1. רק הזכרתי אותה בכתבת הטלוויזיה של 2023 והנה יצאה הצצה ראשונה ומכובדת ל"ההיסטוריה המטורפת של העולם, חלק 2".
אני יודע שההשוואה לא הוגנת כי הסרט המקורי של מל ברוקס היה פה קודם, אבל הסדרה יכולה הייתה להיקרא "היהודים באים: מהדורת הנכר" ולא הייתי מרים גבה. ואני אומר זאת כמחמאה. נוסף על כך, איך התגעגעתי לטריילרים שבהם היוצר מספר קודם במה מדובר. פן ירבו!
"ההיסטוריה המטורפת של העולם, חלק 2" תעלה לשידור בהולו ב-6 במרץ ותשודר מדי ערב לאורך ארבעה ימים. אצלנו זה מסתדר יופי עם השבוע של פורים.
2. "גלדיאטור 2: הגלדיאטור שתקע אותי" (לא שם רשמי) יוצא לדרך. האירי כוכב "אנשים נורמליים" (וכן המועמד הטרי לאוסקר) פול מסקל נמצא במו"מ מתקדם לככב בתפקיד הראשי בסרט ההמשך, סרט שאליו ישוב רידלי סקוט לכס הבמאי (האיש בן 85, ובזמן שלוקח לי לסדר את הארון לחורף הוא כבר מוציא 3 סרטים). מסקל צפוי לגלם גרסה מבוגרת של לוציוס, הילד האקסטרה-בלונדיני והדי מעצבן מהסרט הראשון שהוא האחיין של קומודוס (חואקין פיניקס, שעתיד לככב ב"נפוליאון" של רידלי סקוט שיעלה השנה באפל TV+).
3. טריילר נוסף ל"מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים".
אני איתן בדעתי שהסרט הזה נראה כמו כיף טהור. 30 במרץ בבתי הקולנוע.
4. טוב, עד כמה שאני שונא לדווח על טקסי פרסים (על אחת כמה וכמה כשמדובר בגלובוס הזהב) אי אפשר להתעלם מהטקס של השנה (אם כי לקהל לא הייתה בעיה לעשות זאת לאור הרייטינג הנמוך היסטורית), בעיקר כי לעין הדג היו שני נציגויות בצוות השופטים ואני לא מקנא בכלל, אלא מפרגן לחלוטין, מה זאת אומרת.
בכל אופן, סרט הדרמה הטוב של השנה הוא "הפייבלמנים" (שגם לקח את פרס הבימוי), "רוחות אינישרין" לקח את הפרס בגזרת הקומדיה בנוסף לפרס התסריט, וכן פרס השחקן לקולין פארל. סרט השנה של עין הדג, "הכול בכל מקום בבת אחת", יצא מהטקס עם שני פרסי משחק: למישל יאו (שאמרה לפסנתרן לסתום באמצע נאום התודה שלה) ולקוואן (שעלה עם עין מזויפת דבוקה על החליפה שלו בנאום התודה שלו).
בשאר פרסי המשחק, קייט בלאנשט היא המנצחת בגזרת הדרמה על תפקידה ב"המנצחת", אוסטין באטלר הוא המלך בגזרה הגברית על תפקידו בתוך המלך, "אלביס", ואנג'לה באסט קטפה את פרס שחקנית המשנה על "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח". "בבילון" יכול להתנחם בפרס הפסקול למלחין ג'סטין הורוויץ, ואילו "RRR" יצא עם פרס השיר הטוב ביותר (וכולנו מחזיקים לו אצבעות גם באוסקר). את פרס האנימציה לקח, ובצדק, "פינוקיו" של גיירמו דל טורו, אם כי לא הייתי מתלונן אם אחד המועמדים האחרים היה מנצח, זו אחלה שנה לאנימציה.
הסרט הזר הטוב ביותר הוא "ארגנטינה, 1985" שהביס את "RRR", "במערב אין כל חדש", "החלטה לעזוב" של פארק צ'אן ווק ו"קירבה" הבלגי.
והיו גם פרסי טלוויזיה שמהם יצאתי עם גבה כל כך מורמת שהשכנים מלמעלה היו צריכים להשיב לי אותה: סדרת הדרמה של השנה היא "בית הדרקון". לא "סמוך על סול" על עונתה האחרונה המופתית, לא "ניתוק" הנהדרת, לא "הכתר" שעל אף עונה פחות מוצלחת היא עדיין כתובה נהדר וגם לא "אוזרק" ש… טוב, עם ההפסד שלה אני דווקא בסדר. אנחנו רק בעונה הראשונה של "בית הדרקון", סדרה עם יותר חורים בעלילה מגבינה שוויצרית במטווח, וכבר היא זקפה לזכותה את פרס הדרמה בגלובוס. שנים קשות לפנינו.
סדרת הקומדיה של השנה היא "אבוט אלמנטרי" (שקטפה גם שני פרסי משחק: שחקנית ראשית בקומדיה לקווינטה ברונסון ושחקן משנה לטיילר ג'יימס ויליאמס), ו"הלוטוס הלבן" זכתה בפרס המיני-סדרה על עונתה השנייה (וגם קטפה פרס משחק אחד לשחקנית משנה במיני סדרה עבור ג'ניפר קולידג').
קווין קוסטנר זכה בפרס המשחק בדרמה על תפקידו ב"ילוסטון" ובכך גבר על בוב אודנקירק – והייתי בשמחה כותב מדוע זה מעצבן אותי אך אני מוצא את העניין פואטי ומשעשע לאור הסצנה הידועה הזו מ-"סמוך על סול". נוסף על כך, ג'ניפר גארנר היא שחקנית המשנה הטובה בדרמה (על "אוזרק"), ג'רמי אלן וייט הוא השחקן הטוב ביותר בקומדיה (על הסדרה הלא-מצחיקה-בעליל "הדוב") והשחקנית הטובה ביותר בדרמה היא זנדאיה (על הניסים ונפלאות שעשתה ב"אופוריה").
בגזרת השחקן במיני-סדרה זכה אוון פיטרס על תפקידו כג'פרי דאהמר ב"מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר", ואמנדה סייפריד בגזרת השחקנית זכתה על תפקידה כאליזבת' הולמס ב"עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס". נוסף על שני אלו, באמי אולי התעלמו ממנו אך בגלובוס העניקו, בצדק, את פרס שחקן המשנה במיני-סדרה לפול וולטר האוזר על תפקידו כרוצח סדרתי ב"בלאק בירד". מסקנה: אם אתם רוצים לזכות בפרס המיני-סדרה בגלובוס, תגלמו מישהו שקיים במציאות ורצוי שהוא יהיה זבל של בן אדם.
5. במוזיאון ישראל תוכלו להתרשם ממיזם של האמן דויד קלארבוט ששואל מה היה קורה אם החיות מספר הג'ונגל היו מתנהגות כמו, ובכן, חיות. לאחר עבודה של 3 שנים ואני מקווה שעם אישור מדיסני, תוכלו להתרשם מהתוצאה בתערוכה "שעת אין־מנוח: בעקבות ספר הג’ונגל" במוזיאון ישראל. הנה דגימה.
