1. זה לא תרגיל, אני חוזר, זה לא תרגיל: פולקה חדשה של אל המוזר יצאה.
נא לחגוג בהתאם. כמו כן, מודה, שלא ציפיתי במחרוזת שהוא יעשה את השיר הזה.
2. טוב, בסדר, בכל זאת חדשות קולנוע: כל הדיוט יודע לספר לכם שמאז שהאחים רוסו ומארוול הלכו איש איש לדרכם, אף אחד מהם לא ממש הצליח לשחזר את ימי התהילה והשיא שלהם, שהגיעו לשיא עם "סוף המשחק". האחים רוסו הוציאו שני סרטים שאתם בטח לא זוכרים איך קוראים להם, ומארוול הצליחו לייצר כמה הצלחות נקודתיות אבל רובן הגיעו עם תג מחיר כבד או הסתייגות ביקורתית. הסרטים היחידים שהצליחו לגרוף מיליארד דולר מאז אותו רגע היו בכלל סרטי ספיידרמן שנעשו עם סוני.
הדברים לא השתפרו כשמסתכלים על משהו שמארוול רצו להניח מאחוריהם – הפקות מקוללות. מאז "אנטמן" הראשון והעזיבה של רייט, מארוול מצאו את הקצב ואת האנשים שכיף להם לעבוד איתם ושביחד הם יוצרים להיטים שכולם אוהבים. עד הקורונה. מאז, שלל פרויקטים נדחו שוב ושוב (זוהי תזכורת שהיינו אמורים כבר להיות חודשיים אחרי הבכורה של "קפטן אמריקה 4") בשביל צילומים וליטושים והשלמות, וזה עוד עדיף על סרטים שפשוט איבדו במאים עוד פעם ועוד פעם. ומילא דברים כמו "בלייד", שהוא בסך הכל דמות משנית, אבל "הנוקמים 5"?
נכון, זה לא עזר שהקאנג הייעודי של מארוול התגלה כמכה נשים, אבל הפרויקט שמארוול רוצים להתחיל לצלם בתחילת 2025 התהלך חסר במאי, שחקן ראשי, ושם. עד שמארוול הודיעו שהם "בדיבורים" שהאחים רוסו פשוט יביימו את "הנוקמים 5" ו"הנוקמים 6" ויאללה די חלאס.
האם מספיק להחזיר את צמד האחים כדי להזניק להם את הקריירה ולמארוול את היקום, וליצור שוב את אותו הייפ בלתי ניתן להבסה שהיה להם ב-2019? אני בספק. יותר סביר שנקבל שאריות מחוממות שילמדו אותנו את מה שידענו עוד קודם: מדי פעם פשוט כדאי לסיים סיפורים. אבל, נו, עכשיו הם ינסו שוב פעם. או שלא, זה לכאורה עדיין דיבורים, כאמור.
3. טריילר לסרט/אלבום החדש של צ'יילדיש גמבינו, הוא דונלד גלובר: "בנדו סטון והעולם החדש".
האלבום כבר יצא, והסרט מתהדר בכך שהוא "אירוע איימקס בלעדי" אבל כזה, סבבה: תהיה אירוע 4DX בלעדי, תהיה אירוע סינמה סיטי באר שבע VIP בלעדי, הכל טוב. רק מתי הדבר הזה, שנראה מהטריילר כיפי למדי, אשכרה יוצא?
4. להלן החדשות: אנחנו צפויים לראות עוד הרבה דברים כמו "לשחרר את שולי ו"גולסטאר הסרט", ולא באופן היפותטי. אנחנו יודעים כבר על ההמשך ל"לשחרר את שולי" (שיצולם ביפן ויקרא "לשחרר את שולי-סאן", ככל הנראה), והנה פחות משבוע אחרי שיצא, הוכרז המשך גם ל"מרוסקים" (אם יש בכם רחמים, פשוט תאחדו כוחות לסרט אחד בשם "לשחרר את מרוסקים-סאן" או משהו). ואם זה לא מספיק לכם, אז גם את סדרת הריאליטי "הבוזגלוס" רוצים להפוך לסרט. אפשר לקרוא עוד על כך בראיון עם האיש שנראה שמוביל את הגל הזה, משה אדרי, שמגלה לנו גם דברים כמו "יש סרט שמשה איבגי ביים ואין מה לעשות איתו אז הוא כרגע פשוט יושב ומחכה למשהו".
אם זה ככה, לפחות שיעשו סרט על "בואו לאכול איתי". לצורך הדיון, וכי אני רואה שזה חשוב ליוצרי הסרטים-מבוססי-סדרות הישראליים, אפשר שהעלילה תהיה שחטפו את שי אביבי והמשתתפים מתבקשים לחלץ אותו מכת שפים מטורפת שמוכנה לעשות משא ומתן רק עם מי שיבשלו את האוכל הכי ביתי וטעים.
5. טימותי שלמיי יגלם שחקן פינג פונג מקצועי בסרט של האח ספדי (ג'וש) בשם "מרטי הגדול" (Marty Supreme). אוקיי, זה סעיף קצת פחות מסעיר מאיך שדמיינתי אותו בהתחלה. אולי כי זה פינג פונג. או טימותי שלמיי. אז בואו נזרוק פה את כל האמירות של ויגו מורטנסן שעושות גלים ברשת כמו זה שמצב הכתיבה על הקולנוע הוא "די עלוב" ושמבקרי קולנוע לא מבינים בהיסטוריה של האמנות או באיך שסרטים נוצרים, שסרטי זכיונות "נוטים להיות לא כתובים היטב" ולכן הוא לא חוזר אליהם, ש"אמזון חארות מנייאקים על מה שהם עשו לסרט 'שלושה עשר חיים'", וש"מה זה 'מילקי גולדה'? גולדה זה רשת גלידה. יש לה מלא טעמים. מה, המילקי בטעם חנות גלידה? זכוכית ובטון? עשיתם מילקי בייגלה – תקראו לו מילקי בייגלה, מה זה השטויות האלה?".
