1. אוי לא, אם עד יום שני לא יהיה הסכם: הוליווד תשבות!
ארגון ה-IATSE, שהוא קיצור של (קחו אוויר) "האיגוד הבינלאומי של עובדי תיאטרון, טכנאֵי קולנוע, אמנים והעוסקים במלאכה בארצות הברית ובקנדה" (תחליטו, אתם ארגון בינלאומי או רק של ארה"ב וקנדה?), דורש יותר שעות מנוחה וגם תנאֵי שכר הוגנים עבור 150,000 החברים בו. כדי להראות שהם רציניים, הועלה שעון שסופר אחורה באתר האיגוד.
לטענת ראשי ה-IATSE, כמות ההפקות זינקה בצורה מטאורית בגלל חברות הסטרימינג, ובעקבות כך עורער האיזון בין חיי עבודה ומשפחה של עשרות אלפי הצלמים, המאפרים, נערי המים ושאר עובדי ההפקה. הם אפילו טוענים שהשכר בהפקות סטרימינג נמוך יותר מאשר בפלטפורמות אחרות, גם כשהתקציב עולה על זה של הפקות שמיועדות לקולנוע ולטלוויזיה המסורתית.
השביתה המתקרבת היא למעשה נקודת רתיחה בעימות המתמשך בין ה-IATSE לבין איגוד ה-AMPTP, קיצור של (לא צריך לקחת הרבה אוויר) "איגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה", ובו חברים האולפנים הגדולים וגם אותן חברות סטרימינג. זוכרים את שביתת התסריטאים ב-2007? אז היא בדיחה לעומת השביתה המתקרבת שעלולה לעצור לחלוטין את כל הפקות הטלוויזיה והקולנוע בצפון אמריקה. כנראה שנצטרך לקרוא יותר ספרים בקרוב.
2. "אוון הנסן היקר" לא יצא בארץ, אז אתם לא יכולים לראות אותו, אבל אתם כן יכולים לראות את ג'ני ניקולסון שחזרה מהפוגת היוטיוב שלה כדי לרדת על "אוון הנסן היקר" במשך 77 דקות (וזה, ככל הנראה, הרבה יותר טוב).
3. הנה סיפור מעניין: אתגר בטוויטר הזמין את הגולשים לעשות פיץ' לסרט באמצעות שתי תמונות בלבד, וטרול הטוויטר ג'יימס גאן הגיב עם שתי תמונות משלו, האחת עם קאסט השחקנים של "האי של גיליגן" והשנייה היא איור של קניבלים.
והנה החלק המעניין: זה סרט שכמעט קרה, ומי שהגה אותו הוא לא אחר מאשר צ'רלי קאופמן. לפי גאן בטוויטר, בשנות ה-90 הציע קאופמן ליצור סרט על פי "גיליגן" ובו המתיישבים, מתוך ייאוש ורעב, מתחילים לאכול אחד את השני. למרבה ההפתעה, אולפני וורנר היו בעניין אבל שרווד שוורץ (יוצר "גיליגן") היה נלהב קצת פחות ועל כן הפרויקט נגנז. גאן אמר שאחרי "שומרי הגלקסיה", הוא עצמו ניסה להחיות את הרעיון בשיתוף קאופמן, תחת אולפני וורנר (איזה אחים אלה) שעדיין בקטע. הבעיה היא שהעיזבון של שוורץ (שנפטר ב-2011) תקע מקל בגלגלים. באסה.
4. קיליאן מרפי הוא רוברט אופנהיימר, בסרט ההוא של נולאן שהוא לא עושה אצל אולפני וורנר. הסרט יוצא ב-21 ביולי, 2023.
5. ואם כבר ליהוקים של שחקנים מוכשרים, ויל פולטר יגלם את אדם וורלוק בסרט הבא של "שומרי הגלקסיה", וככל הנראה גם בסרטי מארוול נוספים. הרי זה אדם וורלוק, אני בספק אם הוא יהיה בסרט אחד. זה הזמן אגב לציין שאני לא באמת קורא את הקומיקס, אז אין לי מושג מי זה אדם וורלוק. שרברב מאוד מוצלח? חייזר עם כוח העל לשיר מהמרפקים שלו? תוף מרים עם רגליים? מי שהוא לא יהיה אני מאחל לו בהצלחה.
6. העונה השלישית של "המנדלורי" החלה להצטלם רק… עכשיו? ובכן זה מבאס.
