1. ניפרד ראשית מהבמאי איוון רייטמן שהלך לעולמו בשנתו בגיל 75.
רייטמן מזוהה יותר מהכל עם שני סרטי "מכסחי השדים" המקוריים, אבל הוא ביים גם סרטים נוספים שהעבירו לי את הזמן כנער משועמם בסופי שבוע: "תאומים", "שוטר בגן ילדים", "ג'וניור", ואומרים שהוא אחראי לא רק לקומדיות בכיכובו של מושל קליפורניה לשעבר ודני דה ויטו. והבן שלו, ג'ייסון רייטמן, השלים רק לאחרונה (ועם מעורבות של אביו) את "מכסחי השדים: החיים שאחרי", כך שלפחות יצא לאיוון רייטמן לסגור מעגל.
2. כמה פעמים הזדמן לכם לראות ביוטיוב סרט שזכה בארבעה פרסי אופיר? בצורה חוקית, כלומר. לא העלאה מפוקפקת של "האופה מברלין" בערוץ היוטיוב של AviHamelech27. אף פעם? ובכן, עכשיו אתם יכולים. קבלו את "אגדת חורבן" במלוא הדרו וחוקיותו:
ואם אתם מעריצים גדולים של הסרט ורוצים להגיד לכל העולם שאתם הבעלים הדיגטליים של אחד הפריימים שלו ושמה פתאום אף אחד לא יכול לעשות לחצן ימני "שמור קובץ", אז ברכותיי! כל יצירות האמנות שמרכיבות את "אגדת חורבן" יועלו למכירה ב-NFT.
3. אתם אולי לא מזהים את השם קייסי בלויס, אבל הוא האיש שאחראי לשעות האיכותיות ביותר ששרפנו ונשרוף מול מסך הטלוויזיה (או מול מסך הטלפון אם אתם גרועים): בלויס הוא הבוס של HBO וגם של HBO Max. החודש הוא התראיין למספר כלי תקשורת ובהם ה-Hollywood Reporter ו-TV Line, וחשף פרטים מעניינים על פרויקטים שקיימים, וגם כמה שלא.
למשל "הסופרנוס". אם אחרי "הקדושים של ניוארק" מישהו דאג שיתפתח יקום סינמטי של טוני סופראנו, הוא יכול להסיר דאגה מלבו, לפחות בינתיים: לדעתו יוצר הסדרה דיוויד צ'ייס לא מעוניין בכך, ואין שום תכנית שכזו על הפרק. בלויס גם לא מאמין שזה רעיון טוב להפריע למנוחת העולמים *סטגדיש* של "עמוק באדמה", זאת לאחר ששמועות על חידוש שלה גדשו את הרשת. הוא גם סגר את השאלטר על השמועות לסדרת המשך של "בנות".
חידוש של "דם אמיתי" אכן עלה לסדר היום, אך הפרויקט טרם הבשיל. לעומת זאת, הועלו מספר רעיונות לגבי עונה חדשה של "בלש אמיתי" ובקרוב נשמע על כך בשורות.
ומה בנוגע לְמה שנחשב לפני כמה שנים לדרקון מטיל ביצי הזהב, "משחקי הכס"? לפני למעלה משנה פירטתי בפינה את סדרות הספין-אוף הרבות של סדרת הפנטזיה שהיו בפיתוח, ורובן עדיין בפיתוח אך אף לא אחת מהן קיבלה אור ירוק, ואם הן לא תמצאנה חן בעיניו – בלויס בהחלט רואה עתיד שבו "בית הדרקון" (שצילומיה הסתיימו ממש השבוע, אגב) הוא הספין-אוף האחרון של "משחקי הכס". רמת אמינות: ג'ופרי הוא יורש העצר החוקי.
בנוסף, כפי שחששתי בכתבת הטלוויזיה של 2022: העיבוד עתיר התקציב של "The Last of Us" לא ישודר ב-2022. אוף. ולסיום סיומת, אין עדכון לגבי עונה נוספת של "השומרים" או לסדרת HBO Max ביקום "הארי פוטר" שנמצאת בפיתוח למעלה משנה.
4. טריילר ל"אלביס" של באז לורמן:
נראה יפה.
נראה מושקע.
