מיץ ברטון מרוכז: טריילר לגירסת טים ברטון של 'עליסה בארץ הפלאות', עם השותפים לפשע הרגילים – ג'וני דפ (הכובען המטורף) והלנה בונהאם קארטר (המלכה האדומה). |
23.07.2009
|
יומית
מיץ ברטון מרוכז:
טריילר לגירסת טים ברטון של 'עליסה בארץ הפלאות', עם השותפים לפשע הרגילים – ג'וני דפ (הכובען המטורף) והלנה בונהאם קארטר (המלכה האדומה).
מיץ ברטון מרוכז:
טריילר לגירסת טים ברטון של 'עליסה בארץ הפלאות', עם השותפים לפשע הרגילים – ג'וני דפ (הכובען המטורף) והלנה בונהאם קארטר (המלכה האדומה).
טיזר טריילר ל-Alice in Wonderland של טים ברטון:
http://www.slashfilm.com/2009/07/22/tim-burtons-alice-in-wonderland-teaser-trailer/
וקישור ליוטיוב:
http://www.youtube.com/watch?v=5LB_mgs-cPI
אף אחד מהלינקים לא עובד
אולי זה יעבוד
http://www.youtube.com/watch?v=M7GoVTA7qEM
מעניין.
זאת אומרת, מהטריילר קשה להגיד על זה משהו קונקרטי, אבל:
א) קריספין גלובר שם, וזה תמיד סימן טוב
ב) את התסריט כתבה לינדה וולברטון, שזה התסריט הראשון שלה זה 15 שנה (!). התסריט האחרון שלה היה 'מלך האריות' (!!).
ג. ממתי הכובען המטורף הוא הדמות הראשית?
מאז שלמי שמגלם אותו יש הכי הרבה סיכוי להביא אנשים לקולנוע.
ג. מאז שג'וני דפ לוהק לתפקיד.
אם אני זוכר נכון, הטיזר טריילר הזה יוקרן באופן רשמי ב-Comic Con, והוא יוקרן לקבוצה של חברי פייסבוק שתצליח לשכנע את היוצרים ברצינות שלה. הקבוצה שתזכה תהיה אחת משלוש קבוצות – חסידי המלכה הלבנה, חסידי המלכה השחורה, או חסידי הכובען המטורף.
כל זה רומז על כך שעלילת הסרט תתמקד במאבק בין הלבנים, לשחורים, לכוחות האנרכיסטים (נטולי הנאמנות) של הכובען המטורף.
אה, אז זה סרט אקשן.
כל פרשנות היא לגיטימית.
ואני רגועה להפליא. איך זה משנה את העובדה שלקחת את הרפתקאות אליס, להרוס את האווירה הקלילה והשטותית ולהוציא אל פני השטח בצורה בוטה וסתמית את כל הסאבטקסט, ואז לעשות מזה סרט אקשן – זה פשע נגד האנושות?
יכול להיות שזה לא המצב – אבל זה נראה ככה מהטריילר (ומהתיאור של אדם).
אז כל פרשנות היא לגיטימית, אלא אם כן היא פשע נגד האנושות?
זה נראה לי כלל הגיוני. צריך לחקוק אותו איפשהו.
לא, לא, פשע פרשני נגד האנושות הוא עדיין לגיטימי.
אני פשוט לא חושבת שאוהב אותו.
ראיתי את הטריילר - וכמה הערות:
התגובה הקודמת שלי – כפי אדם העיר – ניכתבה לפני היומית הזו. בכל אופן עכשיו ראיתי את הטריילר ואני מרוצה מאד!
א. ג'וני דפ הוא (1) ג'וני דפ. (2) מטורף. (3) כובען. (4) אם אני לא טועה הוא שאל שמינית או שתיים מקפטן ספארו שזה לא רע בכלל.
