מצאנו באינטרנט 66: הבריטים יותר גרועים

הרבה (מאוד) גיבורי-על, אמזון מגזימים, דיסני מזיעים, סדרות ישראליות, פריקוולים, טריילרים ועוד דברים שמצאנו ברשת.

1. טוב שלא הגזמנו, מהדורת טומב ריידר: אמזון מפתחת סדרה בכיכובה של שודדת הקברים הבריטית לארה קרופט, סדרה שאותה תכתוב פיבי וולר-ברידג' (שהציבה לעצמה יעד להיות בכל זיכיונות שודדי הקברים המפורסמים).

הסדרה החדשה היא בנוסף לסרט החדש של "טומב ריידר" שגם עליו אמזון עובדים, ואומנם אין לכך אישור אבל נראה שהסדרה, הסרט ואפילו המשחק הבא (שאותו אמזון תפיץ) יהיו קשורים אחד בשני. ולמי כל אלה לא יהיו קשורים? לסדרת האנימה של "טומב ריידר" (ששכחתם מקיומה) שנטפליקס עובדים עליה בימים אלה. אני יודע שזה זיכיון מצליח והכול אבל אנשים באמת צריכים כל כך הרבה "טומב ריידר"?


2. טוב שלא הגזמנו, מהדורת ספיידרמן: שנים רבות אני חולם על סדרת טלוויזיה של ספיידרמן, כזו שבה זוחל הקירות המפורסם יילחם מדי שבוע באחד האויבים המפורסמים שלו במגבלות השכונה בניו-יורק, בלי סכנות חוצות יבשות ומסעות לכוכבי לכת נידחים. ובכן, איך הולכת האִמרה? תיזהרו במה שאתם מבקשים: אמזון מפתחים סדרה של ספיידרמן. הקוץ? זו סדרה על ספיידר-נואר שתתרחש בניו-יורק של שנות ה-30, ובשם ג'ק קירבי מי לעזאזל אישר את זה ולמה?

את הסדרה יפיק ויכתוב אורן עוזיאל שנמנה עם צוות הכותבים של יצירות המופת העילאיות "מורטל קומבט" ו"פרדוקס קלוברפילד", אם כי יש גם חדשות טובות: את הסדרה הוא יכתוב תחת עינם הפקוחה של פיל לורד וכריסטופר מילר, ובינתיים לא הייתי מפקפק במי מהם (ואם אתם קוראים את הטקסט הזה בעתיד שבו מילר ולורד הודו שהצביעו לקניה וסט במירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2028 – סליחה).

הסדרה עצמה היא חלק קטן ממגוון סדרות מארוול-סוני שיגיעו אלינו בתקופה הנראית לעין, הראשונה שבהן היא "סילק: חברת העכביש" שעוסקת בלא יודע לא ממש אכפת לי בנקודה הזו. ואם כבר עכשיו אתם מותשים…


3. טוב שלא הגזמנו, מהדורת DC: ג'יימס גאן ומה שמו השני הכריזו על התוכנית הרב שנתית שלהם לסרטי DC והיא נשמעת כמו "זרקנו הרבה דברים על הקיר, נקווה שמשהו יידבק".

מלבד הסרטים הקרובים שקיבלו אור ירוק לפני ימיו של הבוס ג'יימס גאן (תזכורת: "שהאזאם! 2: זעם האלים", "אקוומן: הממלכה האבודה" ו"הפלאש" בכיכובו של עזרא מילא שיעבור בקרוב מחליפה אדומה לכתומה) יש כמה פרויקטים שאני לא יודע איך להתייחס אליהם מלבד במשיכות כתפיים. גולת הכותרת היא ריבוט לאיש הברזל בשם "Superman: Legacy" שיפתח את פייז 1 של DC שאותו הם מכנים "אלים ומפלצות" (מה זה משאיר בעצם לפייז 2?). גאן בעצמו עומל בימים אלו על התסריט וסביר להניח שהוא גם יביים את הסרט שיעסוק בקלארק קנט הצעיר בעולם שלא מאמין בטוּב לב. על פניו, מסקרן. אבל אם גאן מאחורי התסריט הסרט ודאי יסתיים בתחרות פלוצים בין סופרמן ולקס לות'ר. הסרט, בכל אופן, מיועד לקיץ 2025.

