תוספת ליקום הקולנועי של סרטים שמבוססים באופן חופשי על הילדות של במאים ותיקים.
תאריך הפצה בארה"ב: 23/11/2022
תאריך הפצה בישראל: 24/11/2022
כתבות העוסקות בסרט זה
- עין הדג מציגים: הימורים לקראת טקס האוסקר 2023 (עם זוהר אורבך) הגיגים, פודקאסטים 7.3.2023
- כל הסרטים המועמדים לאוסקר ה-95, מדורגים הגיגים 6.2.2023
- מצאנו באינטרנט 65: אני לא מקנא בכלל אלא מפרגן לחלוטין חדשות 27.1.2023
- המועמדים לאוסקר 2023 חדשות 24.1.2023
- אוסקר 2023: 11 שאלות לקראת המועמדויות הגיגים 22.1.2023
- הדמויות וההופעות שהכי אהבנו בשנת 2022 הגיגים 15.1.2023
- סרט השנה 2022: הגמר סקרים, סקרים ראשי 13.1.2023
- סיכום 2022: רגעי השנה הגיגים 12.1.2023
- דוח קופות שבורות, 08.01.2023: בובה של קופה חדשות 12.1.2023
- הופעת השנה של עין הדג 2022 סקרים, סקרים ראשי 6.1.2023
- סיכום 2022: פסקולי השנה הגיגים 4.1.2023
- דוח קופות שבורות, 01.01.2023: שנה חדשה, מקום ראשון זהה חדשות 3.1.2023
- דוח קופות שבורות, 25.12.2022: על נהרות בבל הפסדנו כסף חדשות 27.12.2022
- דוח קופות שבורות, 18.12.2022: דרכו של הכסף! 2! סוף שבוע קופתי בקופות! חדשות 20.12.2022
- קדם אוסקר 2023: הכל בכל מקום ובאינישרין חדשות 16.12.2022
- דוח קופות שבורות, 11.12.2022: אזהרת ספוילר - אף אחד לא מרוויח יותר מדי חדשות 13.12.2022
- דוח קופות שבורות, 4.12.2022: לילה רווחי חדשות 6.12.2022
- דוח קופות שבורות, 27.11.2022: ותודה על התעלומות המוזרות והכול חדשות 30.11.2022
- ביקורת: הפייבלמנים ביקורות 24.11.2022
- קדם אוסקר 2023: הנפשות הפועלות הגיגים 6.11.2022
- מצאנו באינטרנט 57: אבל ב-2007 חדשות 19.9.2022
- סתיו-חורף: כל הסרטים שיצאו בתקופה הקרובה חדשות 31.8.2022
- הימורים מוקדמים הרבה יותר מדי לטקס האוסקר ה-95 הגיגים 11.8.2022
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2022? סקרים, סקרים ראשי 24.12.2021
- מצאנו באינטרנט 38: בדקתי פעמיים שזו לא עוד שטות חדשות 11.12.2021
הפייבלמנים
כל פעם שאני רואה את השם של הסרט הזה אני קורא אותו 'ה-Fievel-מנים' ומדמיין סרט המשך לסרטים של An American Tail, על צאצאיו של פייבל מאוסקוביץ' שמנהלים כיום בנק בניו יורק.
טכנית אתה לא טועה
כמו הפייבלמנים, גם "פייבל והחלום האמריקאי" מבוסס על ההיסטוריה המשפחתית של שפילברג, כך שבמידה מסויימת זה המשכון…
לפי ימד״ב ג׳ון וויליאמס ילחין את הסרט
שזאת מבחינתי בשורה מאוד משמחת וממש לא מובנת מאליה.
וויליאמס חגג לאחרונה 90 ובשל גילו המתקדם הוא כבר לא ממש מלחין סרטים.
הסרט האחרון שהוא הלחין היה ״מלחמת הכוכבים – עלייתו של סקייווקר״ לפני למעלה משנתיים והסרטים העתידיים שהוא אמור להלחין הם כרגע רק הסרט הזה והסרט הבא של אינדיאנה ג׳ונס.
ג׳ון וויליאמס, אחד המלחינים הגדולים בכל הזמנים, כבר פחות או יותר פרש לפנסיה ובגילו כל יום יכול להיות האחרון, כך שפסקול חדש שלו שאמור לצאת השנה זאת בשורה נפלאה.