נראה כמו כל ביו- רגע, מה לעזאזל עשו לטום הנקס פה, מה בשם כל חזירי הבר הקדושים זה אמור להביע? גם לכער צריך לדעת איך, וזה לא נראה כמו כיעור יפה, זה נראה כיעור מכוער, ומה זה המבטא הזה? מה קורה פה? למה, מה? מה? מה? איפה הייתי? אה, כן –
נראה כמו כל ביופיק מוזיקלי מהשנים האחרונות.
5. אולפני פרמאונט החליטו שהם דיסני והודיעו בחגיגיות על מספר רב של פרויקטים לצד מיתוג חדש (חברת האם ViacomCBS תיקרא מעתה Paramount Global, אם זה מעניין אתכם משום מה). בין הסרטים החדשים שהוכרזו, סרט רביעי בסדרת סטאר טרק עם כריס פיין ושות' (זהו? אין יותר סרט של טרנטינו?); סרט שלישי של סוניק הקיפוד + סדרת לייב אקשן של נאקלס בכיכובו של אידריס אלבה (הנה משפט שלא חשבתי שאי פעם אכתוב), וגם סרט שלישי בסדרת מקום שקט שמתוכנן ל-2025 (אני מניח שתהיה קפיצה בזמן כי עד אז הילדים האלה יהיו זכאים לקצבת זִקנה).
בנוסף הכריזו פרמאונט על סדרות חדשות של בובספוג, דורה החוקרת (בלייב אקשן), צבי הנינג'ה, בייבי שארק (טו טו דו דו דו דו…) ומפרץ ההרפתקאות. כל הכבוד פרמאונט. אולי מספר המנויים שלכם יוכפל לשמונה.
6. הטריילר של "יחידת ההצלה של צ'יפ ודייל" (בדיבובם של ג'ון מולייני ואנדי סמברג) הוא הרבה דברים. משעמם הוא לא אחד מהם.
בין הופעות האורח של רוג'ר ראביט ופאולה עבדול להומור המטא הכללי והעלילה הבלשית שנרמזת כאן, נראה שהסרט שואף להיות מעין המשך רוחני של "מי הפליל את רוג'ר ראביט" – סרט הרפתקאות בלשי בעולם שבו מתגוררים אנשים לצד דמויות מצוירות, כאשר החידוש מאז ימי "רוג'ר ראביט" הוא, ובכן – כל אותן הדמויות ב-CGI (ומה שזה לא היה שהלך בסרטים של זמקיס). האם החברים מ"האי הבודד" יכולים לספק את הסחורה? טוב, הם לא ממש אִכזבו עד כה, גם אם לא לחלוטין הבנתי את הקטע מאחורי "עולים על המגרש".
20 במאי בדיסני פלוס.
7. סרט האנימה "שר הטבעות: מלחמת הרוהירים" יצא רק באפריל 2024 – שזה עוד המון זמן, מה שכמובן מבאס, אבל מצד שני: וורנר לוקחים ברצינות את הפרויקט וזה פחות מבאס.
פרט מעניין שלא הוכרז באמצעי התקשורת – אבל זכה לאישור בטוויטר – הוא כיצד הסרט ייראה. בכיר בוורנר אישר שהאנימציה תהיה דו-ממדית ולא תלת-ממדית, וזו הקלה לא רק בעולם שנשלט על ידי הנפשה ממוחשבת, אלא גם כי במאי הסרט קנג'י קאמייאמה הוא חובב גדול של הסגנון – אבל לא ממש טוב בו.
8. הולו מצאו לעצמם נישה בתחום סרטי האימה. בשנים האחרונות, האחות הגדולה והאדג'ית של דיסני פלוס הייתה אחראית על "אמא'לה" הנהדר, "שיער רע" הנהדר (לדבריו של יונתן), ו-"False Positive" שהוא, הממ, שנייה רגע. מה אמרו על "False Positive"? אה לא חשוב. הוא גרוע.
אבל הטריילר של "Fresh" (טרי) נראה מבטיח, גם כי הוא לוקח כל טרופ ידוע של קומדיות רומנטיות והופך אותן לסרט אימה וגם כי, נו, הוא נראה ממש אחלה – סבסטיאן סטן פה ומי אנחנו שנגיד לו לא?
הסרט ייצא ב-4 במרץ, אבל עוד לפני זה, כבר בסוף השבוע הקרוב, הולו ישחררו סרט אימה נוסף (כאמור, מצאו נישה): "No Exit" על צעירה שנתקעת בבקתה מושלגת בהרים עם קבוצת זרים (הנה טריילר).