6. ועכשיו, במקום שאני אבקר בפוסט של רם כדי לדבר על האוסקר, הנה הוא בא כדי לדבר על האמי:
המועמדים לאמי הוכרזו ונראה שהזוכה הגדולה אינה HBO לשם שינוי (לא שיש לה מה להתלונן עם 91 מועמדויות) אלא דיסני, וספציפית רשת FX שבבעלותה, עם 93 מועמדויות. את מכתבי התודה היא יכולה לשלוח לשלוש סדרות:
הראשונה היא "הדוב" שמועמדת ב-23 קטגוריות, שזה איזשהו שיא לקומדיה לדברי האינטרנט (אם כי שיאים באמי לא אומרים כלום – בשנים האחרונות, כשהאמי עפים על סדרה הם עפים עליה חזק). וכן, המועמדות של סדרת דרמה בפרסי קומדיה היא עניין שדנתי בו בעבר ואני לא מתכוון לפתוח שנית, בעיקר כי האינטרנט כבר מחטיף על זה מספיק לאנשי האמי.
בכלל, נראה שדיסני השתלטה לחלוטין על קטגוריית הקומדיה משום ש"מה שקורה בצללים", "כלבי השמורה", "רק רציחות בבניין" (בתור הולו) ו"אבוט אלמנטרי" (בתור רשת ABC) מועמדות כולן לפרס הקומדיה. שאפו.
אמנם בגזרת הדרמה לדיסני יש רק סדרה אחת, אבל הסדרה הזאת היא "שוגון" (עם 25 מועמדויות), שכנראה תקטוף את הפרס הגדול אלא אם יהיו הפתעות של הרגע האחרון ("מר וגברת סמית"? "העידן המוזהב"?). אה, ואם זה לא מספיק לבית העכבר, "פארגו" גם היא עם 15 מועמדויות (אמנם זו העונה החמישית, אבל כיוון שאין ממש קשר בין העונות שלה היא נחשבת למיני סדרה).
גם אפל יכולה להיות מרוצה מעצמה עם שנת האמי הטובה בתולדותיה (72 מועמדויות), שתי סדרות שמועמדות לפרס הדרמה ("תכנית הבוקר", "סוסים איטיים"), סדרה אחת שמועמדת לפרס הקומדיה ("Palm Royale") ומיני סדרה אחת ("שיעורים בכימיה").
כמו שזה נראה כרגע, נטפליקס לא צפוייה לקטוף הרבה פרסים משמעותיים, אבל יש לה את מספר המועמדויות הגדול ביותר – 107. "בעיית שלושת הגופים" מועמדת לפרס הדרמה אך לא לשום דבר אחר, ו"הכתר" מועמדת לשלושה פרסי משחק, אבל משהו אומר לי שהיא לא תגרוף פסלונים רבים, אם בכלל, חרף העובדה שזו העונה האחרונה. כי כאמור, כשהאמי אוהבים סדרה או שתיים אין בדרך כלל מקום למתמודדות אחרות. והפעם נראה שהסדרות שצפויות לשלוט ביד רמה בקטגוריות המשחק הן "הדוב" (5 מועמדויות), ו"שוגון" (4 מועמדויות, כולל המועמדויות המוצדקות להירויוקי סנאדה ואנה סוואי).
עוד הפתעה מעניינת היא "פולאאוט", המועמדת לפרס הדרמה, פרס משחק אחד (לוולטר גוגינס, כמובן) ופרס התסריט (על הפרק הראשון). בכל הקטגוריות היא מתחרה מול "שוגון" אז לא סביר שהיא תצא עם פסלונים, אבל נחמד שהיא שם.
על פניו לא נראה שיהיו הפתעות רבות באמי הזה, למעט קטגוריה אחת בה אין לי מושג לאן הרוחות מנשבות: המיני סדרה, שמשום מה רבים מתעקשים לקרוא לה "סדרה מוגבלת". הקהל והאינטרנט דיברו רבות על "אייל קטן" ונראה שיש סיכוי לא רע שהיא תזכה. אממה, HBO עושה חתיכת קמפיין לעונה המחורבנת של "בלש אמיתי" המתחרה בה וגם מועמדת לשלושה פרסי משחק, ולפרסי כתיבה ובימוי. למה? כובע. ובואו לא נשכח את "פארגו" שזכתה לשבחים (מוצדקים) על העונה החמישית שלה ומועמדת גם היא לשלושה פרסי משחק וכן לפרסי כתיבה ובימוי. אני מעודד את "פארגו", אבל יהיה מצחיק אם מי שתזכה תהיה "שיעורים בכימיה" או "ריפלי".
7. אדוארד ברגר פרץ לחיינו עם הרימייק שלו ל"במערב אין כל חדש" שהיה הסרט השני מבחינת כמות אוסקרים אחרי "הכל בכל מקום בבת אחת", ועכשיו הוא מקווה להמשיך את המומנטום שלו עם דרמת התככים בוותיקן, "Conclave".
כאילו, זה סרט עם רייף פיינס. ברור שאני בקטע. אבל אם כן יש כוכבית לכל הסיפור, זה התסריטאי, פיטר סטרוהן, ששלושת סרטיו האחרונים נעו בין "אה, נכון זה דבר שהיה" ל"אחת הקטסטרופות הגדולות של אותה שנה".
8. הכל אני יכול בחופש הגדול, כך אומרים. חוץ מלראות את הטריילר ל"אנורה", כי הילדה שלי כל הזמן לידי ומסתכלת על המסך והביקורות עליו תיארו אותו כסרט שכולל מלא סצנות מין ועירום, אז אני די בטוח שגם הטריילר ה"בטוח לעבודה" יגרור יותר שאלות משאני רוצה.
לכל הלא-הורים שבינינו, תעדכנו איך הטריילר. הסרט יוצא באוקטובר בארצות הברית, אז מניח שאצלנו יעצור לקפה בפסטיבל חיפה וימשיך לקולנוע.
9. וואי, כבר הגעתי לפינת "המשכים ורימייקים לא נחוצים"? איזה כיף.
