1. נתחיל בסרטון חמוד שמלמד על תחום שלא ידעתי שקיים: כיצד מכינים אביזרים שאינם מרעישים כשמצלמים.
עכשיו רק שמישהו ימציא פטנט לפופקורן שלא עושה רעש כשלועסים אותו.
2. טקס פרסי האמי התרחש מתישהו מאז שכתבנו את המצאנו האחרון, ויש זוכה עיקרית אחת שיצאה מהטקס הזה וקוראים לה סטרימינג. ברצינות, זה אבסורד שרשתות טלוויזיה ארכאיות עדיין מחלקות פרסים לגופי סטרימינג שמשתינים עליהן בקשת, במקרה הזה ספציפית נטפליקס ואפל TV. זו הראשונה קטפה פרסים על ימין ושמאל בזכות "הכתר" (סדרת הדרמה של השנה, והראשונה אי פעם שקטפה את כל קטגוריות הדרמה החשובות) ו"גמביט המלכה" (מיני הסדרה של השנה. שמעתם שתובעים אותה?), וזו השנייה הביאה לטים קוק חיוך בזכות הזכייה של "טד לאסו" (הסדרה הקומית של השנה + 3 קטגוריות משחק).
בנוסף על כך, "המילטון" זכתה במה שלא תהיה הקטגוריה המונפצת שבה הועמדה: "Outstanding Variety Special (Pre-Recorded)", ואם נישאר רגע במחוזות דיסני פלוס, "וונדה-ויז'ן" התחרתה ב-23 קטגוריות אך קטפה רק את פרס השיר (נחשו איזה) ועוד איזה 2 קטגוריות טכניות. חושבים שזה כואב? "סיפורה של שפחה" – סדרה של דיסני אם חושבים על זה – שברה שיא כלוזרית הגדולה בכל הזמנים, כשיצאה ללא פרס אחד מתוך 21 מועמדויות (וחבל, האמת. העונה הרביעית טובה).
נטפליקס ניצחה את הערב עם מרב הזכיות המשמעותיות (עשר) כשאחריה HBO (שש), וזה בעיקר הודות ל"הסודות של איסטון" שזכתה ב-3 קטגוריות משחק (לא צפיתי בסדרה, אבל הידד לראלף בונ… אוון פיטרס!) והודות לג'ון אוליבר שזכה בפעם המי-יודע-כמה. אפילו לו עצמו נמאס לזכות כי הוא אמר שקונאן בכלל היה צריך לזכות לאור עונתו האחרונה. בכל אופן, HBO מפסידה לנטפליקס גם אם מחשיבים את HBO Max שגרפה 3 קטגוריות משחק עם "הקס" (Hacks). אפשר כמובן להיות מרירים ולומר "טוב, שנת הקורונה פגעה ב-HBO" אבל זה לא שנטפליקס עצמה הייתה חסינת קורונה. לא נורא, HBO. אוהבים אותך.
ואם אתם שומעים יללות שמחה, זה יהונתן שצורח "כןןןןןןןןןןןן" לנוכח הזכייה של "פריימל" לסדרה המצוירת הטובה ביותר.
3. אם כבר נטפליקס, היא רצתה להיות כמו כל הילדים המגניבים עם הכנסים וההכרזות ועשתה כנס משלה, "טוּדוּם" שמו, על שם הצליל המפורסם עם הלוגו (ואם HBO אי פעם יעשו אירוע משלהם, הם צריכים לקרוא לו "ווּששט, טְסססססססס, האאאא…"), ותקשיבו: אלה היו 3 שעות ו-17 דקות של ייסורים. למה, למה הם חשבו שמישהו שפוי בנפשו ירצה לשבת מול שלוש שעות של אנשים שמדברים אחרי אנשים שמדברים אחרי אנשים שמדברים, כשמדי פעם הם מראים הצצה לאיזה סרט או סדרה?
ולא תגידו שרוב הטריילרים מעניינים. הו לא. נאלצתי לשבת מול הסברים ארוכים אודות תכניות ריאליטי מדרום אפריקה, טלנובלות וגם רבע שעה של "המסלול הבוער" (Floor Is Lava), וכל זה כי הייתי תמים ורציתי לראות את הפתיח שהובטח לנו לקאובוי ביבופ. ובכן, קיבלנו את הפתיח של קאובוי ביבופ.
אוקי, שמעו. אני לא מאבד תקווה לגבי הסדרה עצמה. אבל הפתיח הזה? ובכן, זה פתיח שאעשה לו Skip Intro באופן קבוע. אני שמח שהם שמרו את השיר המקורי, "Tank", כי הוא לא אחד שאפשר להתחרות בו, אבל הקליפ עצמו נראה כמו קוספליירים שניסו לצלם גרסת חובבים, והשתמשו במסך ירוק שיש לאחד מהם בבית. העובדה שהפתיח רווי רפרנסים לכל דמות בולטת שתהיה בעונה, לא משכנעת שהיא תנסה להיות יותר מחיקוי.
4. נוסף על כך קיבלנו הצצה לעונה 4 של "דברים מוזרים":
וואו הם הזדק… סליחה, התבגרו. התכוונתי התבגרו. מה אמרנו שאמנת ז'נבה אוסרת על שימוש בטכנולוגיית די-אייג'ינג לילדים – סליחה, "ילדים"?
בכל אופן, הסדרה תעלה ב-2022, שזה אומר מתישהו בין ינואר (עוד 3 חודשים) לדצמבר (עוד 15 חודשים). יחי ההבדל הקטן.
