1. טוב, בואו נוציא מהמערכת את ענייני מארוול עם, קודם כול, "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה".
תגידו מה שתגידו על מארוול, טריילרים טובים הם יודעים לעשות. אבל זה לא אחד מאלה.
מעבר לעובדה שסרט הנושא את השם "אנט מן והצרעה" בקושי מכיל צרעה, נשאלת השאלה מה הופך את "קוונטומאניה" למיוחד. אנחנו אוהבים את אנטמן כי הוא מסוגל להפוך לקטן, וסצנות האקשן איתו מקוריות וחביבות (באופן יחסי ל-MCU, כן?), אבל בסרט שבו אנטמן עובר לממד שכולם בגובה שלו, אנטמן הוא סתם עוד איש בחליפה, וכאלה יש למארוול די והותר.
ומבחינה ויזואלית אני חש דז'ה וו. אולפני דיסני חטפו בזמנו ביקורת על מחזור סצנות בסרטי האנימציה שלהם, אבל מארוול לקחו את זה לרמה חדשה: אלה אותם האפקטים ופלטות הצבעים שראינו בסרטי "שומרי הגלקסיה", שני סרטי "ת'ור" האחרונים, "קפטן מארוול", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" וסרטי חלל אחרים ביקום הזה. אפשר כמובן לשפוט את מארוול לכף זכות תחת הטענה של "טוב מה אתה רוצה? הם עקביים. ככה נראה החלל ב-MCU", אבל "קוונטומאניה" לא מתרחש בחלל. הוא מתרחש בממד אחר, סודי, מיוחד – ובמְקום להיראות אחר, סודי, מיוחד הוא נראה כמו עוד מאותו הדבר.
אה ומדוע בשם תאנוס יש ב-MCU כל כך הרבה בני נוער אינטליגנטיים ברמת פרס נובל? בסדר, אני מבין שלהיות גאון זה השטיק של פיטר פרקר, ובווקאנדה ודאי מערכת חינוך שחבל"ז. אבל אין שום הסבר מדוע חברים אקראיים ובני משפחה של גיבורי על (כמו ברונו מ"מיס מארוול" ועכשיו הבת של סקוט לאנג שהיא, מסתבר, עילוי במכניקת קוואנטים) יהיו כאלה חכמים. קצת נוח מדי, לא?
וחוץ מזה הטריילר הזה גנב לי את האופניים כשהייתי בן 6!
הסרט, בכל אופן, יצא לאקרנים ב-17 בפברואר.
2. ומקולנוע לטלוויזיה: המצטרף החדש לעידן גיבורי המסך הקטן של מארוול הוא ויז'ן שמקבל סדרה משלו בכיכובו של פול בטאני בשם "Vision Quest" (דיסני+, תקראו לזה "מסע ויז'ן", אל תהיו פחדנים), ולאור הסיום של "וונדה-ויז'ן" סביר להניח שזה לא בדיוק אותו ויז'ן שאנחנו מכירים. מעבר לכך אין פרטים נוספים אודות הסדרה.
3. ומהעתיד הרחוק לעתיד האוטוטו: טריילר ראשון לספיישל הכריסמס בן 40 הדקות של "שומרי הגלקסיה" (שהוא, רשמית, הסיום של פייז 4).
מאז הסרט הראשון רציתי לראות את החבר'ה האלה בכדור הארץ (ובעיקר את פיטר קוויל שנחטף לחלל בתור ילד ולא הביע רצון לשוב), ואומנם ראינו אותם בכוכב הלכת הצנוע שלנו במסגרת "הנוקמים: סוף המשחק", אבל זה היה בגלל מלחמה על עתיד האנושות וכאלה, אז לא נחשב. כעת הם פה ועושים שטויות וחוטפים את קווין בייקון וזה נראה כיף לאללה. תודה ג'יימס גאן!
4. ועוד בענייני ג'יימס גאן: אם הייתם אומרים לי לפני מספר שנים שהבוס של סרטי DC יהיה הבחור מאחורי "שומרי הגלקסיה", הייתי אומר "אוקיי", כי מי אני שאתווכח עם אנשים מהעתיד. אז כן, ג'יימס גאן מונה להיות "קווין פייגי של DC" (תפקיד שמגיע עם כובע מצחייה, אם תהיתם) לצד המפיק פיטר ספרן (אה, אז רק חצי כובע מצחייה). גאן יהיה אחראי על הפן האמנותי וספרן בכל הקשור לכסף.
ולגאן יש הרבה סדר לעשות: להחליט איזה "ליגת הצדק" קאנוני (במיוחד עכשיו שהנרי קאביל הודיע שישוב לגלם את סופרמן), מה עושים עם "הפלאש" שהכוכב.ת שלו הוא אחד האנשים השנואות בפלנטה (על זה בהמשך), איפה "באטמן" של מאט ריבס בכל הסיפור (אם בכלל), איך נותנים כיוון כלשהו לכל הבלאגן הזה שנקרא "DCEU" ומתי הם יאשרו סרטים לאיש הפלסטיק, הבלש שימפנזה ו-Brother Power the Geek?
5. ועוד בענייני גיבורי על (אחד אחרון וסיימנו, מבטיח): קלי מרסל (שכתבה את שני סרטי "ונום" ואת "להציל את מר בנקס") תביים את "ונום 3", כי "ונום 3" הוא דבר שקורה על אף שנראה לי שאובייקטיבית רק יהונתן אוהב את השטויות האלה. בעצם, אולי גם טום הארדי – מאז "ונום" הראשון השחקן די נעלם ממסכי הקולנוע והופיע רק בסרט אחד ("קאפונה"). כנראה הוא מעדיף ללכת לתחרויות ג'יו-ג'יטסו ברזילאי ולנצח? אוקיי, מר הארדי, מה שתגיד.
6. ועוד בענייני סרטים שלישיים בטרילוגיה ו/או אנשים שנלחמים מכות אחד בשני: טריילר ל"קריד 3".
הו, לפחות קיבלנו טריילר מלהיב כלשהו עם ג'ונתן מייג'ורס.