טוב, במקרה הראשון אני לא בטוח – משום מה הרבה אנשים התרגשו מההמשך שהוכרז ל"שטן לובשת פראדה". אולי הבעיה היא אני וחוסר חיבתי לסרט הראשון, אבל אני מודה שאני לא מבדיל בין המשך לזיכיון ז'אנרי ובין המשך לקומדיה רומנטית – שניהם, בגדול, לא נחוצים. אפילו אם אולי בטעות הסרט הזה יהיה טוב, זה עדיין פחות טוב לתעשייה שהיא נשענת יותר ויותר על המשכים ופחות ופחות על "פשוט נכתוב תפקיד טוב ומצחיק למריל סטריפ וזה יביא אנשים".
על הרימייק ל"יוג'ימבו" אני מניח שיהיה יותר מקובל להגיד שהוא מיותר. מצטער, הרימייק ל"בעבור חופן דולרים". האם הבדיחה הזאת מראה שהספקנות שלי לא במקום ומה יש לך, אולי נגלה את הסרג'יו ליאונה הבא? כאילו, אולי, כן, אבל זה יותר סביר שנגלה את ה"פסיכו" הבא. הזה של גאס ואן סאנט.
אה, יעשו גם רימייק ל"מלכודת אש" בכיכובו של גלן פאוול, ויודעים מה? מכל הדברים פה… זה לא שהוא לא מיותר (פשוט תכתבו לגלן פאוול סרט על מכבי אש) אבל הוא היחיד שאני בעדו כי הוא מתחיל עם נקודת עניין והיא גלן פאוול, כאשר הרימייק שמוצמד אליו הוא תוספת לא נחוצה.
10. אולפני וורנר ברוס הודיעו שיהיה סרט כלשהו של דני וילנב ב-2026. הידד?
אה, שיט, זה היה קצר ולא מאוד אינפורמטיבי. שנייה, אני אנסה לפצות אתכם, אל תלכו.
אולפני פוקס הודיעו שיהיה סרט כלשהו על בסיס הסדרה "24". בטח גם בו יחטפו מישהו ואז גיבור הסדרה יצטרך לחלץ אותו. אין, כל דבר האמריקאים האלה מעתיקים מאיתנו.
11. אחד הסרטים המסקרנים בפסטיבל קאן הוא קומדית האימה "החומר" "יופי מסוכן", שלצערי נפקדה מפסטיבל ירושלים אז אני מניח שפשוט אצטרך לחכות כמו ילד טוב עד שמישהו יגיד משהו על הפצה מסודרת של הדבר הזה.
אהבתי את זה עוד כשקראו לזה "קומדיית אימת גוף עם דמי מור" ואני מחבב את זה אפילו יותר עכשיו כשזה טריילר מוחשי.
12. בפעם האחרונה שדיברנו על המיזוג של פאראמאונט וסקיידאנס הוא היה מת. טוב, איך אומרים? השמועות על מותו היו מוגזמות.
אז כן, יש עכשיו אולפן אחד פחות. לאולפן החדש יקראו "פאראמאונט החדשה" (New Paramount) והלוגו שלהם הוא פשוט אותו ההר של פאראמאונט אבל עם הגופן של סקיידאנס. מדובר בסוג של פשרה מצד חברת האם שביקשה למכור את האולפן כליל, אבל סקיידאנס הוא בכל זאת אולפן קטן יותר אז אני מניח שהם מסתפקים במיזוג, וזה בכל זאת משקיט קצת חששות מצד מי שחששו שתהיה פה עוד קנייה כמו דיסני ופוקס. האולפנים כבר עבדו ביחד על שלל פרויקטים שהמצליח מביניהם הוא "אהבה בשחקים: מאווריק", אז בסך הכל דברים היו יכולים להיות גרועים יותר. הם לא ממש טובים עכשיו, אבל בהחלט יכלו להיות גרועים יותר.
13. זה לא הכי צנוע, אבל לעזאזל עם זה: אחד מהשרשורים הטובים ביותר שנתקלתי בהם ברשת בזמן האחרון היה השרשור בקבוצה של עין הדג שלקח את פורמט ה"יש לך שתי פרות" ויישם אותו על במאים ואולפנים.
14. חשבתי לסיים את המצאנו הזה עם משהו כמו הסרטונים בהם טוד שר קלאסיקות, אבל החלטתי ברגעים האחרונים לרחם על כולנו ולסיים במשהו טוב. משהו כמו, נגיד, החזרה של הערוץ Every Frame A Painting:
כן, תודה, במהרה בימינו.
דיסני/מארוול לא צריכים את האחים רוסו.
הם צריכים במאים צעירים שגם יהיו מעריצים של חומר המקור. בדרך כלל הם מעסיקים במאים (ותסריטאים) שמשתמשים בסרטים האלה כדי להתקדם איכשהו או לשלם הלוואות סטודנטיאליות. זה באמת קשה למצוא במאים שרוצים לעבוד בתאגיד גדול וגם במקרה קראו קומיקס של מארוול ואוהבים את הדמויות האלה?
הם גם לא צריכים אותם כי הם לא ממש טובים
נשים את השנאה שלי למלחמת האזרחים בצד (שאפשר גם להאשים אותה על הכותבים ורוב התלונות שלי על הסרט הם "הניואסים שרציתם לכתוב עליהם הם בלתי אפשריים לכתיבה בתוך היקום הזה וגם אם הם היו זה לא כתוב טוב ומשקר לקהל ולדמיות על מה הקונפליקט באופן קבוע") האקשן שלהם הוא דיי חרא. אני לא זכרתי כמה קאטים היו בחייל החורף האקשן שם כמעט בלתי ניתן לצפייה עם שמים לב לזה וזה עוד המקרה הטוב מבין הסרטים שלהם. האקשן בקפטן אמריקה מלחמת האזרחים כל כך שכיח עד שוכחים ממנו בזמן הצפיה, ולמרות שסרטי משחקי הסוף היו שיפור הם פסטיבל אפקטים מיוחדים שקשה לדעת למי צריך לתת את הקרדיט לאחים רוסו או לאמני האפקטים ואמני הסטוריבורד? וגם אז חוץ מהסצנה של הניסיון הראשון של הורדת הכפפה מתאנוס, אין סצנת אקשן שבאמת זכורה לי בראש (בניגוד לסרטי השומרים 2,3 איירון מן הראשון, אפילו אנטמן והצרעה סרט שאני לא סובל יש אקשן יותר טוב ועוד ועוד). אני אתן להם קרדיט מלחמת האינסוף היה חוץ מהאקשן הסביר פלוס (ממה שאני זוכר) היה סרט דיי טוב ומותח
טוב, אקשן מעולם לא היה הצד החזק של מארוול.