ב. האוירה היא מתאימה להיבט המפחיד והמסוייט של אליס. כפי שמאץ' אומרת בהמשך זה להוציא את הסאבטקסט ולהפוך אותו לעיקר, אבל אני חושב שבשלב זה בחיי ההמחשה האמנותית של אליס זה לגיטימי ואפילו מתבקש.
ג. קנה אותי המשפט – "כנראה בשביל לעבור בשלום את ארץ הפלאות צריך להיות (כובען) מטורף". זה אחלה כותרת לסרט. ואכן מעמיד את הכובען במקום מרכזי וראוי.
ד. בסוף הטריילר יש תשובה לתהיה שהעליתי – אכן כנראה מדובר בשילוב של אליס בארץ הפלאות ואליס בארץ המראה. מבחינתי זה חבל, כי יש מקום לשתי יצירות שונות שתהיה התפתחות ביניהם. קראתי את שתי המהדורות המוערות של אליס, וזה אכן מרתק: אליס הראשונה היא מעגלית. מסיימת באותו מקום שהיא מתחילה. המשחק שמסמל את המסע של אליס הוא קלפים ומלכת הלבבות. היא נופלת למחילת הארנב. לעומת זאת בארץ המראה – היא ארץ מקבילה שהיא מגיעה אליה דרך החדר שלה. והמשחק הוא שח-מט ובו אליס צריכה לעבור מצד אחד של הלוח לצידו השני כחיילת ולהפוך למלכה בעצמה, מה שמבטא תהליך התבגרות – ותנועה ישרה.
זה יכול להיות ממש אחלה של זוג סרטים שמשלימים אחד את השני וכו', וחבל שלא הפעם. מצד שני אפשר לצפות… ובהקשר לסרט הזה – מעניין איך הוא חיבר אותם.
ד. גם הבגרות של אליס מעניינת. אכן גם בספר וגם בדיסני מדובר בילדה צעירה. וכאן מדובר בנערה+. ברור שזה משנה את הסיפור מאד. מצד שני כשאני חושב על זה זה מוציא החוצה או מעלה מהתהומות של הסאבטקסט ביתר קלות את המתח המיני שקיים שם. ובעניין זה יש להזכיר את מנהגו של לואיס לצלם ילדות בעירום. אז עדיף מבחלינת חשיפת הנסתר שיהיה מדובר בנערה מאשר בילדה וד"ל… (אם כי אני מקווה שהוא לא ירחיק לכת, בכל מקרה לא נראה שהדירוג של זה יהיה גבוה מדי…).
לגבי ד
ממה שהבנתי, הסרט של ברטון מתרחש אחרי ארועי הספרים. במקום להציג את כל הסיפור מהתחלה, אליס חוזרת לארץ הפלאות כנערה מתבגרת. זה מאפשר חריגה משמעותית מהמקור הספרותי ובעצם, אומר שיש כאן השלמה של הסיפור ולא כתיבה שלו מחדש.
מעניין מאוד
אשמח לפירוט, אם אתה זוכר, איזה חלקים מהספר השני נכנסו לגירסה של דיסני? וגם איזה חלקים של הספר הראשון לא הוכנסו או לא הודגשו מספיק בגירסה של דיסני?
אאל"ט- הסיפור של טווידלדי וטוודלדם- שייך לחלק השני. ויש בספר הראשון קטע שלא הוכנס על אישה עם תינוק של חזיר שממציאה כל מיני חוקים מוזרים. וגם בסרט של דיסני לא מספיק הודגש לטעמי ההתלבטות בזהות שלה.
ומה בעצם בסוף הטרילר הביא אותך למסקנה שמדובר באיחוד של שני הספרים?
לדעתי היה עוד משהו
אני לא זוכרת במדויק אם הפרחים המדברים הם מאליס בארץ המראה, אבל אני משוכנעת כמעט ב-100% שהם לא קיימים באליס בארץ הפלאות, כי ממש לא מזמן קראתי את הגירסה המוארת ואני לא זוכרת אותם משם.