"קריד 3" הוא הראשון בסדרת "רוקי" המורחבת ללא הכוכב והיוצר שלה סילבסטר סטאלון, ונראה שזה צעד חיובי כי לפי הטריילר, "קריד 3" לא יישען על נוסטלגיה ודוני קריד לא יילחם בבן של קלאבר לאנג ויצעק "יו אדריאן". יש לילדון סיפור משלו לספר והגיעה העת שהסדרה תביט קדימה. מרץ בבתי הקולנוע.
7. הוכרזו המועמדים לפרסי הגות'אם, טקס פרסים שתכליתו הייעודית היא לנופף בידיים ולצעוק "אנחנו ראשונים! אנחנו ראשונים!" כי שום דבר אחר בו לא באמת חשוב או משנה. אבל דבר אחד חצי-מעניין ניתן לזקוף לזכותם, והוא ביטול ההפרדה המגדרית בקטגוריות המשחק, כך שזהו הטקס היחיד שבו תוכלו לראות כיצד גם קייט בלאנשט ("טאר") וגם ברנדון פרייז'ר ("הלוויתן") מפסידים למישל יאו ("הכול בכל מקום בבת אחת"). הרשימה המלאה פה אם זה מעניין אתכם משום מה.
וגם פרסי הסאטורן התקיימו לאחר שדילגו על איזה שנתיים, ועל כן אפשר למצוא שם שלל סרטי 2021 מתחרים בסרטי 2022. מכיוון שיש להם שמונים אלף קטגוריות, בערך שמונים אלף סרטים זכו. הבולטים במיוחד הם "אהבה בשחקים: מאווריק" (סרט האקשן הטוב ביותר, שחקן ראשי ועריכה), "הכול בכל מקום בבת אחת" (סרט פנטזיה, שחקנית ראשית, שחקן משנה ומארז 4K לסרט) ו"סמטת הסיוטים" (המותחן הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר והעיצוב הטוב ביותר).
8. אדם סנדלר אמר בזמנו שאם הוא לא יקבל אוסקר על "יהלום לא מלוטש" הוא יחזור לעשות רק סרטים מחורבנים. ובכן, אם נאמין לו, זה אומר שהסרט הבא שלו עם האחים ספדי (שגם הוא מיועד לנטפליקס) אמור להיות סרט מחורבן.
9. היה זה ערב סתווי בפרבר כלשהו בקליפורניה כאשר סת' רוגן ואוון גולדברג, מפיקי סדרת הטלוויזיה המצליחה של אמזון "הבנים", ישבו במרתף של סת', עישנו באנג והיו מסטולים מהתחת. לאחר שעות של בהייה באותה נקודה בתקרה וצחקוקים אקראיים, עיניו של אוון נדלקו והוא פנה לסת' נלהב: "בואנה, אחי, אתה מבין שאנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים?"
"חחח לגמרי, אחי-מאימא-אחרת," השיב לו סת' בחיוך הדביל התמידי שלו.
"אז שמע, אחי, יש לי רעיון משהו משוגע,"
"אני איתך אחי."
"זוכר את "מסיבת נקניקיות?"
"אתה מתכוון לסרט האנימציה ההוא שיצרנו שמסתיים באורגיה של מזון?"
"כן אחי, המגנום אופוס שלנו."
"לגמרי. אז קלוט… מה אם… מה אם… נדרוש מאמזון שיאשרו לנו סדרת המשך?"
"וואו אחי, אתה חושב שהם יסכימו?"
"אחי, אם אין נקניקיות אין יותר 'הבנים'. לדעתי הם יסכימו".
10. לא ברור איך החמצתי את קיומה: בינואר תעלה לשידור "פוקר פייס" שהיא, לצערי, לא סדרה על ליידי גאגא אבל למזלי היא כן סדרת רצח בלשית (עם מקרה חדש כל שבוע) שיצר ריאן ג'ונסון ("רצח כתוב היטב") בכבודו ובעצמו, ומככבת בו נטשה ליון.
"פוקר פייס" תעלה לשידור בסוף ינואר (ארבעה פרקים ולאחר מכן פרק בשבוע) וישתתפו בה, מלבד ליון, גם ג'וזף גורדון-לוויט, אדריאן ברודי, קלואי סביני, רון פרלמן, ניק נולטי, טים בלייק נלסון וסיימון הלברג (הווארד מ"המפץ הגדול" אבל הוא הביא אחלה תצוגת משחק ב"אנט") והיא תשודר ב-Peacock (אה, עכשיו אני מבין איך החמצתי את קיומה).
11. והיום בפינתנו "מה הסרט החדש החדש של גאי ריצ'י", והתשובה היא "המשרד לאמצעי לחימה לא ג'נטלמניים" (The Ministry Of Ungentlemanly Warfare), סרט על האמצעים הקצת-פחות-כשרים שבריטניה השתמשה בהם תחת וינסטון צ'רצ'יל ואיאן פלמינג (כן, ההוא מ"צ'יטי צ'יטי בנג בנג". בסדר, נודניקים, וגם "ג'יימס בונד"). בסרט יככבו הנרי קאביל ואייזה גונזלס. אני אניח שקאביל הוא פלמינג וגונזלס היא צ'רצ'יל?
אם אתם שואלים מה לגבי "הרקולס" שהוא אמור לביים, אז אל תדאגו – הוא סיים לביים את הסרט שלו עם ג'ייק ג'ילנהול. לא, ג'ייק ג'ילנהול הוא לא הרקולס, זה סרט המלחמה האחר שריצ'י סיים לצלם לאחרונה. ואם אתם אומרים "לא, רגע, התכוונו בכלל לסרט ההוא עם ג'ייסון סטייתהאם שממש היה לו טריילר והכול" אז אתם מתכוונים ל"מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה", ואה, כן – סרט נעלם מלוח ההפצה ואף אחד לא שמע עליו. השמועות טוענות שזה בגלל המלחמה באוקראינה.
