אם חשבתם שנגמרו כל הטריילרים אחרי הפוסט הקודם, אז טעיתם, כי הנה הגיע עוד מבול עצום שלהם, בתקווה שאלה האחרונים ועכשיו תהיה רגיעה מסוימת אבל אני כנראה טועה.
לכל דבר בימינו יש המשך, אבל היה ז'אנר אחד שהיה די חסין למחלה הזאת עד היום: מחזות זמר. היו, כמובן, סרטי ילדים עם שירים שהיה להם המשכים אבל למרות ההצלחות הכבירות של "צלילי המוזיקה" ,"שיקגו" ודומיהם לא נוצרו המשכים כמו "צלילי המוזיקה 2: עלייתם של אנשי הזאב" או "שיקגו 2 ניו יורק". אבל 2018 רוצה לנסות לשנות את זה עם "מאמה מיה 2: לאבבא יש עוד שירים שלא השתמשנו בהם". הטריילר מעלה לא מעט שאלות (איפה מריל סטריפ? למה יש גרסה צעירה של סטלן סקארסגארד שהיא לא אחד מהבנים שלו? וואי, נכון, איפה אמנדה סייפריד התחבאה כל הזמן הזה?) אבל הגדולה מכולם היא עדיין אותה שאלה ששמורה לרוב המוחץ של ההמשכים: "למה צריך את זה?" .
ומהמשך אחד להמשך אחר. עקרונית, ההמשך הזה טיפ טיפה יותר מובן לי – החלק הטוב ביותר ב"סיקאריו" היה בניסיו דל טורו, אז ספין-אוף על הדמות שלו זה כמעט מתבקש. אבל מה שהיה טוב ב"סיקאריו" היה הבימוי המותח והייחודי, ומזה לא נראה שנשאר הרבה כאן. אומנם הרבה אנשים התלוננו על "סיקאריו" והקצב המוזר שלו, אבל זה לפחות הפך את הסרט לייחודי – "סולדאדו" כבר נראה כמו סרט אקשן גנרי לחלוטין.
הטוב: זה נראה כיפי, הקאסט משובח (שרה פולסון! קייט בלאנשט היא בראד פיט! הלנה בוהנם קרטר!) וסרטי שוד הם תמיד כיפיים (ראו ערך: "לוגאן לאקי").
הרע: זה טיפ-טיפה מפריע לי שבעוד שהגרסה הגברית שדדה קזינו ודברים אחרים הבנות שודדות תצוגת אופנה. ואולי היה אפשר להימנע מלהיות שיחזור אחד לאחד של "אושן 11".
הרגע, מה?: אן האתאווי היא חלק מהצוות או הנשדדת? כי בתמונות פרסום היא נראתה כמו חלק מחבורה, אבל הטריילר גורם לה להיראות כמו המטרה.
סטימפאנק זה ההגדרה המילונית של "טיפשי אבל מגניב": אין בזה שום היגיון, ומה הקטע אבל גלגלי שיניים בכל דבר זה נראה יפה והאפקט הזה של קיטור שיוצא מארובה זה צליל מגניב.
לכן מפתיע לגלות שלא יצא עדיין סרט סטימפאנק הוליוודי גדול. הטריילר לא מראה הרבה, חוץ מכל לונדון כמכונה זזה, שזה די מגניב ומתמקד במה שנראה כמו הסצנה הראשונה של הסרט שנראית קצת כמו חיקוי של "מקס הזועם", אבל יש דברים יותר גרועים לחקות.
סיפור פנטזיה מוכר שנהפך לאפוס קרבות? לא, תודה, דיסני – אפילו את "אליס בארץ הפלאות" לא ראיתי בפעם הראשונה. ולמרות שגם בסיפור המקורי של "מפצח האגוזים" היו כמה קרבות, אז זה לכאורה יותר בסדר אני עדיין לא הולך לשום סרט שמבטיח לי את "הצד האפל של האגדה".