6. האינטרנט, בהיותו האינטרנט, שאל "מה אם 'רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית' אבל עם חבובות?" הנרדיסט אפילו יצרו מאש-אפ שלם ומוצלח למדי. החדשות הטובות: ריאן ג'ונסון בעצמו לא פסל את הרעיון על הסף.
7. "שובר שורות" חגגה עשור וחצי, ובישראל נראה שהחליטו לחגוג את האירוע בצורה מעט, ובכן, שונה. ראשית, חלקכם ודאי זוכרים שבקיץ דווח על פרופסור ממרכז הארץ שרקח סמים ומכר אותם לסטודנטים. הדמיון לעלילת "שובר שורות" הביא את האינטרנט הישראלי ליצור את הדבר המופלא הזה.
נוסף על כך, ממש לאחרונה בניין הפקולטה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב עטה את הלוגו המפורסם של הסדרה (ואם תעלו לגג אולי תמצאו מגש פיצה זרוק).
8. אני זוכר שאהבתי את "המוסד" של אפל TV+, באמת. אבל הצפייה בטריילר לעונה השניה הותיר אותי מבולבל כי, כך מסתבר, אני לא. זוכר. כלום.
אבל איזה אפקטים יפים, הא.
9. גם אתם ודאי שונאים את פונט "פפירוס" שסרטי "אווטאר" הפיצו בעולם כמו מגיפה. לכן בואו נתאגד סביב השנאה ונצפה בראנט בן 25 דקות ביוטיוב על הפונט.
10. כבר תקופה ארוכה נטפליקס מאיימים להפסיק את פסטיבל שיתוף החשבונות – איומים שנשמעו לי אמינים כמו "אם לא תאכלו יבוא שוטר" ו"אם תעשו פיפי בבריכה השתן ייצבע באדום וכולם ידעו שזה אתם". ובכן, נראה שבקרוב, בקרוב מאוד, תיישם נטפליקס את האיום וכך כל משתמש שלא באותו בית כמוכם יצטרך לשלם תוספת. כמה בדיוק? בין 3 ל-4 דולר אשר (אם לשפוט על סמך האופן שבו ממירים מחירים בישראל) יתורגמו לתוספת של 530 ש"ח לחודש על כל משתמש נוסף.
לדברי החברה, המהלך עתיד לקרות עד סוף הרבעון הראשון של 2023 (קרי, עד מרץ).
11. סרטון מבית Vox שמסביר למה לכל השדים קשה לנו להבין, בשנים האחרונות, מה לעזאזל הדמויות אומרות.
12. ספין אוף של "שטיסל" בדרך, שזה נחמד בעיקר כי כמה ספין אופים ישראליים אתם כבר מכירים? תראו אותנו מנצלים זיכיונות כמו בהוליווד. אני גאה!
בכל אופן הסדרה החדשה תעסוק בדמותו של ששון גבאי, נחום, ש… הממ… ישטייסל דברים או מה שזה לא יהיה שעושים בשטיסל.
13. יכול להיות שנתקלתם לאחרונה בסרט האימה הזה שטוען שהוא פרסומת למקדונלדס.
קודם כל, וואו איזה תור הולך להיות בסניף הזה שהם הולכים אליו.
שנית, את הפרסומת ביים אדגר רייט. כן, ה-אדגר רייט. אם היו מבקשים ממני תחת עינויים להצביע על משהו מיוחד בפרסומת כנראה שהעינויים היו ממשיכים כי היא נראית כמו פרסומת סטנדרטית למדי. כנראה שאדגר שלנו לחוץ על הכסף, לא יודע. הוא צריך ללמוד מווס אנדרסון איך עושים פרסומת ששומרת על הסגנון הייחודי של הבמאי. או ללכת בדרכו של אדגר אחר ולנסות להיפטר מחתולים כדי לזכות בירושה. אבל לא פרסומות גנריות.
14. טריילר לעונה 3 של המנדלוריאן. בחייאת כמה שנמאס לי כבר מ"מלחמת הכוכבים", אפשר כבר להקיא.
וואו וואו וואו וואו וואו אני לא יכול לחכות וואו זה נראה מדהים מה הולך פה אני לא יכול לחכות!
(1 במרץ בדיסני+)
15. – מורטי, מורטי. קום מהר מורטי *שיהוק* קום מהר!
– מ-מה? מה קרה ריק מ… אמצע הלילה עכשיו.
– ג'סטין רוילנד פוטר, מורטי. הוא פוטר! *שיהוק* הוא חרא של בן אדם והוא מטריד ילדות וכולא אותן במרתף או משהו, לא היה לי כוח לקרוא, בכל מקרה העיפו את התחת שלו *שיהוק* החוצה מורטי! כאוס מוחלט מורטי, קוובאנגה. זה מה שאתם *שיהוק* אוהבים לומר הא מורטי.
– על… על מ-מה… זאת אומרת פוטר? הוא יוצר הסדרה ריק! אנחנו ג'סטין רוילנד!
– מה זה בכלל אנחנו, מורטי? טרנסצנדנטיות!
– מה?
– הטרוטופיה, מורטי.
– על מה אתה מדבר ריק? למה ה… הוא פוטר? למה לא ביטלו את הסדרה פשוט?
– בגלל שהיא מפלצת כסף, מ-מורטי! מפלצת כסף ריק! הייתה איזה בדיחה שנרוץ לעשר עונות! עשר עונות ריק!
– תפסיק להגיד "ריק", סבא, די כבר, הבדיחה הזאת מיצתה את עצמה לפני כמה שנים.
– גם הסדרה הזאת, מורטי!
– ה-העונה האחרונה הייתה דווקא די טובה.
– מה זה משנה? אנחנו הולכים להיות משפחת סימפסון, מורטי. אף אחד לא יכול לעצור אותנו. דן הרמון יכול לרצוח את ראש ממשלת איסלנד. כריס פרנל יכול לקנות את המונה ליזה בשביל למרוח עליה חרא ואז לשרוף אותה. זה לא משנה, מורטי! אנחנו הולכים להמשיך לנצח באיכות מדרדרת לעד! תעמוד בקצב, מורטי! אין לנו זמן! חייבים *שיהוק* לזנק לתוך הפורטל מורטי! יש לנו מרצ'נדייז למכור!
16. הוכרזו המועמדים לפרס הראזי, שזה לא משהו שאני מתכוון להתעכב עליו כי למי אכפת מהראזי. מה שכן מעניין הוא שהראזי העמידו השנה את השחקנית ריאן קירה ארמסטרונג על תפקידה ב"משחקת באש". ולמה זה מעניין? כי היא בת 12.
בתור אחד שצפה בסרט (אל תשאלו למה, גם אני לא יודע) אני יכול להעיד שקירה היא אחרונת הבעיות שבו, ואין פה תצוגת משחק שמצדיקה ראזי. מדובר במועמדות לא מוצדקת שעושה לעג מילדה בת 12 שלא עשתה שום דבר רע.