"The Authority" הוא סרט שיעסוק בקבוצת אנטי-גיבורים שמאמינים שהעולם זקוק להצלה, והם ישתמשו בכל אמצעי כשר ולא כשר כדי לוודא שזה יקרה. אני לא מכיר את החבר'ה האלה אבל אני כבר שונא אותם.

ועל אף שמאט ריבס עובד על סרט המשך של "באטמן" שמתרחש ביקום נפרד (וחשוך מאוד) משלו, באטמן חדש נכנס ל-DCEU: "היפים והאמיצים" (כן זה השם, "The Brave and the Bold") יעסוק בבאטמן ובילד הטינייג'ר המעצבן שהוא גילה שיש לו, דמיאן, שיהפוך לרובין מספר מי עוקב.

ויש גם סרט חדש של "סופרגירל" שיעסוק בהרפתקאותיה המשעשעות של קארה זור-אל שגדלה 14 שנים על פיסת קריפטון בחלל בעודה צופה בכל מי שאי פעם אהבה מת לנגד עיניה. ייפי? ואחרי שסדרת הטלוויזיה "היצור מן הביצה" בוטלה לאחר עונה אחת לדאבונו של רז גרינברג, DC נותנים ליצור הזה (מן הביצה, לא רז) הזדמנות נוספת, הפעם על המסך הגדול.

סדרת טלוויזיה על אמנדה ולר, בכיכובה של ויולה דייויס, גם היא נמצאת בפיתוח נוסף על הסרטים הללו, ואני מוכרח לשאול: למישהו מכם, באיזשהו שלב, היה אכפת מאמנדה ולר? הסדרה תשודר לפני עונה 2 של "פיסמייקר" והיא מיועדת ל-2024, מה שאומר שלא נראה עונה חדשה של "פיסמייקר" במשך הרבההההה זמן. נוסף על כך, 2024 היא גם השנה שבה תשודר סדרת האנימציה "Creature Commandos" שבה תככב רעייתו של פרנקנשטיין (הם מודעים לכך שפרנקנשטיין זה המדען? אשמח להסבר בתגובות ממי שקוראים את הקומיקס) ועוד כמה יצורים שאני לא מכיר.

עוד בגזרת הטלוויזיה: "Booster Gold" עוסקת בנוסע בזמן שמשתמש בטכנולוגיה מהעתיד כדי לגרום לאנשים לחשוב שהוא גיבור על. וגם, "Lanterns" תעסוק בשני הגרין לנטרנים ג'ון סטיוארט והאל ג'ורדן והיא מתוארת כמעין "בלש אמיתי" ובה שני הלנטרנים המפורסמים חוקרים דברים בכדור הארץ. סדרה אחרת שאותה גאן השווה לסדרת HBO פופולרית היא "גן-עדן אבוד": פריקוול של "וונדר וומן" שמתרחש באי האמזונות, ושאותה ג'יימס גאן תיאר בתור "משחקי הכס" רק עם אמזונות. אני מבין שאנחנו שלב אחד לפני סדרת באטמן בסגנון "סקס והעיר הגדולה".

לגבי איפה כל הטוב הזה ישודר, נכון לעכשיו הם מדברים על HBO Max אבל אף אחד לא יודע מה קורה עם שירות הסטרימינג הזה שממשיך לבטל דברים על ימין ושמאל, ולא ברור אם הוא כן או לא יאוחד עם דיסקברי. וגם מה עם מילה כלשהי על "The Caped Crusader", סדרת האנימציה של מאט ריבס, ג'יי ג'יי אברמס וברוס טים שיצר את סדרת האנימציה המפורסמת משנות ה-90? HBO Max ביטלו אותה בקיץ אך אמרו שההפקה עליה תמשיך והיא תשודר במקום אחר. איפה המקום האחר הזה, ג'יימס? איפה?!

בכל אופן, אני מצטער שירדתי עליכם, אמזון. תעשו כמה ספיידרמן וטומב ריידר שאתם רוצים.