אני ממש רוצה לאהוב את הסרט הזה. סרט אנימציה בדו מימד ישראלי על אגדות התנ"ך זה בדיוק מסוג הסרטים שהייתי רוצה שייצרו פה, אבל למה כשכבר יוצרים סרטים כאלה הם צריכים להיות כל כך… מעפנים? לילדים? עם שחקני קול שלא עושים את העבודה שלהם? משהו בטריילר הזה לא עובד בכלל, ואומנם אם כבר לקחת את הילדים לסרט אנימציה בינוני אז שיהיה תוצרת מקומית, אבל אי אפשר לקחת אותם לסרט אנימציה טוב? נקווה שהטריילר מטעה אותנו. אה כן, הטריילר משום מה לא ניתן להטמעה – אז תצטרכו ללכת לראות אותו ביוטיוב עד שיתקנו את זה. עדכון: נראה שבמקום זה, יונייטד הורידו את הטריילר. מוזר. בכל מקרה, הנה הטריילר ממקור אחר.
מכל הסרטים ברשימה ואולי מכל הסרטים של 2018, זה כנראה הסרט שאני הכי מצפה לו. לא בגלל הקאסט המרשים, ולא בגלל הנושא אלא בגלל הבמאי: דייויד ויין אחראי על סרט הקומדיה הטוב של האלף החדש ("קיץ אמריקאי חם ורטוב") והיה מעורב בסדרת הקומדיה הטובה ביותר של האלף החדש ("בית חולים לילדים") אז אפילו שיש לו לא מעט סרטים פחות ממושלמים מתחת לחגורה, סרט חדש שלו זה אירוע לכל דבר. הסרט מספר על חבורת "National Lampoon" שהיו אחראיים על סרטים כמו "מהומה במועדון" ו"בית החיות" ועוד שלל סרטים אחרים, ונראה שהוא לוקח את הסגנון של הביו-פיק המתחכם אפילו צעד אחד קדימה מ"הזאב מוול סטריט" ו"מכונת הכסף".
וגם הפוסטר, שמהווה מחווה לאחת משערי העיתון של הקבוצה, מוצלח ביותר:
למה מישהו מכוון אקדח לראש של מאור כהן?
(ל"ת)
כבר יצאו כמה סרטי סטימפאנק הוליוודיים גדולים.
אני מתנצל אם הסיבה שלא ציינת אותם היא שאנשים מנסים לשכוח מקיומם.
הטריילר האחרון ממש מזכיר את אמריקן ספלנדור
רק עם יותר טירוף והרבה פחות נשמה
מה זאת אומרת חסינים מהמשכים?
לא ראית את "2 עלובי 2 החיים" או את "אנני: יתומים על הזמן" או "גריז 2….אה כן, באמת היה "גריז 2".
– ולמה שהבנים של סקארסגארד יהיו פה, הם שחקנים טובים! שיתרחקו מהסרט הזה כמה שיותר, יופי. ואנחנו בטוחים שיהיו שירים חדשים? כי לא ממש שמעתי אותם. אם זה יתגלה כמקרה סטייל "הנגאובר 2" – שזו תהיה בדיוק אותה העלילה עם אותם השירים רק שהפעם הן צעירות – זה יהיה כל-כך מצחיק. כלומר, גם עצלני ומרושע אבל בעיקר מצחיק.
– "סיקאריו 2" אכן נראה גנרי. והיי, לדעתי אמילי בלאנט לחלוטין הייתה הדבר הכי טוב במקורי. חבל שדווקא את החוליה החזקה הוציאו. כלומר, את שתי החלויות החזקות, כי זה גם לא סרט של דניס וילנב אלא של…סטפנו סולימה? שלא עשה שום דבר שאני מכיר. Meh.
– "אושן 8" נראה אפילו יותר סתמי ואכן שחזור של אחד לאחד. אני אשמח לראות סרט שודים עם קבוצת נשים, אבל לא כזה שנראה כל-כך חסר השראה. ודווקא סנדרה בולוק בתפקיד הראשי? אף פעם לא ממש אהבתי אותה.
– "מקס הזועם: ערים על גלגלים" נראה מגניב. אבל מפריע לי שגם ב"סיקאריו" וגם כאן פשוט זורקים את המילה "סאגה" כאילו כלום. "הפרק החדש בסאגה", "סאגה חדשה". בוא קודם נראה שאתה מקבל סרט המשך, מר פיטר ג'קסון. אחר כך תצא בהכרזות.
– הולי שיט, הטריילר הזה של "המלך שלמה". קודם כל, זה נראה כמו ריפ-אוף של "אלאדין" פוגש ריפ-אוף של "נסיך מצרים". והשורה "זה קצת לחץ לי בכתפיים" עם ה delivery הזה היא לחלוטין הדבר הכי מצחיק שראיתי היום. כמו כן, מה זה אומר עלינו אם ב"סרט חשוב" ו"הקולנוע הישראלי החדש" יש את השורה "התחת הנחמד שלי?" לא משהו טוב, כנראה.