העונה הראשונה החלה להצטלם באוקטובר 2018 ועלתה בנובמבר 2019, והעונה השנייה החלה להצטלם באוקטובר 2019 ועלתה בנובמבר 2020. זה אומר שאת העונה השלישית לא נראה מהר כפי שחשבנו (בטח לא אם תהיה שביתה). טוב, לא נורא. יש לנו את "הספר של בובה פט" ו"אובי וואן קנובי" שיעלו לפניה, כדי שחס וחלילה לא נשכח את "מלחמת הכוכבים".
7. בערוץ היוטיוב של הבמאי/כותב/מדבב/חקיין/קומיקאי ג'יימי קוסטה אין סרטונים רבים, אבל המעט שיש נפלאים. רבים מכירים את סרט המעריצים שיצר על אובי וואן קנובי (דיסני פלוס, יש לכם תחרות צמודה) או על האן סולו (פה הוא כבר ניצח, לא שזו חוכמה גדולה להיות מוצלח יותר מ"סולו"), אבל השבוע הוא העלה סרטון שנראה כמו קונספט לאוטוביוגרפיה על חייו של רובין וויליאמס (בגילומו הנהדר של קוסטה בעצמו).
שמישהו יעניק לו תקציב לסרט מלא.
8. לא יודע אם הבחנתם, אבל עלתה בנטפליקס סדרה שנקראת "משחק הדיונון", זו שכל אחד בעבודה כבר צעק עליכם "לא ראית משחק הדיונון?! וואו זה הדבר הכי טוב בעולם זה מטורף איך לא ראית???" ובכן, לא סתם כולם צעקו עליכם: לפי נטפליקס זו הסדרה החדשה הנצפית ביותר אי פעם בנטפליקס – 111 מיליון חשבונות נטפליקס הפעילו את הסדרה למשך 2 דקות לפחות, שזה הרבה הרבה יותר מ-82 מיליון שניסו את ברידג'רטון (מחזיקת השיא הקודמת).
אולי מתישהו אנסה אותה. הבעיה היא שהיא נשמעת כמו דברים שכבר נעשו בעבר. אני לא מדבר רק על המובן מאליו כמו "באטל רויאל", אלא גם מנגה (ואנימה) בשם "קאיג'י" שעוסקת בצעיר שמסתבך בחובות ומקבל הזדמנות להשתתף (מול אחרים כמותו) בטורניר דמים שכולל משחקים דוגמת אבן-נייר-ומספריים. נשמע לכם מוכר?
יוצר "משחק הדיונון" בעצמו הצביע על "קאיג'י" כמקור השראה. אם זה מעניין אתכם, יש סדרת אנימה נהדרת בת שתי עונות, אבל למי מכם שאוהב את האלימות שלו מעט יותר ריאליסטית: יש גם טרילוגיית סרטי לייב אקשן בכיכובו של טטסויה פוג'יווארה (הנער הראשי מ"באטל רויאל". כנראה שטורנירים רצחניים זה הקטע שלו).
9. אחד מערוצי היוטיוב הקולנועיים שאני יותר אוהב הוא של פטריק ווילמס. ודאי נתקלתם בכמה סרטונים מיתולוגיים שיצר, כמו "מה אם וס אנדרסון היה יוצר את האקס מן" ו"מדוע סרטי מארוול נראים כל-כך מכוער", ומאז התפתח הערוץ שלו למאמרי וידאו מושקעים בשלל נושאים. אחד כזה הוא הסרטון החדש הבא שבו מסביר ווילמס את ההיסטוריה מאחורי כותרות הפתיחה של סרטי קולנוע, ומדוע הן נעלמות. ידעתי שהסרטון יהיה מעניין. לא חשבתי שהוא יהיה כזה מעניין.
אוף איתך, נולאן.
10. שלא תגידו שלא ידעתם: ביום שבת ייערך DC Fandome, אירוע מעריצים דיגיטלי של DC שבו ייחשף טריילר חדש של "הבאטמן" והצצות ל"בלאק אדם", "הפלאש" ו"אקוומן 2". קוּל.
