טוב, סיימנו את עונת הסיכומים ואפשר לחזור לְמה שאני עושה הכי טוב: לכתוב חדשות ולאכול עוף, ונגמר לי העוף. וכיוון שהצטברו הרבה חדשות, חממו פופקורן (או עוף) והישענו לאחור כי זה ייקח קצת זמן.
1. נפתח עם הרימייק של "שומר הברים".
נראה גנרי, מטומטם ומהנה ביותר, ואם המתאגרף קונור מקגרגור (שמשתתף בסרט) יודע לשחק, אז אני יודע להתאגרף.
אבל הסיפור היותר מעניין עם הסרט הוא הדרמות שמאחורי הקלעים: הבמאי דאג לימן ממש לא אוהב את העובדה שהסרט יוצא ישירות לסטרימינג (באמזון, 21 במרץ), וזה מספיק לו כדי לכתוב על זה בעצמו מאמר בדדליין, שם הוא מודיע כי יחרים את הפרימיירה בפסטיבל SXSW בתחילת מרץ, וכל זה כחודשיים אחרי שהסרט הוקרן לג'ף בזוס ביאכטה שלו במטרה לשכנע את המיליארדר להפיץ את הסרט בבתי הקולנוע. עכשיו נשאר רק שלימן יקח את עצמו בידיים ויזמין את בזוס לקרב מכות שבו אם הוא מנצח מקרינים את הסרט שלו בקולנוע.
2. נישאר רגע בגזרת ג'ייק ג'ילנהול ודיווחים אודות דברים מוזרים שקורים עם סרטים שלו מאחורי הקלעים.
סיפור ש(כך נטען) שקרה: הבמאי והתסריטאי הצרפתי תומאס בידגאין (שכתב את "#מאהב_צרפתי" ו"אייפל") אמור היה לביים סרט בשם "Suddenly", הסרט דובר האנגלית הראשון בארסנל שלו (ארסנל מאוד דל, יש לציין), סרט אודות בני זוג שמערכת היחסים שלהם עומדת למבחן לאחר שנקלעו השניים לאי בודד. ונסה קירבי וג'ייק ג'ילנהול לוהקו לפרויקט, אלא שבתוך ארבעה ימים בלבד – כך לדברי הבמאי – ההפקה התמסמסה בגלל דרישות מוגזמות של ג'ילנהול.
מלבד שינויים בתסריט שאותם דרש הכוכב מבידגאין וגם מהתסריטאי השותף, נטען שג'ילנהול דרש לנהוג במכונית שאינה "בצבע אדום או לבן", ושביום הצילומים הראשון ג'ילנהול וקירבי קראו את התסריט באופן אירוני בקולו של פפה לה פיו (ומשום מה, הדבר הבא שנעשה זה לא ליצור את הסרט בדיוק ככה). עוד סיפר בידגאין שבאחד מהימים ג'ילנהול פשט את בגדיו מול הצוות ונכנס למים הקפואים של איסלנד (שם צולם הסרט) בעודו אומר "כשאני רואה ים, אני שוחה בים".
לבסוף, לאחר דרישות נוספות לשינויים בתסריט ולאחר שג'ילנהול דרש מאנשי הפקה לישון במכוניות שלהם (לא נטען באיזה צבע היו המכוניות) בשל חשש להידבק מקורונה, בידגאין עשה את המקבילה ההוליוודית של לצעוק "זהו, אין משחק!" ולקחת את הכדור הביתה.
בכל אופן, לאחר אותם דיווחים הגיעו הכחשות פורמליות, אם כי בידגאין כן אמר שההפקה עם ג'ילנהול אכן לא יצאה לפועל בגלל "חילוקי דעות". ולגבי הסרט עצמו, חדשות טובות: הוא יצא בשנה שעברה, בצרפתית, תחת השם "Soudain Seuls" בכיכובם של מלאני ת'יארי וז'יל ללוש (ויש גם טריילר אם זה מעניין אתכם. הם לא מדברים במבטא של פפה לה פיו).
3. ולפני שנמשיך, אתנחתא עם מערכון ישן אך נהדר של SNL עם כריס פארלי המנוח ומייק מאיירס (בתפקיד שאני לא בטוח שהיה עובר היום בשתיקה). אמריקאי בשעשועון יפני.
4. טוב רגע אני מעביר רגע את השרביט ליהונתן בזמן שאני הולך לחמם עוף.
פורום מבקרי הקולנוע בישראל, שבו חברים אני ונעמה, בחר גם השנה את הזוכים שלו, למרות המלחמה וכל זה. "7 ברכות" זכה בפרס הסרט, השחקנית, והבימוי ואילו "העיר הזאת" זכה בפרס התסריט והתגלית. "הדרך לאילת" קטף את פרס השחקן, "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" את פרס ההישג האמנותי, "חידת שושני" ו"הרף התחתון ביותר" חלקו את פרס הסרט התיעודי ובפרס הסרט הבינלאומי זכה "רוחות אינישרין". אני מתנצל בפני הפורום אם אני קצת רץ על זה ולא נותן לבחירות את מקומן הראוי והמורחב – פשוט השנה לראשונה ההשתתפות שלי הייתה קצת קטועה בשל, נו, המלחמה וכל זה. עוד דבר שקרה בפורום זה שהוא החליף יו"רים מנעמה ואנוכי לפבלו אוטין ויעל שוב. נאחל להם בהצלחה ושבתקופה שלהם יהיו פחות מגפות ומלחמות, כי זה היה פחות כיף. בכל מקרה את הבחירות של הפורום – השנה ומאז היווסדו – אפשר לראות כאן, בעמוד מיוחד באתר.
5. רם תכף חוזר, אני שומע אותו רץ לעצור את המיקרוגל לפני שהוא יגיע ל-0 ויצפצף. אז בכל מקרה, אם כל רשימות סוף השנה לא הספיקו לכם בשביל לצעוק על המסך "איך מפרץ ההרפתקאות 2 רק מקום 19?!", אז מגזין רולינג סטון פה כדי לענות על הצורך לצעוק על מסכים עם רשימת "150 סרטי המד"ב הטובים ביותר". המקום הראשון די בלתי נמנע, אבל יש כמה בחירות "נו באמת" ראויות לחלוטין לשמן כמו "מתחת לעור" במקום שישי או "רכבת הקרח" במקום 23 (אני מת על הסרט הזה, ובכל זאת) לצד כמה בחירות כיפיות כמו "גברים בחלל" במקום 11.
