1. לשם שינוי נפתח עם החדשות הקלילות: שרשור טוויטר של שחקנים עם אותו פרצוף ו/או תסרוקת כמו של שחקנים אחרים, וביניהם מרגו רובי וג'יימי פרסלי, מרגו רובי ואמה מק'יי, איימי אדמס ואיילה פישר, צ'לסי הנדלר ואליזבת' בנקס וריאן ריינולדס וקייט בסינגייל. משום מה הם החמיצו את טוביה צפיר ועמוס תמם.
2. עין הדג מודיעים בתדהמה, בצער רב וביגון עמוק על מותו של זיכיון המד"ב הפופולרי, "מלחמת הכוכבים", אשר יירצח באכזריות על־ידי מתנקש הזיכיונות סיימון קינברג.
קינברג, שלא יצליח לכתוב משהו ראוי גם אם החיים שלו יהיו תלויים בכך, יכתוב ויביים טרילוגיה חדשה של "מלחמת הכוכבים". מצד שני, אולי זה בכלל לא יקרה כדברי הכותרת ב-IGN מהשבוע האחרון: "דיסני, תפסיקו להכריז על סרטי מלחמת הכוכבים ותעשו אחד".
3. טריילר לסדרה החדשה של "דקסטר" שמתרחשת לפני "דקסטר" אבל היא עדיין על דקסטר ולמי בכלל קוראים דקסטר איזה מין שם זה?
ראשית, סחתיין. השחקנים הצעירים של משטרת מיאמי ממש דומים לגרסאות המבוגרות שלהם, ובפרט מאסוקה ובטיסטה. שנית, לכו לעזאזל מי ביקש את זה? בסדרה כמו "דקסטר" אנחנו אמורים להיות במתח. זה השטיק המרכזי שלה. אז למה שנהיה במתח כשאנחנו יודעים שדקסטר הצעיר שורד וגדל להיות מייקל סי הול?
אבל ההפתעה המרכזית היא שהטריילר מתייחס לסוף השנוי במחלוקת של "דקסטר: דם חדש" (בעיקרון מדובר בספוילר, אבל זה "דקסטר" אז למי אכפת?) שבו דקסטר מצא את מותו – ומסתבר עכשיו שהבחורצ'יק שרד. טוב, מובן שזה המצב. הוא צריך להיות חי בשביל סדרת ההמשך הנוספת שהוכרזה – מה שמאוד אירוני בהתחשב בכמה מת הזיכיון הזה.
4. ג'סי אייזנברג יכתוב ויביים סרט חדש. אוקי, סבבה. הוא כבר הראה לנו שהוא יודע לעשות את זה, פעמיים אפילו (אם כי לא נראה לי שמישהו בכלל צפה ב"When You Finish Saving the World"). אבל הסרט החדש (שעדיין אין לו שם) הוא מחזמר, וזה כבר מעניין. בעיקר כי אייזנברג גם יכתוב עבורו את המוזיקה.
יככבו בסרט ג'וליאן מור (שכיכבה ב"When You Finish Saving the World") ופול ג'יאמטי (ששיחק ב"ספיידרמן המופלא 2" בכיכובו של אנדרו גארפילד ששיחק עם אייזנברג ב"רשת החברתית". טוב נו זה היה מאולץ), והעלילה תעסוק באישה (מניח שג'וליאן מור, אבל לא פוסל שאולי זה התפקיד של ג'יאמטי) המתקבלת להפקה של תיאטרון קהילתי שמעלה מחזמר מקורי – וזאת תחת שרביטו של במאי נחוש ומסתורי.
5. הצצה ראשונה לסדרה חדשה של סת' רוגן – כזו שהוא כותב, מביים ומככב בה, ולא אחת ממיליון הסדרות בהן הוא רק מדביק את השם שלו כמפיק (הידעתם שהוא אפילו הפיק את המותחן האירוטי הנוראי "Miller's Girl" עם ג'נה אורטה ומרטין פרימן?).
הסדרה החדשה נקראית "האולפן" (The Studio) ובה רוגן יגלם ראש אולפן סרטי קולנוע בעולם בו די קשה ליצור סרטי קולנוע (משעשע אותי שזאת סדרת טלוויזיה של אפל TV).
נראה איכותי ומשעשע, וכצפוי – מלא בהופעות אורח של שחקנים ובמאים בתפקיד עצמם (מרטין סקורסזה, שרליז ת'רון, זאק אפרון, רון הווארד ועוד) לצד שחקנים ידועים לא בתפקיד עצמם (בריאן קרנסטון, קת'רין אוהרה, קתרין האן ופול דאנו). למפקפקים, רק אזכיר ששיתוף הפעולה האחרון של רוגן עם אפל TV הניב את "אפלטוני" המקסימה, כך שיש לי לא מעט ציפיות גם מהסדרה החדשה. שני הפרקים הראשונים ישודרו ב-26 במרץ.