11. דיוויד טננט הוא הדוקטור הבא, ולא, זאת לא ידיעה מ"מצאנו באינטרנט של העבר הרחוק". חרף ההכרזה על שוטי גטווה כדוקטור הבא, ולצד ההכרזה שטננט אכן יחזור לסדרה בתפקיד כלשהו, הצופים האדוקים גילו במפתיע בפרק האחרון ששודר בכיכובה של ג'ודי וויטאקר את טננט שוב בתפקיד הדוקטור. טננט, שגילם את הדוקטור בהצלחה יתרה בעונות 2 עד 4, שב לתפקידו האייקוני כלורד הזמן שלוחם בפלומבות רצחניות או מה שזה לא יהיה שהולך בדוקטור הו (לא ראיתי, סורי). ואיך זה מסתדר עם הליהוק של שוטי גטווה בתור הדוקטור? הוא יצטרך לחכות, אבל לא הרבה, משום שחזרתו של טננט היא לשלושה ספיישלים בלבד.
12. והנה סדרה בריטית שאני כן רואה ואוהב: "הכתר" חוזרת אוטוטו לעונה 5 עם קאסט חדש, ויש סוף סוף טריילר.
אליזבת דביקי היא הפעם הנסיכה דיאנה והיא נראית כמוה כמו שתי טיפות מים, כי אם יש דבר אחד שאי אפשר לקחת מ"הכתר", זה ליהוקים מושלמים.
כמו כן, זו העונה שכולנו ציפינו לה מאז שהחלה הסדרה, וזאת בגלל מותה הטראגי של הנסיכה מוויילס (סליחה אם ספיילרתי), ואני תוהה באיזו גישה "הכתר" תנקוט בכל הקשור לאירוע עצמו; האם נראה את התאונה או שהסדרה תנקוט בטאקט? והאם, כפי שג'ודי דנץ' ביקשה, יהיו אזהרות על כך שהסדרה היא לא סדרה תיעודית כי צופים מעבר לים הם, כך מסתבר, אידיוטים חסרי אונה שללא עזרת הממלכה הבריטית לא היו יודעים איך לגרוב גרביים? התשובה, כך נראה, היא כן. לגבי כל השאר נגלה ב-9 בנובמבר בנטפליקס.
13. אנג'לינה ג'ולי בדרכה לעוד מועמדות לאוסקר. טוב, ככל הנראה. ג'ולי תככב בסרטו הבא של פאבלו לאריין, "מריה", ביופיק אודות זמרת האופרה הידועה מריה קאלאס. שני סרטיו האחרונים של לאריין שהיו ביופיקים על נשים הביאו מועמדות משחק באוסקר לנטלי פורטמן (על ג'קי) ולקריסטן סטיוארט (על ספנסר, אפרופו הנסיכה דיאנה), כך שסביר להניח שגם הסרט השלישי של לאריין בטרילוגיה הלא-רשמית יקבל נוכחות באוסקר.
14. יש סדרה ישראלית קומית שאני מאוד אוהב, רוב המבקרים בישראל אהבו גם כן והיא אפילו זכתה בפרס האמי הבינלאומי – ובכל זאת, בישראל כמו בישראל, ערוץ הטלוויזיה שבו שודרה כאילו בכוונה ניסה לקבור את עצם קיומה עם משבצות שידור מתחלפות ומריחה של עונה קצרה על פני שנה. אני מדבר על "נבסו" שזוכה לפריחה מחודשת בימים אלה בנטפליקס, והיוצרים שלה התיישבו לראיון בוואלה וסיפרו על הימים הקשים תחת רשת, ההצלחה המחודשת בסטרימינג והעיבודים בנכר.
15. הרבה זמן לא היה לנו, אבל לצערנו הנה שוב פינת "ענייני איכסה ופיכסה בהוליווד".
והיום: התביעה נגד קווין ספייסי שהוגשה על ידי אנתוני ראפ (שהתלונן שהשחקן הידוע תקף אותו מינית) נדחתה. לפני שאתם ממהרים לכתוב "אתם רואים אסור לשפוט יותר מדי מוקדם, הרסו לבן אדם את הקריירה על כלום": צריך להזכיר שראפ רחוק מלהיות המתלונן היחיד ושנגד השחקן עומדות ותלויות עוד כמה וכמה תביעות חמורות לא פחות.
רגע, שנייה, ממש לא סיימנו: אנה פאריס התלוננה שאיוון רייטמן (במאי "מכסחי השדים" שנפטר מוקדם יותר השנה) הטריד אותה מינית, צעק עליה והשפיל אותה על סט "הסופר אקסית שלי". ואם כבר "מכסחי השדים": ביל מוריי הוא, כך מסתבר, חרא של בן-אדם לשחקנים אחרים על הסט.
כלומר, ידענו שזה כנראה המצב כאשר צילומי הסרט החדש שלו הושהו בגלל "התנהגות לא נאותה", אך הטענות מקבלות משנה תוקף עם דיווחים נוספים, דוגמת האחד שבו סת' גרין טוען שמוריי פעם זרק אותו לתוך פח אשפה (זה מצחיק אם מדמיינים את זה קורה היום, אבל זה די טרגי כשלומדים שגרין היה בן 9) או של ג'ינה דיוויס שמספרת שבעת צילומי הסרט "כסף קטן" הוא כפה עליה להשתמש במכשיר עיסוי והתעמר בה על הסרט (ומספיק לצפות בראיון של השניים בתכנית של ארסיניו הול כדי להבין שהאיש באמת קריפ).
ונסיים את פינתנו עם לא אחר.ת מאשר עזרא מילר שטענ.ה בתחילת משפטו שהיא לא אשמ.ה, ואם חבר המושבעים יסבור אחרת הוא עשויה לשבת עד 26 שנים בקלבוש.
אלא שכעת נשאלת השאלה "רגע, לא אשמ.ה במה? בתגרה שפתח.ה בהוואי? בתגרה האחרת שפתח.ה בהוואי? בתקרית החניקה? בנערה שחטפ.ה וטיפח.ה מאז שהייתה בת 12 ושנתנ.ה לה LSD? בקטינות האחרות שנעשה להן משהו דומה? בכת שהקימ.ה? בפריצה לבית בחווה?" – ומכאן אפשר להסיק שהקריירה שלו גמורה. התשובה אגב היא… *תופים* הפריצה לבית!