9. קהילת אספני הבלו-ריי שמחה וצהלה כאשר דיסני הוציאו לראשונה מהדורת 4K של "שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה" בתחילת השנה. השִמחה התחלפה מהר בכעס כשצצו דיווחים על כך שהסרט במהדורה החדשה נראה רע.
דיסני יישמו מנגנון ניקוי רעשים דיגיטלי שגורם לג'ק ספארו וחבריו להיראות כאילו הם מרחו על עצמם שמן תינוקות, וחמור מכך – פלטת הצבעים דהויה עד כאב. למה בעצם להכביר במילים? הנה סרטון יוטיוב של Films At Home שמסביר (ומראה) את הבעיות של המהדורה העצלנית הזו.
כמובן שזה לא אמור להפתיע מישהו מאיתנו. אם זה היה בשליטת דיסני, שוק המדיה הביתית היה נשרף כליל משום שסטרימינג זה שם המשחק. ואם אתם, כמוני, רוצים לרכוש עותק פיזי של "המנדלורי" שישב לכם על המדף, אז תאכלו תחת כי זה כנראה לא יקרה. אני מבין שזו הקִדמה ובלה בלה בלה ומי בכלל קונה בלו ריי, אבל עצוב לראות איך חברה בונה חלק ניכר מהמוניטין שלה על מדיה ביתית (הרי רוב האנשים בעולם לא ראו את "מלך האריות" המקורי בקולנוע, נגיד כך) מזלזלת בקהל שלא מעוניין לסמוך על חיבור לאינטרנט ומנוי כדי ליהנות מסרטים.
10. הסיפור הזה של "שודדי הקריביים" הזכיר לי שלמרות הפשלה של דיסני, מיליוני אנשים ברחבי העולם, מבלי משים, צופים לא נכון בסרטים וסדרות. כלומר, הם לא עומדים על הראש או משהו בזמן הצפייה (אגב, ניסיתי. לא מומלץ בכלל), אלא שהגדרות היצרן של מכשירי הטלוויזיה אצלם מכוילות בצורה איומה. דגמי הטלוויזיה החדשים מגיעים בעשור האחרון עם מנגנון החלקת תנועה, שזה אחלה למשדרי ספורט אבל פחות מתאים לסרטי קולנוע שנראים כעת כמו אופרות סבון (זוכרים מה היה עם "ההוביט"? אז ככה, אבל כל הזמן).
יותר מזה, המכשירים החדשים של סמסונג, סוני, LG וכל השאר מגיעים בילט-אין עם הגדרות בהירות וצבעים שנועדו להשוויץ בטכנולוגיות חדישות – ועל הדרך הם הורסים את המראה האסתטי העדין של סרטי קולנוע.
לשם כך הוקמה תנועת FILM MAKER MODE שבה חברים מספר במאים שייתכן ושמעתם עליהם: מרטין סקורסזה, כריסטופר נולאן, פול תומאס אנדרסון, פאטי ג'נקינס, דמיאן שאזל, ריאן ג'ונסון, ג'יימס קמרון ואחרים. מטרתם? לגרום לכם לראות סרטים כפי שהם התכוונו. בזכות התנועה, דגמי טלוויזיה חדשים מגיעים עם הגדרה שנקראת "FILM MAKER MODE" ובה הצבעים, קצב הפריימים ויחס התמונה מכוילים כראוי, וכל זאת ללא מנגנון החלקת תנועה וטכנולוגיות מיותרות נוספות.
אין לכם הגדרת FILM MAKER MODE? לא נורא. אני מצרף סרטון יוטיוב של בחור מקסים ומצחיק שמסביר על 5 הגדרות בטלוויזיה שלכם שכדאי שתעיפו בהן מבט (וגם כיצד אותן הגדרות נקראות אצל כל יצרנית):
11. מִספר סדרות משחקי וידאו ידועות (מי יותר, מי פחות) יזכו בקרוב לעיבודים לקולנוע ולטלוויזיה. סליחה, טעות בניסוח: נמצאו משחקי וידאו שעדיין לא עובדו לקולנוע או לטלוויזיה!
אתחיל מ-"BioShock" שיגיע לנטפליקס, וזה דווקא עיבוד שמסקרן אותי. מדובר אמנם במשחק יריות מגוף ראשון, אבל העלילה שלו מתרחשת בעיר תת-ימית בשנת 1960 (עם כל אסתטיקת צורת המים הנלווית לכך). אם הסיפור יישאר נאמן למקור, הסרט צפוי להיות מדהים. מצד שני, זה נטפליקס. מצד שלישי, "ארקיין" דווקא כן הצליח להם. נחכה לעדכונים.
נוסף על כך, אמזון חתמה על הסכם עם חברת ההפקות dj2 Entertainment, לפיו מפעל העבדים של ג'ף בזוס יהיה הראשון שלוֹֹ יוצעו סדרות-מבוססות-משחקים שאותם dj2 Entertainment מתכננת.
ומה היא מתכננת? אני שמח ששאלתם (לא יודע למה כתבתי את זה. לא באמת שאלתם ואני לא באמת שמח). גולת הכותרת היא סדרה על פי "Life is Strage". היה לי דה ז'ה וו ונזכרתי שכבר ב-2016 דיברו על סדרה שכזו (היא יועדה להולו) ואני לא נגד, זו סדרת משחקים שמאוד קל לייבא למסך הקטן: אתם רק צריכים ללהק נערה לתפקיד הראשי, לצלם בעיירה נידחת בפסיפיק נורת' ווסט, לכתוב עלילת רצח בלשית ולתבל הכול במוזיקת אינדי ורפרנסים לתרבות הפופ, ובום – יש לכם להיט (אתם חושבים שאני מגזים אבל הנה הטריילר למשחק הראשון).
נוסף על כך הם מתכננים סדרה וסרט על פי "It Takes Two" שזכה בתואר משחק השנה בטקס The Game Awards האחרון. אני מניח שהפרויקט יהיה באנימציה, כי אני לא רואה איך מעבדים משהו כזה ללייב אקשן.
ואחרון חביב, לבינתיים, הוא "דיסקו אליסיום": משחק עטור שבחים שעוסק בבלש עם אמנזיה שמנסה לפתור תעלומת רצח (ואולי גם את התעלומה של סוף העולם. בהנחה שאתם לא עוצרים בדרך לצייר גרפיטי או לפתוח מועדון לילה או לדבר עם העניבה שלכם). כן בכיף למה לא.
12. טריילר לסרט חדש של נטפליקס, "Windfall" ("זורעים רוח" בעברית). קודם צפו, אחר כך נדבר.
מצד אחד, נטפליקס. מצד שני, נראה די טוב. מצד שלישי, נטפליקס. מצד רביעי, לילי קולינס, ג'סי פלמונס (סליחה, המועמד לאוסקר ג'סי פלמונס) ו… מרשל אריקסון? מה אתה עושה פה? מצד חמישי, נטפליקס. מצד שישי, התסריטאי של שבעה חטאים (אנדרו קווין ווקר) גם פה. מצד שביעי, נטפליקס. מצד שמיני, זה סרט קצר – רק 92 דקות. מצד תשיעי, נטפליקס.
טוב, נגלה ב-18 במרץ אם זה סרט טוב או גרוע או אם הטריילר ספיילר טוויסט בעלילה.
13. ג'וש אוקונור ("הכתר"), מייק פייסט ("סיפור הפרברים") וזנדאיה (זנדאיה) יככבו בסרטו החדש של הבמאי שאני הכי אוהב להגות את השם שלו: לוקה גואדאנינו ("קרא לי בשמך"). הסרט, "Challengers", מבוסס על תסריט שכתב המחזאי ג'סטין קוריצקס, והוא אף הופיע ברשימה השחורה של 2021 (התסריט, לא התסריטאי). רגע, זה מצלצל לי מוּכר. אה נכון, הזכרתי את התסריט הזה בדיוק כאן בפינה לפני חודשיים:
"Challengers" מתרחש כולו במשחק טניס שמפגיש שלושה חברי ילדות: זוכה גראנד סלאם מפורסם, אשתו המאמנת וחבר שלישי שמדורג 201 בעולם.
איזה כיף לראות תסריט יוצא מהרשימה השחורה. אני רוצה לומר שהייתי הראשון לזהות אבל זה סתם צירוף מקרים. בכל אופן, זה לא יהיה סרטו הבא של גואדאנינו כי עוד לפניו יגיע "עצמות וכאלה", סרט נוסף שיאפשר לטימותי שאלאמה להסתובב עם פרצוף דיכי ועיני כלבלב. מדהים שאפשר לעשות מזה קריירה.
14. טום הנקס, רוברט זמקיס ואריק רות' חוזרים לעשות יחדיו סרט חדש, וזה לא "פורסט גאמפ: נקמתו של קולונל דן". הסרט החדש, "כאן" (Here), מבוסס על רומן גרפי (קומיקס לסנובים) עטור שבחים של ריצ'רד מקווייר, והגיבור שלו הוא חדר. אם לדייק, מגוון האנשים שפקדו את אותו חדר לאורך המון המון שנים: מהעבר ועד העתיד הרחוק (סקרן לדעת מי קבלן התמ"א שלו).
עוד אין פרטים על הסרט החדש, אבל מִספר חברות סטרימינג ואולפנים כבר מתמודדים על זכויות ההפצה. אני מהמר שטלעד ינצחו.
15. במסגרת להטוטי הקרקס של האוסקר (בניסיון לעצור את הרייטינג המתדרדר) הכריזה האקדמיה שבטקס הקרוב יהיו שלוש מנחות: איימי שומר, וונדה סייקס ורג'ינה הול. מודה: שום דבר בהכרזה הזאת לא מעורר בי רגשות חזקים מדי. כלומר, נחמד שיש לטקס מנחה שוב, אבל לא תצליחו להוציא ממני דעה על אחת מהן גם באיומי אקדח. רגע, רג'ינה הול היא זאת מ"מת לצעוק"? אוקיי, בסדר, אז אני קצת בעדה. גם אין לי שום דבר נגד איימי שומר. "אסון מהלך" סרט חמוד והתכנית שהייתה לה בקומדי סנטרל חביבה.
אבל נו, אוסקר זה לא בשביל המנחים, זה בשביל הפרסים. רציניים, שקולים בדעתם, טועים מדי פעם אבל אף פעם לא עושים שטויות לא קשורות כמו, נגיד, להכריז על כך שבטקס יהיה סרט שיוכרז כ"חביב הקהל", מה שזה לא אומר. אה, אופס.
כן, האוסקר מראים שהם לא למדו דבר ממעשיית "סירתי מקפניסירה" ובניסיון (נואש וטיפשי) להעלות את אחוזי הצפייה, לאחר שהבינו שעם המצביעים אין מה לדבר ולא "ספיידרמן" ולא "לא זמן למות" יהיו מועמדים לפרסים רציניים – הם מכריזים שבטקס עצמו האקדמיה תכיר ב"סרט הפופולרי ביותר" וב"סצנה האהובה ביותר" (ההצבעה, אגב, פתוחה רק למשתמשים בארה"ב). זה בטח לא יכול להשתבש בשום צור-אה, הסרט המוביל הוא "סינדרלה" בגלל מעריציה של הזמרת קמילה קביו שדחפו אותו למקום הראשון. טוב, מעניין בטוח יהיה. מקווה למישהי מהמנחות יש בדיחה טובה בהיכון.
16. פיוצ'רמה חוזרת (שוב). הפעם זה יקרה בהולו, שהזמינה 20 פרקים מסדרת האנימציה הפופולרית שיצר מאט גריינינג, אך מישהו אחד שייתכן שלא ישוב הוא ג'ון דימאג'יו שדיבב את בנדר. דימאג'יו לא מוכן לשתוק ולקחת את הכסף של הולו, משום שמלכתחילה לא הציעו לו מספיק: בהצהרה בטוויטר הוא טוען שזה לא עניין של חמדנות, אלא, לטענתו, לכל הקאסט מגיעה העלאה – בעיקר בתעשייה שמנצלת את זמנם של אמנים ויוצרים.
המו"מ איתו עדיין ממשיך ושום דבר לא סופי, אבל לא הייתי דואג לקרע ביחסים בינו ובין גריינינג. דימג'יו מדבב את המלך זוֹג בדיסנצ'נטמנט שאותה יצר גריינינג (ושבדיוק סיימה עונה חדשה בנטפליקס, ממליץ לכולם), ודימאג'יו לא הודיע על כוונה לפרוש. מצד שני, דיסנצ'נטמנט עוד לא חודשה לעונה נוספת ו… הממ, רגע אחד. הייתכן שבגלל פיוצ'רמה יבטלו לי את דיסנצ'נטמנט? זו סדרה שאני מדי פעם מחבב! אם היא אכן תחודש, זו תהיה הפעם הראשונה שכל שלוש הסדרות של מאט גריינינג ירוצו במקביל.
17. ולסיום, מילניאלים ובני דור Z, התקבצו: "ארתור" הגיעה לסיומה בתום 25 שנים, וכפי שהובטח, בתום פרק הסיום זכינו לקפיצת זמן ("ותצפה 'ארתור' ב'סאות'פארק' ותראה כי טוב"), ולמדנו מה קורה עם הצוציקים האלה 20 שנה בעתיד: באסטר נהיה מורה, בינקי חזאי, גילי שוטרת, מופי רצה לרשות העיר, ג'ורג' בעלים של בית קפה, פרנסין מייצרת סניקרס – ורק ארתור נכשל בחיים והפך למאייר קומיקס.
(אבל איפה בר מוח? ומאיפה כל השיער הזה פתאום? אתם רוצים לומר לי שכל הזמן הזה ארתור היה ילד קרח בכיתה ד'? ומה קרה לכדור השלג של גילי? והאם הכלב שלהם עוד חי? טוב כנראה שלא. 20 שנה זה הרבה זמן)
הדבר היחיד המעניין שהיה עם פארמאונט-
הם הכריזו על סרט רביעי עם הקאסט המקורי שיצולם בקיץ הקרוב ויצא בסוף השמה, להפתעת השחקנים שאף אחד לא דיבר איתם על סרט רביעי. מסתבר שאפילו תקציב לא נקבע לסרט עדיין. בקיצור הם הכריזו על סרט שלא ברור אם יקרה כעובדה מוגמרת בסוף השנה, בשביל להרגיע בלעי מניות מודאגים או וואטאבר. ועכשיו הסוכנים של השחקנים נכנס עם האולפן למשא ומתן מעמדת כוח לגבי השתתפות לקוחותיהם בסרט, שכן לשחקנים יש לוזים לטווח די רחוק ולא מקובל להודיע על צילומים ארוכים בהתארה כזו קצרה. התהלות מביכה
אמאלה נהדר?
סרט מביך שהיה עובד אולי כסרט טלוויזיה בתחילת שנות האלפיים. הפעם אחרונה שחשתי כזאת קרינגיות ובזבוז זמן ממותחן היה מא עם אוקטביה ספנסר
כמה חיכיתי לגרסת ה-4K של שודדי הקריביים.
אבל זה כאילו דיסני בכוונה חיבלו בפרויקט. לא רק שהחלקת התנועה גורמת לכולם להיראות כמו בובות שעווה, הסרט נראה ממש חשוך ונטול צבע.
חוץ מזה, לגבי הסדרה המבוטלת של ניק פיצולטו ומת׳יו מקונהי בפוקס – מעניין אם היא תהפוך פשוט לעונה 4 של בלש אמיתי.
"שודדי הקאריביים" היה צפוי ולא חושב שחבלה במכוון
לדיסני יש היסטוריה של חוסר אכפתיות ממדיה פיזית, במיוחד בשנים האחרונות.
תוסיף לזה שאת כל הטרילוגיה עשו ב-2K, מה שאומר שכמעט תמיד נקבל upsacle שהריצו עליו כמה פילטרים. המקרים האחרים מאוד נדירים ובחיים לא יגיעו מדיסני. זה כן היה קיצוני לרעה, אבל בסוף די רגיל לדיסני. ככה גם רוב המצוירים שלהם נראים ב-4K, ושם גם מלא פעמים יש crop ועוד מלא בעיות.
אם היו מחבלים בכוונה, הייתה גרסא נורמלית בדיסני+ ורק הדיסק גרוע, אבל בשניהם יש את אותו הדבר.
יש לא מעט סרטים ישנים שצולמו בפילם ועוברים המרה ל-4K DI. זה ששודדי הקריביים הם 2K לא אומר הרבה. דיסק ה-4K של הנוסע השמיני נראה פצצה, ומזל שהוא נעשה לפני שדיסני השתלטו על פוקס.
אגב בדקת איזה גרסא של שודדי הקריביים יש בדיסני פלוס? יש מצב ששם זאת בכלל גרסת הבלו ריי הרגילה?
לא סרטים שצולמו בפילמים עם 2K DI
הסרטים האלה עמוסים באפקטים והכל נעשה ב-2K. לסרוק את הפילם המקורי ב-4K יהיה מעולה, אבל רוב הסרט שונה שם מאוד.
ב"שר הטבעות" פיטר ג'קסון ישב לעשות את כל האפקטים מחדש ב-4K ולא זוכר עוד מקרה כזה. את "הנוסע השמיני" עשו בפילם מההתחלה עד הסוף ולא היה אז DI, אז אין בעיה. השוואה טובה יותר תהיה נגיד "ממזרים חסרי כבוד", רוב סרטי "הארי פוטר" או הסרטים הראשונים של מארבל – לכולם ה-4K לא משהו, ובכללי יחסית לא מוציאים הרבה סרטים משני העשורים האחרונים בגלל זה.
לי קליין (מנכ"ל קריטריון) אמר באחד הפודקאסטים שזה נוראי, כל הסרטים האלו עם המון אפקטים וב-2K DI פשוט תקועים ואין הרבה מה לעשות איתם בלי לשפוך מלא כסף, זה יותר יקר מלהוציא 4K לסרט ישן.
הגרסאות בדיסני+ נראות בדיוק כמו דיסק ה-4K ולא הבלוריי הרגיל, רק שיש גם Dolby Vision. כמו עם ה-HDR בדיסק, הוא שווה לתחת. על המסך שלי (שבורך ב-film maker mode) הבלוריי הישן נראה יותר טוב.
לכל דבר כזה יש גם דוגמא טובה.
ה-4K של הנוסע השמיני קובננט נראה ממש טוב, והוא מגיע מ-2K DI. זה בשלוף, מניח שאם נחפור בזה נמצא עוד דוגמאות.
זה נכון שסרטי מארוול נראים לא משהו ב-4K, וגם ממזרים חסרי כבוד קיבל חרא המרה, למשל. אבל זאת לא צריכה להיות גזירה.
ברור שיש, אבל אלו היוצאים מן הכלל
ספציפית קובננט צולם דיגיטלית ויותר קל לעשות לזה upsacle כי ה-grain דיגיטלי ועוד ועוד.
עדיין רוב הסרטים האלו (=פילם, אפקטים, 2K DI) תקועים ובלי הרבה כסף והשקעה לא ייראו טוב ב-4K, ומהבחינה הזאת במצב יותר גרוע מהסרטים של לפני שנות ה-2000. עם העבר של דיסני, היה ברור שלא נראה את ההשקעה הזאת.
אוי ואבוי
זה אומר שמהקיץ, כשיהיה לנו דיסני פלוס בארץ חוקי, לא אוכל לראות את סדרת שוה"ק כמו שצריך? אם מגדירים ל2K זה משפר את המצב או שהם דפקו את כל הגירסאות?
אכן, יש בעיות בעוד כל מיני סרטים
כאמור, דיסני ידועים לשמצה כבר ב"רסטורציות" שלהם. ולא, לשנות ל-2K לא עוזר, יש master אחד ששמור. זה גם קורה קצת בנטפליקס אבל בקטנה, הרבה סרטים שם עם גרסאות ישנות שלא מתעדכנות.
הפתרון למי שרוצה לראות באיכות הכי טובה הוא, כמו תמיד, להוציא המון ולבחור עותקים פיזיים בקפידה או פיראטיות.
חשבתי שהבעיה של נטפליקס זאת איכות דחיסה גרועה
שנועדה לחסוך בנתונים. אני באמת משתדל להשיג, אהמ, גירסאות אחרות.
גם
הדחיסה שלהם ממש לא אסון, הם איפשהו באמצע בין שירותי הסטרימינג, בטח אם מכניסים שירותים ישראלים להשוואה.
בהרבה סרטים שהם לא הפקות נטפליקס הם משתמשים בגרסאות ישנות ולא מחדשים. ב"שר הטבעות" נגיד הם קנו גרסא שעשו אחרי הבלוריי הראשון ב-2012 שנראתה אז יותר טובה ממנו, אבל לא החליפו ל-4K שנראה הרבה יותר טוב. גם הסרטים שנולאן זמינים כולם ב-HD ולא 4K (לא רק הרזולוציה, זאת הגרסא הישנה יותר, ובלי IMAX). "לורנס איש ערב" זמין ב-4K, אבל לפני כמה שנים עשו לו גם HDR ו-Dolby Vision והם לא החליפו. "היט" זמין רק ב-HD. ועוד…
לצערי, דיסני דפקו את הצבעים ברמה ששינוי רזולוציה לא יעזור.
פה יש כמה דוגמאות טובות להיקף הזוועה.
איזו באסה
יש פה פריימים שמזכירים את הפרק הארור ההוא ממשחקי הכס. אוף.
יותר גרוע
לפחות החושך בפרק הזה תרם לכמה אימגים חביבים עם אש, כאן זה מרגיש כמו לצפות בסרטון ביוטיוב בסמארטפון ישן ביום קיצי ללא צל ב2 בצהריים.
