הנצחיים הם גזע של יצורים אלמותיים שעיצבו את ההיסטוריה של העולם. או משהו כזה.
תאריך הפצה בארה"ב: 05/11/2021
תאריך הפצה בישראל: 04/11/2021
כתבות העוסקות בסרט זה
- מהו סרט גיבורי העל הגרוע ביותר? סקרים, סקרים ראשי 28.3.2024
- פייז 4 של מארוול: יחסינו לאן הגיגים 10.5.2022
- סיכום 2021: פסקולי השנה הגיגים 6.1.2022
- דוח קופות שבורות: סיכום 2021 הגיגים 5.1.2022
- דוח קופות שבורות, 19.12.2021: יש כסף הביתה חדשות 19.12.2021
- דוח קופות שבורות, 12.12.2021: ספילברג מפספס חדשות 12.12.2021
- דוח קופות שבורות, 05.12.2021: לא שונה באופן מהותי חדשות 5.12.2021
- דוח קופות שבורות, 28.11.2021: ברוכים הבאים לבית אנקאנטו חדשות 30.11.2021
- דוח קופות שבורות, 21.11.2021: מכסחים ומרוויחים חדשות 24.11.2021
- דוח קופות שבורות, 14.11.2021: הנצחיים מאלפים את קליפורד חדשות 18.11.2021
- דוח קופות שבורות, 7.10.2021: נצחיים ונהנים חדשות 10.11.2021
- ביקורת: נצחיים ביקורות 4.11.2021
- מצאנו באינטרנט 31: מומן על-ידי מעריצי ברוך ושרוך חדשות 23.8.2021
- מצאנו באינטרנט 26: מרכיבות 80% מהתגובות ביוטיוב חדשות 27.5.2021
- מצאנו באינטרנט 25: כדברי ג'ון אוליבר חדשות 17.5.2021
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2020? סקרים, סקרים ראשי 23.12.2019
- קצרצרים: D23, שוטף פלוס 30 חדשות 12.9.2019
- מארוול מציגים: השנתיים הקרובות חדשות 21.7.2019
- קצרצרים בריטים ביותר חדשות 10.4.2019
- מה יהיה בפייז 4, בעצם? הגיגים 6.3.2019
יצא טריילר ראשון
https://www.youtube.com/watch?v=0WVDKZJkGlY
אז הם בעצם אלים?
אוקיי, זה… יומרני.
אתה מתכוון, אולי,
שזה יומרני בהתחשב בכך שכבר קיימים אסגרדיים שהם בדיוק אותו דבר?
הרבה יותר יומרני.
גם DC וגם מארוול כבר התייחסו לדמויות שלהם כאל אלים, אבל תמיד בהרחקת עדות – זה היה בעבר מומצא; זה נשאר עמום; זה היה מחוץ לכדור הארץ.
כאן נאמר (לפי הטריילר, כן?) שהם נמצאים עם האנושות עצמה, על כדור הארץ שלנו, לאורך כל ההיסטוריה, ושהם צופים, מנחים ועוזרים לאנושות להתפתח (watched, guided and helped them progress) זה עידנים.
אז לא, לא בדיוק אותו דבר.
בקומיקס המקורי של קירבי* הנצחיים אמנם בני אלמוות והיו מעורבים בהיסטוריה האנושית בכל מיני אירועים גדולים (כולל המבול), אבל הם בפרוש לא 'אלים' – מהסיבה הפשוטה שישנן ישויות גדולות וחזקות מהן, היוצרים של החיים על פני כדור הארץ, שמגיעים לשפוט את הכוכב הזה ובכך מתחילים את העלילה.
קירבי, כראוי לרוח הזמנים, הושפע עמוקות מהרעיונות של מרכבות האלים**. ובאופן כללי היחס שלו לאורך הקריירה לרעיון של 'אלים' היה תמיד ככה – בין אם מדובר בגלקטוס של ארבעת המופלאים או באלים החדשים מבחינתו אין שום סכסוך בין 'ישות חייזרית רבת עוצמה' לבין 'אל'***. זה לא משנה לו אם הישות מגיעה מגן העדן או מכוכב הלכת זוריגון חמש.
כמובן, הקומיקס המקורי בכלל לא היה אמור להיות חלק מהיקום של מרוול ונדחס לשם בכוח בניגוד לרצונו של היוצר, ככה שמבחינתו של קירבי לא היה את הכאב ראש של להסביר למה הנצחיים והשמימיים (Celestials) זוכים ליחס שונה מבני אסגארד או אלי אולימפוס.
* לא שנראה לי שהם הולכים להצמד אליו יותר מידי
** אנחנו אומרים 'הושפע' ולא 'העתיק בגסות' כי פון דניקן התעקש שהקשקוש שלו עובדתי לגמרי, בטח עלה לו הון בתביעות פוטנציאליות
*** יש איזה ניר אקדמי מעניין שראוי להיכתב על היחס של קירבי לרעיון האלוהות.
הייתי צריך לנחש שזה קירבי.
