1. ראשית ניפרד מרובי קולטריין שהלך לעולמו בגיל 72. קולטריין הסקוטי מוכר לרובנו בתור האגריד מסדרת סרטי "הארי פוטר", לטעמי הליהוק המוצלח בסדרה לצד אלן ריקמן המנוח כסנייפ.
וחרף הפרסום שקנה כשומר הקרקעות של הוגוורטס, קולטריין מוכר לרבים – בעיקר בתחומי הממלכה – כפסיכולוג חוקר הפשעים פיץ' מסדרת הקאלט "Cracker", ואני משער שכולנו זוכרים אותו לטובה גם כסוכן הקג"ב זוקובסקי משני סרטי ג'יימס בונד (מימיו של פירס ברוסנן). הופעתו האחרונה של קולטריין הייתה בספיישל האיחוד של הארי פוטר מתחילת השנה ובו סיפר כי בעוד חמישים שנה הוא עצמו אומנם יהיה מת, אבל האגריד עדיין יחיה:
ארים לכבודך כוס בירצפת, האגריד.
2. דחיות במארוול (לשמחת עובדי מחלקת האפקטים): "בלייד", שכזכור איבד את הבמאי שלו, נדחה בעשרה חודשים לספטמבר 2024; "המופע של וולברין וגם דדפול פה" זז בחודשיים לנובמבר 2024; "שלושת המופלאים וגם ריד ריצ'רדס פה" נדחה בשלושה חודשים לפברואר 2025; "סרט לא ידוע של מארוול" (איזה שם מוזר) זז מפברואר לנובמבר 2025 ואילו "סרט לא ידוע של מארוול 2" (כבר המשך?) הוסר מלוח ההפצה.
ולקינוח, "הנוקמים: מלחמות סודיות" עתיד לצאת כעת ב-1 במאי, דחייה של שישה חודשים. זה אומר, בעיקרון, שתאלצו להמתין לו שנה במקום חצי שנה מתום "הנוקמים: שושלת קאנג".
ומי שמרוצים מהדחייה של "בלייד" הם החבר'ה בוורנר שמיהרו לתפוס את מקומו של קוטל הערפדים והזיזו את "2 חולית 2 חולני" שבועיים קדימה ל-3 בנובמבר 2023 (במקום ה-17 בנובמבר). טירוף.
3. הריסון פורד, שונא הנחשים הידוע מצטרף ל-MCU בתור ת'דאוס ת'נדרבולט רוס במקומו של ויליאם הרט שנפטר בתחילת השנה, וגילם את הדמות בחמישה סרטי מארוול שונים (מ"הענק הירוק" ועד "האלמנה השחורה", מה שטכנית הופך אותו לשחקן שהיה הכי הרבה זמן במארוול מלבד ג'ון פאברו).
לפי מקורות זרים, פורד יגלם את הדמות לא רק בסרט "ת'אנדבולטס" (גרסת מארוול ליחידת המתאבדים) אלא גם בסרט הרביעי של קפטן אמריקה שיצא חודשיים לפניו.
4. אם ילדים טובים הייתם לאורך השנה
יבקר אתכם סנטה קלאוס, הו הו הו, ויעניק מתנה!
אבל, הסכיתו ושמעו, אם יתגלה לו כי אתם פוחזים ושובבים
יפרוץ סנטה אל ביתכם בעודו שיכור כלוט –
ויירה צרור של כדורים.
אני לא יודע מה עובר על דיוויד הארבור בשנים האחרונות אבל אני אוהב את הגרסה החדשה והאלימה הזו שלו. הסרט, שייקרא בארץ "מי מפחד מסנטה?", יצא בקולנוע בחג המולד הקרוב (כי מוזר לשחרר אותו בפסחא).
5. וטייק מוזר נוסף על חג המולד, הפעם מבית אפל +TV.
כן, אלה בהחלט ויל פרל וריאן ריינולדס מגלמים את עצמם בקומדיה מוזיקלית על פי "מזמור חג המולד" של דיקנס. אני מעדיף את דיוויד הארבור צועק על איילים.
6. אחד מסרטי הקומדיה האהובים עלי זוכה לריבוט: עקיבא שאפר משלישיית לונלי איילנד (שאחראי גם על אחלה קומדיות דוגמת "פופסטאר: אל תפסיקו לא להפסיק" ו"צ'יפ ודייל יחידת הצלה") עובד על ריבוט של "האקדח מת מצחוק" עם ליאם ניסן בתפקיד הראשי (לא סופי, כן? זה עדיין בשלבי מו"מ).
ולא הייתי מזלזל בליאם ניסן הקומיקאי: רק השנה הוא הבליח במפתיע בפרק של סדרת קומדיה מצוינת והפגין בה תזמון קומי (לא אסגיר איפה כדי לא להרוס את ההפתעה), ואת הביקור שלו בסדרה של ריקי ג'רווייס אני רואה בכל פעם שאני מדוכדך. חלק מהכיף של "האקדח מת מצחוק" (ותכלס, כל סרטי הקומדיה של לזלי נילסן) נשען על הרצינות התהומית של נילסן ופני הפוקר שהוא מפגין בעודו עושה ומדבר שטויות, וליהוק כמו של ליאם ניסן עשוי להמשיך את המסורת. לכן אני בעד. עכשיו נסו להגיד כמה שיותר פעמים, ומהר, "ליאמניסנלסלינילסן".
7. הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה TLVFest ה-17 יתרחש בתל אביב בין 27 באוקטובר ו-5 בנובמבר. את הפסטיבל יפתח "כאילו אין מחר", סרטו החדש של ניצן גלעדי ("חתונה מנייר") שהיה מועמד לשני פרסי אופיר לפני רגע (לשחקן משנה ושחקנית משנה), ובו לאחר מקרה ירי במצעד הגאווה, בחור מוצא את עצמו בדירה שלו מתמודד עם החרדה, הפרנויה והשכול.
הפסטיבל ריכז גם כמה סרטי אימה גאים מרחבי העולם: "סיסי" על מסיבת רווקות שמשתבשת, "עצמות" על הריון שמשתבש, "שלושה טיגרסים מסודרים קשרו עניבה מהודקת יותר" (באנגלית זה יותר חמוד – "Three Tidy Tigers Tied a Tie Tighter") ו"הפרה ששרה שיר אל העתיד" מתחרים בקטגוריית סרטים עם שמות מגניבים, והנציגים לאוסקר של פקיסטן ("ג'וילנד"), מרוקו ("הכפתן הכחול"), ברזיל ("מארס אחד"), ופינלנד ("סרט בנות").
כרטיסים (ועוד סרטים) אפשר למצוא באתר הפסטיבל.
8. ואם כבר פינגווינים עצבניים ופטריות ענק (אין, אני מלך במעברים): שוחרר טיזר ראשון לסרט של מריו.
טוב, ג'ק בלאק בתור באוזר? הברקה, ואני לגמרי מבין למה בחרו להתמקד בו בטיזר לעומת כריס פראט שאמר בו שורה אחת וכמה מלמולים. הסרט יצא לאקרנים באפריל הקרוב.
9. קנת בראנה חוזר לחליפה והמבטא: סרט חדש של הרקול פוארו בדרכו אלינו, "רדיפה בוונציה" שמו, הפעם על פי הסיפור "תעלומת הרצח במסיבה" (חשבתי שרוב תעלומות הרצח של אגאתה כריסטי מתרחשות במסיבות).
קאסט החשודים/נרצחים הפעם מורכב מטינה פיי, ג'יימי דורנן, מישל יאו, ג'וד היל (הילד החמוד שגילם את בראנה הצעיר ב"בלפסט". יש אפילו סצנה שלו בסרט פותח עותק של "תעלומת הרצח במסיבה"), קלי ריילי, קייל אלן ועוד כמה שמות שאני מעמיד פנים שאני מזהה אבל אני לא.
ייתכן שזה הדמיון שלי שעובד שעות נוספות, אבל אנסמבל הכוכבים שהתייצב למילואים נוצץ קצת פחות לעומת הסרטים הקודמים של פוארו מודל בראנה. מי יודע, אולי דיסני היו קצת פחות להוטים לפתוח את הצ'ק בעקבות הביצועים הפושרים-משהו של "מוות על הנילוס" (אני מופתע שבכלל אישרו המשך. אולי הוא היה להיט בסטרימינג?). גם מועד ההפצה, אמצע ספטמבר הקרוב, לא מעיד על תקוות גדולות מצד האולפן.
10. אדם דרייבר ומבטאים איטלקיים, סיפור אהבה: צילום ראשון של אדם דרייבר בתור אנצו פרארי בסרט ביוגרפי שאותו מביים מייקל מאן, ועל פי תסריט שנכתב על ידו ועל ידי טרוי קנדי מרטין ("הג'וב האיטלקי" המקורי מ-69'. רגע, בן כמה הוא? אה, הוא מת ב-2009). עוד משתתפים: פנלופה קרוז, שיילין וודלי ופטריק דמפסי. הסרט, שייקרא "פרארי", הוא לא פריקוול ל"פורד נגד פרארי". נראה לי.
11. ידיעה ששכחתי לציין בפעם שעברה כי חשבתי שחלמתי, אבל מסתבר שזה אמיתי: סרט בוליוודי בתקציב 50 מיליון דולר עתיד להצטלם בחיפה. הסרט יעסוק בגדוד פרשים הודי שלחם ושחרר את חיפה במלחמת העולם הראשונה, וכנראה ברח מפה אחרי שגילה את מחירי הבירה בעיר התחתית. הסרט, שמו "גיבורי חיפה", עתיד לצאת לאקרנים ב-2024 והמפיקים התחייבו שהקרנת הבכורה תיערך בעיר. עינת קליש, אם את קוראת את זה: שלחי הזמנה לפרימיירה ואני מבטיח להצביע לך בבחירות הבאות לראשות העיר.
12. הנה מישהו שלא חשבתי שיחזור לעשות סרטים: במאי "היירספריי" (המקורי, לא המחזמר) ג'ון ווטרס עובד על סרט חדש! הסרט נקרא Liarmouth והוא מבוסס על ספר שהוא עצמו כתב אודות שודדת מזוודות מתוחכמת-אך-שנואה.
מעבר לכך אין הרבה פרטים על הפרויקט, וקחו בחשבון שהסרט האחרון שביים ווטרס היה ב-2004 עם "איזו בושה" (53% עגבניות טריות), כך שלא בטוח שעדיין יש לו את זה. אבל זו הזדמנות טובה מבחינתי לקשר להופעת האורח הקצרה והחמודה שלו מתחילת השנה ב"גברת מייזל המופלאה" (היי, הנה הימור: רייצ'ל ברוסנהן תשתתף בסרט החדש).
13. טריילר ראשון ל"ולְמה" (Velma), סדרת אנימציה קומית למבוגרים שעוסקת בדמותה של ולמה מסקובי-דו ומיועדת ל-HBO Max.
מצד אחד, לא ברור לְמה זה טוב. מצד שני, אמרתי אותו דבר על "הארלי קווין" והיא כיום אחת מקומדיות האנימציה החביבות עליי, ומינדי קיילינג היא יוצרת הסדרה. אנחנו מחבבים את מינדי קיילינג, לא? אני שואל ברצינות, אין לי מושג.
כמו כן, בסרט אנימציה ששוחרר לא מזמן יצאה וְלמה, רשמית, מהארון, ובכך אוששה תיאוריה עתיקת יומין אודות העדפותיה המיניות. מצד שני, נראה שבסדרה של HBO היא לאו דווקא תהיה לסבית (אלא אם אני לוקח את הציוץ על למה היא פיתחה קראש כלפי פרד יותר מדי ברצינות).
14. הביטו רגע בצילום הזה של דייווי ג'ונס מ"שודדי הקריביים" או באחד הזה מתוך "ג'וקר", או ברגע המפורסם מתוך "הניצוץ" או בצ'ארלי צ'פלין מ"זמנים מודרניים". רוצים בעצם מורגן פרימן? הנה מורגן פרימן. כפי שכבר ניחשתם, אלה לא באמת צילומים בשחור-לבן אלא ציורי עיפרון מרהיבים של אמן ברזיאלי בשם פביו גונסאלבס, ואני ממליץ לבקר בעמוד האינסטגרם שלו.
14. להלן דוגמה לאפקט דומינו: הנער אמט טיל נרצח באכזריות בגלל היותו שחור ו-67 שנים לאחר מכן וופי גולדברג מכחישה שלבשה חליפת שומן.
הסיפור (המטומטם) הוא כזה: בסרט החדש "סיפורו של אמט טיל" מגלמת גולדברג את סבתו של הנער, ומבקרת קולנוע מטעם ה-Daily Beast כתבה (בביקורת שנערכה מחדש) כי חליפת השומן שגולדברג עוטה על עצמה בסרט מסיחה את דעתה, אלא שלדברי גולדברג: לא הייתה שום חליפה. אנחנו חיים בטיימליין המטומטם ביותר.
15. אידריס אלבה סור הצידה, טום הידלסון לך לנענע לולב, טום הארדי לך ללקק עזים – אני יודע מי המועמד העדיף עליי לג'יימס בונד הבא: שר התיירות יואל רזבוזוב.
16. פתחנו עם פרידה ונסיים עם פרידה: אגדת הקולנוע אנג'לה לנסברי הלכה לעולמה 5 ימים לפני יום הולדתה ה-97.
אם אפרט את הקריירה הענפה של לנסברי הכתבה תהיה ארוכה מדי, אך בקצרה: לאורך שבעה עשורים כיכבה לנסברי בעשרות סרטים איקוניים, הראשון שבהם "אורות הגז" שעליו הייתה מועמדת לאוסקר. במרוצת השנים הועמדה לנסברי פעמיים נוספות לאוסקר על "תמונתו של דוריאן גריי" ו"השליח ממנצ'וריה", וב-2013 זכתה באוסקר לשם כבוד. מעריצי דיסני כנראה זוכרים אותה לטובה מתפקידהּ ב"המיטה המעופפת" ובתור גב' תיון מ"היפה והחיה" (תפקיד שעליו זכתה בגראמי) וכן על הופעתה, לאחרונה, כאשת הבלונים ב"מרי פופינס חוזרת".
אך עבור רבים לנסברי היא שם נרדף ל"רצח במשיכת קולמוס", סדרת הטלוויזיה המצליחה שבה כיכבה לנסברי לאורך כל 12 העונות (וארבעת הסרטים) ושעליה, בטקס האמי, הועמדה 12 שנים ברציפות בקטגוריית השחקנית הראשית, ואף יצאה עם ארבעה פסלוני גלובוס הזהב. ואם זה לא מספיק, לנסברי הייתה כוכבת ברודוויי וזכתה בחמישה פרסי טוני.
בקרוב נזכה להיפרד ממנה סופית עת יעלה "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", הוא תפקידה הקולנועי האחרון (ובו היא מגלמת את עצמה, נהדר).
טכנית פרארי הוא כן פריקוול לפורד נגד פרארי.
אולי יכסו גם את התקופה שמקבילה לסרט, וקצת אחר כך.
מישהו אי פעם השתמש במילה ׳קולמוס׳ שלא כדי להזכיר את הסדרה הזאת?
לא היה הרבה יותר פשוט לתרגם לרצח, היא כתבה? חוץ מזה שסנטה האלים כבר הופיע גם בפיוצ׳רמה וגם באבא אמריקאי כך שאין מה להרחיב את הרעיון הזה מעבר לזה.
קולמוס נמצאת בשימוש בעיקר בעיתונים
בדרך כלל כדי להגיד על משהו שנכתב במשיכת קולמוס, כשהכוונה שהוא נכתב בקלות (והרבה פעמים בקלות מדי, בלי להשקיע בו את המחשבה הדרושה).
וסנטה האלים הופיע עוד הרבה פעמים – האחרונה שאני ראיתי הייתה בפאטמן שבה מל גיבסון עושה עבודה ממש טובה (גם אם התסריט עצמו לא משהו).
הביטוי 'הרבה קולמוסים נשתברו' על הטיותיו השונות הוא ביטוי חביב מאוד
ממליץ בחום להשתמש כשאפשר
אתה לוקח שם עברי אייקוני
ושואל האם, בדיעבד, לא היה אפשר לתרגם אותו תרגום מילולי אחר?
זה משהו שעושים לפעמים בתרגומים חדשים שמנסים להיות מודרניים, לא?
בכל מקרה, "רצח, היא כתבה" נשמע לי עילג משום מה. לא בטוח אם זה נשמע כך גם באנגלית.
לא כל מה שאייקוני הוא גם בהכרח נכון. ע״ע אליס ועליסה.
(ל"ת)
בתרגום שמות של יצירות יש המון שיקולים מעבר למה נכון
זה גם שיווק של היצירה, ומה לעשות, "רצח במשיכת קולמוס" נשמע יותר טוב אז ולדעתי גם היום.
מה זה ״נכון״?
האם כל תרגום של שם יצירה לעברית נחשב ״נכון״ רק אם מדובר בתרגום ישיר ומילולי של המקור?
כי אם כן, וואו כמה שמות ״שגויים״ יש.
בהרבה מקרים, ובטח במקרה הזה, השם שנבחר נשמע הרבה יותר טוב בעברית מתרגום מילולי של המקור. ״רצח במשיכת קולמוס״ נשמע מסקרן ומיסתורי. ״רצח, היא כתבה״ נשמע עילג וקצת מטופש.
סתם דוגמא נוספת שעולה לי בראש, ״רצח כתוב היטב״ הרבה יותר מוצלח מ״סכינים בחוץ״ או איך שלא תתרגם Knives Out לעברית. יש מצב שעם הפיכת הסרט לפרנצ׳ייז השם יהפוך לפחות מייצג, כי בסרט הראשון הנרצח היה סופר, מה שלא יהיה נכון בסרטים הבאים… אבל באותה מידה יכול להיות שכלי הרצח העתידי לא יהיה קשור לסכינים. ברגע שזה כבר התקבע בתור שם המותג, זה פחות קריטי.
אני חושבת שיש גם הבדל בין שתי הדוגמאות שהבאת, כי אחת מהן היא תרגום שם של יצירה, והשני ״עיברות״ של שם של דמות (לא שעליסה זה שם הרבה יותר מקומי מאליס. היו כבר יכולים ללכת עד הסוף ולעשות אותה עליזה). פעם היה יותר נהוג לעברת שמות בתרגום לעברית, בעיקר ביצירות שפנו לילדים. אני באופן אישי שמחה שהנוהג הזה נזנח כי שם דמות זה השם שלה, והוא לא משתנה רק בגלל שהיא מדברת בשפה אחרת, כמו שהשם שלי לא השתנה כשעברתי מישראל לגרמניה.
טוב, ברור שאני אישית הייתי מתרגם את Knives Out ל״השיר השישי באמנזיאק של רדיוהד״.
מסכים שרצח במשיכת קולמוס נשמע יותר יפה מרצח, היא כתבה, אבל לא צריך לתרגם יפה, צריך לתרגם נכון. אף אחד לא משתמש במילה ׳קולמוס׳ בחיי היומיום שלו ורוב האנשים גם לא מבינים אותה אינואטיבית בלי לחפש במילון. אם ללכת לדוגמה של אחת הסופרות האהובות/שנואות בעין הדג הרי שלא קשה להבחין שכמעיין המתגבר ומרד הנפילים הם שמות מבלבלים ואין לקורא העברי שום דרך להבין בעצמו ששמות הספרים המקוריים הם ראש המעיין ואטלס משך בכתפיו בלי לבדוק את שם הספר באנגלית בעמודים הראשונים וללא וויקיפדיה. ישראלי שלא מכיר או לא זוכר את השם באנגלית יתקשה לדבר עליה כשהוא מדבר באנגלית וייאלץ להעביר לצד השני באופן הרבה יותר מסורבל שמדובר בסדרה ההיא עם אנג׳לה לנסברי. זה לא מקרה כמו תשובה ושאלה שהוא שם מאוד משעמם והתרגום העברי לשם הספר, נער החידות ממומביי, מעביר הרבה יותר טוב את התחושה הכללית; אלא שכאן שני השמות, המקורי והמתורגם, כוללים את המילה ׳רצח׳ בתוכם ולכן מסקרנים מספיק, אלא שהתרגום מתגבה שלא לצורך.
אבל אתה הולך שני צעדים קדימה
אם מטרת התרגום היא תקשורת בין אנשים שמדברים בשפות שונות, אתה צודק. אבל זו לא המטרה העיקרית במתן שמות לסרטים/ספרים. שם המטרה העיקרית היא קודם כל שיווקית. המטרה היא קודם כל למכור את זה לקהל הפוטנציאלי.
למי שנותן את השם לסרט/ספר לא אכפת אם מי שקורא את הספר יוכל לדבר עליו עם החבר דובר האנגלית שלו. אכפת לו אם הוא יקנה את הספר מלכתחילה. (ומרד הנפילים זה שם די גרוע לספר בלי קשר לתרגום המילולי).
רצח, היא כתבה – זה שם שיעבוד מעולה עם הקהל של היום. אבל אני לא חושבת שזה מסוג התרגומים שהיה עובד עם הקהל של 1984. נראה לי שבאותה תקופה חיפשו דווקא את התחכום, בטח כשחושבים על זה שהתרגום נעשה בטלויזיה הציבורית שמנסה להפוך את עצמה לBBC.
"רצח, היא כתבה" זה שם שנשמע רע גם היום
זה נשמע כמו אנגלית כתובה בעברית.
זה כמו שהמשפט הראשון בתנ״ך בתרגום לאנגלית
תמיד נפתח ב״In the beginning God created” ולא ב״In the beginning created God”. וכן, המטרה הראשונית של תרגום שמות היא קודם כל למכור ולסקרן ורק אחר כך להיות מדויקים אם בכלל ולכן גם רוב שמות הסרטים והסדרות המתורגמים לעברית מתורגמים גרוע או לא מתורגמים בכלל (וכשהם כבר כן מתורגמים כמו שצריך אז הישראלים מתעקשים לקרוא להם סימפסונז, פרנדז ופמילי גאי.)
אגב גם באנגלית Murder, She Wrote נשמע לא משהו. אנחנו פשוט כבר רגילים לשם הזה כל כך הרבה שנים.
(ל"ת)
הסיכום המוחלט של הדיון מבחינתי.
(ל"ת)
מהמקרים הנדירים שהשם בעברית יותר טוב מאשר באנגלית בעיני
יחד עם הכל בראש ועד עצם היום הזה.
*הקול בראש
(ל"ת)
כשהרעיון של השם הוא שתקרא אותו בשני המובנים
כפל משמעות בשם העברי כשבמקור אין שום כפל משמעות והשם הוא הרבה יותר סתמי, זאת דוגמא נדירה לשם עברי שמתעלה על השם המקורי.
כן כן
אין לי מושג מה קרה לי שכתבתי את זה ככה, קצת מסטולה. כמובן שכל הרעיון הוא כפל המשמעות.
תרגום "מילולי" לknives out
(כלומר, תרגום של ביטוי לביטוי דומה בשמשמעות) הוא "שעיר(ה) לעזאזל" או "לחפש בפינה" או "מלחמת הכל בכל", כי משמעות הביטוי knives out (for someone) היא שמוכנים להאשים אדם במשהו בין אם הוא אשם ובין אם לא, או למצוא כל תירוץ שהוא לבקר אדם בחומרה, ומחפשים להעניש במידת חומרה שלא הולמת את הטעות/פעולה. לחלופין, the knives are out אומר שעוינות מרומזת הפכה לגלויה, ובהקשרים מסויימים יכול לומר שכמה צדדים עונים את כל האחרים (ולא משתפים פעולה עם אף אחד מהם).
היה אפשר לקרוא לסרט "משחיזים סכינים" כדי לשמור על איזושהי דו משמעות, אבל בסופו של דבר, זה שם שהוא (כמו שתרגומון היה קובע, לעתים,) בלתי תרגים. או לכל הפחות, צריך לבחור באיזו מהמשמעויות שהוא מרמז עליהן בוחרים.
(בדומה לThe drawing of the dark של טים פאוארס שתורגם ל"מזיגת הכהה" ובכך נבחר שם שמתייחס לבירה שבספר ולא לציור שמוזכר בו או למצור הסוגר על העיר).
לא, זה לא ״תרגום מילולי״
כי תרגום מילולי (Literal translation) הוא בדיוק התרגום שמחפש לתרגם מילה במילה ולא מתייחס לכפל משמעויות, ביטויים וכד׳. אם אתה מחפש להעביר משמעות או תוכן שאינו מפורש, אתה מבצע תרגום תכני או פרשני, לא תרגום מילולי.
ההודעה המקורית עסקה בתרגום מילולי של שמות סרטים מאנגלית, לכן הבאתי דוגמה לתרגום מילולי שמאבד את המשמעות הכפולה/מרובה של הביטוי המקורי. זה בדיוק חלק מהנקודה שניסיתי להעביר.
החדשות על הסרט שמצולם בחיפה הן וואו
אני טועה או שזה הסרט היקר בהיסטוריה שצולם בארץ?
מעניין מאד יהיה לראות רוחב הפקה כזה בעיר ישראלית.
אתה טועה ובגדול
רמבו 3 הצטלם פה עם תקציב של 60 מיליון דולר פלוס בסוף שנות השמונים.
למעשה, באותו הזמן היה מדובר בסרט היקר בהיסטוריה בערך דולרי מוחלט!
כשחושבים על זה, ישראל נשמעת מקום אידיאלי לצילומי סרטי פעולה באותה תקופה.
שפע נופים במרחק קצר, גיוון אתני ולינגוויסטי, המון כלי נשק מכל הסוגים, מדינה לא יקרה (אז!) ואפילו תרומה למפעל הציוני.
אולם, אחת הסיבות שההפקה של רמבו הייתה כה יקרה היא כי הילידים הישראלים שחטו את המפיקים במחירים.
השמועה התפשטה בהוליווד בקרוב, וכתוצאה מכך הדירו המפיקים את רגליהם בעשורים שחלפו.
רמבו 3 לא צולם *רק* בישראל
ובכל מקרה, זה פספוס של חלק מהנקודה: הסיפור של הסרט לא התרחש בישראל, היא רק היתה לוקיישן צילומים.
בוליווד היא תעשיית הקולנוע הגדולה בעולם? מעניין.
ואני כולה עברתי לחיפה לפני חמישה ימים וכבר התברכה העיר ברצף בשורות טובות (כולל הניצחון על יובנטוס).
ועצוב לי על קולטריין ולנסברי (אותה אני מכיר הכי טוב מההצגה של 'סוויני טוד'). וקצת חבל לי שראיתי כל כך מעט מהיצירה שלהם.
למה הבימוי בפרסומת התיירותית מזגזג בין ה-'טוב!' ל-'חובבני' כל כך הרבה פעמים בכל כך מעט זמן?
ולהגיד 'ליאם ניסן' המון פעמים ברצף לא מאתגר דווקא.
קרא שוב את המילה שרם ביקש לחזור עליה.
(ל"ת)
או! זה כבר יותר כיף
(ל"ת)
עוד בנושא פרידות מאגדות
השחקנית לואיז פלטשר, המוכרת בתור האחות מ'קן הקוקיה', נפטרה לאחרונה. אני חושב שזהו התפקיד היחיד שלה שראיתי, אבל היא בהחלט ביצעה שם את תפקיד "מלכת הקרח" שלה לשלמות, ובנוסף היא הפעם הראשונה שנתקלתי במושג CODA.
אם מישהו יודע להמליץ על תפקידים אחרים שלה, אשמח לשמוע.
כלומר, יש את התפקיד המתמשך המוכר שלה
https://www.youtube.com/watch?v=UJQqCQjfO2U
שתי הערות היסטוריות:
לגבי הסרט על מריו – זה לא סרט האנימציה הראשון על הדמות: בשנת 1986, יצא סרט אנימה באורך מלא על מריו ולואיג'י – הצוות שמאחורי הסרט הזה דווקא מתהדר בכמה קרדיטים מרשימים, אבל הסרט עצמו מחורבן. למי שממש רוצה לחזות בפלא:
https://www.youtube.com/watch?v=xWUHkOyhR-M
איפשהו במהלך הסרט תראו דמות שמזכירה קצת את הזקן מ-"היה היה". ככל הנראה מורשת של אנימטורים שעבדו על הסדרה ההיא לפני שהם עבדו על הסרט הזה.
לגבי הסרט ההודי בחיפה – זה כנראה סרט המשך! כבר היה סרט על מעללי הגבורה בדרום ארצנו במהלך מלחמת העולם הראשונה, הפעם של גדוד הפרשים האוסטרלי:
https://www.imdb.com/title/tt0093416/?ref_=tt_trv_trv
זה לא היה סוף סיפור האהבה בין הבמאי סיימון וינסר לפלשתינה-א"י. כמה שנים אחרי שהסרט הזה יצא, הוא שילב קטעים מתוכו בפרק שהוא ביים בסדרה "הרפתקאות אינדיאנה ג'ונס הצעיר" שבו אינדי, בסיוע מרגלת שעובדת במסווה של רקדנית בטן (בגילומה של קתרין זטה-ג'ונס הצעירה) עוזר לגדוד הפרשים הנ"ל בעת כיבוש העיר באר שבע באותה מלחמה. על התסריט של הפרק ההוא היה חתום פרנק דרבאונט, שכמה שנים אחר-כך ביים את יצירת המופת "חומות של תקווה".
…רק שאת הסרט ההוא וינסר לא צילם בישראל, אלא במדבריות אוסטרליה מולדתו, שגילמו את הנגב. הפרק, כאמור, שילב בין צילומים מהסרט ההוא לבין צילומים מ-"באר שבע" שצולמו, אעפס, בטורקיה. נו, לפחות ההודים עושים לנו כבוד.
אכן ליאם ניסן היה הברקה גאונית בסדרה.
סדרה מצויינת, עונה אחרונה נהדרת וליאם ניסן עשה לי את היום כשהוא הפציע פתאום על המסך.😄
אולי הסיבה לקאסט הלא נוצץ אצל בראנה היא הסיפור?
הוא נחשב לחומר מאוד חלש של כריסטי, ויש מצב שפשוט לא ממש התלהבו מהרעיון.
למי שרוצה להרגיש זקן - אוסף עטיפות לקלטות וידאו ישראליות
https://www.youtube.com/watch?v=b2oJxp4vHTg
מעבר לעטיפות, שיחזרו את המוזיקות המקוריות של האזהרות, מה שגרם לי להתקף פוסט-טראומה קשה באמצע היום.
סחטיין למי שהצליח לשמור על עטיפות של קלטות במצב הזה
בספריות שהמשפחה שלי היתה מנויה בהן העטיפות תמיד היו דהויות ומתפוררות.
אני מאמין שהוא תיקן הרבה מזה במחשב לסרטון
אגב תוהה אם אני היחיד שעשה את זה והיה פיראט כבר אז, או שיש פה עוד:
סרטים שלקחתי מהספריה ואהבתי לא רק העתקתי לקלטת משלי, אלא גם סרקתי את העטיפה והדפסתי, ובשנים האחרונות של הקלטות כשכבר היה פוטושופ בסיסי מחקתי פגמים.
ללא ספק השקעת יותר ממני
בימי ה-DVD המוקדמים נהגתי לצרוב סרטים וסדרות שאהבתי ולהכין "עטיפה" לקופסת הדיסקים עם וורד ארט ומספריים.
מן הסתם המשכתי עם זה לימי ה-DVD
אבל בגלל שאני אגרן ודיסקים אפשר לשמור בערימות, התחלתי פשוט לשמור כמעט כל סרט שלקחתי מהספרייה, אבל בתיקי דיסקים גדולים ורק בודדים זכו לכבוד של קופסא ועטיפה.
בקלטות אין כמעט הבדל במיקום לאחסון בין הקרטון האוטומטי לפלסטיק המלא עם העטיפה, אז הייתי מדפיס הרבה יותר.
שלום, אשמח לפרטים על "טיטי חבר מכוכב אחר"
(ל"ת)
עוד מצטרפים חדשים למארוול
על פי השמועות האחרונות:
סשה ברון כהן הולך לשחק את הנבל שכולנו ציפינו לו – מפיסטו! עוד מימי וונדה וויז'ון הוא נרמז וצפו להם תיאוריות שמקורן בקומיקס. אז סוף סוף הוא מגיע ב'איירון הארט' סדרה בהפקת ראיין קוגלר. בבסיס הסיפור המדע נגד הכישוף.
יאיא עבדול הולך לשחק את וונדר-מן בסדרה באותו שם בייצור משולב של דסטין, במאי שנאג-צ'י. אפרופו וונדה הוא פוטנציאל המאהב שלה. בקומיקס לפחות הסיבה שוויז'ון בקטע של וונדה כי הוא מבוסס על המוח של וונדר-מן, שגם בקטע שלה. אז יש כאן פוטנציאל למשולש רומנטי עם וויז'ון הלבן במיקס.
(חייב לומר שהסקס אפיל של גברברי מארוול רק עולה, עם יותר ליהוקים של הגיל השני ואפילו השלישי, עם יותר בלי חולצה ויותר בכושר. נאמור שים עליך איזה כנף קסקס משהו😅)
אפרופו מכשפות וגברברים, אגת'א הארקנס: ברית הכאוס. סוף סוף שמועות ראשונות שוויקאן והאלקלינג יופיעו בסדרה. הזוג הגיי הכי פופולרי בקומיקס. בהנחה וזה נכון, אז כבר תחיל להבנות כאן סדר סיפורי. מפיסטו מופיע באיירון הארט ואז מתבקש שייקח חלק באגת'א הרקנס, מעורב עם הילדים בואו אין סיכוי שוונדה לא חוזרת לחיים בסדרה הזו להציל את הילדים שלה מהקבר! קובן הכאוס נו באמת הכול מוביל לשם אז זה סוג של וונדוויז'ון חלק 2 ואז ממשיכים לסדרה של וונדר-מן שזה יהיה סוג של וונדוויז'ון חלק 3 לא ברור אם הילדים יהיו שם אבל משולש אהבה כן. אפשר לומר וונדה-מן הגברים של וונדה;) ולבסוף ממשיכים ליאנג אוונג'רס, שלפי זה לא יגיעו אלינו לפני 2024 2025. אולי הם קיבלו את הדייט החדש של האוונג'רס 5 או שהם הסרט ללא שם שנדחה. שגם הוא בעצמו יכול להיות וונדוויז'ון חלק 4 בחוברת שנקראת מסע הצלב של הילדים עם ביג מאמא וכל הילדים של מארוול
אגב קניתי כרטיסים לבלאק פנתר וואקנדה פוראבר, מקווה שפעם שלישית גלידה והפעם קווין פייגי יסיים את הפייז 4 בצורה חזקה.
הרבה לפני נאמור היה לנו את דראקס
שהפעם היחידה שראינו אותו לובש חולצה הייתה בהלוויה של טוני סטארק (זה עדיין נחשב ספויילר שצריך להסתיר?).
אז נכון, הוא לא ממש אנושי, אבל די קרוב לאנושי (אני לא אגיד, לדוגמא, על גרוט שהוא דמות מארוול שהולכת תמיד בעירום, כי נו באמת. אבל דראקס די נראה בן אדם + קעקועים משונים על הגוף ועור בצבע שלא קיים פה).
טכנית כן אבל חייב לומר שזה לא כל כך עובר
או שרק אני לא מצאתי אותו מושך. הוא צבוע מוזר, אימבסיל ומתנהג חרא לכולם. אני יכול לומר שהוא אחד הדמויות השנואות עליי במארוול🤷🏽♂️
אם זה עוזר, גם דייב באטיסטה שונא את הדמות…
(ל"ת)
יש דמות לא מעפנה בסרטי שומרי הגלקסיה? חוץ מיונדו שהוא די אחלה.
(ל"ת)
הדמויות בשומרי הגלקסיה יהיו אהובות על מי שאוהב את הסגנון הזה של ג׳יימס גאן ושנואות על מי שלא אוהב
אני אישית בהחלט אוהב את שומרי הגלקסיה ועל כן אני גם בהחלט מתחבר לחבורת הגיבורים הזאת (במיוחד לנביולה, שהקשת הסיפורית שנתנו לה, החל משומרי הגלקסיה ועד לאנדגיים, היא מרתקת. היא אחת הדמויות במארוול שעוברת את התהליך המשמעותי ביותר מסרט לסרט).
לעומת זאת, את הסגנון של טאיקה וואיטיטי במארוול אני ממש לא אוהב, ועל כן אני גם לא מתחבר לדמויות שבסרטים שלו. אפילו ת׳ור, שהוא דמות שאני די מחבב, הופך לדמות שאני די לא אוהב בסרטים של וואיטיטי.
כך שנראה שמדובר פה על סגנון אישי שהבמאי מביא איתו לדמויות. מי שלא מתחבר לסטייל שהבמאי מביא איתו, גם לא יתחבר לדמויות. (זה כמובן לא קורה עם כל במאי, אלא בעיקר עם במאי בעל חזון ספציפי ואופי ספציפי שהוא מביא איתו לדמיות שלו. במארוול מדובר פחות או יותר על שני הבמאים האלה בלבד, אולי גם קלואי ז׳או)
לא בהכרח
כלומר כן, לכל במאי יש גם את הסגנון שלו, אבל יש גם הבדלים ברמת הסרט. "שומרי הגלקסיה" הראשון הוא עדיין הסרט האהוב עלי ב-MCU. הוא כיפי, הוא צבעוני, יש לו פסקול טוב וכן נחמד לבלות עם הדמויות האלו. לעומת זאת, ההמשך שלו הוא ברבעון התחתון של היקום הזה. לא רק שהוא לא עבד עבורי באופן כללי, דראקס ספציפית הפך מדמות חביבה ומשעשעת בראשון לדמות בלתי-נסבלת בשני. אני מקווה שהסרט השלישי יצליח לחזור לרמה של הראשון.
את האמת אני לא מאמין ששומרי הגלקסיה 3 יהיה כזה טוב
ג'יימס גאן נראה לי יותר מומחה בלהעביר פיתוח דמויות בסדרות כמו פיס מייקר, הוא היה הרבה יותר טוב מיחידת המתאבדים שלא סבלתי, ככה שאני לא מצפה לכלום מלבד זה שכנראה יהרגו את דארקס שזה מעולה.
יותר מעניין אותי מה קורה עם המארווליות. לפי הדיווחים, אחרי שומרי הגלקסיה ות'ור, זה הולך להיות הסרט קומדיה המטופש הבא בקוסמוס, רק הפעם עם נשים בעיקר. אם שומרי הגלקסיה היה קומדיה ש… אני לא יודע להגדיר בדיוק מה זה, (אשמח לעזרה באמת אין לי מושג למה ג'יימס גאן מכוון שם) ות'ור הוא יותר קומדיה של סדרה מצויירת/SNL אז לפי מה שקראתי המארווליות יהיו סוג של קומדיית אנימה, בסגנון סיילר מון. אני הצהובה, אני הכחולה ואני הורודה. זה אומר שיש לניה דקוסטה בייציות ממש גדולות והיא צריכה להיות ממש אמיצה לקחת דמויות שלא התקבלו טוב בקהל, קפטן מארוול ומיס מארוול ושלישית שהיא דווקא סבבה, מוניקה רמבו ולבנות אינסבל נשים, שעד עכשיו לא בדיוק צלח בפרנצ'ייזים, לשים אותם בקומדיה קשוחה לביצוע של אנימה ולצלוח את כל זה במארוול אחרי שקיבלנו את שי-האלק ואחרי שהקומדיה של ת'ור לא התקבלה בדיוק טוב. לא חדש במארוול קומדיה אבל מסקרן אותי הסגנון שהם בחרו לסרט הזה. הלוואי וזה יהיה סרט כתוב טוב ומצחיק🙏🏽
מיס מארוול דמות שלא התקבלה טוב בקהל?
כדמות היא התקבלה היטב. זאת הסדרה הבעייתית שעטפה אותה שלא נתנה להמריא, אבל הדמות עצמה אהובה מאד וטוב לדעת שהיא תהיה בסרט הזה.
קפטן מארוול הרוויח למעלה מ-1.12 מיליארד
מדובר במקום השני ברווחים בין סרטי הסולו הראשונים לדמות חדשה במארוול (ואולי גם המקום הראשון, מאחר והפנתר השחור לא בדיוק היה הסרט הראשון של הפנתר השחור וההצלחה שלו נבעה לא מעט מההצלחה של הדמות בקפטן אמריקה מלחמת האזרחים).
כך שנראה לי שהקהל דווקא אוהב את קפטן מארוול, כך שלא ברור לי מאיפה הטענה שהיא לא התקבלה טוב.
לגבי מיס מארוול, ניתן לראות בימד״ב שיש הרבה ששונאים את הסדרה מאוד, אבל במקביל גם הרבה שמעריצים בטירוף את הסדרה.
בחישוב הכולל זה יוצא ממוצע של 6.2 שזה נוטה לכיוון החיובי.
בעגבניות הציון הוא בכלל 80% חיובי, שזה מצוין.
אם כבר, אז דווקא לגבי מוניקה רמבו קשה לדעת אם הקהל אוהב אותה, מאחר והיא דמות משנית בסדרה בה היא מופיעה.
קשה לדעת האם אלה שאוהבים / לא אוהבים את וונדה-ויז׳ן מחזיקים באותה הדעה כלפי מוניקה רמבו.
אגב, דעתי האישית היא שמיס מארוול היא הדמות הטובה ביותר מהשלושה והייתי שמח אם היא תקבל את הפוקוס הגדול יותר בסרט של המארווליות (למרות שסביר להניח שהפוקוס הגדול יותר יהיה על קפטן מארוול, מאחר והיא הוותיקה מהשלושה וגם היחידה שכבר כיכבה בסרט משלה).
יש לי הרגשה שהתגובות על קפטן מארוול
הן חלק למה שהפך את הענקה הירוקה למוצר הפגום שהוא.
כמובן
התגובות ל"קפטן מארוול", החל מההכרזה על הסרט, אפשרו לצפות במדויק את התגובות ל"שי-האלק" מאותו קהל.
אני מסכים עם שניכם
אכן התגובות המיזוגניות הקיצוניות שהיו למארוול חזרו גם בענקית.
היוצרות ציפו שזה יגיע ושילבו תגובות מוכנות מראש בתוך הסדרה.
מהצד השני, המוכנות/הרגשת חסינות הזו לביקורת יצרה זחיחות שהביאה בתורה לכך שהסדרה יותר מציינת נושאים חשובים מאשר עוסקת בהם.
נבולה היא אחת הדמויות הנשיות הטובות בMCU
היא דוגמה שאפשר לעשות דמות נשית ארסית אפילו שתתקבל טוב. כי קרן גלן עושה אותה באפס מאמץ והיא יוצאת ממש מגניבה. קצת התבאסתי שאפילו לא נתנו לה קצת יותר ארק בסאגת האינפיניטי, ספציפית מהקומיקס, החלק שהיא אוחזת בכוח הכפפה ומחזירה לעצמה את הגוף האנושי עם שיער שופע והקונפליקט שלה האם לוותר על החלום הזה ולוותר על הכוח שברשותה. כמובן פחדו שזה יגנוב מהארק של ה6 אוונג'רס ועדיין מקווה שמתישהו זה יעלה, כי זה גם סיפור מצויין וגם קרן גלן כחולה עם שיער זה יהיה אחת המראות היפים במארוול.
מסכים גם נבולה אחלה.
הבעיה שהחבורה העיקרית (פלוס מאנטיס) די מבאסת ויוצא שהדמויות הכיפיות/ מעניינות/ מרעננות בסרטים האלה הם כל מיני דמויות משנה. החבורה הראשית נוראית, המיוחד פראט הבלתי, גאמורה חסרת האופי (וכמובן שלאישה ביבורה יביאו הכי פחות פאנצליינים, הרי נשים לא יכולות להצחיק), ראקט הילדותי ומעיק וכו.
סורי אבל לתת לדמות נשית קונפליקט בין שיער יפה לכוח זה רע. כי לנשים אין דבר יותר חשוב משיער, גם במחיר כוח עצום. אתה רואה את מארוול שמים את תור מתלבט בין כוח לגלאח כסאח?
(ל"ת)
אין לי מושג מי זה מפיסטו חחח נשמע כמו איזה רוטב
(ל"ת)
עוד סרט אנימה הולך להגיע ממש עוד מעט לקולנוע
וזה ״דורימון תמיד לצדך 2״.
מה שמעניין הוא שהסרט כבר עלה (ביחד עם הסרט הראשון בסדרה) לנטפליקס לפני כמה חודשים והוא עדיין זמין שם ובתרגום לעברית.
יס פלאנט מנסים לבדל את זה ע״י כך שהם לא מאמצים את השם בעברית שנטפליקס נתנו, אלא קוראים לזה ״סטנד ביי מי 2״ (מי, למען השם, חושב שזה שם יותר טוב?!).
בשורה התחתונה מדובר בעלייה לקולנוע של סרט שכבר זמין בנטפליקס בארץ, כך שזה קצת מוזר.
מעניין אם זה יעלה גם ביפנית או רק בדיבוב כמו הסרט שמוקרן כרגע של דורימון.
טריילר ראשון לספיישל החגים של שומרי הגלקסיה
מודה, אני קצת מאוכזב.
קודם כל, מה הקטע לעשות שומרי הגלקסיה בכדור הארץ? זה לא נראה לי מה שאנשים מצפים מתוצר של חבורת שומרי הגלקסיה.
שנית, זה נראה יותר מדי ״ספיישל טלויזיה לחג המולד״ ברמה שקשה לי להבין איך זה ישתלב רשמית ביקום הקולנועי של מארוול.
חוץ מזה שזה לא נראה מי יודע מה מעניין.
בעצם יש דבר אחד מעניין וטוב בטריילר, והוא קווין בייקון.
מעניין לראות איך פיטר קוויל יתנהג ליד מי שהוא עצמו הגדיר אותו כגיבור ילדותו.
השלב הבא, להביא את דיויד הסלהוף (ואני מתכוון באמת לדיויד הסלהוף ולא לאבא של פיטר שמתחזה להסלהוף).
אבל… זה ספיישל לחג המולד
זה לא היה ברור שזה ייראה כמו ספיישל לחג המולד? זה בדיוק איך שזה אמור להיראות.
אני חושבת שאם לא רוצים להתאכזב ממשהו, רצוי לתאם ציפיות, אבל במקרה הזה הטריילר מתאים בדיוק למה שהובטח. ספיישל חג מולד של שומרי הגלקסיה? צ׳ק.
באופן אישי אני דווקא ממש מצפה לראות את הגארדיאנס בכדור הארץ, כי זה משהו שלא ממש קיבלנו עד כה בסרטים שלהם, וזה יכול ליצור אינטראקציות משעשעות למדי.
אהבתי כל מה שראיתי עד כה.
אני אכן ציפיתי לספיישל חג המולד
אבל בצורה שיותר תתאים למשהו שצריך להיות חלק מה-MCU באופן קאנוני.
ופה זה הרגיש יותר מדי ״ספיישל חג המולד״ ברמה מוגזמת שמקשה עלי לקבל את זה כחלק מהקאנון הרשמי של ה-MCU.
אתה מעדיף איווקים?
(ל"ת)
חיברו סביר לדעתי (על פי הטריילר)
חבר צוות מדוכא כי איבד דמות שקרובה אליו, הם רוצים לעודד אותו, אזי לוקחים אותו לעולם הבית שלו, לחגיגה דתית שמחה ומשמעותית ואפילו לפגוש דמות שחשובה בשבילו.
במקרה אתה מכיר את עולם הבית הזה ואת החגיגה.
וזה מתרחש בכדור הארץ כדי לחסוך תקציב על ה-CGI.
(ל"ת)
איפה מדברים על זה שג׳יימס גאן הוכרז
כפחות או יותר קווין פייגי של DC?
חדשות די משמעותיות, הייתי אומרת. נשמע שזו בהחלט לא רק משרה מנהלתית (CEO של התאגיד שינהל את תכני DC בקולנוע, טלוויזיה ואנימציה), אלא גם תפקיד עם המון אימפקט קריאייטיבי.
בתור מי שמאוד אוהבת את כל התוכן שלו שראיתי עד כה, וחושבת שיש לו חזון מאוד ברור ושהוא אדם מצויין לתפקיד כזה, זה בעיקר מבאס אותי שלפחות בשנים הקרובות הוא לא יעבוד יותר עבור מארוול.
זה נכון שהוא אמר עוד לפני שגארדיאנס 3 יהיה הסרט האחרון שלהם (שהוא מביים/יוצר), אבל קיוויתי שהוא ימשיך להשפיע וליצור ב-MCU.
נשמע לי כמו בחירה מאוד נכונה עבור DC, ומקווה שלא הפסד גדול מדי עבור מארוול.
נ.ב. לשם הדיוק
הוא חולק את התפקיד עם פיטר סאפרן, שהוא המפיק של שאזם בין היתר, אבל לפי מה שנאמר בפרסומים השונים גאן יהיה אחראי על הצד היצירתי יותר, בעוד שסאפרן יהיה אמון על הפקה, תקצוב וכד׳.
וגם זה מהלך הגיוני בהחלט
שאזאם נהנה מערכי הפקה ברמה של מארוול לכל דבר ועניין.
לא כל סרט שלהם מרגיש עם ערכי הפקה איכותיים כמו שאזאם, ויעיד על כך בלאק אדם שלפי הרבה מהמבקרים (ולמען האמת גם לפי מה שרואים בטריילרים) נראה כמו סרט עם ערכי הפקה של שנות ה-2000 המוקדמות.
אתה בטוח?
ראיתי את הסרט כמה וכמה פעמים ולא זכור לי שראיתי דבר כזה.
לי הסרט זכור כסרט ברמה גבוהה.
ותסתכל מה הולך עכשיו עם בלאק אדם ותסכים איתי שיש סרטים בדיסי עם ערכי הפקה נמוכים פי כמה וכמה וכמה משאזאם, כך שבשביל אולפן כמו DC שאזאם דווקא מייצג את ערכי ההפקה היותר גבוהים באולפן.
הפריים היה שם
בוודאות, אבל בנוגע לכל השאר – יכול להיות שאתה צודק. זה רק רושם שהתקבע אצלי בזכרון.
בכל מקרה את בלאק אדם עוד לא ראיתי, ול-DC היו באמת נקודות שפל גרועות הרבה יותר. (אפילו סרט שאיכשהו נחשב בסדר כמו אקוומן, הוא פשוט אשפה מבחינת אפקטים)
לדעתי זה מסתדר טוב
במארוול יש שפע של במאים טובים, כך שהם יכולים להסתדר גם בלי ג׳יימס גאן.
בנוסף, מארוול כל כך מצליחים שלא תהיה להם בעייה להביא במאים מצליחים ומוצלחים חדשים לאולפן.
דיסי, לעומת זאת, במחסור בולט בבמאים טובים ובעלי חזון, מה גם שאין להם איזה קווין פייגי שיכול להפוך כמעט כל מוצר להצלחה, כך שנראה לי שהם זקוקים יותר לגאן.
סך הכל הוא הולך להוציא ספיישל חג מולד של שומרי הגלקסיה ממש בקרוב וסרט שלישי לשומרי הגלקסיה שיסגור את הטרילוגיה ב-2023, כך שהוא עדיין לא סיים עם מארוול ועוד צפוייה לנו פינאלה שבתקווה תהיה מוצלחת וטובה.
בכל מקרה, אני לא דואג למארוול, הם עוד ימצאו מישהו שיהווה תחליף ראוי, אבל מבחינתי מה שחשוב הוא שיש מצב ש-DC סוף סוף יעלו על הגל ויצליחו להיות אולפן מצליח לצד מארוול.
מגניב
אמנם גאן עשה ואינשאללה יעשה אחלה דברים במארוול אבל הוא גם צריך לעבוד תחת הכללים של מארוול/פייגי.
עד כה נראה ש-DC נותנים לו יותר חופש יצירתי ואני מקווה ומאמין שהקו הזה ימשיך גם עכשיו(אחרת מה הפואנטה).
עוד אני מקווה שהוא ימשיך עם הכיוון של "יקום ספורדי" שבו הסרטים עומדים בפני עצמם ומידי פעם נותנים כיף ליקום הרחב. התעסקות כרונית בהמשכיות כבר יש לנו במארוול ואם נאמר את האמת, גם בחומר המקור(במארוול ו-DC כאחד) הסיפורים המצטיינים נוטים להיות אלה שעומדים בפני עצמם ולא אלה ששקועים בהמשכיות של היקום.
רק בבקשה שלא יהפוך את דיסי לאולפן שבו כל הסרטים מופרעים כמו מה שהוא ביים עד כה בדיסי
לא כל סרט אמור להיות כמו יחידת המתאבדים, ובכלל לא כל סרט צריך להיות בדירוג R.
אני מבין שסרטי ה-R הם הדרך של דיסי להתנתק ממארוול, אבל הם יאבדו קהל רב אם יחליטו להתמקד רק בסרטים שכאלה.
צריך גם להזכיר שיחידת המתאבדים עשה פחות מ-170 מיליון ואפילו לא עקף את התקציב, כך שלא נראה שיש הרבה קהל לג׳יימס גאן המשוחרר.
זה היה אחד מהסרטים היותר נצפים ב-HBO MAX
ואם אני לא טועה, הסרט הכי מוסטרם של דיסי בכללי. הוא יצא לסטרימינג ביום שיצא לקולנוע.
בדיוק
להתעלם מסטטוס השחרור לסטרימינג של סרטים שיצאו במה שנקרא – Day and date, כלומר באותו זמן לקולנוע ולסטרימינג, מרגיש לי קצת לא הגון. יש הבדל עצום בין הפוטנציאל הרווחי של סרט שיוצא לקולנוע עם חלון בלעדיות של חודשים, לעומת סרט שזמין מיד בסטרימינג.
קצת כמו לצטט נתוני קופות של סרטים שיצאו בשיא הקורונה ולהשוות אותם לסרטים שיוצאים היום (ראיתי לא מעט מזה מאנשים שניסו להראות כמה בלאק אדם מצליח והשתמשו לצורך כך בנתונים של סרטים שיצאו כשאנשים אשכרה פחדו ללכת לקולנוע).
מודה ששכחתי מהנתון הזה
אני צריך להזכיר לעצמי שכל סרט של וורנר מ-2021 יצא לסטרימינג במקביל ליציאה לקולנוע.
באמת שהספקתי לשכוח את זה.
הוא עשה את שומרי הגלקסיה, לא חושב שהוא אלרגי לPG-13
(ל"ת)
הגבתי לגבי הטענה שבמארוול הוא לא היה משוחרר לעשות כרצונו, בשונה מ-DC שנתנו לו להתפרע
וכשהוא מתפרע, אז הוא מגיע למחוזות ה-R, בזה אין ספק.
כך שכל מה שאמרתי זה שאני מקווה שלמרות שהשליטה היצירתית הולכת להיות בידיים שלו, שבכל זאת לא יהפוך את דיסי למקום שיש בו רק סרטים מופרעים בדירוג R.
וורנר לא ירשו לאף במאי להשליט את הסגנון שלו.
טוד פיליפס, מאט ריבס, כריסטופר נולאן, קלינט איסטווד וסטנלי קובריק אומרים ״היי״.
וורנר תפקדו ועדיין מתפקדים כבית סביר לבמאים. אפילו זאק סניידר קיבל מהם רצועה ארוכה במיוחד, אבל בטוטאל הסרטים שלו פשוט לא היו כאלה מצליחים בשביל להמשיך. אבל כשהוא היה שם? עשה מה שהוא רצה, פחות או יותר.
על סרטים של אחרים?
(ל"ת)
למה של אחרים? של עצמם.
(ל"ת)
נראה לי שיש כאן חוסר הבנה
אונליין לא אמרה "בוורנר אין לבמאים מקום להביע את עצמם" אלא אמרה "וורנר לא לקחה את ג'יימס גאן כדי שיגרום לכל הבמאים שעובדים תחתם לעשות סרטים שנראים ונשמעים כמו סרטי ג'יימס גאן".
בדיוק
ואמרתי את זה *בגלל* החירות לבמאים בוורנר.
הבנתי :)
(ל"ת)
לא דיברתי על R
אמנם זה חלק בולט וכיפי מאוד ביחידת המתאבדים של גאן אבל לחופש היצירתי שלו בסרט יש עוד פנים מלבד פיצוץ פנים של שחקנים מפורסמים.
ראיתי פוסטרים של יום הקולנוע ב3/11 , שמעתם על זה משהן?
(ל"ת)