מצאנו באינטרנט 67: היחיד עם תת כותרת בשם שלו

ג'ון וויק משחק טטריס בארץ התיכונה או משהו כזה, טקסי פרסים, טריילרים ועוד דברים מהרשת.

1. נפתח עם הטריילר ל"ג'ון וויק 4" (אז זהו? רשמית הסרט השלישי בסדרה הוא היחיד עם תת כותרת בשם שלו? זה מעיק לי ב-OCD):

אוקי, בטריילר של ג'ון וויק 3 זה היה מרדף האופנוענים והסוס, בטריילר של ג'ון וויק 2 זה היה האיחוד בין לורנס פישבורן וקיאנו ריבס. אבל בטריילר לסרט החדש אין דבר שלא ראינו קודם, אף לא משהו אחד שאומר "תראו איזה דברים חדשים ומעניינים יש לג'ון וויק 4 להציע" (וסליחה ממעריצי ביל סקושגורד). אולי היוצרים הבינו שכוראוגרפיית אקדחים, מרדפים וקיאנו ריבס זה מספיק כדי לעשות כסף.

"ג'ון וויק 4", בכל אופן, יעלה לאקרנים בסוף מרץ. נסו לחפש הקרנה עם הפסקה כי הסרט הוא שעתיים ו-50 דקות.


2. חזון יוחנן בברית החדשה מתאר את האירועים שיובילו ליום הדין, קץ הימים: ארבעת פרשי האפוקליפסה, נהר האש, החיה והסימן 666 וכל אלה. אבל האגדה מספרת על אירוע נוסף, אירוע בלתי נתפס וכה נוראי עד שהאפיפיור פטרוס הקדוש הורה, בשנת 33 לספירה, לשמור את דבר קיומו בסוד – ושליחיו קברו את הטקסט שמתייחס אליו מתחת לאדמה במָקוֹם לא ידוע. אבל לפני ימים אחדים איתרו ארכיאולוגים את הטקסט שנחשב עד כה לאגדה, והם בחרו לחשוף את תוכנו לעולם כדי שנהיה מוכנים. ובכן, מוכנים? "החברים של נאור" תהפוך לסרט. Dios mío.

כנראה נאור ציון קינא בשלום אסייג שמביא את "שנות ה-90" למסך הגדול גם כן, ושניהם קינאו בהצלחה של "לשחרר את שולי". חכו חכו לסרט "סברי מרנן: אקסטרה סברי, אקסטרה מרנן".


3. אולי זו עבודת עריכה מניפולטיבית של הטריילר, אבל יש לי תחושה שאני הולך לבכות הרבה ב-"Past Lives" שמסתמן כאחד הסרטים הבולטים של השנה (לצד, כמובן, מרמדיוק):

הסרט זכה לשבחים כשהוצג בפסטיבל סאנדנס לפני כחודש ובפסטיבל ברלין לפני כשבוע, לא רע בכלל עבור סרט ביכורים של הבמאית והתסריטאית שלו, סלין סונג, שלפי ויקיפדיה ביימה בעברה עיבוד של "השחף" של צ'כוב באמצעות… סימס 4, עיבוד שהוצג בשידור חי בטוויץ'. עוד לא ראיתי שום דבר שלה והיא כבר עכשיו אחת היוצרות האהובות עליי בפלנטה.


4. אולפני וורנר חתמו על עסקה שתביא סרטים חדשים של "שר הטבעות" למסך. הם טוענים שעוד אין פרטים על הסרטים החדשים אך החפרפרת שלנו באולפני וורנר (קוראים לה מיצי) השיגה מידע בלעדי על הסרטים שירכיבו את פייז 1. והנה הם להלן: "טום בומבדיל: המחזמר", "היום החופשי של אלרונד", "על גמדים וגנבים", "היום החופשי של אלרונד 2: קונדסים ושטויות במורדור", "אחוות הטבעת הצעירה", "היום החופשי של אלרונד 3: התרגיל המסריח", "גנדלף נגד קינג קונג", "פגעה בי משאית ועכשיו אני חקלאי בארץ התיכונה " (אנימה) ו"מועדון ארוחת הבוקר השנייה".