(עם זאת יכול להיות שזכרוני מטעני. אבדוק שנית בבית)
לדעתי היה עוד משהו
בשתי הספרים אין פרחים מדברים, גם אין את היער המוזר שמופיע בסרט וכל הקטעים שכן מופיעים גם בספר וגם בסרט שונים לחלוטין.
גם מלך ונסיך הלבבות חסרים.
זה אחד מהסרטים הפחות קשורים לספר שעליו הם מבוססים שנתקלתי.
הפרחים המדברים הם בארץ המראה.
בגינת הבית, לפני המסע בין משבצות השחמט.
שוב
הסרט מבוסס על העולם שלואיס קרול יצר, אבל אינו מבוסס ישירות על הספרים. הוא משתמש בדמויות ורעיונות מהספרים, אבל ממוקם כמה שנים אחרי ארועי ארץ המראה.
אתה מדבר על הסרט של דיסני?
אני מדבר על הסרט של ברטון
שהוא גם של דיסני, אבל מן הסתם, התכוונת לגרסה המצוירת משנות ה-50. הסרט המצויר עשה מישמש משני הספרים, אמנם בצורה חיננית, אבל באופן שגרם ללא מעט אנשים להאמין שטווידלדי וטווידלדם מופיעים בספר הראשון. הסרט של ברטון (ממה שהבנתי) לא מבוסס על הספרים עלילתית, אלא משתמש באותן דמויות בכדי לספר סיפור אחר.
אז הגבת על הסרט של ברטון
להודעה שדיברה על הסרט המצויר של דיסני
לדעתי היה עוד משהו
טוב אולי יותר נכון. היותר מפספסים את רוח המקור ומחליפים אותה ברוח דיסני
אני כמעט משוכנעת שבסרט של
דיסני היה מלך
היה, קטן כזה ומנסה להרגיע את אשתו.
תודה רבה
ראיתי את הטריילר - וכמה הערות:
איפה יש סאבטקסט מיני בספרים?
קראתי אותם עשרות פעמים ולא זכור לי משהו כזה.
סאבטקסט מיני
כל מה שציינת ידוע ומוכר לי.
בקיצור- אין סאבטקסט מיני בספרים.
סאבטקסט מיני
אני לא יודע אין פרושו – אין…
יש לי תחושות של משהו ברקע אבל אני לא מספיק זוכר ולא מספיק מפוקס כדי לומר. וגם יותר חשוב – אני לא בטוח אם זה בגלל הדעה הקדומה שלי על לואיס או בגלל משהו שבאמת כתוב בפירוש או בעקיפין.
תגידו,
רק אני לא מבינה את הצורך לשים לינקים לאותו לינק שמופיע כבר ביומית ועובד?
זאת אשמתי, לא אשמתו.
היה דיון (שקדם לפרסום היומית) על תוכן היומית הזה בדוחק"ו, ואני העברתי אותו לכאן בשביל שהוא יהיה במקום הרלוונטי. יחד עם העברת הודעות שהן עדיין רלוונטיות, נשארו גם הודעות שכבר התיישנו, כמו זו.
קבל את התנצלותי
נראה הרבה יותר טוב ממה שחשבתי.
התמונות שראינו עד עכשיו הרתיעו אותי, אבל מהטיזר עולה אווירה ממש כיפית.
חתוליקו
אני מתארת לי שמהר מאוד תגענה התגובות על כך שברטון ממחזר את עצמו לדעת, לכן היה לי דחוף לפרסם תגובה אוהדת:
איזה חמוד החתול!!! אני מכתירה אותו בזאת לחתול החמוד ביותר בקולנוע עד כה (לדעתי). הוא משאיר מאחור את החתול במגפיים משרק, את חתול-אוטובוס ואת חתול (מארוחת בוקר בטיפאני). מה שלא ייצא מהסרט הזה בסופו של דבר, אני כבר מרוצה.
חמוד?!
אני עדיין מתאושש.
בהחלט חמוד
אם את קרואלה דה-ויל…
על טעם וריח....