בעקבות המועמדות, הראזי חטפו קיתונות של בוז, התנצלו, הסירו את המועמדות של ריאן קירה והבטיחו שמעתה והלאה הם יעמידו רק שחקנים בני 18 ומעלה שזה לא מגיע להם.
17. מריל סטריפ ("אל תוך היער") מצטרפת לעונה השלישית של "רק רציחות בבניין" (בתפקיד הבניין), וההכרזה המפתיעה הזו נעשתה באחד מסרטוני האינסטגרם החמודים שראיתי.
18. ונסיים עם סרטון מאוד חמוד על כמה שחקניות שייתכן שאתם מכירים שנשאלות איזה פרסים יש להן בבית (או לפחות את אלה שהן זוכרות). תייגו את עצמכם, אני ריטה מורנו מרים יד בשקט לאורך כל השיחה.
obsessed with the idea of polling iconic actresses with what awards they have pic.twitter.com/0nIDASqukj
— Michael Wachowiak (@mikewachowiak) January 20, 2023
ותואר הפרסומת הכי טובה הולך ל…
טימותי שאלמה מבואס מזה שאין לו פרויקט באפל טיוי.
ברצינות, זאת פרסומת ממש טובה.
היא מעין המשך לפרסומת דומה
שהם עשו עם ג'ון האם. ואם ג'ון האם הצטרף מאז לסדרה של אפל – עונה 3 המתקרבת של "תכנית הבוקר" (שבאופן מפתיע לא אוזכרה בפרסומת החדשה. נראה לי שהיא תהיה האחרונה) אז מי יודע, אולי גם שאלמה יצטרף לאפל בקרוב.
כן, צפיתי גם בה לפני והיא משמעותית פחות טובה.
בעיקר בגלל שהיא מתמקדמת בניים דרופינג אבל בפרסומת עם שלמה אשכרה בנו סיפור ודמות סביב הניים דרופינג.
אני מבין שזו בדיחה
אבל עדיין מעריצי מריל סטריפ מושבעים (לא אני, היא אחלה אבל לא מהפייבוריט שלי) יכולים לזעום על כך שהתפקיד שציינת בסוגריים הוא אל תוך היער.
הי, לא לזלזל, היא עדיין הייתה מועמדת על זה לאוסקר
כלומר, זה היה יכול להיות גרוע יותר, נגיד: ״מריל סטריפ (המעניק)״.
אגב, הספר המעניק ושלושת ספרי ההמשך שלו מאוד מומלצים לקריאה.
הסרט, לעומת זאת, שחט את הספר ואין כל סיבה לראות אותו.
לא היה לי שמץ. אבל, כפי שהדר מוכתר זועקת-ביזיון!מסכימים איתי?
(ל"ת)
ראיתי 2 פרקים מריק ומורטי לפני שהבנתי שזה לא בשבילי
והיא מרגישה לי נועדה לטיינאייגר אדגי שהרגע גילה את עולם הקולנוע ובטןח שיצירות המופת הגדולות ביותר הן ספרות זולה, האביר האפל ומועדון קרב, ובטוח שהוא חכם ונעלה מבני גילו הרדודים. בקיצור הסדרה הזאת היא לא. אבל הם באמת מדברים בסגנון הזה לכל אורך הסדרה (כפי שעשית בתסריט המדומיין שמאד הזכיר לי את מה שכן הספקתי לראות). נשמע בלתי נסבל. (ואם כבר את טינאייגר מתנשא, אדגי ואקזנסציאלי אז תצפה בבקשה בבוגאק הורסמן)
ריק ומורטי מושלמת עבור בן הנוער שתיארת
אבל היא גם מהנה מאוד לצפייה לסתם מבוגרים. יש לה קונספטים של פרקים שהם מעבר ל"מתוחכמים", אלא באמת חכמים. ובעיקר כשהיא לא עסוקה בעצמה (דבר שקורה בשלב כלשהו פחות ופחות) היא גם מאוד מצחיקה.
בעולם אחר היא סדרה שהתבטלה אחרי שתי עונות, ואולי היה עדיף לה כך.
We didn't start the Fyre
– נתחיל עם קצת פרסום עצמי: מניח שחלק פה מכירים את סרטוני ה-Filmography שיוטיוברית בשם Gen_Ip הייתה מכינה בתחילת העשור הקודם כדי לסכם שנים קולנועיות. אחרי הרבה זמן שבו רק חשבתי על לעשות את זה, השנה גם הצלחתי ליצור סרטון כזה משלי, בהשראתה. זה לא קרוב בכלל לרמה שלה, אבל בשביל פעם ראשונה אני חושב שיצא לי לא רע.
– ראיתי הרבה אנשים שמבכים על כך שהפיטורים של ג'סטין רוילנד "יהרסו" את ריק ומורטי אבל אני באמת לא חושב שיש מה להרוס. כן, יש לסדרה פרקים נחמדים פה ושם, אבל זה מעט מדי טוב בתוך ים של "בדיחות" גילוי עריות, נרקסיזם וטמטום. גם העובדה שכל המקומות שבהן רוילנד עבד יכולים להעזיב אותו ולהמשיך כרגיל גורמים לתהות כמה חיוני הוא היה מלכתחילה. בקיצור, זאת הייתה הזדמנות טובה לסגור את הבאסטה וחבל שלא ניצלו אותה. איכשהו כל סדרות האנימציה הטובות מבוטלות או נגנזות בשביל הטבות מס ואנחנו נשארים עם דברים כמו "ריק ומורטי" או "ולמה".
– בילי מקפרלנד, המייסד של "פסטיבל" Fyre הידוע לשמצה, שוחרר מהכלא במרץ הקודם אחרי ארבע שנות מאסר. לפי עמוד הטיקטוק שלו נראה שהוא עובד כעת על פרוייקט חדש – שאני מודה שלא הבנתי עד הסוף מה הוא – ומחפש ספונסרים ועובדים שיעזרו לו. בעולם מתוקן כל אחד עם מוח מתפקד כנראה היה מתרחק מזה כמו אש, אבל איך אומרים, פראיירים לא מתים. נראה שסרט ההמשך לדוקו על הפסטיבל כבר מתחיל לכתוב את עצמו.
– בנושא יותר נחמד, לכריסטופר לנדון ("מז"ל טוב", "פריקי") יוצא סרט חדש בנטפליקס בחודש הבא והאמת שהוא נראה חמוד למדי.
סדרת אנימיצה חדשה נחמדה- שדונת
(ל"ת)
אוקיי, יש לנו רוח נראה ממש חמוד.
(ל"ת)
המשאפ מצוין
תודה על השיתוף
כמו שאמרתי בפוסט אחר (לא זוכר איפה)
אני מסכים שגלובוס הזהב הוא לא מאוד חשוב ולא מראה את הדעה הפופולאריות של שאר איגודי הפרסים
אבל בפרסי הטלוויזיה נטפליקס מפסידים חזק לדיסני ואמנם בארץ עדיין התחשוה שנטפליקס השליטים ודיסני פח (בעיקר בגלל האפקלציה הסינית /הודית) אבל בתור אחד שצופה בעיקר בדיסני אני חושב שפה גלובוס הזהב צודק ומאמין שגם באמי נראה זאת, לדיסני פלוס / הולו סדרות הרבה יותר טובות מאשר נטפליקס שמתבססים על סדרות רכש(שובר שורות והבת שלה, סויטס, סיינפלד ועוד) ולא על תוכן מקורי חדש
מה גם שלנטפליקס אין יבול סדרות שבכלל יכול להתברג בקטגוריות האלה.