אני לא מכיר את מכלול העבודה שלו טוב כל-כך, אבל קראתי את רוב סאגת ה-Fourth world שלו, וזה מעניין שמצד אחד הוא לא מדבר שם על "אלים" במובן שקראתי לו למעלה יומרני – זאת אומרת, כמקבילות למה שנתפס כאלוהות בתיאולוגיות נפוצות בעולם האמיתי – ומצד שני ברור שהוא כנה לגמרי כשהוא אומר שהגיבורים שלו הם New Gods. כמו שאתה כותב, כנראה יש לו יחס מעניין לאלוהות, משהו שכמעט אפשר להסתכל עליו כאל בסיס שאלן מור (בחלק מהיצירות שלו) פיתח בצורה יותר מורכבת ושמתכתב עם ניטשה.
בקיצור, אם כבר מאמר אקדמי, אז כזה שמשווה בין קירבי למור.
אני בעד כזה שמשווה בין קירבי ליושי
כי מצד אחד קירבי יכול לבלוע שחקנים אחרים ולקחת את הכוחות שלהם, אבל יושי הופך אותם לביצה, ואז אתה יכול לקפוץ באוויר, לאכול מישהו, להפוך אותו לביצה ואז הוא די בוודאות יפול למטה.
על מה אנחנו מדברים?
על ג'ק קירבי
יוצר קומיקס חשוב מאוד מאוד – תום יכול לפרט הרבה יותר טוב ממני – שגם ייצר חלק משמעותי מהיקום של מארוול, וגם, לקראת סוף חייו, יצר דמויות חדשות לגמרי עבור DC בכמה סדרות שזכו בדיעבד לכינוי Jack Kirby's Fourth World. בין השאר, שם הוא יצר את דרקסייד ואת סטפנוולף.
גם הזכרתי את אלן מור, כנראה יוצר הקומיקס החשוב של 40 השנים האחרונות, שעומד בין השאר מאחורי Watchmen ו-V for Vendetta, ושהתעסק הרבה מאוד ביצירה שלו בשאלה של מה הופך אדם לעל-אדם ומה הגבול בין סופר-גיבור לבין אל – אבל עשה את זה, לפחות בשנים המוקדמות שלו, בצורה שהיא גם מאוד סיפורית ומבדרת.
את ניטשה הזכרתי בהקשר לרעיון העל-אדם שלו, Übermensch, שיש כאלה שטוענים שניטשה ראה כמטרת האנושות להתפתח אליו.
חוק פו וזה
(ל"ת)
אבל מה הקשר פו?
כן, הוא חמוד וצמרירי אבל אני די בטוח שגם יושי וגם קירבי (וגם ג'ק קירבי) יוכלו לכסח לו את הצורה בלי להתאמץ יותר מידי. הוא בטח לא Boss fight.
על פי חוק סמאש
ככל שאתה יותר חמוד וצמרירי ככה ככל יש יותר סיכוי שיעשו אותך פסיכי ובלתי ניתן להבסה. אז, כן, הייתי אומר שהוא ברמת בוס.
ג'ון קירבי לוקח את כולם, אפילו בלי הצמריריות.
(ל"ת)
ומה לגבי ונסה קירבי?
(ל"ת)
ג'וש קירבי!
(ל"ת)
הרמה להנחתה וכאלה
(ל"ת)
אני לא בטוח עד כמה ההשוואה עובדת
כאילו, מור הושפע מקירבי. בערך כל יוצר קומיקס אמריקאי (שהוא לא חלק מתנועת ה – comix*) בין 1960 ל -1990 הושפע מקירבי בצורה זו או אחרת, אבל הם פועלים בספרות כל כך שונות ומתוך פילוסופיה יצירתית כל כך שונה.
* וגם חלק מהם בטח קראו אותו
אתה לא חושב שקירבי התעסק עם מושג העל-אדם?
שלא לומר, היה אובססיבי לגביו?
אני חוששת שהקשר לגיבורי־העל יהיה החיסרון של הסרט
(ל"ת)
טריילר חדש
https://youtu.be/x_me3xsvDgk
יש ביקורות. הן.. לא מדהימות
71% מהמבקרים ברוטן (ויורד), וציטוטים כמו "לא הסרט הכי גרוע, אבל לבטח הכי מאכזב", "אחד הסרטים הכי מעניינים שקלואי ז'או עשתה, ואחד הכי פחות מעניינים שמארוול עשו", ו"תסריט שמבזבז גלקסיה של כישרון".
לא מפתיע
נראה על פי כל הסימנים סרט של פוקס
"סרט של פוקס" אמור להיות עלבון?
