מצאנו באינטרנט 91: קצר ולא מאוד אינפורמטיבי

סרטים של סדרות ריאליטי, אמירות שערוריתיות, מועמדויות לפרסי האמי, ועוד דברים שקרו באינטרנט ובעולם.

1. זה לא תרגיל, אני חוזר, זה לא תרגיל: פולקה חדשה של אל המוזר יצאה.

נא לחגוג בהתאם. כמו כן, מודה, שלא ציפיתי במחרוזת שהוא יעשה את השיר הזה. 


2. טוב, בסדר, בכל זאת חדשות קולנוע: כל הדיוט יודע לספר לכם שמאז שהאחים רוסו ומארוול הלכו איש איש לדרכם, אף אחד מהם לא ממש הצליח לשחזר את ימי התהילה והשיא שלהם, שהגיעו לשיא עם "סוף המשחק". האחים רוסו הוציאו שני סרטים שאתם בטח לא זוכרים איך קוראים להם, ומארוול הצליחו לייצר כמה הצלחות נקודתיות אבל רובן הגיעו עם תג מחיר כבד או הסתייגות ביקורתית. הסרטים היחידים שהצליחו לגרוף מיליארד דולר מאז אותו רגע היו בכלל סרטי ספיידרמן שנעשו עם סוני.

הדברים לא השתפרו כשמסתכלים על משהו שמארוול רצו להניח מאחוריהם – הפקות מקוללות. מאז "אנטמן" הראשון והעזיבה של רייט, מארוול מצאו את הקצב ואת האנשים שכיף להם לעבוד איתם ושביחד הם יוצרים להיטים שכולם אוהבים. עד הקורונה. מאז, שלל פרויקטים נדחו שוב ושוב (זוהי תזכורת שהיינו אמורים כבר להיות חודשיים אחרי הבכורה של "קפטן אמריקה 4") בשביל צילומים וליטושים והשלמות, וזה עוד עדיף על סרטים שפשוט איבדו במאים עוד פעם ועוד פעם. ומילא דברים כמו "בלייד", שהוא בסך הכל דמות משנית, אבל "הנוקמים 5"?

נכון, זה לא עזר שהקאנג הייעודי של מארוול התגלה כמכה נשים, אבל הפרויקט שמארוול רוצים להתחיל לצלם בתחילת 2025 התהלך חסר במאי, שחקן ראשי, ושם. עד שמארוול הודיעו שהם "בדיבורים" שהאחים רוסו פשוט יביימו את "הנוקמים 5" ו"הנוקמים 6" ויאללה די חלאס.

האם מספיק להחזיר את צמד האחים כדי להזניק להם את הקריירה ולמארוול את היקום, וליצור שוב את אותו הייפ בלתי ניתן להבסה שהיה להם ב-2019? אני בספק. יותר סביר שנקבל שאריות מחוממות שילמדו אותנו את מה שידענו עוד קודם: מדי פעם פשוט כדאי לסיים סיפורים. אבל, נו, עכשיו הם ינסו שוב פעם. או שלא, זה לכאורה עדיין דיבורים, כאמור.


3. טריילר לסרט/אלבום החדש של צ'יילדיש גמבינו, הוא דונלד גלובר: "בנדו סטון והעולם החדש".

האלבום כבר יצא, והסרט מתהדר בכך שהוא "אירוע איימקס בלעדי" אבל כזה, סבבה: תהיה אירוע 4DX בלעדי, תהיה אירוע סינמה סיטי באר שבע VIP בלעדי, הכל טוב. רק מתי הדבר הזה, שנראה מהטריילר כיפי למדי, אשכרה יוצא?


4. להלן החדשות: אנחנו צפויים לראות עוד הרבה דברים כמו "לשחרר את שולי ו"גולסטאר הסרט", ולא באופן היפותטי. אנחנו יודעים כבר על ההמשך ל"לשחרר את שולי" (שיצולם ביפן ויקרא "לשחרר את שולי-סאן", ככל הנראה), והנה פחות משבוע אחרי שיצא, הוכרז המשך גם ל"מרוסקים" (אם יש בכם רחמים, פשוט תאחדו כוחות לסרט אחד בשם "לשחרר את מרוסקים-סאן" או משהו). ואם זה לא מספיק לכם, אז גם את סדרת הריאליטי "הבוזגלוס" רוצים להפוך לסרט. אפשר לקרוא עוד על כך בראיון עם האיש שנראה שמוביל את הגל הזה, משה אדרי, שמגלה לנו גם דברים כמו "יש סרט שמשה איבגי ביים ואין מה לעשות איתו אז הוא כרגע פשוט יושב ומחכה למשהו".