6. בפעם הלפני-שעברה ניסיתי לנחש על מה יהיה הסרט הבא של כריסטופר נולאן, ומאז למדנו עליו… אפס דברים חדשים (אם כי שני דברים כן ודאיים: הוא יהיה באורך 8 שעות ואתם לא תצליחו לשמוע מילה אחת מהדיאלוגים), אבל שחקניות ושחקני הוליווד נוהרים אליו כאילו נולאן מחלק מילקי בזוקה (הקשר: מילקי בזוקה זה ממש טעים). אז השחקנים שאנחנו יודעים כרגע שישחקו בסרט הם מאט דיימון, טום הולנד, זנדאיה, אן האת'וויי, לופיטה ניונגו, רוברט פטינסטון, שרליז ת'רון ואולי גם אתם.
7. טיזר ראשון לסרט הלייב אקשן של "לילו וסטיץ'".
בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה: הטיזר נראה חמוד (רואים בו רק את סטיץ' כך שזה די צפוי), זה לא יכול להיות גרוע יותר מ"לילו וסטיץ' 2", והיח"צ כבר התחיל לעשות את הדבר המגניב הזה שדיסני עשו לפני שסרט האנימציה המקורי יצא, כשהם הוציאו טיזרים בהם סטיץ' מתארח בסרטי אנימציה אחרים של דיסני והורס הכל (הנה סרטון שמאגד את כל הטיזרים האלה יחדיו). אמנם כרגע קיבלנו רק פוסטר של סטיץ' בעולם של מואנה אבל אני לגמרי מוכן לטיזרים של סטיץ' מתארח בסרטי לייב אקשן אחרים של דיסני (מוכן להמר שדיסני ישחררו משהו עם "שלגיה" ו"מופאסה", ומי יודע אולי גם עם "מלחמת הכוכבים" ומארוול). 23 במאי בבתי הקולנוע.
8. הירו מוראי בדרך לקולנוע. מוראי, למי שלא מכיר, הוא במאי טלוויזיה וקליפים. אבל לא סתם במאי טלוויזיה וקליפים: הוא ביים כמה מהפרקים הטובים ביותר של "בארי", וכשאני אומר "הטובים ביותר" אני מתכוון שהדברים שהוא עשה עם מצלמה הותירו אותי עם פה פעור. הוא גם ביים 26 פרקים של "אטלנטה", שזה מרשים בפני עצמו ובעיקר כשנזכרים שלסדרה כולה 41 פרקים, ושיתוף הפעולה עם גלובר המשיך גם בעולם המוזיקה כי הוא ביים שישה קליפים של צ'יילדיש גמבינו (שם הבמה של גלובר) כולל This Is America המפורסם.
קיצר, זה אדם שצריך לעשות גם קולנוע (ושני סרטים קצרים שביים בעבר לא נחשבים), והסרט הזה יהיה "בושידו": סרט סמוראים עבור A24. על העלילה עצמה אין פרטים אבל אומרים שזה סרט אקשן ביפן הפיאודלית ואני אישית לא צריך לדעת יותר מזה. את הסרט מביים מוראי על־פי תסריט של אחד בשם הנרי דאנהם, שבאמתחתו סרט אחד באורך מלא שכתב וביים, "The Standoff at Sparrow Creek" שמו. הביקורות בסדר-כזה.
9. האם לוקה גואדנינו מצטרף ל-DC? אולי, אומרים שכן. מצד שני, רק לפני חודש כתבתי שגבינת גאודה (סורי אני מסתבך תמיד בלכתוב את השם שלו, כבר אין לי כוח לנסות) יביים רימייק של "אמריקן פסיכו" כך שכרגע נשמע שגבינת גאודה פשוט אומר כן לכל מה שמציעים לו, ורק כשהוא מתחיל לצלם מגלים מה הוא באמת עושה. בכל אופן הסרט המדובר הוא על דמות בשם Sgt. Rock שהוא, ובכן, חייל? לא יודע מה הקטע שלו אני אחכה שתום שפירא יסביר בתגובות. דניאל קרייג (שבדיוק כיכב ב"Queer" של גאודה) צפוי לככב בסרט החדש – אם הוא יקרה, כאמור. אף אחד לא יודע כלום.
10. נמשיך עם טיזר ראשון לרימייק של "הדרקון הראשון שלי".
בסדר, להיות ציניקן זה קל. נכון שזה נשמע מיותר אבל לדעתי התגובות ברשת יצאו מפרופורציות. הסרט הזה לא מחליף את הסרט המקורי וכמו כל רימייק / סיקוול / ריבוט / ספין-אוף אחר בעולם, גם הדבר הזה יגרום לקהל חדש להתעניין במקור שאותו כולנו אוהבים. זה כזה רע?
מעבר לכך שסרטון מאחורי הקלעים מציג (ותקראו לי תמים, לא אכפת לי) התלהבות אותנטית מהגרסה החדשה של כל העוסקים במלאכה, ובראשם הבמאי והכותב דין דבלואה שביים גם את טרילוגיית סרטי האנימציה האהובה, כך שאם יש מישהו שאולי לא כדאי לפקפק בו זה הוא.
יוני בבתי הקולנוע – ואם ליוניברסל ולדיסני יש חוש הומור והן מעוניינות ביח"צ שישבור את הרשת, אני מציע כאן ועכשיו טיזר של "הדרקון הראשון שלי" עם סטיץ'.
