מכונית ספורט שחורה חותכת אוטובוס שמוביל עשרות אסירים. היא מאלצת את האוטובוס לסטות הצידה בחדות, מה שגורם לו להתהפך ולהתגלגל חמש או שש פעמים. אנחנו לא רואים מה קורה בתוך האוטובוס; אף פעם לא הייתי בתוך אוטובוס שהתגלגל חמש או שש פעמים, וזאת חוויה שאני מקווה להימנע ממנה גם בעתיד, אבל אני משער שפנים האוטובוס מלא באותם רגעים בדם, זעקות, גפיים שבורות ואנשים שמתחרטים מעומק ליבם על כך שלא נשארו אזרחים שומרי חוק. ובכל זאת, הדבר הבא שאנחנו רואים הוא דיווח חדשותי שמספר לנו שאוטובוס מלא אסירים התהפך, אבל רק אחד מהם נעדר – האסיר דום פריניון, או משהו כזה – ומה שיותר מדהים, לא היה אפילו הרוג אחד. אוטובוס. מלא באסירים. מתגלגל. אף אחד לא חסר, אף אחד לא מת. ברוכים הבאים לעולם המופלא של "מהיר ועצבני", שבו תאונות דרכים הן דבר מגניב ומרהיב שלא פוגע באף אחד.
הסצינה הזאת מבהירה ש"מהיר ועצבני 5" מתייחס לחוקי הפיזיקה וההגיון באותה האדישות המופגנת שהוא מפגין כלפי חוקי התנועה. בערך חמש דקות מאוחר יותר היחס הזה שוב בא לידי ביטוי בסצינת מרדף מופרכת ומגניבה שכוללת רכבת, מכוניות ספורט, מכשירי ריתוך ושיחזור גברי של "תלמה ולואיז". וגם הסצינה הזאת מגומדת לצד סצינת האקשן הארוכה שבסיום הסרט, שאפילו רשימת המצרכים מהם היא מורכבת יגרום לה להישמע יותר כמו קטע של ווייל אי. קויוטי מאשר כמו משהו שמתרחש בעולם שלנו. זאת סצינה פרועה, מטופשת, מגוחכת ומעולה. יש בה המון רעיונות מקוריים להרס סביבתי בקנה מידה גדול, מבוצעים מצוין, מצולמים היטב ועם הרבה הרבה מתכת מעוקמת. אדיר, בקיצור.
אז, כן. באופן מפתיע, מתברר שבסרט בסדרת "מהיר ועצבני" יש מרדפים מצוינים ומופרכים. טוב שיש ביקורות קולנוע בעולם, אחרת בטח לא הייתם מנחשים.
ועכשיו לטפל: בין המרדף המצוין שבהתחלה למרדף המעולה שבסוף יש עלילה. ולא סתם עלילה ייצוגית שבאה והולכת, אלא עלילה ארוכה (ארוכה! הסרט הזה אורך יותר משעתיים), מרובת דמויות, ורצינית. ממש ככה, בין הרכבות שקופצות מתוך מכוניות שקופצות מתוך אנשים ולהיפך אתם אמורים פתאום להתייחס לדברים בסרט הזה ברצינות. זה לא מסתדר.
הסרט מתרחש ברובו הגדול בריו דה ז'נרו (האמיתית, אגב, שנראית טוב יותר אפילו מ"ריו" הממוחשבת). הוא מכנס כמעט כל דמות שקיבלה אי פעם יותר משתי שורות בסדרה: מלבד וין דיזל, פול ווקר וג'ורדנה ברוסטר שממשיכים מהסרט הקודם, משתתפות גם דמויות מוכרות ואהובות כמו השחור ההוא מהסרט השני, היפני ההוא מהסרט השלישי, גל גדות מהסרט הרביעי, ואפילו זה-איך-קוראים-לו-עם-הפרצוף-של-המניאק מהסרט הראשון (ובנוסף גם דוויין ג'ונסון, שלא השתתף עד עכשיו באף סרט בסדרה אבל לא היה לו שום דבר יותר טוב לעשות). ואם תשארו לראות את הקרדיטים תקבלו עוד דמות ותיקה אחת לפחות. אם עקבתם באדיקות אחרי העלילה של כל הסרטים הקודמים, בטח נורא תשמחו לראות שוב את כל הדמויות המוכרות. כמו כן, אם עקבתם באדיקות אחרי העלילה של כל הסרטים הקודמים, אתם לא קיימים, אלא יצורים דמיוניים ששוכנים אי שם במוחו הקודח של התסריטאי ובטח מבלים עם חדי-קרן וסנטה קלאוס. לסרטי "מהיר ועצבני" הולכים בשביל המכוניות והאקשן. אף אחד מעולם לא ראה אותם בשביל העלילה או הדמויות. ראיתי את כל הסרטים בסדרה, חוץ מהשלישי, ואם הייתם מבקשים ממני לתאר את העלילה שלהם הייתי נתקע מיד אחרי "יש הרבה מכוניות, ו…".