5. הטריילר לסרט של "טטריס" הוא לא טריילר לסרט שמבוסס על טטריס (לצערי), אלא התיאור האמיתי-הנכון-והמדויק-לחלוטין-למה-אתם-מפקפקים של איך המשחק "טטריס" בא לעולם (31 במרץ באפל TV+).

נראה אחלה אבל תגידו, מתי טרון אגרטון נהיה פרי אהבתם האסורה של טום הולנד ודיקפריו?


6. וטריילר לסרט כיפי נוסף שמתאר, כנראה בהקצנה, היסטוריה של משחק שכולנו אוהבים אבל לא חושבים עליו ביומיום – פינבול.

אני מניח שבעוד כמה שנים יפיקו סרט על האופן שבו מיינקראפט הגיע לעולם.


7. יוצר הקולנוע מאמורו אושי, שקנה לעצמו מוניטין כבמאי של "הרוח במעטפת" ומאז לא עשה סרט טוב שאינו נפוח מחשיבות עצמית, מציע לך (כן, לך אישית) קורס קולנוע בן 4.5 שעות שבמסגרתו מסביר אושי את התהליך היצירתי שלו, ואיך עושים סרטים כמו מאמורו אושי – בתקווה שהם יותר "הרוח במעטפת" ופחות "זחלני השמיים" (כן יש לו סרט בשם "זחלני השמיים" וזה כדור השינה הכי טוב שראיתי).

הקורס עולה 75$ (נכון לכתיבת שורות אלו יש הנחה של 14 דולר) והוא מלווה בתרגום לאנגלית.


8. וכעת ליוצר אנימה שאנשים מעריכים: לייג'י מצומוטו הלך לעולמו בגיל 85. מצומוטו ידוע בתור היוצר מאחורי אופרות החלל "קפטן הארלוק", "ספינת החלל יאמאטו" (שודרה בישראל בתור "חלוצי החלל") ו"גלקסי אקספרס 999" – כולן מתרחשות באותה הגלקסיה, מה שטכנית הופך את מצומוטו לאחד הראשונים שיצרו יקום פיקטיבי משותף ("Leijiverse" בפי המעריצים), אבל אצלו כל סדרה עומדת בפני עצמה.

ואל תתנו לעובדה שהיצירות של מצומוטו בנות מספר עשורים: הסיפורים שטווה לא רק שעומדים במבחן הזמן אלא הם, גם כיום, דוגמה ומופת להרפתקאות חלל פר אקסלנס. אם בכל זאת חשקה נפשכם בהפקה חדשה, אני ממליץ בחום על סדרת הריימייק "ספינת החלל יאמאטו 2199" וסדרות ההמשך שלה, ואפילו סרט הלייב אקשן מ-2010 הוא אחד המקרים הבודדים האלה שבהם גרסת לייב אקשן עושה צדק למקור (כמו כן, שלא במתכוון, זה סרט "מסע בין כוכבים" הכי טוב שיצא במאה ה-21. אה, ואת שיר הנושא שלו מבצע סטיבן טיילר אם אתם זקוקים לשכנוע נוסף).

אתם מוזמנים לקרוא את פוסט הפרידה של רז גרינברג מהיוצר האהוב.


9. אני מתבייש להודות, אבל הטריילר של ג'ימי קימל לאוסקר הקרוב (שאותו הוא מנחה) הצחיק אותי.

היי איזה יופי, רק בדיחת סטירות אחת.