6. חזרתי, החמצתי משהו? מישהו רוצה עוף?
על כל פנים, טריילר לסרטו החדש של גאי ריצ'י: "המשרד ללוחמה לא ג'נטלמנית" שעוסק בקבוצה מיוחדת בראשות הנרי קאוויל שנשלחת לחשוף סודות של גרמנים, להרוג גרמנים ולעשות את הדבר המוזר הזה עם הלשון.
כמו כן, אני יודע שהטריילר נשען חזק מאוד על הקטע של "מבוסס על סיפור אמיתי" אבל בחייאת רבאק, אני בספק אם מי שזה לא יהיה שהנרי קאוויל מבוסס עליו באמת צחק מבדיחה של קצין גרמני מול הפרצוף שלו ואז טבח בו ובעמיתיו כשהוא עם הלשון בחוץ כדי להראות כמה מטורף, גבולי ועל הקצה הוא.
7. בכל אופן ליהוקים חדשים לעונה השנייה של "האחרונים מבינינו": קייטלין דיוור לוהקה לתפקיד אבי בעונה השנייה. רגע רגע רגע, אולי כדאי שאנקד כדי שלא תחשבו חלילה שהיא תגלם מוכר בפיצוצייה. דיוור תגלם דמות בשם אֵבִּי שהיא, בלי ספוילרים, חשובה מאוד והליהוק הזה משעשע כי בזמנו, עוד לפני שידענו על הליהוק של בלה רמזי, דיוור הייתה דרימקאסטינג לתפקיד של אלי. נוסף על כך, איזבלה מרסד תצטרף לסדרה בתפקיד דינה שהיא, בלי ספוילרים למשחק, חשובה. לא מאוד חשובה, אבל די חשובה. ואליה מצטרף שחקן "עצבים" יאנג מזינו בתפקיד ג'סי שהוא, בלי ספויילרים, לא כזה חשוב.
כמו כן, הסדרה מנצלת את הצילומים בטורונטו ומלהקת שחקנית קנדית ידועה: קתרין אוהרה ("שיט'ס קריק") שצפויה להצטרף לסדרה בתפקיד עלום. כמו כן, אני מחבב את הסיבה שבגינה אוהרה הצטרפה: "הבן שלי הוא מעצב תלבושות בסדרה," כך שיתפה. איזה חמודים.
8. ואפרופו "האחרונים מבינינו": ניל דרוקמן, נשיא סטודיו המשחקים המוערך Naughty Dog ומי שכתב וביים את שני משחקי The Last of Us ומעורב גם בסדרה עצמה ככותב ובמאי, יתארח בפאנל דיגיטלי של מכללת שנקר ובצלאל, היום בשעה 19:00, פאנל שיהיה פתוח לציבור הרחב בזום דרך הקישור הזה.
ואין צורך לתרגל את האנגלית שלכם: דרוקמן נולד בתל אביב וגדל בהתנחלות בית אריה לפני שעבר לארה"ב לעשות היסטוריה, ואת העברית שלו הוא לא שכח. אני אומנם מתכנן בעצמי להשתתף בזום אבל אם לא יזדמן לי, שמישהו מכם יזרוק את הרעיון לכך שבמשחק הבא קליקרים יתאחדו כמו דבק ויצרו מגה-קליקר בגודל של גודזילה. תודה.
9. ואם כבר משחקי וידאו: בריאן קוקס ("יורשים") מתקצר את עלילת כל משחקי "טקן" הקודמים לכבוד יציאתו של הכותר השמיני.
אבל מה הסיפור עם גון? למה על זה אתה לא מדבר?
10. חושבים שזה השם הכי ביזארי בפוסט הזה שנקשר איכשהו במשחקי וידאו? חשבו שוב: הבמאי ג'ורג' מילר ("כביש הזעם") ישתתף – כן, ישתתף – במשחק "Death Stranding 2" של המאסטר הידאו קוג'ימה. וכמו כל טריילר של קוג'ימה, גם האחד הזה מוזר ומגניב (ספוילר: יש פה גיטרה חשמלית שמוציאה ברקים. אולי אחות של הגיטרה יורקת האש מ"כביש הזעם").
וזו לא הפעם הראשונה שבמאי מפורסם משתתף בסדרת המשחקים הזו. במשחק הקודם היה זה גיירמו דל טורו ששיחק תפקיד, מה שאומר שגם במשחק השלישי נראה במאי מפורסם כלשהו. השאלה היא מי? הכסף שלי הולך על אבי ביטר.
11. הכינו ממחטות, טריילר ל"יום שלישי" בכיכובה של ג'וליה לואי-דרייפוס בתור אימא לנערה עם מחלה סופנית ושאותן מבקר המוות, שלובש צורה של תוכי מקאו.
מרגש והכול אבל למה הבת שלה אירית?
12. והיום בפינתנו "עוד הכרזה שקשורה במלחמת הכוכבים ואני כבר מתקשה לעקוב": "המנדלוריאן" חוזר, אבל לא לעונה רביעית (שלא ברור כרגע מה המעמד שלה), אלא למסך הגדול. יוצר הסדרה ג'ון פאברו (במאי "זאתורה: הרפתקאה בחלל", פיט בן הזוג של מוניקה מ"חברים") יביים את הסרט ששמו ברחבי העולם הוא "המנדלוריאן וגרוגו" אבל בישראל כמובן שהמפיצים יקראו לו "המנדלוריאן וחנן", אלא מה.
ואם הידיעה הייתה מגיעה אחרי העונה השנייה הייתי מתרגש, אבל אחרי העונה השלישית אני כבר לא בטוח עד כמה יצא מזה משהו טוב – במיוחד כשצריך לקחת בחשבון שהסרט יצטרך להיות במקביל נגיש למי שלא ראה את הסדרה וגם סרט שירַצֶה את כל המעריצים.