(ל"ת)
אם זה סרט של מארוול פוקס אז כן
*אולי הייתי צריך להגיד מראש שאני מדבר על מארוול פוקס.
כי עד כה סרטי פוקס מארוול לרוב לא היו טובים(לשון המעטה).
ואני לא מדבר על סרטי מארוול פוקס שלא היו גיבורי על אלא יותר דרמה(נגיד וולברין) אלא על גיבורי על טיפוסי, הם לרוב לא היו מוצלחים בזה
אקס מן ההתחלה יותר טוב בפער ניכר מרוב התחרות
אבל בהחלט הם סיימו את העשור שם באופן קצת פחות מוצלח.
מסכים זה סרט טוב
אבל בממוצע כמובן.
משנת 2000 עד היום לדעתי ולדעתי לדעת הרוב הממוצע של פוקס נמוך משמעותית משל דיסני .
ואני לא יודע אם הנצחיים היה מראש מהעולם של דיסני או לא, אבל זה בהחלט נראה רע לפי כל הסימנים לצערי
ועכשיו רשמית זה הסרט הראשון ביקום הקולנועי של מארוול (ונקווה שגם האחרון) שזוכה לציון ״רקוב״ ברוטן
ואגב, עוד נקודה ששמתי לב אליה ואולי מסבירה חלק מהביקורות השליליות: מדובר באחד הסרטים הארוכים ביותר של מארוול.
יתכן שזה גם הסרט השני הכי ארוך במארוול אחרי אנדגיים.
וזה בעיקר מעלה תמיהה: למה?
איך סרט שאינו סרט נוקמים יותר ארוך מהנוקמים מלחמת האינסוף?
עוד לא ראיתי את הסרט, כך שאין לי מושג, אולי זה באמת סיפור אפי וענק שצריך את הזמן הזה, אבל זה עדיין נראה לי מאוד תמוה שסרט מקור אורך שעתיים וחצי (וכן, אני יודע שזה חבורה ולא סיפור מקור של גיבור יחיד, אבל גם שומרי הגלקסיה היה כזה ולא ארך שעתיים וחצי).
ואגב, מה באמת יעשו במארוול אם גם בקופות הסרט יכשל?
האם הם ישנו את התוכניות שלהם וינסו להוציא את הנצחיים מהיקום?
זה מדהים לחשוב על זה שהם מעולם לא התמודדו עם בעייה כזאת. עד היום לכל סרט הייתה מידה מסויימת של הצלחה שאיפשרה לאולפן להמשיך עם הדמות הלאה לסרטים נוספים.
זה... לא נכון
בהחלט היה להם סרט אחר שנחשב "לא הצלחה" ברמה שהוא כבר כמעט לא נחשב חלק מהקאנון – הענק הירוק. וזה מן סרט כזה שאנחנו מצד אחד מודעים לקיומו, אז מדי פעם נזכרים בארועים שם, אבל הוא עבר ליהוק מחדש של דמות משמעותית, ומצד שני הארועים בסרט הם יותר אנקדוטות, וכמעט ואין לו השפעה על ההמשך,ודמויות שכן עבדו טוב מהסרט הזה המשיכו הלאה (ג'נרל רוס, למשל).
וזה מה שיקרה כאן. הם יקחו מהסרט את מה שטוב, יזרקו את מה שלא טוב, יעשו את הסרט הבא משולב עם איזה גיבור על אחר שיעודד את ההגעה לסרט וימשיכו הלאה.
לא נראה לי שסרט בינוני אחד זה מה שילחיץ אותם.
למען הסר ספק - כי עכשיו אני רואה שזה מבולבל.
הכותרת היא לגבי הסוף של ההודעה, לא לגבי הכותרת שלה
הענק הירוק על כל מגרעותיו לא קיבל ציון רקוב ברוטן טומטוס. אבל הוא כן היה סרט שלא הצליח כלכלית. 250K הכנסות על 150K תקציב.
ותיקון אחרון - M לא K
150K זה כנראה התקציב של הנשנוש של השחקנים בין סצינה לסצינה.
יום יבוא ואני אשן בלילה, ואז ההודעות שלי גם יהיו ברורות וקוהרנטיות.
ובכן
אחרי הקרדיטים הופיע הכיתוב "הנצחיים יחזרו" ובייסיקלי כל האולם פלטו אנחת ייאוש או צעקו "לאאאאא". נראה לי שזה מסכם את הסרט הזה היטב.
זה כל מה שיש אחרי הקרדיטים? בלי ספיידרמן או משהו אחר לעתיד?
(ל"ת)
יש משהו אחר לעתיד. לא ספיידרמן.
(ל"ת)
אני לא אראה אז אם תרצה לספר לא אכפת לי בסימון ספוילר (:
(ל"ת)
דמויות טובות בסרט רע
(ל"ת)