כתירוץ כדי להביא את כל הדמויות לפגישת המחזור, באמצע הסרט "מהיר ועצבני 5" פתאום מחליט שהוא "אושן 11". אחרי קצת מרדפים ומי-בגד-במי סטנדרטי, וין דיזל ופול ווקר מחליטים פתאום לבצע שוד ענק ("ג'וב אחד אחרון", הם אומרים. אוי, כמה שזה נשמע מוכר) ולרוקן קיסר פשע מקומי מכל הכסף שלו, משהו כמו מאה מיליון דולר. לשם כך הם צריכים צוות, והם מחליטים לייבא מחו"ל שורה של טיפוסים צבעוניים ומשעשעים כדי שיבצעו את התפקידים השונים. חבל רק שהטיפוסים האלה צבעוניים רק מבחינת צבעי העור המגוונים שלהם, ומשעשעים כמו סטנדאפיסט משועמם. בניגוד למיתוס הנפוץ, "יפני" הוא לא תכונת אופי, "שחור שמקלל" אינו תיאור מספק לדמות קומיק-רליף קורעת מצחוק, ו"היא משלנו!" לא הופך את גל גדות למעניינת יותר כאן משהיתה על השער של איזה בלייזר אקראי. לפול ווקר מעולם לא היה אופי, ואפילו וין דיזל, שסחב על קרחתו את כל הסדרה עד עכשיו בזכות הכריזמה האדישה שלו, נשאר עכשיו רק עם ה"אדישה". אם לא הייתי יודע שהוא וין דיזל ופעם הוא היה נורא מגניב, לא הייתי מבין למה כולם מתרגשים מהטיפוס הזה. אם אתם רוצים לראות סרט שודים משעשע עם דמויות חביבות ומכוניות, יש לי שתי מילים בשבילכם: "הג'וב האיטלקי".
העלילה גם היא הגיונית ועקבית כמו אחד מאותם מרדפים. רגע אחד דיזל וחבריו הם חסרי כל שחייבים את השוד הזה כדי לשרוד מהיום למחר, רגע אחר כך הם משתמשים בהמון מכוניות וציוד ששווה מיליונים בפני עצמו. רגע אחד אומרים לנו שכל העולם התחתון של ריו מחפש אותם ויסגיר אותם לידי הרעים בהזדמנות הראשונה, רגע אחר כך פתאום כל העניים והנדכאים נחלצים לעזרתם. רגע אחד הם טוענים שהם חייבים להיעלם מהמפה לחלוטין, רגע אחר כך הם צועקים באמצע הרחוב, ברמקול, על הכוונה שלהם לבצע שוד בקרוב (אני. לא. צוחק.).
"מהיר ועצבני 5" מנסה לעשות משהו שונה מהרגיל עם הסדרה, אבל השורה התחתונה לא שונה בהרבה מלגבי כל אחד מהסרטים הקודמים. רוצים מכוניות מרהיבות – קבלו. רוצים אחלה מרדפים – יש. רוצים בחורות יפות ובחורים שריריים עד מאוד – סבבה. רוצים עלילה – נגמר, תבואו מחר. אם שתיים וחצי סצינת אקשן ענקיות, מופרכות ובאמת מגניבות שוות את מחיר הכרטיס עבורכם – בואו.
דורון/רד, שאלה
לסרט קוראים בעברית 'מהיר ועצבני 5' אך באנגלית זה 'מהיר 5', האם בסרט הנ"ל וין דיזל וחבריו כבר לא עצבניים? או שזה סתם?
בנוגע לסרט, אחכה לאיכות טובה באימיול.