13. בכתבה על סרטי חורף 2024 כתבתי שאני מאוד מתרגש לקראת "ריקי סטאניקי" (סרט ובו שלושה חברי ילדוּת שוכרים אדם שיעמיד פנים שהוא חבר שהם המציאו).
ובכן, עכשיו קצת פחות.
14. מילי אלקוק – הלא היא ראינירה הצעירה (והטובה יותר) מהעונה הראשונה והלא-כזו-משהו של "בית הדרקון" – לוהקה לתפקיד סופרגירל באתחול המסתמן של ג'יימס גאן ליקום DC, בעודה מביסה בדרכה לתפקיד את אמיליה ג'ונס ("CODA") ומג דונלי (שמדבבת בימים אלה את סופרגירל בסרטי האנימציה של DC).
ממה שידוע כרגע, אלקוק תגיח קודם בפרויקט DC שהוא לא הסרט בכיכובה ("סופרגירל: אשת העתיד"), סרט שעדיין אין לו במאי (אבל כן יש לו תסריטאית: אנה נוגווירה, שגילמה את אליזה מ"המילטון" עוד ב-2013 בטרם התפקיד נהיה מזוהה עם פיליפה סו), ואם אני צריך לנחש הופעת הבכורה שלה תהיה ב"סופרמן: מורשת".
ואני מבין שהיקום החדש של DC כשמו כן הוא – חדש, ולכן חייבים ללהק פרצופים אחרים. אבל סשה קאייה עשתה עבודה נהדרת בתפקיד קארה-זור אל בסרט של "הפלאש" וחבל שההופעה שלה מסתכמת רק בסרט האחד ההוא.
15. רגע, אתנחתא: דקה וחצי של בינגו (מ"בלואי") רוקדת.
16. דמיאן שאזל, בעבר אחת ההבטחות הגדולות של הוליווד וכיום מגלומן הוליוודי טיפוסי, כתב סרט מחזמר חדש. אבל הנה הטוויסט: הוא לא יביים אותו (ומי יודע, אולי זה לטובה), אלא הבמאי יהיה… מת'יו ווהן? רגע שנייה אני חוזר בי, שום דבר פה לא לטובה. שאזל תחזור מה נראה לך שאתה עושה?
בכל אופן לא מדובר בהכרזה רשמית, אלא בהערת אגב שווהן סיפר בראיון מקיף עבור דדליין, כך שאולי הפרויקט הזה בכלל לא יצא לפועל או שבסוף שאזל יתעשת.
17. לפול תומאס אנדרסון סרט חדש ויככבו בו לאונרדו דיקפריו, שון פן, אלנה חיים ורג'ינה הול. למעשה יש כבר צילומים של דיקפריו מהסט, ובהם הוא נראה כמו אחד ההומלסים במעבר החציה שמול קניון עזריאלי שתעשו הכול כדי לא ליצור איתם בטעות קשר עין.
ועל מה הסרט? אף אחד לא יודע, אם כי יש השערות רבות שמדובר בעיבוד לספר נוסף של תומאס פינצ'ון (אותו אנדרסון כבר עיבד עם "מידות רעות") – "Vineland". אולפני וורנר ניסו להסתיר את הפקת הסרט במשך חודשים, אלא שהתקציב הלא שגרתי שלו (עבור סרט של פת"א), 100 מיליון דולר, סובב לא מעט ראשים, וזאת משום שהסרט הרווחי ביותר של אנדרסון עד כה בקריירה הרוויח בסך הכול 75 מיליון דולר בקופות ("זה ייגמר בדם"). הסרט הקודם שלו, "ליקריץ פיצה" שעלה 40 מיליון דולר "בלבד" להפיק (התקציב הכי גבוה של פת"א עד כה), סיים את הגיחה הקולנועית שלו עם 33 מיליון דולר בקופות (אם כי, להגנתו, יצא בתקופת הקורונה). אז מדוע ההימור המסוכן והפתאומי הזה, בעיקר כשזה מגיע מחברה כמו וורנר שמבטלת סרטים בגלל שיקולי מס? לא ברור וקצת מסריח, חייב להודות.
ולא שזה מפתיע במיוחד בהתחשב בשחקן הראשי של הסרט. הסרט הכי "זול" שדיקפריו כיכב בו בעשור וקצת האחרונים הוא "אל תסתכלו למעלה" עם 75 מיליון דולר עלובים, כשהרוב המוחלט של הפרויקטים מעל 100 ו-200 מיליון דולר. ועוד אחרי כל זה, נותנים לו להסתובב על הסט עם בגדים של הומלס. הייתם מאמינים?
18. מחפשים לעשות סדר בכל שירותי הסטרימינג (והכתבה שלי מ-2020 כבר לא רלוונטית מספיק)? היוטיובר videogamedunkey עושה סדר (ספוילר: הוא לא באמת עושה סדר).
19. היישר מההצלחה שלה ב"רוצחי פרח הירח", לילי גלדסטון מצטרפת לסרט חדש: "משטרת הזכרונות", על פי ספר מד"ב שכתבה יוקו אוגאווה בשנות התשעים (ושהיה מועמד ב-2020 לפרס בוקר הבין-לאומי). את התסריט לסרט כותב צ'ארלי קאופמן שנראה כי מעדיף בשנים האחרונות להתמקד בכתיבה, ואת הסרט תביים ריד מורנו (מי שביימה את שלושת הפרקים הראשונים והמוצלחים מאוד של "סיפורה של שפחה"). כמו כן, גלדסטון סוג-של מתאחדת פה עם במאי "רוצחי פרח הירח" מרטין סקורסזה שנמנה עם מפיקי הסרט.