אני שמח לחיות בימים שעדיין ניתן לצפות לפסקול חדש של וויליאמס.
אני בעיקר מקווה שיהיה סרט טוב של שפילברג
(ל"ת)
רק שאצל ספילברג יש פחות את התחושה של ״מי יודע אם זה לא יהיה האחרון״
וגם סרט של ספילברג רק יצא לא מזמן (וגם זכה לביקורות חיוביות ביותר ולמועמדויות לאוסקר), בעוד ועל חובבי ג׳ון וויליאמס עברו למעלה משנתיים בלי שום דבר חדש ממנו (ועד שהסרט הזה יצא, זה כבר יהיה בערך 3 שנים), מה שמגדיל את תחושת ההתרגשות כשהוא סוף סוף מוציא פסקול חדש (אני, לדוגמא, הייתי בטוח שעלייתו של סקייווקר זה הפסקול האחרון שלו ושהוא כבר פרש לגמלאות באופן סופי. כך שעצם הידיעה שבעצם זה עוד לא נגמר ועדיין ניתן לצפות לפסקול חדש של וויליאמס הפתיעה אותי ועשתה לי את היום).
ספילברג אומנם מבוגר, אבל במונחי במאים גיל 75 הוא עדיין גיל פעיל.
ג'ורג מילר בן 76 ומג'נגל בין פריקוול למקס הזועם לבין סרט עם טילדה סווינטון שאמור לעלות השנה. מובן שמילר הוא לא הבן 76 המייצג, אבל הרבה במאי קולנוע הם לא בדיוק מייצגים את שכבת הגיל שלהם. ייתכן שזה יהיה שירת הברבור שלו אבל לא הרגשתי בסרטיו האחרונים תחושת סוף (בעיקר בשחקן אחד, זה היה יכול להיות סיום עגום לקריירה מפוארת).
נו, זה בדיוק מה שכתבתי
שאצל וויליאמס יש את התחושה שיכול להיות שזה הפסקול האחרון, בעוד ואצל ספילברג אין את התחושה הזאת.
זה נראה כאילו אתה חולק עלי כשאתה בעצם אומר בדיוק את מה שאני אמרתי.
הכל טוב, פספסתי את המילה פחות.
(ל"ת)
כבר לא הרגיש שהוא הלחין את סרטי סטאר וורס החדשים, במיוחד האחרון.
בעיקר עשו מישמש מקטעים קיימים ולכל אחד מהסרטים האלו וויליאמס נתן עוד איזה קטע שניים מקוריים. בכוח מתעורר היו הכי הרבה קטעים חדשים מבין השלושה, בעיקר זכורה הנעימה של ריי. באחרוני הגדיי היה את הנעימה שמאפיינת את האי ועוד אחת שמאפיינת את רוז אבל לא זוכר הרבה מעבר. לגבי הסרט השלישי אני חושב שהוא כבר פשוט אמר לכמה טכנאים פשוט תשחקו עם הקטעים שיש הלכתי לשנוץ.
אבל הפעם מדובר בסרט מקורי
מה שאומר שאין הנחות, הוא יהיה חייב להלחין פסקול שלם מקורי בלי להסתמך על נעימות קיימות.
מי יודע, אולי לעת זיקנה הוא אפילו יקבל אוסקר חדש? (הרי הרבה פעמים הסרטים המובילים באוסקר גם מובילים בפרס הפסקול, והסרט הזה די בטוח הולך להיות מהמובילים בשנה הבאה).
איפה כתבתי שהוא לא הולך להשקיע הפעם, או שהוא הולך להשתמש בנעימות קיימות?
מן הסתם שאין נעימות קיימות לפייבלמנים ( אולי ישלבו קטעים תקופתיים מהילדות של ספילברג כמו שבראנה עשה עם ציטי ציטי בנג בנג, אבל כמובן לא על זה מדברים). בלי קשר לפייבלמנים ציינתי שכבר הרבה זמן התפוקה שלו ירדה, באופן הגיוני לגילו, ושקשה לי להחשיב את הטרילוגייה החדשה של סטאר וורס כתוספת רצינית לגוף העבודה שלו. לא שהוא צריך לנפח את גוף העבודה הכביר הזה, את שלו וויליאמס כבר עשה.
