1. טריילר ראשון ל"שנות אור" (Lightyear), הספין-אוף המוזר של "צעצוע של סיפור".
טוב, ככה מוזר, ככה נראה די טוב. אבל אם פיקסאר כל כך רוצים לעשות "לבד על מאדים" משלהם, הם באמת היו חייבים את באז שנות אור בשביל זה? זה לא שמישהו מאיתנו בכלל ידע מה הסיפור של באז שנות אור המקורי. האם כשפיקסאר ירצו לעשות מערבון, הם ישתמשו במי שזה לא יהיה שוודי מבוסס עליו?
על מי אני עובד, ברור שכן.
2. נכון השביתה הגדולה בהוליווד שדיווחתי עליה פעם קודמת? ובכן עזבו, לא חשוב.
3. עוד מוקדם לקבוע אם ההסכם החדש ישפר את תנאֵי ההעסקה בהוליווד, אבל אפשר לקוות שמקרים כמו האחד שעברה רובי רוז לא יישנו. כוכבת "באטוומן" בדימוס חשפה מדוע פרשה מהתפקיד בתום עונה אחת בלבד: סביבת עבודה נוראית. רוז שיתפה שהפעילו עליה איומים ומניפולציות רגשיות כדי שתחזור לעבודה באופן מיידי, לאחר ניתוח חירום שעברה, וגם האשימה את שחקן הסדרה דוגריי סקוט בהתנהגות רעילה ופגיעה בפעלולנית.
אבל זה כאין וכאפס לעומת מה שעבר איש צוות (אזהרת טריגר) שחווה כוויות מדרגה 3 בכל גופו, ורוז ואחרים ראו איך פניו נתלשות. למרות זאת, אף אחד מהם לא זכה לתמיכה נפשית, ורוז הייתה היחידה מההפקה שטרחה לשלוח פרחים לאיש המסכן. היא גם תיארה כיצד עוזרת הפקה נותרה משותקת ברגליים, בעוד הבוסים ניסו להטיל את האשמה על העוזרת אשר בלית ברירה פתחה דף מימון המונים למימון הטיפולים שלה. רוז האשימה את ההפקה שהתעקשה לעבוד גם בזמן קורונה, מה שגרם לחלק ניכר מאותן תקריות נוראיות.
וורנר כמובן הכחישו, אבל אחרי הגיהנום שעבר ריי פישר על סט "ליגת הצדק", קשה להאמין להם.
4. ומסיוט אחד על סט הצילומים לסיוט אחר: חבר'ה, כל סרט שאלק בולדווין צילם וטרם שוחרר זכה השבוע לשדרוג יח"צ משמעותי, לאחר שהשחקן ירה באקדח שחשב שהוא מזויף ובטיחותי, אבל הוא לא היה, וכתוצאה מכך הוא הרג את הצלמת הלינה האצ'ינס ופצע את במאי הסרט עליו עבדו, "Rust". קיימים נכון להיום סימני שאלה רבים סביב התקרית. יש הטוענים שההפקה התנהלה ברשלנות עוד לפני הירי המצער ולא ברור אם אכן יוגשו כתבי אישום (מישהו מוכרח להיות אשם, לא?). מה שבטוח, הסיפור יעסיק אותנו עוד שנים קדימה, ומתקשר ישירות, איך לא, לשביתה שלא הייתה.
5. שמעתם על הסרט "מחוץ למפה"? לא, זו לא אוטוביוגרפיה על חייו של טל ברודי. לא, זה גם לא ריבוט של דורה כאישה מבוגרת שמגלה שהעולם הקסום שהכירה היה רק הזיה. לא, מדובר בשם העברי של "Uncharted".
המחמאה הכי גדולה שאני יכול לתת לטריילר היא "בסדר". אולי אני מוּטֶה כי שיחקתי בכל חמשת וחצי משחקי הסדרה, אבל רואים שהסרט החליף 80 במאים לפני שהטריילר יצא: העלילה היא מישמאש של שני המשחקים האחרונים, ואם טום הולנד נראה ומתנהג כמו ניית'ן דרייק אז אני הטניסאי הצ'כי תומאש ברדיך. כמו כן, מי שבחר במארק וולברג במְקום ג'יי.קיי סימונס לתפקיד סאלי צריך להיות מפוטר. טוב נו לא נורא. תמיד יהיה לנו את סרט המעריצים עם ניית'ן פיליון.