4. ואם עד לפני כמה שנים יכולנו לסמוך על דיסני שלפחות הם יודעים מה הם עושים – בתקופה האחרונה זה כבר לא נראה ככה (ולא רק בגלל פייז 4 של מארוול).

זה התחיל בחדשות שלפיהן ייתכן שהחברה תשקול להתיר למתחרים להקרין תכנים מתוצרתה (לא הייתי בונה על "מארוול" או "מלחמת הכוכבים" כחלק מההיצע) והאפשרות שתמכור את "הולו", והמשיך בדיווחים שלפיהם החברה תפטר 7,000 עובדים שמהווים 3.6% ממצבת כוח האדם (החדשות האמיתיות בכל הסיפור הוא שדיסני מעסיקה 194 אלף עובדים!). וכדי שהמניה לא תצלול באופן דרסטי, בדיסני הכריזו על סרטי המשך של "זוטרופוליס", "לשבור את הקרח" ו"צעצוע של סיפור" כי "וויייי תראוווו דברים שאתם אוהבים ווייייי אנחנו לא בצרות ווייייי אנחנו לא חרא חברה שמצנזרת פרקים של משפחת סימפסון בשביל הסינים ווייייי".


5. טריילר לסרט בשם "The Portable Door".

הטריילר משעמם ולא נראה שכריסטוף וולץ יציל את הסרט הזה. הסיבה שאני כותב עליו הוא בשביל הראנט הבא: תפסיקו ליצור יצירות על ארגונים מסתוריים על-טבעיים שבהם טכנולוגיה וסטייל של שנות ה-50. אני יודע שהצלחתי למצוא רק שתי דוגמאות אבל זה עדיין מצביע על חוסר מקוריות.


6. סרטון יוטיוב אודות טרנד שנכנס לחיינו בשנים האחרונות ושהתחיל עם מארוול (נו, כמובן) אם כי נראה שהם הבודדים שעושים את זה היטב: סרטוני פתיחה של הלוגו שמציגים את היסטוריית החברה.


7. על רקע האיומים להוריד את השאלטר על השידור הציבורי בישראל, תאגיד השידור השיק באירוע נוצץ את ליין הסדרות המתוכננות לעלות לשידור בתאגיד בשנת 2023. את התשובה לשאלה כמה מהן באמת ישודרו ב-2023 נדע ב-2024.

בוואלה פירטו באופן מסודר ומפורט את השלל וחסכו ממני עבודה, לכן אכתוב כאן רק על הסדרות שסיקרנו אותי: "שישה אפסים" (מיועדת ליוני) של ניר ברגמן אודות שישה זוכים טריים בלוטו שעליהם לעבור סדנה בת 8 שבועות שתכין אותם לחיים החדשים כמליונרים, ואם ייכשלו הם לא יקבלו את הכסף; "חמאם" (יולי) אודות מחלקת צנחנים שנשלחת להקים מחדש בסיס ישן בבקעת הירדן אך נאלצת להתמודד מול מה שנראה כמו קללה שרובצת על המקום; "סובייצקה" (סוף 2023) שתעסוק בשאלת הזהות הרוסית מול הישראלית דרך עיניה של צעירה שהופכת, בטעות, ל"קול העולים" אחרי עימות בביטוח הלאומי; ו"המזח" שעוסקת במוצב שהותקף על ידי המצרים וחייליו צריכים לבחור בין בריחה והישרדות לבין לחימה ומוות (שמישהו יאהב אותי כמו שהתאגיד אוהבים סדרות על הצבא).

כמו כן, יו לורי בטהרן. סליחה, הוא לא עובר לאיראן, אלא מצטרף לעונה השלישית של "טהרן", סדרה שמשודרת גם באפל TV וזו כנראה הסיבה שהוא הסכים (או זה או שיו לורי מעריץ גדול של "כראמל", לא יודע). ונוסף על כל אלו, בתאגיד השידור הזמינו סדרת בת של "אבירם כץ" שתתמקד בצמד השוטרים שאותם מגלמים דנה מודן ויניב ביטון. בואו נקווה שהיא אכן תשודר בסופו של יום כי עתיד התאגיד כרגע מעורפל.