5. ב"טודום בום" קיבלנו גם הצצה ראשונה ל-"סנדמן":
טוב, אחרי "קאובוי ביבופ", החדשות הטובות הן שקטסטרופה זה לא. מצד שני, קשה להתרשם הרבה מכל העסק הזה – הוא משחזר אחד לאחד סצנה מהקומיקס, אבל זאת לא סצנה עם שורות דיאלוג זכורות, משחק יוצא דופן או אפקטים שומטי לסתות.
המזל האמיתי של הסדרה הוא ששניות בודדות לפני הטיזר, שמעתי את טום סטארידג' (חלום) מדבר והולי שיט יש לו קול חלומי. אני רוצה ASMR שלו מקריא ספר טלפונים. לא יכולתם להכניס את זה לטריילר?
6. טוב, אני לא יכול לשתף כל טריילר אז הנה כל האלה שפחות אכפת לי מהם: טריילר של "קוברה קאי" עונה 4 (31 בדצמבר) והיא נראית כמו חיקוי חיוור של מה שהייתה פעם; טיזר שמודיע על קיומו של סרט המשך ל-"טיילר רייק: חילוץ" (ובתור חובב של הראשון: יש!); הכרזה על "תעלומת רצח 2" (אני מתבייש להודות שאני מחכה לזה), טיזר לעונה 2 של "המכשף", כולל הכרזה על עונה 3; הכרזה על עונה 4 של "חינוך מיני" (ניחוש שלי? היא גם תהיה האחרונה. חלק מה"נערים" בה כבר מגרדים את גיל 30), ואימלדה סטונטון מודיעה שעונה 5 של "הכתר" תעלה בנובמבר 2022 – ואם לשפוט לפי הלו"ז של "הכתר" עד כה, היא צפויה להסתיים, סופית-סופית, באיזור נובמבר-דצמבר 2023.
7. אבל זה לא אומר שאנחנו נפרדים ממשפחת המלוכה, כי הנה טריילר לסרט "ספנסר", שבו קירסטן סטיוארט מגלמת את דיאנה ואומרת "מה, לא תתנו לי מועמדות לאוסקר?"
ויזואלית הטריילר נראה טוב, ואני בטוח שקריסטן סטיוארט תהיה מדהימה בתפקיד. כולי רק תקווה שהסרט יהיה ביופיק יותר סטנדרטי ממה שזה לא היה שהלך ב"ג'קי", אבל בסך הכול, העסק כרגע נראה סבבה. הסרט יעלה לאקרנים בנובמבר הקרוב.
ואחרי שראינו את דיאנה בטלוויזיה ואוטוטו תככב דמותה בקולנוע, מתבקש לעשות מחזמר על חייה, לא? מה זאת אומרת "לא"? אופס, אל תספרו לנטפליקס שהם כנראה עושים פה שטות:
אוקיי אוקיי אוקיי. אבל זהו, פה זה נעצר. אני לא רוצה לראות משחק וידאו על הנסיכה דיאנה. אה לעזאזל, בעצם אני כן רוצה (אבל לא משחק מרוצים בבקשה).
8. אם כבר דיברתי ארוכות על האירוע של נטפליקס, אולי כדאי להזכיר גם את האחד של אפל שבו הם הכריזו על אייפון 13, אייפד חדש וגם מיקרוגל שעובד עם סירי ועולה 4,000 דולר (סתם, לא באמת, זה יוכרז רק שנה הבאה), ועל הדרך הם הציגו פיצ'ר חדש שיגיע עם הדור הבא של הטלפונים החכמים שלהם: מצב צילום קולנועי, והם הדגימו זאת בסרטון חמוד סטייל "רצח כתוב היטב".
האם הייתי מוכן לראות ככה סרט באורך מלא? ברור שלא, זה עדיין לא נראה מקצועי מספיק (וזה עוד בסרטון עם תאורה ואיפור), ומבקר הטכנולוגיה הגדול ביוטיוב MKBHD כבר אמר בביקורת שלו שזה נחמד עדיין לא מפותח מספיק, אבל מדהים לראות את כברת הדרך שעבר עולם הצילום בשנים האחרונות. קיים למעשה סיכוי לא רע שתוך פחות מעשור, צלמים ובמאים באמת יעשו שימוש בטלפונים חכמים במְקום/בנוסף למצלמות קולנוע, ולא רק כגימיק (כמו שכמה סרטים כבר עשו). למעשה, באותו אירוע ממש הדגימו אפל את נפלאות האייפון כ"ידידם החדש של יוצרי הקולנוע" עם לא אחרת מאשר קתרין ביגלו:
9. תביעה מעניינת מתנהלת בימים אלה על עתידם של ספיידרמן וגיבורי-על נוספים מבית מארוול.
באוגוסט טענו יורשי סטיב דיטקו, יוצר הקומיקס המיתולוגי, שב-2023 יפוג הזמן שמותר להם לחכות (על פי חוק) בטרם ידרשו שהזכויות של ספיידרמן ישובו חזרה לידי עזבונו של דיטקו. והם לא היחידים: גם הכותב לארי ליבר שלח עוד במאי התרעה למארוול שישיבו לו את הזכויות על דמויות שכתב. החלק המעניין הוא עורך-הדין שמייצג את כל אותם כותבים ויורשיהם, מארק טוברוף, שהוא מי שייצג והפסיד מול DC בתביעה דומה על השימוש בסופרמן. לא ההתחלה הכי מבטיחה.