מצד שני, באותה שנה שהוא הלחין את ״אחרוני הג׳דיי״ הוא גם הלחין את ״העיתון״
ואמנם עבר זמן מאז ששמעתי לאחרונה את הפסקול, אבל זכור לי שזה היה פסקול וויליאמסי נחמד ביותר ושסברתי באותה השנה שהוא יהיה הנציג של וויליאמס באוסקר (בסוף זה דווקא היה אחרוני הג׳דיי).
אז נכון שהוא קצת נחלש בשנים האחרונות (למרות שכמו שכתבת בעצמך, הכוח מתעורר דווקא הכיל כמה וכמה נעימות חדשות וטובות ואפילו אני זוכר שדיברו עליו כעל מתחרה רציני על פרס האוסקר לפסקול), אבל אני מקווה שהעובדה שזה סרט של ספילברג, וידוע שעל סרטים של ספילברג הוא משקיע יותר (3 מתוך 4 הזכיות שלו באוסקר לפסקול המקורי היו לסרטים של ספילברג), ביחד עם העובדה שבגיל כמו שלו ואחרי שהוא כבר די סיים עם הלחנת סרטים אני מניח שיוצא לו לחשוב על כך שאולי זאת ההזדמנות האחרונה שלו ושווה לתת עליה את הכל, יובילו אותו לתת לנו פסקול משובח שיהווה אקורד סיום מושלם לקריירה המושלמת שלו.
אם הוא באמת יזכה באוסקר על הפסקול הזה, כמעט 30 שנה אחרי הזכייה האחרונה שלו, זה באמת יהיה סיום מושלם בשביל אחד המלחינים הגדולים ביותר שהיו בהוליווד אי פעם.
שכחתי שהסרט "העיתון" קיים. אני חושב שאפילו "הזוג ריקארדו" השאיר עלי יותר רושם.
אם מדברים על ספילברג של ה10 שנים האחרונות אני כנראה הכי מחבב את "לינקולן" ו"גשר המרגלים".
אני בכלל לא טרחתי לראות את העיתון ועד היום אני לא מרגיש שום צורך
שמעתי את הפסקול כיצירה מוזיקלית, אבל הסרט עצמו באמת שלא מעניין אותי כלל.
זה סרט שהופק במהירות כשכל המטרה שלו היא להתנגח בטראמפ (וכן, אני יודע שזה עוסק בנשיא אמריקאי אחר, אבל ברור לכל שהמטרה של הסרט הייתה לצאת נגד טראמפ. באותה תקופה טראמפ נבחר לנשיאות ודיבר בגנות התקשורת על כך שהיא מפיצה פייק ניוז ואז בא ספילברג ומוציא סרט בשבחה של התקשורת ובגנותו של נשיא רפובליקני) ועל ידי כך לגרוף בקלות את האוסקר לסרט הטוב ביותר. אני שמח שזה בסוף לא הלך לו והסרט נאלץ להסתפק רק במועמדות לסרט ומועמדות לשחקנית משנה (כי מריל סטריפ) כשבשניהם הוא הפסיד.
וגם אני הייתי בוחר את לינקולן וגשר המרגלים (אם מרחיבים קצת מעבר לעשור האחרון, אז גם סוס מלחמה וטינטין מ-2011 הם אחלה), שני סרטים באמת נהדרים של ספילברג ולא רק אם מסתכלים על העשור האחרון.
גשר המרגלים סרט טוב גם לדעתי
סוס מלחמה גם נחמד מאוד
העיתון בינוני , שחקן מספר אחד גם בינוני וגם עיג לא משהו.
אבל משהו שלא ראיתי ממנו הרבה זמן זה ״ואו מה ראיתי עכשין ״
במקרה הטוב ראיתי סרט עשוי טוב אבל מאחד שעשה את איטי , פארק היורה ועוד, אני מצפה ליותר.
אני לא מחכה בקוצר רוח לסרטים שלו כבר הרבה זמן(לעומת נניח נולאן או סרקוסזי זאני מחכה לסרטים שלהם), אבל אני אראה ואהנה ואמשיך בחיי, לעומת ההתחלה או הזאב מוול סטריט שהייתי בטירוף אחריהם לדוגמא . לסטיבן לא היה לי את אז כבר הרבה מאוד שנים
אני גם מחבב אותם
הבאקלאש שהוא קיבל על צמד סרטי 2011 שלו היה בהחלט מוגזם. עד היום אגב אני מחכה להמשך של טיןטין שפיטר גקסון הבטיח.