בתור מעריצה של סדרת המשחקים Life is strange משמח לשמוע שאמזון יעשו סדרה עליה, מקווה שהם יצליחו לעשות אותה כמו שצריך…
שתי הערות
יחידת ההצלה נראה טוב.(שוב גיי קי סימונס חח) אבל להביא מלא דברים מגניבים מכל מיני מקומות אחרים (רוג’ר ראביט וזה) נעשה כבר מלא בשנים האחרונות
דבר שני באז לורמן ביים את גטסבי הגדול שלדעתי הוא היה סרט טוב מאוד וגם את אוסטרליה שהיה בינוני, אבל אני לא מאמין שבאז לורמן יביים סרט רגיל של ביומוזיקל כמו רפסודיה או רוקטמן, למרות שזה נראה קצת ככה קשה לי להאמין שלורמן אחרי כל כך הרבה שנים מאז הסרט הקודם שלו יביים סתם סרט מוזיקה שהרבה מאוד במאים יכולים לביים
רגע, ארתור לא אמר כרגע "אני אוהב לצייר חיות",
בשיחה על הרומן הגרפי שהוא כתב על הילדות שלו?!
אבל למה לגעת בפיוצ'רמה?
סדרה נהדרת עם סוף מ ו ש ל ם. לפני כמה חודשים סיימתי מרתון שני של הסדרה, והיא עדיין כיפית ומצחיקה.
אבל אם כבר מחדשים, פיוצ'רמה בלי בנדר לא שווה כלום. אני מקווה שהם יסתדרו עם ג'ון דימאג'יו.
לדמות המדוברת מארתור קוראים מוח, בר מוח זה ההוא מהדרדסים
אלביס
רק לי זה נראה שהליהוק לאלביס לא מוצלח? לא דומה בכלל.
מוכרח להגיד על ארתור משהו
כל הזמן מדברים על זה שפעם ראשונה רואים את העתיד שלהם
אבל היו מלא פרקים שדיברו על עתידים תיאורטים.
ואני לא מדבר על הדמיון או החלומות של הילדים אלא על ״מציאויות ״ שונות של העתיד שהסדרה הראתה
לא ידעתי שכריסטופר נולאן היה חלק מצוות הכותבים של ארתור
(ל"ת)
נולאן היה רוצה את רמת היצירתיות של ארתור
(ל"ת)
לגבי אלוויס
לפי הטריילר הסרט לא נראה כמו כל ביופיק מהשנים האחרונות (טוב, גם 'רוקטמן' לא היה ממש ביופיק רגיל). הטריילר ערוך ומתוקצב בצורה שמשדרת סרט סטנדרטי אבל אני רואה שוטים בשחור לבן, אני רואה סלואו-מושן, אני רואה ג'אמפ-קאטים ואני רואה הרבה תנועות מצלמה. וזה באז לורמן. אז זה כן עושה רושם כמו סרט מסוגנן יחסית עם טריילר שמשדר אווירה סטנדרטית ומשעממת.
ולא הבנתי מה הבעיה עם איך שטום הנקס נראה. לי יש בעיה עם טונות האיפור שעל פניו של אוסטין באטלר (אלוויס). *הוא* נראה מכוער. אבל טום הנקס סתם נראה כמו טום הנקס שהשמין קצת.
ציוני ימד״ב בעבר - יש איך לגלות אותם?
מישהו יודע האם יש אפשרות לדעת מה היה הציון בימד״ב של סרט כלשהו נגיד לפני 5 או 15 שנים?
תודה לגאונים.
לא איזה משהו ספציפי לimdb, אבל אפשר להסתכל בwayback machine כדי לראות גרסאות ישנות של דפי אינטרנט. הנה למשל הגרסא הישנה של עליית האביר האפל:
https://web.archive.org/web/20120731035157/http://www.imdb.com/title/tt1345836/
גם לגוגל יש אתר שעושה את אותו הדבר.
עדכוני אנימציה מהעתיד:
דיסאנצ'נטמנט הסתיימה (בטוב. אם כי חשבתי כך גם בעונות הקודמות ומסתבר שהיה עוד סיפור).
פיוצ'רמה חזרה לעונה מלאה, מוצלחת אם כי לא טרחה להסוות את הביקורת על המציאות.
ונאקלס של אידריס אלבה היא אכן דבר שקורה.