ביני וביין ג'סטין לי, הבמאי של רוב סרטי סדרת "מהיר ועצבני", קיימת אי הסכמה בסיסית בנוגע למהותה של הסדרה. הוא משוכנע, משום מה, שהסדרה עוסקת בפושע לשעבר דומיניק טורטו ובשוטר לשעבר בריאן אוקונור, בקורותיהם, ביחסי החברות המתפתחים בינהם, בחבריהם ובבני משפחתם. אני, לעומת זאת, חושב שהסדרה הזאת עוסקת במכוניות יפות שנוסעות מהר מאוד. אני חושב שלי יש קייס טוב יותר.
"מהיר ועצבני" היא הרי הדוגמה המושלמת לסדרה חסינת-ביקורת: אם הייתי אומר מילה אחת על העלילה הלא-ממש-שייקספירית שלה, על רמת המשחק הלא מדהימה או על המסרים הבעייתיים שלה, הייתי סופג צעקות "מתי כבר אתם המבקרים תבינו שלא כל סרט צריך להיות איכותי! תנו לכבות את המוח וליהנות מהאקשן!". נכון. בהחלט. בדיוק. זה בדיוק מה שהייתי רוצה לעשות בסרט הזה. אז למה לכל הרוחות לין לא נותן לי לעשות את זה, ובמקום זה ממשיך להתנהג כאילו אכפת לו מהעלילה?
נתחיל מהחלק החשוב. כמו כל סרט בסדרת "מהיר ועצבני", מרכז הסרט הנוכחי הוא שתיים-שלוש סצינות מרדף ענקיות. ככל שהסדרה מתקדמת הסצינות האלה הופכות גדולות יותר, מופרעות יותר ומופרכות יותר, עם פחות ופחות התייחסות לחוקי הפיזיקה כפי שהם מוכרים למדע. מכוניות זה כבר לא מספיק: הפעם יש סצינה אחת שמתרחשת על גשר עצום וכוללת א. טנק, ו-ב. את הרגע הכי מענג במופרכותו הפיזיקלית מאז שגאי פירס החליט לקפוץ מתוך תחנת חלל. סצינת הענק השניה כוללת מספר גדול של מכוניות, מטוס, ואת מסלול ההמראה הארוך ביותר ביקום הידוע. הסצינה הזאת קצת אפלה מדי, והרבה יותר מדי דברים מתרחשים בה בו זמנית, כך שקצת קשה לעקוב אחריה. שום דבר פה לא מתעלה על סצינת גרירת הכספת ב"מהיר ועצבני 5". אבל בגדול, הכל בסדר. באתי לראות מכוניות נוסעות מהר וקופצות מתוך ולתוך דברים. קיבלתי בדיוק את זה. סבבה אגוזים.
אבל בין מרדף אחד לאחר יש פילר, המון פילר. הסיפור, בגדול, הוא כזה: דום טורטו (וין דיזל) נהנה מהחיים אחרי השוד המוצלח בריו, עד שמגיע דוויין ג'ונסון, מנופח קצת יותר מהענק הירוק ולובש גופיה שקטנה עליו בחמש-שש מידות, ומגלה לו שיש איזו כנופיה אחרת של שודדים ממונעים מסוכנים, שכוללת את לטי (מישל רודריגז), החברה של דיזל, שעקרונית בכלל מתה לפני שני סרטים. כדי לעצור את הרעים ולקבל בחזרה את לטי דום מגייס את חברי הצוות שלו מהסרט הקודם, אותו אוסף של דמויות נפלאות ואהובות שכולנו מכירים: ההוא, נו, זה שהוא לא וין דיזל (פול ווקר), השחור ההוא שהיה בסרט השני או משהו (טייריז גיבסון), היפני (סונג קנג) וגל גדות (גל גדות). "אנחנו משפחה. אנחנו עושים דברים כולנו ביחד – או בכלל לא" מצהיר דיזל, בערך שני משפטים לפני שהוא מזכיר כלאחר יד שהיו עוד איזה שני חברי צוות במשפחה הזאת בסרט הקודם אבל הם לא יגיעו הפעם כי הם חופפים ראש או משהו. בנוסף, לדוויין ג'ונסון יש שותפה חדשה (ג'ינה קראנו, חביבתי מ"בגידה כפולה") וג'ורדנה ברוסטר היא אם בנו של פול ווקר, ולוק אוונס הוא רע, ויש לו צוות שלם משלו של אנשים שאתם לא תזכרו איך קוראים להם ולא יהיה לכם אכפת.
נכון שקשה מאוד לעשות סרט שיורכב מסצינות מרדף בלבד. כל סרט צריך עלילה כלשהי. אבל למה לכל הרוחות לקחת אותה כל כך ברצינות, למה לעשות אותה כל כך מסובכת, למה לבזבז עליה כל כך הרבה זמן? הבעיה היא שכל מה שאיננו מרדפי מכוניות בסרט הזה הוא לא סתם גרוע: הוא גרוע ברמה שעל גבול הפארודיה העצמית. הוא גרוע ברמת סרט אקשן ישר-לוידאו משנות השמונים. בעלילה אין שום הגיון משום סוג. אנשים מדברים אך ורק במשפטי קלישאה של סרטי אקשן, בין אם הם מתאימים למצב או לא. אנשים הולכים מכות זה עם זה כשהגיע הזמן ללכת מכות, גם אם בתכלס אין לזה שום סיבה. זה מסוג הסרטים שבו הנבל הראשי והגיבור הראשי יכולים לכוון זה לראשו של זה רובי צלפים עם כוונת לייזר, אבל אף אחד מהם לא יירה, בלי שום סיבה מיוחדת מלבד העובדה שעוד לא הגענו לסצינת האקשן הסופית. העלילה כל כך מטומטמת שאי אפשר להתעצבן עליה: אפשר להתעלם ממנה או לצחוק עליה.
אבל כשהסרט נמשך ונמתח והעלילה המשיכה והמשיכה, נהיה לי קשה יותר ויותר להתעלם. ובעל כרחי נאלצתי לשים לב גם לדברים אחרים: למשל, לעובדה שדיזל וצוותו הם למעשה חבורה של דושבאגז. השיטה שלהם להשיג כל דבר – מידע, שיתוף פעולה, בוטנים – היא אלימות. כמובן, אלימות היא דבר שיש לצפות לו בסרט אקשן, וחלק מהסיבה שאנחנו הולכים לסרטים האלה הוא כדי לראות את האנשים שמגיע להם חוטפים מכות, וליהנות מזה. אבל דיזל ושות' לא מגבילים את עצמם לאנשים שזה מגיע להם – הם פשוט דורסים (לפעמים פשוטו כמשמעו) את כל מי שנקלע לדרכם, גם אם הוא עובר אורח תמים. בסצינה אחת, לשם הגיוון, גל גדות הכריזה שהיא עומדת להשתמש בקסמיה הנשיים כדי להוציא מידע מאיזה מכונאי חולף – אבל לא: היא מוציאה את זה ממנו, כמובן, במכות. הם סופרמנים שמעל לחוק, הם מתייחסים בזילזול מופגן כלפי כל מי שאינו מנופח או יפה או מגניב כמוהם, והם "הטובים". הסרט מצפה ממני להריע להם. לא בא לי.