10. סטיבן ספילברג עובד על מיני-סדרה בת 7 חלקים ל-HBO על נפוליאון. הסדרה מבוססת על תסריט שכתב סטנלי קובריק כחלק מסרט שלא הוציא לפועל. קובריק תכנן (אי שם אחרי "2001: אודיסאה בחלל") לצלם את הפרויקט ברחבי אירופה ולעשות שימוש ב-40,000 ניצבים, ולתפקיד הראשי עלו שמות כמו ג'ק ניקולסון ודיוויד המינגס, ואודרי הפבורן הייתה אמורה להיות ג'וזפין. אבל הכישלון המסחרי של "ווטרלו" (1970) גרם למפיקים לקחת צעד אחורה.

יהיה משעשע אם "נפוליאון" של רידלי סקוט, שתעלה ב-2023 באפל TV+, ייחשב גם הוא לכישלון שיגרום לתסריט של קובריק לחזור למגירה.


11. בריטים שעושים מבטא אמריקאי זה דבר שנהיה נפוץ כמו טעמים חדשים של במבה (מה זה "טעם אוורירי"? יש פחות במבה בכל במבה ואתם גובים על זה אותו מחיר, גנבים!), ולרוב לאף אחד לא אכפת איך הם נשמעים ואם הם נשמעים מדויק, כי לאמריקאים אין כבוד עצמי (כמו אנשים שאוהבים במבה אדומה). אבל כשאמריקאים עושים מבטא בריטי, אותם שחקנים לרוב תחת זכוכית מגדלת. הרי צריך להיות שחקן יוצא מן הכלל כדי לעשות מבטא בריטי מוצלח ולא להישמע כמו פרודיה (לכן אני מעריך את קריסטן סטיוארט האמריקאית שעשתה עבודה נהדרת ב"ספנסר", במיוחד כי גילמה את אחת הנשים הבריטיות האהובות בכל הזמנים).

לענייננו, הבלשן (הבריטי) ד"ר ג'ון לינדסי העלה בערוץ היוטיוב המקסים שלו סרטון שבו הוא מספר על המבטא הבריטי הכי מוצלח ששמע בסרט קולנוע כלשהו. לא אספיילר לכם כי כיף לנחש לפני שהוא חושף את התשובה, אבל סמכו עליי – זה כנראה לא משהו שחשבתם עליו.


12. האוסקר עדיין מעבר לפינה ולמרות זאת יש כמה טקסי פרסים שרוצים לעשות שמח.

הראשון הוא טקס האנני (זה ההוא שמחלק פרסים לסרטי וסדרות אנימציה) שנערך זו הפעם ה-50, והזוכה הגדול הוא, הפתעה הפתעה, "פינוקיו" (האחד של גיירמו דל טורו, כמובן) שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבימוי, אנימציית הדמויות, המוזיקה ועיצוב הפקה. "מרסל הקונכייה עם הנעליים" זכה בפרס סרט האינדי הטוב ביותר, פרס הדיבוב (לג'ני סלייט) והתסריט. הסרט בן חצי השעה "הילד, החפרפרת, השועל והסוס" (ובו משתתפים אידריס אלבה, גבריאל ביירן וטום הולנדר) זכה בפרס ההפקה המיוחדת (והסרט זמין לצפייה באפל TV+), ואילו הסרט "סוחרי הקרח" זכה בפרס הסרט הקצר. פרס האפקטים הלך ל"אווטאר: דרכם של המים".

אם תהיתם היכן חביב הקהל "החתול של שרק: משאלה אחת ודי", הסרט זכה בפרסי העריכה והסטוריבורד. גם הסרט המוצלח האחר של דרימוורקס מ-2022, "לא רעים בכלל", זכה בפרס עיצוב הדמויות. בגזרת הטלוויזיה, הסדרה "הבורגרים של בוב" זכתה בפרס הגדול ואילו "אוני: מעשייה של אל רעם" זכתה בפרס המיני סדרה.