6. כוכב הסרט "ג'אמפר" היידן כריסטנסן מצטרף לסדרה של אסוקה טאנו ביקום "מלחמת הכוכבים". לא ברור את מי כריסטנסן יגלם, אבל שימו לב: עשיתי בירור קטן, והתברר שנוסף על התפקיד האלמותי שלו בג'אמפר, הוא גילם גם דמות בשם אנאקין סקייווקר בפרקים 2-3 של "מלחמת הכוכבים" – ואני לא חושב שזה צירוף מקרים. אמשיך כמובן לעקוב.
7. טריילר מרהיב לסרט "פסגת האלים" שיעלה בנטפליקס ב-30 בנובמבר.
סרט האנימציה הצרפתי (שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון) מבוסס על סדרת המנגה "פסגת האלים", שבתורהּ מבוססת על רומן שכתב באקו יוּממָארוּקה. העלילה עוסקת בצלם שמגלה את המצלמה של מטפס ההרים ג'ורג' מאלורי שנעלם באוורסט בשנת 1924 והוא יוצא, בעקבות הגילוי, למסע טיפוס חוצה גורלות (אין לי מושג מה "חוצה גורלות" בכלל אומר, זה סתם נשמע לי מגניב). הסרט יצא בנטפליקס בסוף נובמבר.
את המנגה עצמה שווה לקרוא ולוּ עבור האיור הריאליסטי בה. לא מדובר אגב בעיבוד הקולנועי הראשון של "פסגת האלים" – ב-2016 שוחרר סרט לייב אקשן יפני אבל הוא לא מי-יודע-מה. סרט האנימציה נראה הרבה יותר מבטיח.
8. שתי סדרות הודיעו על עונות חדשות: הראשונה, הקומדיה הנהדרת של אפל "המסע המיתולוגי" תשוב לעונה שלישית ורביעית (החדשות הנהדרות האלה הגיעו בשיחת ועידה עם אנתוני הופקינס. אני רוצה את כל החדשות שלי לקבל מאנתוני הופקינס).
השנייה היא "הממלכה האחרונה", סדרת הוויקינגים שמבוססת על ספריו של ברנרד קורנוול (ושהתחילה אצל ה-BBC וכיום היא של נטפליקס). הסדרה חודשה השנה לעונה חמישית ואחרונה שמצטלמת בימים אלה, אולם בכנס MCM Comic Con בלונדון הכריז השחקן הראשי (והקראש הגברי שלי) אלכסנדר דריימון על סרט בשם "שבעה מלכים מוכרחים למות" (Seven Kings Must Die) שיעטוף את הסיפור. הסרט יצולם שנה הבאה.
9. ספר המד"ב של אורסולה לה גווין, "המנושל" (או "בידיים ריקות" בתרגום החדש של עמנואל לוטם), יעובד כמיני סדרה לטלוויזיה. הספר, זוכה פרס הוגו ונבולה, עוסק בשני עולמות צמודים, יוראס ואנארס (האחד ירח של השני). באוראס מתקיים שלטון שמזכיר את כדור הארץ בתקופת המלחמה הקרה, ואילו בשני חברה אנרכיסטית, שממנה מגיע פיזיקאי שמתכנן לנתק את ההפרדה בין העולמות.
פרטים נוספים על הסדרה (כמו מי יכתוב אותה ואיפה תשודר) עוד אין, אז ייקח עוד זמן לפני שנזכה לראות אותה.
10. לידיעת המעריץ סטיבן קינג: החלק השני של "חולית" קיבל אור ירוק. הסרט, שגם אותו יביים דני וילנב יגיע לאקרנים באוקטובר 2023, ורק לאקרנים – אחרי ענייני ההפצה של "חולית" הראשון, היה חשוב לכל הצדדים להבהיר את הנושא הזה. כלומר, כל זה בהנחה שלא תהיה עד אז עוד קטסטרופה עולמית.