אם זה ככה, לפחות שיעשו סרט על "בואו לאכול איתי". לצורך הדיון, וכי אני רואה שזה חשוב ליוצרי הסרטים-מבוססי-סדרות הישראליים, אפשר שהעלילה תהיה שחטפו את שי אביבי והמשתתפים מתבקשים לחלץ אותו מכת שפים מטורפת שמוכנה לעשות משא ומתן רק עם מי שיבשלו את האוכל הכי ביתי וטעים.


5. טימותי שלמיי יגלם שחקן פינג פונג מקצועי בסרט של האח ספדי (ג'וש) בשם "מרטי הגדול" (Marty Supreme). אוקיי, זה סעיף קצת פחות מסעיר מאיך שדמיינתי אותו בהתחלה. אולי כי זה פינג פונג. או טימותי שלמיי. אז בואו נזרוק פה את כל האמירות של ויגו מורטנסן שעושות גלים ברשת כמו זה שמצב הכתיבה על הקולנוע הוא "די עלוב" ושמבקרי קולנוע לא מבינים בהיסטוריה של האמנות או באיך שסרטים נוצרים, שסרטי זכיונות "נוטים להיות לא כתובים היטב" ולכן הוא לא חוזר אליהם, ש"אמזון חארות מנייאקים על מה שהם עשו לסרט 'שלושה עשר חיים'", וש"מה זה 'מילקי גולדה'? גולדה זה רשת גלידה. יש לה מלא טעמים. מה, המילקי בטעם חנות גלידה? זכוכית ובטון? עשיתם מילקי בייגלה – תקראו לו מילקי בייגלה, מה זה השטויות האלה?".


6. ועכשיו, במקום שאני אבקר בפוסט של רם כדי לדבר על האוסקר, הנה הוא בא כדי לדבר על האמי:

המועמדים לאמי הוכרזו ונראה שהזוכה הגדולה אינה HBO לשם שינוי (לא שיש לה מה להתלונן עם 91 מועמדויות) אלא דיסני, וספציפית רשת FX שבבעלותה, עם 93 מועמדויות. את מכתבי התודה היא יכולה לשלוח לשלוש סדרות:

הראשונה היא "הדוב" שמועמדת ב-23 קטגוריות, שזה איזשהו שיא לקומדיה לדברי האינטרנט (אם כי שיאים באמי לא אומרים כלום – בשנים האחרונות, כשהאמי עפים על סדרה הם עפים עליה חזק). וכן, המועמדות של סדרת דרמה בפרסי קומדיה היא עניין שדנתי בו בעבר ואני לא מתכוון לפתוח שנית, בעיקר כי האינטרנט כבר מחטיף על זה מספיק לאנשי האמי.

בכלל, נראה שדיסני השתלטה לחלוטין על קטגוריית הקומדיה משום ש"מה שקורה בצללים", "כלבי השמורה", "רק רציחות בבניין" (בתור הולו) ו"אבוט אלמנטרי" (בתור רשת ABC) מועמדות כולן לפרס הקומדיה. שאפו.

אמנם בגזרת הדרמה לדיסני יש רק סדרה אחת, אבל הסדרה הזאת היא "שוגון" (עם 25 מועמדויות), שכנראה תקטוף את הפרס הגדול אלא אם יהיו הפתעות של הרגע האחרון ("מר וגברת סמית"? "העידן המוזהב"?). אה, ואם זה לא מספיק לבית העכבר, "פארגו" גם היא עם 15 מועמדויות (אמנם זו העונה החמישית, אבל כיוון שאין ממש קשר בין העונות שלה היא נחשבת למיני סדרה).