חוץ מדברים מוזרים בכמה קטגוריות ואולי סנדמן, להיטים חדשים כמו הוויצ׳ר או וונסדיי פשוט לא ברמה של התחרות, ואפילו כמה רמות מתחת (ואפשר ליהנות מהן, פשוט אלה לא סדרות איכות).
היעד שלהם זה ליצןר באזז ברשתות (טיקטוק,אינסטגרם). קטע הריקוד מוונסדיי לדוגמה (מעניין אם אנשים זוכרים עוד דברים על הסדרה הזו, לא שיש יותר מדי מה לזכור)
(ל"ת)
נכון הסדרות שלהן רק מחפשות איזה באזז רגעי אבל לא מחפשות יותר איכות לטווח ארוך
ועוד משהו קצת מצחיק -אחת הביקורת על מארוול ובצדק שהם גנרים כאלו
וסדרות נטפליקס כבר הפכו לזה, אותו דבר גנריות שחוזרת עלהעצמה ורק הנושא משתנה (פעם עוד חשבתי שריאן מרפי מעניין אבל תאמת גם הוא הפך לדי גרוע ).
עכשיו אני לא אומר שמפעם לפעם אין בנטפליקס דברים חדשים ואיכותיים אבל זה כבר מאוד מאוד נדיר
התגובה שלך הזכירה לי שדאהמר קיימת, כמו הרבה סדרות מרפי אחרות.
אני סוג של נהנה מהן (בדרגות משתנות) אבל כל הזמן שוכח מקיומן.
גם אני , הסדרות שלו זורמות אבל אני עדיין מהאלו שמאמינים שסדרה צריכה ללכת איתך לעוד זמן מאשר עד דקה אחרי שסיימת אותה
האחרונה שהייתה בנטפליקס כזו- גמביט המלכה
מאה אחוז באז
הייתי רוצה לראות את הפרצוף של עצמי כשבתי בת ה8.5 חזרה מבית ספר ורצתה להראות לי ריקוד חדש שנקרא וונסדיי. ושאלה האם כדאי לה לצפות בזה אם יש שם עוד ריקודים מעניינים…
אגב עוד הזדמנות לקרוא לאנשים לצפות בthe dropout, בין הדברים הכי טובים שאפשר לעשות עם המנוי הדיסני פלוס שלכם (שפג תוקף אצלי כבר)
על הנייר יש מלא סדרות נוכלים מצליחנים כאלה בזמן האחרון (עכשיו עלה משהו על המייסד של אובר) אבל זאת בפער הכי מרתקת, שורטת וממה שקראתי מאד קרובה לאמת. ומעל הכל ההופעה של סייפריד כל כך טובה שגרמה ללורנס לוותר על הסרט של אדם מקי על הולמס, כי הצפקיד נעשה כבר בשלמות והקפיץ לה את הקריירה הרבה יותר ממאנק.צפייה בדוקו מ2019 על הולמס של hbo אחלה דרך להשלים את הצפייה בסדרה. האמת כשצצופים בסרטונים אמיתיים של הולמס מבינים עד כמה אייקוני (אך כאוב) הדמות החידתית שלה ועיבוד של כל הסאגה פשוט מתבקש.
לחובבי הבמב"א ובכלל
ערוץ היוטיוב Cinemasins, שעוסק בנטפוק סרטים ומציאת כל מיני דברים בעייתיים בהם, חגג את הסרט האלף שלהם בסרטון מורחב-שבמורחבים על הבמב"א, במסורת ה"ביקורת בסגנון הסרט" ובאופן משעשע למדי.
https://www.youtube.com/watch?v=PS9advp4NhA
היי, זה באמת חמוד מאוד
זכרתי את סינמהסינס הרבה פחות חמוד, מודע לעצמו וכו' אבל הסרטון הזה מציג אותם די חביבים. אבל השם ישמור, 42 דקות?
באסה על ריק ומורטי אבל זה עוד הוכחה שלפעמים מי שמנתהג כמו גבר אינסל דפוק הוא באמת אינסל דפוק.
מה הקשר לאינסלים?
הרמון ורוילנד לא בתולים וגם לא כל חמש הדמויות הראשיות בריק ומורטי.
ספינאוף ישראלים
הזכרת את זה אז הסתקרנתי כמה באמת יש.
אני מצליח לחשוב רק על:
רגע ודודלי => הבית של פיסטוק
עניין של זמן => עשרים פלוס
ארץ נהדרת => הפרלמנט (אבל אני לא בטוח שזה נחשב)
אחד העם 1 => אחד העם 101 (אבל שוב, לא בטוח שזה נחשב. זה אותן דמויות, אז למה זו לא פשוט עונה חדשה?)
כל מה שאמרת זה סדרות , לא סרטים מניח שיש הבדל בכוונת המשורר
ארץ נהדרת והפרלמנט זה כן ספין אוף לדעתי מבחינת הגדרה
עניין של זמן גם (אולי אבל סדרת המשך לא בטוח)
גם שטיסל זו סדרה...
עניין של זמן / עשרים פלוס זה הכי ספין אוף – חלק מהדמויות ב-setting אחר.
אלא אם ספינאוף צריכה להתחיל במקביל לזמן בו סדרת האם עדיין חיה?
ההגדרה של ספינאוף היא לא בזמן,
אלא בכך שמדובר בדמויות משנה מהיצירה הראשונה שמהווים דמויות ראשיות ביצירה החדשה. מכיוון שאלו אותן דמויות, אז מן הסתם גם מדובר באותו עולם.
בדרך כלל דמויות מהיצירה הראשונה יתארחו בשנייה בשביל לחזק את הקישור ביניהם.
אין משמעות האם הספינאוף מתחיל אחרי שהיצירה הקודמת הסתיימה או תוך כדי.
פרייזר מול חופשי על הבר, עשרים פלוס מול עניין של זמן – אותן דמויות, מיקום אחר, סיפור אחר – היו צריכות לחכות שהיצירה הקודמת תיגמר.
לעומת זאת, אחת מהשיטות המקובלות ליצירת ספינאופים היא לבנות את היצירה החדשה, שמתרחשת באותו עולם, ואז להביא את הגיבור שלה להופעת אורח ביצירה המקורית. אחרי שנוצר הקשר בינו לבין הסדרה הקודמת, מתחילים את הסדרה החדשה, והנה יצרת ספינאוף מכלום.
מי עושה דברים כאלה?
(שיעול…NCIS…שיעול)
כן את צודק התבלבתי לגמרי
כן אני מסכים בעניין של עשריםפלוסן זה ספין אוף
(הערת אגב חבל שהיא משמעותית פחות מסדרת האם שלה)
משמעותית פחות מה?