מעבר לכך, בשיחה עם בכירי וורנר שנערכה שבוע שעבר, הביעה החברה רצון להמשיך את "מטריקס" לסרטים נוספים אם לאנה וואשובסקי תחפוץ בכך (לאנה, בבקשה לא) וייתכן שגם "הסופרנוס" תזכה לפרויקטים נוספים ב-HBO Max. יאי?
11. מבקר הקולנוע מאיר שניצר פורש בגיל 71, וקצת מוזר לדווח על זה כאן בעין הדג.
מי שלא מכיר, הטאגליין שלנו, ביקורות קולנוע לאנשים שלא אוהבים ביקורות קולנוע, מופנה כהתרסה לעבר מבקרים מהדור הישן דוגמת שניצר; למעשה, מטבע הלשון העין-דגי "נחמן שניצקליין" הוא הלחם של מאיר שניצר, אורי קליין ונחמן אינגבר (שגם הוא פרש מאז) – והוא בא לתאר זן ישן ויומרני של ביקורות שאינו רלוונטי לקהל הכללי, קהל שרק רוצה לדעת אם הסרט סבבה או לא. בשנים האחרונות, ביקורות קולנוע הפכו ליותר מוצלחות ומעניינות בהמיספירה הישראלית, ופרישתו של שניצר היא צעד נוסף לסיומה של תקופה שאני מקווה שלא תחזור. שיהיה לו בהצלחה בפנסיה.
12. האם אנחנו בדרך לעידן של הקרנות אנימה סדירות בישראל? כן.
רשת "יס פלאנט" הודיע על הקרנה של סרט האנימה "פייט גראנד אורדר 2" – וכמעט כולם הרימו גבה, משום שלא קיים סרט אנימה רנדומלי יותר שיס פלאנט הייתה יכולה להקריץ (ובאמת שניסיתי לחשוב על אחד). הסרט הוא המשך לסרט שמבוסס על משחק סמארטפון, שהוא עצמו חלק מפרנצ'ייז גדול ומסובך יותר. כדי שתבינו על קצה המזלג על מה מדובר, יש פוסט נהדר בבלוג אנימה (לשם שינוי, לא שלי) שעושה סדר בדברים. תעשו ctrl+F על "Fate/Grand Order" ותבינו עד כמה אקראית ההקרנה הזו של "יס פלאנט".
אז איך זה קרה? חסרים סרטי אנימה נורמליים להקרין? ובכן, הניחוש שלי הוא שהסרט הגיע כחלק מעסקת חבילה. מפיצות רבות שרוצות להיפטר מהקטלוג שלהן מבקשות מרשתות קולנוע להקרין סרטים אזוטריים יותר שמגיעים בצוותא חדא עם הסרטים המדוברים יותר. אם יס פלאנט היו באמת מעוניינים בנאד שכוּח-האל הזה, הם היו מקרינים אותו ליותר מיום אחד בשעה אחת בסוף השבוע הזה (למי שתוהה מתי: עזבו, פספסתם כבר).
ושיטוט קצר ברשת מגלה כי המפיצה של "פייט גראנד אורדר" היא ODEX Israel, שלוחה מקומית של מפיצת סרטי אנימה בשם ODEX. הם אלה שהביאו למעשה את "דימון סלייר" לישראל (ובהצלחה רבה יש לציין), ובעמוד האינסטגרם הישראלי מוזכרים שמות של סרטי אנימה קצת יותר ידועים. אומנם עוד אין הכרזה על מועדי ההקרנה שלהם פה בארץ, אבל זו רק שאלה של זמן.
לכן אפשר לומר בביטחון שמפיצה גדולה של סרטי אנימה החלה לפעול השנה בארץ, עם רשת "יס פלאנט" כשותפה שלה, דבר שיוביל להקרנות קבועות של סרטי אנימציה חדשים מיפן במחוזותינו – בין אם גדולים ומעניינים, ובין אם שאריות בפיתה כמו "פייט גראנד אורדר".
