סוף סוף ב-Glow
ואני מאוד ממליץ לצפות בכל מקרה. ולדעתי הסיום הקיים, עם כמה שינויים קטנטנים, יכל להיות סיום ראוי לסדרה (הרבה יותר משתי העונות הראשונות).
עכבישים מוזרים
– חוץ מאלקטרו, פורסם שגם בנדיקט קמברבאץ' יופיע כדוקטור סטריינג' ב"ספיידרמן" השלישי. המחשבה הראשונה שלי היא שזה מאוד נוח שאחרי הסוף של הסרט הקודם מגיע פתאום מישהו שיכול לשלוט במציאות ובזמן, ואני מקווה שהנוכחות שלו שם לא תהיה רק דאוס אקס מכינה. אה, ושלג'יימי פוקס תהיה הפעם סיבה טובה יותר לשנוא את ספיידרמן מאשר "לא זכרת מי אני".
לגבי המשחק, אני גם חושב השינוי של פיטר פרקר מוזר ומיותר, אבל אלוהים ישמור, זאת לא סיבה לאיים על אנשים, מה נסגר אתכם.
– סרט על הדרמה מאחורי הקלעים של "ליגת הצדק" והריבים בין ריי פישר ו-וורנר נשמע כמו סרט הרבה יותר מעניין מהסניידרקאט.
– אני בהחלט לא מנסה להגן על "קוואנטום", אבל "ספקטר" הוא הגרוע ביותר של קרייג ביי פאר. "קוואנטום", על כל פגמיו, לפחות מרגיש שייך לטון של קרייג-בונד. "ספקטר" מנסה משום מקום להחזיר את הפרנצ'ייז לימי רוג'ר מור וזה מרגיש כל-כך לא קשור וביזארי ונעשה באופן נוראי. מקווה שסרט הפרישה של קרייג יחזור למסלול.
חשבתי שפישר רב עם ג'וס וידון וורנר גיבו אותו בדיעבד, לא?
תרגיש חופשי לספיילר…
כל מניע שהוא לא "יש לי ביף עם טוני סטארק בכלל" עדיף בעיניי
בסוף זה יהיה "טוני סטארק לא זכר מי אני"
בסוף בסוף
הם יקחו את הסצינה הזאת, יערכו אותה ככה שבמקום "אוסקורפ" יהיה רשום "תעשיות סטארק" ויעשו דיפ-פייק של רד"ג' על הפרצוף של בי. ג'יי. נובאק.
שתי הערות על הערוץ של סנדברג
1. הסרטון של איך מצלמים סרט של 4 דקות ב53 שניות גורם לי לניטפוק בלתי ניתן לסיספונד בסרט ספיד
2. לא הייתי קוראת לסרטון "המשכיות בסרטים", אלא "פתרון בעיות בסרטים" כפי שהוא קורא לו, זה הרבה יותר מייצג, והסוף גורם לי לצחקק כל פעם מחדש
הערוץ של סנדברג מעולה. תודה!! וכמה קשה זה לעשות סרטים זה לא יאומן. מזכיר לי שראינו את ביקור התזמורת ואז הייתה שיחה עם הבמאי ערן קולירין)אני חושב) . יש בסרט סצנה מקסימה שהם במועדון רולר בליידס ויש משהו שאפשר לפרש שם שזה ממש מתאים לתמה של הסרט ולעליבות מצד אחד והקסם מצד שני של עיירת פיתוח ואז הוא אומר לנו "ממש לא פשוט ההלקרח במטולה היה סגור אז אלתרנו"
שמעו
שמהסרטון בן רבע השעה הזה של סנדברג למדתי יותר משלמדתי בכל שנה א' של לימודי קולנוע.