בדומה ל-DC, גם מארוול מוכנים כעת ללכת למשפט, ומי עורך-הדין שהם שכרו? ובכן, לא תאמינו (בעצם כנראה שכן תאמינו): אותו הבחור שייצג את DC וניצח, דן פטרוצ'לי. רואים? כשזה מגיע לעורכי-דין מארוול ו-DC כן יודעים לחלוק.
10. הבמאי יהודה ג'אד נאמן הלך לעולמו בגיל 85. נאמן הוא זוכה פרס ישראל וגם (לא רבים יודעים) אשכרה דוקטור, לא כתואר כבוד אלא עם התמחות בכירורגיה. לאורך הקריירה הענפה שלו ביים נאמן סרטים שונים בנוף הישראלי, החל מסרטו הראשון "השמלה" (שהוקרן בפסטיבל קאן. לא רע יחסית לסרט ראשון), דרך "מסע אלונקות" ועד "נוזהת אל-פואד", לצד פעילות ענפה בתחום הדוקומנטרי וכתיבת מאמרים אקדמיים.
11. כריסטופר נולאן נפרד מאולפני וורנר אחרי שני עשורים של שיתוף פעולה פורה, ואומנם הסיבה הרשמית לכך לא ידועה, אבל נולאן היה קולני מאוד אחרי ההחלטה של וורנר לשחרר סרטי קולנוע במקביל גם ב-HBO Max, ונראה שכל העסק התדרדר להפסקת מערכת היחסים.
בכל אופן, הוא בחר את יוניברסל כאולפן שיפיץ את הסרט הבא שלו, סרט על מפתח הגרעין רוברט אופנהיימר, ואם חושבים על זה לעומק: לא הייתה פה תחרות גדולה כל כך. מטבע היותו של נולאן, ובכן, נולאן, שירותי הסטרימינג היו מחוץ לתחרות, ואני גם לא רואה את נולאן הדיווה עם דיסני או "דיסני בקופסה" (כלומר, פוקס). אני גם מנחש שסוני, למרות שנכתב ב-Deadline שהם הגישו איזושהי הצעה, לא נלחמו עליו בשיניים. אולפן הסרטים אומנם פועל בהוליווד כישות נפרדת מתאגיד הטכנולוגיה והגיימינג, אבל יש לי תחושה שהבוסים הגדולים, אלה שיושבים ביפן, לא ששו לצאת מגדרם כדי לממן סרט על מי שאחראי על הירושימה ונגסאקי.
זה מותיר בתחרות בעיקר את פרמאונט ויוניברסל, מה שהופך את "הקרב על כריסטופר נולאן" להרבה פחות מרשים. ולמרות זאת יוניברסל הסכימו לתנאים שהציב להם נולאן, ובכללם איסור על יוניברסל לשחרר סרט אחר בקולנוע 3 שבועות לפני ו-3 שבועות אחרי הסרט שלו על אופנהיימר (ידיד הקולנוענים, עלק). אם הייתי בכיר בוורנר, הייתי משחרר באותו יום כמו הסרט של נולאן שני סרטים עתירי תקציב, בלעדית בקולנוע, סתם כדי לעשות לו דווקא.
12. והנה סרט שבטוח לא ייצא סמוך לאחד על אופנהיימר: סופר מריו. חברת נינטנדו הודיעה שהיא עובדת על סרט אנימציה של סופר מריו (משהו שידענו עליו המון זמן). הסרט עתיד לצאת בדצמבר 2022 והוא מופק בשיתוף אולפן האנימציה שאשם בקיומם של המיניונים, Illumination (השייך ליוניברסל).
קאסט המדבבים של הסרט כולל את כריס פראט בתפקיד השרברב האיטלקי (בבקשה אל תגידו לי שכריס פראט יעשה את המבטא המגוחך הזה), צ'רלי דיי הוא אח שלו "המריו הירוק", אניה טיילור-ג'וי היא הנסיכה פיץ', ג'ק בלאק הוא באוזר (הידעתם? לנשיא של נינטנדו אמריקה קוראים דאג באוזר), קיגן מייקל קי הוא טואד (נו, הפטריה), פרד ארמיסן הוא קרנקי קונג וסת' רוגן הוא דונקי קונג. כיוון שאני לא רואה את סת' רוגן כמדבב ורסיטלי במיוחד, אפשר להניח שזה יהיה סרט קומדיה מטומטם וחביב כזה, ולא מעבר.
בכל אופן, אם נינטנדו לא שקרנים פתולוגיים, הסרט צפוי להיות הראשון ביקום משותף של זיכיונות נינטנדו נוספים (בהנחה שהוא ינחל הצלחה כלכלית), וכמובן שאין משהו שאני רוצה יותר מאשר לראות את מריו, קירבי, לינק וצ'אריזרד מטפחים חווה בסרט של אנימל קרוסינג.