וכדאי גם לזכור את ההמשך ל"מופע האימים של רוקי"
או שבעצם עדיף לשכוח
2nd לגבי אמילי בלאנט
מבחינתי, בסיקאריו היא היתה הדמות שאיתה הזדהיתי, שדרך העיניים שלה חוויתי את כל הטירוף שהתרחש, ודרכה הרגשתי מתוח, לחוץ, קופצני, דרוך. לא שלא אהבתי את הדמויות האחרות (והדמות של בניסיו בפרט), אבל קשה לי לדמיין את הסרט בלעדיה בתור סרט מתח אפקטיבי באותה המידה. וממש הייתי רוצה עוד סיקאריו אחד כזה, או דומה (זה המקום לבקש המלצות?).
גם אני הזדהיתי בעיקר עם הדמות של אמילי בלאנט
מצד שני, מבחינתי, סיקאריו היה סרט איום ונורא שמאד התקשיתי להתחבר למרבית הדמויות שלו. סצנת השיא בו ה (שכחתי את השם) מתמודד מול משפחת הדון הייתה חסרת השפעה עליי משום שבאמת לא היה לי אכפת מהדמות ואיבדתי אמפתיה כלפיו אחרי שהרביץ לדמות של אמילי בלנט. באמת לא הבנתי מה הפואנטה להמשיך את הסיפור שלהם.
איפה אמילי בלאנט?? ו"המלך שלמה" נראה כמו..
כמו יריית הפתיחה של שטיפת המוח של ילדי החילונים. עכשיו שהשמאל הבין שהוא לא קיים, הגיע הזמן שכולם יהפכו לחרדים.
וסליחה על הפוליטיקה.
ושאלה – איפה דורון? קבור בפודקאסט?
אתה טועה בנוגע לשטיפת מוח דתית
הסרט הוא עיבוד לסיפוריו של חיים נחמן ביאליק. יש הבדל גדול מאוד ביניהם לבין הסיפור התנכ"י שהם מבוססים עליו, וחנן קמינסקי רחוק מאוד מלהיות אדם דתי.
שווה לראות את הסרט לפני שאתה חותם אותו בתור תעמולה דתית. סיפורי התנ"ך שייכים לנו החילונים לא פחות מלדתיים שמנסים לתפוס עליהם בעלות.
*כל זה לא אומר שהסרט טוב במיוחד, אבל לפחות האנימציה מאירת עיניים, במיוחד כשהיא נעשתה בישראל.
אם הייתי בעסקי התעמולה
ככה בדיוק הייתי מתחיל – סיפור ובמאי קלים לעיכול ובלתי מאיימים. בוא ילד הנה סוכריה.
זה בדיוק כמו שהיהודים בארה"ב
מחדירים הומוסקסואליות ופמיניזם בסרטים הוליוודיים כדי לפגוע במאגר הגנים של האדם הלבן.
ששששששש!!!!!!! אל תגלה!!!!!!
שנים אני עובד על התכנית המרושעת הזו!
כמו כן מעניין אותי מה דעתך על "נסיך מצרים", ההרבה יותר נאמן למקור המקראי מאשר הטריילר לשלמה המלך....
(ל"ת)
אני חושבת שכל זמן שלא מוכרים לאנשים מעטפת שקרית, זו לא בעיה
יש לי הרבה יותר בעיות כשמנסים למכור לי את היפה והחיה בתור סיפור פמיניסטי לילדות.
כמו כן, הייתי חושבת שהטקס בכיתה ב', שבו ילדים מקבלים את ספר התורה בבית כנסת ואז מתחילים לקרוא בו, כחלק מחומר הלימוד במערכת חינוך החובה, זה הרבה יותר קרוב לעולמות של שטיפת מח (בעיקר תלוי איך מתווכים את הסיפור, אני די שמחה על ההכרות שלי עם התנ"ך).
זה ממש בסדר שאנשים יצרו אומנות (על כל סוגיה) גם אתה לא מסכים עם המסרים שלהם. זה ממש בסדר שתחליט כהורה שתוכן כזה או אחר לא מתאים לאופי החינוך שלך ותחליט לא לקחת את הילדים שלך לראות את הסרט.