8. "המלון של פולטי" נפתח שוב: 44 שנים לאחר ששודרה, הסיטקום הקלאסי של ה-BBC בכיכובו של בוגר מונטי פייתון ג'ון קליז ישוב עם פרקים חדשים. בחידוש שב המיזנתרופ בזיל פולטי (ג'ון קליז) לנהל את מלון הבוטיק יחד עם הבת שהוא גילה שיש לו, ושאותה תגלם קמילה קליז, בתו במציאות (הנה היא עושה סטנד אפ. אני מבין שהכשרון רץ במשפחה אבל המבטא הבריטי לא). מלבד קליז עצמו, בסדרה החדשה ישתתף גם הבמאי רוב ריינר ואשתו מישל ריינר, והאמת? אין לי בעיה עם הרעיון: אני אוהב את הסיטקום המקורי והקצר (רק 12 פרקים, הבריטים יותר גרועים מהישראלים במחויבות) ואם ג'ון קליז עצמו מעורב, כמה רע זה כבר יכול להיות? כל עוד, אתם יודעים, הם לא יזכירו את המלחמה.


9. ומטלוויזיה שאנשים רוצים לראות ממנה עוד לטלוויזיה שממש אבל ממש לא: "דקסטר"! אומנם דעת הקהל על "דקסטר: דם חדש" נעה בין "היא לא טובה במיוחד" ל"העיניים שלי. העינייייים שלי!!" אבל עם רייטינג אי אפשר להתווכח. לכן רשת שואוטיים הזמינה סדרה בשם "דקסטר: מקורות" שתתחקה אחר קורותיו של דקסטר מורגן הצעיר וכיצד הפך לרוצח הסדרתי חובב הסוודרים הכהים.

נשאלת כעת השאלה: לְמה זה טוב? אהבנו לראות "דקסטר" כדי לדעת איך (והאם) הוא יתחמק מזרועות החוק ואיך הוא יתפוס את הרוצח הסדרתי התורן. אף אחד מאיתנו לא אוהב את הדמויות האלה עד-כדי-כך כדי לדעת מה הם עשו בשנות העשרים לחייהן. יוצר הסדרה קלייד פיליפס, שאחראי גם לתאונת הרכבת שנקראת "דקסטר: דם חדש", אחראי על סדרת הספין-אוף החדשה וגם על העונה השנייה (שטרם אושרה) של "דם חדש", כמו גם על ספין-אוף פוטנציאלי שיעסוק ברוצח הטריניטי בצעירותו. שואוטיים, לכו הביתה. אתם שיכורים.


11. יש מספר דברים מועטים בעולם הזה שאני לא מבין: היתוך גרעיני, ראיונות עם וין דיזל, מדוע אנשים אוהבים כרובית, למה לעזאזל בחרתי להיות בהפלפאף במשחק החדש של "הארי פוטר" – ונעלי אייר ג'ורדן, נעליים כל כך פופולריות שהתפתחה בורסה רק סביבן. לכן אני מתנצל אם אני לא שותף להתלהבות מהסרט החדש שמתאר כיצד מותג הנעליים הגיח לעולם. אבל הטריילר חמוד.

את הסרט מביים בן אפלק שמשתתף בסרט לצד חברו לחיים מאט דיימון. וכששני אלה מעורבים, חברי אקדמיה ברחבי העולם מתעוררים משנתם. עוד משתתפים: ג'ייסון בייטמן, ויולה דיוויס וכריס טאקר. מי לא משתתף? מישהו שיגלם את מייקל פאקינג ג'ורדן, האחד שהנעליים קרויות על שמו ושהניסיונות להחתים אותו על החוזה היא עלילת הסרט.

כוכב NBA לשעבר, כך אמרו, יישאר דמות שלא נראית על המסך. אז או שמשקרים לנו כדי שנהיה מופתעים כשאיזה בחור צעיר ייכנס בסוף הסרט לחדר ויגיד "היי, יו. קוראים לי ג'ורדן. מייקל ג'ורדן. שמעתי שחיפשתם אותי" ואז קאט טו קרדיטים – או שהרבה אנשים יְצאו מהסרט מאוכזבים.