נאלצתי גם לחשוב על כל ההרוגים בסרט. יש הרבה מהם. מאות. זה סרט PG-13, לכן אסור להראות דם; אבל כשטנק רומס ומועך מכוניות שעוברות בכביש המהיר, לא צריך להיות גאון כדי להבין שכמה אנשים הרגע מתו מוות נורא. אם בסרטים הקודמים אפשר היה איכשהו להעמיד פנים שכל ההרפתקאות המוטוריות והמכוניות המתהפכות שבסרט עברו בדרך נס בלי הרוגים, עכשיו אין שום דרך לחשוב כך. המהירים והעצבניים משאירים אחריהם שובל של גופות. רק שאנחנו אף פעם לא רואים את האנשים המתים האלה, וגם לא מדברים עליהם או מזכירים את קיומם. וזה לא שרציתי לראות סרט מלא בגופות מעוכות ושבורות, בשביל זה יש לי את "יעד סופי", אבל באופן כלשהו דווקא ההתעלמות המוחלטת הזאת מכל הקטל הופכת אותו לגרוע יותר.
כל אלה הם מחשבות קצת כבדות בשביל סרט קיץ כל כך טפשי, ואם הוא רק היה קצר יותר וקליל יותר לא היה לאף אחד זמן אפילו להעלות אותן. יש בסרט אקשן מטופש וטוב, אבל זה כבר לא מספיק כדי לאזן את כל השאר. "מהיר ועצבני 6" כבד מדי. סרטי הסדרה ידועים בכך שמסוכן לנהוג הביתה אחרי הצפיה בהם, כי פתאום האינסטינקט הוא לעקוף מימין ב-250 קמ"ש, לקפוץ מעל גשרים ולעבור מתחת למשאיות. בדרך חזרה מ"מהיר ועצבני 6" נסעתי לאט ובזהירות.
פורסם במקור בוואלה
תמונות
ביקורת טובה מאוד!
ראיתי את הביקורת שלך בוואלה,ושם יש תמונות עם הערות משעשעות.
אולי תשים גם פה תמונות אם ההערות מצחיקות על הסרט,זה סתם ככה נחמד. :)
הכיתובים לתמונות בוואלה הם לא שלי.
(ל"ת)
אגב וואלה
השינויים בכתבה בוואלה הם שלך או של העורכים שלהם?
אני מניח שהם שלו
מ(סוג של) ניסיון בתחום, כאשר כותבים כתבה עבור אתר מסויים אז הכתבה בלעדית לאתר. כאשר עושים בכתבה שינוי (לא משנה איזה. קטן או גדול. מילה או פסקה או מבנה שלם) אז נוצרת גרסה חדשה של הכתבה שהיא לא בלעדית לאתר ואת הגרסה עם השינוי אפשר לפרסם במקום אחר.
לחלוטין לא נכון.
ברוב המקרים השינויים הם שלי – לוואלה אני כותב בגירסה שמתאימה לוואלה, ולעין הדג בגירסה שמתאימה לעין הדג.
מה, בוואלה אתה מוסיף שגיאות כתיב?
(ל"ת)
הפסקתי לעקוב אחרי הסדרה בעקבות 2 מהיר 2 עצבני
וזה לא בגלל שהוא 'אכזב' אותי או משהו (למען השם- מדובר בNEED FOR SPEED מוסרט) או בעקבות הטייטל המגוחך שלו, אלא בגלל שפשוט… הייתי כבר בן 16. העניין הוא שלקהל יעד הזה הסדרה מכוונת, ילדים בתחילת גיל ההתבגרות/סוף יסודי שמתים על מכוניות, וגם כמה בחורות יפות עיניים לא יזיקו (בייחוד אם אחת היא ישראלית). כנראה שהם מצליחים בזה.
אגב, אני לא זוכר שבסרטים הקודמים ווקר, דיזל ושות' היו דושבאגס כפי שתיארת אותם, אז חבל שהלכו לשם. אבל נראה לי שיש יותר ויותר ייצוג לדושבאגס בקולנוע ובטלוויזיה לאחרונה (ג'רזי שור, החדש של גג"ל וגם בל נשכח את הסטטוס המפואר של אוהב המהולל 'דייט ראשון'.)
כסף
אני לא מבין
קיבלת שישים אלף שקל בשביל לעשות ריפוסטים לביקורות של וואלה ובשביל להעלות לינקים לטריילרים?
הוא עובד אצלך?
אתה תרמת את כל השישים אלף או שאתה מייצג עשרה שקלים?
סע, סע מפה.
ברגע שהוא ביקש כסף אז כן, הוא עובד אצלי
הובטח " יותר ביקורות, יותר דפי סרט, יותר פישקאסטים ויותר פעילויות מיוחדות לגולשים"
איפה הכסף?
כנראה לא הבנת את מהות התרומה
ואפילו לא את מהות המילה 'תרומה'.
תחזור לדף הפרוייקט במימונה ותקרא על מה שילמת (אם שילמת).
אנשים, לא כאן.
התלונות של האיש לגמרי לא חסרות בסיס, אבל ביקורת על "מהיר ועצבני 6" היא לא המקום לערוך את הדיון הזה.
אם לא במהיר ועצבני אז איפה? תראה את התגובות, לא מהירות? תראה את הרוחות, לא עצבניות?
להיפך! זה בדיוק מה שהבמאי התכוון אליו!!
וברצינות, אני שמח שלא נמחקה התגובה שלי, אני שמח שזה נפל על אוזניים קשובות ושידעת לקבל את הביקורת, אני מקווה שהכל בסדר אצלך ואני בטוח שהכל יסתדר
פשוט הייתי מתבאס כשהייתי נכנס לביקורות והן היו קצרות ומNRG אז עכשיו הן ארוכות ומוואלה. וזה גם קצת מבאס
מאחל לכולם שבת שלום מלאה באיטיות ורוגע
חיכיתי שזה יבוא.
המצב באתר כרגע לגמרי לא מספק, מסיבות שאני לא יכול להיכנס אליהן. אני מאוד מקווה שזה ישתנה.
טוב אני מקווה שזה לא משהו אישי איום ונורא שיגרום לי להפוך לאדם רע.
שמע חבוב, הכל פה זה עבודה רוחנית. אני לא מצפה שתיתן X ביקורות בשבוע ואפילו אם יש תקופה שאתה מסתבך מכל סיבה שהיא נראה לי הוגן לעדכן. כמו שידעת לבקש כסף זה הוגן לבקש התנצלות ועוד זמן
עם כוח גדול וגו'
הופה התכוונתי
"אם יש תקופות שאתה מסתבך אז זה לגמרי בסדר. פשוט הוגן שתעדכן"
להתנצל? בכיף.
אני מתנצל בכנות בפני כל קוראי האתר על קצב העדכונים הירוד והאיחור בקיום ההבטחות שהובטחו בקמפיין התרומות. המצב הנוכחי לא טוב, ואני מודע לכך היטב.