16. ובואו נסיים עם משהו חמוד: "משפחת סימפסון" תשדר השנה, כמדי שנה, פרק מיוחד לכבוד ליל כל הקדושים, והפעם, הפתעה הפתעה, הם עושים הומאז' ל"מחברת המוות".
The first clip from ‘The Simpsons’ parody of ‘DEATH NOTE’ has been released.
It is animated by DR Movie who also worked on the original series. pic.twitter.com/mmM7IbXc6K
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) October 25, 2022
מה שנחמד בכל הסיפור הוא שסטודיו האנימציה הקוריאני DR Movie (שהיה אחד מאולפני-המשנה שעבדו על "מחברת המוות") מנפיש את הפרק (פרק שישודר, כמובן, בליל כל הקדושים ממש אוטוטו).
לא מאמין כמה נזק כריס צ׳יבנל עשה לדוקטור הו.
גם מחזירים את ראסל וגם את דייוויד לשלושה ספיישלים? זה נורא. מסכנה ג׳ודי שנפלה על שת״פ עם צ׳יבנל.
בכל מקרה, מחכה ממש לעידן של שוטי גטווה. לדעתי הוא בחירה מדהימה.
כן, בהחלט
ולמחסום הבלתי עביר שהוא שם בפני ג'ודי כדוקטור הגיעה הדוגמה האולטימטיבית שבה הוא ארגן לה פרק פרידה (שהיה בעייתי בפני עצמו, מלא בפאנסרוויס, ויצר שיא גינס חדש לפרק הזמן הארוך ביותר בין הופעות של שחקן באותה הדמות), וכל מה שמדברים עליו בפרק הוא על מי שהחליף אותה.
ולגבי שוטי, זה נכון שמפרידים בינינו לבינו רק שלושה ספיישלים… אבל הם גם כך מתוכננים לסוף 2023.
השאלה אם שלושת הספיישלים של טננט כוללים את הפרק האחרון או לא. אתה יודע במקרה?
בכל מקרה, אני לא ממש נגד. ראסל טי דייוויס ודייוויד טננט ביחד זה זהב.
מצד שני, הדוקטור העשירי קיבל פרידה מושלמת. לא חבל להרוס?
גם מופאט לא היה מציאה גדולה, אבל בהשוואה לצ'יבנל -
רוד סרלינג, ארמנדו איאנוצ'י ודייויד צ'ייס מגולגלים יחדיו ב-showrunner האולטימטיבי. אחרי אמצע העונה הראשונה של וויטאקר האומללה פרשתי ולא חזרתי. הלקח שחייב להילמד: סופר-נרדים מקומם ברדיט (או עין הדג), לא מריצים סדרות קאלט אהובות (אל תוך האדמה).
אני נשברתי אחרי הריבוט "הרך" של קפלדי
עד היום לא ברור לי למה זה היה נחוץ
אין על ונום!
סרט נוסף לונום הוא בשורה לגמרי משמחת!
במקום לבזבז את הזמן על שטויות מוזרות כמו מורביוס, טוב שסוני יתמקדו עכשיו בדמות מארוול העצמאית הטובה ביותר שלהם.
וכל כך חבל לי שלא אפשרו להם (כלומר לאדי וונום, שכידוע הם שתי ישויות נפרדות) להפגש עם ספיידרמן/הולנד, זה היה יכול להיות מצויין.
טוב, לפחות עוד יש סיכוי להפגיש אותם עם ספיידרמן/גארפילד, שכרגע על פי השמועות (שלא שמעתי שום הכחשות עליהם מצדם של סוני) הוא הספיידרמן ביקום של ונום.
הנרי קאביל ממש מתחיל להפציץ בקולנוע, אה?
אולי זה ההסבר למה הוא פרש מהעונה הרביעית של המכשף.
נראה לי שזה יותר קשור לעובדה שהסדרה ממש גרועה ולא נאמנה למקור.ֶ
היו יותר מדי סטיות בעונה השניה, ומצטברים דיווחים על חדר כותבים שלא אוהב את הספרים והמשחקים. רק לפני שנה קאוויל אמר שהוא מחויב לתוכנית של 7 שנים לוויצ׳ר (כשקידם עדיין את העונה השניה).
כנראה שקרה משהו בעונה השלישית ששבר אותו, ואני מעריך שבקיץ נשפוט בעצמנו.
לא אכפת לי מהמקור כיוון שלא קראתי את הספרים
ראיתי את העונה הראשונה ונהניתי. חשבתי שהיא מסופרת בצורה מיוחדת שהפכה אותה למעניינת.
לצערי נראה שכל כך צרחו על אופן הסיפור דרך זמנים שונים שנפגשים רק לקראת הסוף, שיצרו עונה שנייה פשוטה מאוד שאכן היתה נחותה לעומת הראשונה. מהבחינה הזו נראה לי ש(א) קצת יותר מדי ציפו שיהיה "כמו בספרים" (ציפייה מובנת לי, הרי גם לי יש ספרים אהובים) ו(ב) גרמו ליוצרי הסדרה לחשוב שהצופים דורשים שיאכילו אותם בכפית. שני הדברים הללו פגעו מאוד בסדרה ואפשר רק לקוות שבעונה השלישית יחזרו לספר סיפור מעניין ומורכב יותר, לאו-דווקא תוך היצמדות מלאה למקור ספרותי.
בכל מקרה, חבל שקאוויל פורש. אישית לא התרשמתי ממרבית סרטי DC ומארוול, הם כבר מזמן לא מרגישים לי מקוריים או מעניינים כך שחבל אם הוא פורש מתפקיד מקורי יחסית לטובת תפקיד ממוחזר בעוד סרט גיבורי-על סתמי וחסר חשיבות.
מה זה? רף ציפיות בשביל נמלים?!
– כן, גם אני לא מת על הרעיון שאנטמן עכשיו בהרפתקאה "גדולה מהחיים" (pun intended), וואי וואי, גורל הקוואנטום-וורס תלוי בזה. קצת מזכיר לי את זה שספיידרמן ויתר על להצטרף לאוונג'רס כדי להישאר פרנדלי נייברהוד ספיידרמן ובסרט הבא הטיסו אותו לעזור להם בחלל נגד תאנוס. זה בסדר להשאיר לגיבור אחד סיכונים נמוכים ורגילים, מארוול.