וגם האוסקר הבריטי, סליחה – הבאפט"א (רק אומר שאוסקר ובאפטא זה אחלה שמות לכלבים) נערך והביא עמו גל ניחושים חדש לקראת הטקס האמריקאי. את הפרס הגדול קטף "במערב אין כל חדש" שגם לקח הביתה את פרס הבימוי (לאדוארד ברגר), פרס התסריט המעובד, פרס הסרט הזר (סליחה, הם קוראים לזה "סרט שאינו באנגלית"), פרס הצילום, פסקול וסאונד.

ואיזה עוד בשורות יצאו מהבאפט"א? אוסטין באטלר זכה על תפקידו כאלביס בסרט "אווטאר: דרכם של המים" וקייט בלאנשט זכתה על תפקידה כמנצחת העל לידיה טאר בסרט "רכבת הקליע". אולי אני מתבלבל, לא יודע, יהונתן לא משלם לי מספיק או בכלל בשביל שאני אדייק בדברים האלה. בכל אופן, בארי קיוגאן זכה על תפקידו ב"רוחות אינישרין" ואיכשהו גבר על ברנדן גליסון מאותו הסרט (באפט"א, מה נסגר?), וקרי קונדון זכתה גם היא על תפקידה מ"רוחות אינישרין". בכלל, "רוחות אינישרין" גם קטף את פרס התסריט המקורי ואת פרס "הסרט הבריטי המצטיין", קטגוריה שבה הוא הביס סרטים בריטיים מוצלחים דוגמת "בתולים" שבכלל לא הועמד.

חביב הקהל "הכול בכל מקום בבת אחת" לא יצא עם שלל רב מהטקס, אבל מה הבריטים האלה מבינים (חוץ מבקולנוע, טלוויזיה, ספרות ומוזיקה)? לפחות הוא יכול להסתפק בפרס העריכה שבו זכה מבין 10 הקטגוריות שבהן הועמד. ולסיום, "פינוקיו" זכה בפרס האנימציה ואת פרס הדוקו קטף "נבלני" שעוסק באלכסיי נבלני, מה שכנראה מגדיל את סיכויו באוסקר. במצב זהה נמצא "פרידה אירית" שזכה בפרס הסרט הקצר ו"הילד, החפרפרת, המכשפה, הארון והמכוער" שזכה בפרס הסרט המונפש הקצר.

ויש עוד שלושה טקסי פרסים חשובים-פחות שנערכו, ובכל זאת הם אולי מצביעים על כיוון הרוח של האוסקר הקרוב.

הראשון הוא טקס גילדת הבמאים שבו זכו הדניאלס (דן קוואן ודניאל שיינרט) על "הכל בכל מקום בבת אחת". שרלוט וולס, במאית "אחרי השמש", זכתה בפרס סרט הביכורים. סם לוינסון זכה בגזרת הטלוויזיה על "אופוריה", מה שאומר שנראה בעונה השלישית פרקים אפילו יותר מוזרים ונפוחים מחשיבות עצמית, וביל היידר זכה בפרס הבימוי על "בארי".

בשני, בטקס של גילדת המפיקים, זכה "הכול בכל מקום בבת אחת" בפרס המרכזי, "נבלני" בפרס הדוקו ו"פינוקיו" (די, חלאס. אתם יודעים של מי) זכה בפרס האנימציה. בגזרת הטלוויזיה, "הלוטוס הלבן" זכה בפרס הסדרה, "הדוב" קטפה את פרס הסדרה האפיזודית, ו"עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס" זכתה בפרס המיני סדרה. "מוזר – סיפורו של אל ינקוביק" קטף את פרס סרט הסטרימינג / טלוויזיה הטוב ביותר.

והאחרון שנערך ממש לפני כמה שעות הוא טקס גילדת השחקנים, שבו "הכל בכל מקום בבת אחת" שבר את שיאי הטקס וזכה בארבעה פרסים (עד כה השיא היה שלושה): הסרט זכה בפרס האנסמבל, פרס השחקנית הראשית (מישל יאו), פרס שחקן המשנה (קי הוי קוואן) ופרס שחקנית המשנה (ג'יימי לי קרטיס). ברנדן פרייז'ר ("הלוויתן") הוא הזוכה היחיד שלא ב-"הכל מקום בבת אחת" והוא לקח את פרס השחקן הראשי. "אהבה בשחקים: מאווריק" לקח את פרס הפעלולים.