אבל זה לא מצב של "איפה הכסף". לא קנית מוצר שהתגלה כדפקטיבי: תרמת לאתר. התרומות האלה חשובות להמשך קיומו של האתר *במיוחד* בזמנים קשים.
כמו כן, אני לא חבוב.
אם אתה לא חבוב אז למה אתה מתנהג כמו חבוב
אפשר לדעת מה הבטחת כדי שאני אדע מה כיביכול אמור להיות כאן?
אני לא יודע אם הבנתי נכון, אבל
למיטב ידיעתי: כל גולש שיכנס לאתר יזכה לברכה אישית מטעם רדפיש. הברכה תהיה יחודית, ותתאים לגילו, מינו, והעדפתו הפליטית של הגולש. לאחר כל סרט שילך גולש באתר, רדפיש יתקשר אליו טלפונית לוודא אם נהנה מהסרט ואם לא, למה. ביום הולדת של כל גולש, רדפיש יכין סרטון משעשע שלא יהיה מתחת ל25 דקות, בו הוא יאחל לגולש מזל טוב. לאנשים שלא מסוגלים לקרוא את האתר (או סתם מעוניינים בכך) רדפיש יתקשר ויקריא את הביקורת (יש אפשרות להקראה בקול מסוים, לדוגמה של הענק, אם רדפיש מסוגל לכך). בעונות מתות, רדפיש יתחיל פתילים בנושאים בוערים כמו "למה באיירון מן האחרון לא היו מספיק נשים? האם המין הנשי באמת נחות יותר?", או "אפשר הסבר על פרדוקסים של מסע בזמן?", כדי לשמור על העניין באתר. 'יום כרצונכם' – יום בו יוגרל גולש אקראי והאתר יכתב לפי טעמו האישי. אוהב רק סרטי דרמה איראני? בבקשה, אוסף ביקורות סינמטק לבקשתך… וכו'..
שוב יכול להיות שזה לא לגמרי מדויק אבל זה הרושם שקיבלתי של מה שאמור לקרות פה.
ובמידה וקורא נפטר, רד פיש ישלם על המצבה.
וכמו כן, במידה ואין סרטים טובים על רד פיש לארגן הקרנת טרילוגיה כל שהיא או המון טריילרים או ליצור סרט בעצמו על מנת שלגולשים לא ישעמם.
חחחח זה לא יפה אבל זה אחד הדברים היותר מצחיקים שנכתבו פה אהיה פעם ונכתבו פה הרבה דברים מצחיקים, אני יודע שזה היה גם קצת ציני על מה שאני כתבתי, אבל ממש לא אכפת לי זה פשוט קורע מצחוק.
זורקים פה ניידות!
די מסכים. יש אלימות לא הכרחית (בקטע עם גל גדות זה צרם לי במיוחד), קלישאות כל רגע, קפיצה בין צידי החוק בקצב של משחק "ים-יבשה" והתעלמות כה גסה מחוקי הפיזיקה שעוד רגע ניוטון יצא מהקבר ויזרוק לוין דיזל תפוח על הראש.
אבל בכל זאת, יש אקשן נחמד, כמה וואן ליינרים משעשעים ומכוניות יפות ומגניבות (המכונית קרטינג של לוק אוונס עם הרמפה מקדימה בהחלט אפקטיבית). נכון שגם כיבוי המוח לא משתיק את הנהימות שוין דיזל קורא להן מילים, אבל אני פשוט צוחק על זה.
ואם כבר הזכרת את סצינת הטנק, היה שם כנראה את הרגע הכי מצחיק בסרט (אין ספוילרים) – הטנק נוסע לו בכביש בזמן שהוא רומס מכוניות, וכמה אנשים חכמים בורחים כי הם מבינים שעוד רגע המכונית ההיברידית שלהם תהפוך לפנקייק היברידי. ואז וין דיזל צועק לחבר'ה שלו במכשיר קשר משהו כמו "תיזהרו על האנשים!". אמממ…ממתי בדיוק אכפת להם? הם חשבו על האנשים בזמן שהם עשו מירוצי רחוב בכבישים סואנים? הם חשבו על האנשים בזמן שהם גררו כספת ענקית ברחובות שעברה דרך 100 חנויות (לפחות)? מאיפה פתאום הדאגה הזאת לאנשי האוף-סקרין? אני יודע שהדיאלוגים פה מגוחכים והכל, אבל..סיריוסלי? אז כן, בואו נריע לרוצחים ההמוניים. הם רק רוצים לחיות את החיים שלהם בשקט.
פישלייק על ניוטון והתפוח.
(ל"ת)
אתה אי פעם כותב ביקורת
שאין בה ניסיון להתנשא על יוצרי הסרט?
לא
אני מתנשא מלידה. 2.08 מטר. מכאן למעלה אני יכול להתנשא על כווווולם. זה כיף.
רגע, אתה נולדת ככה??
(ל"ת)
צריך לראות את הקודמים כדי להבין את העלילה?
לא ראיתי אף אחד מהסרטים בסדרה, ועכשיו פתאום כן בא לי. אני יכול להתחיל מהאמצע או שזה המשך עלילתי וצריך את הדיוידים הישנים קודם?
בעקרון כן
אבל אפילו אם ראית את הקודמים לא תבין וזה לא משנה, העלילה היא סתם פילר ולא ברורה בשיט.
בחיים אני לא אבין
מה זה אומר "לכבות את המוח ולהנות". אם משהו בסרט מפריע- אז הוא מפריע. איך אפשר להתעלם מזה?
אני אסביר לך באמצעות דוגמה נגדית.
בחיים אתה לא תבין? כלומר במוות אתה תבין? אתה לא יכול להתנסח ככה, תהיה יותר ספציפי. זה לא הגיוני מה שאתה אומר.
גם המשפט "מה זה אמר " לא נכון. אם אתה רוצה לשאול המשמעות של הביטוי תכתוב את זה בבקשה באופן תקני, "כמו כן אינני מבין מה היא משמעות הביטוי 'לכבות את המוח ולהנות'".
וכשאתה אומר "אם משהו בסרט מפריע", האם אתה מתכוון לריח של סליל הסרט? או לריח של הכונן הקשיח עליו הסרט הגיע, כי סרטי הקרנה מהסוג הישן לרוב אינם בשימוש?
כמו כן, לפי כללי הדקדוק העבריים, אמור להיות רווח גם לפני המקף, לא רק אחרי.
בנוסף על כך, מה משמעות הכינוי AP? מה תעשה אם יהיה עוד מישהו באתר, ושמו יהיה לדוגמה אמיר פרוטזה? אם כולם יפעלו כמוך לא תהיה דרך להבדיל ביניכם, ומה יהיה אז? תרבות הדיון הנהדרת פה תקרוס תחתיה ואף אחד לא יוכל למצוא את הידיים והרגלים. אנא ממך, הימנע מזה בעתיד.
