1. אין סיבה לכתוב על גלובוס הזהב, ולכן לא אכתוב על גלובוס הזהב (ממילא יונתן הביע את דעתו על המועמדים בקולנוע) אבל כן אכתוב על אבּי גוֹבינדן. מי? מה זאת אומרת – אבי גובינדן היא היוצרת של "אמילי בפריז" (שעכשיו מועמדת בגלובוס הזהב לסדרה הטובה ביותר). רק שלא, מה פתאום, היא לא – היוצר של הסדרה הוא דארן סטאר, ואבי גובינדן היא בכלל קומיקאית שהטרילה בטוויטר לא רק כמות גדולה של גולשים אלא גם אתרי חדשות, אחרי שפרסמה שהיא היוצרת של "אמילי בפריז" (סדרה שזכתה למועמדות על חשבון סדרות שהן אשכרה טובות) – והיא לא מבינה איך זה קרה כשמדובר בסדרה שנוצרה כמתיחה:
as the creator of Emily in Paris can I just say…….why the fuck were we nominated for a Golden Globe LOL I made that show as a prank
— abby govindan (@abbygov) February 3, 2021
גופי תקשורת מיהרו לפרסם את ההצהרה של גובינדן כאילו היא אמיתית, וגובינדן, במקום לעצור (כי היא מבינה מה זה כיף) שפכה שמן למדורה כשכתבה שבמקור הגיבורה אמורה הייתה להיות הודית:
Emily in Paris was originally about an Indian girl who moves to Paris but when I pitched it, the network executives spit in my face and called me racial slurs. The following week I repitched the exact same concept with a white girl and now I’m nominated for two Golden Globes
— abby govindan (@abbygov) February 5, 2021
קריאות של קוראים פגועים (והתגובות הנהדרות של גובינדן) עדיין נמצאות בטוויטר שלה, אם אתם מחפשים שעשוע לשעות הפנאי. כל הסיטואציה הזו, אגב, מצחיקה אך לא מופרכת: אחת הכותבות של הסדרה, דברה קופאקן, באמת כתבה בטוויטר שהיא הייתה מעדיפה לראות את "להרוס אותך" מועמדת על פני "אמילי בפריז" (ואני הייתי מעדיף לראות סרטון של פטריק אומר "זהו פטריק" למשך 10 שעות מועמד על פני "אמילי בפריז"). בינתיים, גובינדן ממשיכה לקחת את תפקידה ברצינות כולל ליהוקים מחדש לסדרה. זה כנראה הדבר הכי טוב שיצא מגלובוס הזהב השנה, אלא אם איימי פולהר וטינה פיי יעלו את גובינדן לבמה במהלך הטקס.
2. בשנה נורמלית הסופרבול, עבור חובבי קולנוע, הוא סיבה למסיבה. לא כי מישהו מאיתנו באמת מתעניין בספורטאים שגורמים לזעזוע מוח אחד לשני – אלא כי זו חגיגת טריילרים. השנה, בגלל סיבות, אין טריילרים מעניינים.
מי מכם שמצפה בכיליון עיניים ל-"הבז וחייל החורף", סליחה – "הפלקון והווינטר סולג'ר" (היי, או שמעברתים הכל או ששום דבר) ישמח לשמוע שיש עוד טריילר גנרי שמאשר היותו סרט אקשן נוסחתי בפורמט של סדרה – והפעם עם אמילי ואן קאמפ (שרון קרטר) שממתיקה את הגלולה.
נוסף על כך שוחרר טריילר לפרקים הבאים של וונדה-ויז'ן לסרט הבא של מ. נייט שאמלאן:
אנשים שתקועים על חוף ים והם מתחילים להזדקן באקראי בהחלט נראה כמו סרט של שאמאלאן, לטוב ולרע (בעיקר לרע). "Old" אמור לצאת ביולי הקרוב, עם דגש על "אמור".