13. נטפליקס הודיעו שהם משנים את שיטת המדידה של מספר הצופים שלה. עד כה, מי שהפעיל סרט או סדרה למשך 2 דקות נחשב כ"צופה", וזאת בעולם בו יש סרטים וסדרות עם כותרות פתיחה ארוכות יותר מזה. כעת, החברה תעבור למדד דפוק קצת פחות (אבל עדיין דפוק): מספר שעות הצפייה של כלל הצופים ב-28 הימים הראשונים.
וואו, הם יעשו הכל, העיקר לא לחשוף נתונים נורמליים, הא? הרי איך מספר שעות זה נתון שאפשר להבין ממנו משהו? נניח יהיה סרט, נקרא לו "אנולה הולמס 5: קנוניית הפלמ"ח" והאורך שלו הוא ארבע שעות, ובמקביל ייצא סרט בשם "האירי בדוכן הנשיקות" והאורך שלו הוא שעתיים, ולשניהם מיליון צופים בדיוק; על אחד מהם נטפליקס תדווח שצפו בו 4 מיליון שעות, ועל השני 2 מיליון שעות?
אולי אני בכל זאת מעדיף את שיטת המדידה הקודמת.
14. BBC ערכו סקר בקרב 206 מומחי טלוויזיה מכל העולם (100 נשים, 104 גברים ו-2 א-בינאריים), כולל נציגות לישראל, וזאת במטרה לקבוע את 100 סדרות הטלוויזיה הטובות ביותר של המאה ה-21. יש גם חוקים לרשימה הזו: בלי סדרות שהתחילו במאה העשרים (וזו הסיבה היחידה ש"פלורנטין" נעדרת מהרשימה) ובלי סדרות שהן חידוש לסדרות ששודרו באחת המאות הקודמות (טוב, גם ככה הייתה טלוויזיה לא משהו במאה ה-19).
בכל אופן ספרתי, וראיתי עונה מלאה אחת של לפחות 30 סדרות ברשימה. מה איתכם?
15. ולסיום, סינמה סיטי חשפו גימיק חדש ביום הקולנוע הישראלי (שנערך אתמול): אלו ששילמו 10 שקלים לסרט לא יראו את כל הסרט. כלומר, הם קוראים לזה "הפסקת חשמל", אבל אני מקווה שמדובר בתחילתו של עידן שבו נוכל לשלם לסרט בהתאם לכמה מתוכו בא לנו לראות. למשל, אם בא לי להיכנס רק לסוף של סרטים של שאמלאן – למה שאשלם מחיר מלא ולא 5 שקלים? קדימה סינמה סיטי, אל תהיו שפנים.
טוב מספר 15 ענק (כמו שאומרים בפייס)
לגבי מאיר שניצר- איפה הוא לעזאזל כתב בשנים האחרונות? כאילו אני ממש לא זוכר ביקורת שלו מאז שאטר איילנד-ספוילר הוא תקף אותו ואת ליאו
על פי מה שהצלחתי להבין, גליון הסופ"ש של מעריב
(ל"ת)
סבבה תודה . בהצלחה לו בכל מקרה! שיעשה חיים ויראה מלא סרטים ודי שיאהב אותם קצת
(ל"ת)
אזהרת טריגר
אזהרת טריגר על הסיפור בבאטוומן של רובי
לא ברור לי הסיפור על האיש שנכבה ברמה 3.
לרוב שיש פציעות כאלה אנושות, שומעים עליהם (או לפחות, הנחתי ששומעים עליהם).
וכאן לעומת זאת, אפס, נאדה, זיפס, כלום ושום דבר
וזהו מאוד מטריד אותי איך אירוע כזה מזעזע קורה, ופשוט לא שומעים על זה בשום מקום
וזה בסדרה שערכי ההפקה שלה לא גבוהים והאקשן בינוני מינוס, אז אני מפחד לחשוב מה קרה בסרטי האקשן הרציניים של וורנר ולא שמענו עליהם
"הגיהנום שעבר ריי פישר"?
מכל התלונות והדיווחים, שלו היו הכי פחות ברורים, הכי פחות ממוקדים, כללו עדויות שמיעה, ובאופן כללי נשמעו כמו הרבה תחושות אישיות ומעט חוויות בפועל.
מה שהיה מוזר לי
זה ש"פניו נתלשות" זאת חלק מהעלילה של הסדרה.
לגבי התאונה של בולדווין
אחראי פרופס מאוד וותיק בשם סקוט רידר פרסם לפני כמה ימים סרטון שמסביר איך הדבר קרה אחרי קריאה של המסמכים המשפטיים.
גילוי נאות, זה עדיין בגדר ספוקלציה וסקוט לא היה בסט, אבל מחיפוש קצר שלי נראה שמה שהוא מסביר מתיישב עם הסברים אחרים ברשת. בקיצור – עוזר הבמאי (שלא אמור לקחת נשק) הביא לבולדווין אקדח שלא היה תחת השגחה של איש מקצוע, ואותו אקדח לא נוקה ולא נבדק.
מתקשה בהבנת הנקרא
בתור מישהו שלא קרא את The Dispossessed ואולי מעוניין בסדרה, אשמח להסבר על מה הכוונה ב"לנתק את ההפרדה".
בתור מי שכן קראה, לא ברור לי. הגיבור הוא פיזיקאי, ישנם קשרים מקצועיים בין פיזיקאים בשני העולמות, ובעקבות תגלית שלו הוא מוזמן לעולם השני, מה שמשפיע על החברה והפוליטיקה בשני העולמות, אבל לא ממש בכיוון של לבטל את ההפרדה.
אני יודעת שאפשר ללחוץ
על הלינק בכל שם מתורגם לעברית ולראות איך הוא נקרא במקור, אבל בכל זאת, הייתי שמחה אם היה אפשר לכלול את השם בלועזית (נגיד בסוגריים).
מי שקורא על עולם הקולנוע והטלוויזיה בעיקר באתרים בינלאומיים, לא בהכרח יידע לקשר מיידית בין השם העברי למקור.
נ.ב. זה נכתב כתגובה בעיקר על סעיפים 8 ו-9, רק שבסעיף 8 כן יש אזכור אחד לשם בלועזית, ובסעיף 9 מדובר על שם של ספר, אז טוב שיש קישור לכתבה באנגלית וממנה אפשר ללמוד את השם.
אני חייבת להוציא את זה:
לא "מיידית" ולא "באופן מיידי" (יש בסעיף 3) – פשוט "מייד". זאת המילה, קצרה וותיקה, והיא כבר תואר הפועל, אין צורך לגזור אותה מחדש.
בבקשה, סליחה ותודה.
לגבי מדידת הצופים החדשה של נטפליקס - היא ממש לא מוזרה.
זאת דרך לא רעה לבדוק ביקוש של כותרים. נטפליקס כבר אמרו בעבר שחשוב להם להדביק צופים למנוי, במובן של אשכרה לשרוף עליו שעות ולא רק לשלם. אז לבדוק כמה שעות בטוטאל כותר צבר בחודש הראשון – שיטה לא רעה בכלל. זה שזה נתונים שלא אומרים הרבה לנו זה סבבה, כי זה נתונים יותר לשימוש פנימי. אני לא מתפלא שאנשים מגיבים לזה מוזר, אבל מצד שני למה שנטפליקס אשכרה ישחררו את זה לציבור הרחב.
לגבי אנצ'רטד – מדהים כמה סצינות ועלילה לקחו מהמשחקים וזה עדיין לא מרגיש כמו המשחקים. פלוס הולנד ו-וולברג זה מיסקאסטינג מטורף.
אלק בולדווין
https://youtu.be/14077PJvg4E
במקרה נתקלתי בזה שוב, וזה פתאום ממש שחור (או לכל הפחות – יותר שחור משזה היה קודם)
הדבר הכי מטורף בסיפור של הסט של Rust
הוא שהירייה שבה הצלמת נהרגה הייתה פליטת הכדור השלישית על הסט הזה.
בשלב הזה זה כבר לא משנה אם אלק בלדווין מילא או לא מילא אחר הנחיות הבטיחות. כמפיק, כרגע שדבר כזה קורה פעם אחת צריך לסגור את ההפקה/להחליף את כל הצוות. פליטת כדור זה סופר נדיר ואני לא יכול לדמיין הפקה שממשיכה כהרגלה אחרי זה.
אלק בולדווין הוא בכלל לא גורם בעל השפעה בסיפור הזה
בסיפור הספציפי הזה – אלק בולדווין הוא אחד הקורבנות.
כן הייתי מעדיפה שהכותרות יתמקדו בקורבנות העיקריים בסיפור הזה:האלינה הצ'ינס וג'ואל סוזה, ולא באלק בולדווין שאפשר להגדיר כסוג של נפגע חרדה או פגיעה רגשית או משהו כזה, אבל הוא כן אחד הקורבנות של הסיפור. הוא לא הגורם המקצועי שהתפקיד שלו הוא לעקוב אחר הנחיות הבטיחות של כלל כלי הנשק על הסט. לא בגלל שזה "מתחת לרמתו" – פשוט כי אין לו את ההכשרה לכך. בכל סרט כזה אמור להיות נשק (NASHAK) שהתפקיד שלו זה לנהל בדיוק את הדברים האלה, כולל הנחיות בטיחות. כולל בדיקת רובה, כולל חזרה עם כל הנמצאים על הסט על הנחיות בטיחות *כל* פעם שרובה חדש יוצא לסט.
הוא אחד המפיקים.
והיו דיווחים על שלל הפרות חמורות של כללי בטיחות על הסט עוד לפני הירי הזה. אני לא מכירה סטים של סרטים ואת התפקידים בהם, אבל הייתי מצפה מכל מי שנמצא בעמדת אחריות וסמכות לסגור את הסט הזה מיידית.
צודקים. פספסתי את זה שהוא גם המפיק....
זו אכן אחריותו כמפיק לסגור את הסט,
פשוט משהו בניסוח של "אלק בולדווין מילא או לא מילא הנחיות בטיחות" צרם לי. להציג את זה ככה זה קצת נשמע כמו שחקן שלא עשה בדיוק מה שאמרו לו (שזה סוג של להאשים את הש"ג). אם הנשק נמצא אצל השחקן, בשלב זה בכלל לא צריכה להיות אופציה שדבר כזה יקרה.
כמפיק הסרט קיום נהלי הבטיחות על הסט הם לחלוטין תחת אחריותו והעובדה שכבר היתה פליטת כדור ואף אחד לא עשה שום דבר בנושא מקוממת.
עד כמה שהצלחתי להבין
יש מפיק ויש ״מפיק״, והוא לא היה מהסוג שאשכרה אחראי על כלום אלא מהסוג שמקבל קרדיט של מפיק בעיקר כמחווה של רצון טוב ו/או על כך שעזר לגייס מימון לסרט.
אז למרות שהוא ״מפיק״, לא ראיתי אף אחד טוען שהוא היה בעל האחריות או הסמכות לסגור את ההפקה, או שהוא אפילו היה מודע לכל מה שהלך שם.
ממה שאני קראתי, נשמע שהדמות הכי בעייתית בסיפור היא הנשקית (armorer) שזה היה תפקידה ואחריותה לבדוק את הנשק לפני כל שימוש. קודם כל זה היה סך הכל הסרט השני שלה בתור נשקית ראשית, אחרי שבסרט הראשון שלה היו מספר תלונות עליה, כולל נשק שנמסר לשחקנית בת 12 בלי לבדוק אותו תחילה (ניקולאס קייג׳ עצר את הצילומים במחאה אחרי התקרית ההיא).
היא כבר הספיקה לשנות את הסיפור שלה לגביי איפה הנשק היה מאוחסן ולמי הייתה גישה אליו – בהתחלה טענה שהוא היה במיקום מאובטח, עכשיו טוענת שהיה חשוף לכל עובר אורח ושמדובר ב״חבלה מתוכננת מראש״. לא חשוד בכלל.
אה כן ומסתבר שבשעות הפנאי אנשי הפקה היו הולכים ויורים בנשקים עם כדורים אמיתיים במטווח מאולתר כדי להעביר את הזמן.
בקיצור זה לא מפתיע בנסיבות האלה שקרה מה שקרה, אבל לא נראה לי שאלק בולדווין הוא הכתובת להפנות אליה אצבעות מאשימות, גם אם הוא זה שלחץ על ההדק.
אני חושבת שהנקודה היא אחרת
אני חושבת שמה שניסו להגיד בהודעה הראשונה (אם הבנתי נכון, כי עובדה שלא הבנתי נכון בפעם הראשונה שקראתי אותה), זה שהשאלה האם אלק בולדווין לחץ על ההדק או לא לחץ על ההדק היא בכלל לא שאלה רלוונטית.
עקב העובדה שהוא המפיק+הטאלנט הגדול על הסט – אין ספק שיש לו את הכח לעצור את ההפקה אם הוא רואה בכך צורך (בדיוק כמו מה שאמרת לגבי ניקולס קייג'). הרי אין ספק שהוא אחד מהאנשים שיש להם את הכח לעצור את מה שקורה על הסט, והוא אמור להיות אחד מהאנשים שיש להם את האינטרס לעצור את מה שקורה על הסט (בטוח היה שלב שהוא גם עמד מול שחקן אחר עם רובה ביד), אז איך זה יכול להיות שהוא לא עצר את ההפקה בפעם הראשונה שהיה ירי חי. ואת האמירה הזו אני כן מבינה.
עכשיו אין ספק שהאצבעות המאשימות מופנות אליו בתקשורת ואני לא חושבת שהסיבה היא שהוא זה שאחראי על מה שקורה שם, ואני לא חושבת שזה כי הוא לחץ על ההדק. אני חושבת שזה כי הוא השם הכי גדול שם, וזו לא סיבה מספיק טובה. גם אין ספק שיש עוד אנשים שזו היתה אחריותם לעצור את מה שקורה שם (הוא לא היחיד) – יש הרבה אנשים שצריך לבדוק את ההתנהלות שלהם בתהליך – הראשונה היא הנשקית שאמורה להיות האחראית הישירה, אחר כך העוזר הפקה שנתן לו את הנשק ואמר לו שהוא נשק "קר", ואחר כך המפיקים (כולם) שראו את הבלאגן על הסט ולא עצרו אותו. יש מקום לאצבע מאשימה מסויימת כלפיו, אבל לא יכול להיות שהיא תהיה רק כלפיו.
*למען הסר ספק- "אצבע מאשימה"==חקירה משטרתית על חשד לרשלנות. לא טוענת שהוא אשם. כן אומרת שכאחד המפיקים הוא אחד הגורמים שצריך להחקר תחת חשד לרשלנות וזה עקב ההתנהלות המוקדמת על הסט והעובדה שהוא לא עצר אותה, בלי קשר לעובדה שהוא זה שלחץ על ההדק.
את מניחה פה כמה דברים
את מניחה שהוא היה מודע לתקרית הקודמת, קודם כל, ואני בכלל לא בטוחה שאנחנו יודעים את זה, או שזו המציאות. כל המידע שיוצא עכשיו יוצא בעקבות מה שקרה, אבל אין לי מושג עד כמה המצב היה ידוע או מדובר על הסט בזמן אמת, וגם אם משהו ידוע לחלק מאנשי ההפקה, לפעמים הכוכבים הראשיים די ממודרים להם בטריילרים הממוזגים מכל הבלאגן מסביב, או שומעים על דברים בדיעבד בצורה מתווכת/מרוככת.
כאמור הכותרת ״מפיק״ שהוא קיבל היא בעיקר מחוות כבוד, וזה טייטל שיש אנשים שמקבלים אותו על סיבות אזוטריות כמו ״עזר להפיק גרסה קודמת של הסרט״ או ״בעל זכויות על התסריט״ או ״עזר לגייס תמיכה כספית״. זה לא בהכרח אומר בפועל כלום לגביי רמת מעורבות, שליטה או סמכות על הסט עצמו.