באותו נושא, וויליאם ג'קסון הרפר ("המקום הטוב") לוהק לסרט, וכן, לפני שמישהו הספיק לשים "קוואנטום" לפני מילה כלשהי, רוב האינטרנט כבר השתכנע שהוא יגלם את ריד ריצ'רדס.
– אין לי בעיה בגדול עם ג'יימס גאן מוביל את DC, אני רק מקווה שהוא ירסן את עצמו וישאיר דברים PG13, כי בסרטי R הוא עושה רגרסיה להומור של בני 14 ואין לי כוח לזה. מצד שני, אחרי "בלאק אדם" החלטתי להתנזר מ-DC אז מה זה משנה בעצם.
– היי, אני אוהב את "ונום"! הראשון היה קאמפי אך מפוספס ואז השני היה הרום-קום שרציתי שהראשון יהיה. בוחר ב"ונום" כל יום על פני "מורביוס", "קרייבן" ושאר ירקות.
– לא מזמן ראיתי שעלה טריילר ל"פוקר פייס" ביוטיוב, והתרגשתי עד מאוד כי הנחתי שזה לסדרה של ריאן ג'ונסון. מה רבה הייתה אכזבתי שהסתבר שזה טריילר סתמי למראה לסרט בכיכובו של ראסל קרואו (שהוא גם ביים וכתב???). אז כן, בהחלט מחכה יותר לסדרה של ג'ונסון.
– גאי ריצ'י! אם בשנה הבאה יצאו שלושה סרטים שונים שלו זה יהיה מאוד מעניין. ואני שמח על שת"פ נוסף שלו עם הנרי קאוויל, זה עבד טוב ב"האיש מד.ו.ד".
– אני קצת רוצה לראות את עזרא מילר מקבל.ת זמן מאסר, גם אם קצר. לא רק כי זה נשמע הוגן, אלא גם כדי לראות מה לעזאזל DC יעשו עם קידום של סרט שהכוכב שלו במאסר.
– בעוד איחודים שנשמעים מסקרנים, אהרון טיילור ג'ונסון לוהק ל"The Fall Guy" של דייויד לייץ' עם ריאן גוסלינג ואמילי בלאנט. (יש פה בדיחה איפהשהו שלריאן ריינולדס יש את Free Guy ותכף יהיה את ריאן גוסלינג ב Fall Guy. אני אשאיר לכם לחשוב עליה)
– ג'ף גולדבלום כנראה יגלם את הקוסם מארץ עוץ בסרטים (זה יפוצל, למי ששכח) של "וויקד". נשמע הגיוני.
– אלכסנדר סקארסגאד ופלורנס פיו יככבו יחד בסרט (שסקארסגארד גם יביים) על צוות של יוצרי סרטים תיעודיים שנוסעים לאלסקה כדי להציל זן נכחד של זאבים. יאללה, תביאו. אני אוהב גם את סקארסגארד וגם את פיו, אני אבוא גם לראות סרט שהוא רק הם משחקים "נחש מי?".
ויז'ן קווסט - ספוילרים אפשריים לעלילה
אני יכול לחשוב על כמה וכמה כיוונים אליהם תלך הסדרה הנקראת "ויז'ן קווסט":
* מלך ווקאנדה גוסס, ויז'ן צריך למצוא את שלושת האוצרות האבודים של הממלכה כדי להפוך למלך.
* ויז'ן עובד כמנקה באחת מתחנות החלל בגלקסיה של "שומרי הגלקסיה", כשלפתע חייזרים תוקפים את התחנה, גונבים ממנה את הגנרטור והוא צריך להחזיר אותו.
* ויז'ן הוא שוטר בשכונה של ספיידר-מן. חקירה של תאונת-דרכים שולחת אותו לתפוס שם סוחר סמים מסוכן.
(אני תוהה כמה גולשים מספיק קשישים יש פה כדי להבין את הבדיחה)
אל תשכח שהוא יתקע באמצע הסרט
בנסיון לפתור חידה חסרת הגיון
אבל מה היא תרנגולת גומי עם גלגלת מחוברת אליה, אם לא מכשיר אומגה מתמיד?
(ל"ת)
אתה מערבב עם חברה של משחקים לא קשורים.
(לאף אחד מהם לא היתה המלה "קווסט" בשם)
אני קשיש, אבל כנראה לא מספיק גיימר
מה שכן: לגמרי הייתי רואה כל אחד מהסרטים האלה
לחובבי "שר הטבעות" ועותקי פילם
מעריץ הצליח להשיג עותקים מההפצה המקורית בקולנוע במצב מעולה (Scope ו-LLP) של שלושת הסרטים, והעלה סריקת 4K של 1 ו-3 (אין לי מושג מה קרה ל-2, אבל הבטיח שזה בדרך).
זה מעניין (אותי) כי השחזור של הדיגיטלי של הסרטים נעשה בתהליך מאוד יקר ומוטל בספק – רינדרו את כל האפקטים מחדש ב-4K אחרי שבמקור היו ב-2K והודפסו לפילם. התוצאה הייתה מרשימה אבל משהו תמיד הרגיש לי קצת "off", הסרטים נראו לי מאוד דיגטליים, משהו באפקטים לא ישב עד הסוף והסצנות החשוכות נראו לי מאוד מוזר בקולנוע במיוחד.
עכשיו כשאני מזפזפ בין עותק דיגיטלי קרוב ככל האפשר לאיך שהם נראו בקולנוע ב-2001-2003 לאיך שהם "נראים היום", יש המון הבדלים שגורמים לאוהב פילם כמוני להתעצבן על מה שג'קסון עשה פה בעותקים הדיגיטליים.
עשיתי השוואה זריזה לכמה פריימים, זה לא מדויק אבל מעביר את הפואנטה. הנה של "אחוות הטבעת" ושל "שיבת המלך".