זה בטח ניסיון נוסף במקור
לשחק עם שם הסרט כפי שנעשה ב"2 מהיר 2 עצבני", שלא עבר טוב בתרגום. רק שלא ברור מה ניסו להשיג הפעם ("חמשת המהירים"?)
אה… לא ידעתי שיש אנשים שעדיין משתמשים באימיול. תנחומיי.
אממ, לא בהכרח אימיול
הורדות ישירות וכאלה. אבל בוא נפסיק כאן.
אני אהבתי את הסרט.
ואני לא אוהב מכוניות, לא אוהב מרדפים ולא אוהב את וין דיזל. עדיין, נהניתי.
ממה?
כלומר, אם שמים בצד את המכוניות והמרדפים (ווין דיזל), מה טוב בסרט?
על הסרט הזה נאמר
give me a fucking break!
גם טם רואים את הסרט על MUTE וגל גדות הייתה ללא חולצה וחזייה לאורך כל הסרט, לא היה שווה לשלם כסף על כרטיס לסרט הזה.
למה?
[כאן] לא מספיק לכתוב אם אתה חושב שהסרט שווה או לא, צריך גם להסביר למה אתה חושב כך.
do i really need to explain myself?
טוב, אולי קצת כן.
הנה ההסבר שלי:
אני אוהב מרדפים כמו כל גבר שלישי אחר, אבל הסדרה הזו הייתה צריכה להסתיים אחרי הסרט הראשון.
אם הייתי רוצה לראות מכוניות נוסעות בכביש בלי שום מטרה, הייתי מסתכל על כביש החוף.
לדעתי, כל הסרטים מהז'אנר הזה (מכוניות משופרות ומרדפים חסרי תכלית) הם סרטים לערסים בלבד.
אבל שוב, זה רק לעניות דעתי ואני בטוח שיהיו מלא שיחלקו על מה שאמרתי אז בבקשה לא להתלהם עלי
קודם כל, תודה.
פעם ראשונה בחיי שקוראים לי ערס. פתאום לי השקפה אחרת על החיים. תודה.
שנית, אתה לא חושב שזה קצת מוגזם לבקש מאחרים לא להתלהם עליך רגע אחרי שאתה מתלהם? זה נראה לך סביר? תשמע, אם אתה כבר יודע לקרוא ולכתוב, הגיע הזמן שתבין שיש אנשים בעולם עם טעם קצת שונה משלך. בסרטים, ובכלל.
חשבתי בדיוק אותו דבר
בקטע שהם מדברים ברמקולים. אמרתי לחבר שלי "אולי תודיעו לכל העיר בדיוק מתי ואיך השוד ילך, וזהו."
בדיוק חזרתי מהסרט
משחק עלוב, טונה קלישאות, עלילה מופרכת, דמויות סטריאוטיפיות. ועדיין – נהניתי.
אני רק חייבת לציין שלמרות שגל גדות אכן נראית מדהים, היא שחקנית פשוט על הפנים ומתאמצת לשדר סקסיות בכל פריים ופריים. והרי אין דבר יותר לא סקסי מהתאמצות
המשחק שלה בהחלט היה מביך
אבל לא לגמרי באשמתה – פשוט לא היו לה מילים בפה.
הפער בין איכות מרדפי המכוניות וה"מכות" לבין הטקסטים בתסריט היה עצום. היו כמה פעמים בסרט שאחת מאלפי דמויות המשנה שהיו שם אמרה איזו משפט סקסיסטי לגדות, ובמקום תגובה ישראלית חצופה של "בוגרת מוסד שנלחמה על חייה", גדות פשוט בוהה במצלמה. בוהה. כאילו מישהו אמור לתת לה איזו סימן מאחורה, או ללחוש לה את השורה.
ובתור חובב רכב, המכוניות והיחס אליהם בסרט היה מאוד רדוד, בניגוד, לפחות, לסרט הראשון, שכלל רובד שלם שדיבר לחובבי מכוניות ספורט ושיפורי רכב, בסרט הזה גיבורינו הסתכלו על המכוניות כאילו שהם שכחו את שמם, ואמרו משפטים מרשימים כמו "היא מאוד מהירה" (יכול להיות שפורשה לא שילמו מספיק בשביל שיקראו ל- GT3RS בשמה).
בדיעבד, יכולנו למצוא סרט אחר לשרוף עליו את שישי בצהריים… וזה בלי להזכיר את הנחת המוצא של סינימה סיטי ראשון לציון שאני סובל מסניליות מתקדמת, ושמה איזה פרסומת לבנק 3 פעמים ברציפות.
ובכלל, איך לכוכב סרטי מכוניות ספורט קוראים דיזל???
לא ראיתי את הסרט
אבל אם כל השחקנים משחקים גרוע ויש קטעים שבהם הם סתם בוהים למצלמה, אולי הבעיה היא בבימוי או בעריכה.
האמת
שיש בסרט הזה כל מה שצריך לגבי סרט אקשן. אמת, אין הרבה אקשן. אבל הסצינה בהתחלה ובסוף מצוינות ואדירות (ורד- אל תשכח סצינה נוספת- סצינת המרדף ברחובות וגגות ריו. אמנם אין שם מכוניות אבל הסצינה מעולה). באמת שהאקשן בסרט הוא מהסוג שמעלה חיוך על הפנים.
והאמת שגם קטעי העלילה וכל התיכנון של השוד היו ממש סבבה.
בקיצור, סרט כייפי וקייצי. כל מה שאפשר היה לצפות מסרט של מהיר ועצבני.
אה, ויש גם סצינת יריות ענקית ממש לפני סצינת הסיום וקרב ענקים בין וין דיזל לדה רוק (זה לא ספוילר, כי רואים את זה בטריילר ובין כה וכה וין דיזל אמר את זה בהרבה ראיונות).
בקיצור, ממש לא שתי סצינות וחצי.
לא התלהבתי
דיזל מרביץ לסלע, סלע מרביץ לדיזל, ואז הם זורקים את עצמם דרך איזה קיר. חזור חמש פעמים. קרב ענקים או לא, זה לא היה מעניין. המרדף על הגגות היה מצולם טוב, אבל ערוך לא משהו.
סוג חדש של אבן נייר ומספריים?
(ל"ת)
פיזיקה איז אובררייטד.
וגם אם לא, אז מה? נניח שכל המכוניות בסרט הן בעצם רובוטריקים שננשכו ע"י קורקינט רדיואקטיבי וקיבלו את המנוע שלהם מפטיש סגול גוסס – זה הופך את הסצינות לפחות מגניבות?
[באופן מפתיע החלק שהכי הפריע לי הוא כשפול *ראסטי* ווקר ו-וין *אושן* דיזל קופצים ממכונית מגובה של איזה 40 מטר לתוך המים ובמקום להימעך הם פשוט מקשקשים על בחירות גרועות]
בכל מקרה דווקא אהבתי את הסרט, דיזל היה דיזל, ווקר היה ווקר הסיני היה מאגניב והכושים קיללו. אה וגל גדות עשתה את הפרצוף הזה של *היי! היי! אני סקסית ומסתורית גאדמט. מואה*. היה גם נחמד שבכל פעם שאין איזה מכונית מעופפת על המשך אפשר להקשיב לעלילה או מה שזה לא יהיה שהיה אמור להעביר את הקטעים המשעממים, כל פעם בנקודה אחרת ככה שזה לא הרגיש כמו חורים או אי התאמות.
אגב עוד מישהו חושב שהסלע יופיע גם בסרט הבא? [ומה עם ה599 הבאים?]
"פטיש סגול גוסס" הוא הורוד החדש.
(ל"ת)
הקונסצפט החדש של מהיר ועצבני
זה כבר לא סרטי מירוצים, אלא סרטי אקשן, זה הדבר היחיד שהתסריטאים יכולים לחשוב על איך להמשיך את הסדרה, ובסרט הרביעי מתחילים לראות את זה כבר, זה כבר לא שלושת הסרטים הראשונים (שהשלישי היה די מיותר אבל אולי קצת חיוני לסרט הזה).
לא ראיתי ממש את הסרט, כי יש לי סרטים יותר שווים ללכת אליהם, מה עם ביקורת לשודדי הקאריבים החדש?
הוא לא גזעי - הוא סלעי!