(ל"ת)
לא עד כדי כך
שני סרטי האנטמן היה אקשן לא רע לאירויומנים יש כמה סצנות טובות, הנוקמים 2 הוא ככל הנראה ה cgfest הכי טוב מבחינת אקשן (ואני מחבב את הסרט הוא אחלה), לפנתר השחור לפחות יש סטייל יחודי משלו (בסצנות האקשן ומחוצה להם).
לא *ה*חזק, סתם צד חזק
(ל"ת)
האקשן במלחמת האזרחים בקרב הנמל התעופה הוא אחד מהטובים של מארוול אי פעם
קרב נפלא ומצוין שעושה שימוש נהדר ביכולות השונות של הדמויות השונות.
גם ב״מלחמת האינסוף המשחק״ האקשן הוא אחל׳ה.
בסופו של דבר מארוול צריכים אותם כי הם האחרונים שהצליחו להרים שם להיטי ענק (ואני לא מחשיב את ספיידרמן אין דרך הביתה שהוא יותר הפקה של סוני).
כל השאר נכשלו וזה כולל במאים שבנו עליהם לא מעט כמו קלואי ז'או, סם ריימי או ראיין קוגלר.
בסוף, מבחינה עסקית יש הרבה היגיון לשים את האחים רוסו על שני סרטי הנוקמים הבאים. זה לא אומר שההצלחה מובטחת להם, אבל מבחינה עסקית אפשר בהחלט להבין את ההיגיון במהלך כזה.
לא הייתי אומר שראיין קוגלר "נכשל"
(ל"ת)
ביחס לסרט הראשון - כן, זאת הייתה ירידה ניכרת, כך שזה כישלון
סרטי המשך בדרך כלל מצליחים יותר מהסרט הקודם, לא פחות מהסרט הקודם, וירידה של חצי מיליארד ברווחים מהסרט הראשון זה בהחלט כישלון ביחס לציפיות.
אז נכון שהסכום שהסרט הביא היה יכול להיחשב להצלחה מטורפת בשביל סרטים אחרים, אבל ביחס לסרט הראשון ולציפיות שהיו מהסרט השני זה בהחלט כישלון.
אתה אולי צודק בעיקרון, אבל בתנאים בהם הסרט הזה יצא?
ממש לא.
לא יודע על איזה תנאים אתה מדבר
אם אתה מדבר על הקורונה, אז נו, די, אנחנו מדברים על 2022, לא על 2020.
אווטאר 2 יצא איזה חודש אחר כך והפך למקום השלישי ברווחים בכל הזמנים.
ספיידרמן אד״ה יצא שנה לפני והרוויח כמעט 2 מיליארד.
כך שאני לא מקבל תירוצי קורונה על הסרט הזה.
אבל אם אתה מדבר על פטירתו של צ'דוויק בוזמן, כוכב הסרט הראשון, אז כן, אני מניח שיש לזה חלק בירידה ברווחים, אבל עדיין לא מספיק כדי שהסרט ירוויח חצי מיליארד פחות.
המותג של וואקאנדה היה מספיק חזק לדעתי כדי לכל הפחות להגיע למיליארד, גם בלי בוזמן.
בסופו של דבר, ממה שהבנתי, הקהל התאכזב מהסרט.
אפילו האוסקר, שגם פה הרעיף על הסרט מועמדויות וזכייה אחת, כבר ויתר על לתת לסרט מועמדות לסרט הטוב ביותר.
אם באמת הייתה התלהבות על הסרט כמו שציפו ממנו, אני מאמין שגם אם הוא לא היה מגיע לרווחים של הראשון, הוא לכל הפחות היה קצת מתקרב אליו ולא נשאר לבסוף חצי מיליארד מתחת.
הפטירה של בוזמן חד משמעית מצדיקה את הירידה הזו
להתעלם מהמעמד שהיה לו בתרבות בארה"ב זה פשוט לטמון ראש בחול. האוסקר והתלהבות הקהל וכו' זה כבר תסמינים לבעיה המרכזית שהתבטאה בעיקר, כאמור, בהכנסות.
כאמור, אני לא מתעלם
אני רק חלוק עליך בנוגע להיקף של הנזק שזה היה אמור לגרום לסרט ההמשך.
ירידה של 300 מיליון? הגיוני אולי, אבל לא ירידה של 500 מיליון.
אני לא חושב שההצלחה של הסרט הראשון היא נטו רק בגלל בוזמן.
ההפך: הייתי אומר שחלק ניכר מההערצה שזכה לה בוזמן הייתה בזכות העובדה שהקהל התאהב בוואקאנדה ומתוך כך גם התאהב בו.
צריך גם לציין שהיות וכל הסרט השני היה מעין מחווה לבוזמן, מה שהתבטא היטב בטריילרים, היה מצופה שמעריציו הרבים של בוזמן ירוצו לסרט כדי לראות את המחווה המרגשת לדמות / לשחקן האהוב.
לא תמיד היעדר שחקן מסוים אמור לפגום בהצלחה של הסרט בקרב מעריצי השחקן.
לפעמים דווקא העובדה שכל הסרט הוא מחווה לשחקן שאנשים מעריצים, אמורה לגרום לאנשים הללו לרוץ לראות את הסרט למרות שהם יודעים שהוא לא יהיה שם.
הטעות שלך היא שאתה מתייחס לסרט השני בתור יוצא הדופן
ולא לראשון: סרט סטנד-אלון בלי קבוצת גיבורים שהכניס כאלו סכומים הוא האנומליה. השני עשה בדיוק מה שציפו ממנו לאחר פטירתו של בוזמן.
הראשון בהחלט היה יוצא דופן ומיוחד
אבל הוא מעיד על החוזק של העולם של וואקאנדה ביקום של מארוול, חוזק שהיה אמור להתבטא גם בסרט השני בסכומים לפחות קצת קרובים, גם אם השחקן הראשי איננו.