הצבעים הרבה יותר חזקים, בהירים וברורים כמעט בכל שוט. תראו את שני הפריימים האחרונים ב"שיבת המלך", יש עולם שלם של פרטים שנעלם בדיגיטל. גם בשוטים פשוטים יותר יש חדות ופרטים מעולים בפילם שנעלמו קצת, נגיד בפריים הראשון של "אחוות הטבעת" ושלושת הראשונים של "המלך".
סצנות הלילה פשוט מדהימות בפילם, ובדיגיטל די כבויות. בפריים השני של "הטבעת" רואים בבירור את הפרצופים והפחד של כולם בפילם, אבל בדיגיטל זה חסר.
הכי עניינו אותי האפקטים, וגם פה לדעתי לפילם יש ניצחון. שכבת ה-grain והצבע "מחליקים" והופכים הכל לטבעי יותר. בפריים 7 של "הטבעת" אולי הפרצוף של המפלצת יותר ברור בדיגיטלי החדש, אבל היא משתלבת יותר ברקע. כנ"ל לגבי העיר ב-4 של "הטבעת", או רגל הפיל ב-5 של "המלך". גם ב-3 של "המלך", אולי רואים יותר פרטים בשריון בזכות הרינדור מחדש ב-4K, אבל הפילם מרגיש יותר טבעי.
מטורף.
בכללי, הרסטורציה הרשמית של שר הטבעות מאד מקרבת את הלוק של הסרטים לאלה של ההוביט. זה עדיין עדיף מאשר לצפות בבלו ריי הרגיל אני מניח, כי בכל זאת נעשתה עבודה והיא מורגשת. אבל מה שאתה משתף כאן נראה פי אלף יותר חזק.
אגב, יצא לך לראות את השחיטה שעשו להיט ב-4k? אולי הרסטורציה הכי גרועה אי פעם.
אני לגמרי אראה רק את הסריקות פילם מעכשיו
מחכה שהוא יסיים עם הסרט השני בשביל המרתון שלי. זה מנצח את הבלוריי הישן והבלוריי 4K החדש בפער.
לגבי "היט", אני חושב שקצת מגזימים שם. ב-DV עם מסך מספיק חזק ובהיר הסרט נראה די טוב, והפרטים הנוספים של ה-4K די טובים. הייתי שמח לראות grading אחר ובעיקר לא סתם כהה בהגזמה, אבל זה מה יש. בסוף זה לא חשוך יותר מ"באטמן" שעלה השנה.
מה שהלך ב"שודדי הקאריביים" או "טרמינייטור 2" יותר גרוע מבחינתי. ממש מקווה שיום אחד מישהו ישיג עותקים טובים של "שודדי" (או שהסינמטקים בארץ יקרינו את עותקי הארכיון שבטח שמורים איפשהו), כי מדיסני אין מה לצפות.
סריקות הפילם נראות נהדר
אם היו כאלה של ה-Extended Edition (הגרסה הדפנטיבית של הטרילוגיה מבחינתי) הייתי אולי גם מחליף את הבלו ריי.
הן לא הודפסו לפילם ממה שאני יודע
יצאו רק דיגיטלית (ואישית אני לא אוהב אותן, אז לא הפסד מבחינתי).
מה שכן הסתבכתי קצת עם לנסות לשחזר את הפונט של הכתוביות בקולנוע, אם בא לי לשחזר את החוויה המלאה.
חושב שפגעתי בפונט עצמו (NarkisTam Light, אני איתו תמיד), אבל לא מצליח ליצור את המראה ה"שרוף" שהיו לכתוביות אז מהצריבה שלהן בלייזר על הפילם:
https://imgur.com/a/7pDY2S4
אגב את התרגום עצמו החלפתי בחדש שהיה בנטפליקס כשהטרילוגיה הייתה שם לפני כמה שנים, הוא עדיף בהרבה מהמקורי שהתגלגל גם ל-DVD וה-Bluray (והשידורים החוזרים בטלוויזיה).
ההבדל בין היט לבאטמן מאד מהותי.
באטמן תוכנן בקפידה לפי תאורה מסוימת – אתה רואה בדיוק מה שהבמאי והצלם רצו.
היט גם תוכנן בקפידה – זה סרט ששם דגש על הסביבה ורובו מתרחש בלוקיישנים פתוחים לאור יום. לעשות טרנספר שהופך אותו לחשוך כמו הבאטמן פשוט חוטא לחזון של מייקל מאן. זה מהמקרים שאני אשכרה אחזור לבלו ריי בצפייה עתידית.
אני לא בטוח כמה זה רחוק מהחזון של מייקל מאן
ב-2017 עשו סריקת 4K חדשה שיצאה רק ב-Bluray רגיל עם הכותרת "Director's Definitive Edition" (שנשארה גם ב-4K) ומאחורה כתבו "new restoration overseen by Michael Mann". ההוצאה ב-4K מלפני כמה חודשים מבוססת על הרסטורציה הזאת ורק התאימו ל-HDR ו-DV.
כבר שם הכל היה ככה ומוזר קצת, וכשמשווים בין 2017 ל-2022 ההבדל מאוד קטן. תוסיף מעל זה שההשוואה לא הכי הוגנת כי HDR ו-DV נותנים תמונה יותר "חזקה", ו-2022 הוא כמעט באישור של מאן.
יש מצב שכמו שאני מתלונן על רסטורציה באישור פיטר ג'קסון גם זאתי בעייתית, אבל לא מצאתי השוואה נורמלית לעותקים ישנים יותר. גם אישית ראיתי אותו רק ב-2017 פעם ראשונה אז אני רגיל לזה כבר.
אז כמו ש"באטמן" חשוך מאוד והמסכים והציוד היום יודע לאכול את זה, לא הזדעזעתי ממה שקרה ל"היט". "שודדי" לעומת זאת…
נראה נהדר
יש לי את מארז ה4K שיצא לאחרונה יחסית, ובעוד שזו גרסה טובה של הסרטים ואני בסך הכל מרוצה ממנה, גם אני לא יכול שלא להרגיש בהם את הדיגיטליות. זה בהחלט מציק לכל אורך הסרטים ומוריד ניקוד משמעותי למהדורה הזאת.