עלילת הספר המאוד אורווליאני מתרחשת באי עלום אשר מרבית תושביו נתונים לאמנזיה כפויה: הם עוברים במכוון תהליך שגורם להם לשכוח אנשים אחרים, חפצים ואפילו פעולות בסיסיות – וכל זאת בחסות ארגון מסתורי בשם "משטרת הזכרונות". אולם סופרת מנסה להחביא מפני הרשויות את העורך שלה, אדם שהזכרונות שלו עדיין שמורים כפי שהם, בעוד הוא עצמו מעודד אותה להמשיך ולכתוב. בהחלט ניכר מדוע הבמאית של "סיפורה של שפחה" נרתמה לפרויקט.
20. נפרדנו לאחרונה משני שחקנים מוערכים. הראשון הוא טום וילקינסון הבריטי שהלך לעולמו בגיל 75. וילקינסון ידוע בזכות תפקידיו הדרמטיים הרבים, ובהם בנג'מין פרנקלין במיני סדרה המוערכת "ג'ון אדמס" של HBO, והוא היה מועמד לאוסקר פעמיים על הסרטים "בחדר המיטות" (שחקן ראשי) ו"מייקל קלייטון" (שחקן משנה).
כמו כן, התבשרנו כי קארל וות'רס הלך לעולמו בגיל 76. התפקיד האייקוני ביותר של וות'רס היה של אפולו קריד בסרטי "רוקי" הראשונים (בהתחלה כיריבו הגדול של בלבואה ובהמשך המאמן שלו וחברו הקרוב) ושל דילון מ"הטורף" המקורי לצד ארנולד שוורצנגר. כמו כן, הוא מאמן המשחק של טוביאס פיונקה מ"משפחה בהפרעה".
בשנים האחרונות וות'רס חווה רנסנס בקרב מעריצים חדשים בזכות התפקיד שלו כגריף קארה ב"המנדלוריאן" (והוא אף ביים בה שני פרקים), ויהיה עצוב לראות את הסרט המתקרב של "המנדלוריאן" ללא נוכחותו (כלומר, יהיה עצוב לראות את הסרט הזה בלי קשר. אבל בעיקר ללא נוכחותו).
21. תעשיית האנימה היא עבדוּת מודרנית ולא עבודת חלומות, רק שאת זה אנחנו יודעים. אבל עד כמה באמת גרוע המצב ומהן הסיבות הציניות להחריד שבגינן אנימטורים ואפילו אנשי הפקה מקבלים גרושים (גם על סדרות מצליחות כלכלית)? ובכן, כדי להבין את הסיטואציה הסבוכה והדי דפוקה הזו, הסרט הקצר הבא בערוץ היוטיוב HitReg יעשה לכם סדר ויגרום לכם לרצות ולתלוש כמה שיערות.
22. בזמן שהוא רב עם גרושתו על כרם ענבים, בראד פיט צפוי לשחק בסרטו הבא (והאחרון?) של קוונטין טרנטינו, ההוא על מבקרת קולנוע בסבנטיז. נכון לעכשיו זה הליהוק היחיד שאנחנו יודעים לגבי הסרט הזה, אחרי שלא ברור אם פול וולטר האוזר באמת בסרט או לא. בהתחשב בהיסטוריה של פיט אצל טרנטינו, אפשר כבר להתחיל לנחש את מי הוא יהרוג בסרט הזה: אופנוענים? אנשים שאוהבים את "הסנדק"? סוכני קג"ב?
23. אתנחתא עם ג'ון מולייני ב-Governors Awards שיורד בין היתר על ברדלי קופר, מל ברוקס, אל פצ'ינו, אנג'לה באסט, מארוול ובעיקר על עצמו.
24. סרט חדש של האנימטור המוערך דון הרצפלד בדרך, "ME" קוראים לו, ויש לו מפיק לא צפוי: ארי אסטר ("מידסומר").
אומנם זה לא זכה לאישור רשמי, אך לשמועות על כך הגיב הרצפלד בטוויטר עם האמוג'י 🤐 ואמוג'י בלי שום טקסט שנלווה אליו תופס יותר מאישור נוטריוני, כך שאכן השת"פ יוצא לפועל. בכל אופן, מאז 2020 הרצפלד לא הוציא לאור סרט חדש (אז זה היה השלישי בטרילוגיית "World of Tomorrow") כך שעם אסטר או בלי, מעניין לראות על מה הוא עבד בשנים האחרונות.
25. בדרך כלל כאשר שחקן, בעיקר אחד שמזוהה עם דרמות, מחליט לעבור לעמדת הבימוי, הציפייה היא לרוב שהוא ילך על "בטוח". "איש הקוף" – שאותו ביים דייב פאטל, כתב וביים דייב פאטל ומשתתף בו דייב פאטל – נראה כמו הכול חוץ מסרט "בטוח", ואני אומר זאת לחיוב. אני לא יודע אם הסרט עצמו יעמוד בהבטחות אבל יש סיכוי שניצב בפנינו סרט האקשן המטורף של השנה. כן, אני יודע ש"פיוריוסה" צפוי לצאת אוטוטו אבל צפו בטריילר ותגידו לי שאני טועה.
קדימה, באמת, נראה אתכם אומרים לי את זה.
26. אחרי שגילו כי למרות הכול, הם לא יכולים אחד בלי השני, האחים כהן מתאחדים לסרט חדש שצפוי להיות "סרט אימה מדמם מאוד" (אני יודע שזה לא יקרה, אבל אני מקווה ש"סרט אימה מדמם מאוד" יהיה השם של הסרט). עוד סיפרו השניים כי מדובר בסרט אימה טהור ומי שנהנה מ"רציחות פשוטות" צפוי ליהנות מאוד. וואלה, כן. תודה. בבקשה. עכשיו אם אפשר.
27. טים ברטון יביים את "Attack Of The Fifty Foot Woman", וכיוון שאנחנו במדינה שבה לא מודדים גובה לפי רגליים, מדובר ב-15 מטר. הסרט הוא עיבוד מחדש לקלאסיקת המד"ב דלת התקציב מ-1958 ובה לאחר תקרית עם חוצנים, אישה הופכת לענקית וחייה האישיים מסתבכים בעקבות כך (לפחות יש לה תירוץ מעכשיו לא להגיע לאירועים משפחתיים). הסופרת והתסריטאית גיליאן פלין ("נעלמת") כותבת את התסריט של הסרט החדש.