11. והנה ידיעה שאני ממליץ לא לקרוא את התגובות עליה באינטרנט בחו"ל: ארון סורקין יכתוב (ואולי יביים) סרט על אל שווימר: מייסד התעשייה האווירית של ישראל. ואם אתם תוהים מי האולפן האמיץ שהסכים לגעת בסרט על חיל האוויר הישראלי בתקופה הזו, ובכן: וורנר. נשאלת עכשיו השאלה מי השחקן האמיץ שיהיה מוכן להיכנס לתפקיד של שווימר.
עדיין אין פרטים נוספים, אבל אם לוורנר ולדיסני יש חוש הומור והן מעוניינות ביח"צ שישבור את הרשת…
12. "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי" הוא השם של הסרט השמיני והאחרון (כך אומרים) בסדרת האקשן הוותיקה בכיכובו של טום קרוז. הטיזר החדש רווי בכל־כך הרבה פאתוס וכל־כך מנסה למכור לנו עד כמה אחרון וחשוב הסרט הזה הולך להיות עד שהוא שכח דבר די חשוב אחר: העלילה.
זה נראה נחמד, אבל איפה המקבילה של הסרט הזה לטיפוס על בורג' חליפה או הזינוק עם אופנוע מצוק גבוה? ה-סצנה שסביבה תופרים את שאר העלילה? טוב עוד יש זמן, קמפיין היח"צ רק התחיל. בכל אופן 23 במאי בקולנוע. כן, באותו סופ"ש כמו "לילו וסטיץ'". רגע, לא תאמינו איזה רעיון יש לי…
13. לורד מייקל פירסון הוא אציל, הוויקונט הרביעי של קודריי ליתר דיוק, שהפיק בשנות ה-70 מספר סרטים, ביניהם "נקודת היעלמות" (Vanishing Point) מ-1971 שאותו ביים ריצ'רד ס. סרפיאן. אותו סרפיאן גם כתב וביים סרט בשם "האיש הבא" ("The Next Man") עם שון קונרי (4.8 בימד"ב, לא לפתח ציפיות). שון קונרי, כידוע, שיחק ב"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון" את אביו של אינדיאנה ג'ונס, הלא הוא הריסון פורד שחזר לתפקיד לא מזמן בסרט "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" – ובו אינדיאנה הוא הסנדק של דמותה של פיבי וולר-ברידג' (חכו אני תכף מגיע לפואנטה). אותה פיבי-וולר ברידג', כך רובנו יודעים, מפתחת בימים אלה סדרה על פי "טומב ריידר" עבור אמזון – והנה כעת הודיעו שלנעליה של לארה קרופט בסדרה תיכנס כוכבת "משחקי הכס" סופי טרנר. ועם מי סופי טרנר יוצאת בימים אלה? פרגרין פירסון, בנו הבכור ויורשו המיועד של לורד מייקל פירסון!
אין, הכל מכור שם בהוליווד.
14. יש סדרת אנימה חדשה בדרך וכדאי שתשימו עליה עין. קוראים לה "הקיץ שבו היקארו מת" והיא מבוססת על סדרת מנגה שרצה מאז 2021 ושאותה כותב.ת אלמוני.ת מאז התיכון תחת שם העט מוֹקוּמוֹקוּרן (Mokumokuren). זו סדרת אימה והתבגרות עם נגיעות להט"ביות שמתרחשת בעיירה נידחת ביפן ועוסקת בשני חברי ילדוּת בשם יושיקי והיקארו. וכיוון שהם חברים כל־כך קרובים, יושיקי הוא היחיד בעיירה שמבחין שעל אף שהנער הזה נראה כמו היקארו, מדבר כמו היקארו ויודע כל מה שהיקארו יודע: זה לא היקארו.
מעבר לכך עדיף שלא ארחיב, אבל המנגה הפכה לפופולרית תוך זמן קצר יחסית, הן בגלל סגנון האיור שהוא מהמרהיבים בתעשייה והן בגלל השילוב יוצא הדופן בין אימה (שעושה בית ספר לג'ונג'י איטו) ובין דרמת התבגרות. למעשה, ישנם פרקים שלמים במנגה בלי בדל אימה, כך שכשהיא מתרחשת היא משפיעה יותר מכל ג'אמפ סקייר אקראי של סדרות אימה אחרות.
ולא רק שסדרת אנימה על פי "הקיץ בו היקארו מת" הוכרזה לא מזמן (מה שלא מפתיע), נטפליקס רכשו את זכויות ההפצה וישדרו את האנימה בקיץ (אגב, נטפליקס האלה זריזים. יש עוד חצי שנה לפחות אבל כבר עכשיו עלה עמוד בנטפליקס של הסדרה). בכל אופן הטיזר הראשון – מעין גרסה מקוצרת של הסצנה הפותחת – נראה מבטיח למדי.
15. ואם כבר נטפליקס ויפן, הוכרז רימייק ל"רכבת הקליע". אתם ודאי מבולבלים, איך זה הגיוני? הסרט המקורי רק בן שנתיים. לא לדאוג, הרימייק הוא לא לסרט הזה אלא לסרט אקשן אחר בשם "רכבת הקליע" (The Bullet Train) מ-1975, שהעלילה שלו עוסקת ברכבת מהירה שהוטמנה בה פצצה שתוכננה לעשות בום גדול ברגע שהרכבת תאט. כן, גם החיישנים שלי התחילו לצפצף כשקראתי את התקציר ועשו לי פלאשבקים לזמנים שבהם סנדרה בולוק נהגה באוטובוס. אבל אחרי שקוראים מה היו מקורות ההשפעה של "ספיד" מבינים שזה לא צירוף מקרים.