פחות מפורסמת? (נכון)
פחות טובה? (לא מסכים)
פחות טובה
אני ממש מפספס מילים אתמול
אני התחלתי לראות אותו בעברי והפסקתי אחרי פרק או שניים
עניין של זמן היא הסדרה הישראלית הטובה בכל הזמנים (לא לנוער בכלל)
עד היום לא הייתה לנו סדרה שנגעה בכל כך הרבה רבדים , נושאים , סדרה בעלת מוסר, חינוך וכו(באופן ברור הסדרה שאבה השראה מדגראסי)
20 פלוס לעומתה הייתה סדרת על תל אביבים בשנות ה20 לחייהם(אני מניח שהם היו בתא ואם לא אז בסגנון) וזה ראינו מספיק(למרות שכן גם היא נגעה בדברים רבים אז אני מגזים )
לא לא לא
עשרים פלוס הרבה יותר טובה מעניין של זמן.
במיוחד בעונה הראשונה עם שירה גפן.
העונה השנייה באמת היתה יותר חלשה, אבל, בתור מישהי שהיא פחות או יותר באותו גיל כמו הדמויות, העונה הראשונה של עשרים פלוס הצליחה בעיני לתפוס את הניואנסים הקטנים של החיים הרבה יותר מעניין של זמן שהרגישה לי הרבה יותר כמו סוג של דגראסי רק בעברית…
עוד כמה:
"רמת אביב גימל", "פיק אפ", "השיר שלנו" ו"חשופים" => "תנוחי"
"אסתי המכוערת" => "אלביס, רוזנטל והאישה המסתורית"
"השיר שלנו" => "תיכון השיר שלנו""
"בת ים ניו יורק" => "עלילות דוד"
"הפיג'מות" על כל נספחיה
בקולנוע מאמין ש"השוטר אזולאי" הכי מפורסם
אחרי שהדמות הופיעה ב"ארבינקא" ו"תעלת בלאומילך".
יש גם ספין-אוף שהתחיל בטלוויזיה והפך לסרט: "לשחרר את שולי" שמבוסס על מערכונים מ"עם סגולה".
ובטלוויזיה עוד דוגמא שלא ראיתי שצוינה פה: "אורי ואלה", לדעתי הסדרה הכי טובה שהייתה בישראל שזוכה להתעלמות כי היא קבורה תחת הזוועה שנקראת "הוט", וסדרת הספין-אוף שלה "הברווזון המכוער" שהוט משום מה מסרבים לשדר.
ועוד
"שמיכה חשמלית ושמה משה" שהוא סיבוב-עוף של "החיים על פי אגפא"
הברווזון המכוער
אני ניסיתי לבדוק עדכון אחרון לגבי "הברווזון המכוער", אז לפי הכתבה מנובמבר מתברר שהשם הינו זמני ורינה מצליח משחקת שם.
בל נשכח
את שולחן לשישה שהתפתחה ממשפחה וחצי.
גם גאליס
גאליס התחיל בתור ספינאוף של "החולמים" ובמהרה צמח ללהיט משמעותית יותר גדול ומצליח
גם הפיג'מות
מנדלבאום בלש פרטי היא סדרת בת של הפיג'מות
קפה קר-סול זו סוג של סדרת בת
גאליס היא סוג של סדרת בת (בתכלס ניסיון להציל) את החולמים
בנוסף, מסרטים – סבבה הוא סרט ספין אוף לספיחס מאסקימו לימון
סבבה זה סרט המשך
אומנם רק יהודל'ה/קיטבג נשאר מהשלישיה המקורית אבל זה לא שונה משחקנים שעוזבים סדרה בין עונה לעונה
סערה בספל רום
אקספוזיציה:
משחק התפקידים השולחני "מבוכים ודרקונים" מגרסתו השלישית מופץ באופן כזה שכל צד שלישי שהוא יכול ליצור תוכן המתבסס עליו כל עוד הוא נותן קרדיט ליוצרי חוקי המשחק המקורי. שיטה זו הומצאה בתחילת שנות האלפיים תוך השפעה ישירה מתחום הקוד הפתוח במחשבים (סה"כ כולם שם חנונים).
ההשפעה הייתה אדירה: מאות הרחבות נוצרו, לרוב ע"י יוצרים זעירים (כאלו שפרסמו ספר-שניים), והמשחק הפך והיה נפוץ ביותר בהיסטוריה שלו (כן, גם לפני "דברים מוזרים"). יוצרי יוטיוב, אמנים, תכנות מחשב ואפילו חברות אמיתיות נוצרו והפכו את המשחק לכה גדול ונפוץ, שלמעשה העלים את כל המתחרים.
הקריאה להרפתקאה:
שינוי הנהלה בחברת האם (האסברו, אחת מחברות הצעצועים הגדולות בעולם) הביא מנהלי שיווק אינטרנט ממיקרוסופט. זאת, בנוסף לרכישת אתר התוכן הגדול ביותר בתחום והקמת צוות פיתוח תכנה גדול הוציאו לאור את התוכנית להשתלט על מרבית התחום המבוזר בשביל להוביל יותר רווחים אל חברת האם. השמיים מתקדרים.
נתיב האתגרים:
החברה פרסמה גרסא חדשה לחוזה ה"פתוח", שבעצם מבטל את קודמו, ומעניק לה את היכולת לקבל תמלוגים גדולים יותר, תמלוגים מאוד גדולים ממי שעוסק בתחום ברמה של עסק אמיתי, ואף את היכולת לשים וטו על תוכן או אף לנחס אותו לעצמה (בעצם לקחת אותו מהיוצרים).
סירוב לחזרה:
כל עולם התוכן היה כמרקחה בשלושת השבועות האחרונים. יוצרי תוכן (ספרים, מרצנדייס, יוטיוב) ראו איך העסקים שלהם הולכים ליפול. אחד הגדולים הם קבוצת "קריטיקל רול" שמצילומי ההרפתקאות שלהם הופקו 2 עונות של הסדרה המצויירת "ווקס מכינה" באמזון. אבל יש עוד ערוצים עם אלפי ומליוני עוקבים.
תחייה ולידה מחדש:
הנושא הגיע לפרסומים בחדשות ה"רגילות" ובאותם פרסומים הכתבים הזכירו כי החברה גם מנסה להפיץ סרט בעצמה (לעשות מעשה מארוול) – "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים". הקהילה הכריזה על חרם צרכנים מלא, מה שגרם לחשש שייצור שיח לא טוב אשר יפגע בביצועי הסרט (בכל זאת, סרט בתקציב לא נמוך).
החברה פרסמה שלשום כי היא חוזרת בה מהשינוי ואף יותר: הולכת "אול אין" על חוזה שימוש בחומר המקור כמו בשיטת קוד פתוח מלא.
תודה לך כריס פיין שאתה שחקן יחסית יקר (אפילו שאתה הזול מבין הכריסים).
זה מאוד מעניין, תודה רבה!