אני לא מצפה עכשיו מכל סרט על גיבור על יחיד להיות כמו הפנתר השחור רק כי הוא עשה את זה, אבל אני כן מצפה מסרט המשך של הפנתר השחור להמשיך את המגמה הייחודית של הצלחה גדולה מהרגיל לסרט על גיבור על יחיד.
אם בוזמן היה חי הציפיות היו שהסרט אפילו יעקוף את רווחי הראשון, אבל היות והוא לא בחיים הציפיות בהתאם ירדו לכך שהוא ירוויח פחות מהראשון, אבל עדיין לא חצי מיליארד פחות מהראשון.
לדעתי היה לו בהחלט פוטנציאל לפחות לעקוף את המיליארד, גם אם רק בקצת.
האכזבה שנרשמה מהסרט הורידה אותו לאיזור ה-800 מיליון.
זה כבר לטחון מים
(ל"ת)
סליחה? בשנת 2022 הקורונה הייתה בשירה בחלקים נרחבים בעולם
וכמעט בכל מדינה היו נהלים קפדניים של מסיכות וריחוק משפחתי. ב2022 לא ראיתי אף אחד כמעט. ניתן להגיד שהמגפה הסתיימה רק בקיץ 2023 (מה שגם לא מדויק, המגפה הארורה פרצה לאחרונה מחדש).
אני מדבר נטו על הקולנוע
ב-2022 היו שלושה סרטים שהרוויחו מעל למיליארד בקופות (שזה אפילו יותר משנה לאחר מכן), שניים מהם עקפו את ה-1.4 מיליארד ואחד מהם אף עקף את ה-2.3 מיליארד והפך לסרט השלישי הכי מרוויח בכל הזמנים!
אין לי מושג מה היו הנהלים אז ברחבי העולם (פה, אגב, כל ההגבלות בוטלו כליל ב-2022), אבל מבחינת המחסום בפני סרטים להצלחה לא היה זכר לקורונה ולא נראה לי הגיוני בשום צורה לשלוף את הקורונה כתירוץ לאי הצלחה החל מ-2022 והלאה.
דר סטריינג נכשל אבל? לא עשה כמו שציפו? מסכים אבל כישלון?
בנוסף אני מבין את הקטילות על מארוול מאז 2019 והדיבורים על כישלנו
שלהם ואני בסהכ מסכים.
אבל שומרי הגלקסיה לא נכשל
תור לא נכשל
וסטריינג לא נכשל
לעניות דעתי
ברור שהם לא נכשלו אבל
במותג כזה קריטי לקחת בחשבון כמה הסרט יפגע או יחזק את הפרנצ׳ייז. אחרי סטריינג׳ ות׳ור ההתלהבות מסרטי סולו שלהם שואפת לאפס. אני דווקא חיבבתי אותם אבל השיח סביב הסרטים (בעיקר זה של ת׳ור) זה שיח מאד רעיל כמו שהיה בזמנו סביב אחרוני הג׳דיי וזה מסוג הדברים שמרעידים לאולפנים את ה*****.
הנכס הכי גדול של מארוול היה ההייפ.
זאת הייתה ההרגשה שצריך לראות את הסרט החדש, כדי לראות איך השפיע עליו הסרט הקודם וכדי לראות איך הוא ישפיע על הסרט הבא. כלומר – צופים שהלכו לראות סרט של מארוול כי הוא קודם כל חלק בזיכיון, ולא כי הופיע בו שחקן או דמות ספציפית.
וזה הלך לאיבוד. לדעתי גם האכזבה הגדולה מהסדרות ומהשילוב שלהן השפיעה, אבל בסופו של דבר מארוול איבדו את הצורך של הלקוחות שלהם לקבל את המנה הבאה – ואין דוגמה טובה יותר מהמארווליות, שהיה לו את כל הרכיבים של אירוע MCU והוא נפל על הפנים.
אולי בגלל זה החליטו לנסות שוב עם האחים רוסו. כי אולי האקשן לא משהו, אבל מה שהם הצליחו לתת עד עכשיו זה תמורה להייפ.
מצד שני הם לא כתבו את הסרטים, ובתור במאים הם סבירים בקושי.
לדעתי זה עניין של תסריט קודם כל.
אילו מרכיבים היו ל"מארווליות"?
לא בקטע קנטרני, פשוט באמת אין לי מושג.
קפטן מארוול לא הייתה גיבורה סופר פופולרית בשום שלב (למיטב זכרוני), ואני לא יכול לחשוב על איזה גורם אחר שאמור היה למשוך אנשים לצפות בו. גם לא על הנייר.
שילוב של סדרת סרטים וסדרת טלוויזיה על המסך הגדול,
לכאורה עם השלכות על העתיד (העובדה שקמאלה מוטנטית ביקום הזה או משהו, או שאני מבלבל עם הקומיקס).
זה היה סוג של סרט אנסמבל.
הוא היה המשך ישיר של סרט ושתי סדרות, אחת הגיבורות שלו היא מעריצה של הMCU, והיה בו גם את ניק פיורי וחתול. זה היה הנוקמים בזעיר אנפין, בעצם הנוקמות.
הוא גם קיים הרבה מההבטחות שלו. אבל זה לא עזר לו.
הנוקמים הצליח כי הוא קיבץ ביחד דמויות אהובות מסרטים ולא דמות אחת מהסרטים וכל השאר מסדרות טלויזיה בדיסני פלוס
צריך להודות על האמת: הניסוי הזה של לעשות יקום שמערבב בין סרטים וסדרות טלויזיה נכשל.
כמות הצופים בסדרות הטלויזיה של מארוול בדיסני פלוס נמוכה משמעותית מכמות הצופים בסרטי מארוול בקולנוע, בדיוק כשם שבאופן כללי סדרות טלויזיה פחות נצפות מסרטי קולנוע בדרך כלל.
הרבה מצופי מארוול מרגישים מבולבלים כשפתאום אומרים להם ״בשביל להבין את הסרט הבא של מארוול אתם צריכים לעשות שיעורי בית ולצפות בשתי סדרות טלויזיה״.