בכל אופן את הרימייק, "Bullet Train Explosion" שמו, יביים שינג'י היגוצ'י ("שין גודזילה", "שין אולטרמן") כך שנראה שהסרט (ששמו בעברית יהיה "בהלה ברכבת הקליע") נמצא בידיים טובות, אבל אני מקווה שהוא יהיה קצר יותר מהמקור שבאורך 152 דקות. יש גם טיזר אבל לא רואים בו כלום חוץ מפסי רכבת וטקסט ענק. הסרט צפוי לצאת במהלך 2025. (דורון פישלר היה פה).
16. חכו, יש עוד יפן באמתחתי (אבל תודו שהבאתי דברים מעניינים). גם אם אתם לא מהתחום, ודאי שמעתם על "השושנה מורסאי" (The Rose of Versailles): סדרת מנגה מיתולוגית מראשית שנות ה-70 העוסקת בחיי האהבה והפוליטיקה של מארי אנטואנט ודמות בדיונית בשם אוסקר פרנסיס דה ז'רזייס על רקע המהפכה. את המנגה כתבה ואיירה ריוקו איקדה בהשראת מהפכות הסטודנטים ביפן בשנות ה-60 ועל בסיס רעיונות המפלגה הקומוניסטית של יפן בה הייתה חברה. למעשה, איקדה הייתה בין חלוצות ז'אנר השוג'ו (סדרות לנערות) והיא חברה במועדון Year 24 Group, הכולל את כל היוצרות שהפכו את הז'אנר מפשטני ומכליל כפי שהיה בשנות ה-50 וה-60 לקשת הרחבה והמורכבת יותר שהמרכיבה את הז'אנר כיום.
טוב התחלתי להתפזר. אקיצר, לרגל ציון יובל למנגה, סרט קולנוע באורך מלא צפוי לעלות לאקרנים ביפן בחודש הבא – ולא הייתי שולל את האפשרות שיגיע גם לארץ אחרי שנדע על־ידי מי הוא יופץ בשאר העולם, ומתי. עד שזה יקרה, בואו נהנה מהטריילר המרהיב. ושימו את הציניות בצד, אני מזכיר שהסדרה הזו המציאה כמה מהקלישאות שמופיעות בטריילר (רק לא לשכוח להפעיל כתוביות. אלא אם אתם יודעים יפנית ואז תעשו מה שבא לכם).
17. אני מניח שהרבה מכם יודעים שאני מעריץ גדול של "לופן השלישי" ואם אתם יודעים מה טוב לכם, גם אתם צריכים להיות. על כל פנים, סרט קולנוע באורך מלא על הגנב הג'נטלמן הוכרז, הראשון בזיכיון מזה 30 שנה (טוב, הראשון מזה 30 שנה שהוא באנימציה דו־ממדית ולא CGI כמו ההוא שביים במאי "גודזילה מינוס אחת"). והנה הקטע הנהדר: את הסרט יביים טאקשי קויקה שתום שפירא כבר הסביר מדוע "רדליין" שלו הוא עדיין אחד הסרטים הכי כיפיים שאי פעם נוצרו (והוא צודק). זו אמנם לא הפעם הראשונה של קויקה בזיכיון של "לופן השלישי" (הוא ביים סרטים קצרים יותר בשנים האחרונות), אבל סרט באורך מלא? זה חדש, מרגש ונראה ממש מוצלח.
18. גל גדות תככב בסרט אנימ… סליחה, היא לא. כוחו של הרגל. היא תככב במותחן אקשן חדש של קווין מקדונלד ("המלך האחרון של סקוטלנד") עבור אמזון / MGM. בסרט, "The Runner" שמו, גדות תגלם עורכת־דין בכירה שרצה ברחבי לונדון בעקבות רמזים שהותיר אחריה מי שחטף את בנה. לא יודע, בתור אנימה זה בטח היה מעניין יותר.
19. טריילר ל"החובבן" עם ראמי מאלק שמגלם חנון מה-CIA שיוצא ללונדון כדי להרוג את אלה שרצחו את אשתו (ואולי גם חטפו את הבן של גל גדות, מי יודע).
אוקי, נראה כמו סרט אקשן של ליאם ניסן רק עם תקציב וגיבור מעניין. הסרט, שהוא רימייק לספר וסרט שכתב רוברט ליטל בשנות השמונים, יעלה לאקרנים באפריל 2025.
20. טוני טוד הלך לעולמו בגיל 69 המוקדם לכל הדעות. טוד גילם מגוון דמויות, בעיקר קריפיות או מפחידות, כמו קנדימן ב"קנדימן" או ויליאם בלדוורת' בסרטי "יעד סופי" (כולל השישי שטרם יצא) ולאחרונה את ונום במשחק הווידאו הפופולרי "ספיידרמן 2" (והוא עשה אחלה עבודה). אם כי רבים זוכרים אותו בעיקר בתור קורן מ"מסע בין כוכבים: הדור הבא" ו"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". נתגעגע.