28. "28 שנים אחרי" קורה, ולא סתם קורה, אלא עם הבמאי המקורי דני בויל והתסריטאי המקורי אלכס גרלנד, ואני מאוד מקווה שהוא עדיין זוכר איך עושים כיף כי בשנים האחרונות זה לא נראה ככה.
הפרויקט מוצע למפיצות בימים אלו ממש, ויש גם דיבורים על כך שהוא יהיה הראשון בטרילוגיה (ולא לגמרי ברור האם תחת השמות "28 עשורים אחרי" ו"28 מאות אחרי". וחוץ מזה, למה הם דילגו על "28 חודשים"?).
29. ולסיום, אתם מוזמנים לנבור בערוץ יוטיוב שאינו פעיל כבר 13 שנים, Derrick Comedy, שמורכב משלושה חברי קולג': דומיניק דיקרס, די.סי פירסון ואיזה אחד, דונלד גלובר שמו. אני צופה לו עתיד מזהיר. ובאמת שיש להם כמה סרטונים עם הומור שנדיר לראות בימינו, בטח ובטח שביוטיוב. אני ממליץ בחום על "הגנה עצמית", "איבוד זיכרון" (אזהרת NSFW), "ילד האורגן", "תחרות האיות" והאחד שאותי אישית הכי הצחיק ושבמפתיע יצא לפני שנתיים לפני "חטופה" (וכן אני יודע שזו בעיקר פרודיה על "24". אבל עדיין): "בנות".
אני עדיין לא מאמין שפת"א עובד על Vineland
קודם כל, כמעריץ של כל המעורבים, אין דבר שישמח אותי יותר, אבל אני בספק שזה עיבד ל-Vineland.
אבל הספר מתרחש ב-1984, והסרט כנראה בהווה. דבר שני באחת מההכרזות אמרו שזה יהיה הסרט "הכי מסחרי" של פת"א, וזה די בלתי אפשרי עם ספר כזה, אפילו שהוא מהיותר קלילים של פינצ'ון.
ואז יש את עניין הדמויות, אני קונה את דה-קפריו בתור זויד, ואלנה חיים יכולה לעבור בתור בת ה-14 שלו. אבל אז התפקיד הגדול הבא זה האמא, ורג'ינה הול לא בדיוק עוברת בתור האמא של אלנה חיים יחד עם דה קפריו.
שוב, הלוואי שאני טועה. מת לראות עוד עיבוד של פינצ'ון, בטח כשפת"א מביים, פשוט נראה לי שזה לא זה, וזאת סתם עוד שמועה בסגנון דניאל ריכטמן.
לך תדע מה זה אומר סרט מסחרי של פת״א. בעיני ליקריץ פיצה הסרט הכי מסחרי שהוציא, לפחות בגלגול החדש שלו (המאסטר ואילך).
יש בו משהו מאד כיפי ונעים לצפייה, כמעט קראוד פליזרי.
יש סצנה קומית של ארוחת שבת במשפחה יהודית, צריך יותר מזה?
שוב, זה יהיה קשה עם ספר של פינצ'ון, לא בגלל פת"א
העלילה מורכבת עם המון דמויות והסתעפויות, בסגנון "מידות רעות" (או "מתחת לסילבר לייק" שגנב ממנו המון). אז גם ההתרחשות בהווה לא משתלבת, גם העלילה כנראה תרודד מאוד איכשהו (מ"מידות רעות" אנדרסון הוריד לא מעט, והפעם זה משווק כסרט עוד יותר מסחרי)… זה פשוט לא נשמע מתאים ל-Vineland. גם פינצ'ון לא יאשר עיבוד שהוא לא מסכים לו.
שוב, אולי אני טועה והוא ייקח איזה חלק מ-Vineland איכשהו, באמת שלא יהיה מאושר ממני, זה ספר אדיר בעיניי. אבל לא רואה את זה קורה כרגע.
אני מקווה מאד שהסרט לא יהיה דומה למידות רעות, הסרט הכי פחות טוב של פת״א
(ל"ת)
מידות ראות מוזר וקשה לעקוב אחריו
אבל בהחלט מהנה מה שאני לא יכול להגיד על המאסטר שבו הבנתי את הנקודה אחרי 40 דקות והסרט המשיך לחפור עליה.
Death Stranding 2
במאי נוסף שיופיע במשחק הוא פאטי אקין ("עם הראש בקיר", "משום מקום", “בקצה גן עדן")
דמיאן שאזל, בעבר אחת ההבטחות של הוליווד והיום אחד הבמאים המוכשרים והמעניינים בהוליווד
האם הוא מגלומן? אולי, למי אכפת. סקורסזה לא מגלומן?
יחסית לשאזל? לא, לא ממש.
כאילו בכלליות ומרוב הראיונות אותו יוצא רושם של אדם שכמובן יש שם אגו – אך הוא בהחלט יודע לשים אותו בצד.
אה, אם מתייחסים לראיונות אין לי מושג.
לא צפיתי בשאזל מתראיין. סקורסזה נוטה לפרגן ליצירות של עמיתים (כמויות המחמאות שארי אסטר קיבל ממנו מטורפת ומעוררת קנאה) ובכללי נראה בן אדם אחלה.
התכוונתי לקולנוע. הקונלוע של שאזל בבילון גם מגלומני אבל אותו דבר אפשר להגיד על הקולנוע של נולאן או סקורסזה. אין עם זה בעיה. אנחנו צריכים קולנוענים וקולנועניות מגלומניות, כל עוד יש כיסוי יצירתי לכך והם לא מייקל ביי או זאק סניידר.
לא כל קולנוען שעושה סרט באורך שלוש שעות הוא מגלומן
לפחות, לדעתי. המגלומניה היא לא אורך של סרט כלשהו, אלא השאלה התוכן הוא "תראו איזה מגניב/מלך/אדיר אני" או לא. אף פעם לא חשתי מסקורסזה שהפואנטה שלו היא איזה מגניב הוא. טרנטינו ושאזל, לעומת זאת, בהחלט כן. נולאן גם לא, אגב.