אם האירוע מזמזם לכם מוכר, זה כי היה אחד כזה גם שנה שעברה. היי, לפחות קיבלנו תשובה לשאלה של מתן מהפעם הקודמת (בעקבות הטריילר של "יחידת המתאבדים") "… איך סרט באורך סטנדרטי אמור להכיל את כל הדמויות האלו? ואפילו לא מציגים פה את כל הקאסט שרשום בסוף! כן, גאן אישר שהרבה מהם לא ישרדו, ובכל זאת – איך אפשר לעמוד בקצב הזה?" ובכן, מתן, יש הרבה יותר דמויות שלא שרדו ממה שחשבנו.
11. טריילר חדש של "הצעקה".
אין לי מושג אם ידעתי שעושים סרט חדש של "הצעקה" ופשוט שכחתי, או שהמידע הזה חדש עבורי – אבל שתי האופציות מוכיחות כמה מעט אכפת לי מהזיכיון הזה. ראיתי את כל הסרטים ואני זוכר, בקושי, רק את הראשון (בעיקר את סצנת הפתיחה הידועה). גם החדש לא נראה מי-יודע-מה.
12. אני קצת מופתע שלא הזכרתי אותו קודם, אבל עמוד הפייסבוק הישראלי "קלישאות מהסרטים" עוסק (בצורה די מוצלחת) בתחום של, ובכן, קלישאות בסרטים. אפילו התגובות הפופולריות שנלוות לכל פוסט מוצלחות לא פחות מהפוסטים עצמם (גילוי נאות: מתן ואני תרמנו לכמה וכמה כאלה).
13. טום קרוז והבמאי דאג לימן היו אמורים להיות הראשונים שיצלמו סרט בחלל, בשיתוף SpaceX, של האנדרואיד שעונה לשם אילון מאסק, אולם מסתבר שהמלחמה הקרה לא באמת הסתיימה, משום שהרוסים הקדימו את האמריקאים והחלו כבר החודש לצלם סרט משלהם בחלל, זאת כנקמה על כל אותן הפעמים שסרטים הוליוודיים הציגו את הרוסים בתור נבלים רובוטיים וחסרי רגשות (זו לא באמת הסיבה הרשמית, אבל זו כנראה קצת כן הסיבה הרשמית).
הסרט, אם זה משנה בכלל, נקרא "האתגר" ועוסק במנתחת לב שטסה לחלל כדי לבצע ניתוח בקוסמונאוט שלקה בהתקף לב.
14. פסטיבל הסרטים בערבה ייפתח ב-3 בנובמבר, וכל הסרטים שבו יוקרנו תחת כיפת השמיים, מה שנשמע נחמד ואני מקווה לטובתם שלא יירד גשם. בפסטיבל השנה יתארח הבמאי המקסיקני מישל פרנקו, וסרט הפתיחה שנבחר הוא "התחרות הרשמית" עם אנטוניו בנדרס ופנלופה קרוז (אודות איש עסקים מצליח ששוכר במאי נוירוטי שיפיק סרט ארטהוז. הנה טריילר), וגם "שקיעת החמה" של מישל פרנקו (איזה צירוף מקרים, הוא במקרה מתארח בפסטיבל!).
בנוסף אליהם, יוקרן גם "תא מספר 6" המדובר, "ויהי בוקר" של ערן קולירין ו"שלוש קומות" של נני מורטי על פי ספר של אשכול נבו (הסרט עוסק בחייהם של דיירים בבניין אחרי תאונה מצערת). אתם מוזמנים בעצמכם לעבור על רשימת כל סרטי הפסטיבל.
וזה לא הפסטיבל היחיד שצריך להדרים עבורו (או להצפין, אם אתם באילת): פסטיבל קולנוע דרום ייפתח בסוף השבוע הזה, ויוקרנו בו סרטים של ארי פולמן, "ויהי בוקר" של ערן קולירין (שסימן לעצמו מטרה להיות בכל פסטיבל שקיים, כולל פסטיבל המחולות כרמיאל), סרטים קפריסאיים, מפגש וכיתת אמן עם יוצר תוכנת "מאיה" כריס לנדרת' וכמובן סרטי הבוגרים של מכללת "ספיר".
15. ולסיום, אם משעמם לכם (כי הוליווד תכף יוצאת לשביתה), אתם מוזמנים לעבור על סדרת הסרטונים "A Very Special Episode" של הערוץ Funny or Die.
הסדרה לוקחת פרקים אקראיים של סיטקומים קלאסיים משנות השמונים והתשעים, ומגוללת את הנרטיב המגוחך-עד-אבסורדי שלהם, כמו למשל: "הפרק של 'צער גידול בנות' שבו סטפני עזרה לילד מהכיתה שלה לחטוף מכות מאבא שלו", "הפרק של 'על טעם ועל ריח' עם הפדופיל" וגם כמות לא חוקית של סרטונים שעוסקים בזאק מוריס מ"הצלצול הגואל" ועל איזה בן אדם נוראי הוא (כמו "הפעם שבה זאק מוריס סירסר בליסה כדי לשלם חוב אשראי").
טוב לדעת שיוצר ״משחקי הדיונון״
מתייחס להשראה מ״קאיג׳י״ במוצהר. אחד מהמשחקים בסדרה היה דומה עד להכעיס למשחק הדו-שלבי בקאיג׳י בו הם צועדים אחד אחרי השני על גשר צר המוצב בגובה רב.
אדם וורלוק
הוא מי שנמצא בתוך הגולם בסצינת אמצע הקרדיטים של שומרי הגלקסיה 2
הצעקה
בלי קרייבן זה לא יהיה אותו דבר
אמנם נחמד לראות את השלישיה שוב ביחד , אבל לא יודע נראה לי שזה פשוט העתק מהקודמים .
בסרטים הקודמים הקטע המגניב של הסרט היה לגלות מי עושה את זה, בואו נקווה שהמתח הזה לפחות ישאר.
הידיעה היחידה שבאמת מעניינת – זה סרט חדש של צעקה!!!! ייששש!!!
מצד שני כמו שכתבו פה – ווס קרייבן מת.
מצד שלישי כבר היו 2 עונות של צעקה בטלויזיה והם היו טובות.
נטפליקס שמטפליקס
– לא מתלהב מהנתונים שלהם בזמן שהם מחשיבים הפעלה של הפרק לשלוש דקות כ"צפייה". נטפליקס בכלל נמצאים במים חמים עכשיו עם המופע של דייב שאפל, ותגובות של מנכ"ל החברה כמו "אנחנו מאמינים שתוכן על המסך לא מיתרגם לנזקים בעולם האמיתי" (זה שירות הסטרימינג שהפיק את "13 סיבות", כן?) בטח לא עוזרות.
– הייתה תקופה שחיבבתי את פטריק ווילמס, אבל הוא איבד אותי בסרטון המטומטם להחריד שלו על חורי עלילה. הסרטון הזה פסדר, חמוד, למרות שגם פה יש לו מדי פעם את הטון המתנשא הזה של "אני יודע איך באמת רואים סרטים ואתם לא". גם אני דוגל בגישה שקרדיטים – בין אם בהתחלה או בסוף – תמיד עדיף להציג בצורה מעניינת או יצירתית, לא סתם טקסט שמופיע איפהשהו במסך.
– "צעקה" החדש אכן נראה גנרי למדי, אבל מניח שיש לו איזה טוויסט או שניים בשרוול. והיי, אני בכל מקרה אוהב סלאשרים, אז the more the merrier. אפרופו, הפרק הראשון של "צ'אקי" היה מאוד שטותי ומבדר, מסתמנת כסדרה מוצלחת. מחר או מחרתיים אדגום גם את זאת של "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" (בקרוב תגיע התייחסות נרחבת שלי לסרט המקורי).
ועוד כמה טריילרים:
– הסרט החדש של "האויב שבפנים" נראה…אפילו יותר גנרי וסתמי מ"צעקה". מעדיף כבר את גרסת מילה יובוביץ'. אני כן אסלח לו אם יתגלה ש Raccoon City זאת עיר שאכן מלאה בדביבונים. אבל אני בספק.
– "בלק-פון" זה העברות הרשמי של "The Black Phone", סרטו החדש של סקוט דריקסון ("דוקטור סטריינג'") על אדם עם פרצוף מפחיד שחוטף ילדים ואוהב בלונים. כדי למנוע תביעה מסטיבן קינג, יש פה גם טוויסט שהילד החטוף מדבר עם הרוחות של הקורבנות הקודמים של החוטף והם עוזרים לו לברוח, או משהו.בעצם, זה עדיין נשמע כמו משהו של סטיבן קינג.
– נטפליקס העלו טריילר לסרט בשם "The Splattering" על לובסטר ענקי שהורג אנשים. רק שזה נראה מאוד זול ומוגזם ויותר כמו סרט שמוקרן בתוך סרט אחר. ואז נחשף שהוא אכן כזה וזה בכלל טריילר לאחת הסדרות שלהם. בוווווז. תנו לי את סרט הלובסטר הענקי, פחדנים.
– גם בקרוב בנטפליקס: סרט על מישהי שמתכתבת עם איזה בחור חתיך באתר היכרויות, נוסעת אליו ומגלה שעשו לה קאטפישינג. למרבה המזל, הבחור החתיך גר באותה עיירה והיה חבר ילדות של הקאטפישר. אז הקאטפישר מציע לעזור לה להשיג את הבחור ההוא, אבל אם זה ילך בדרך המקובלת של קומדיות רומנטיות, בסוף היא תבין שהבחור החתיך הוא לא האחד שהיא באמת רוצה. בקיצור, אם אי פעם יעשו לכן קאטפישינג, עזבו אתכן מתגובות היסטריות כמו "לברוח מהר" או "לשנוא את הבן-אדם הזה לנצח". תנו לו שבוע, אולי תתאהבו בכל זאת.
לגבי הסרט עם הקאטפישינג
רק לי זה מרגיש קצת גזעני שהחתיך זה הלבן האמריקאי הרגיל והקאטפישר או בחור אסייתי ממושקף? ובלי קשר הסרט נראה מביך ביותר.
סרט על קאטפישינג "רומנטי"
שהוא גם גזעני על הדרך? לא בדיוק מפתיע. אם כבר מסרים רעילים, אז עד הסוף.
כן ולא
זאת כבר הנקודה שבה דיוני ייצוג מתחילים להישמע קצת כמו תורת גזע, אבל דארן בארנט הוא רבע יפני בעצמו, והמוצא היפני-מעורב שלו אפילו זכה לעיסוק מאוד יפה בעונה השנייה של "אמת או חובה" (Never Have I Ever) בנטפליקס. מה שקצת מביך פה זה שהוא מגלם אדם בן 30 בסרט של נטפליקס ושמיניסט בסדרה אחרת של נטפליקס.
עם כל הכבוד רבע יפני זה קשקוש
מה שמשנה זה שהוא נראה אמריקאי לחלוטין וזה זה עצוב שזה עדיין כל כך טריוויאלי שדמויות שהראות קצת שונה מהארכיונים הקלאסי יוצגו ישר כפחות מושכות. אני יודע שזה תלןנה ענתיקה ושזה קיים בערך בכל מקום אבל זה לא ימנע ממני לציין זאת כל פעם שזה יפריע לי. אני זוכר שלאחרונה היה לי את התחושה הזאת עם פרי גאי שבחרו ללהק לדמות הראשית גבר לבן וכמובן שיהיה לו סיידקיק שחור שמגחיכים אותו על הזמן כאילו אנחנו עדיין בתחילת שנות האלפיים.
מאמין שלא תהיה תביעה מסטיבן קינג
בהתחשב בעובדה שהסרט מבוסס על סיפור קצר של סופר האימה ג’ו היל שבמקרה הוא גם הבן של קינג. בעבר הספר שלו קרניים עובד לסרט די נשכח ומוזר עם דניאל רדקליף.
אוקיי סתם המלצות לערוצי יוטיוב אם אתם אוהבים את ג'ני ניקולוסון
Maggie Mae Fish
hbomberguy
Sarah Z
Yhara Zayd
Red Letter Media
Double Toasted
Izzzyzzz
Down The Rabbit Hole
Lindsay Ellis
Eyebrow Cinema
הערוץ של נעמה רק
Lady Emilly
The House That Jack Built
Be Kind Rewind
Drew Gooden
Just Write
Contrapoints
Kurtis Connor
Danny Gonzalez
Princess Weekes
Pop Culture Detective
Yesterworld Entertainment
Defunctland
Overly Sarcastic Productions
Folding Ideas
ModernGurlz
Brian David Gillbert
ואחרונה חביבה: ג'ני ניקולסון
אם כבר עסקינן בנולאן וסרטו הבא - אז לא בטוח שהקמע שלו יהיה שם
מייקל קיין הגדול שיתף לאחרונה בראיון שהוא סובל מבעיות בעמוד השדרה והוא מתקשה להתמודד עם פעולות בסיסיות כמו הליכה, לכן הוא מקצה בעיקר זמן לכתיבה. אתרים רבים כבר קפצו וקבעו נחרצות שהוא הכריז על פרישה עקב מצבו וגילו המתקדם, אך זה לא עדיין זה המצב.
https://www.thewrap.com/michael-caine-not-retiring/
מייקל קיין לא הופיע גם ב'דנקרק'
(ל"ת)
הוא לא הופיע פיזית
אבל כן שמעו את הקול שלו בסצנה אחת
ובטנט לפי מה שזכור לי
בכל מקרה אין שום דבר רע בפרישה,לפעמים אפילו מומלץ ובריא. נראה שניקולסון לדוג פרש בזמן הנכון.
היה, היה בטנט
אפילו קראו לדמות שלו מייקל.
הוריי, אין שביתה!
נראה שהצדדים הגיעו לפשרה.
[מבטל את המנוי בספרייה]
(ל"ת)
עם מה שקרה על הסט של ראסט
אולי היה עדיף שכן היתה שביתה שנמשכת כמה ימים….
יום הקולנוע הישראלי ב-27.10(?)
בסינמטק תל אביב יש שעות אבל המכירה עוד לא נפתחה. בטח יכריזו ברגע האחרון כדי לא להרוס מכירות כרטיסים בימים שלפני.
לא ראיתי בסינמטקים את מה שאתה מדבר עליו
לא תל אביב ולא ירושלים. אולי הורידו כבר?
יש ביס פלאנט
בבקרוב שלהם התעדכנו הרבה סרטים ישראלים עם תאריך בכורה של 27/10
https://www.yesplanet.co.il/#/comingSoon
היו סרטים שהוקרנו שנתיים ברצף ביום הזה
אבל זה ש״קולות רקע״ מוקרן שנתיים אחרי שהוקרן ביום הקולנוע הישראלי של 2019, זה וואו (וגם טיפה מעצבן, כי זה סרט חמוד ביותר שיכול היה למצוא קהל רב אם המפיצים היו מאמינים בו ומוציאים אותו לפני הלופ של הקורונה).
תקשיב, אני אומר נלך על זה הפוך
ונגיד שפעם בשנה מקרינים את "קולות רקע", רק ביום הקולנוע הישראלי, ובכך נהפוך אותו לקאלט מאוד ספציפי. אחרת אין לי הסבר לזובור הנוראי שהסרט הזה קיבל.
יש שלל מקרים ביזאריים לא פחות עם יום הקולנוע הישראלי
למשל, הסרט "עירום" שהוא הראשון בטרילוגיית האהבה של הבמאי ירון שני ("עג'מי") הוקרן ביום הקולנוע לדעתי בשנת 2018, ואחרי יותר משנה יצא רשמית לאקרנים הסרט… השני בטרילוגיה, "עיניים שלי". "עירום" טרם יצא מאז לקולנוע ולדעתי גם לא לטלוויזיה.
חשבתי אולי יקרינו לפחות את החלק השלישי, "לידה", ביום הקולנוע השנה (היה אמור לצאת לאקרנים ימים ספורים לפני סגר הקורונה הראשון). אבל גם זה לא קורה… נסתרות דרכי ההפצה בארץ.
טריילר ראשון ל-Lightyear של פיקסאר
https://youtu.be/BwPL0Md_QFQ
במילה אחת: למה?
למה אנחנו צריכים את זה?
למה לעשות סרט על באז שנות אור ״האמיתי״?
מה יהיה מיוחד בסרט הזה מעבר למיליון סרטים אחרים על הרפתקאות בחלל?
ומעל הכל: אם אתם רוצים שהסרט יראה לגמרי לחלוטין כמו לייב אקשן, אז למה לכל הרוחות לעשות אותו באנימציה? אפשר היה פשוט לעשות סרט לייב אקשן על באז שנות אור שהיה מצטרף לשלל עיבודי לייב אקשן מעולם האנימציה שדיסני עשו (ממש כמו קרואלה שיצא לאחרונה).
ואיך זה שאף אחד באולפן לא שם לב שהעיצוב המקורי והקריקטורי של באז שנות אור עם הסנטר היותר מדי רחב לא מתאים בכלל למראה ריאליסטי שמנסה להיראות לגמרי לייב אקשן?
טוב, לפחות פיקסאר מוציאים ב-2022 גם את ״אדומה אש״ שלא מתבייש להיות אנימציה שגם נראית אנימציה.
נראה חמוד מאוד
לא הבנתי את הטענה של "מה יהיה מיוחד בסרט הזה מעבר למיליון סרטים אחרים על הרפתקאות בחלל?" , אתה טוען שצריך להפסיק ליצור סרטים על הרפתקאות בחלל כי כבר יש מלא כאלה?
האנימציה מאוד יפה. הדמויות לא היפר ריאליסטיות , כדי להימנע מהאנקני וואלי. זה היה כך גם בוול-אי.
הבחירה לחבר אותו אל דמות קיימת ומוכרת היא בכדי לגדר סיכונים לאולפנים. זה די דומה לסרט "הג'וקר" שלא היה צריך להיות בכלל מקושר לקומיקס, אבל בחרו שכן יהיה. והצליח להם.
זו שיטה שהייתה קיימת אפילו במחזות ביוון העתיקה: אנשים הגיעו להצגה שמבוססת על סיפורים ידועים, כאשר הם כבר מכירים את סיפור הרקע של הדמויות. כך אפשר ישר לקפוץ ולהמשיך את הסיפור בלי לבזבז זמן.
פה זה יותר מרמז על פריקוול או מאין "הסיפור האמיתי" של מי שהבובה מבוססת עליו (אני יודע שזה לא הגיוני כי צעצוע של סיפור לכאורה ממוקם בתקופתינו).
מכיוון שעוד אין לי מושג מה יהיה בסרט, אז אני מתייחס רק לרושם שנותן הטיזר
המטרה של הטיזר היא לסקרן ולדעתי הטיזר הזה נראה בנאלי להחריד.
אין פה שום דבר שגורם לי להגיד ״וואלה, זה נראה מעניין״ והעובדה שהסרט לא נוצר מתוך רעיון שהיה למישהו באולפן אלא מכך שסדרת צעצוע של סיפור עושה מלא כסף, גורמת לי לחשוד שזה אכן יהיה סרט בנאלי להחריד.
כמובן יכול להיות שבסוף זה יתגלה כסיפור מקורי ומיוחד, אין לדעת כרגע.
אני רק כתבתי את התחושה שהטיזר נתן לי.
ולגבי ההשוואה לוול אי: וול אי עוסק כמעט כולו ברובוטים כשגם האנשים המעטים שמוצגים בסרט הם לא בדיוק בני אדם כפי שאנחנו מכירים אלא יותר בני אדם שעברו איזשהו תהליך אוולוציוני, כך שדי מגוחך לעשות אותו כסרט לייב אקשן.
פה, לעומת זאת, מדובר בסרט שבהחלט היה ניתן לעשות אותו בלייל אקשן, כך שלא ברור למה מצד אחד הם עושים אותו באנימציה אבל מצד שני מנסים שכמה שיותר זה יראה לייב אקשן.
אם החלטתם לעשות סרט אנימציה, אז אין שום סיבה שהסרט יראה כמו חיקוי של לייב אקשן.
פעם, בימי טרום ה-CGI החלוקה בין אנימציה ללייב אקשן הייתה מאוד ברורה. גם סרט ידני שמצוייר בצורה ריאליסטית לחלוטין עדיין שונה מאוד מסרט לייב אקשן ועדיין מרגיש לחלוטין כמו אנימציה.
אבל מאז שהגיע ה-CGI הגבול מתחיל להיטשטש ועל זה חבל לי.
עצם זה שיש שמגדירים את מלך האריות מ-2019 כ״סרט האנימציה הרווחי ביותר בכל הזמנים״ בשעה שמבחינת מראה זה לחלוטין נראה סרט לייב אקשן, מעיד שאנחנו בבעייה.
אנימציה זה לא לייב אקשן ואין שום סיבה שסרט אנימציה יראה ממש כמו לייב אקשן.
אני דווקא אוהב שיש יכולת להיפר ריאליזם
זה פשוט נותן עוד אפשרויות בימוי סצנות ושוטים מגניבים, לתת לדמיון של הבמאי והצלם להשתגע.
אני גם מאוד אוהב סגנונות ציור יותר מסורתיים.
רק שיהיה מכלול טוב (תסריט, דיבוב) ולא משהו עלוב.
לקחתי חלק בחברה שיצרה שוטים של ספורט שלא קיימים בזוויות המצולמות.
זו למידת מכונה שדוגמת פריימים קיימים ומייצרת פריימים לפי הנדרש. כמו הסצנות המפורסמות של המטריקס, על סטרואידים.
מה זה? אנימציה? הרי גם פעם דיסני הסריטו רקדנית ואז ציירו על הפריימים בכדי לקבל תנועה ריאליסטית. הגבולות היום מטושטשים.