21. "לא רעים בכלל" היה אחד הסרטים המפתיעים לטובה של דרימוורקס, אז מובן שהם ינצלו אותו כדי להוציא סרט המשך. הנה הטריילר.
זה נראה חמוד והכל, אבל הסרט הראשון הסתיים מצוין והוא ממש לא דורש המשך – וגם הטריילר לא שינה את דעתי. כמו כן, דיאן פוקסינגטון (זאזי ביטס) מופיעה בטריילר רק לחצי שנייה, מה שגורם לי לחשוב שזה עוד אחד מהסרטים האלה שדוחקים לצד דמות שהייתה משמעותית כי לא יודעים מה לעשות איתה הפעם. מצד שני נראה שדרימוורקס בשנים האחרונות יודעים מה הם עושים אז אולי ניתן להם ליהנות מחמת הספק. אוגוסט בקולנוע.
22. עוד פרידה הוליוודית, הפעם מג'ים אברהמס: שליש ממשולש צוקר-אברהמס-צוקר שאחראי על כמה מהקלאסיקות המצחיקות ביותר בקולנוע ושעדיין עושות בית ספר (לשוטרים) לכל סרט קומדיה אחר בסביבה, בין אם זה "טיסה נעימה", "האקדח מת מצחוק", "סודי ביותר", "לרקוד עם טייסים" ועוד.
אומרים שכבר לא עושים קומדיות כמו שאברהמס (והצוקרים) עשו וזה… לא לגמרי נכון: הרי יש בדרך רימייק ל"אקדח מת מצחוק", וגם הסרט הישראלי "המוסד" הושפע מהם רבות (לא סתם הייתה בו הופעת אורח של דייוויד צוקר). אבל בהחלט הייתי שמח לראות יותר סרטי גאג בסגנון הזה שהם גם אשכרה מצחיקים.
23. תקדישו 4 דקות ו-47 שניות (או 3 דקות ו-50 שניות אם תוותרו על הקרדיטים) לסרט אנימציה קצר ומיוחד שעלה ביוטיוב על רוח רפאים וחתול. אלא אם אתם במצב רוח טוב ורוצים שזה יישאר ככה, ואז אל תעשו את זה.
אני לא בוכה פשוט נכנסו לי דמעות לעיניים.
24. אין לי ממש איפה לדחוף אותם והם לא אותו סוג של סרטים, אך כיוון ששניהם עניינו לי את הנחיר אשלב אותם פה בצוותא: טריילר ל"אליאו" של פיקסאר (יש גם מדובב לעברית אם אתם רוצים) שהוא אמנם, על הנייר, סרט מקורי – אבל הנוסחתיות של פיקסאר מעייפת אותי ואין שום דבר בטריילר שגרם לי לרצות ולצפות בסרט. מי יודע, אולי אופתע לטובה בזמן אמת כאשר יוקרן ביוני הקרוב בקולנוע… מה שלא סביר שיקרה עם "מיינקראפט" שגם לו יצא טריילר חדש; נדמה שג'ק בלאק וג'ייסון מומואה עושים פה כיף, אבל זה נראה תכלס כמו עוד "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל" (אפרופו ג'ק בלאק) ובשביל זה אדבוק כבר ב"ג'ומנג'י". סתם, גם מ"ג'ומנג'י" נמאס לי.
25. ונסיים עם פרויקט מעריצים חדש: מסתורין-רצח-מוזיקלי-באנימציה-בהשראת-צעצוע-של-סיפור, ובו ארבע דמויות בסגנונות של נסיכת דיסני, לוחם אנימה, גיבור משחק וידאו ודמות מסדרת אנימציה אמריקאית (כלומר, ייצוג לכל פאנדום טיפוסי) חשודים ברצח דמות מקורית של האמנית המתחילה שציירה את כולם. זה לא כיף כמו שזה נשמע – זה אפילו יותר כיף!
התגובות ברשת לרימייק של "הדרקון" ממש לא יצאו מפרופורציות
כלומר, התגובות לליהוק של שחקנית חצי שחורה לתפקיד אסטריד הוויקינגית הבלונדינית כן, כי זה סרט פנטזיה למען השם מה זה משנה מה המוצא של השחקנים (אם כי הראסטות שלה אכן כעורות למדי, יכלו להשקיע קצת יותר בסידור השיער שלה).
אבל לפחות הקטעים שמראים בטיזר הם frame-by-frame זהים לסרט המקורי, ואפילו הדרקונים שמרו על העיצוב הקארטוניסטי שלהם במקום לתת להם עיצוב "ריאליסטי" – רק שפה יש שחקנים חיים ומלא מסך ירוק ורקעים ב-CGI כך שכל העסק נראה כמו העתק חיוור ודהוי של המקור. אפילו טות'לס בגרסת הלייב אקשן פחות חמוד ועם פחות מניירות. אז בשביל מה זה טוב לעזאזל (חוץ מהכסף כמובן)?
כן, וכמו שכתבתי - הסרט לא מבטל את קיומו של המקורי
אולי הוא ייצא מיותר, אבל זה לא שמכריחים אותנו להתייחס אליו כגרסה הדפנטיבית; ורק עצם קיומו יביא קהל חדש גם לסרט האנימציה. זה כזה רע?