(ל"ת)
לנכס ולא לנחס, למרות שזה די נאחס ולכן גם מתאים :)
(ל"ת)
ג'יימס גאן חושף חלק מהתוכניות שלו עבור אולפני DC קומיקס
בסרטון של שש דקות הוא מספר על כך, אולם חוץ מלו"ז מעורפל מאד מאד ושמות של סרטים וסדרות, קשה קצת להתרגש כשהכל כל כך באוויר: אין שחקנים, אין צוות, אין כלום חוץ מהצהרה. אני כן יכול להניח שחובבי קומיקס יתלהבו למשמע חלק מהדברים.
והנה כתבה בדדליין
שמסכמת את הסרטון.
נשמע לי כמו נקודת פתיחה טובה.
הסרט של סופרגירל מתבסס על אחד מסיפורי הקומיקס היותר טובים של השנים האחרונות ואי פעם, והסרטים של סופרמן ומשפחת העטלף המורחבת מבוססים על קלאסיקות.
נראה שיש פה אשכרה מעריץ שיודע לפחות על מה להתבסס, ואיזה חיבורים לעשות. פלוס, סוואמפ ת׳ינג והאוטוריטי? זה על גבול להישמע טוב מדי בשביל שיהיה אמיתי. אבל עד כה גאן לא אכזב אותי (אני מאלה שאוהבים את שומרי הגלקסיה השני).
נשמע מאוד מרשים
וכמו שנאמר כבר, אפשר להרגיש את התשוקה שלו לחומר ולעולם
רק שלא יהיה טון קבוע
ספין אוף לפיסמייקר ועוד שלוש סדרות טלוויזיה!
פיסמייקר ביקום הנוכחי… התכנון עדיין לא ברור.
חלק מהסרטים נשמעים מבטיחים.
בסרטי האנימציה העיבודים מאכזבים, נראה מה יהיה בקולנוע.
לא מזמן דיברנו על זה שבאטמן צריך להיות יותר קומיקסי ואני הצעתי את הריצה של מוריסון.
ועכשיו זה אשכרה קורה! כמו כן, הרובין האהוב עליו הוא דמיאן ואני לגמרי מאשר את זה.
אגב, עם סיפורי גרנט מוריסון בחזית של באטמן וסופרמן,
סיפורי טום קינג בחזית של סופרגירל ומצד שני האוטוריטי של וורן אליס זה מבטיחים שהטון לא יהיה זהה לחלוטין.
שלא נדבר על זה שהם זורמים עם תווית של סרטי elseworlds.
התרומה של גאן לטון הכללי
זה מה שבאמת מדאיג אותי. אני מקווה שיתאפק ויסתפק בחלקים שלו.
הייתי מעדיפה
שיגיעו לדמיאן ולא יתחילו ממנו, אבל שיהיה, אני אופטימית לגבי החלק הזה.
מה שמלהיב אותי
זה שגאן מראה לפחות כוונות להתייחס בכבוד למה שהיה, לעולמות המקבילים שהגרסאות השונות של הסיפור יוצרות (ספציפית אני מקווה שהוא ישתמש בליהוק הקיים של דונלד פייסון לבוסטר גולד, ואולי אפילו סרט הפלאש יסתיים בפלאשפוינט), ולכך שיש דברים שצריכים להיות קשורים ויש דברים שיכולים להשתנות מיצירה ליצירה.
גאן עבד תחת פייגי. יש אפשרות שהוא הצליח גם ללמוד ממנו איך לשמור על כל הכדורים הללו באוויר. אני אופטימי.
כנראה רק אחרי הפלאש
יגלו בדיוק מה נשאר ומה שונה.
בליהוקים זה מוזר במיוחד, ויש גבול עד כמה אפשר לתרץ הבדלים בשינויים בזמן/יקום.
זה... לא מלהיב
כלומר, אני יודע שאני בכלליות בעייפות חומר מסיפורי גיבורי על אבל לעזאזל, באמת שרוב הסיפורים פה סופרו, ולא כל כך לאחרונה. הסרט היחידי פה שהוא על קבוצה חדשה זה "The Authority", שבלי קצת מידע קשה לי להתרגש (הקומיקס נשמע אכן כמו קומיקס גיבורי על, וההכרזה שזה "גיבורי על כמו שלא ראיתם אותם" מתחילה להישמע פחות אמין אחרי הסדרה השמונים שמבטיחה את זה).
וכזה, זה לא שעל פי גאן אמור להיות כאן איזה סרט אירוע גדול שאני אמור להתלהב ממנו – זה פשוט שוב פעם הצגה שמונים אלף של הדמויות האלה, חלקן כאשר במקביל יש סרטים נוספים. וכזה, די. אני לא צריך שני באטמן במקביל. אני לא צריך שלושה ג'וקר במקביל.
בקיצור, אלא אם בשלבי הליהוק יתגלה פה משהו, כרגע זה נשמע כאילו אפשר להיפרד מהחבורה הזאת אחרי "הפלאש" בלי הרבה רגשות מצפון.
מה כבר יכול להתגלות בשלבי הליהוק?
אני הייתי מוכן לקבל עוד באטמן חדש לאוסף, אם זה היה באטמן שחור בגילומו של אידריס אלבה
או באטמן זקן בגילומו של האריסון פורד.
ליהוק שונה יכול לתת נופך חדש ורענן לדמות שכבר חרשו אותה מיליון פעם.
לא יודע אם זה מה שיהונתן צוריה התכוון אליו, אבל זה לפחות מה שאני חושב.
תראי, יש שחקנים שאלך אחריהם באש ובמים
או שמאוד יסקרן אותי לראות אותם ספציפית בתפקידים הללו.
אבל בליהוקים לא התכוונתי רק לשחקנים עצמם אלא גם לתפקידים אחרים – אנא ערף, אם די.סי ישיגו את עמונאל לובצקי או רוג'ר דיקנס לצלם את הסרט הבא של דיוויד לינץ' (או אפילו מישהו בקליבר של דני בויל או סם מנדס) שהוא במקרה גם סופרמן – אוקיי, בסדר, סוקרנתי.
או שגאן יחליט
להעניק הזדמנויות מפתיעות, כמו זו שהוא קיבל.
ג'יימס גאן לא היה אלמוני בשלב "שומרי הגלקסיה"
הוא ביים אז 2 פיצ'רים (אולי 3, אין לי כוח לבדוק) והוא בדיוק היה מסוג השמות שהיה מעניין לראות מה הם יעשו, בייחוד כי היה לו אופי שניכר מהסרטים שלו.
כלומר, אם גאן לוקח את בו ברנהאם, הדניאלים, או אדוארד ברגר ("במערב אין כל חדש") לביים את באטמן הבא אני באותה מידה מאוד מסוקרן… בהנחה שיש משמעות לבמאים בדי.סי החדשה, דבר שנדע רק בדיעבד.
משמעות תהיה
בכל זאת, וורנר.
השאלה היא עד כמה טביעות האצבעות של גאן יורגשו.
כישרון זאת התחלה. לי חשוב שיכבדו את המקור ולא יסוו ויקרקעו.
במיוחד לא בסיפורים היותר מד"ביים.
זה דווקא נתון לדיון.