ועוד דבר, בכל חמש שניות מת ילד באפריקה. המחשב שלך והמחשב שלך והשרת של עין הדג כולם עשויים ממתכות שנכרו במדינות עולם שלישי על ידי ילדים ומבוגרים בתנאי עבדות, אחרי שהם ניצחו בקרב כנופיות על השליטה באותם מכרות. הציוד הורכב כנראה בסין בסדנאות יזע מלאות בחומרים רעילים שבהן לעובדים אין שום זכויות ומדי פעם איזה מפעל מתפוצץ והמון אנשים מתים והרשויות משתיקות את העניין.
אה, וגם אנחנו חיים על סלע קטן וחסר משמעות ביקום כל כך גדול שזה בלתי נתפס, ויום אחד כולנו נמות והאנושות תסתיים וכל הסרטים והספרים וכל המוזיקה והמשחקים והפסלים והערים והמקדשים וכל הקיום האנושי יהיה חסר משמעות לגמרי ולציפורים שיעופו פה עוד מיליון שנים לא יהיה מושג שהיו פה פעם בני אדם שחשבו שהם כל כך טובים ומוצלחים.
וגם יום אחד לקראת סוף חייה השמש תתנפח לגודל ענקי ותבלע את כדור הארץ ולא ישארו אפילו מאובנים שלך ושל כל מי שאי פעם הכרת ואהבת.
[עשיתי את עצמי עצוב.]
בראבו
(ל"ת)
אחלה
בהחלט הדגמת מצוין שכיבוי מוח זו מיומנות שאתה שולט בה.
שנון
(ל"ת)
כלומר
כלומר כשאני מסמן V קטן בתיבת ה"זכור אותי" כשאני נכנס לאתר, אני בעצם לא משיג שום דבר?
פישלייק לא מספיק כאן
צחקתי בקול.
למה כל כך טרחני?
אני הצלחתי לקרוא ארבע שורות מהתגובה הזו לפני שנמאס לי.
יפה מאד! שנון, אינטיליגנטי ומושקע.
(ל"ת)
אני לא מאמין ש*אני* מעלה את עצמי מתהום הנשייה
כדי לכתוב את התגובה הזאת, אבל כולם התחלקו על השכל? בטח התגובה שלי תימחק, אבל אני מרגיש מחויב להגיד שלעניות דעתי התגובה שלך ועוד כמה בעמוד הזה היו נמחקות בעין הדג הישן. יפה, אתה כזה גבר (או גברת) שאתה מרגיש בנוח להתחצף לצללים של אנשים. פנים אל פנים היית מדבר אל מישהו ככה? ואיך היית מרגיש אתה לו היו שופכים עליך קיתונות של התנשאות? אני משקיע מאמץ איתנים כדי לא לכתוב שלא לעניין (כמעט תמיד) ולא להתחצף, אבל מסתבר שבעין הדג החדש זה כבר לא נחוץ. מותר להגיד לאנשים "סע, סע" כאילו אנחנו בשוק רמלה ולהתנשא מעליהם כאילו הם עדיין בגנון. שנון בתחת שלי.
...מה.
אוקיי, הבנתי, זה נשמע מתנשא ומרושע. לגמרי לא כיוונתי למתנשא ומרושע, כיוונתי לשנון ומשעשע. לא כיוונתי טוב, בסדר, טעות שלי. אני אוהב את הדיונים פה ולא רוצה להרוס אותם.
חיבוק?
זה בסדר, אני אוהב אותך.
זה לא רק אתה, תשמע. האווירה בעמוד הזה מעלה לי את הסעיף, זה כמו גרסת אזור הדמדומים של עין הדג. גם חורה לי שאני התחייבתי במפורש בפני ה"הנהלה" להחזיק את עצמי בידיים, ועכשיו נראה שלאחרים מותר מה שלי אסור.
פשוט תזכור שאתה מגיב לאנשים אמיתיים
ונסה לדמיין
א) איך אתה היית מרגיש לו הגיבו לך באותו אופן
ב) איך אנשים היו מגיבים לטון שלך בחיים האמיתיים
תחושתי היא שבגלל שלתגובות אין פנים וקול קל לשכוח שעומדים מאחוריהן אנשים, ולכן פתאום אפשר להגיב להן בצורות משונות שלעולם לא היו מתגשמות בחיים האמיתיים, כי פנים אל פנים ברור לך שאתה צריך להיות אדיב.
אירוני שאני כותב את זה, אבל מאז ומעולם הייתי חזק יותר בתיאוריה.
לקומבינטור
אתה ממש צודק…
גם כשאני ראיתי את התגובה שלו הייתי בשוק, סה"כ המגיב שפתח את האשכול אמר שמפריע לו להתעלם מפגמים בסרט ע"מ להנות והוא לא מבין איך אחרים מצליחים להתעלם, וזה ממש לא מצדיק ירידה שכזאת עליו! בעיקר כשהתהייה שלו לא כזאת תלושה מהמציאות ואף ניתן להבין אותה.
הניסיונות הללו לצאת שנונים נראים נואשים ומגעילים, ואם אתה, הקומבינטור, חושב שאנשים נמנעים מזה במציאות, כנראה שלא עבדת במתן שירות… כן, אנשים מדברים בצורה מעליבה ומתנשאת גם פנים אל פנים, וזו לא האווירה בעין הדג אלא האווירה במדינתנו, לדעתי ולצערי.
מי שמגיב ככה לאנשים צריך לחשוב פעמיים לפני כל תגובה. למה לרדת על אנשים? מה אתם מרוויחים מזה? יש בנאדם חי ונושם מאחורי המקלדת, שסה"כ הביע את דעתו.
ודאי, יש חוצפנים למכביר גם במציאות.
כוונתי היתה שאנשים לא חוצפנים במיוחד לפעמים נותנים לעצמם דרור להתנהג באינטרנט בצורה שהם היו נמנעים ממנה במציאות, אולי מבלי להבחין בזה אפילו. לפחות, אני מקווה שזה המקרה דנן. אני, על כל פנים, בוודאי הרבה יותר נועז מאחורי מסך.
אנשים נוטים להתנהג רע כשהם אנונימיים ובתוך קהל, ובפרט כשהם חושבים שיש להם "גב".
בשביל לא לאבד את האנושיות, יש דבר שנקרא רגולציה.
ואני תוהה איפה הרגולטור ולמה בכלל מופיעות תגובות כאלה.. זה לא חופש הביטוי, זה ניצול לרעה שלו…
לא רק שהיא לא תלושה מהמציאות
היא מוזכרת באופן ישיר בביקורת עצמה. ולא רק שהיא מוזכרת בביקורת עצמה, הטיעון הזה של "כיבוי המוח" עולה כל הזמן בתגובות ובביקורות באי אילו אתרים שעוסקים בקולנוע, כנראה באופן טבעי לאור הפופולריות של סרטים בסגנון "מהיר ועצבני", או סרטים של מייקל ביי, ובעצם רוב מה שהוליווד עושה.
אז כן, אפשר תאורטית לנהל דיון שלפחות מנסה להיות אינטליגנטי סביב הסוגיה הזו. מי יודע? אולי, יום אחד, האינטרנט יפסיק להיות כל כך גרוע.