הטענה אינה שהחידוש יהרוס את המקורי
אלא פשוט שאנשים מודהמים לראות מאות מיליוני דולרים וצוות הפקה עצום שמשקיעים שנים מחייהם עבור פרויקט שלמראית העין אין בו שום תועלת או חידוש, אפילו ברמה הויזואלית.
במיוחד אחרי שמלך הצפון פתח ךי את התיאבוון להפקות ענק הוליוודיות בנושא הויקינגים.
בחלומי, עושים עיבוד לספר הויקינגים המופלא של סופר הפנטזיה הקנדי גאי גבריאל קאי, בשם the last light Of the sun
אכן. ומבחינה ויזואלית הוא אפילו מכוער יותר מהמקור
כאילו, בואו, הסרט הוא מ-2010, כבר היתה אנימציה תלת-מימד מתקדמת אז, וספציפית הסרט הזה הוא מהמרהיבים שנוצרו בז'אנר. אין באמת מה לתקן כאן
זה רע כי תרבות הרימייקים באה על חשבון סיפורים חדשים ומקוריים
(ל"ת)
לא אם הוא יביא לאולפן כסף שיאפשר לו לשפוך תקציבים גם לפרויקטים מקוריים
(ל"ת)
לי בעיקר חבל על דין דבלואה
כי גם אם הסרט ירוויח כסף שיאפשר פיתוח של תוכן מקורי, הוא ישאר בלייב אקשן הטיפשי הזה ויביים גם את הדרקון הראשון שלי 2 ו-3 בלייב אקשן.
כל כך חבל.
במאי עם כישרון נתקע על זיכיון אחד ולא מסוגל לשחרר. אפילו כשכבר אין לו עוד מה לספר בזיכיון הזה, הוא עדיין ממשיך ועושה מחדש את הסרטים שהוא כבר עשה.
שותפו לשעבר כריס סנדרס התקדם הלאה והמשיך לסרטים טובים אחרים והשנה הוא צפוי לזכות באוסקר, אבל הוא נשאר תקוע מאז 2010 על אותו הסיפור, ברמה שיוצא שהוא ביים עד היום רק סרט אחד שהוא לא הדרקון הראשון שלי (לילו וסטיץ׳) וגם זה היה לפני שהוא גילה את הדרקונים מברק, אותם הוא לא מסוגל לעזוב מהרגע בו התחיל לעבוד איתם.
אפילו במאים אובססיביים אחרים כמותו בכל זאת ביימו גם דברים אחרים בין לבין. דיוויד ייטס ביים את האגדה של טרזן בין הארי פוטר לחיות הפלא, ופיטר ג’קסון ביים את קינג קונג בין שר הטבעות להוביט. אבל דבלואה אפילו לא עשה הפסקה קטנה בין טרילוגיית האנימציה לזו בלייב אקשן.
זה פשוט מרגיש שהוא באמת כבר לא מסוגל כיום לעשות שום דבר שלא קשור לדרקון הראשון שלי, וחבל לי עליו כי הוא באמת במאי מוצלח שיכל לעשות הרבה יותר בחיים שלו מאשר להיות תקוע בסיפור אחד ולא לשחרר.
הוא בטח עושה ארגזים של עסף
אני לא מרחמת עליו בכלל
אני לא מרחם עליו, אני מרחם עלינו
יש לו כישרון גדול והוא יכול לתת לנו דברים כל כך טובים בזכות הכישרון הזה, ובמקום זאת אנחנו מקבלים ממנו רק סיפור אחד שכשהוא כבר נגמר הוא מתחיל שוב מהתחלה.
מי שמפסיד מזה זה בעיקר אנחנו.
על כמה מתערבים שכמו שליהקו את ג'רארד באטלר לתפקיד אבא של היקאפ
יהלקו בלייב האקשן השני את קייט בלאנשט לתפקיד האמא?
רגע, שנייה, תני לדמיין עולם שבו הסרט לא מצליח ואין המשך
(ל"ת)
אני חייב להגיד שאני ממש לא בטוח עד כמה הסרט יביא קהל חדש לסרט האנימציה
יש מצב שזה רק ירחיק קהלים פוטנציאלים.
ילדים שעוד לא ראו את סרט האנימציה (שרק נזכיר, יצא לפני 14 שנים, שזה נצח במונחים של ילדים) עשויים להגיע לסרט הזה, מה שיכול להיות שייתר בשבילם את הצורך לצפות בסרט האנימציה, היות ותכל׳ס (כנראה) שני הסרטים הם אותו הדבר בדיוק רק שאחד אנימציה ואחד לייב אקשן.
ואז בעתיד בשבילם זה יהיה הדרקון הראשון שלי, בזמן שסרט האנימציה ירגיש מבחינתם מיותר לחלוטין כמו שבשבילנו הסרט הזה מרגיש מיותר.
וכך אתה לוקח קהלים שאולי עוד יכלו מתישהו לגלות את סרט האנימציה ולהתלהב עליו, וגורם לכך שאם במקרה יתקלו בסרט המקורי הם יראו בו לא יותר מחיקוי של ״הדבר האמיתי״ שהוא מבחינתם יהיה הלייב אקשן.