בסופו של דבר מעולם לא היה דבר כזה שמערבב סרטי קולנוע וסדרות טלויזיה לקו עלילה אחד בו אתה חייב לצפות גם בסרטים וגם בסדרות כדי להבין את העלילה, זה פשוט לא רעיון מוצלח.
טוב יעשו מארוול אם יחזרו להפרדה שהייתה נהוגה בין הסרטים לסדרות וישאירו את היקום הקולנועי של מארוול בקולנוע בלבד.
מעניין אותי מתי הם יבינו שזה מה שהם צריכים לעשות.
אבל זה מארוול.
"תעשו שיעורי בית" הייתה שיטת הפעולה שלהם מהנוקמים הראשון (אני חושב שטכנית מאז איירון מן 2, שהיה סרט שנפגם מאד מכך שהוא נבנה כחלק מיקום לפני שהוא נבנה כסרט בפני עצמו).
הפעם שיעורי הבית כוללים גם סדרות ולא רק סרטים? את כל הסדרות אפשר לראות בשירות הסטרימינג של דיסני, זה שגם ככה היה צריך בשביל לראות לפחות סרט אחד של הMCU.
בסופו של דבר הקונספט של הסדרות נפל בעיקר על ביצוע. אבל הוא לא היה שונה ממה שמארוול עשו עד אז.
קודם כל, בשביל לראות את סרטי ה-MCU מהעבר לא צריך דיסני פלוס, הם זמינים חוקית בעוד מקומות (אייטונס, לדוגמא)
דבר שני, יש הרבה אנשים שצופים בסרטים אבל לא בקטע שלהם לראות סדרות טלויזיה.
אנשים כאלה יעשו שיעורי בית ויצפו בסרטים קודמים, אבל לא בסדרות טלויזיה.
וזה בלי להתייחס לעובדה שיש הרבה אנשים שצופים בכל סרטי מארוול כשיוצאים, כך שבנוגע לסרטים אין להם שיעורי בית שהם צריכים לעשות, אבל הם לא יתחילו עכשיו גם לראות איזה שלושה סדרות טלויזיה בשנה כי סדרות טלויזיה פחות מדברות אליהם.
וכמובן, בל נשכח שלהשלים סדרה של שישה פרקים לוקח יותר זמן אפילו מלהשלים את הנוקמים סוף המשחק.
או במילים אחרות: הקונספט של מארוול הוא לאו דווקא ״תעשו שיעורי בית״, אלא יותר ״תעקבו אחרי תכני מארוול שיוצאים כל שנה ותשארו בעניינים״
וזה הגיוני לצפות מהקהל שלך בסך הכל לראות שלושה סרטים בשנה, זה לא יותר מדי.
אבל לצפות מהקהל שלך לראות שלושה סרטים בשנה + שלושה סדרות בשנה שכל אחת מהם באורך של לפחות שני סרטים, זה כבר בהחלט מוגזם.
כיום מעטים יכולים לצפות בסרטי מארוול מבלי להזדקק לשיעורי בית, בעוד ובעבר זה ממש לא היה מסובך להיות בעניינים ולא להזדקק להשלמות.
הם יכולים לצפות גם בסדרות כשהן יוצאות.
זה שלושת רבעי שעה בשבוע.
ושלושת רבעי שעה בשבוע במשך הרבה מאוד שבועות בשנה זה בהחלט תובעני מדי
תשווה את זה לשלושה סרטים בלבד בשנה, אין פה מה להשוות בכלל.
וזה לא שהורידו במקביל את כמות הסרטים. לא, השאירו את אותה כמות סרטים בשנה רק הוסיפו עליה עוד מספר סדרות.
יש אנשים שזה לא בעייה בשבילם לעמוד בעומס, אבל בהחלט יש הרבה אנשים שזה בהחלט מרגיש להם כבר מעיק.
ואני בהחלט חושב שזה חלק ניכר ממה שגרם לכישלון המטורף של המארוולס שהפך לסרט מארוול הכושל ביותר קופתית אי פעם.
הנה, זה מרגיש מעיק -
הבעיה של מארוול הגיעה מהרגע שזה הפך מלהיות כיף ללהיות שיעורי בית.
אבל שני סרטי תאנוס היו הצלחה היסטרית. והם שאבו הרבה מהכח שלהם מכך שהם היו העבודה האחרונה בשיעורי הבית.
אז אולי הבעיה לא הייתה בשיעורי בית טלוויזיוניים (אתה לא באמת טוען שפרק אחד בשבוע, על פני לא יותר מחצי מכל שנה, זה יותר קשה מלצאת לקולנוע?). הבעיה הייתה שכבר הגיע הגמול על שיעורי הבית, ועכשיו כבר היה יותר קשה להתחיל את הקורס החדש?
אני טוען שפרק אחד בשבוע על פני מספר שבועות רב בשנה *בנוסף* להליכה לקולנוע שלוש פעמים בשנה זה מתיש להרבה אנשים
ולא בגלל איכות התוצרים, אלא בגלל העומס בתוכן.
כשכתבתי שזה מרגיש מעיק לא התעסקתי בכלל בשאלת האיכות או טיב התוצרים.
כן, להגיד לבנאדם שכדי להשאר בעניינים ביקום שהוא אוהב הוא חייב לא רק לראות שלושה סרטים בשנה אלא גם בנוסף על כך לצפות בפרק שבועי של סדרות לאורך שבועות רבים בשנה, זה יותר מדי, וזה גם אם הסדרות והסרטים הם יצירת מופת אחד אחד.
לא לכולם יש זמן בשפע ולא כולם בקטע של להתמסר לסדרות ולצפות כל שבוע בפרק חדש.
להגיד לבנאדם שהוא צריך רק לצפות בשלושה סרטים בלבד בשנה (אגב, לא חייב בקולנוע. תמיד אפשר לחכות שהסרטים יגיעו לצפייה ביתית ולצפות בהם בבית) זה לא מי יודע מה. שלושה סרטים הפרוסים על פני שנה שלמה זה משהו שאני חושב שגם אנשים מאוד עסוקים יכולים להרשות לעצמם.