במקרה של אגדות המלך שלמה, בקונסטלציה המדוברת (ועל סמך ההודעה של אלרונד) זה נושא שהוא רלוונטי תרבותית לאדם שהוא יוצר והוא גם יהודי (אפילו אם הוא או חלק מהקהל שלו חילונים).
זה כמו להגיד שמואנה היא שטיפת מח לילדי החילונים.
רגע, מה?
>שלמה מוצג כנהנתן רודף נשים
>"התחת הנחמד שלי"
>הדתה
מצטער לומר, אבל נראה כי אתה קצת יותר מדי פרנואיד פה. אף גוף דתי לא היה מתייחס בצורה כזו לסיפורי המלך שלמה.
המלך שלמה
הייתי בבכורה הרשמית של הסרט בפסטיבל האנימציה בירושלים. היה מביך, מסורבל, מיותר. במילה אחת – חבל. האנימציה מקסימה לרוב אבל התוכן איום. ראיתי אותו בדיבוב אנגלי, שהיה עילג ברמה מביכה ומתמיהה. לא ממליצה.
'המלך שלמה'... וואו!
אני מוכן להתגבר על האנימציה, למרות שכבר היו סרטים מצויירים עם אנימציה הרבה יותר טובה, אבל הכל בטריילר הזה פשוט לא עובד. והבדיחות…
'מנועי תמותה' נראה סבבה, מעניין רק כמה מחוות ל'הטירה הנעה' יהיו שם.
וכמובן שהתגובה הראשונה והיחידה בטריילר לאגדות המלך שלמה היא...
"הנה מתחילה לה שטיפת המוח לילדים החילוניים".
דרגת חישמולציה over 9,000
ג'ואל מקהייל משחק את צ'בי צ'ייס?!
כנראה הכי קרוב שנגיע ל-sixseasonsandamovie
מנועי התמותה אולי רוצה להיות "מקס הזועם"
אבל הוא מריח יותר כמו "עולם המים"
למרבה הצער
מכל מי שראה אותו מסתמן ש"המלך שלמה" גרוע בדיוק אם לא יותר ממה שהוא נראה. זה מבאס במיוחד כי הרבה אנימטורים מוכשרים עבדו עליו, אבל כנראה שיש לו בעיות תסריט ובימוי קשות שזה לא מצליח לכפר עליהן.
יאפ.
בימוי ותסריט, בעיקר תסריט, מפילים את הסרט הזה. סרט שהוא הישג מדהים מבחינה הפקתית – סרט אנימציה קלאסית שמגיע לנקודת הגמר במדינה שמעולם לא הופק בה סרט כזה*.
אני מעריך שאכתוב יותר אחרי שהסרט יצא לאקרנים. אולי.
* ואלס עם בשיר לא נחשב כי הוא סרט קאטאווט, בתכלס, שהופק ע״י צוות מאוד קטן. והקונגרס, ברובו, לא הופק בארץ.
בטריילר של Mortal Engines לא רואים הרבה
אבל מעריצי הספרים כבר מתקוממים על כך שבניגוד לאופן שבו הגיבורה מתוארת בהם – פנים פצועות ומצולקות – בסרט נראה שהיא לא תסבול מבעיות כאלה.
https://i.stuff.co.nz/entertainment/film/100111468/mortal-engines-fans-want-to-know-why-books-heavily-scarred-lead-is-now-flawless
פרט טריוויה
די בטוח שהשער עיתון המקושר של "נשיונל למפון" הוא ביקורת על הפרסומת ה…מעניינת הזאת, של החברה למניעת התעללות בבעלי חיים (יש להם דרך מוזרה להראות את זה).
דרך מאוד ריאלית
אני חושבת שאנשים צריכים לראות תמונות של הכלבים שמרדימים כל שנה בהסגרים כדי להבין את ההשלכה של נטישה. לפני כמה שנים גם הצעתי קמפיין של צילום גופות כלבים דרוסות בצד הדרך כדי שאנשים יבינו מה קורה כשהם זורקים את הכלב במפעל או בקיבוץ.
יש איזו ציפיה שעמותות יתמודדו עם כל החרא של אנשים, המציאות היא שאין משאבים והמספרים בלתי נתפסים (והכרתי לאורך השנים מתנדבים במדינות עולם שלישי וגם במדינות המפותחות ביותר בעולם).