ואגב, יש פה, בכל תעשיית הרימייקים בלייב אקשן, זלזול בוטה במדיום האנימציה.
שהרי לא רואים תופעה הפוכה של קלאסיקות בלייב אקשן שזוכות לרימייקים באנימציה, וזאת למרות שאפשר לעשות הרבה מאוד כסף מרימייקים שכאלה.
התחושה היא שיש בהוליווד את הרושם שאנימציה תמיד תהיה נחותה מלייב אקשן, ועל כן רימייק לסרט אנימציה בלייב אקשן מהווה ״שדרוג״ כביכול לסרט האנימציה, בשונה מרימייק אנימציה לסרט לייב אקשן שמרגיש כמו שנמוך של הקלאסיקה.
כל עוד ממשיכים בתעשיית הרימייקים בלייב אקשן לסרטי אנימציה, אני דורש שיעשו גם רימייקים באנימציה לקלאסיקות לייב אקשן (ולא חסרים סרטי לייב אקשן שיכולים גם לעבוד מצויין באנימציה, אפילו אם מצמצמים את זה רק לסרטים לכל המשפחה).
ממש פקששו עם השם של דקסטר, אשכרה היה להם את השם "דקסטר הצעיר" בטריילר.
(ל"ת)
לידיעת העורכים
בדף של ״מלחמת הכוכבים: צוות שלד״ אי אפשר להגיב.
כדאי לתקן את זה לפני שתעלה הסדרה ואז (אני מניח) יהיו כאלה שירצו להגיב בנוגע לסדרה.
סרט אמריקאי על הקמתו של חיל האוויר הישראלי זה נהדר. זה הסרט הישראלי הפטריוטי על מלחמת השחרור שבו הכי הגיוני שכל הדמויות אמריקאיות וקצת ממדינות אחרות ולא מדברות עברית, כי זה באמת ממש קרוב למה שהיה במציאות. טוב, היו גם שניים שלושה טייסים וטייסות דוברי עברית שצמחו בפלמ"ח אבל זהו.
אבל תמיד יכול להיות שהסרט כולו יעסוק בילדותו של אל שווימר בקונטיקט, או בשירות שלו במלחמת העולם השנייה בצבא ארה"ב, או בזקנתו בארץ, או במשפט שלו בארה"ב על בשתתפותו במלחמת השחרור, או בכל דבר שהוא לא חיל האוויר הישראלי ב-1947 עד 1949, עם 32 מטוסים קלים ובהמשך גם כמה מטוסי קרב, כי נורא חשוב לעשות לסרט מבנה יצירתי או יוצא דופן או ביקורתי או משהו.
יהיה ממש נחמד מצדו אם הוא פשוט יספר סיפור טוב שלא סופר, על מלחמה ועל הקמת חיל אוויר שכמעט כולו מתנדבים ומטוסים יד שנייה. וטייסות, זה גם נחמד.
הסמל רוק
הסמל רוק (Sargent Rock) הוא דמות מלחמה של די.סי. קומיקס. הם ניסו להשיג את הזכויות לסרט הקלאסי הסמל יורק (Sargent York), אבל משכשלו הם החליטו פשוט לשחק עם האותיות, להזיז אותו ממלחמת העולם הראשונה לשניה ולקוות שהאדם האמיתי לא ירה בהם עם הרובה שלו.
הוא סמל והוא קשוח והוא נלחם בנאצים. יש לו יחידה משלו שנקראת Easy Company, כי הם כולם מעריצים של הראפר Eazy-E.
בשנות השישים המאוחרות הדמות עברה ריבוט והומצאה מחדש בתור הסמל רוק'נרול, שמשתמש בגיטרת רוק משוכללת כדי להפיל את האוייבים שלו בעזרת דיסטורשן. Easy Company הפכו ללהקת הגיבוי שלו ואומרים שברוס ספרינגסטין קיבל השראה מהם ליצור את ה E Street Band.
בשנות השבעים בשעה שהציבור פנה נגד המעורבות בויאטנם הוא נהפך לסמל רוק (Sargent Spit)* כי נמאס לו מאיך שהציבור הרחב ירק על החיילים החוזרים. בסיפר שצונזר מאז רואים אותו רוצח קבוצת היפים במכונת יריה. קומיקס נחשב עדיין בידור לילדים ואומרים שהאמן הלך חמישים ושבע צעדים יותר מידי.
בשנות השמונים, אחרי שמלחמת הכוכבים קיבעה את שגעון המדע הבידיוני, הוא הומצא מחדש בתור הסמל סלע, לוחם מגזע חייזרי דמוי אבן שמגיע לכדור הארץ ונלחם באויביו – חיייזרים בדמות עצים (כל שמועה כאילו חברות לכריתת עצים שלחו הון כסף לחברת די.סי כדי להפוך עצים לאוייבי האומה מעולם לא אומתה).**
בתחילת המאה העשרים חזרו למקורות והוציאו עוד כמה סיפורים במלחמת העולם השניה, אבל בסוף מסתבר שהכל היה חלק מקרוסאובר שניסה לסדר את כל הגרסאות ביחד והם נפגשו והתאחדו כמו איזה רובוטריק / מגה זורד / וולטרון והפכו לדמות ענקית שקפצה מהדף ורצחה את הקורא בניסיון להפסיק את הסבל שלהם כדמות שלא מורשית למות למרות שזמנה עבר.