לגבי הסריקה שהצגת פה, וואו, זה נראה מעולה. אני חייב לשאול כי אני ממש לא מבין בעולם הזה, יש איזו דרך חוקית להשיג את הגרסאות האלה? איך פרויקט כזה בכלל מתאפשר?
מאוד מסקרן אותי לראות את הגרסה הזו, אם יש איזשהו מסלול לקבל אותה בצורה לגיטימית אני אשמח לקישור.
זה לא חוקי/פיראטי
בשיטת ההפצה של פילמים שנכחדה לפני עשור פלוס-מינוס היו מלא עותקים פיזיים שנשמרו להפצה והוקרנו. הרוב הושמד כשהסרט ירד ובדרך כלל אולפנים/מפיצים בכל מדינה שמרו עותק אחד או שניים בארכיונים.
לפעמים מוכרים את זה בכל מיני מכירות פומביות לאספנים ואפילו באתרים כמו באיביי (הנה לדוגמא "מת לחיות 2" ו"אוקטובר האדום") לכל מיני מעריצים משוגעים. כי נגמר המקום או סוגרים את הארכיון (ומה הטעם לשמור עותקי פילם היום) ועוד כל מיני סיבות.
חלק מהקונים סתם אוהבים לאגור ומקרינים לפעמים בבתי קולנוע פרטיים שלהם (טרנטינו), חלק פיראטים שמגייסים כסף לרכישה וסריקה ומעלים לאינטרנט בסוף, כמו פה. זה לא חוקי כי מה לעשות, אסור להפיץ סרט שהוא לא שלך על דעת עצמך.
אני עוקב בכמה אתרים של פרויקטים כאלה, רובם עולים באתר טורנטים סגור שמתמחה בזה (myspleen). אין לי הזמנה כרגע ויהיה לי קשה לשלוח בעצמי באינטרנט כי זה שוקל מלא, יכול לנסות להביא פיזית איכשהו אם יסתדר.
קצת לא ברור לי הזלזול בפרסי הגות'הם או כל פרס שהוא לא האוסקר או כזה שמנבא את האוסקר
טקסי פרסים אקראיים לא שונים כל כך מתגובות של אנשים שמסכמים את השנה שלהם, לטוב או לרע. זו אחלה דרך לגלות סרטים חדשים ולהסתכל אחורה על השנה ולראות לגבי איזה סרטים שראית מסכימים איתך ואיזה לא. זה לוקח שניה לעבור על המועמדים וזה די נחמד. לא אומר שזה אירוע גדול אבל גם לא נראלי שהוא מתיימר להיות כזה. אם כבר אז מעדיף פרסים כאלה על פני רצף הפרסים שמנבאים את האוסקר ופשוט חוזרים על אותם סרטים במועמדויות שלהם בלי לתת לנו לגלות יצירות חדשות ומעניינות.
וחוץ מזה, כל אירוע שחוגג קולנוע הוא מבורך.
אה, והגיע הזמן שגם באוסקר יאחדו את קטגוריות המשחק (פשוט תרחיבו ל-10 מועמדים או משהו בכל קטגוריה).
אוי ואבוי אם יאחדו את קטגורית המשחק באוסקר.
ככה נשים יזכו משמעותית פחות.
מעבר לזה
זה יצמצם בחצי את כמות הפרסים שמחלקים על משחק, שהם (יחד עם פרס הסרט הטוב) הפרסים העיקריים שאנשים צופים בשבילם. אין הגיון לקחת את הדבר העיקרי שמעניין את הצופים שלך ולחתוך חצי ממנו החוצה.
ברמה הפרקטית אתה צודק, איחוד הקטגוריות עלול להוביל לתוצאה הפוכה (ואיבוד רייטינג).
עם זאת, מבחינה עקרונית אני בעד. משחק לא אמור להיות בהכרח משהו מגדרי ויש משהו בעייתי בהפרדת הכוחות הזו. האם צריך לשפוט שחקן רק ביחס לשחקנים גברים אחרים, ואי אפשר להגיד שהופעה של שחקנית מסוימת טובה מזו של שחקן גבר שהופיע באותה שנה. ומה עושים על שחקנים א מגדריים? נגיד, אמה דארסי אמורים להיות מועמדים לאמי כשחקנית הטובה ביותר למרות הזדהותם כא מגדריים. אומנם ריאנירה היא אישה אבל בשם של הקטגוריה יש אתה המילה שחקנית ולא ההופעה הכי טובה של דמות נקבה. ואם נלך על פי מין הדמויות הבעיה חוזרת, מה עם דמות א מגדרית? כל נושא המגדר הנזיל מאד קשה לתפיסה המיינסטרימית אבל הוא כאן כדי להישאר ומתישהו הדרישה מהטקסים האלו לבצע התאמות תגדל ותתחזק.
למה לא לאחד קטגוריות ולהרחיב את רשימת המועמדים?
כי הוליווד לא שוויונית לנשים.
התפקידים היוקרתיים עדיין הולכים לגברים בעיקר, ויש לשחקנים מהמגדר הזה טווח הרבה יותר רחב של תפקידים אוסקר בייטיים מאשר לנשים.
הוליווד ותעשיית הקולנוע בכללי עדיין לא הבשילו בשביל המהלך הזה, שאם יוחל כעת יגרור ככל הנראה יותר חוסר שוויון.
מסכים איתך לגמרי. בגלל זה טענתי שזה הצעד העקרוני הנכון אבל בפועל במציאות של ההווה עלול לגרום לתוצאות לא רצויות ואף הפוכות.
(ל"ת)
הזלזול נובע מהזלזול שלהם
מי שמספיק חצוף שהוא יכול לסכם את השנה כשנשארו לה עוד חודשיים, מקבל את מעט הזלזול שמגיע לו.
וזה לא רק קשור לאוסקר – הגותהאם הם מה שנקרא "פרס ועדה", מה שאומר שזה לא מצביע כאן על איזה טעם רחב, אלא קומץ מבקרים שהצליחו לארגן טקס איכשהו ולמשוך תשומת לב בעונת הפרסים למרות שאין סיבה יותר מדי טובה.