אבל להוסיף על זה עוד איזה שלוש סדרות נוספות זה יותר מדי בשביל הרבה מאוד אנשים.
ושוב אני אומר, אם לפחות היו מורידים את מינון הסרטים במקביל להוספת הסדרות, אבל לא, השאירו את הכמות של שלושה סרטים בשנה (השנה, ספציפית יש רק סרט אחד, אבל זה לא מבחירה אלא מאילוץ. אם הם יעברו באופן קבוע לסרט בשנה אולי זה קצת יעזור לקהל) ופשוט הוסיפו על זה שלושה סדרות בשנה.
ואתה גם מתעלם מהנקודה שיש הרבה מאוד צופי קולנוע שלא בקטע שלהם לראות סדרות טלויזיה ולא יכול להיות שכדי לצפות בסרט קולנוע אתה חייב לצפות לפני כן בסדרות טלויזיה.
בוא נשאיר את הקולנוע והטלויזיה כשני מדיומים נפרדים שלא מתערבבים אחד בשני, בדיוק כשם שאנחנו לא מערבבים ספרים וקומיקסים או הצגות בתיאטרון עם סרטים (עכשיו תדמיין סרטים שכדי להבין אותם צריך לצפות לפני כן בהצגה או לקרוא לפני כן ספר או קומיקס כי הסרט ממשיך אותם בלי לתת לך יותר מדי הסברים. זה פשוט לא הגיוני).
כתבת באגביות את החלק העיקרי:
צופי קולנוע שלא רוצים לראות טלוויזיה.
אלה שיעורי בית במקצוע א ובמקצוע ב, כדי להיות בעניינים בכיתה בשיעורים שכולם במקצוע א, לתלמידות שבחרו להירשם לקורס א.
אני לא מבין על מה אתם מדברים
יצא שראיתי את רוב סרטי פייז 4 בקולנוע עם אותו הרכב, אז אני יודע להגיד שאנשים שראו את הסרטים האלה בלי לצפות בסדרות בשום שלב לא הרגישו שחסר להם מידע או שהגיעו בלי לעשות שיעורי בית. איזה חלק בעלילה של שאנג צ'י או של הנצחיים לא היה מובן למי שלא צפה בסדרות? הסרט היחיד שזה אולי יכול להיות רלוונטי לגביו זה "המארוולז", ואני מוכן לקבל שזה אולי סיבה אחת לכישלון שלו, אבל שאר הסרטים, גל אלו שהיו בהם הופעות אורח של דמויות מהסדרות עמדו לגמרי בפני עצמם.
דוקטור סטריינג׳ 2 גם
מדברים שם על ווסטויו ועל הילדים של וונדה ובכלל היא מופיעה שם כמכשפת השני ולא כאיך שהיא הייתה בנוקמים סוף המשחק עם סט שלם של יכולות ותלבושת חדשה שלמי שלא ראה את וונדה-ויז׳ן עשוי להרגיש כזה ״רגע, פספסתי משהו?״.
חוץ מזה שממש בשנה הבאה הולך לצאת קפטן אמריקה חדש שיהווה המשך ישיר לפלקון וחייל החורף, ובל נשכח שגם השנה יוצא דדפול & וולברין שכבר מהטריילרים נראה שמסתמך על כך שכבר ראינו את לוקי ואנחנו יודעים מיהם הרמ״ז ומה זה הריק שבקצה הזמן.
בגדול זאת המגמה של מארוול כרגע וזה הולך ונמשך.
מסכים
אבל עדיין יש דברים שיהיו מבלבלים דווקא למי שלא ראה את הסדרה.
כל המניע של וונדה בסרט הוא משהו שיראה מוזר אם הפעם האחרונה שראית את וונדה הייתה באנדגיים.
זו סיבה כפולה לאכזבה
לא צפית בסדרה? ילדה שובבה!
שבי בקולנוע בתחושה שהסרט לא מיועד לך.
צפית בסדרה? ילד טוב!
שב מבולבל בקולנוע.
לפעמים כמה שניות של סצנות אחרי כתוביות לא מתגמלות, לפעמים כמה שעות של מיני-סדרה.
שנה זה המוווון זמן בשביל לראות 24 שעות טלוויזיה.
שנת 2021 בכלל הייתה זמן ארוך במיוחד.
אבל אם מישהו משום מה לא אוהב לראות טלוויזיה, אז אני מבין למה הרעיון של מסך שאתה שולט בו על קצב ההקרנה ועל האיכות מתיש אותו.
וכמובן,
לראות סרט, עבור רוב האנשים, זה לסגור ערב שלם. באותו הזמן אפשר לראות בקלות שלושה פרקים ברצף.
אבל שוב, הסדרות לא באות במקום הסרטים אלא בנוסף להם
הנקודות הם פשוטות מאוד:
1. כמות התוכן השנתית של מארוול החל מ-2021 הוכפלה או אף יותר מזה. יש אנשים שזה יותר מדי בשבילם.
2. מארוול נכנסו לעולם סדרות הטלויזיה ויש צופי קולנוע שלא אוהבים לראות סדרות כי לראות סדרה זה ממש לא אותו הדבר כמו לראות סרט.
3. הזמינות של הסדרות מוגבלת הרבה יותר מהסרטים ואם רוצים לצפות בהם באופן חוקי חובה שיהיה חשבון דיסני פלוס פעיל, זה לעומת הסרטים שזמינים בעוד פלטפורמות.
4. בנוגע לסדרה וונדה-ויז׳ן ספציפית: מארוול מצריכים את הקהל שלהם, חובב זאנר גיבורי העל, לשבת ולצפות בסיטקומים מתקופות שונות בהיסטוריה של הסיטקומים, ולא לכולם זה מתאים.
אתה מתעלם מהעובדה ששוק הטלוויזיה הרבה יותר רווי משוק הקולנוע ההוליוודי.
יש הרבה יותר תחרות והרבה יותר תכנים שנחשבים אירועים טלוויזיונים שהם לא מארוול.
הגענו לשלב בדיון שבו לפנות למישהו כ"אתה" לא ממש עוזר.