כמובן שאם הוא היה מחליט שהוא רוצה לעצור ושוברים את הכלים הם היו חייבים לעצור כי הוא הכוכב הראשי (כמו מקרה ניקולאס קייג׳, שאני בכלל לא בטוחה שהיה מפיק בסרט המדובר). אבל אני לא יודעת אם הוא ידע על מה שקרה. בדיעבד קל להיות חכמים ולהגיד שהייתה כאן כרוניקה ידועה מראש. בזמן אמת אני מניחה שזה היה קצת פחות ברור, בטח לו בתור הכוכב הראשי. דרך אגב גם ניקולאס קייג׳ עצר את ההפקה ההיא רק לזמן מאוד קצר, ואז המשיכו. זה לא שהסרט חדל לצלם או שהנשקית פוטרה מתפקידה.
בוודאי שהוא ייחקר, אם לא נחקר כבר, מתוקף היותו על הסט כעד למה שקדם לתקרית ומתוקף היותו האדם שלחץ על ההדק. אני מאוד בספק שטייטל ״מפיק״ הספציפי שקיבל בהפקה הזו משפיע כהוא זה על רמת האחריות שמיוחסת לו. זו הנקודה שרציתי להביע, בגלל שמהצד נדמה שברגע ששמעת שהוא מפיק השתכנעת שהייתה לו סמכות שלא בהכרח מלווה את הטייטל הזה. כאמור, לא כל ״מפיק״ הוא המפיק.
כן ולא
יש לו את הכח לעצור את מה שקורה שם. יש לו בכל מקרה את הכח לעצור מה קורה שם, גם אם הוא לא מפיק. בתור הכוכב הראשי והשם המוכר הוא יש לו את היכולת.
בתור מפיק – יש לו את הסמכות.
ברגע שהוא גם וגם זה ממצב אותו במקום קצת שונה מאשר "רק שחקן". או "רק מפיק".
ולכן גם סייגתי בסוף – כי אני חושבת שההבדל הוא בשאלה, לא בתשובה. מבחינתי, כל מי שמוגדר כמפיק בסיטואציה כזו צריך להחקר כחשוד בעבירת "מוות עקב רשלנות". אלק בולדווין הוא אחד מהם, והוא צריך להחקר כאחד מהמפיקים אשר גם היה על הסט ולכן קיים סיכוי די סביר שהוא כן היה מודע לזה שדברים לא הולכים חלק על הסט (גם אם הסיכוי הזה הוא לא 100%). אני לא אומרת שהוא אשם, אני אומרת למה הוא כן person of interes שעלול בסופו של דבר למצוא את עצמו על ספסל הנאשמים סביב הטענה הזו. אני לא מבינה את הדרישה לחקור אילו נהלי בטיחות הוא ביצע עם הנשק לפני שהוא לחץ על ההדק. כן או לא לוודא שהנשק הספציפי הזה תקין ולא מכיל כדורים – זה לחלוטין לא בהגדרת התפקיד שלו.
במילים אחרות. במח שלי השאלה המקורית היתה האם יש סיבה *לחקור* את אלק בולדוין כחשוד ולא כעד. זה התחיל כ "לא, כי זה לא אשמתו שהוא זה שהחזיק את האקדח הטעון" ועבר ל"כן, בגלל שהוא כן אחד האנשים שגם היה פיסית על הסט וגם היה לו את הכח והסמכות לעצור את מה שקורה על הסט, אז צריך לבדוק שלא היתה שם העלמת עין". אבל לבדוק זה לא אומר שאני חושבת שהוא אשם. רק שהוא אחד הגורמים שצריך לבדוק.
השאלה "האם הוא צריך לעמוד לדין פלילי?" היא תשובה שאני לא מתיימרת לתת לה תשובה. אין לי מושג מה קרה שם.
קניתי את טום הולנד בתור ניית'ן דרייק בדיוק לשנייה אחת
וזה הסצנה האחרונה שמופיעה בטריילר, עם הבחור הסקוטי. הצורה שבה הוא עשה "מה??" הרגישה לי כמו תגובה של דרייק.
זו אגב, סצנה מצוינת
במה שהוא חוץ מזה טריילר מאוד לא מבטיח