משמעות לבמאים נקבל בלייבל ה״עולמות אחרים״. ג׳וקר 2 ובאטמן 2 בתור התחלה.
השאלה אם המשקל הזה יהיה גם בסרטים הקנוניים. עד לפני זאסלב וורנר נתנו יותר אשראי לבמאים לעומת אולפנים אחרים, אבל וורנר של זאסלב היא ישות קצת יותר קרה ותאגידית. אבל לא באמת ראינו משהו, ולהתפלסף אפשר עד 2025.
אני חושב שהדבר הכי טוב כאן זה ששנת 2024 וחצי מ-25 יהיו נטולות סרטי דיסי ויהיה נתק קצר ומבורך, סוג של קו מפריד בין התקופות.
כלומר, בשלב הזה
צריך להגיד תודה אם הסרטים יצאו, אה?
גם.
ובכנות, השמדת מחלקת האנימציה והעלמה של תכני מקור מבאסים אותי אפילו יותר מהגניזה של באטגירל.
כן
לא היה מזיז לי אם הסרט על באטגירל היה נגנז בפרה פרודקשן.
הצעד הוא מה שמקומם, וזו אכן הייתה רק ההתחלה.
חיכיתי לצפות עם המשפחה בסרט כריסמס של דמיאן, וכלום.
חדשות טובות בנושא
סרט האנימציה "לגיון גיבורי העל" זכה לצאת. סרט חמוד.
אכן סרט חמוד. נראה שהחטיבה הזאת לא בסכנה.
(ל"ת)
ובקרוב אמור לצאת עוד סרט
https://www.youtube.com/watch?v=6fKpdtyoLJE
קרוסאובר עם RWBY, אין לי מושג מה זה.
הפקה של חטיבת האנימציה ועוד אולפן אנימציה של דיסקאברי.
השם הארוך מסתיים ב-part one!
נראה שסרט כריסמס וסדרת באטמן נפגעו בגלל HBO max, בלי קשר לאנימציה. זאת הקלה.
לא ממש מתרגש מהקרוסאובר הזה אבל
הולך להיות סרט אנימציה עוד כמה חודשים של The Doom That Came to Gotham והוא נראה ממש טוב.
elseworlds תמיד נראה מעניין
על הקרוסאובר אני לא יודעת מה לחשוב.
לסרט של ליגת הצדק שממשיך את לגיון גיבורי העל אני הכי מחכה.
...או שלא כל כך מעניין
(ל"ת)
וואו זה נראה נורא.
(ל"ת)
נראה כמו פאנפיק משוקע במיוחד
רק חסרה לי הדמות של שהכותב/ת
שתהיה כמובן מרי סו
כאילו, כל קומיקס של מארוול ודיסי הוא בגדול פאנפיק
בהתחשב בעובדה שהכותבים המקוריים ברובם כבר לא איתנו.
הסרט הזה ספציפית מבוסס על קומיקס של מייק מינולה, אז אם כבר פאנפיקשן שיהיה משהו איכותי.
זו הגדרה מאוד מוזרה לפאן פיקשן
הרי בימינו אין באמת יוצר אחד, אפילו תוכנית כמו "ריק ומורטי", שלכאורה יש לה קול ייחודי, היא תוצר של חדר כותבים. האם כולם שם בעצם כותבי פאנפיק ?
היי, זאת לא ההגדרה שלי אלא של ניר.
(ל"ת)
ועוד חדשות טובות
סדרת באטמן שנועדה ל-HBO max ונשארה בלי בית, קיבלה הזמנה לשתי עונות באמזון:
https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/batman-caped-crusader-animated-show-amazon-two-seasons-1235343120/
זה מביש שוורנר החלישו את מורשת האנימציה המפוארת שלהם בתחום הביתי
אבל באמת מזל שהצליחו למכור את זה.
מעניין אם אד ברובייקר עדיין כותב את הסדרה או שהוא נשר בתהליך.
בינתיים וראייטי מדווחים שג׳יימס מנגולד בדיונים לגבי סוואמפ ת׳ינג.
(ל"ת)
נקודת הבחינה כאן
היא מה חשבת על הבאטינסון. לא על הסרט בפני עצמו – אלא על הסרט כגרסה נוספת של באטמן, כל כך קרוב לבאטפלק. אם לבאטינסון היה מקום, אז גם לכל הגרסאות של גאן לדמויות אחרות – אם הן יעשו כמו שצריך. אם גאן יצליח לעשות עוד סטארגירל-וורס, דיינו.
אתה מצפה לאיוונט מעניין מריבוט ליקום שלם?
כשמארוול הכריזו על יקום של דמויות סוג ב׳ וג׳ מישהו התעניין? למישהו היה אכפת?
הם בנו את ההתלהבות לאט לאט, כולל דרך סרטים רעים כמו איירון מן 2 וסרטים שבקושי החזירו רווחים כמו קפטן ות׳ור הראשונים.
נכון שפה אין איוונט באופק בכלל, אבל אין בזה צורך כרגע אם הסרטים יבנו הכל בזהירות.
חוץ מזה, אתה מוזמן לקרוא את האוטוריטי, בכל זאת וורן אליס. קשה לי להאמין שמישהו יתאכזב מזה (הקומיקס, לא הסרט מן הסתם).
בגדול אני כן
מארבל כבר הרבה זמן לא בדיוק כוס התה שלי, אבל עדיין ההכרזות שלהם לפני כמעט 20 שנה היו יותר מרגשות. אז הוליווד לא הייתה מפוצצת בסרטי גיבורי-על ברמה שלחלק מהאנשים כבר נמאס, הרעיון של יקום קולנועי רחב כל כך היה חדש, אנשים כמו רוברט דאוני ג'וניור היו מחוברים לפרויקט מההתחלה.
עכשיו אנחנו כמעט 20 שנה קדימה והכרזה על עוד פרויקטים דומים לא מזיזה לי. מאמין שחלק מהקומיקסים האלה מעולים, אבל ראינו כבר כל כך הרבה ניסיונות דומים שהייתי מצפה מהכרזה כזאת להיות הרבה יותר מקורית.
הבעיה היא, כרגיל, נעוצה בשובע של הקהל ובעבודה שמארוול היו שם קודם.
זה תסריט של damned if you do, damned if you don’t.
טוב, צריך לזכור,
ג'יימס גאן היה האדם שהפך רקון ועץ מדברים לגיבורי העל האהובים ביותר בעולם. הוא זה שהפך דמות משנה של ג'ון סינה לאחת מסדרות גיבורי העל המוצלחות ביותר בעשור האחרון. הבעיה של ג'יימס גאן היא לא היכולת שלו לבנות יקום מעניין מריבוט, הבעיה שלו היא שהוא צריך להתמודד עם המוניטין שלו עצמו.
מעניין
בגלל שזה גאן, דווקא הפרוייקטים של הדמויות הפחות מוכרות נשמעים לי מסקרנים יותר, ספציפית הסדרה של בוסטר גולד. אני מכיר אותו רק מהפרק של "סמולוויל" שהוקדש לו, ומהפרק הזה + התיאור פה נראה שהוא פוץ שמציל אנשים בעיקר בשביל התהילה והקרדיט, סוג של גילדרוי לוקהארט של גיבורי-על. זאת דמות שמאוד מתאים לגאן לעבד, וכרגע זה הרבה יותר מסקרן אותי מהסרט הבא של סופרמן או באטמן.