אז יש לו סיכוי לזכות?
כלומר, הפייבלמנים קצת פחות מוביל מאיך שהיה נראה לי במרץ, אבל הוא עדיין חזק יחסית.
השאלה היא אם יש מישהו חזק באמת בקטגוריית הפסקול השנה?
לכאורה הייתי אומר שבבילון הוא קלף חזק, מצד שני האם יכול להיות שהביקורות השליליות יהיו בעוכריו?
בקיצור, מה אתם חושבים? ג׳ון וויליאמס יכול לזכות באוסקר נוסף לעת זקנה?
נכון לכרגע, הביקורות בשמיים
94% בעגבניות עם ציון של לא פחות מ-8.6, שזה מטורף לגמרי.
מבדיקה זריזה עולה שזה כנראה הציון הגבוה ביותר לסרט של ספילברג מאז להציל את טוראי ראיין (היו מאז עוד מעט סרטים עם אחוז חיובי גבוה יותר משל הפייבלמנים, אבל הציון הממוצע שלהם היה נמוך יותר).
עם ביקורות כאלה, יש מצב שספילברג בסוף יקח את האוסקר (אם לא לסרט הטוב ביותר, אז לפחות לבימוי הטוב ביותר).
נראה שספילברג חוזר לימיו הטובים ביותר (לפחות מבחינה ביקורתית).
כשזה נוגע לסרטים מציאותיים, יש סיכוי
כשמדובר בסרטים בדיונים (שחקן מספר אחת, BFG) נראה שהוא לגמרי כבר איבד את זה.
טוב רק התחלנו, לא? אני מאוד מקוןה שזה יעלה אפילו אבל אני הייתי מחכה קצת
(ל"ת)
ואיך עכשיו?
103 ביקורות זה כבר משהו שאני חושב שבהחלט ניתן להתייחס אליו, וכשזה 95% חיובי עם ציון ממוצע של 8.4 זה בהחלט מרשים ולא משהו שקרה לסרט של ספילברג כבר הרבה מאוד זמן (כנראה שהפעם האחרונה שסרט שלו קיבל ציון ממוצע גבוה יותר הייתה לפני 24 שנה בלהציל את טוראי ריאן, עליו הוא זכה בפרס האוסקר לבימוי הטוב ביותר).
כך שאין ספק שמדובר בהצלחת ענק מבחינת ספילברג ברמה שלא נראתה אצלו מאז תחילת המילניום, וזה בהחלט מאוד מרשים.
נשמע טוב ואפילו מאוד
סתם לידע, לעומת סרטי ענק אחרים כמו ממנטו, ההתחלה, השתולים וכו ?
כאילו אני מבין שזה מעולה אליו(אבל הוא הרי חלש כבר הרבה זמן) אבל לעומת נולאן, סרקוסזי וכו?
ללא קשר שאין ספק שזה סרט אדיר ובתקווה יזכה בהכל ויהיה סרט מדהים ואני ממש מצפה לו כבר הרבה זמן.
הסתכלתי ברפרוף וזה בהחלט הישג גדול, אני שמח שאין אכזבה כי באמת חיכיתי לו
(ל"ת)
שלושת הדוגמאות שהבאת (ממנטו, התחלה והשתולים) קיבלו ביקורות פחות חיוביות בעגבניות רקובות
כך שכן, לא רק בהשוואה לספילברג של המילניום הנוכחי, אלא באופן כללי מדובר בהצלחה ענקית שכנראה תביא לספילברג לכל הפחות את האוסקר לבימוי הטוב ביותר.
כן זהו הסתכלתי אחרי זה וזה באמת הישג
שמע לא כזה אכפת לי מה אוסקר תאכלס, כאילו אני אשמח שהוא יזכה כי אני אשמח שסרט טוב יזכה. אבל האוסקר הוא מדד בינוני לכל היותר.
אני יותר שהוא באמת יהיה סרט שיזכה לאהדה ציבורית כללית אבל אם לא אז של אנשי הקולנוע, האלו הכבדים (כמונו ) והאלו הפחות כבדים אבל עדיין יחסית מבינים .