מה זה אומר? אתן ליהונתן שאמור להיות במילואים בכלל, אבל אם אתם אומרים "אוסקר" שלוש פעמים הוא מופיע בפתאומיות ומתחיל לפזר פרשנויות.

מה שזה אומר זה שטקס האוסקר הקרוב הולך להיות מותח במידה מסוימת, וזה כיף נורא.

כי כן – מהמר חכם ושקול ישים כרגע את כל הז'יטונים שלו על "הכל בכל מקום בבת אחת" לזכייה בפרס הסרט והבימוי. השחקנים אוהבים את הסרט הזה, הבמאים אוהבים את הסרט הזה והמפיקים אוהבים את הסרט הזה (שזה חשוב, כי שיטת ההצבעה שלהם חופפת לאוסקר). אבל מי לא אוהב את הסרט הזה? הבריטים. ולא כדאי לזלזל בבריטים – הם גוש משמעותי באקדמיה שיודע לקחת זכיות מרגשות לצ'דוויק בוזמן ולהביא אותם לאנתוני הופקינס.

מצד שני, קשה להאמין ש"במערב" יצליח ללכת עד הסוף ולזכות בפרס הסרט, ומבין הטקסים המקדימים שנערכו עד כה, אין לסרט של הדניאלס מתמודד ראוי שקם מולו על הפרס הגדול. מה שזה אומר זה שכרגע "הכל בכל מקום בבת אחת" הוא כנראה בשיא הכוח שלו, עם זכייה אפשרית ב-7 קטגוריות (סרט, בימוי, תסריט מקורי, שחקנית ראשית, שחקן משנה, שחקנית משנה, עריכה). עכשיו הוא יצטרך להתמודד עם כל העוצמה של כוח האש שיפעילו נגדו עכשיו שהוא המתמודד המוביל ולראות כמה מהפרסים האלה הוא יצליח להעביר איתו עד הטקס. זה נשמע ברור מאליו, אבל זה לא – ההצבעה הסופית מתחילה רק ביום שישי הקרוב, והרבה יכול לקרות בשבוע מבחינת דעת קהל. מספיק אנשים יכולים להגיד שהזכייה שלו בפרס הסרט היא סגורה, אז יאללה בוא נפנק את אינישרין בתסריט המקורי ואת ספילברג בבימוי. מספיק אנשים גם יכולים להגיד שהזכייה שלו כל כך ברורה, ולהזיז אותו שני מיקומים למטה במעטפה שלהם ובכך לסגור את גורלו.

ובכל זאת, מהמר חכם כרגע יהמר על "הכל בכל מקום בבת אחת" לכל הפחות בפרס הסרט והבימוי. והנה החלק הבאמת כיפי – בכל שאר הקטגוריות? אין לנו ממש מושג מה יקרה.

כלומר, כן, סביר מאוד שקי הוי קוואן יוצא עם אוסקר – אבל הזכייה של בארי קיוגן מראה שהבריטים לא בעדו, והבריטים משמעותיים מאוד בפרסי המשחק. פרס שחקנית המשנה כרגע הלך לשלוש זוכות שונות בטקסים הגדולים (קרי קונדון, אנג'לה באסט וג'יימי לי קרטיס) ופרסי המשחק לשחקנים הראשיים ממשיך להיות מירוץ דו-ראשי בין באטלר ופרייז'ר ובלנשט ויאו. וקשה לי להגיד מי ייקח מביניהם. וכאמור – זה פשוט כיף נורא.


13. ולסיום, אוהבים "פקמן"? אז הנה גרסה אונליין של "פקמן", רק שפקמן הוא הפעם הרודף, והוא בכלל לא פקמן אלא דוב… על קוקאין.