12. רשת בתי הקולנוע AMC יוצאת במהלך מפוקפק (כן, עוד אחד): תמחור המושבים באולמות קולנוע. במְקום מחיר אחיד לכל האולם ישלמו הצופים בהתאם לאזור שבו הם יושבים.

תמחור המושבים הוא עניין נפוץ בתיאטרון ובקונצרטים, אבל יש הבדל קטן בינם ובין הקולנוע: הקולנוע הוא בידור זול להמונים, משהו שאנשים הולכים אליו אפילו פעם או פעמיים בשבוע, עם חברים, משפחה או לבד (בינינו, הכי טוב לבד). קולנוע הוא אמנות שנגישה לכולם וכעת חובבי קולנוע עם פחות מזל בעו"ש ייאלצו להתפשר על מושבים זולים בקצוות האולם – או לקרוע את הכיס.

אומנם כרגע מדובר במהלך של רשת AMC בלבד ולא בכל אולמות הקולנוע שלה, ובכל זאת אנחנו למודי ניסיון איך הדברים האלה מתגלגלים.


13. בשנה שעברה, אחד הסרטים שהכי סיקרנו אותי היה "מוזר: סיפורו של אל ינקוביק" והייתה לי תחושה שמקבילו השנה יהיה "Paint" ובו אוון וילסון יגלם גרסה פיקטיבית של בוב רוס (כי… אתם יודעים, זה אוון וילסון… שמגלם את בוב רוס. איך אנחנו לא אמורים לחשוב מייד על ביופיק קומי מופרע?). אבל אחרי הטריילר נראה שמדובר פחות בקומדיה היסטרית ויותר בדרמה קומית נוגה על משמעותה של אמנות בחיינו. ויודעים מה? אני עדיין בעניין.


14. גיא עמיר וחנן סביון, היוצרים הנהדרים / השחקנים הסבירים מאחורי "עספור" ו"פצועים בראש", יעלו בקיץ הקרוב דרמה קומית בנטפליקס. כן, ישירות בנטפליקס. הסדרה, "באש ובמים", צולמה בישראל, בפולין ובגיאורגיה, ולא ידוע עליה הרבה מעבר לכך שיהיו בה ביטויים כמו "איזה וואג'ראס", "וועליה", "המצב חרבאנה" וגם הרבה מאוד "אחי".


15. ולסיום, טקס פרסים ישראלי חדש נערך השנה בסינמטק ת"א: "פרס שיש קולר למצוינות" – להוקרה ותגמול המצטיינים בתפקידים השקופים של הקולנוע והטלוויזיה לאורך השנים, פרס שאותו ייסד הקולנוען שיש קולר. בין הזוכים השנה: העורך דני שיק ("מרס תורכי", "עזית הכלבה הצנחנית"), עוזרת הבמאי/ת לי-את הלר ("פלפלים צהובים", "ללכת על המים"), הצלם רמי סימן טוב ("סיפור גדול"), מנהלת התסריט גרייס בניוש ("הערת שוליים", סימה ואקנין מכשפה". עלה השבוע ראיון מרתק עמה ב"לאישה"), אפי ע'גמי ("טיפת מזל", "נשיקה במצ"ח") זכה בפרס הגריפ הראשי, בפרס התאורן הראשי זכה אבי אברהמי ("בופור", "אדמה משוגעת") ופרס מבקר הקולנוע הוענק לנחמן אינגבר (זה פרס שמגיע עם סכום כסף? שואל בשביל חבר…). מזל טוב לכל הזוכים!


16. ולסיום (אני יודע שכבר כתבתי "ולסיום", אבל רגע לפני שהפוסט עלה הגיע טיזר לעונה השלישית של "טד לאסו"): טיזר לעונה השלישית של טד לאסו!

טוב, אין פה הרבה אבל הטיזר חמוד (אני כמעט מתפתה לתת לסדרה הזדמנות נוספת. כמעט).