הוליווד
הסרטים המופקים בהוליווד הם עדיין, באופן יחסי, סרטים חכמים ואיכותיים בהרבה מכל תרבות קולנועית אחרת בעולם. מקובל לחשוב , בקהילות אלה ואלה, שהקולנוע האירופי 'אומנותי' יותר, ושהקולנוע האסיאתי 'יצירתי' יותר, אך אין אני סבור שזה נכון; ושטענות אלה הן אשליה שנוצרת בעקבות העבודה שהקולנוע ההוליווד פופולארי בהרבה, ובהשפעה קטנה יותר: רב גווני יותר.
אגב, האינטרנט הוא עדיין, באופן יחסי, כלי תקשורתי מאוד רהוט וענין טעם, בטח ביחס לתקשורת בין אישית בחיים 'האמתיים'.
אין דבר כזה "קולנוע אירופאי" ו"קולנוע אסייתי"
יש קולנוע צרפתי, וקולנוע איטלקי, וקולנוע רוסי, וקולנוע הודי וקולנוע יפני וקולנוע קוריאני וכו'… וכל אחד מהם שונה מאוד משכנו (במיוחד באסיה). אבל מה משותף לכולם? בכולם יש את הז'אנרים שיש בהוליווד, גם קומדיות רומנטיות וגם מותחנים, גם סרטי אימה ופולקלור וגם סרטי אקשן משטרתיים. אף אחד מהם לא נחשב ל"איכותי יותר" כבר שנים, ואתה יכול להודות לגלובליזציה על זה.
יוצא הדופן היחיד הוא הקולנוע ההודי, וגם זה רק בגלל נושא השירים. בלעדיהם הוא קולנוע רגיל לכל דבר.
מדוע לא?
'הוליווד' נחשב למושג לעג כבר יותר מכמה שנים, בהגדרה זו הוא מתאר סרט רדוד לא אמין של פיצוצים מכות וכוסיות.
מעולם לא שמעתי, תיאור שלילי של קולנוע אירופי ככזה, נפוץ לשמוע עליו הוא שהוא איטי מידי, עמוק מידי, משעמם ויומרני.
בחוגי הבית שלך, אולי
(ל"ת)
אתה בטוח שהגבת לאדם הנכון?
כי אני חושב שהכוונה שלך הייתה לכתוב את זה כמה דיונים למעלה.
אבל...
לא היה כאן שום נסיון להעליב, זה ברור ש AP לא אמר שום דבר לא בסדר, זאת סתם הייתה דרך שנונה להסביר לו מה הכוונה בלנסות להתעלם מדברים שמפריעים. ככה לפחות אני ראיתי את זה.
תודה! תודה! אתה בן אדם טוב.
(ל"ת)
אני אנסה לענות (ברצינות)
"לכבות את המוח" (מונח שאני לא מת עליו, אגב) אומר לנסות לא להפעיל יכולות חשיבה במהלך הסרט. אני חושב שכל אחד עושה את זה (גם אם לא במודע). כשאתה רואה סרט של רוד ראנר, והזאב רץ מעל התהום ולא נופל עד שהוא נזכר להסתכל למטה – אתה הרי לא מעצבן שמבחינה פיזקלית הזאב היה אמור ליפול על השנייה הראשונה (ובכלל איך זאב יודע להזמין טיל בליסטי מהדואר?). כנ"ל בסרטי אקשן. לא ראיתי את 'מהיר ועצבני ה6' אבל אני מניח שזה מסוג הסרטים שצריך לכבות בהם את המוח. יש סצינות אקשן מושקעות, אבל חסרות היגיון פיזקלי. בנוסף העלילה שלא כוללת פיצוצים ומרדפים – מטומטמת. אז איך בכל זאת נהנים מהסרט? "מכבים את המוח" בחלקים שלא כוללים אקשן, ונהנים לראות טנק גורר כספת במכונית מירוץ על פני שלוש מאות ניידות משטרה. או משהו, בלי לנסות לנטפק, לנתח או למצוא הגיון כלשהו, בדיוק כמו בקטעי הרוד ראנר.
עד כאן החלק של "מה". לשאלת ה"איך", התשובה יותר מורכבת. והתשובה שלא תמיד אפשר. כשהייתי קטן הייתי רואה את הסדרה "מק'גוויר" והייתי קופץ על הרצפה ומנסה לחבר מסטיק בזוקה, מטען חשמלי ובננה לפצצה. לא היה איכפת לי שזה לא הגיוני, כל עוד זה היה מגניב. היום אני לא יכול לעשות את זה. אני לא יכול "לכבות את המוח" כאילו יש כפתור שעושה את זה. מה שכן, זה עוזר לבוא עם ציפיות מסוימות לסרט. לדוגמה, אם אתה בא ל"מהיר ועצבני 6", אל תצפה לעלילה בנוסח אינספשיין. תבוא מוכן לראות את מה שטוב בסרט, מלא מרדפים ומכוניות מתפוצצות, ואל תתן לכל מיני דברים לא חשובים כמו סיפור ועלילה להרוס לך את ההנאה מהסרט. אני חושב שבהכנה הזו מתכוונים ב"כיבוי המוח". לא לכולם זה עובד, אבל זה יכול לעזור.
זו לא הכוונה שלי
מן הסתם, כל סרט עובד לפי חוקים שונים מהעולם האמיתי. זה נתון. השאלה היא אם הטיעון הזה, שצריך לכבות את המוח כדי להנות מסרט כזה או אחר, הוא טיעון לגיטימי. השאלה היא לא אם אנשים נהנים מסרטים כמו "מהיר ועצבני", כי ברור לגמרי שהם כן, אלא אם הם יכולים לטעון ש"צריך" לכבות את המוח בשביל להנות מהם. כי כמו שנאמר בביקורת, זה הופך למעשה כל סרט לחסין ביקורת. יותר מזה, זה אומר שכל סרט הוא למעשה יצירת מופת, בתנאי שמתעלמים מכל מה שגרוע בו. זו סתימת פיות, במובן מסוים.
השאלה הזו היא פחות מעניינת בסרטים כמו "מהיר ועצבני", כי אי אף אחד לא ממש מצפה לכלום, אבל תנסה לכתוב משהו טיפה ביקורתי (במובן האמיתי של המילה) נגד סרטי קומיקס או פנטזיה או כל סרט מצליח אחר, ותראה כמה מהר יגידו לך להפסיק לחפור וכמה שרוברט דאוני ג'וניור מלך.
חוץ מזה שאני לא חושב שבהכרח יש סתירה בין להנות מסרט לבין לבקר ולנתח אותו. משום מה, רוב האנשים חושבים שכן קיימת סתירה כזו.