אז הסרט, נו, בסדר כזה. אמנם כמות האקשן הייתה נמוכה יחסית, אבל מה שכן היה – סצנת הרכבת, מרדף הכספת, גל גדות בביקיני – היה מספק לחלוטין. אני חייב לציין לטובה את דווין הסלע – מי היה מאמין שמי שעשה את הקריירה שלו מלבישת טייטס יתגלה כשחקן כל כך מוצלח. אם מישהו מצליח לצאת מהסרט BADASS, זה דה רוק, והוא גונב את ההצגה מדיזל הרופס כל פעם שהוא על המסך. יש לקוות שבעקבות הסרט הזה המומנטום שלו בהוליווד יתחזק, ויקחו אותו לעוד אקשנונים בתפקיד ראשי, כי באמת, לאיש יש פוטנציאל להיות שוורצנגר הבא, במובן הטוב ביותר שניתן להגיד דבר כזה.
ארבעת הסרטים
מהיר ועצבני 1 – הם פושעים, אבל הוא שוטר שמצטרף אליהם לתפוס פושע אחר.
מהיר 2 עצבני 2 – הוא שוטר, והוא מבקש מהפושע מהסרט הקודם לעזור לו לתפוס פושע אחר (אבל אחר מהפושע האחר הקודם). במיאמי.
מהיר ועצבני שלוש: טוקיו דריפט – הם אנשים אחרים, אחד מהם אמריקאי מעצבן, והוא גורם לפושע אחר להיתפס על ידי פושע אחר, שהוא במקרה גם סבא שלו. אה, וזה מתרחש ביפן.
מהיר ועצבני ארבע – הם אותם אנשים מהסרט הראשון, הם צריכים להעביר משהו ממקסיקו לארה"ב דרך מנהרות תת קרקעיות, ואז לברוח מפושע אחר. וגל גדות קיבלה תפקיד.
נראה מישהו אומר שאני בדיוני!
אהה. כתבת "עקבתם באדיקות". זה לא היה אדוק במיוחד.
למי אכפת מהעלילה אני אישית באתי לראות מכוניות בחורות ואקשן ובגלל זה גם ראיתי את הסרטים הקודמים והם מספקים את הסחורה. מה שכן, אבא שלי רוצה להרוג אותי כי אני חם על לשדרג את האוטו עכשיו עם כל מיני תוספות מגניבות… חחח אני חופר לו כבר שנים.. ודרך אגב אני ממש לא ערס, פשוט אוהב מכוניות אני לא רוצה להפוך את ההונדה העלובה של אבא שלי לאיזה מכונית ספורט אבל קצת תוספות לא מזיק. מישהו מכיר איזה מוסך לאביזרי רכב שיהיה לי מה לדבר עם אבא שלי תכלס?
הצחקת אותי
ואני אומר את זה בצורה טובה. לא בטוח שההונדה של אבא שלך בנויה לכל מיני תוספות כמו שאתה רואה בסרט אבל אתה יודע הכל אפשר היום למצוא באינטרנט. אני לא חושב שזה יעזור לשכנע את אבא שלך אבל אם אתה רוצה ללכת לבדוק ממש איזה אביזרים יש לרכב, כמה עולים, מה אפשרי ומה לא, תנסה לבחור מכאן
[ כאן היה לינק שנמחק ]
איזה מקום הכי קרוב לך לבית. בכל מקרה אולי עדיף שתחכה שיהיה לך אוטו משלך
הרשמת אותי
ספאם בשני חלקים עם רווח של שלושה ימים בין התגובות. Well played, sir.
מישהו שילם כסף טוב בשביל השיווק הרשתי העלק מתוחכם הזה.
חבל שזה לא עבד. לא נורא, בהצלחה בפעם הבאה.
צריך להקים URL דמה שאיתו יחליפו כל לינק לספאם
מישהו רוצה להרים את הכפפה? מישהו? מישהו? ביולר?
כמו זה?
http://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
מצחיק אבל זה יותר קשור:
http://www.youtube.com/watch?v=ITeuaqcpckc
רק לי הפריע
שהחברה הטובים בסצנה של הסיום הורסים את כל העיר עם סיכוי גבוה מאוד (יעני 101 אחוז) למעוך הולכי רגל וכל זה בשביל כסף?
[עריכה]
למה אין סמיילי של מלאך עם עיגול מעל הראש?
איזה סרט גדול...
בשביל סרטים כאלו המציאו את הקולנוע!
עזבו אותכם עלילה (למרות שהיתה), משחק טוב (שלא היה)
אין הרבה סרטים השנה שהגיעו לאקשן טהור כמו בסרט הזה. והאפקטים, אין מילים.
פשוט חוויה, החיוך לא ירד לי מהפנים כל היום.