13. צעירה מוכשרת בטוויטר וטיקטוק, מארי אליזבת' קלי, עושה חיקויים של סלבריטאים שפוגשים את הכלב שלכם. זה נהדר.
diff celebs meeting ur dog 🐶 pic.twitter.com/ziytjcjD5k
— Mary Elizabeth Kelly (@mare_kell) September 14, 2021
14. בעקבות הכתבה הזו של "הארץ" בנושא צילומים נדירים שאיתר הצלם קובי פרג' (ההוא מהפיג'מות?), למדתי שאלפרד היצ'קוק ביקר פעם בירושלים. חיפוש ביוטיוב גם העלה סרטונים מהביקור:
15. חושבים שנתקלתם בכל טייק ומם אפשרי על הטריילר של "ספיידרמן: אין דרך הביתה"? מתערב שלא ראיתם את הטריילר בגרסת הסדרה המצוירת משנות ה-90 (עד היום, אחד מעיבודי הספיידרמן הכי טובים שנעשו). בעצם יש לזה 4 מיליון צפיות, סביר להניח שכן ראיתם את זה. אבל אם לא, הנה זה:
16. עם שובם של בתי הקולנוע לפעילות רגילה (…בינתיים) חזר לפעילות גם שירות Allmovies שמאגד את כל הקרנות הסרטים של רשתות קולנוע רבות, וזאת באתר אחד נוח לתפעול (עדיין בלי מובילנד, משום מה).
17. "לשחרר את שולי" מכר מעל מיליון כרטיסים, מה שהופך אותו לסרט הרביעי המצליח בישראל בכל הזמנים, והראשון שמכר מיליון כרטיסים מזה 40 שנה. באתי לצקצק בלשון ולהתנשא על הטעם של הצעירים של ימינו, אבל "אסקימו לימון" עדיין במקום הראשון אז זה לא שלצעירים של פעם היה חוש מפותח יותר לאיכות. אם כבר, "לשחרר את שולי" זה שיפור ניכר ביחס ל"אסקימו לימון".
18. ולסיום, אממממ, מה שזה לא יהיה. יונתן ביקש שאשים את זה פה, תאשימו אותו. הוא רק ביקש לציין שיש עוד פרקים, למקרה שהמוח שלכם שרד את הסרטון הראשון.
אותי הפתיע שבכנס של נטפליקס לא נחשף טריילר ראשון לעונה השלישית והאחרונה של אבודים בחלל
אז אני מבין שזה לא בין הסדרות הפופולריות של נטפליקס, אבל עדיין בהתחשב בעובדה שהעונה אמורה להשתחרר ב-2021 (זה המידע השמי שמופיע בנטפליקס), לא הגיוני שאמור כבר לצאת איזה טריילר או לכל הפחות תאריך רשמי לעלייה?
נותרו רק 3 חודשים ל-2021, בקצב הזה נראה לי כבר שההכרזה הבאה שתצא בקשר לזה תהיה שזה נדחה ל-2022.
אף פעם לא הבנתי מה הקטע עם הסדרה הזאת.
היא נראית מושקעת וכשהיא יצאה ידברו על זה שנטפליק מנסים לשחזר את ההצלחה של "דברים מוזרים" (טוב, כמעט כל סדרה שנטפליקס הוציאה ניסתה לשחזר את ההצלחה של הסדרה הזו). אבל לא שמעתי על אף אחד שאשכרה צפה בה, יש לה אפס באזז ברשתות,קרירות יחסית מצד המבקרים ובכל זאת לא ביטלו אותה עדיין. מי הקהל המסתורי של "אבודים בחלל"?
טוב, אז עכשיו לפחות שמעת על אחד שצפה בה
(ל"ת)
היי, היא רחוקה מלהיות קטסטרופלית.
לא סגורה על עצמה, והיא לא עובדת בלי קאמפ, אבל היא מעניינת.
"*אחד* שצפה בה"
אני היחיד ששם לב למה שעשית פה?
לא, אתה לא היחיד
גם אני שמתי לב לזה, אבל רק אחרי שכבר פרסמתי את התגובה.
נראה שיצאתי שנון בלי להתכוון לכך.
נו, גם זה משהו.
אני נהנה מהסדרה
אבודים בחלל לא פורצת דרך, ותחילת העונה הראשונה איטית, אבל השחקנים טובים, הדינמיקה המשפחתית מעניינת והמערכת יחסים עם הרובוט גם אחלה. וזה עוד בלי להזכיר את ערכי ההפקה הגבוהים.
העונה הראשונה נחמדה, ודווקא העונה השניה היתה הרבה יותר טובה וממש אהבתי אותה.
הסוף נותן מלא אופציות לגבי העונה השלישית האחרונה…
וגם אני הייתי בטוח שכבר נשמע משהו, בייחוד שהצילומים הסתיימו באזור ינואר…
אבל מילה לא…
נקווה שיהיה משהו בקרוב…
שכחת את ד״ר סמית
הדמות שלה כתובה ומשוחקת נהדר.
היא מניפולטיבית ערמומית וחלקלקה ברמה שאף פעם אי אפשר לדעת מתי היא אמיתית ומתי היא מזוייפת ואפשר לסמוך עליה שתמיד יהיה לה קלף לשלוף מהשרוול כדי לחלץ את עצמה מהצרות ותוך כדי כך לסבך את האחרים בצרות.
לא נתקלתי בהרבה נבלים שגרמו לי ממש לתעב אותם עד עמקי נשמתי, אבל אותה אני כל כך מתעב שאני מעדיף לעולם לא לראות סרט או סדרה בה פארקר פוזי מגלמת תפקיד של דמות חיובית, אני לא חושב שאחרי הסדרה הזאת אני אהיה מסוגל לקבל אותה כמישהי טובה שצריך להזדהות איתה.