מצד אחד אני מסכימה איתך,
אותו הדבר קרה לי בביקורת של הנוקמים כשהתלוננתי שם על זה שהוק איי והאלמנה הם כביכול אנשים רגילים שאין שום טעם שילחמו לצד גיבורי על, וענו לי שלנטפק את הסרט לא נותן כלום ושאני לא צריכה להאשים את אי ההיגיון של הסרט בחוסר ההנאה שלי:
http://www.fisheye.co.il/avengers/?comNum=490320#li-comment-490320
אגב, התשובה שלי לזה הייתה דומה לקו המחשבה שלך – אין כזה דבר "מה זה נותן לנטפק", אם לא נהנית מאלמנט כלשהו בסרט אז לא נהנית, הדרישה להנות מדברים שמפריעים לך היא מגוכחת.
מצד שני, אני לא חושבת שכל סרט פנטזיה או קומיקס חסין לביקורת באתר, אני חושבת שבהרבה מהסרטים האלה היו דיונים רציניים כשלסרטים יש חומר לאפשר את זה (אפילו אם הם ממש קלילים). הבעיה היא שיש סרטים, כמו למשל מהיר ועצבני, שכל דיון רציני על הסרט יהיה ריק מתוכן. ואז להגיד שהסרט דורש לכבות את המח זה לא סתימת פיות במובן של "לא מעניין אותנו מה יש לך להגיד, היה אחלה סרט" אלא זה יותר בכיוון של "לא משנה מה תגיד בנושא זה טריוויאלי, כי יוצרי הסרט בעצמם לא ניסו שהסרט לא יהיה מגוחך". אין טעם לדון בעניין כי נו, אז מהיר ועצבני אדיוטי, למה ציפינו?
לדעתי זה פשוט תלוי בכמה הסרט נותן לך קרקע לדבר עליו. סרטים כמו מהיר ועצבני דורשים שתכבה את המח ברמה כזאת שאין ממש מה לבקר או לנתח את הסרט.
הוקאיי הוא לא סתם בן אדם רגיל
הוא בן אדם רגיל שנלחם עם חץ!!!! וקשת!!!! פאקינג חץ וקשת! אף אחד בהפקה לא שם לב לזה?!
ולחלק השני שכתבת, נראה לי שאנחנו נהיה חלוקים בעניין הזה. אפשר בהחלט להסתכל על סרטים כאלה באופן ביקורתי. על כל סרט, למעשה. זה חלק גדול ממה שאני אוהב בקולנוע, באופן אישי.
בסדר
אז הוקאיי הוא בן אדם עם בעיות נפשיות וחיבה מיוחדת לבגדים שחורים צמודים ולימי הביניים.
אם זה מציק לך, אל תראה לעולם את הסדרה "חץ".
אני לא אומרת שאי אפשר להיות ביקורתי כלפי סרט כמו מהיר ועצבני, אלא שאני לא רואה איך אפשר לנהל על זה דיון משמעותי שלא כל הדברים שנאמרים בו הם או לגמרי טריוויאלים או לגמרי תלושים כי אפילו היוצרים של הסרט לא הקדישו להם מחשבה (נניח לנסות לנתח את המניעים והמוטיבציה של הדמויות מעבר ל"זה יראה מגניב").
אפשר לנהל דיון על המסביב של הסרט – למה יוצרי הסרט עשו כזה סרט מטופש, האם זה הופך את הסרט לגרוע, האם סרט כזה מעודד אלימות, האם האקשן בסרט היה טוב וכן הלאה. אבל דיון על גוף הסרט עצמו? אם אפשר אתה יותר ממוזמן לפתוח אחד (אני אישית לא אוכל לתרום לו כי לא ראיתי את מהיר ועצבני 6), אבל אני מתקשה לראות איך הוא יתנהל בלי שרשמית המדיינים על הסרט יקדישו לו יותר מחשבה מהיוצרים שלו.
כמעט מוחלט, אבל יש הבדל בין הדוגמאות שנתת
סרטי ה-"רוד ראנר" והלוני טונס בכלל (טוב, לא כולם, אבל חלק מהם) אמנם לא ממש צייתו לחוקי הפיזיקה, אבל בחוסר-הציות הזה הם כיוונו קצת יותר גבוה מסרט אקשן ממוצע מהסוג של "מהיר ועצבני". הצפיה בהם לא נועדה לגרום לך לשכוח שכח-המשיכה קיים, להיפך: היא נועדה להזכיר לך את הפער בין מה שאתה רואה על המסך למה שאתה מכיר במציאות. סרטי הלוני טונס שיחקו בדיוק על הפער האבסורדי הזה שבין האנימציה לעולם האמיתי, והדגישו אותו. הכוונה שמאחוריהם בפירוש לא היתה "לכבות את המוח".
הכוונה שלי לא הייתה שבסרטי הרוד ראנר
האפקט של היעדר כוח המשיכה נעשה מתוך עצלות מחשבתית וחוסר הבנה פיזקלית. הכוונה שלי הייתה שניתן להתייחס בצורה שונה לסרטים (או סרטונים) – חלק מהם אפשר לבקר על כל פיפס שלא תואם את המציאות וחלק מהם אפשר להנות אף על פי (במקרה של מהיר ועצבני) ואולי דווקא בגלל (במקרה של הלוני טונס) אותה מופרכות פיזקלית. זה כמו אותו קטע הודי על הבחור ששולף מישהו מתוך מכונית בעודה באוויר – זה מופרך בכוונה, ודווקא בגלל זה זה מגניב. אבל זה לא סותר שבאיזשהי צורה כיבית חלק משמעותי במוח שלך.
זה בהחלט סותר.
אם כיבית את החלק במוח שלך שאומר "אי אפשר ללכת באוויר, הוא אמור ליפול" – הרי שלא תיהנה מהבדיחה. כל *הרעיון* של הבדיחה הוא בפער האירוני (כן, אמרתי את זה. תתמודדו) בין מה שהצופה יודע (אין קרקע) לבין מה שהדמות יודעת, ובין המוחלטות של חוקי הפיזיקה ביקום שלנו לסובייקטיביות שלהם בעולם של הלוני-טונס. לא צריך להתעלם מזה שחוקי הפיזיקה מופרים או לשכוח שהם קיימים, להיפך.
לגבי הנושא של "לכבות את המוח" – אני חושבת שאנשים שוכחים שיש שלל דרכים ליהנות מדברים. אפשר ליהנות מהאסתטיקה, מהשנינות, מרמת הצילום או המשחק, מאיכות האפקטים, ממגניבות הרעיונות, מניתוח לעומק של דברים שיש להם עומק, מניתוח לעומק של דברים שאין להם עומק (פער אירוני, אמרתי?), מעצם הניטפוק (כפי שיעיד כל מי שהיה בהרצאה של רד פיש, בין השאר)… כשאומרים שכדי ליהנות מסרט צריך "לכבות את המוח" – מתכוונים שההנאות שהוא מציע הן יותר בתחום האסתטיקה או המגניבות, למשל, ופחות בתחומים שדורשים חשיבה מעמיקה, ולמעשה – שלנסות ליישם כלפי הסרט חשיבה מעמיקה וניתוח יפריעו ליהנות מהתחומים בהם הוא חזק.