"תסמונת המתחזה כגיבור על"
(ל"ת)
לפני עשור
תכננו סדרת טלוויזיה על בוסטר גולד לערוץ SyFy.
חשבתי שדונלד פייזון היה הבוסטר גולד הראשון בלייב אקשן.
https://www.youtube.com/watch?v=1_9yIZUUwvY
טוב, הוא בטוח לא היה הראשון
כי כבר היה אחד לפחות בסמולוויל
פייזון היה הבוסטר גולד השחור הראשון, זה כן.
טוב, לקח לזה לילה
אבל אני מפנטז על ג׳פרי דין מורגן בתור באטמן ואיידן גאלגר בתור דמיאן/רובין.
נראה כמה מהר דיסי יאכזבו אותי בחזית הליהוק.
אני הולך להישמע כמו קריקטורה של עצמי
אבל אף שחקן לא יגיע לרמה של ג'ייקוב טרמבלי בתור דמיאן/רובין בסדרה של הארלי קווין. אני חושב שמתן כתב מתישהו שזה התפקיד הכי טוב שלו מאז 'חדר', וזה די נכון. אולי הוא באמת ישחק את רובין שוב, מי יודע.
אני מאד מקווה שלא.
בסדרת האנימציה הוא מעולה אבל לא רואה אותו בלייב אקשן.
למה בעצם?
הוא אמנם מעולם לא שיחק דמות כזאת בלייב אקשן, אבל זה לא שהז'אנר זר לו או משהו כזה
אין לי באמת סיבה, פשוט לא בא לי בטוב.
(ל"ת)
הוא אומנם חצי ויין
אבל הוא לא אמור להיראות לבן.
נכון אבל ראס וטליה היו ליאם ניסן ומריון קוטיאר בעבר.
יש מצב שללהק אותם בהתאם יחשב לבעייתי.
לא יודע, רובין תציד נראה די לבן
(ל"ת)
סקר: מה סרט האנימציה הטוב ביותר של 2022 לדעתכם?
בעקבות דיון בעמוד אחר פה באתר, מתחשק לי לבדוק את זה.
אשמח שתשתפו פעולה ותגיבו פה עם שם של סרט אנימציה אחד בלבד, שהוא לדעתכם האחד הטוב ביותר של 2022.
אני אתחיל עם הבחירה שלי: לא רעים בכלל.
אז מה אתם אומרים?
נ.ב. יהונתן צוריה, אני מקווה שזה בסדר שאני עושה את זה.
אמנם לא עושים פה כל כך דברים כאלה בתגובות, אבל אני מניח שאני לא עובר על אף כלל אם אני בכל זאת עושה את זה.
פינוקיו בגרסת דל טורו
(ל"ת)
לא רעים בכלל
(ל"ת)
החתול במגפיים 2
רק אתמול תהיתי למה אין יותר סקרים באתר (אם לא מחשיבים את סקר 'סרט השנה').
השנה הייתה חלשה יחסית בז'אנר המונפשים עבורי. 'פינוקיו' היה טוב אבל עם תסריט מאוד מאוד בעייתי שמוזר לי לראות אותו מקבל ביקורות כאלה חיוביות, פיקסאר אכזבו אותי עם 'אדומה אש' החביב בלבד וגם סרטים שכולם אהבו כמו 'מרסל הקונכייה' ו-'מלחמת חדי הקרן' אני ממש שנאתי.
סרטי האנימציה שהכי אהבתי היו 'אפולו 10 וחצי', 'לא רעים בכלל', 'אינטרגלקטי' ו-'ווינדל וגריטל' שכולם היו מוצלחים ממש אם כי גם לכל אחד מהם יש את הבעיות הנורא בולטות שלו. סרט האנימציה היחיד מהשנה שאני באמת אזכור בעוד מספר שנים ושבאמת השאיר עליי אימפקט חזק הוא ללא ספק 'החתול במגפיים 2' וזה למרות שבאתי אליו בציפיות גבוהות (גם בגלל הביקורות המשתפכות וגם כי הייתי היחיד שאהב את הטריילרים).
טוב הוא לא הכי טוב (ממש לא הכי טוב)
אבל מבחינתי מלחמות חדי הקרן הוא סרט האנימציה הכי מהנה של השנה. לא צחקתי כל כך חזק על חוסר טקט מוחלט של הבמאים והכותבים מאז "עבודת נמלים/ antz".
ישנם שתי תפיסות שגויות על הסרט שיכולות להפריע להנאה
1. הסרט אינו "סרט אנטי מלחמה" אלא אנטי "סרט מלחמה" או האדרה של סיפורי מלחמה בכלל. שני הגיבורים בסיפור מראים שתי גישות של חיילים "לוחם מבלי לשאול שאלות" ו"שוחר שלום" ושניהם לאט יוצאים טוב בסיפור הזה. השימוש המערכת יחסים בין שתי האחים כדימוי למערכת היחסים בין שתי קצוות המפה הפוליטית (אני מניח) ואיך שתי הגישות מזיקות בדרך שלהם מעניינת לפחות גם אם היא לא שלמה. הסרט גם מבהיר שעם הפלוגה הייתה יודעת על זוועות המלחמה מראש ולא היו מוזנים מהשטיות במיץ שהכומר שלהם והמפקד שלהם מכרו להם הם ככל הנראה היו נלחמים יותר טוב (כמו שכחולי ידגים בהמשך) .
2. הסרט אינו רציני הוא פארסה. שום דבר כאן לא נלקח ברצינות גם לא הסוף. זה בסך הכול טרול אחד קיצוני שנמשך שעה וחצי.
אז כן, זה לא סרט שאפשר להמליץ אליו לכולם אבל אני חשבתי שהוא מושלם בשביל מה שהוא סרט בטעם רע שנועד להעביר מסר קיצוני באמצעות הומור שוק בלתי פוסק ואנימציה מרהיבה. אני באופן אישי צחקתי וחשבתי שהסרט מהריב אם זה ממבוכה או מהנאה זה כבר סיפור אחר.
פינוקיו של גיירמו דל טורו
(ל"ת)
החתול במגפיים 2
היחיד שאני אזכור לטובה מהשנה הגרועה הזאת בנימציה
סליחה מלא רעים בכלל
שכחתי שהוא ב2022
שני סרטים טובים של דרימוורקס לעומת שנים גרועים של פיקסאר (שנות אור ואדומה אש) שהיה עדיף להם שלא יצאו מצד הריסת המותג
כל השאר לא בולטים מבחינתי (למרות שאני נהניתי מהמפלצת שבים אני לא חושב שאזכור אותו בעוד כמה שנים)
נו באמת
אדומה אש לצד שנות אור?
הריסת המותג?!
התאכזבתי מאדומה אש, אבל בואו לא נגזים.
הוא עדיין אחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר.