1. נפתח עם טריילר ל"הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח".
אז אני מבין שיש לנו עכשיו בעיה עם השם העברי של הסרט.
2. סרטון ויראלי בטיקטוק שאני רואה בלופים כבר שבוע: מה אנשים חושבים ש"בת הים הקטנה" יהיה. שמעו, לא יודע מה לגביכם, אבל הייתי רואה סרט כזה באורך מלא. אגב, השיר (Lil' Mermaid) אמיתי לגמרי וניתן להאזין לו בספוטיפיי.
3. מאז שאמזון השתלטו על קנו את MGM, שאלה אחת עניינה אותי: מתי אפשר יהיה לראות את כל סרטי ג'יימס בונד במָקום אחד?
התשובה היא ב-5 באוקטובר, אז עלו כל 25 סרטי סוכן 007 (מ"ד"ר נו" ועד "לא זמן למות") בשירות פריים וידאו "בארה"ב, בריטניה ואזורים נוספים". האם ישראל היא "אזורים נוספים"?
התשובה היא לא. כי מדוע שגם אנחנו נהנה? אבל לכבוד חגיגות ה-60 של הסדרה, פריים וידאו העלו (גם בישראל) דוקומנטרי אודות המוזיקה האייקונית והיוצרים מאחוריה. נחמד מאוד, חבר'ה. אבל מה עם הסרטים?
4. טריילר ראשון לאנתלוגיית האימה "Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" (קבינט הסקרנויות?).
מלבד דל טורו עצמו, פרקים נוספים של הסדרה (שמבוססים על סיפורי אימה קצרים, בהם גם של ה.פ. לאבקרפט) יבוימו על ידי קולנוענים ידועים אחרים, ובהם ג'ניפר קנט ("הזמיר"), וינסנזו נטלי ("קיוב"), קית' תומס (סרט האימה היהודי "שמירה", אבל גם "משחקת באש" החדש), קתרין הארדוויק ("דמדומים") ועוד כמה.
הסדרה תעלה בנטפליקס ב-25 באוקטובר (איזה קטע, סמוך להאלווין) אך לא בבת אחת: מדי יום יעלו שני פרקים מתוך שמונה בסך הכול.
5. לפעמים, בין סיפורים על אנשים שמתגאים שלקחו אסיד ונכנסו לבית כנסת, יש גם דברים נחמדים בטוויטר: אמנון הררי אחד יצר שרשור שמצליב את כל השחקנים שהופיעו גם ב"סיינפלד" וגם ב"חברים". עכשיו שמישהו יעשה שרשור דומה של שחקנים שהופיעו גם ב"הסמויה" וגם ב"החיים זה לא הכול".
6. ואם כבר טוויטר, עמוד טוויטר עברי של דיסני פלוס הפך לבדיחה ברשתות בגלל שלל טעויות בשפה (על "תור: חשמל ומשגל" כבר שמעתם?) אלא שמדובר, כמובן, בעמוד פרודי (הלוואי ש"רק רוצחים בבניין" הייתה נקראית "אין רציחין בשעת הסעודה") ואני ממליץ לעקוב אחריו.
7. יש סרטוני פארודיה מאוד מתבקשים: בלי לבדוק, אני די בטוח שיש – נניח – פארודיה של "טיק טוק" על טיקטוק. יש כאלה פחות מתבקשים, אבל עדיין קיימים כמו "שיר הפתיחה של המילטון, אבל על טראמפ". ואז יש את אלה שלא מתבקשים בכלל ואין לנו מושג איך הם נולדו. למשל: את "המילטון" מזמין פיצה כבר שמעתם?
8. לא פגשנו את שבי גביזון מאז "געגוע", ועכשיו נראה שהפעם הבאה שנפגוש את שבי גביזון תהיה ב"געגוע". כן, גביזון יביים עיבוד דובר אנגלית של סרטו זוכה האופיר, רק שאת תפקידו של שי אביבי יגלם הפעם ריצ'רד גיר. הסרט החדש מצטלם בימים אלה ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יתקבל באקלים הפוליטי הנוכחי בארה"ב, בהנחה שיהיה גם בו קו העלילה ה… הממ… בעייתי, מהגרסה הישראלית.
9. "דדפול 3" (שייצא בעוד 23 חודשים) מקבל לשורותיו שחקן חיזוק מפתיע:
תגידו, כמה גיבורי על אתם מכירים שזכו לסיום הולם בקולנוע? בעולם שבו כולם נודדים מסרט המשך לסדרה בדיסני פלוס או נעלמים בלי לחזור, הגרגרן הקנדי הוא מקרה נדיר שבו דמות אהובה ומוכרת זכתה לפרידה רשמית. ובמְקום להעביר את השרביט לשחקן חדש ובכך לתת לוולברין הישן לנוח על משכבו בשלום, הוא חוזר כדמות משנית בסרט קומדיה למבוגרים.
אומנם זה לא מוחק את "לוגאן" בשום אופן (מולטיוורס/מסע בזמן/תירוץ אחר) אבל מריח לי כאילו במארוול לא מסוגלים לגדול, להתפתח ולהסתכן, אלא מעדיפים להישאר בטריטוריה הטובה והמוכרת. היו בטוחים שאם וולברין לא בטוח מפני החזרה לחיים, גם איירון מן לא. מצד שני, לאיירון מן – ולפנתר השחור – עשו את הקטע הזה שציירו את הפרצוף שלהם על קיר ולוולברין לא, אז אולי המוות שלהם יותר רשמי.
10. ואם כבר מארוול, בעוד 13 חודשים "בלייד" אמור לעלות לאקרנים ובעוד כחודשיים הוא אמור להתחיל את שלב הצילומים. זה כנראה לא יקרה, עכשיו שהבמאי בסאם טאריק פרש בגלל חילוקי דעות. זה מדאיג לא רק כי הסרט כנראה יידחה, אלא כי מארוול, כך נראה, לא חסידים גדולים של במאים שמגיעים עם, נו, איך קוראים לזה… אה, כן! חזון אומנותי משלהם. לכן כל מי שציפה מ"בלייד" החדש להיות סרט שונה ואפל בנוף הגיבורים הידידותיים של מארוול, צפויה לו אכזבה מרה.
11. ולסיום החדשות הקשורות במארוול, סדרת דיסני פלוס "מלחמות השיריון" (בכיכובו של דון צ'ידל) משתדרגת מחליפה פשוטה שהוכנה במערה לחליפה קצת יותר יוקרתית. זו הדרך המעפנה שלי לומר ש"מלחמות השריון" הוא כעת סרט קולנוע.
והנה לכם אחד שמבואס מהחדשות: במאי "פאודה" ו"בני ערובה" רותם שמיר. שמיר חשף בפייסבוק כי לאחר הליך סינון ארוך ומייגע הוא נבחר לביים את שני פרקי הסיום של "מלחמות השריון". אלא שזה כבר לא יקרה כי עסקי השעשועים יכולים להיות אכזריים (תשאלו את יוצרי "באטגירל").
אבל אולי עכשיו שהחבר'ה בחליפות יודעים מי הוא רותם שמיר, יש סיכוי שנראה אותו בעתיד בפרויקטים אחרים של מארוול (שמעתי שמחפשים במאי חדש ל"בלייד").
12. האינטרנט מיהר לדווח השבוע שברוס ויליס, שפרש ממשחק, מכר לחברת טכנולוגיה רוסית את הזכויות לשימוש בפרצוף ובקול היפים שלו במטרה ליצור "כפיל דיגיטלי", שבו ניתן יהיה להשתמש בסרטים עתידיים (מה שחבר'ה צעירים קוראים אותו Deep Fake).
הייתי מוכן לכתוב ארוכות אודות ההשלכות שיהיו למשהו כזה על עולם המשחק, אלא שאז מטעמו של ברוס ויליס הכחישו את העניין, לכן אשמור את הראנט שלי לכשמשהו כזה אכן יקרה (קדימה, הוליווד. תנו לי סרט חדש של לזלי נילסן).
13. והנה דוגמה מצוינת ליכולת טכנולוגיית ה-Deep Fake: ספרות זולה, אבל עם ג'רי סיינפלד.
14. רוסיה הודיעה כי היא מחרימה את טקס האוסקר ולא תשלח נציג מטעמה לקטגוריית הסרט הזר. ובחדשות אחרות ולא קשורות בכלל: גדל הסיכוי של ישראל להשתחל לאוסקר!
15. פרמאונט+ הזמינו סדרת המשך ל"פרייז'ר". אלה החדשות טובות. החדשות הפחות טובות: מלבד קלסי גרמר, אף אחד מהקאסט המקורי לא ישוב (אם כי מבטיחים שאולי יהיו הופעות אורח. וואו), וכזה – פרמאונט, נשמות, אם אתם חושבים שאהבנו את "פרייז'ר" רק בגלל פרייז'ר, אתם טועים. תחזירו מייד את דיוויד הייד פירס.
16. אם תשאלו אותי מה הטרילוגיה הטובה ביותר שהתחילה והסתיימה בעשור הקודם, התשובה שלי תהיה חד משמעית: "ג'ון וויק". אבל במקום השני והצמוד נמצאת ללא ספק "כוכב הקופים". כעת, והפעם תחת מטריית דיסני, סדרת הסרטים חוזרת עם סרט חדש שיתרחש שנים רבות אחרי ימיו של סיזר: "ממלכת כוכב הקופים" (מה רע בשם "ממלכת הקופים"?). ווס בול (הרץ במבוך) מביים ואין לי דעה על כך כי לא צפיתי בסרט, אבל האינטרנט מספר לי שזו בחירה סבירה. כוכבת "המכשף" פרייה אלן תככב בתפקיד שלא ברור אם הוא שעיר או לא.
17. שש עונות וסרט, זה קורה: רשת הסטרימינג פיקוק הזמינה סרט של קומיוניטי שאליו יחזרו כל שחקני הסדרה, מלבד דונלד גלובר, איווט ניקול בראון וצ'בי צ'ייס שנכון לעכשיו לא אישרו חזרתם (קדימה, גמבינו. אל תהיה סנוב).
18. ומסרט קומדיה שכולם רצו לסרט קומדיה שאף אחד לא ביקש: סרט חדש של אמריקן פאי בדרך. מצד שני, את הסרט תביים – על פי רעיון מקורי משלה – סוג'אטה דיי (שרה מ"לא בטוחה"), וסוג'אטה, ניחשתם נכון, היא אישה. אז מי יודע, אולי אחרי תשעה סרטים, זו זריקת המרץ שהסרטים האלה זקוקים לה. קטסטרופה או יצירת מופת, יהיה מעניין לראות את התוצאה.
19. רבים תהו מה יהיה הפרויקט הבא של דני בויל, והנה התשובה: במאי "טריינספוטינג" יביים מופע ריקודים על פי "המטריקס". כמובן. אני מקווה שיהיה בו את המשפט "אני יודע קונג-פו… וסטפס".
20. אחרי "NOPE" קבלו את הלהיט החדש: "AND", סרטו החדש של יורגוס לנטימוס ואמה סטון (וכל זה כשהסרט האחר שלהם, "Poor Things", לא יצא עדיין). עוד יככבו ב"ו" ג'סי פלמונס, וילם דפו ומרגרט קוואלי. עוד אין פרטים על העלילה אבל אני מריח את הבדיחות מקילומטרים.
21. קצת רשימות, למה לא: ב-IndieWire ערכו רשימה (כי זו הדרך היחידה שמישהו ייכנס ל-IndieWire), והפעם מאה הסרטים הטובים ביותר של שנות התשעים. מוזר, איכשהו נראה שברח להם "הסרטים הטובים ביותר שאף אחד לא ראה" מהכותרת, כי איזו רשימה היפסטרית, בחיי. אגב, ספוילר: נשיקה במצ"ח במקום הראשון.
ומנגד, רולינג סטון ערכו רשימת משלהם: 100 הסדרות הכי טובות אי פעם. ספוילר: גם פה נשיקה במצ"ח איכשהו במקום הראשון.
22. טריילר ל"ספוילר: הגיבור מת" אודות 11 החודשים האחרונים בחייו של הצלם קיט קוואן (בן אולדרידג') מנקודת מבטו של בן זוגו, מייקל אוסילו (ג'ים פרסונס).
23. כוכבות "הבת האפלה" אוליביה קולמן וג'סי באקלי ישחקו שוב בסרט. כלומר, ברור שהן ישחקו שוב בסרט. שתיהן שחקניות עסוקות מאוד בתעשייה. הכוונה שלי היא שהן ישחקו שוב בסרט יחדיו, וזה נחמד.
"Wicked Little Letters" יתרחש בשנות ה-20 של המאה הקודמת בעיירת חוף בריטית בדרום אנגליה. באקלי תגלם צעירה עזת מצח וקולמן את השכנה הצדקנית שלה, ושתיהן לא מסתדרות זו עם זו. אולם יום אחד הן, ושאר תושבי העיירה, מקבלים מכתבים אנונימיים שכתובים בשפה גסה, והאצבע המאשימה מופנית מייד לעברה של ג'סי באקלי. כדי שבאקלי לא תאבד את החופש שלה ואת המשמורת על בתה, חוקרת משטרה מקומית, אוליביה קולמן ונשים נוספות חוקרות את פשר העניין – וזאת בעוד המכתבים הגסים ממשיכים להציף את העיירה.
תיאה שארוק ("איוון האחד והיחיד", "ללכת בדרכך") מביימת.
24. ג'ונתן מייג'ורס יגלם את דניס רודמן, שחקן הכדורסל/חברו הטוב של שליט צפון קוריאה, וזאת בסרט חדש שמבוסס על המקרה האמיתי שבו – באמצע טורניר האליפות של השיקגו בולס ב-1999 – רודמן עשה כיף חיים בלאס וגאס (כן, גם אני מבולבל למה זה סיפור). פיל לורד וכריס מילר מפיקים, מה שכנראה אומר שבמטרונום שצד אחד שלו הוא "דרמה" והשני "קומדיה", המחוג יישבר כשהוא יגע בקומדיה.
25. וינס גיליגן רק סיים את "סמוך על סול" והוא כבר מביט קדימה אל עבר הפרויקט הבא שלו: סדרה חדשה עבור אפל TV בכיכובה של ריאה סיהורן שגילמה את קים וקסלר ב"סמוך על סול".
לפי הדיווח, בערך 8-9 רשתות שידור וסטרימינג נלחמו על הזכויות לפרויקט, אולם ויליגן בחר באפל TV – ואני מאמין שלא מדובר בצירוף מקרים. הבוסים של אפל TV, זאק ואן אמבורג וג'יימי אלריך, לפני תפקידם הנוכחי, הובילו את חטיבת הטלוויזיה של סוני – והם אלה שתמכו בהולדתה של הסדרה הקטנה והמוזרה על מורה לכימיה שמבשל סמים. מי ייתן ושיתוף הפעולה הנוסף יניב עוד יצירת מופת.
26. ולסיום, סדרת היוטיוב הנהדרת של ריאן ג'ורג', Pitch Meeting, חוגגת 300 פרקים עם אורח מיוחד ממארוול:
וואו וואו וואו וואו וואו. וואו.
לא יודע לגבי וולברין
אי אפשר להכחיש שזה שהדמות חוזרת אכן מבאס קצת, אבל ההסבר לקיומה *באמת* סביר לגמרי: דדפול 3 יתרחש לפני מאורעות לוגאן, שהסיפור שלו מתרחש בשנת 2029. בזמנו היו שמועות למשל שרד"ג יופיע לרגע ב'אלמנה השחורה'. זה לא קרה, אבל אני לא חושב שאם זה היה קורה הייתי מתבאס יותר מדי. ואני, מה לעשות, שמח לראות שוב את יו ג'קמן.
בכלל, אם כבר להחזיר את ג'קמן, אז לעשות את זה בדדפול זאת הבחירה ההגיונית. בחייאת, זה דדפול. זה לא סרט שאפשר להגיד עליו "וואי, איך הייתי נהנה ממנו אם הוא לא היה הורס לי בדיעבד את הדרמה של לוגאן מלפני שבע שנים". יהיה בסדר.
כן, זה פשוט יהיה פרק ביניים.
לוגן הוא עדיין הסוף, ותמיד יהיה הסוף – לפחות בשביל הדמות מהיקום של פוקס.
אפשר לראות את זה בתור סוג של הדרן.
הקטע עם סיינפלד לא היה עובד עם שחקן אחר שלא דומה לו
(אגב, צריך להגיד שחקן או שחקנית? הרי בסצנה המקורית זאת שחקנית טראנסית לפני ששינתה מגדר.)
חוץ מזה שכבר יש בסיינפלד סצנה מאוד דומה:
https://youtu.be/8q94UtGxV70
אה, והשרשור על השחקנים שמשותפים לשתי הסדרות מוכיח בעיקר דבר אחד:
ישראלים ממש, אבל ממש, נהנים להגיד פרנדז במקום חברים.
למזלי לא נתקלתי מעולם בישראלים האלה
נשמע מעצבן לאללה
היוש
סתם, אני לא לגמרי מהאנשים האלה. אני אגיד "חברים" בדרך כלל, אבל אם מישהו אחר בשיחה יקרא לסדרה "פרנדז" גם אני אקרא לה ככה.
זה לא לגמרי עבד לי גם עכשיו
היו שם רגעים ספציפים שהדמות היתה לגמרי ב uncanny valley (או "עמק המוזרות", אם ממש תתעקש…)
להעביר את כוכב הקופים מידיו של מאט ריבס לידיים של ווס בול
זה כמו להעביר את הכוריאוגרפיה של ג׳ון וויק מ-87eleven למי שזה לא יהיה שאחראי על סצינות האקשן במארוול.
אני לא ממש מסכים
נכון שווס בול לא הוכיח את עצמו כמו מאט ריבס, אבל עבודת הבימוי בכל סרטי הרץ במבוך היתה מדהימה, לא פחות. הם היו סרטים מטומטמים, כן, אבל הוא עשה אותם במיומנות נדירה. בכלל, סרטי הרץ במבוך היו עבורו מין ג'וב שהיה אמור לאפשר לו לעשות סרט אחר במסגרת אולפני פוקס, אלא שאז קרתה הרכישה על ידי דיסני ופרוייקט התשוקה שלו בוטל.
אני אישית מאד מחכה לראות מה הוא יעשה עם כוכב הקופים. אני משוכנע שגם אתה תופתע לטובה.
אני לא חושב שהוא במאי גרוע או בחירה מפוספסת לחלוטין
אבל מצד שני לא הייתי מצמיד את הביטוי ״מיומנות נדירה״ לשום דבר שקשור לרץ במבוך. הבימוי והצד הטכני בסרטים האלה סבבה.
הם יותר מסבבה
כשמביאים בחשבון מה בול הצליח לעשות שם כשהתקציב של הסרטים האלה היה נמוך ביחס למקובל.
מה שהוא מוציא מהתקציב בהחלט מרשים.
וזה עדיין לא הופך את הבימוי שלו ליותר מסבבה.
גוב זה לא תירוץ לשלושה סרטים עצלים. במאי טוב מצליח לגרום לגוב לזרוח (האפ כוכב הקופים לא התחיל כגוב?)
במקרה הזה סרטי הרץ במבוך לא ממש זרחו, הם נמצאים על הצד הטוב של גל סרטי הya אבל אין להם הרבה תחרות קשוחה. פרנסיס לורנס נגיד עשה עבודה הרבה יותר טובה עם משחקי הרעב.
ואם כבר לורנס
הייתי הרבה יותר מרוצה אם הוא היה מקבל את כוכב הקופים, נגיד.
במאי טוב מסוגל לגרום לג'וב לזרוח - לא בהכרח נכון
יש איזו אמרה ששום במאי לא יוכל להציל תסריט גרוע, ואני מסכים איתה. תראה את נפילת הממלכה של באיונה לעומת כל דבר אחר שהוא עשה.
וואי, ממש לא מסכים עם האמירה הזו. לראיה- סודברג ממש הציל בשתי ידיו את התסריט הבינוני של דיוויד קופ לקימי (וזואי קרביץ).
ותכלס גם באיונה קצת הציל את הסרט נפילת הממלכה. הוא עדיין לא סרט טוב אבל הוא בהחלט גורם לסרט להיות מבדר לצפייה ואפילו שיפור לעומת קודמו (בשלישי כבר לא צפיתי, יש גבול).
השאלה היא מה זה "הציל"
היו ב"נפילת הממלכה" רגעים מרשימים מאד, והזכרתי את זה בביקורת על הסרט השלישי. אבל זה לא הפך אותו לסרט "טוב" בשום צורה, אלא רק העיד על היכולות של הבמאי.
ווס בול לא הפך את סרטי הרץ במבוך ליצירת מופת, אבל הוא כן הוכיח, לפחות לדעתי, מה הוא שווה.
כתבתי שהוא סרט לא טוב , על זה אנחנו מסכימים.
נראה לי שההגדרה ל״הציל״ היא השוני. בשבילי להפוך סרט קיץ עם תסריט מחורבן לסרט עם מספיק דברים מגניבים (שקשורים בעיקר בבימוי) שיצדיק צפייה זה סוג של הצלה. מבחינתי המגע של ביונה הפך אותו ליותר טוב מהסרט הקודם, שהתסריט שלו היה קצת פחות גרוע אבל הבמאי משעמם. יש סרטים שמבחינתי מצדיקים את הצפייה בהם גם אם הם לא טובים במיוחד. ויש מקרים שבמאי הופך תסריט מחורבן לסרט שאפילו אפשר להגדיר כטוב (קימי וחדר מצוקה ששני הבמאים והשחקניות המוכשרים והמוכשרות שבראשם הצילו תסריט מעפן של קופ).
כמובן שיש גם דוגמאות לבמאי טוב שלא הצליח להציל תסריט מחורבן אבל יש לי גם דוגמאות לתסריט סבבה ובמאי טוב שעדיין לא הצליחו להרים סרט טוב, זה די קשה להרים סרט באמת טוב בתכלס.
נראה שאנחנו די מסכימים, ״במאי טוב מסוגל לגרופ לגוב לזרוח״ באמת לא בהכרח נכון כי במאי טוב לא בהכרח מסוגל להרים סרט טוב בכל מקרה.
אבל- העובדה שיש במאים טובים שהצליחו לקבל גוב די מעפן ולגרום לסרט טיפונת לזרוח (ביונה דוגמה מעולה) מראה שלא צריך לתרץ בשביל ווס בול על כך שסך הכל קיבל גוב. מבחינתי כל סרט הוא הזדמנות של במאי להוכיח את עצמו ואם לא עשה זאת אז בעיה שלו.
לגבי הדיון: הבימוי ברץ במבוך מעולה או סביר, פחות יש לי כוח להשתתף בו, בעיקר כי צפיתי בסרט באיזה כיתה ח והוא לא הותיר איזה חותם. אני כן זוכר שמשחקי הרעב 2 שיצא בערך באותו זמן גרם לי לצאת נלהב מאולם הקולנוע.
כל פעם שאתה כותב גוב אני מקבל פלאשבקים של וויל ארנט.
(ל"ת)
אני חייב לתת שנייה קונטרה לצד השני.
משחקי הרעב הוא אחד הסרטים שהבימוי שלהם היה כל כך גרוע, שגם אם איפשהו הסתתר שם סרט טוב, הבימוי הרס אותו לחלוטין, ואין לי ספק שווס בול היה מוציא סרט הרבה יותר מוצלח מלורנס. בעצם, גם שימפנזה שפעם ראשונה בחיים מחזיקה מצלמה הייתה מוציאה סרט יותר טוב (וצילום פחות תזזיתי) מזוועת העולם שמשחקי הרעב היה.
שום דבר בסרט ההוא לא עובד, בין אם זה הקצב, האקשן, הצילום, האפקטים והתלבושות. השחקנים עושים עבודה בסדר, אבל הדמויות כל כך נוראיות שזה לא עוזר.
הבעיה במשחקי הרעב לא הייתה שהוא גרוע, אלא שהוא פשוט משעמם. כל כך כל כך משעמם. היינו קבוצה של איזה 8 חבר'ה שהלכו לצפות בסרט (כי הוא היה סוג של אירוע) וחצי מאיתנו נרדמו באמצע, בקולנוע. הסרט הראשון היה כל כך רע שלא הצלחתי להביא את עצמי לצפות בהמשכים שלו.
ולעניינו, הבחירה בווס לכוכב הקופים דווקא מרגשת אותי. הריברנדינג של המותג הפך את הסרטים לסרטי אקשן חכמים יותר ומעלה הממוצע, ונותנת לבמאי את האפשרות באמת לזרוח עם בימוי (ועבודת אפקטים) טוב ומיוחד בסצינות האקשן. אבל אלה סרטים שהעלילה שלהם חייבת להיות מהודקת והתסריט טוב כדי לעמוד ברמה של הסרטים הקודמים.
לורנס ביים את ההמשכים, גארי רוס ביים את הסרט הראשון.
אז זאת קונטרה לבמאי אחר.
אה! היו ימים שבהם הייתי מכיר וזוכר שמות של במאי קולנוע.
משחקי הרעב השני באמת כל כך מוצלח יותר מהראשון? כי מהראשון סבלתי.
רמה אחרת לגמרי. סרט שראוי להיכלל ברשימות ״סרטי המשך שעולים בגדול על קודמם״. הראשון באמת סרט שמבויים באופן איום וכעור לצפייה.
(ל"ת)
כן
לא קראתי את משחקי הרעב אבל בעקבות הסרט השני (שראיתי בקולנוע ולקראתו ראיתי את הראשון בבית) קראתי את תקציר העלילה ומאוד הסכמתי עם מה שכתב דורון, או אם לדייק קיבלתי את מה שהוא כתב. נכתבו סיפורים מקוריים ממנו, אבל ככניסה לעולם המד"ב לנוער, מדובר בסיפור די טוב שמציע מספיק מורכבות ומספיק עניין.
הסרט הראשון הוא באמת מיצג די בינוני, הסיפור מעניין מבחינה רעיונית, הביצוע היה טעון שיפור. מדברים על עושר מוגזם או על התנהגות מוגזמת, אבל בפועל רואים אנשים עניים רגילים ואנשים עשירים רגילים. בסרט השני הנראות עברה שידרוג מטורף, הכל יפה. הבעיה בשלושת סרטי ההמשך שהם קצת ברצף, מהבחינה שהשני עדיין עם התחלה וסוף אך הסוף קצת פתוח. ו3-4 הם סרט אחד מחולק לשניים. אם צופים בהם כסדרה במקום כסרטים הם ממש אחלה.
אני חושב שהוא במאי אדיר
נכון, התסריטים של טרילוגיית הרץ במבוך לא יותר מדי משהו, אבל הבימוי שלו וואו.
האקשן והאפקטים אדירים , והכל בתקציב נמוך.
הסרט הראשון עלה באזור 34 מיליון ואין מצב כי הוא נראה הרבה יותר.
סרטים 2-3 עלו 61 ו-62 מילוון ושוב, אין מצב.
הסרט השלישי הוא פינאלה ענק, מרהיב ויזואלית, שכולל סצנות אקשן יצירתיות במיוחד ולא מעט שוטים נהדרים (הקטע ש-3 דמויות קופצות מהחלון והצלם ממש "קופץ" אחריהם – וואו).
יש בסרט ההוא כמה רגעים ממש מרגשים, וגם עבודת הסאונד שלו מדהימה (אין לי מושג איך הוא קיבל ברוטן ציון יותר נמוך מעלייתו של סקייווקר).
יש בסרט הזה דמות זומבי שהוא עשה אותה בשילוב של איפור ואפקטים וזה נראה יותר טוב מרוב הסרטים.
וכשהסרט השלישי יצא, גם מבקרים וגם צופים היו בטוחים שהסרט עלה באזור 150-200 מיליון, וכולם לא האמינו איך הוא עשה את זה עם תקציב כל כך נמוך.
יתר על זאת, לדעתי עם כל הבעיות (התסריטאיות) של הטרילוגיה, יש לה לב. השחקנים טובים ועושים דמויות אמינות עם מערכות יחסים טובות, וזה מה שהופך את הטרילוגיה ליותר מסתם "סרט נוער / אקשן גנרי".
ממש אפשר להרגיש שהוא נתן את כל הנשמה שלו לטרילוגיה, וזה נותן לה ערך מוסף (אני זוכר שהוא בשום אופן לא הסכים לפצל את הסרט האחרון ל-2, כי אמר שזה ממש לא נצרך).
בעולם שבו יש מלא סרטים שכולם אותו דבר, יש משהו קצת ייחודי בטרילוגיה הזאת.
אני חושב שהוא יעשה עבודה מצויינת, אבל כן צריך לראות מה יהיה עם התסריט.
למעשה, אני קצת מאוכזב כי קיוויתי שהוא ייקח עוד פרוייקטים חדשים יחסית (אם הוא יכול לעשות עם 50-60 מיליון סרט שנראה כל כך טוב, אז שיעשה סרטי מדע בדיוני מקוריים!)
מישהו זוכר שהיו משדרים את כל סרטי בונד ברצף בערוץ 1?
נראה לי שבימינו כבר אין לאנשים את הסבלנות לראות את כל הסדרה הזו או שהיא לא התיישנה כ"כ טוב
היא התיישנה ממש רע
וגם הקונספט של להקרין סרטים בערוצי ברודקאסט. אין חלק בהודעה שלך שהתיישן טוב, כולל "ערוץ 1".
ביס שידרו את כל הסדרה ברצף כשהייתי איזה כיתה ו. אני זוכר שהקלטתי את כולם וצפיתי בהם במשך חודש (בזמנו הסדרה הגיעה עד סקייפול).
בין המרתונים המייגעים וחסרי הפשר שעשיתי. אין סיבה שילד בכיתה ו יבזבז את זמנו בקיץ על מונרייקר והעולם אינו מספיק במקום ללכת לים או משהו.
הייתי מוותר על טיול משפחתי בשביל "אוקטופוסי"
(ודווקא "העולם אינו מספיק"? לא חושב שהוא אפילו ב-5 הכי גרועים אצלי)
זה הסרט שרוגר מור מחופש לליצן? חומר לסיוטים.
כמעט קאמפי כמו מור מקפץ על תנינים בחיה ותן למות (שיר הבונד הטוב ביותר ואולי סרט הכי טוב של מור)אני בכללי נוטה לאהוב את רוב סרטי קונרי, קרייג והבודד של לזנבי. הגרועים בטוח שייכים לפירס ברוסנן ורוגר מור. הרבה מאלה של מור מתערבבים לי במוח אז קשה לי ממש לקבוע מה הגרועים שביניהם.
בכל מקרה למות ביום אחר חייב להיות רגע השפל של הפרנצייז הזה. באמה שהיו צריכים לרבט את הסדרה הזו (למרות שהיא כמעט לגמרי נטולת המשכיות).
(ל"ת)
כן, בלי ספק שניהם הכי גרועים אצלי
"אני לא מבין למה טרחו לצלם את "אוסטין פאוורס" אם "אוקטופוסי" כבר קיים" – ציטוט של אדגר רייט מאיפשהו.
אני כן חושב שיש למור כמה הברקות (בעיקר "המרגלת"), אבל הוא גם הפחות אהוב עליי.
בכללי יש עוד משהו שזוכר שאדגר רייט אמר מתישהו, הם תמיד זיגזגו בין בונד רציני למבדר: קונרי רציני, מור מבדר, דלטון רציני, ברוסנן מבדר, קרייג רציני. בגלל שסרטים מבדרים הרבה פעמים מתיישנים יותר גרוע, מור די שנוא אצל צעירים, אבל בדור של ההורים שלי הוא כוכב. מעניין אם יקרה משהו דומה עם ברוסנן במידה וימשיכו את הסדרה, כי כן יש לו כמה אוהדים אצל אנשים בגילי שגדלו איתו.
גם אמא שלי מתה על מור.
הוא פשוט לא מצחיק אותי, נראה הבונד הכי לא בכושר שיש (לא הייתי בונה עליו על ריצת 2 קמ), הכי לא מסוכן, לא לוקח כלום ברצינות ברמה שמנתקת לגמרי מהסרט (לא שצריך להיות מחובר רגשית במיוחד לסרטי בונד אבל רבאק, אני מרגיש כאילו מור מלגלג על הקהל). מה שכן jaws הוא ההנצמן הכי טוב (אולי חוץ מהבחור על הכובע בגולדפינגר). המרגלת גם יחסית טוב ויש לי פינה בלב לאיש עם אקדח הזהב. נבל בונד אגדי (אני מתגעגע לכריסטופר לי), שיר נושא מוזר בטירוף אבל מדבק של זמרת בשם לולו, סטנד אוף מגניב בסיום הסרט., למעשה, רוב הסרט די זוחל ומשעמם עד שמגיעים לאי של כריסטופר לי ומשם הסרט מתרומם לאחד משיאי הסדרה.
אצל קונרי אני ממש לא סובל את הסרט השלישי , thunder ball. בערך 45 דק של קרב מתחת למים לא קוהרנטי שמותח את הסבלנות של הצופים הכי סבלניים שיש (אני מאד סבלני, גם כילד). לא הייתה טכנולוגיה לזה,והבמאי לא ממש גיימס קמרון. חוץ מזה לראות את בונד חונק מישהי באמצעות החזייה שלה (והסרט מתייחס לכך בשעשוע וחיבה) זה לא משהו שארצה אי פעם לחוות שוב. לא שהשאר הסרטים קונרי מפזר שושנים לנשים בסרט אבל יש גבול. לפחות שיר הנושא של טום גונס אגדי.
Not so fun fact: חלק מהאיש עם האקדח המוזהב התכוונו לצלם בישראל ואפילו היה סיירי לוקיישנים בארץ.
מלחמת יום כיפור טרפדה את התוכנית של ההפקה.
ובכן, לא סתם טום ג'ונס הוא ה"Theme song guy"
בהחלט שיר אגדי
המילטון מזמין פיצה זה סרטון של דניאל ת'ראשר האדיר
אחד היוטיוברים האהובים עלי. ממליצה להיכנס לערוץ שלו ולהתחיל להתמכר
הסוף הרבה יותר מוצלח מההתחלה
כמעריצת המילטון מושבעת פעמיים ניסיתי לצפות בסרטון הזה ונשברתי אחרי שני בתים בערך. אבל עכשיו כשרם המליץ החלטתי בכל זאת לצפות עד הסוף ובאמת ככל שזה מתקדם זה מתהדק ואפילו גרם לי לצחקוק קל בסוף. אבל ההתחלה הרגישה לי ממש מתאמצת.
ובהמשך למצאנו הנוכחי
נטפליקס, שכנראה סורקת את הגלישה שלי, הודיעה לי ש-"בלייד" 1 ו-2 זמינים לצפיה אצלה (דלגו על הראשון, השני שביים דל-טורו הוא נכון לכרגע הסרט הטוב היחיד שיצא מהסדרה הזו).
עשיתי צפייה חוזרת והממצאים לא טובים.
הראשון משמעותית יותר גרוע ממה שחשבתי בזמנו. כנראה עניין של גיל והתיישנות.
השני של דל טורו ממתק ויזואלי עם עיצובי ערפדים מהממים אבל בחיי שהתסריט עלוב, וסצינות האקשן נמתחות יותר מדי. זה סרט טוב אבל אי אפשר להתעלם מבעיות קצב די רציניות.
לדלג על הראשון? אתה נשמע כמו מישהו שמנסה להחליק על הקרח בעלייה
סתם, אין לי בעייה עם מה שכתבת, פשוט נזכרתי בוואן ליינר הזה ורציתי לכתוב אותו.
יש לי פינה חמה בלב לסרט הזה, אבל אני מודה שזה כנראה קשור לכך שראיתי אותו בדיוק בגיל המושלם לכך- עשר, אז אני לא אובייקטיבי.
מה אתה מדבר
הסרט הראשון אדיר. מטומטם, אבל אדיר.
עם "מטומטם" אין לי בעיה (למרות שסרטי גיבורי-על דווקא הוכיחו מאז שהם לא חייבים להיות כאלה)
הבעיה היא שהתסריט שלו כל-כך קלוש שאפילו התואר "מטומטם" קצת גדול עליו. למעשה, הוא כל-כך קלוש עד שהתקציר הזה – מתחילתו ועד סופו של הסרט – לא מצדיק סימון ספוילר:
הגיבור הורג ערפדים שלא מצליחים אפילו לשרוט אותו. והורג. והורג. והורג. ואז איפשהו לקראת הסוף התסריטאי נזכר שאולי זה בכל זאת רעיון טוב להראות כאילו שהגיבור חווה איזה אתגר, קושי כלשהו, אז הוא חרטט משהו. ואז הסרט נגמר.
(זה נהיה אופנתי לשנוא את דייויד גוייר בשנים האחרונות, אבל אני שנאתי אותו עוד כשהוא בזבז את הזמן שלי על הקשקוש הנ"ל. למרות שבסרט השני, במפתיע, הוא עשה עבודה לא רעה בכלל; כנראה הנוכחות של דל-טורו קצת עזרה).
אוי ויי
1. טכנית, ג'סי באקלי ואוליביה קולמן לא שיחקו ב"בת האפלה" ביחד. באקלי שיחקה את קולמן בצעירותה, והן לא נפגשו על המסך. יהיה נחמד לראות אותן ממש מדברות אחת עם השנייה.
2. בתור אחד שממש עובד בבית קולנוע, אני חרד מהסרט And. איך יקראו לו בעברית? מה יגידו הלקוחות? "תן לי כרטיס ל…ו"?
3. לגבי האוסקר: לא רק רוסיה לא שולחת סרט לאוסקר. גם מצרים החליטה לא לשלוח למרות שפורסמה שורטליסט. כנ"ל לגבי ניגריה.
והיום ראיתי בטוויטר שלמרות שהודו עשתה מעשה איוולת עצום כשדילגה על RRR, המפיצים של הסרט הזה בארה"ב עושים לו קמפיין לשאר הקטגוריות, כולל הסרט הטוב ביותר ובימוי. אני שמח שיצא לי לראות את הסרט הנהדר הזה כבר פעמיים (בקולנוע!) ומחזיק להם אצבעות. מקווה שהתקדים של "פרזיטים" ישחק לטובתו.
וגם, בנוסף, וכן
או שפשוט ילכו על שם אחר ולא קשור לחלוטין, כמיטב המסורת של המפיצים בארץ.
יש גם את האופציה המוזרה אך מופרכת של אנד.
(ל"ת)
המקרה של מצריים קצת מוזר
כי כמו שאמרת, הוועדה שם קיבלה שורטליסט של 5 סרטים ואז הם החליטו שאף אחד מהם לא מספיק טוב בשביל להישלח. הם יכלו פשוט לשלוח את הכי פחות גרוע ומקסימום הוא לא היה מקבל מועמדות. אבל הם החליטו שאפילו זה לא מגיע לו. לא יודע אם אני מכבד החלטה כזו או מתנגד לה.
מאד תלוי ברמה של 5 הסרטים.
אם הסרטים באמת מביכים, לשחרר את שולי ומטה, אז מכבד את ההחלטה. למה שמדינה תהיה מושא לבדיחה אם אפשר להימנע מכך.
אל תשכח את סיוט "זה"
תן לי כרטיס לזה
למה?
לזה!
למה?
נו לזה!
גם עם "רומא" של קוארון היה פוטנציאל לבלבול.
– כרטיס אחד לרומא, בבקשה.
– אדוני, כאן בית קולנוע, לא נתב"ג.
תחשוב אז מה היה עם ״פריז,טקסס״. מה זה הקונקשן המוזר הזה?
(ל"ת)
ועכשיו יש את ״אמסטרדם״
(ל"ת)
הייתה ל-RRR הקרנה בתיאטרון הסיני בהוליווד עם רג'מולי
מנחש שזה חלק מהניסיון להרים קמפיין אוסקר, הסרטונים משם מטורפים:
https://youtu.be/1bl-8ZHqUt4
הלוואי שבארץ הייתה שוב חוויה כזאת וזה לא היה חד פעמי לבכורה, ראיתי אותו שוב (ושוב, ושוב, ושוב) בסינמטקים והקהל היה די מנומנם.
גם הראיון עם רג'מולי אחרי הסרט היה נחמד: https://youtu.be/n6BWvm4B03A
טריילר חדש לסלמברלנד
עדיין נראה כמו ממתק ויזואלי וחמוד נורא.
יש פה פוטנציאל לסרט פיל גוד מוצלח, השאלה היא כמובן אם הסרט יממש אותו או לא.
סרטי פיל גוד בנטפליקס בדרך כלל גורמים לי לחטוף עצבים. במיוחד עם דמויות man child (על שם ריינולדס ופראט הבלתי).
(ל"ת)
"רצח כתוב היטב 2" יהיה הסרט הראשון של נטפליקס שיוקרן בכל בתי הקולנוע בארה"ב
לפי הטוויטר של ריאן ג'ונסון ועוד מקומות:
https://deadline.com/2022/10/glass-onion-release-theaters-thanksgiving-week-netflix-1235137171/
הוא יוקרן לשבוע בסוף נובמבר, ייעלם ויעלה בנטפליקס בסוף דצמבר. זאת כנראה הפשרה שהשיגו בין בתי הקולנוע לנטפליקס, כשמקודם נטפליקס העלו את הסרטים בדרך כלל שבוע קודם או במקביל בקולנוע, ואז רוב הרשתות סרבו.
יש חדש לגבי הפצה בישראל? לא ראיתי אותו אצל קולנוע לב שהפיצו את נטפליקס עד עכשיו.
מהצד השני דיסני כנראה לא תוציא את בלאק פנתר 2 בצרפת
כי עדיין החליטו משום מה להגביל סרט להגיע לסטרימינג, רק אחרי 17 חודשים משום מה ודיסני מעדיפה את הרווחים מדיסני+. אישית זה הסרט הראשון של דיסני שהייתי נותן לו השנה לפחות חודשיים ואפילו שלוש בקולנוע. למרות שכנראה דיסני תשיק אותו לשירות בדיוק לקריסטמס ואווטאר 2 יחליף את מקומו, שאותו בכלל לא הייתי שולח לסטרימינג עד שאני אדע שהרווחתי כל שקל שאני יכול בקולנוע. (וזה מחזק לדיסני את היד מול בתי הקולנוע 'כי הם דואגים להם לרווחים הגדולים' לרוב, שיוכלו להמשיך לשמור לעצמם את המסכים הגדולים לתקופות שהם מבקשים)
ג'ון ווטרס חוזר לביים
אחרי פאקינג 18 שנה. הסרט הראשון שלו מאז הפיאסקו "איזו בושה" יהיה עיבוד לספר שלו שנקרא "Liarmouth". יהיה מעניין.
לי הוא זכור בעיקר בתור מי שהצליח לעצבן את הומר סימפסון כי הוא לא גילה לו שהוא הומו.
וגם בתפקיד אורח מבזה באחד מסרטי אלווין והצ׳יפמאנקס.
היי מבין את הטענות של למה לגעת בלוגאן אבל
מעבר לזה שבסרטון שצירפת מסבירים ממש שזה מה שקרה לפני. יו ג'קמן הוא דווקא הדמות שאני הכי רציתי לראות בMCU ובאופן שונה בדירוג R. עם כל הכבוד ללוגאן, אף פעם לא ראינו את וולברין משוחרר לגמרי, אני אישית לא אחד שאוהב גור ודם, אבל יש דמויות שהאהבה שיש לי אליהם גדולה מזה וההבנה שלי לצורך שלהם להיות אלימות וגרפיות יותר מובנת. הידעתם שלסרט בוולברין שיצא ב2013 הייתה גרסה פחות מצונזרת עם יותר דם ושפה של פאק? זה עדיין היה בתוך דירוג PG-13 אבל פוקס רצו שהגרסה של הסרט לקולנוע תהיה יותר משפחתית.
בכל מקרה אף פעם לא ראינו את וולברין בספנדקס צהוב משוחרר ואלים כמו שהוא צריך להיות. ויו ג'קמן התאים פרפקט מהבחינה הזו, שהוא תפס מעולה את הווייב הכאב והעצבים של הדמות בלחימה שלה. (חוץ מזה שהגובה שלו לא נכון) לשחקנים גם יש כימיה מצויינת אז למה לחכות לוולברין של יקום 616 ולא לנצל פאן פייבוריט, שגם ככה לא קבלנו אותו בפריים שלו, בדירוג תואם לדמות והחליפה?
לא רק עם ראיין ריינדולדס, גם עם קווין פייגי! שלקח אותו מהשדה תעופה לסרט האקסמן (הג'וב הראשון של פייגי המפיק משני) והוא היה מגיע אליו להמלצות לקומיקסים לקרוא ולהבין יותר טוב את הדמות (למרות שסינגר אסר אותם) וקווין התעקש מול המעצב שיער שיעשה לו את השיער מוגזם ועומד כמו בקומיקס. בקיצור מאז הם חברים והוא רק רוצה לחזור לכנפיו ולהיות חלק מהMCU, גם יש לנו את המולטיוורס וגם כולם חברים עם שון לוי הבמאי והכול מרגיש כל כך נכון ומתחבר אז למה לא? בוודאי שכן.
חוץ מזה בסרט של מטא והמשך לדדפול 2 מהסצנת קרדיטים, זה בכלל מרגיש מתוכנן "בסופו של דבר, אתה תתלה את הקלעיים שלך וזה יעשה אנשים רבים עצובים, אבל יום אחד, החבר הוותיק שלך, ווייד יבקש ממך לעלות בחזרה על הסוס, כשהוא יבקש, תענה בכן" 🤯
יצא טריילר חדש ל'וונסדיי'
והסדרה הולכת לעלות, באופן מתאים, ביום רביעי…
לא ברור לי למה אבל ככל שהסדרה מתקרבת ההייפ שלי עולה.
יש בי תקווה ממש גדולה לטים ברטון הישן והכיפי
וכריסטינה ריצ'י גם שם!
אה וגם 'the dragon prince' עונה 4
הטריילר נראה מדהים
באמת נראה מצוין
אבל חושף קצת יותר מדי טוויסטים, לטעמי.
(הזה של נסיך הדרקון 4)
מארוול מזיזים
איבוד הבמאי של "בלייד" דוחה את הסרט כמעט בשנה, וכמו בימי הקורונה המוקדמים, זה גורם לדחיית שרשרת וכל סרט עובר לתאריך של זה שמלפניו.
"בלייד" יוצא עכשיו ב-6.9.24
הוא דוחף את "דדפול 3" ל-8.11.24
שמזיז את "ארבעת המופלאים" ל-14.2.25
שזורק את "סרט מסתורי של מארוול" ל-7.11.25
שנותן בעיטה ל"נוקמים: מלחמות סודיות" ל-1.5.26 (נראה ש"הנוקמים: שושלת קאנג" לא זז ועדיין מתוכנן למאי '25)
שמסיר לחלוטין מהלו"ז את "סרט מסתורי של מארוול #2" ששובץ שם.
דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי, חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא.
בתאריכים לא-מארוולים: "רדיפה בונציה" – התעלומה השלישית של הרקול פוארו של קנת' בראנה, שיכלול גם את טינה פיי, ג'יימי דורנן, מישל יאו ועוד – ייצא ב-15.9.23. "ממלכת כוכב הקופים" של ווס בול שובץ ב-24.5.24.
אז כן יהיה פער של שנה בין הנוקמים 5 ל-6
במקור זה היה רק חצי שנה. לא בטוח מה אני חושב על זה. סיום נוסף כמו של מלחמת האינסוף כבר לא יתפוס אותנו בהפתעה, ולכן חשבתי שהם העדיפו להשאיר הפעם חצי שנה בין הסרטים ולא יותר. אבל זהו, כעת זה כבר כן שנה. זה עוד רחוק, אבל יהיה מעניין לראות איך ישווקו השיאים הבאים של מארוול.