גם אפל יכולה להיות מרוצה מעצמה עם שנת האמי הטובה בתולדותיה (72 מועמדויות), שתי סדרות שמועמדות לפרס הדרמה ("תכנית הבוקר", "סוסים איטיים"), סדרה אחת שמועמדת לפרס הקומדיה ("Palm Royale") ומיני סדרה אחת ("שיעורים בכימיה").

כמו שזה נראה כרגע, נטפליקס לא צפוייה לקטוף הרבה פרסים משמעותיים, אבל יש לה את מספר המועמדויות הגדול ביותר – 107. "בעיית שלושת הגופים" מועמדת לפרס הדרמה אך לא לשום דבר אחר, ו"הכתר" מועמדת לשלושה פרסי משחק, אבל משהו אומר לי שהיא לא תגרוף פסלונים רבים, אם בכלל, חרף העובדה שזו העונה האחרונה. כי כאמור, כשהאמי אוהבים סדרה או שתיים אין בדרך כלל מקום למתמודדות אחרות. והפעם נראה שהסדרות שצפויות לשלוט ביד רמה בקטגוריות המשחק הן "הדוב" (5 מועמדויות), ו"שוגון" (4 מועמדויות, כולל המועמדויות המוצדקות להירויוקי סנאדה ואנה סוואי).

עוד הפתעה מעניינת היא "פולאאוט", המועמדת לפרס הדרמה, פרס משחק אחד (לוולטר גוגינס, כמובן) ופרס התסריט (על הפרק הראשון). בכל הקטגוריות היא מתחרה מול "שוגון" אז לא סביר שהיא תצא עם פסלונים, אבל נחמד שהיא שם.

על פניו לא נראה שיהיו הפתעות רבות באמי הזה, למעט קטגוריה אחת בה אין לי מושג לאן הרוחות מנשבות: המיני סדרה, שמשום מה רבים מתעקשים לקרוא לה "סדרה מוגבלת". הקהל והאינטרנט דיברו רבות על "אייל קטן" ונראה שיש סיכוי לא רע שהיא תזכה. אממה, HBO עושה חתיכת קמפיין לעונה המחורבנת של "בלש אמיתי" המתחרה בה וגם מועמדת לשלושה פרסי משחק, ולפרסי כתיבה ובימוי. למה? כובע. ובואו לא נשכח את "פארגו" שזכתה לשבחים (מוצדקים) על העונה החמישית שלה ומועמדת גם היא לשלושה פרסי משחק וכן לפרסי כתיבה ובימוי. אני מעודד את "פארגו", אבל יהיה מצחיק אם מי שתזכה תהיה "שיעורים בכימיה" או "ריפלי".


7. אדוארד ברגר פרץ לחיינו עם הרימייק שלו ל"במערב אין כל חדש" שהיה הסרט השני מבחינת כמות אוסקרים אחרי "הכל בכל מקום בבת אחת", ועכשיו הוא מקווה להמשיך את המומנטום שלו עם דרמת התככים בוותיקן, "Conclave".

כאילו, זה סרט עם רייף פיינס. ברור שאני בקטע. אבל אם כן יש כוכבית לכל הסיפור, זה התסריטאי, פיטר סטרוהן, ששלושת סרטיו האחרונים נעו בין "אה, נכון זה דבר שהיה" ל"אחת הקטסטרופות הגדולות של אותה שנה".


8. הכל אני יכול בחופש הגדול, כך אומרים. חוץ מלראות את הטריילר ל"אנורה", כי הילדה שלי כל הזמן לידי ומסתכלת על המסך והביקורות עליו תיארו אותו כסרט שכולל מלא סצנות מין ועירום, אז אני די בטוח שגם הטריילר ה"בטוח לעבודה" יגרור יותר שאלות משאני רוצה.

לכל הלא-הורים שבינינו, תעדכנו איך הטריילר. הסרט יוצא באוקטובר בארצות הברית, אז מניח שאצלנו יעצור לקפה בפסטיבל חיפה וימשיך לקולנוע.


9. וואי, כבר הגעתי לפינת "המשכים ורימייקים לא נחוצים"? איזה כיף.

טוב, במקרה הראשון אני לא בטוח – משום מה הרבה אנשים התרגשו מההמשך שהוכרז ל"שטן לובשת פראדה". אולי הבעיה היא אני וחוסר חיבתי לסרט הראשון, אבל אני מודה שאני לא מבדיל בין המשך לזיכיון ז'אנרי ובין המשך לקומדיה רומנטית – שניהם, בגדול, לא נחוצים. אפילו אם אולי בטעות הסרט הזה יהיה טוב, זה עדיין פחות טוב לתעשייה שהיא נשענת יותר ויותר על המשכים ופחות ופחות על "פשוט נכתוב תפקיד טוב ומצחיק למריל סטריפ וזה יביא אנשים".

על הרימייק ל"יוג'ימבו" אני מניח שיהיה יותר מקובל להגיד שהוא מיותר. מצטער, הרימייק ל"בעבור חופן דולרים". האם הבדיחה הזאת מראה שהספקנות שלי לא במקום ומה יש לך, אולי נגלה את הסרג'יו ליאונה הבא? כאילו, אולי, כן, אבל זה יותר סביר שנגלה את ה"פסיכו" הבא. הזה של גאס ואן סאנט.

אה, יעשו גם רימייק ל"מלכודת אש" בכיכובו של גלן פאוול, ויודעים מה? מכל הדברים פה… זה לא שהוא לא מיותר (פשוט תכתבו לגלן פאוול סרט על מכבי אש) אבל הוא היחיד שאני בעדו כי הוא מתחיל עם נקודת עניין והיא גלן פאוול, כאשר הרימייק שמוצמד אליו הוא תוספת לא נחוצה.


10. אולפני וורנר ברוס הודיעו שיהיה סרט כלשהו של דני וילנב ב-2026. הידד?

אה, שיט, זה היה קצר ולא מאוד אינפורמטיבי. שנייה, אני אנסה לפצות אתכם, אל תלכו.

אולפני פוקס הודיעו שיהיה סרט כלשהו על בסיס הסדרה "24". בטח גם בו יחטפו מישהו ואז גיבור הסדרה יצטרך לחלץ אותו. אין, כל דבר האמריקאים האלה מעתיקים מאיתנו.


11. אחד הסרטים המסקרנים בפסטיבל קאן הוא קומדית האימה "החומר", שלצערי נפקדה מפסטיבל ירושלים אז אני מניח שפשוט אצטרך לחכות כמו ילד טוב עד שמישהו יגיד משהו על הפצה מסודרת של הדבר הזה.

אהבתי את זה עוד כשקראו לזה "קומדיית אימת גוף עם דמי מור" ואני מחבב את זה אפילו יותר עכשיו כשזה טריילר מוחשי.


12. בפעם האחרונה שדיברנו על המיזוג של פאראמאונט וסקיידאנס הוא היה מת. טוב, איך אומרים? השמועות על מותו היו מוגזמות.

אז כן, יש עכשיו אולפן אחד פחות. לאולפן החדש יקראו "פאראמאונט החדשה" (New Paramount) והלוגו שלהם הוא פשוט אותו ההר של פאראמאונט אבל עם הגופן של סקיידאנס. מדובר בסוג של פשרה מצד חברת האם שביקשה למכור את האולפן כליל, אבל סקיידאנס הוא בכל זאת אולפן קטן יותר אז אני מניח שהם מסתפקים במיזוג, וזה בכל זאת משקיט קצת חששות מצד מי שחששו שתהיה פה עוד קנייה כמו דיסני ופוקס. האולפנים כבר עבדו ביחד על שלל פרויקטים שהמצליח מביניהם הוא "אהבה בשחקים: מאווריק", אז בסך הכל דברים היו יכולים להיות גרועים יותר. הם לא ממש טובים עכשיו, אבל בהחלט יכלו להיות גרועים יותר.


13. זה לא הכי צנוע, אבל לעזאזל עם זה: אחד מהשרשורים הטובים ביותר שנתקלתי בהם ברשת בזמן האחרון היה השרשור בקבוצה של עין הדג שלקח את פורמט ה"יש לך שתי פרות" ויישם אותו על במאים ואולפנים.


14. חשבתי לסיים את המצאנו הזה עם משהו כמו הסרטונים בהם טוד שר קלאסיקות, אבל החלטתי ברגעים האחרונים לרחם על כולנו ולסיים במשהו טוב. משהו כמו, נגיד, החזרה של הערוץ Every Frame A Painting:

כן, תודה, במהרה בימינו.