(ל"ת)
תמיד אפשר ללחוץ על ״בתגובה אל״ ולדעת למי מכוונת התגובה
והתגובה של Beetlejuice כוונה אליך.
למה לא הכרתי את זה עד היום??
אני היחיד?
אני פה לא מעט זמן… *הולך לשבת בצד ולהתבייש*
אולי בגלל שזה כפתור נסתר שרק לחיצה על התגובה חושפת אותו
אולי שווה להפוך אותו לכפתור גלוי כדי שכולם ישימו לב אליו
אלה רק מיני סדרות
אז חשבו שיצליחו לשלב אותן בתוך סדרת סרטים.
קולנוע וטלוויזיה, לייב אקשן ואנימציה – מושכים קהלים שונים, ואפילו החלק המשותף (אנחנו?) מגיע לכל מדיום עם ציפיות אחרות.
גאן מנסה לשחזר את הניסוי בדי-סי אחרי שנים של הפרדה מוחלטת.
כן אבל אופי הסדרות יהיה שונה.
יצורי הקומנדו הוא סדרת אנימציה על אבא של ריק פלאג וגם העדן האבוד היא סדרה על ת׳מסקירה, ככל הנראה לפני לידתה של דיאנה (מאמין שיהיה מבוסס על הקומיקס ההיסטורי המעולה על האמזונות).
היחידה שפוטנציאלית תשתלב בקולנוע היא הסדרה של גרין לנטרנ(ס) וגם היא לא תהיה על האל ג׳ורדן, אז זה מרמז על סקופ מוגבל אולי.
כלומר יהיו בונוס ולא מטלה?
(ל"ת)
אני דיברתי על הצלחות בסדר גודל של סרט נוקמים
הרי לא מביאים את האחים רוסו לסתם עוד סרט מארוול, מביאים אותם לסרטי הנוקמים, כי הצלחות גדולות ברמה שמצפים מסרט כמו הנוקמים לא היו להם עם הבמאים האחרים.
וגם סטריינג׳, כמו הפנתר השחור, הוא הצלחה גדולה כל עוד לא מתייחסים לציפיות לאור השיווק וההצלחה של סרט ספיידרמן שיצא לפניו.
בתכל׳ס, כמו שכתוב בכתבה מעלי, הסרטים היחידים מאז הנוקמים סוף המשחק שהרוויחו למעלה ממיליארד היו סרטי ספיידרמן שהם הפקה משותפת עם סוני.
האם היו להם בשנים הללו סרטים שהיו יכולים להרוויח מיליארד? בהחלט.
דוקטור סטריינג׳ 2, הפנתר השחור 2, אנטמן 3 ושומרי הגלקסיה 3, היו יכולים, כל אחד מסיבותיו שלו, לעקוף כל אחד את המיליארד, אבל אף אחד מהם לא עשה את זה.
עכשיו אולי יש סיכוי שמארוול יביאו מיליארדר חדש, אבל גם פה, כמו בספיידרמן, זה הודות לסיוע מיקום קולנועי אחר.
ליקום של מארוול בפני עצמו יש קושי להגיע לסכומים באמת מרשימים של למעלה ממיליארד, וזה למרות שפעם אחר פעם יש להם פוטנציאל לכך.
כך שכן, יש הרבה היגיון להחזיר את האחים רוסו לסרטי הנוקמים. פעם אחרונה שהאים רוסו ביימו סרט במארוול הוא הפך למרוויח ביותר בכל הזמנים (ובפעם שלפני כן גם הייתה הצלחה בקנה מידה לא אנושי של למעלה מ-2 מיליארד).
ברור שהם ירדו משמעותית
סתם לא חושב שזה כישלון ויותר אכזבות
וכן ברור שהכיוון הוא לא טוב יחסית
אני לא רוצה להגיד את זה
אבל יש סצנות יותר טובות מקרב הקוויפים במלחמת האזרחים (והאפקטים להלא משהו של החליפה של אנטמן משום מה). וגם אם הייתי אוהב את הסצנה הזאת (אישית אני מעדיף את המרדף של הממשלה אחר סטיב ובאקי) לדעתי רוב סצנות האקשן מרגישות דיי שטוחות כולל הסצנה בשדה התעופה.
אבל זה לא הקונצנזוס
הקונצנזוס בציבור הרחב הוא שסרטי האחים רוסו הם בין הסרטים הטובים ביותר של מארוול אי פעם, וזה כולל גם את האקשן שלהם (אני זוכר ים השתפכויות על סצינת הקרב בנמל התעופה כשיצא מלחמת האזרחים).
אז זכותך לחשוב אחרת כמובן, אבל אתה חייב להבין את ההיגיון העסקי של מארוול כשהם חושבים להחזיר את האחים רוסו לסרטי הנוקמים הבאים.
רוב צופי מארוול מעריצים בטירוף את ארבעת סרטי האחים רוסו וכל סרט שלהם היה הצלחה גדולה, כך שמאוד הגיוני שמארוול, בתקופה הזאת הפחות טובה שלהם, ירצו להחזיר אותם לסרטי הנוקמים.
פייר
(ל"ת)
בנוגע לסוף המשחק
יכול להיות שאני טיפה מריר לגביו. זה cg fest אבל זה cg fest שנראה טוב ושומר על עניין. בכל זאת חוץ מסצנת הפלישה לשילד עם קפטן אמריקה נגד קפטן אמריקה (אני אפילו לא זוכר לאיזה סרט הם פרצו לתוכו אני חושב שחייל החורף) אני לא זוכר הרבה מהסרט בניגוד למלחמת האינסוף הדבר היחידי שאני כן זוכר מהסרטים האלו זה שהאקשן ,המטח והדיאלוגים) כמה רמות מעל מלחמת האזרחים אבל זה עמום מאוד במקרה של סוף המשחק אז אני לא באמת יכול לשפוט אותו. לצערי שנאתי כל כך את מלחמת האזרחים שאותו אני זוכר (לרעה אבל זוכר)
אמזון
מפתיע שאמזון לא מצליחה לייצר סדרות וסרטים עם מועמדויות, יכולת הפקה חלשה או PR חלש?