אני רוצה סיפור טוב שנראה טוב. כל האמצעים כשרים :)
אני ממש מקווה שהסרט הזה יהיה טוב, כי 99% שאני אצפה בו בגלל הילדים, אז לפחות להינות.
זה דווקא נראה מגניב למדי
לא זוכר מה הפעם האחרונה שהיה סרט שהוא נטו אקשן-מד"ב באנימציה מיינסטרימית וזה מסקרן אותי מאוד (ועדיף בהרבה על עוד סרט לייב אקשן עם אפקטים מכוערים). אבל אני מסכים שהבחירה לקשר את זה לפרנצ'ייז של צש"ס מגוחכת ונראית תלושה לגמרי ובהחלט היה עדיף אם זה היה סרט מקורי. השוט האחרון של החליפה של באז בדמות הכביכול "ריאליסטית" מקריפ לגמרי. אבל אוברול, אני חושב שאני בעד.
כל הסיפור של פיקסר בטריילר אחד
כשפיקסר הודיעו שהם מוציאים המשך לצעצוע של סיפור, היו חששות שזה יהיה סרט לא טוב, או גרוע מכך, sell out. אחרי הכל, Toy Story היה טוב בצורה חשודה ממש – יפה (לזמנו), עם דמויות נהדרות וסיפור נפלא. ואז Bug's Life גם היה נחמד מאוד, אם כי קצת פחות, ועכשיו החברה ישר הולכת על המשכון? זה בטח היה מזל של מתחילים, ומכאן הם לא יעשו שום דבר נורמלי.
פיקסר היו מודעים לזה, כמובן, והתגובה שלהם הייתה סצנת הפתיחה של 'צעצוע של סיפור 2'. אני ממש זוכר איך ראיתי את זה, ותוך כדי שאני נהנה (זו הרי יופי של סצנה), אמרתי לעצמי "שיט. עכשיו במקום סיפורים אנושיים ומרגשים הם הולכים לעשות סרטי אקשן דביליים. הלכה המהפ.." ואז נגמרה הסצנה וממש צחקתי צחוק של הקלה. נראה לך, אמרו לי פיקסר, שזה מה שאנחנו הולכים לעשות? אנחנו טובים יותר מזה.
22 שנים ודיסני אחת לאחר מכן…
זה מעניין, אם כי
כבר בשנת 2000 יצאו סרט וסדרה מצויירים בשם "באז שנות אור ממפקדת הכוכב" שזה פחות או יותר היה הרעיון שלהם.
ושם זה היה צריך להישאר
המחשבה שיש בדמות של באז שנות אור שמאחורי הצעצוע פוטנציאל לסרט באורך מלא, נראית לי טיפשית.
הייחודיות והמקוריות בדמות של באז שנות אור היא הניגודיות בין האופי שלו כמגן חלל והעובדה שהוא תכל׳ס רק צעצוע של ילד קטן.
אבל אם אתה מוריד את הניגודיות הזאת, נשארת לך דמות לא יחודית ולא מקורית בעליל: אסטרונאוט שמגן על הגלקסיה מאיומיו של קיסר מרושע.
וזה בכוונת תחילה לא מקורי. הדמות נכתבה בהשראת מלחמת הכוכבים ודומיו ולא נעשה שום מאמץ לתת משהו מקורי ויחודי לסיפור הרקע של באז שנות אור. בכוונה באז נראה ומרגיש כמו משהו לא מקורי או מיוחד, כי כל מה שאמור לייחד אותו זה הפער בין הדמות הזאת לבין היותו צעצוע.
יש סיבה שהסרט ההוא יצא ישירות לקלטות וידאו ולא ממש שמעו ממנו, כי זה בדיוק מה שזה. מעין בונוס נחמד כקלטת וידאו או כתוספת בדיוידי, אבל לא רעיון שאמור להפוך לסרט רשמי של פיקסאר.
אני לגמרי מסכים
כשראיתי את הטריילר כל הזמן חיכיתי לרגע מקביל לזה של צש"ס 2 שבו חוזרים לבאז הצעצוע או משהו. פשוט זאת לא תופעה חדשה.
לא יודע אם הייתי מאשים הכל בדיסני
אבל כן, זה.. זה טריילר שעושה לי לא טוב, ואין לי ממש סנטימנטים לגבי פיקסאר בימינו.