ולגבי הסיום של העונה השנייה: בחיי, יש מישהו שבאמת מאמין שהיא מתה?! אני כל כך לא אופתע כשתתחיל העונה הבאה בגילוי שהיא זייפה את מותה כחלק מעוד תרגיל מחוכם שלה. זה נראה לי לגמרי שקוף שאני אפילו מופתע שהדמויות האחרות לא חושבות על האופציה הזאת.
כן היא אדירה
כשראיתי אותה פעם ראשונה מיד היתה מוכרת, בדקתי וגיליתי שהיא שיחקה בסופרמן חוזר את העוזרת של לקס לותר…
אין ספק שבהרבה מובנים היא גונבת את ההצגה…
אני לא בטוח אם העונה השנייה יותר טובה מהראשונה, בשביל זה אני צריך לצפות שוב ולרענן את זכרוני
אבל אני כן יכול לומר שפרק 5 של העונה השנייה (״לרוץ״) זכור לי כאחד הפרקים הטובים בסדרה אם לא הטוב ביותר, הוא כמה רמות מעל שאר הפרקים.
אני מניח שיהיו שיראו אותו קיטשי, אבל אני זוכר איך התלהבתי כשראיתי את הפרק לראשונה.
השימוש של הפרק בפלאשבקים (שזה, אגב, מוטיב חוזר ומוצלח מאוד של הסדרה) נעשה מצויין ומביא לשיא רגשי בקשר בין ג׳ון לג׳ודי שכל הפרקים שלפני הובילו אליו.
ואגב, מעניין אותי איך הרגישו בצפייה כאלה שהם אבות חורגים / אמהות חורגות / בנים חורגים.
אני נזכר
פרק מעולה.
ובהחלט אחד הטובים שם.
אני מופתע שאין לסדרה קהל יותר גדול… כאילו, התקציב שלה עושה רושם מאוד מכובד, ורואים את זה בכל דבר שם כמעט, ולמרות זאת נראה לי פגשתי פחות מ-5 אנשים שמכירים אותה…
וחבל… כי היא מושלמת לכל המשפחה. היא לא אלימה מדי, אין בה גסויות בכלל, ויש שם מספיק טווח גילאים של דמויות כדי שגם הורים וגם ילדים יתעניינו בה…
אולי הבעיה הכי גדולה של נטפליקס
היא שמאד קשה לה ליצור מדורת שבט. זה לא שלא פגשת אנשים שמכירים את הסדרה; פשוט לא הייתה לכם סיבה לדבר עליה, אז הנושא לא עלה.
אישית, לא הייתי ממליץ על הסדרה לילדים
לדעתי נטפליקס עשו טעות כשהחליטו לשווק את הסדרה ככזאת שכל המשפחה יכולה לשבת לראות ביחד, לדעתי הסדרה הייתה צריכה לקבל הגבלת גיל של 13+ ולא 7+ כמו שהיא קיבלה.
יש שם מתח אינטנסיבי ואלימות שמתאימים רק לילדים שמורגלים בסרטי PG-13 ולא לילדים שרגילים לראות רק סרטי PG, ולכן הסיווג ההגיוני היה אמור להיות 13+.
מה, הסדרה קיבלה הגבלת גיל 7?
זה מוגזם מדי.
למרות שלדעתי היא מתאימה לכל המשפחה אולי לא לממש קטנים, עדיין לא הייתי נותן לזה כזה דירוג.. מוגזם לכל הדעות…
יונתן מאבד עשתונות בתגובות כי הוא עדיין לא מכיר
יותר מ3 אנשים שצפו בלשחרר את שולי בעוד 3, 2, 1…
ומירי רגב בתגובה דמיונית: "אליטיסטים לא מסתובבים בחוגים העממיים".
:P
מריו הירוק=לואיג'י.
וצילום קולנועי זה סבבה, והסרטון הוא ללא סאונד מוקלט כי זה כבר דורש סט אחר לגמרי של תמונות.
זה ברור שאנשי הקולנוע מבינים שהסאונד הוא כלי נפרד מהמצלמה, אבל אני תוהה כמה מהאנשים שיקנו את הטלפון החכם ינסו לצלם ב"רמה קולנועית" ולא יבינו למה לא שומעים כלום.
טכנית, אלה הם האחיו מריו
אז להגיד שלואיג'י זה המריו הירוק זה 100% נכון. כלומר, אם יש צמד אחים שכל הזמן מסתובב כל אחד בצבע אחר, בשלב כלשהו היינו קוראים לאחד "שלומציון הצהוב" ולשני "שלומציון הסגול" (ביחוד אם לאחד מהם קוראים שלומציון שלומציון).
כן, אלו האחים מריו
מריו מריו ולואיג'י מריו.
כן. זו בדיחה חוזרת
בחלק מהמשחקים. מריו מפורסם הרבה יותר מאחיו, ולכן אין במשחקים הרבה שזוכרים את השם של לואיג'י. (די חבל, כי הוא מוכשר בזכות עצמו, ואפילו יש לו 2 אחוזות, בית מלון ועסק לכיסוח רוחות רפאים)
לגבי הסרט – אני בעד. שמעתי הרבה שמתפלצים מכריס פראט בתור מריו, אבל לי זה לא מפריע. הוא יכול להיות בסדר גמור בתור גיבור גנרי. אפילו לא חייב מבטא איטלקי מגוחך.
מה שיותר מדאיג אותי זה ג'ק בלאק בתור באוזר. תשמעו, אני ממש אוהב את ג'ק בלאק, ואין עוד בנאדם שמסוגל להתלהב כל כך בלי להיראות פאתטי. זה חשוב לדמות שצריכה להקרין המון ביטחון עצמי. אבל באוזר צריך להיות גם קצת מרושע, ואני לא בטוח שלג'ק בלאק יש את היכולת להישמע מרושע.
אבל ננסה, יותר גרוע מהסרט המצולם זה לא יכול להיות.
הליהוק היחיד שלא מדאיג אותי
זה ג'ק בלאק, אמנם היה עדיף שיגלם את wario מאשר את קופה, אבל לדעתי הוא לגמרי בטווח המשחק המתאים לדמות של האיש הרע במשחק.
ואפילו זה, לא מתעלה על ההברקה שהיא הליהוק של קיגן מייקל קי לדמות של Toad, אני כבר שומע את הדיבוב בראש וזה מתאים בול.
וואו מארי נהדרת
כל חיקוי קלעה בול (ותענוג למעריצי "הלטוס הלבן"). חבל שהחיקוי של פיבי היה כל כך קתר, הייתי שמח לגרסה יותר ארוכה. הלוואי היה אפשר לשלוח לה שמות של שחקנים שאני מעוניין בחיקוי שלהם, כי נראה לי היא תדייק בכולם.
היא פשוט הפכה לדרו ברימור הצעירה. די מדהים
(ל"ת)
לא רואה מה הבעיה שלשחרר את שולי הסרט המצליח ביותר.
בסוף תמיד הסרטים הכי מצליחים פונים למכנה משותף נמוך יותר, גם "אווטאר" ו"הנוקמים" הם לא בדיוק מבריקים. הגיוני שבתעשיות מקומיות יהיו קומדיות הקיץ אלה ששולטות בראש מאחר ואין תקציב לסרטי אקשן רבי תקציב. לא חושב שמישהו ציפה ש"הערת שוליים" יהיה בטופ. מבחינתי זה בשורה נהדרת לקולנוע המקומי שסרט ישראלי שיצא אחרי פרוץ המגיפה הצליח כל כך.
יום יבוא ונטפליקס יבינו שהקאסט התבגר
אחרת נראה פה את נואה שנאפ ופין וולפהארד בני 30 ממשיכים לשחק D&D ולחפש מפלצות בזמן שמילי בובי בראון מסרבת להתנהג נורמלי, השיניים של גייטן מטאראזו ממשיכות להיעלם ולחזור וקיילב מקאפלין ממשיך לדבר כמו ילד בכיתה ו'. די, השחקן הכי צעיר בקאסט הראשי (אולי חוץ מאריקה) כבר כמעט בן 17.
כן זו מכה גם ב"חינוך מיני"
אריק בן 28, לילי בת 29. והם עוד ילדודס לעומת סטיב (החבר של איימי) בן ה-33. כשכל אלה משוחחים עם המנהלת שלהם זה אבסורד, היא רק בת 36 (מפתיע שלא ליהקו גם אותה כתלמידה). אלה הקיצוניים אמנם, אבל רוב הקאסט נע בטווח שבין 24 ל-26 (נכון לעונה 3).
אני לא מבקש לחזור לימי "סקינס" וללהק בני נוער אמיתיים, כי מה שהלך שם מאחורי הקלעים היה אפור-עד-לא-חוקי. אבל אין בני 18-19 בבריטניה? מה נסגר?
הבקיאות שלי בהסטוריה של סדרות לא טובה
אבל כן.
זה מזכיר לי את מה שלני אברהמסון אמר על הליהוק לתפקיד של ג'ק ב"חדר". הם ליהקו אותו ממש בשבועיים שלפני הצילומים, כי ילדים משתנים נורא מהר. את "חדר" צילמו במשך 10 שבועות. סדרות מצלמים במשך כמה חודשים, וזה לא כולל עונות נוספות. מי שחושב שאפשר לעשות סדרות בנות יותר מעונה אחת על מתבגרים פשוט טועה. אותו דבר לגבי "מקום שקט" (נואה ג'ופ גדל, תפנימו) ודומיו.
זה מפריע רק למי שהולך לוקיפידיה לבדוק את הגילים של השחקנים
אבל בתור מישהו שבקושי ידע דבר על השחקנים הילדים (חוץ מאסא ששיחק ביצירת המופת הוגו) כולם די עברו בגרון בתור תיכוניסטים. אדם נראה קצת גדול מהשאר אבל זה לא נראה חריג. צריך לזכור שבתיכון יש תלמידים שסיימו את ההתפתחות הפיזית שלהם לגמרי ויש כאלה שעדיין נראים ילדונים ככה שהתלונה הנפוצה הזו לא באמת הפריעה לי מתישהו (ואני סיימתי תיכון לפני שלושה שנים אז הזיכרון עוד צלול יחסית)
"לאה צמל, עורכת דין" הישראלי זכה באמי על הדוקומנטרי הטוב ביותר!!
חושב שראוי מאוד לציין.
כן, למרות שלא באמי שאנחנו חושבים עליו
אלא חלק מפרסי "אמי תיעודיים" אחרים
המלצת שרשור טוויטר
לא קורה לי לעתים קרובות ששרשור בטוויטר משעשע ומרתק אותי כמו השרשור הזה, אז חשבתי לחלוק.
https://twitter.com/dyllyp/status/1443729354324779008
זה סיפור על מאחורי הקלעים של חדר כותבים בסדרה ששרדה רק עונה אחת ולא יותר מדי אנשים ראו (יש נקודה ישראלית – הסדרה, 68 Whisky, הייתה הגרסה האמריקנית לתאאג״ד).
בכל אופן, נשמע שמכל בחינה אפשרית, מה שהלך שם מאחורי הקלעים היה הרבה יותר מעניין ממה שקרה על המסך.
אני לא אגיד יותר כדי לא לעשות ספויילרים, אבל it’s a wild ride.
סחטו את הלימון מעיבודים על החיים של דיאנה . עושים ממנה יותר מדי . כמו מרלין מונרו . אנשים שואלים למה הן היו כל כך אומללות בחייהן ואז מפרקים כל רגע בחייהן בפני כל העולם . התשובה בגוף השאלה . לא מפסיקים לשבת על החיים שלהן . שחררו מהם ומנשים דומות להן. חוץ מזה יש עוד מספיק דמויות מעניינות במלוכה הבריטית כמו הנסיך אנדרו….
ויהי פרסי אופיר
פרי האופיר קרו היום (הערב, אני מניח), שוב בלי הרבה רעש וצלצולים, כאשר התחרות העיקרית הייתה בין שני סרטים שלא ראינו (ו"אגדת חורבן" שמזנב בהם מאחור).
להלן הזוכים:
הזוכה הגדול היה "ויהי בוקר", שגרף את פרסי הסרט, הבמאי, התסריט, השחקן הראשי, השחקנית הראשית, שחקן המשנה, והליהוק (שעליו הייתה אחראית השחקנית הראשית, ג'ונא סולימאן). 7 פרסים בסך הכל בצורה שנראה לי שאף אחד לא יכול להגיד שהסרט זכה "רק בשביל האוסקר".
אחריו, באופן מפתיע, "אגדת חורבן" עם 4 זכיות, כולן טכניות: עריכה, עיצוב אומנותי, מוזיקה ועיצוב פסקול.
במקום השלישי, "תמונת הנצחון" של אבי נשר עם זכיות על צילום, תלבושות ואיפור.
ואחרון חביב נמצא "הבית ברחוב פין" שזכה בפרס שחקנית המשנה.
בפרסי הגטו זכה "התאונה" בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר (מאיה כתבה עליו באתר כשהוצג בפסטיבל ירושלים ב-2020), "שפאר בדרך להוליווד" בפרס התיעודי הארוך ו"לילות קיץ" בפרס התיעודי הקצר.
הפסידו הכל: "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" שיצא עם 0 מתוך 9, "הברך" עם 0 מתוך 8, "אחד בלב" עם 0 מתוך 7 ו"יותר ממה שמגיע לי" עם 0 מתוך 6.
מה שאני אוהב בטקס הזה זה שלא משנה כמה ראית ממנו לאורך השנים, הוא תמיד יפתיע אותך
צופה עכשיו בטקס (כי מזוכיזם וזה) ולמרות שידעתי על התקרית מראש איכשהו עדיין הייתי בשוק כשטאטאו את ריימונד אמסלם (זוכת פרס משחק משני) מהבמה באמצע הנאום בדיוק כשהיא דברה על נושא הסרט עליו זכתה, על הנשים בתעשיית הזנות. וואו
וואו.
וכל זה בטקס שאין בשביל מה לטאטא אנשים כי אחוז כל כך קטן צופה בו. איזה טמטום.
ומי שזכה זה לא טמטום?
(ל"ת)
תן לי לנחש, לא ראית את הסרט ובכל זאת אתה בוחר להביע עליו דעה מזלזלת?
(ל"ת)
איך אתה מכיר אותי. זה מה שאני אוהב בך.
ובכל מקרה. סליחה אם נפגעת מישום מה , רציתי פשוט שפעם אחת אבי נשר יזכה.
נכון שלרוב אני לא בעד זה שעושים את זה באוסקר(נותנים פרס למישהו רק בגלל דהוא לא זכה) , אבל אני חושב שלנשר מגיע פרס אופיר פעם אחת.
ואגב דיברתי על פרק ראשי ובמאי, כן? לא על המשחק
(ל"ת)
אין בעיה עם הרצון (הלא ברור) שלך שנשר יזכה
אבל נראה לי הגיוני שאם אתה בוחר להביע אכזבה מאי זכייה של אחד, המינימום המתבקש כדי שנתייחס לדעה שלך ברצינות זה לצפות בשני, לגבש עליו דעה ואז להביע אותה, או לכל הפחות לא לטנף על סרט שטרם ראית (לא משנה מה הסיבה).
למה זה רצון לא ברור?
לרצות שהבמאי הישראלי הכי אהוב בישראל יקבל הערכה פעם אחת מהאקדמיה הישראלית? לקבל סיכוי לייצג אותה באוסקר? זה כזה מוזר?
״לשחרר את שולי״ הוא הסרט הישראלי הכי אהוב מאז 1978
ועדיין לא רואה סיבה או הגיון איך הסרט הכי למל״מי בתולדות הלמל״מות הזה זוכה בפרס הסרט. אני לרגע לא משווה בין סרט סופר זניח (קולנועית) שההצלחה שלו היא 50% עניין של טיימינג לקריירה הכי ענפה בתולדות הקולנוע המקומי, פשוט לא חושב שאהדה ציבורית בהכרח שווה פרס אופיר ושבשום שלב מאז 2004 לא חושב שהיה סרט זוכה שהיה פחות טוב מהסרט שנשר עשה באותה שנה וזאת דעה יחסית רווחת בקרב אנשים שעוקבים אחרי תולדות הפרס והסרטים ולא קוראים להם יאיר רוה, לכן ה״אובססיה״ שלך לבמאי שהוא בינוני פלוס קצת לא ברורה לי.
נראה לי שאפשר להתווכח על השנה של "פעם הייתי"
והייתי אולי יותר חד משמעי בדיון הזה אם הייתי, נו, רואה אחד מהסרטים האלה אשכרה. כרגע אני בקבוצת "פחדנים, תנו לאגדת חורבן את הפרס" (אבל מאוד מסוקרן על "ויהי בוקר").
מסכים לגבי ״פעם הייתי״
כנראה הסרט הכי טוב שלו מאז שחזר מארה״ב. לא ראיתי את שני הפייבוריטים אז אין לי דעה עליהם, אבל בלי קשר אליהם בהחלט היה יכול להיות נחמד לראות זכייה של ״אגדת חורבן״, גם כי הוא עושה משהו די חריג וטוב וגם כי בחירה בו על פני האחרים הייתה יכולה לעזור למוסס את הטיעון ״אקדמיה של שמאלנים״.
אבודים בחלל עונה 3 טריילר!!
https://www.youtube.com/watch?v=SwBJv5A-bA0&t=2s
סוף סוף!
הדבר הכי בולט בטריילר זה שהתחלף לוויל רובינסון הקול
למען האמת, אני חשבתי שזה יקרה כבר בעונה השנייה, אז לפחות אפשר לומר שהוא לא גדל להם מהר מדי.
אני אצטרך להתרגל לקול החדש הזה, מזל שלפחות במראה הוא לא השתנה באופן מהותי מדי.
בכל מקרה, לאור התיאוריה שלי בקשר לסוף העונה השנייה, ציפיתי לראות פה את ד״ר סמית מגיחה בסוף הטריילר בקטע של ״אני עדיין חיה״. טוב, מצד שני, זה רק טיזר, אולי בטריילר המלא היא תגיח או שנטפליקס מבינים שכדאי לא לשים ספויילרים בטריילרים וישמרו את הגילוי המאוד (לא) מפתיע לעונה עצמה.
כן... לקח לי שניה לזהות שזה וויל
בכל זאת, חלפו שנתיים מאז העונה הקודמת, אז הגיוני שיתחלף הקול.
יש לי תחושה שכל מה שראינו בטיזר זה רק מההתחלה של העונה, אולי אפילו מהפרק הראשון.
נטפליקס גם שיחררו סינופסיס שלפיו נראה שהעונה מתחילה שנה אחרי העונה הקודמת, שזה צעד די… הגיוני.
הופתעתי מאוד מהטון הקודם והאפל של הטיזר. בייחוד כששווים אותו לטריילרים הקודמים.
עדיין, אני לא יכול לחכות עד 1 בדצמבר!!
https://collider.com/lost-in-space-season-3-trailer-netflix/
דווקא לי הטון הרגיש מאוד הגיוני בהתחשב בכך שמדובר בעונה האחרונה
אני אמנם קצת פחות מבין בסדרות טלויזיה, אבל בזירה הקולנועית לדוגמא יש בדרך כלל אפלה בטריילרים של סיום. תמיד לפני הסוף הטוב צריך להגיע לרגעים הקשים והקודרים ביותר.
לדוגמא הטריילר של הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1 או זה של הנוקמים סוף המשחק, בשניהם ניתן לראות אוירה רצינית וקודרת שגם משתקפת בסרטים עצמם.
ולמרות זאת, יש לי תחושה שהטריילר שיצא (זה היה רק טיזר) כן יראה קטעים מתקדמים יותר ולכן יהיה קצת פחות קודר ויותר עם תחושת התרגשות של סיום.
תארתי לעצמי שיהיה יותר רציני
אבל לא עד רמה כזאת.
אני די בטוח שהטריילר המלא יהיה יותר בלוקבאסטרי וסטנדרטי.
נראה לי אצפה שוב ב-2 העונות הקודמות כי אני לא זוכר מהן הרבה.
אז מסתבר שצדקת
הטריילר הרשמי שיצא עכשיו בהחלט הרבה יותר ״בלוקבאסטרי וסטנדרטי״.
אבל (ספויילר לטריילר) מסתבר שגם אני צדקתי כל השנתיים האחרונות. ד״ר סמית חיה ובדיוק כפי שחשבתי היא הגיחה בסוף הטריילר. אי אפשר לזרוק דמות כמוה כבר בעונה השנייה, אני מניח שיש לה עוד תפקיד משמעותי למלא בסיום.
שכחתי איך הסתיימה עונה 2...
(ל"ת)
טוב, שימו לב לזה:
רם כותב כאן כדלהלן: "אם הייתי בכיר בוורנר, הייתי משחרר באותו יום כמו הסרט של נולאן שני סרטים עתירי תקציב, בלעדית בקולנוע, סתם כדי לעשות לו דווקא."
רם קיץ, יש משהו שאנחנו לא יודעים?
זמן לחשוף את האמת
אני דיוויד זסלב.
אז מה יש לך לומר על זה
שלמרות שהצלחתם באמת להרגיז את נולאן כהוגן, בפועל הוא הרוויח על הגב שלכם עשרות מיליונים?
שנאמר: כן ירבה וכו'
כן טוב העיקר שהרווחנו יותר
(ל"ת)