אני עוד יותר אשמח שהוא יזכה למעמד של קלאסיקה, שעוד 10-20 שנה נדבר על סרט של מישהו ונגיד -״כן אבל איך הוא לעומת הפייבלמנים? ״
לפחות מבחינת הביקורות, נראה שזה הכיוון
אבל בשביל לדעת את זה צריך באמת להמתין עוד איזה 10 או 20 שנה (צפה לאופציה שמישהו יגיב פה ב-2032 ו/או ב-2042 ויעדכן מה קרה עם הסרט ואולי גם יצית איזה דיון על ״כמה אנחנו זוכרים את הפייבלמנים כיום?״ ו״כמה הפייבלמנים באמת קלאסיקה?״. וכן, אני באמת מאמין שעין הדג יהיה קיים גם ב-2024, ויתכן אפילו שבאותו פורמט פחות או יותר).
מה שהכי מצער אותי בכל הנוגע לסרט הזה, הוא שהוא מופץ ע״י סרטי יונייטד קינג.
לפחות ממה שראיתי עד כה, סרטי יונייטד קינג אף פעם לא זמינים לרכישה באייטונס בתרגום לעברית וגם לא ניתן למצוא אותם בשירותי הסטרימינג השונים.
הדרך היחידה לראות את סרטי יונייטד קינג בצפייה ביתית בתרגום, היא רק דרך שירותי הצפייה הישראליים (כמו יס, הוט, או סלקום טיוי) וגם זה רק לזמן מוגבל עד שזה יורד מספריית ה-VOD.
בדרך כלל כשאני רואה סרט שאני אוהב, אני רוצה שיהיה לי אופציה לצפות בו בבית בכל עת, לכן אני בדרך כלל קונה את הסרטים באייטונס (או בבלו ריי, מה שכיום כבר כמעט נעלם לגמרי. לפחות עוד סוני מוציאים סרטים בבלו ריי עם תרגום לעברית, הם באמת האחרונים), כדי שאוכל לצפות בהם ללא הגבלת זמן, מה שלא אוכל לעשות עם הסרט הזה וחבל.
ב-2032 נתווכח עם טרולות מלאכותיות
(ל"ת)
כן אני מקווה שזה יקרה (כל מה שאמרת כולל על האתר )
אבל בינתיים אני מקווה שזה יקרה השנה -"אני יותר שהוא באמת יהיה סרט שיזכה לאהדה ציבורית כללית אבל אם לא אז של אנשי הקולנוע, האלו הכבדים (כמונו ) והאלו הפחות כבדים אבל עדיין יחסית מבינים ".
לגבי העתיד נחכה לעתיד כמובן
סרט מבריק אבל גם קצת מתאמץ
מבריק בגלל שיש בו כמה מטאפורות נפלאות, סגירות מעגל, וסוף סוף אחרי 40 שנה, הסבר על תסביכי האב של שפילברג (שבכלל אמורים להיות תסביכי אם לפי הסרט, עם כל הכבוד לאבא).יש בו סצינת מוות שהחזירה אותי היישר לאבל הפרטי שלי מוקדם יותר השנה, אהבה אמיתית למצלמה ויש בו גם לפחות שתי בדיחות מאד חכמות (כולל בשוט המסיים של הסרט שהיה צפוי אבל לא בדיוק איך ששפילברג עשה אותו), דמויות מעולות ברובן, נימוק פנימי, והשחקנים שמשחקים את שפילברג (השניים הראשונים, למשך בערך עשר דקות, רבע שעה כל אחד) משחקים אותו מעולה. פול דאנו טוב, ואילו סת' רוגן הוא בעיקר סת' רוגן למען האמת.
אבל הוא גם מרגיש טיפה מדי ארוך. לאחרונה ראיתי את "הגן של פיצי קונטיני", גם סרט על משפחה יהודית (אם כי כמובן, סרט שונה לחלוטין) שהיהדות תופסת בו חלק חזק, והתלונה העיקרית שלי היתה שהסרט ההוא היה קצת קצר מדי, אבל "הפייברלמנים" , למרות שכל סצינה מנומקת, נדמה לי שדווקא כן היה אפשר לוותר על שתי דקות פה או דקה שם, בשביל להפוך את זה למהודק קצת יותר כמו בסרטיו הגדולים באמת של שפילברג