הרשימה השחורה, 2017
לא זכור לי שזה עלה כאן לדיון – התפרסמה "הרשימה השחורה" המסורתית של התסריטים הטובים ביותר של השנה שטרם הופקו. היילייטס שמשכו את תשומת לבי:
להרוג את גודווין
כמה נאצים ושואה ברשימה אחת. במקום הראשון ברשימה, מה שנראה כמו איזה טוויסט משונה על "ממזרים חסרי כבוד", סיפורו של קצין נאצי בכיר שכדי לכפר על עוולות העבר יוצא להרוג את כל חברי היחידה שלו. ניסיונות להפיק את הסרט כרגע מתמקדים בליהוק אפשרי של גל גדות (לא בתפקיד הראשי, אני מניח ומקווה). בהמשך הרשימה, סיפורה של מנהיגה במחתרת האנטי-נאצית בצפרת הכבושה, ביוגרפיה של אוטו פרנק על דרכו לפרסם את היומן של אנה, סיפורו של במאי אמריקאי שיצר סרט תעמולה שנועד לשכנע את אמריקה לסייע ליהודים בשואה וסיפורו של מתאגרף פולני שנאלץ להלחם ביהודים במחנות ריכוז ומנסה לבנות לעצמו קריירה באמריקה אחרי המלחמה.
ביוגרפיות
ניכרת השנה נטיה לביוגרפיות של סלבים מהצד היותר יצירתי: סיפור אהבתם של הבמאי מייק ניקולס והבמאית איליין מיי, ביוגרפיה על ג'יי קיי רולינג באמצע שנות ה-20 הקשות לחייה כשנאבקה לכתוב את ספרי "הארי פוטר", סרט שמנסה לפענח את החידה (היתה כזו?) סביב דמותו האניגמטית (וואלה?) של במאי סרטי הנעורים ג'ון יוז וגם תסריט על דרכו של אילון מוסק מפייפאל לחלל.
מתנקשים ומתנקשות
מתנקשת ותיקה מורעלת ויש לה 24 שעות לפענח את הרצח שלה לפני שתמות; מתנקשת יוצאת לנקום את הרצח של משפחתה; מתנקש של ה-CIA נשלח להרוג דיקטטור ששנים לפני כן הוא סייע בעלייתו לשלטון וגם סרט על הדיווח ההיסטורי של וולטר קונקרייט מזירת ההתנקשות בנשיא קנדי.
מדע בדיוני
בעתיד הרחוק שבו ניתן לאכסן תודעות ולהשתיל אותם בגופים אחרים, גבר שנפטר חוזר לחיים וחושד שאשתו היתה מעורבת במוות שלו; חיילת מארינס המשרתת בחייל-המושבות האנושי מוצאת את עצמה לבד על פלנטה חייזרית עוינת כשחליפת-הקרב שלה הולכת ומאבדת אנרגיה; חשפנית עם פה מלוכלך מגוייסת לצוות של לוחמי-על בפשע של העתיד הקרוב בהתבסס על רצף ה-DNA המושלם שלה; אב מנסה להביא את משפחתו למקום בטוח ארבעה ימים לפני סוף העולם; אדם גוסס בעולם פוסט-אפוקליפטי מבלה את ימיו האחרונים בחברת רובוט; מערכת יחסים בין אשה בודדה לרובוט-סקס שממלא את תפקידו טוב מדי.
זוכה האוסקר הפוטנציאלי שיעצבן את ממשל טראמפ
סיפורה של המעורבות הרוסית המלוכלכת במערכת הבחירות האמריקאית של שנת 2016.
לרשימה המלאה:
http://deadline.com/2017/12/2017-black-list-scripts-ranking-list-screenplays-1202222558/
נשמע תסריטים טובים
אבל מהרשימה שלך התקציר הבא בולט לרעה :
"חשפנית עם פה מלוכלך מגוייסת לצוות של לוחמי-על בפשע של העתיד הקרוב בהתבסס על רצף ה-DNA המושלם שלה"
אם מפיקים אותו אני הולך…
במקור:
To combat crime in near-future Los Angeles, the FBI creates supercops based on specific genetic sequences. To their shock, their best candidate is a vulgar stripper named Moxie.