מה שזה אומר שפועל, זה שאנשים שאוהבים בעיקר לנתח סרטים לעומק – כנראה לא ייהנו. אנשים שאוהבים לנתח סרטים מטופשים לעומק ולצחוק עליהם – כנראה כן ייהנו. ואנשים שאוהבים כל מיני דברים צריכים לקחת בחשבון מה הסרט כן ולא מציע, ולשקול לפי זה האם הם מעוניינים לראות אותו או לא ולמה לצפות.
מצד שני, אם לא תכבי את החלק במוח
שכל הזמן משווה למציאות ומנטפק גם אז לא תצליחי להנות מהלוני טונס. למעשה ההנאה שלך עוד תפגם הרבה לפני שלב ריחוף הדמיוני של הזאב. עוד בהתחלה אפשר לראות שהזאב שורד במדבר ללא כל מקור מים, ובכלל שהמהירות של הזאב לעומת הקיוטי לא מדויקת, וממתי זאבים יכולים לקרוא ספר הנחיות לטילים? קשה להנות מהאנימציה כשמנטפקים. הרי המטרה של אנימציה זה להשתמש במדיום הזה כדי ליצור עולמות דמיונים, כאלה שלא קיימים במציאות (כאלו שאם ננסה לנטפק אותם, נכשל בוודאות וההנאה תפגם).
לא דיברתי על לכבות את החלק במוח ששוכח את חוקי הפיזיקה. דיברתי (ואולי בניסוח לא מי יודע מה…) על לכבות את החלק במוח שכל הזמן משווה את המציאות לעומת מה שנראה על המסך, ומנטפק כל הבדל בינהם.
אתה מערבב כיבוי המוח עם השעיית אי האמונה.
בהשעיית אי האמונה אתה בוחר להאמין, באופן זמני, בקיומו של עולם ששונה במידה זו או אחרת משלנו, ושבו מתאפשרים דברים שהם בלתי-אפשריים בשלנו. בכיבוי המוח, אתה נמנע במכוון מניתוח ביקורתי של מה שמתרחש על המסך כי ניתוח כזה יוציא את הסרט רע ויפגום בהנאה שלך ממימדים אחרים שלו.
אוקיי, מקובל.
כבר אמרתי שאני לא מת על הביטוי הזה "לכבות את המוח", אז חבל שהשתמשתי בו ולא הסברתי במילים שלי למה אני חושב שהטוקבקיסטים התכוונו.
(עכשיו אני מדמיין את הטוקבקיסטים בוואלה צועקים "טמבל! מה אתה כופר בעולם שונה משלנו! תן לנו להשתמש קצת בהשעיית אי האמונה"). מצחיק.
אני דווקא חושב שהדוגמה על הלוני טונס היא דוגמה מצויינת
שם אני בהחלט מעביר את המוח למצב OFF, ומרשה לעצמי להנות ולא לנסות להבין למה בהכרח הדברים נעשים, כל עוד זה מצחיק. כי אם חושבים על זה רק קצת (גם בלי חוקי הפיזיקה) לזאב יש כסף לרכוש טילים אבל לא ארוחת צהריים…
לפעמים בחוף הים אני עוצם עיניים בשביל לשמוע את הים ולהרגיש את הרוח, אני בעצם "מכבה" חלק מסוים בגוף על מנת שאוכל להנות בעוצמות גבוהות יותר מחלקים אחרים.
ראיתי את מהיר ועצבני 5 וגם שם "כיביתי" את את החלק של ההיגיון כדי להנות מהצד של הFUN.
ובהחלט ניתן להנות ואפילו להעריך סרט על פי מדדים אופיניים לו, אפשר לומר ש5 יותר טוב מ4 בזכות אפקטים, כוריאוגרפית קרב, או רמת הומור, וניתן לנתח אותם גם בצורה מושכלת.
שאלה למי שראה את הסרט
לא אכפת לי ממש מהעלילה ואני לא מתכנן לראות את הסרט (במיוחד אחרי הקטילה היפה), רק מעניין אותי דבר אחד: איך החזירו את לטי? מה ההסבר שנתנו?
זאת לא אותה לטי.
הלטי האמתית מתה בסרט הקודם. עממה, יתוש שעקץ אותה נשמר בתור מאובן עד לסרט הרביעי. עכשיו מליונר זקן ותמהוני מצא את היתוש, גילה את הדם של לטי ואמר "יודעים מה? יש לי רעיון. בוא נשכפל את הדיאנאיי וניצור לטי חדש. ניצור אפילו כמה לטיות ונשים את כולם בפארק שעשועים לאנשים חובבי לטיניות ספורטיביות". אבל…! אותו מיליונר לא לקח בחשבון שלטי לא בנויה לשבי. היא ברחה מהפארק, הרגה את כל השכפולים שלה, והלכה למצוא את אהובה, וין דיזל.
לא, זה מה שהיה ב"האויב שבפנים 5".
(ל"ת)
לא, זה היה בנוסע השמיני 4
מעניין כמה אחורה הרעיון הזה מגיע
מישל רודריגז השתתפה ב"הנוסע השמיני"?
(ל"ת)
אבודים
למיטב הבנתי אבודים נוצרה בשביל לשאול שאלות, ולא לענות עליהן.
בפארק היורה
(ל"ת)
תשובה מספקת. תודה.
וברצינות, מה קרה בסרט?
זה הגיוני בערך כמו התשובה של poo3.
תודה!
זאת בדיוק הנקודה.
.
ובסוף כולם מתים.
יש!
לא יכולת לסמן ספויילר
באמת תודה לך עכשיו אני באמצע השלישית וכבר הרסת לי את הסוף. ברררררר
בגללך יש לי יסורי מצפון.
תתבייש.
יעני, לטי רקס?
(ל"ת)
לטירנוזאורוס רקס.
(ל"ת)
ג'אקה!
בסרט "הפשיטה" משחק הבחור הזה בתפקיד הקפטן של היחידה. ראיתי ברשימת הקרידים של מהיר ועצבני 6 בימד"ב שהוא אמור להשתתף בסרט. מה אורך ההופעה שלו? הוא נלחם ברמה שקרובה לרמה בה הוא נלחם בפשיטה?
יש כאן ניסיון לשבור את שיא חוסר הנעימות בדף אינטרנט
אחד?
לא, זה פשוט מה שהולך שעכשיו.
פעם, התגובות והדיונים כאן ממש עסקו בקולנוע ובביקורות. אני אהבתי את זה, אבל כנראה שזה לא תפס.
כשחושבים על זה -
בדף הזה יש תגובות חדשות בקצב מהיר יחסית, ומהרבה מהן נוטפות כמויות נכבדות של עצבנות.
מעולם לא ראיתי כזאת התאמה בין נושא הדף לבין מהות הדיונים בו.
וזה למרות האזהרה המתנוססת בראש הדף.
(ל"ת)
כרונולוגיית הסרטים:
הראשון
השני
הרביעי
החמישי
השישי
השלישי
שכחת רק את השביעי שיצא ב2014
כרונולוגית הוא אחרי השישי ולפני השלישי כיוון ש… (תחילת ספוילר) האן מת בסרט השלישי, ולפי IMDB הוא עדיין יופיע בשביעי (סוף ספוילר)
הוא האן סול-או (Han Seoul-Oh)
כמו שאומרים, I see what you did there
רחמנות.