אני כן מסכים שנולאן לחלוטין באיזה מקום שבו מעט מדי אנשים נותנים לו ברקס, אבל אני לא יודע אם זה מגלומניה. יש איזה קו בין קולנוען שמלא בעצמו וקולנוען שעושה מה שבא לו. השני זה דבר טוב בעיני שיוצר קולנוע מעניין, ואילו הראשון לא.
מה ההבדל בין הזאב מוול סטריט לבבילון בפאן הזה?
שני סרטים מקסימליסטיים מלאים בעצמם. למה בבילון זה ראוי לגיחוך ובזאב מוול סטריט לא?
נולאן לא מגלומן. לשחרר את טנט בשיא המגיפה (והסרט עצמ) היו אקט של מגלומני , נוחאן משויי הקולנוע. מניח שיש הרבה דרכים להסתכל על מה זה אומר מגלומן קולנועי.
כי אחד מהם הוא קולנוען שיודע משהו מהחיים שלו
והשני הוא שאזל, שבאופן עקבי לאורך 3 סרטים הוכיח שהסיבה היחידה שהוא בעסקי השעשועים היא רק כדי שמישהו יקרא לו גאון, שהוא לא מבין בשיתוף פעולה, אמנות, ג'אז או קולנוע (אם כי הוא בהחלט יודע ממי להעתיק שיעורי בית).
דיברתי ארוכות וכתבתי על למה "בבילון" הוא חיקוי חיוור שפשוט לא מבין את מה שסקורסזה עשה ב"זאב מוול סטריט" – את כל הניואנסים החשובים שסקורסזה שם בסרט שלו כי הוא מבין שהסיפור הוא לא מסיבות, והוא רק הצורה – ואילו שאזל משוכנע שמסיבות זה התוכן.
אם כי ראוי לציון שהבעיה שלי עם שאזל היא לא זה שהוא מגולמן, אלא זה שהוא גרוע. הוא גרוע כי הוא מגולמן, במקרה הזה, אבל לו הוא היה מגולמן שיודע מה הוא עושה, אז הייתי – כמו במקרה של טרנטינו – אולי נהנה מהסרטים שלו יותר.
המקרה של נולאן לדעתי יותר דרמה קווין ממגולמן, ואכן נראה שהשאלה מה זה מגולמן הופכת לדיון סמנטי מסורבל.
די, נו
כלומר, דעתך היא דעתך והכול, אבל 'באופן עקבי לאורך שלושה סרטים הוכיח שהוא לא מבין בקולנוע' זו אמירה קיצונית שמוזר להגיד על מישהו שהקונצנזוס לגבי שני הסרטים הראשונים שלו שהם קרובים ליצירות מופת. 'להבין בקולנוע לטעמו של הקונצנזוס' = 'להבין בקולנוע'.
(כמו שאדם ששונא מאוד את סקורסזה או ספילברג יכול לומר שהם לא מבינים בקולנוע וזה יהיה לגיטימי אבל.. לא יודע, מוזר)
להגנתי, אני אומר את הדברים האלה מהרגע הראשון שהתחיל להיווצר בדיל קונצקנוס סביבו
אין לי ספק שזאת אמירה קיצונית ביחס לקונצנזוס סביבו (אם כי "בבילון" בהחלט הרחיק עוד אנשים ממנו), אבל אני לחלוטין עומד מאחוריה כפי שבערך כל טקסט שלי על שאזל ועל סרטיו יוכיח (חוץ מ"האיש הראשון" שהוא לא ממש לכאן או לכאן).
"להבין בקולנוע" לא אומר לעשות סרטים שאני אוהב. יש אנשים שאני מאוד לא אוהב וסרטים שאני לא אוהב אבל שאני מעריך את העשייה הקולנועית שלהם עד מאוד. שאזל לא מאסטר ברמה של ספילברג וסקורסזה, והוא לא מראה את הניצנים שהיו להם בזמנו. ובניגוד לטרנטינו שלפחות העתיק עם איזשהו חן ויצר ברמיקס שלו משהו באמת חדש, כל סרט וסרט שלו מרגיש כמו העתק חיוור שמבקש ממך כמעט באופן ישיר פשוט לראות את המקור כי הוא עשה את זה יותר טוב ממה ששאזל יכול.
אז במאי נחשב מגלומן אם לא אהבת את הסרטים שלו? אני לא מבין את זה.
זה שאתה חושב ששאזל גרוע, זה שלך . עניין המגלומן עבר לי מעל הראש.
לא
כמו שכתבתי תגובה אחת בדיוק כאן – חשבתי שטרנטינו מגולמן גם בסרטים שלו שאהבתי. אין קשר בין הדברים.
הדיון מבחינתי היה על מגלומניה, פחות מעניין אותי מי אוהב או לא אוהב את שאזל.
אלא על מה הבעיה אם הוא מגלומן. וגם, למה אתה קובע שזאב מוול סטריט לא נעשה על ידי במאי מגלומן (או האירי, לצורך העניין) אבל בבילון כן. כי הזאב טוב ובבילון חיקוי חיוור אינו נימוק מספק מבחינתי.
באחד הריאיונות
בעונת הפרסים הנוכחית, נולאן אמר שהוא ימשיך לעשות רק סרטים 'גדולים', והסביר שהוא מקבל משאבים שבמאים בהוליווד היו משתוקקים להשיג, ומרגיש אחריות שלא לבזבז את ההזדמנות.
ותכל'ס הוא צודק בהחלט. היה נחמד אם הוא היה עושה עוד ממנטו, אבל לא חסרים כותבים ויוצרים מוכשרים ממנו שיכולים לעשות סרטים קטנים מעולים. הוא ודני וילנב הם פחות או יותר השניים היחידים שמחזיקים ביכולת לעשות סרטי לא פרנצ'ייז בתקציב גדול, וכל סרט שהם יפיקו שאינו כזה יהיה פשוט בזבוז.
גיירמו דל טורו לא היה הבמאי היחיד ש"שיחק" בדת' סטרנדינג, גם ניקולאס וינדינג רפן היה שם בתפקיד די גדול.
בכל מקרה, שניהם רק נסרקו ושחקנים אחרים עשו את המו-קפ ואת הדיבוב אז אני מניח שזה יהיה גם המצב עם ג'ורג' מילר.
ולגבי מתחת לעור – יצירת מופת. אז הגיוני שיהיה גבוה ברשימת המד"ב. הוא אולי לא סרט טכנולוגי אבל ברמת הגרעין לגמרי סרט מדע בדיוני ואחד מהיותר טובים.
גם רכבת הקרח לא איזו בחירה שערורייתית.
כלומר, אין מצב שהוא הסרט מדב ה23 הכי טוב בעולם אבל זה הקטע עם רשימות, וכל עוד לא הכניסו סרט גרוע כדי לעצבן אני לא רואה מה הבעיה. אם כבר גברים בחלל במקום 11 זה מוגזם.
אין לי בעיה עם סרטי מד"ב דלי תקציב - פריימר נגיד להיט בנושא הזה
אבל "מתחת לעור" לא טוב… די בכל מובן.
אבל אתה בדעת מיעוט בנוגע לכך.
כמעט כל המבקרים מהללים אותו ומדרגים אותו בטופ של סרטי המדב. כך שגם אם אינך מסכים עם בחירה, היא מאד תואמת את הקונצנזוס ואין בה איזה משהו נועז או שערורייתי. זה לא שהם שמו את רובוטריקים במקום 7 או משהו כזה.
רשימת סרטי המד״ב תמיד מדכאת אותי כי היא מזכירה לי כמה מעט סרטי מד״ב טובים,שהם באמת מד״ב ולא גיבורי על או אסונות, יוצאים מדי שנה. לכן אני מאושר שוילנב לא בורח מהמדֿ״ב כזה מהר. בשנים ספורות הביא לנו את המפגש, בלייד ראנר, חולית ואויב. מפגשיי עם ראמה הוא בהחלט מהפרוייקטים הכי מעניינים שיש היום בהוליווד (ואני בטוח שגם החדש של בונג גון הו יצטרף לרשימת סרטי המדב הטובים).
השאלה היא כמובן מה אנחנו מדרגים כשאנחנו מדרגים
אבל "מתחת לעור" היה ונשאר סרט פסטיבלים לקהל מצומצם, שהקהל שגומר עליו את ההלל לא באמת הצליח לפרוץ את הגזרה הזאת.
אני בהחלט חושב שבהנחה שאנחנו עושים משהו חצי אובייקטיבי, המיקום שלו צריך להיות יותר נמוך – אם כמה שיש מעט סרטי מד"ב יחסית טובים, עדיין יש 20 יותר טובים ויותר בקונצנזוס ממנו.
ואם מדברים נטו על טעם אישי, אז כמובן שהוא יכול להדרדר למקום 200 ומשהו.
קהל פסטיבלים זה קצת מצמצם מדי, הייתי מגדיר סרט שהקהל שלו עיקר חובבי קולנוע,
ושרובו לא צפה בו בזמן אמת. וזה בסדר גמור כי זו רשימה שנועדה לחובבי קולנוע, מי שלא מושקע בזה לא יתעניין במיוחד. אני נתקלתי במתחת לעור מספיק פעמים בשביל להבין שהוא הרבה פחות נישתי ממה שנראה בהתחלה.
העלילה של הסרט המתוכנן של טים ברטון
זו לא העלילה של "מפלצות נגד חייזרים"?
מפלצות נגד חייזרים היה הומאז לסרט הבי מוביז של ה50 כך שהסרט הזה הוא אחת ההשראות.
נשמע פרוייקט כיפי של ברטון, אולי הוא יצליח להעלות על הגל. אבל הפעם האחרונה שציפיתי לפרוייקט שלו נגמר בעיניים גדולות.
הטריילר לחדש של לואי דרייפוס נראה מחריד.
(ל"ת)
עכשיו בא לי עוף
– מצד אחד, לא צריך רימייק לסרט אייטיז טיפשי כמו "שומר הברים". מצד שני, אחרי שני פלופים ב-2021, נראה שדאג לימן חוזר לעשות כיף, אז אני בעד ומקווה לטוב.
– גם הסרט של ריצ'י נראה כיפי וגם פה אני מקווה שיהיה מוצלח יותר מהשניים הקודמים שלו (שלא היו גרועים כמו אלה של לימן, אבל גם לא זכירים במיוחד)
– מצטער, אבל רשימת סרטי המד"ב הזאת היא קשקוש בלבוש. מסכים שהשיבוץ של "מתחת לעור" – מהסרטים המשמימים של המאה הנוכחית – תמוה מאוד. לא רק במקום השישי, אלא ברשימה הזאת בכלל. אבל לא פחות תמוהה היא הקביעה שיש 41 סרטי מד"ב טובים יותר מ"בחזרה לעתיד". בקיצור, טועים ומטעים.
– פארק שעשועים חדש של יוניברסל ייפתח בפלורידה ב-2025. יהיה בו איזור של נינטנדו, איזור של הארי פוטר, איזור של הדרקון הראשון שלי ואיזור של…היקום האפל. כן, זה יהיה איזור שמוקדש לסרטי המפלצות שלהם (המומיה, פרנקנשטיין, איש הזאב וכו') וייקרא על שם "היקום הקולנועי" שהיה בו בדיוק סרט אחד. זאת בהחלט בחירה.
סרט על המנדלוריאן וגרוגו-חנן? אני כבר מצפה לזה
זה, אגב, לא צריך יותר מדי הקשרים לעלילה של הסדרה המנדלוריאן, זה יכול להיות פשוט הרפתקה מהנה של השניים ברחבי הגלקסיה.
הסיום של העונה השלישית אפשר להתנתק מכל העלילות של שלושת העונות ולספר נטו סיפור על השניים הללו שיהיה ברור גם למי שלא ראה אפילו פרק אחד של המנדלוריאן.
סוף סוף יש סרט מלחמת הכוכבים לצפות לו, איזה כיף.
כן רק שאין סיכוי שלא יעשו את זה סרט גרנדיוזי עם פאן סרוויס
ולכן אנחנו סקפטיים וממורמרים
פאן סרוויס יכול להיות אחל׳ה, תלוי מה עושים איתו וכמה נותנים לו לנהל את העלילה
פאן סרוויס יכול להשתלב נהדר בסרט ולהיות אחד היתרונות שלו (ראה ערך: הנוקמים סוף המשחק) ויכול מצד שני להיות עשוי בצורה זולה ולתת לכל העלילה של הסרט להסתובב סביבו (ראה ערך: ספיידרמן אין דרך הביתה), כך שזה שיהיו פאן סרוויס לא אומר אם הסרט יהיה טוב או רע.
רק שפה הבמאי הוא ג׳ון פאברו, שבעיני הוא במאי טוב מאוד, כך שיש לי תחושה שזה הולך להיות טוב.
אני מאוד אוהב את מה שהוא עשה עד עכשיו במלחמת הכוכבים וזה כולל גם את בובה פט והעונה השלישית של המנדלוריאן שהרבה לא אוהבים, כך שבעיני הוא לא אכזב עד כה במותג הזה (את אסוקה לא ראיתי. מצד שני, חלקו באסוקה קטן מאוד ובניגוד למנדלוריאן ולבובה פט, פה הוא לא היוצר של הסדרה ולא התסריטאי).
מה גם שפה הוא הבמאי, והפרק היחיד במנדלוריאן שהוא ביים (הפרק הראשון של העונה השנייה) הוא בעיני אחד הפרקים הטובים יותר ובוודאי המרהיבים ויזואלית יותר בכל הסדרה כולה.
ואגב, לא הבנתי מה רע ב״גרנדיוזי״?
זה סרט מלחמת הכוכבים שיוצא לקולנוע, מה רע שיהיה גרנדיוזי?
למעשה, זה בדיוק מה שאני מצפה מהחזרה של סטאר וורס למסך הגדול אחרי שנים של הפסקה.
מה יכול להיות גרנדיוזי בסרט חנן והמנדולוריאן. מלחמת הכוכבים גרנדיוזית כשיש לה תוכנית ארוכת טווח, לא כשהיא משחררת סרט הרפתקאות כפי שהיה עם סולו.
(ל"ת)
אני לא טענתי שזה הולך להיות גרנדיוזי
זאת טענה של mugen, לא שלי.
אני רק אמרתי שאני לא מבין למה גרנדיוזי, בהקשר של סרט קולנוע של מלחמת הכוכבים, זה אמור להיות דבר רע?
בכל מקרה, לי אישית לא אכפת אם הסיפור יהיה קטן או גדול או משהו באמצע, אני רק רוצה לראות סרט קולנוע על הצמד הנהדר הזה בבימויו של ג׳ון פאברו.
ואני מאמין שזה בהחלט יכול להיות סרט נהדר וממש לא סרט כמו סולו.
לפחות יש פה פוטנציאל לסרט מצויין. מה יהיה בפועל? נצטרך לחכות ולראות.
רק דם
אולי זו הערה שיותר מתאימה למניח רעפים נוצרי או שזו סתם קטנוניות מצידי.
אבל בקשר לציטוט ״ואם [הקהל] אוהבים רק דם״, בציטוט המקורי כתוב ״If you like Blood Simple״, כלומר אם אתם אהובים את ״רציחות פשוטות״.
או לפחות ככה אני הבנתי את זה.
נראה לי שהבנת נכון
אני לא קראתי את הציטוט המקורי, אבל רק על סמך המשפט כאן חשבתי שמשהו בטח נאבד בתרגום, כי ״אם הקהל אוהב רק דם״ לא נשמע לי כמו משפט סביר, לפחות לא מהאחים כהן.
אכן, תודה, תוקן.
(ל"ת)
מקגרגור גם לא ממש יודע להתאגרף..
(ל"ת)
קצת מבואס בשביל משטרת הזכרונות, מספרי המדב האהובים עלי.
ריד מורנו עד עכשיו ביימה סרטים לא טובים . ואני לא אופטימי לגבי היכולת שלה להרים את משטרת הזכרונות. מצד שני 3 הפרקים הראשונים של סיפורה של שפחה היו מהטובים בסדרה אז נקווה שהיא תצליח הפעם לתעל את הכישרון שהפגינה מבסך הקטן לקולנוע.
לפי ימדב מורנו אמורה לביים סרט בשם THE GODMOTHER
הכתוב על ידי טרנס ווינטר (הסופרנוס, אימפריית הפשע, הזאב מוול סטריט) ועוסק בברונית הסמים גריזלדה בגילומה של ג'ניפר לופז. אז, אני בספק שזה יקרה אחרי שעלתה סדרת נטפליקס על אותה דראג לורד בגילומה של השחקנית הקולומביאנית סופיה ורגרה. מצד שני, כבר קרה משהו דומה עם TRUST וכל הכסף שבעולם.
זה ישמע זקן להחריד
אבל לא הצלחתי לצפות בסרטון של HitReg.
העריכה והסאונד של הסרטון והצורך לעשות ג'אמפ קאט כל שנייה פשוט יצרו קקפוניה.
האם זו ההשפעה האמיתית של טיקטוק, שאנשים עורכים סרטונים של חצי שעה כמו סרטונים של חצי דקה ?
אותי שבר הסאונד הלא ברור
פשוט לא הרגשתי צורך להתאמץ לשמוע חצי שעה של דיבורים על נושא שכבר דיברנו עליו כאן לא פעם.
היוצר פשוט לא יודע לדבר טוב
הוא מדבר מאוד מהר מצד אחד, אבל גם מאוד slurred ובאינטונציה אחידה. להעביר תוכן דרך דיבור זה משהו שצריך לדעת לעשות, ומה לעשות, הוא פשוט לא יודע לעשות את זה.
אני מבקש, דיונים על "היוצר" לעשות בביקורת או בדף הסרט
(ל"ת)
אם כבר 29
אז בסגנון דומה יש את Whitest Kids You Know, שאמנם אין ביניהם דונלד גלובר, אבל אחד מהם כתב וביים את Barbarian.