מלבד שני אלו שודרו גם פרומואים קצרים עבור "מהיר ועצבני 9", "ריה והדרקון האחרון", "מגלה את אמריקה 2" (טריילר שני באורך מלא ששוחרר שבוע שעבר. יחסית לסרט שנקרא "מגלה את אמריקה" לא נראה שתהיה בו הרבה אמריקה) ולמותחן האקשן "Nobody" עם בוב אודנקירק (נוסף על טריילר באורך מלא ששוחרר לפני חודש). מי ייתן ובסופרבול הבא נראה טריילרים מעניינים יותר.
3. נוח באומבך חתם על עסקה עם נטפליקס, במסגרתה יביים באומבך סרטים לענקית הסטרימינג בעתיד הנראה לעין (או זה או שהוא יספק להם ביטוח רכב, לא קראתי את האותיות הקטנות). לא שזו הפתעה גדולה, הרי שני הסרטים הקודמים שלו הם של נטפליקס: "סיפור נישואים" ו-"סיפורי מאירוביץ'". לצד ההכרזה על העסקה למדנו שהוא עובד על סרט חדש עבור ענקית הסטרימינג, והפעם אין בו את המילה "סיפור" בשם. הסרט הוא עיבוד ל"רעש לבן" של דון דלילו (פרופסור לענייני היטלר מגלה שאשתו בוגדת בו ויוצא לאתר את המאהב שלה כדי לשים את ידו על איזו גלולה מיוחדת). בסרט יככבו אדם דרייבר (סוס מנצח לא מחליפים) ובת זוגו של באומבך גרטה גרוויג כפרה עליה.
4. טריילר חדש של The Nevers (האף-פעמים?) של HBO וג'וס ווידון (סוג של. הוא בינתיים התפוטר מההפקה ועכשיו אחראית על הסדרה פיליפה גוזלט (אחת מהתסריטאים של "איך לדבר עם בנות במסיבות")).
חלק יגיד שזה אקס-מן בלונדון הויקטוריאנית ואולי אותו חלק לא יטעה, אך אני טוען שזה בעיקר נראה כמו הפקת נטפליקס של מת'יו ווהן, ולא סדרה של HBO. בכל זאת, נראה כמו כיף לא מזיק. אתן לזה הזדמנות.
5. שעה שאני כותב שורות אלו, נרגעו קצת הרוחות מכל עניין המניות של גיימסטופ שסחף את הרשת ואת וול סטריט בסערה. מודה, גם אני עקבתי אחרי העניין כאילו כל חיי התעניינתי בקרנות גידור וחברת קניונים כושלת, ואני גאה לומר שהבנתי הכל (אחרי 50 סרטוני יוטיוב שונים שהסבירו לי את זה כמו לילד בן 5). אך הוליווד אוהבת את נרטיב האדם הקטן נגד מפלצות תאגידיות עם תאבת בצע, כל עוד היא עצמה לא אחת מהמפלצות התאגידיות האלה.
על כן, לא פחות מחמש (חמש!) הפקות שונות על מניית גיימסטופ קיבלו אור ירוק: סרט של HBO, סרט של MGM (על פי ספר שעדייין לא נכתב על-ידי הבחור שכתב את הספר עליו מבוסס "הרשת החברתית". על פי מה שהבנתי, השם כרגע הוא "הסטונק החברתי"), סרט של נטפליקס (מהתסריטאי של "מטען הכאב" ו-"כוננות עם שחר"), סרט תיעודי מבית היוצר של "מלחמת הקונסולות" (שהוא דוקו גרוע, ואני אומר את זה בתור אחד שאין לו סטנדרטים בנושא) ולקינוח סדרת טלוויזיה. מכיוון שלא סביר שכולן יגיעו אל קו הגמר, אני פותח בורסת הימורים על מי באמת תצא לפועל ומי לא. אני שם שורט של 500 לירות טורקיות על הסרט של MGM.
6. צופי "הכתר" ודאי זוכרים את הפרק שבו משפחת המלוכה הסכימה להכניס מצלמות אל הארמון כדי להראות לכולם שהם, למעשה, בני אדם כמוני וכמוכם – החלטה שמן הסתם חזרה אליהם כמו בומרנג. למרות הרייטינג (350 מיליון צופים מרחבי העולם) משפחת המלוכה ביקשה מיד מה-BBC לגנוז את הסרט – ועקבותיו נעלמו מאז השידור היחיד ההוא ב-1969. כלומר, זאת עד לאחרונה כשהסרט צץ ברשת והוסר מיידית. אולם אנחנו לא ב-1969, ומה שעולה לאינטרנט נשאר באינטרנט. אז הכינו כוס תה (והפנו את הזרת כלפי חוץ בזמן השתייה) והיכונו ל-106 דקות של פוצים נפוחים עושים שום דבר מעניין:
7. אפרופו משפחת המלוכה, שוחרר צילום ראשון של קריסטן סטיוארט בתור הנסיכה דיאנה מתוך הסרט "ספנסר". רציתי לעשות כל-כך הרבה בדיחות על העניין, אבל אז ראיתי את הצילום וזה מדהים כמה שהיא נראית כמוה. נשאר רק לגלות אם סטיוארט תתעלה על הגרסה של אמה קורין ב-"הכתר" (או הגרסה המתקרבת של אליזבת דביקי בעונה הבאה).
את "ספנסר" כותב סטיבן נייט (שאחרי "Locked Down" אני סומך עליו קצת פחות) ומביים פבלו לריין שעשה מהפך דומה לנטלי פורמן עם "ג'קי". הסרט עצמו יתרחש במהלך סופ"ש חג המולד ב-1990 עם המשפחה המורחבת של דיאנה והחמות הידועה (אני די בטוח שזה אותו סוף-שבוע שמתואר בפרק סיום עונה 4 של "הכתר". אגב, לא יודע אם שמתם לב אבל אני מעריץ של "הכתר").
8. בואו לתמוך בפרויקט הדסטארט ישראלי מבית עמוד הפייסבוק "גיבור כורסא" – המילון הגיקי-עברי. מהו המילון הגיקי-עברי? ובכן, "המילון הגיקי-עברי – המילון המאויר הראשון מסוגו שמרכז נושאים גיקים מכל הסוגים, ומציג אותם באופן מקורי, מצחיק ולפעמים (בטעות) אינפורמטיבי" (מתוך עמוד ההדסטארט). ההדסטארט נמצא בעיצומו וכבר הגיע ליעד, אז עכשיו הוא בעיקר בשלב שבו מכניסים את כל שלבי הבונוס למיניהם, כולל כל מיני פעיליות מיוחדות ומגניבות שנעשות בעמוד. למי שרוצה לדגום חלק מהערכים שיהיו במילון, מוזמנים לקרוא על אווטאר, דדפול, ריק ומורטי ורובוטריקים.
10. טיילר פרי הוא לא בדיוק האדם הראשון שנראה כמו מועמד טבעי לזכות באוסקר, ובכל זאת, באוסקר הקרוב יקבל פרי פרס כבוד על הפעילות ההומניטרית שלו. לרגל המאורע, יאיר רוה כתב כתבה מקיפה מבית כלכליסט על הקומיקאי/שחקן/במאי/מיליארדר/מעצמה קולנועית שבעקבותיו נוהרים קהלים שחורים לקולנועים (אתם יודעים, בימים שהם היו פתוחים), וכל זאת בלי להשתתף בסרט גיבורי על אחד, מדהים!
11. הסללה היא לא רק נחלת העבר: אתר החדשות והאקטואליה האמיתי לחלוטין שאינו סאטירה, The Onion, פרסם כתבה קשה לעיכול אודות שני אחים תאומים ביישנים מהפרוורים שכבר כעת, בגיל צעיר, מרגישים לחץ מהסביבה להפוך ליוצרי קולנוע. מזעזע.
12. יונתן כבר תקופה מבקש ממני לפרסם סרטון קצר של בחור שלבוש כמו דארת' ויידר גורף שלג כשהוא רכוב על חד-אופן ומנגן על חמת חלילים בוערת. ניסיתי למצוא איזה דרך טובה לקשר לזה בין האייטמים הקודמים (אני הרי המאסטר בלקשר בין כתבות), אבל אפילו אני לא הצלחתי. אז בהיעדר הקשר לכתבה הקודמת, הנה סרטון של בחור שלבוש כמו דארת' ויידר גורף שלג כשהוא רכוב על חד-אופן ומנגן על חמת חלילים בוערת:
13. ליהוקים חדשים לסדרה על פי "סנדמן" של ניל גיימן. גוונדולין כריסטי ("משחקי הכס") וצ'ארלס דאנס ("משחקי הכס", "הסצנה שבה הוא מנענע את הישבן ב-"עלי ג'י"") יצטרפו אל טום סטארידג' ("בדרכים") בתפקיד הראשי, בויד הולברוק ("נרקוס" כשהיא הייתה טובה) וסנג'יב בהסקר (האבא מ-"יסטרדיי"). על פי הליהוקים והדמויות, נראה שהסדרה תתמקד באוגדן הראשון, ובו אל החלומות (סוג של) נכלא בכדור הארץ, משתחרר וצריך להשיב לעצמו את ממלכתו.
14. בסוף השבוע הקרוב תוכלו ללכת לפסטיבל קולנוע בינלאומי, ובטח לא יפתיע אתכם לשמוע שהוא וירטואלי לחלוטין. Slamdance ייפתח ב-12 בפברואר וירוץ במשך שבוע, שבמסגרתו ניתן יהיה לחוות עשרות סרטים ארוכים וקצרים, ובתוכם גם נציגויות ישראליות: "בתוך הסערה" (עלילתי קצר), ״נראה לי שזה מספיק, לא?" (תיעודי קצר) ו-"סוף הדרך" (סדרת אנימציה). כרטיס לפסטיבל, שזמין גם בישראל, עולה 10$ – בעוד הסרטים עצמם זמינים דרך האתר הרשמי, יוטיוב, רוקו או אפל TV (רואים, ישראל? ככה מארגנים פסטיבל אינטרנטי נוח לצפייה).
שמות ו/או תיאורי עלילה מעניינים שצדו את עינינו: Taipei Suicide Story (מאת הבמאי KEFF, על "מלון התאבדות". כיף), Comforter (בחורה מתמסטלת כל כך חזק עד שהיא נעלמת), Every Day’s Like This (משפחה מנסה לתאם תאריך לבצע המתת חסד), Progressive Touch (סרט שכולל סצנות מין אבסורדיות ועתידניות במטרה "לשפר" סקס על ידי סיבוך הקצב שלו), A Family That Steals Dogs (סרט תיעודי קצר באנימציה על, אני מניח, משפחה שגונבת שכלבים), Sleeping with the Devil (גירוש שדים בסקייפ. אה, כן, זה סרט תיעודי), Knife Hanging From A Tree (תיאור העלילה: ענבים חמוצים. זהו), Stilts (אדם מנסה לברוח מדיסטופיה שבה לכולם יש קביים מתכתיות ענקיות), The Co-op (שוד של חנות משתבש כאשר מתגלה שכל הלקוחות הם בעלי מוגבלויות), ASMR for White Liberals ("לכל מי שלבן, ליברל, ואשם"), Beyond Noh (הסרט החדש של פטריק סמית'), Just a Guy (על מערכות היחסים של שלוש נשים עם רוצח סדרתי. למרות שאם כבר, אתם יכולים לראות זה עכשיו בחינם ביוטיוב), The Little Broomstick Rider (בבוואריה של 1620, ילד בן תשע נשפט באשמת כישוף), Early To Rise (בעתיד הרחוק, שלושה אסטרונאוטים קמים באמצע טיסת חלל ארוכה 90 שנה לפני שהיו אמורים ומגלים שהם תקועים בתאי השינה שלהם), To Die in the Valley I’ve Loved (ריקוד על למה אנחנו אוהבים סרטי אימה) ו-Life (סרט על החיים. הוא באורך 4 שניות).
15. סרטון קומי חמוד על סיטואציה שכולנו הכרנו מהילדוּת: סצנות מיניות בדיוק כשההורים עוברים ליד הטלוויזיה:
16. החייזר שמנסה לחקות התנהגות של בני אדם וזה לא כל-כך הולך לו, ג'ארד לטו, מתאחד עם דארן ארונופסקי לראשונה מאז "רקוויאם לחלום", וזאת עבור הסרט "Adrift" מבית בלומהאוס. הסרט מבוסס על סיפור קצר של אותו אחד שכתב את "הצלצול", ואם הבנתי נכון הוא יעסוק ביאכטת רפאים. כדאי לקחת בחשבון שיש סיכוי סביר שהסרט לא יצא לפועל: לארונופסקי היו כבר כמה פרויקטים שלא יצאו לפועל, וכרגע הוא בכלל עובד על "הלוויתן" עם ברנדן פרייזר.
17. עוד איחוד, הפעם של לוקה גואדנינו עם כוכב סרטו "קרא לי בשמך" טימות'י שאלאמה. הסרט, "Bones & All", הוא סיפור אהבה-אימה שכתב דייוויד קאג'גאניץ' ("סוספיריה"). אין עוד פרטים על הסרט אבל אולי טיילור ראסל ("גלים") תשתתף בו לצד שאלאמה. ואם כבר טימות'י שאלאמה, שמו עלה גם בהצעה הרצינית לחלוטין לרימייק ל"דמדומים". איך אומרים במם ההוא של "חזרות"? כל אחד בא לי עם איזה קונספט.
19. סרט אנימה עצמאי בן 3 דקות (מינוס שנייה) שביים אנימטור צעיר בשם שינגו טאמגאווה – ואני מתערב איתכם שזה הדבר הכי מרהיב, יפה, מהפנט ומוזר שתראו בתקופה הקרובה:
מי שמעוניין לשמוע את טאמאגאווה מדבר על הליך העבודה ואיזה סמים הוא לקח כשיצר את זה (בלי החלק של הסמים, בזה הוא לא מודה) מוזמן לצפות בדוקו אודות הליך העבודה.
הטריילר של פלקון ובאקי
זה נראלי הטריילר הכי גרוע שמארוול הוציאו אי פעם, מה זה הביזיון הזה?
ותודה על שהכרת לי עכשיו את the unipiper, היה יום ארוך הייתי צריך את זה.
וו-הו ציוצים מוטמעים!
(ל"ת)
באקי והפלקון
נראה כמו מה הנסיונות של DC לעשות מארוול בלי להבין למה הם מצליחים
והנה סביבון על חד-אופן וחמת חלילים בוערת
https://www.youtube.com/watch?v=dalJKpDazKQ
מאוד מובך בשביל גופי החדשות שפנו לאבי
– קודם נתקלתי בציוץ בעמוד אמין למדי לפיו "חולית" יופץ מחוץ לארה"ב שבועיים לפני התאריך שנקבע לו, ב-15.9. לא הצלחתי למצוא לזה מקור אמין, אז בינתיים שלחתי בכמה קבוצות וואצאפ עם דיסקליימר. מה שלא עשיתי זה ישר לרוץ ולפרסם את זה בתור עובדה, כי זה לא ציוץ של אתר קולנוע גדול שאני סומך עליו. לוקח בדיוק חיפוש גוגל אחד כדי לבדוק מי היוצרים של "אמילי בפריז", זה המינימום של המינימום שמצופה מעיתונאים.
– "יש עוד טריילר גנרי שמאשר היותו סרט אקשן נוסחתי בפורמט של סדרה". אתה סתם מקנא כי אתה לא זה שיכתוב עליה! אולי זה באמת יותר מארוול-י, אבל נראה מגניב סה"כ. חלקית כי אני אוהב את השיר הזה של מיגוס.
– הסרט של שאמלאן נראה רעעעעעע, surprising no one. ממליץ על צפייה בסרט "The Relationtrip", שעושה את אותו פרמיס בצורה יותר מצומצמת וככל הנראה יותר מוצלחת.
– בחדשות ג'ארד לטו נוספות, פורסמו תמונות של המראה החדש של הג'וקר בסניידרקאט. מדהים איך סניידר מצליח לגרום לדמויות להיראות אפילו יותר גרוע מאיך שהן נראו במקור (גם הוא וגם סטפנוולף, הנבל מ"ליגת הצדק" שהיה כה זכיר שהייתי צריך לגגל איך קראו לו).
או שלא הבנתי את ריליישנטריפ או שלא הבנתי את הטריילר של שמאלאן, כי אני לא רואה את הדמיון.
לשתי האפשרויות יש הסתברות מאד מאד גבוהה, האמת.
אז אתה הולך לכתוב את הביקורת המתגלגלת של ״הבז והווינטר סולג׳ר״?
טוב, לאור ההתרשמות של רם קיץ מהטריילר זה נראה הגיוני.
אני דווקא אוהב לכתוב על דברים שאני שונא יותר מאשר על דברים שאני אוהב
עריכה
כפילות מיותרת: "יוצאות לדרך לא פחות מחמש (חמש!) הפקות שונות על מניית גיימסטופ קיבלו אור ירוק"
מה פתאום, לא רואה כלום כי לא היה כלום
(תוקן, תודה)
גירוש שדים בסקייפ: הגרסה המקומית
לפני 11 שנה הרב דוד בצרי – שמפורסם בכך שהוציא דיבוק מאשה בדימונה במה שהפך להיות אח"כ קרב גרסאות – ניסה להוציא דיבוק מאברך ברזילאי דרך הסקייפ. זה לא עבד לו.
הסרט על אליזבת לא מ-1969
אלא מ-1991. אלא אם גם ב-69' הייתה מלחמה בין ארה'ב לעיראק.
הממ... וואלה, ויש גם מצב שבוש האב לא היה נשיא ארה"ב ב-69
הייתי אומר שזה יאכזב את כל המגיבים שם ביוטיוב שם אבל נראה כי ממילא לאף אחד אין כוח באמת לראות דוקומנטרי על משפחת המלוכה.
בכל אופן, הנה הגרסה היחידה של הסרט האמיתי שכן הצלחתי לדלות הרגע: שישה חלקים בני רבע שעה באינסטגרם. יופי המאה ה-21, התעלית על עצמך.
טוב אוף טופיק סליחה מראש
אבל דיקפריו ״מורד ״ בדרגה לשחקן משנה בסרט הבא של סרקוסזי ״רוצח פרחי הירח״(שם לא רשמי שעשוי להשתנות ) . ):
אוף טופיק-ים שכאלה מקומם כאן
לא בביקורות.
ולא "מורד" אלא "יורד", לבקשתו האישית. אני בעד, בייחוד כי זה נותן עוד תפקיד ראשי לג'סי פלמונס, ואולי סוף סוף יסדר לו מועמדות.
זה גם לא עד הסוף ברור
אם זו באמת ״הורדה״ בדרגה לשחקן משנה, כי קצת לפני שהידיעה הזו יצאה, היו דיבורים שסקורסזה משנה את הדגש על הדמויות בספר. לא נכנסתי יותר מדי לעובי הקורה כי לא קראתי את הספר ואני לא רוצה להיתקל בספויילרים, אבל בשורה התחתונה יש מצב שהדמות של פלמונס תהיה יותר משנית משהיא בספר, והדמות של דיקפריו תהיה יותר מרכזית משהיא בספר.
לפי מה שהבנתי, זה הורדה-הורדה
אבל יש מצב שאת צודקת.
יש מצב אולי להחזיר את הביקורות הקצרות שהיו מופיעות בדף הסרט?
אותם ״ביקורת דג״ שסיכמו את חויית הסרט במשפט אחד, זה בהחלט נתן משהו שחסר בביקורת שלמה.
כי בעוד וביקורת מפרטת ומרחיבה (וזה מצויין), לפעמים אתה רוצה שורת סיכום קטנה ופשוטה.
מאז שפישלר עזב, כבר אין את זה וחבל.
זה לא חייב להכתב ע״י דורון פישלר או ע״י מישהו אחד ספציפי. אפשר לעשות שמי שכותב את הביקורת גם כותב את משפט הדג ומתחת יהיה כתוב את שם הכותב כדי שידעו.
זה, אגב, גם פיתרון לסרטים שאין עליהם ביקורת (ובאמת, בזמנו, היו הרבה סרטים ללא ביקורת שקיבלו ביקורת דג קצרה).
לא הייתי מחכה לזה בנשימה עצורה
אבל אולי