לא להתבלבל עם: הסמל רוק (Rook), שהוא ציפור ענקית, הסמל קורק (Cork) שהוא קריקטורה גזענית נגד האירים והסמל שמוק (שהופיע בסדרת סיפורים פורנגורפיים).
כמו כן – לא להתבלבל עם כל דבר שאשכרה קרה במציאות.
* מה זאת אומרת הבדיחה הזו עובדת רק בעברית?
** כמו כן, הופע ראשונה של ה Lumberjack Song של מונטי פייתון
תודה תום ידעתי שאפשר לסמוך עליך
(ל"ת)
צחוקים בצד, אחד היוצרים של הדמות, ג'ו קיוברט ז"ל, ביקר לפני עשור ומשהו בארץ
הציגו תערוכה ממיטב עבודותיו במוזיאון הקומיקס בחולון ומהשיחה אתו שם הוא התברר כאדם חביב להפליא.
ומעיון בויקיפדיה מתברר שהדמות של סרג'נט רוק כבר הופיע בפרק של הסדרה המצוירת של ליגת הצדק (וואלה, לא זכרתי) ושלאורך השנים היו עוד ניסיונות לצלם סרט על הדמות כשגם ארנולד שוורצנגר וגם ברוס ויליס היו מועמדים לגלם את הסמל סלע.
הסרט של נולאן
אולפני יוניברסל חשפו את הטייטל של הסרט,
הסרט יקרא “The Odyssey”, והוא יצולם בטכנולוגיית איימקס חדשה (לא יודע כרגע מה זה אומר, בטח יהיו עוד פרטים בהמשך)
https://deadline.com/2024/12/christopher-nolan-the-odyssey-confirmed-directors-new-film-universal-1236241340/
קצת נמאס לי מהאודיסיאה. סיפור מוכר וידוע, מה עם לספר משהו חדש ומקורי?
(ל"ת)
כנראה מדובר במצלמות ומקרני IMAX 70MM החדשות
שאיימקס מבטיחים מאז ההצלחה של "אופנהיימר".
כל המצלמות והמקרנים האלו בני 20+ ונולאן אמר כמה פעמים שהיה רוצה לצלם איתן יותר אם רק היה אפשר, פשוט הן עושות מלא רעש. ב"אופנהיימר" כבר אמרו שהיה שיפור וככה הצליחו לצלם יותר, פה כנראה יהיה דגם חדש לגמרי.
ואם יהיו מקרני 70 מ"מ חדשים, אז אולי גם יהיו יותר אולמות שיקרינו את הסרט ככה (ספק שיגיע לישראל עדיין).
בגלל שעוד לא הגיבו את זה
אני צריך להיות זה שאומר: כן כן ועוד פעם כן. ובמיוחד אני מצפה לראות איך נולאן שידוע כחסיד של אפקטים פרקטיים יתמודד עם מפלצות מיתיות.
בובות סטופ מושן?
רק יותר מפורטות.
זה יהיה מאוד קשה עם מצלמות IMAX
מעבר לרזולוציה שבה המידע נשמר אלו עדשות רחבות שנועדו לקלוט כמה שיותר פרטים. ב"באטמן מתחיל" הם השתמשו במודלים להתרסקות הרכבת וזוכר אבל לא מוצא כרגע שבאחד הראיונות אמר שזה לא יכול לעבוד ב-IMAX של "האביר האפל", בגלל זה המרדף היחיד צולם כמעט כולו בלייב בלי אפקטים כולל המשאית המתהפכת.
מאמין שכמו ב"אינטרסטלר" והרקע הרועד ב"אופנהיימר"
הרבה טריקים מתוחכמים ופשוטים בדיעבד כדי לצלם הכל (או כמעט הכל) על הסט. זה בסוף עיקרון דומה לווליום שמשתמשים בו בסדרות של Star Wars רק עם הקרנה ולא מסך כדי לשמור על הסט ענק.
אם הוא הצליח לסיים את "אינטרסטלר" עם אותה כמות אפקטים של "עלייתו של האביר האפל" אין סיבה שזה לא יעבוד גם פה.
והנה דיסני כבר שחררו טריילר ללילו וסטיץ׳ בסגנון של סרט אחר
הפעם מופאסה מביא לטריילר בסגנון מלך האריות, רק שהוא לא מחדש כלום וכבר ראינו בדיוק את זה בשיווק של סרט האנימציה.
מצד שני, אנחנו מדברים על רימייק ללילו וסטיץ׳ שסביר להניח שדי יהיה אחד לאחד הסרט המקורי, כך שחדשנות זה כנראה לא מה שאנחנו אמורים לחפש פה.
ואגב, אני חייב לציין שטריילר האנימציה של סטיץ׳ במלך האריות היה הרבה יותר מוצלח
לא זו בלבד שלא מחדשים כלום, גם יורדים ברמה ממה שכבר יש להם ביד.
מניח שזה אומר לנו איך הסרט עצמו יהיה.