(ל"ת)
לך תדע
נראה שסרטי קומיקס אוהבים ישראלים. אולי יהיה לה איזה תפקיד ב"אוונג'רס 2".
וואו, ניחוש מרשים.
כמעט קלעתה בול.
ברור, נגמרה לה ה"קריירה"
הסיכוי היחיד שלה הוא רק אם יחליטו להחזיר אותה לסדרת ה"מהיר והעצבני"
רד, העלילה והדיאלוגים הם אכן פארודיה עצמית
וכל השחקנים מודעים לזה (בניגוד לסרט הקודם). ההופעה החיצונית והמשחק של הרוק זה הוכחה (חולצת האנדרארמור והשמן לתינוק הן קריצות ישירות לפודקאסט על הסרט הקודם).
אזהרת ספוילר יכל להיות נחמד
וסתם לכיף: למה לצפות בסרט בקולנוע כשביכול ידוע באיזה סגנון הסרטים האלה? (שאלה רצינית)
לפי המילים שלך "מתפלל לסוף של שהשטות הזאת…"
ידידה טובה הזמינה אותי. אני לא אוהב להגיד לא. היה לי תקווה שלפחות האקשן יחפה על הטיפשות.
ספוילר לסרט בתגובה מעלי
(למה להרוס למי שלא ראה?…)
נראה לי שכחו משהו בסדרת סרטים הזאת
אחרי השלישי כמעט ואין מרוצי רחוב אלא נהיו סרטים פעלולים והחמישי הוא בכלל סרט שוד
נקווה שאת הבא לפי מה שהבנתי החליפו במאי יהיה פוקוס קצת יותר על מה שגרם לסדרה בהתחלה לתפוס פופולריות
גם אני חשבתי על זה.
היה נחמד אם היו חוזרים לסיפור הפחות גרנדיוזי של הסרט הראשון שהציג אווירה אותנטית ומרעננת והיה ממוקד כולו סביב המירוצים הלא חוקיים. זאת היתה הייחודיות של הסרט והוא הפך לסוג-של-קאלט רק בגלל זה. כבר בסרט השני היתה הזנחה של הקונספט לטובת סצינות אקשן יותר סטנדרטיות.
בסרט השני
יש ממש קצת תחרותיות ובאמת יותר אקשן אבל אני אישית מחבב את הסרט בגלל האוירה של מיאמי
לא יודע למה זה עושה לי את זה אפילו שזה סרט חלש אני תמיד בכיף אצפה בו.
טריילר פארודי ומשעשע
http://www.youtube.com/watch?v=5xfTH9Xc8GU
אני בעד שבסרט הבא טוד וומאק יגלם גם את דום וגם את הובס (בסצינות משותפות יקחו שחקן שני וידביקו עליו את הפרצוף של טוד, כמו שעשו עם ארמי האמר. או שפשוט יסתירו את הפרצוף של אחד מהם מאחורי אחת הזרועות של השני).
למה
למה לעשות סרט של מקסימום חצי שעה בשעתיים וחצי?
Illuminati
(ל"ת)
איך אמרת שקוראים לך?
כתבה נחמדה ב EW על שמות הסרטים בסדרה, וניסיון להבין איך קוראים לחדש ("ששת העצבניים"? "ששת המהירים"? "שישיית מי עדן"?).
*אין ספוילרים
סרט אקשן מהנה - רק תכבו את המוח
מי שבא לסרט ומחפש היגיון/משחק טוב/עלילה נורמלית – זה לא הסרט בשבילו.
לעומת זאת, אם אתם ילדים קטנים בנפשכם שסתם אוהבים אקשן/מרדפי מכוניות ובלי יותר מדי דיבורים – זה ה-סרט שאתם צריכים לראות בקולנוע.
בלי יותר מדי דיבורים?
זה בדיוק מה שהתלוננתי עליו בביקורת: שבין קטעי האקשן המגניבים יש טונות של עלילה מיותרת ודיבורים מיותרים.
למה אתה יכול להחליק על אנשים אקראיים שנפגעים?
למה כל אחד מאותם אנשים פחות חשוב מחברי הצוות של וין דיזל? הם לא בני משפחה של מישהו?
כאדם אני לא מחליק
כצופה בסרט, כמו שציינתם, אין לי פרצופים, לא יורד להם דם, דירוג הסרט מאפשר לילדים לצפות בו, והכל מודחק.
כשדמות משמעותית מתה בנפנוף יד, על חשבון דמות אחרת זה פשוט לא אמין עלילתית
"טריילר" לסרט השביעי
טריילר fan-made לסרט השביעי. הוא מוגזם, מגוחך, מופרך ואני לגמרי לא אתפלא אם הסרט באמת יראה ככה.
טוב, הפעם הם הגזימו.
אני אהבתי את סרטי מהיר ועצבני. מה כבר יש לא לאהוב, כן? אחלה מכוניות, אחלה מרדפים ומירוצים. והכי חשוב- עלילה שלא לוקחת את עצמה ברצינות.
אבל זה השתנה בסרט החמישי- פתאום יש תסריט, פתאום יש עלילה והאקשן בא במידות קצובות. וזה סבבה. נהניתי מהסרט החמישי למרות שהוא התרחק לגמרי מהסגנון של קודמיו.
אבל עם הסרט החדש הם הלכו אפילו יותר רחוק. אלוהים, כמה פיתולי עלילה וכמה ניסיונות למורכבות. והכי כואב שהם לוקחים את עצמם כל כך ברצינות, עם מינימום אתנחתות קומיות. כאילו באמת, מי לעזאזל כתב את קו העלילה של לטי? וקו העלילה של בריאן אפילו יותר גרוע…
בקיצור, כל העלילה הזאת דורשת גם יכולות משחק מינימליות מהשחקנים ולראשונה בסדרה לקט הדוגמנים והדוגמניות שעובדים בסרטים האלה נתקלים באתגר המשונה והלא נחוץ הזה. ונכשלים.
לגבי המרדפים הקטלניים (תרתי משמע) אין מה להרחיב מעבר לביקורת, אבל באמת שהסרט עושה הרגשה לא נעימה ובסרט קיץ זה no-no.
ואגב, לוק אוונס. הבנאדם יודע לשחק את תפקיד החלאה רק כי הוא נראה כמו הגרסא הממזרית של אורלנדו בלום (ראו גם "300"). איך לעזאזל הוא אמור לשחק את אריק דרייבן בעיבוד הבא של "העורב"?
You're doing it wrong, Hollywood.
סרט סבבה
לא ממש הרגשתי שהסרט כבד, הוא היה מבחינתי כמו שאר הסרטים בסדרה. עלילה טיפשית אבל מסופרת באופן סביר ואקשן נהדר. הסרט הזה לא יוצא דופן. העלילה אומנם לא מיוחדת אבל היא בסדר ולא מאוד משעממת והאקשן נהדר. סך הכול סרט סבבה להעביר איתו את הזמן בכיף.
נ.ב. ג'ייסון סטטהאם? מגניב!!