אציין כי לפי הקרדיט בלינק, התסריט נכתב על ידי אשה. ממה שזה נשמע, מדובר דווקא על קומדיה שלועגת לסטריאוטיפים שוביניסטיים/מיזוגניים.
פרודיה זה יותר הגיוני
אבל אני לא אתפלא אם זה לא.
נ.ב. היא לא מגויסת אלא נוצרת מה שבכלל מרים את התסריט לגבהים חדשים של פרודיה או כישלון …
ולמעוניינים
הרשימה המתורגמת, by yours truly.
https://f2h.io/t3grxgyr7c38
אושן 8 לא בדיוק שודדים תצוגת אופנה
Met gala
זה יותר נשף שנועד לגיוס תרומות.
כריסמס בקופות
הסופ"ש האחרון חתם את תקופת חג המולד בקופות ארה"ב – שבוע וחצי שהוא כמו סופ"ש אחד ארוך.
'אחרוני הג'דיי' ניצל את התקופה הזו כדי להגדיל את ההכנסות ל-531 מיליון דולר ולהחליף (כצפוי) את 'היפה והחיה' בתור הסרט המכניס ביותר לשנת 2017.
אבל הסיפור הגדול כאן הוא 'ג'ומנג'י', שבפחות משבועיים עשה 185 מיליון דולר כאילו זה להיט קיץ באמצע יוני, הרבה יותר ממה שהייתי מצפה יחסית לסרט שיכל בקלות להיות עוד ריבוט מיותר. אני אתפלא אם לא נשמע על תוכניות לסרט המשך בקרוב. מי היה מאמין שבסופו של דבר ג'ומנג'י יכניס יותר מליגת הצדק?
גם 'פיץ' פרפקט 3' יצא בסופ"ש הקודם, והכניס עד כה 68 מיליון, טיפה פחות ממה שהסרט הקודם עשה רק בסופ"ש הפתיחה שלו. כמו עם סרטי 'האנגובר', נראה שהראשון היה הפתעה נחמדה, השני רכב על ההצלחה ומיצה את הקטע, והשלישי הוא שאריות של תאוות בצע.
'האמן הגדול מכולם' מדשדש ועומד על 54 מיליון. אני מניח שפוקס קיוו להוציא קצת יותר מהמיוזיקל שלהם.
אבל הפספוס האמיתי הוא 'לחיות בקטן' (הלא הוא Downsizing) שלא מימש את הפוטנציאל ועשה רק 18 מיליון.
כמה אחורה צריך ללכת בשביל הודעת אוף טופיק, יא-אללה.
מכל מקום, כתבה מעניינת ב-"הארץ" – אחרי לא-מעט שנים שבהן הסרטים ההוליוודיים נהנו מהצלחה בסין, הם הולכים ומאבדים ממעמדם שם לטובת סרטים הודיים:
https://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/.premium-1.5769956
בטיפול
(ל"ת)
ותמיד נחמד לראות את אמיר קאן.
כמעט משוכנע שזה אמור להיות אמיר חאן. שחקן אדיר שיודע לבחור פרויקטים איכותיים.
באופן כללי חוויית בוליווד מאוד שונה מהסרטים המערביים
הסרטים הם באורכים לא הגיוניים, זה ברור לגמרי שמדברים, שרים ויוצאים ונכנסים תוך כדי הקרנה. יש הרבה עניינים שהם מעבר ללשבת בשקט למשך שעתיים במקום ציבורי ולספוג.
אני מניחה שסין זה לא רק שוק ענק, זה גם שוק שמאוד שונה מהמערב ולכן קצת יותר פתוח לקולנוע שמתנהג אחרת מהתבניות האמריקאיות.
אני מאחלת לנו שאם סין מורידה את ההתלהבות מהפרנצ'ייזים האמריקאים (שהרי זה מה שהולך שם) אולי סוף סוף הוליווד תחזור לימים של הפקת סרטים מקוריים ותפסיק עם כל ההמשכים המיגעים שלה.
ההודים שיצא לי לפגוש (לא כזה הרבה בהתחשב בכמות שלהם בעולם) לא ממש מבטאים ח' אבל מבטאים קאן/חאן קצת יותר שורק מK. בכל מקרה, למיטב הבנתי השם מגיע מחאן, זה שם ערבי/מוסלמי בשורשיו. כמו שירחאן מספר הג'ונגל.