בנוסף, אישית קשה להגיד שהטעם שלהם באמת כזה ייחודי. עד כה, הזוכה הוא בעיקר "הסרט הכי אוסקרי מתוך רשימת הסרטים האקראיים שחמשת החברים האלו בחרו".
מדי פעם אלה בחירות טובות, אבל בגדול מי שיסתכל על הזוכים שלו לא יגיע לאיזה הברקות כאלה ואחרות או הפתעות מוחלטות כמו האינדי בימים הטובים שלהם. במועמדים המצב קצת יותר טוב אבל לא במלא.
בקיצור, זה לא שהם הפרסים הכי גרועים – ואם הם היו מוכנים לדחות את הפרסים לסוף דצמבר היינו קצת פחות צוחקים עליהם – אבל כמו שרשום בתגובות: אם אין לך משהו מיוחד להגיד אל תגיד סתם "היי אני ראשון".
למה התאריך בעייתי?
כלומר, אני לא מכיר את חוקי הגות'האם כמוך. אולי הם באמת מזלזלים וסתם ממהרים לחלק פרסים בלי לראות כמות מספקת של סרטים רק בשביל לצעוק 'אנחנו ראשונים!'. במקרה כזה אתה צודק. זה בהחלט מזלזל ומגיע שיתעלמו מהם. אבל בעיקרון מה הבעיה בזה שמחלקים פרסים בנובמבר? כלומר, כל עוד (א) הם ראו את הסרטים שיוצאים בחודשיים שנותרו לשנה (סקרינרים או הקרנות מיוחדות) או ש-(ב) כמו פרסי אופיר ודומיהם הפרס שלהם מתחלק בין סרטים שיצאו להפצה מאוקטובר עד אוקטובר של השנה שאחריה.
גם האוסקר לא מצביע על טעם רחב. אישית, אם שואלים אותי, אני מעדיף שטקסי הפרסים יישקפו את טעמם של כמה שפחות אנשים. אפילו עדיף שזה יהיה אדם/שופט אחד לכל פרס ואז יש יותר עקביות מבחינת הטעם של כל פרס וכל אחד היה עוקב אחר הפרס שמשקף יותר את הטעם שלו (או את זה שהוא רוצה להיחשף אליו). באוסקר שבו יש אלפי מצביעים שמתחלפים מדי שנה זה קצת מבולגן וחצי מהמצביעים סתם מצביעים לפי הזרם ולסרטים שהם לא ראו.
לגבי איכות הסרטים המועמדים בגות'האם השנה אני מסכים איתך שלא ראיתי משהו מעניין במיוחד, אבל הציפיות הגבוהות שלי ממילא מ-Aftersun עלו עוד טיפה.
זה פחות עניין של חוקים
(החוקים מדברים על סרטים עד 35 מיליון דולר שיוצאים במהלך השנה ושיש למצביעים סקרינרים) ויותר עניין של זמן – אם המועמדויות מתפרסמות בסוף אוקטובר, זה אומר שהן הסתיימו באמצע אוקטובר ובשלב הזה הרבה סרטים פשוט עדיין לא שולחים סקרינרים, כי זה מוקדם מדי בשנה.
כאמור, זה צוות מצומצם למדי ולכן אי אפשר לדעת מי מהסרטים שלא נכנסו פשוט לא נכללו אבל אפילו במצב היפוטתי שאותו צוות אנשים הצליח לראות את כל הסרטים שעתידים לצאת בשנה כבר ביולי – עדיין יותר מכובד לסכם את השנה כשהיא, נו, מסתיימת. ואפשר לראות את זה לא פעם ולא פעמיים עם טקסי פרסים, מבקרים, וכו' – וחלק מהם מדי פעם מפספסים אפילו בשבוע אחד (כל המבקרים בארץ, בערך, מתחרטים קולקטיבית שהם פרסמו רשימת סוף שנה בשנה שעברה לפני שראו את "ליקריץ פיצה").
ומכיוון שאני פשוט לא מאמין שהם באמת הספיקו לראות את הכל – כמי שעכשיו כאילו "חבר מצביע" בגלובוס הזהב אני פשוט מוצף בסקרינרים לסרטים ואין לי זמן אמיתי להגיע לכולם – הם לפחות יכלו לכבד את הסרטים האלה ולנסות לתת לעצמם צ'אנס לראות אותם בעוד חודשיים.
לגבי טעם קטן/רחב – יש טעם לזה וטעם לזה. אבל כאשר אחת התלונות על גלובוס הזהב (בעבר) היה שזה סתם חונטה של פחות ממאה איש והקפריזות שלהם – אז שווה לציין שזה כנראה המצב גם בגותהאם.
ולא התלהבתי מאוד מ"Aftersun", אבל אני לבד בזה.
אוה שיט רק לא זהה
כוכב הארטסטופר לוהק לסדרה של אגת'א: קובן הכאוס. פליז אל תהיה וויקאן פליז אל תהיה וויקאן🙏🏽 לא רק שאני לא מוצא אותו מושך, הפרצוף שלו ממש מעצבן! הסדרה הארטסטופר הייתה בלתי נסבלת, מתוקה בצורה דוחה ואין לי כוח שזה הכיוון שיתנו לדמויות גייז הראשונות במארוול. מקווה מאוד שזה בן של אגת'א או משהו 😮💨
אוי לא, רק לא שחקן שאתה לא נמשך אליו.
(ל"ת)
מישהו פה שמע על הסרט ״שחקנית המילניום״של סטושי קון?
פתאום גיליתי שהסרט נמצא ביס פלוס ואשמח לשמוע ממי שמכיר אותו האם הוא שווה צפייה ואיזה מן סרט הוא?
אין לסרט דף סרט, אז החלטתי לכתוב את זה כאן.
דף סרט אין
אבל ביקורת דווקא יש – https://www.fisheye.co.il/millennium_actress/
תודה רבה!
באמת רציתי לשמוע ספציפית מה רז גרינברג חושב, בהתחשב בכך שמדובר בסרט אנימה.
ממליץ לפתוח דף סרט כדי שיהיה יותר קל למצוא את הביקורת.