חוץ מזה, קרואלה דה-ויל הייתה נותנת לו מבט אחד ומתכננת מה לעשות עם הפרווה שלו. אין לה שום סנטימנטים לחמידות של יצורים. היית צריך לבחור בדמות מרושעת, שיש לה חיבה ליצורים מרושעים כמוה.
על טעם וריח....
לא חשבתי על זה בצורה הזו, אך בכל זאת מסתדר.
אני בטוח שהחתול הזה היה יכול להיהפך לתיק יד משגע עם הפרווה המלאה והצבעים שלו. אם את קרואלה דה-ויל כמובן.
אבל שלא תביני אותי לא נכון – אני אוהב את החתול-עיני-רצח הזה, רק לא חושב שהוא חמוד.
אם הייתי מפחדת ממנו,
זה היה מהשיניים ולא מהעיניים, אבל "חתול-עיני רצח" זה שם ממש מגניב.
המילה ''חמוד''
היא כנראה הגזמה קלה…
אולי, "מעורר עניין" או, "מסקרן"…
"מושך את העין"…
חמוד? ממש לא!
מפחיד!? פחחחחחח…
החתול מאליס של דיסני היה עושה לי סיוטים. הוא הי מה שהכי הפחיד אותי בסרט הזה, ונראה לי בכל סרטי דיסני. רק החיוך שלו והעיניים היו… בררר….
החתול הזה נראה אידיוטי וילדותי!
החתול הזה נראה מפחיד:
והחתול מטוטורו שבכלל דומה לו איכשהו:
האמת, לא קראתי את המקור הספרותי ואני לא ממש זוכר מה התפקיד שלו בסרט, אבל אני כמעט בטוח שהוא היה רע. החתול מהטריילר נראה כמו גארפילד.
הצצתי בימד''ב
וזה נראה קאסט מרשים ביותר: חוץ מדפ וקרטר יש שם לא מעט שחקני חיזוק מצוינים כמו סטפן פריי, אלן ריקמן וכריסטופר לי. רק שנראה לי שזה יותר דומה למשחק מחשב המפלצתי על עליסה בארץ הפלאות- הכל שם נראה גותי וקריפי- או בקיצור, ברטוני.
חוץ מזה עושה רושם שהוא ויתר על מלכת הלבבות. היא הרבה יותר שווה ממלכות השחמט.
...
"רק שנראה לי שזה יותר דומה למשחק מחשב המפלצתי על עליסה בארץ הפלאות- הכל שם נראה גותי וקריפי- או בקיצור, ברטוני"
…הא? גותי? אולי, אבל איפה הקריפיות הזו שאתה מדבר עליה? כי אני לא מצאתי אותה בשום מקום בטיזר (חוץ מזה שזה עדיין סרט של דיסני..).
אכן קריפי
לא היה שם בטריילר מפלץ שניסה לתת לה ביס? ובכלל כל האווירה שם קודרת ומאיימת ובהחלט לא אווירת אחרה"צ שטוף שמש אנגלי כמו בספר.
שוב הסתכלתי ושוב אני לא רואה שום דבר קריפי בטיזר הזה.
איזה מפלץ? זה שהראו שצווח\\נבח עליה? הוא הוצג לדעתי בצורה די קריקטורית, ממש לא קריפית.
תסתכל על טווידלדי וטווידלדם, כמו גם הציפור שנושאת אותם.
לא שאני חושב שהטריילר הזה, או התמונות שהתפרסמו עד כה, גותים או אפלים במיוחד – זה דווקא לא ברטון קלאסי – אבל בהחלט נראה שהיו כמה חלקים מבהילים.
סליחה? אתה רומז משהו?
רגע, אתה טוען שאתה *כן* ברטון קלאסי?
לא חשבתי כך.
מה קריפי פה? הרבה בעצם.
מיעוט האור (וכמובן ריבוי החושך…), האפור הכמעט מונוכרמטי, בארץ הפלאות יש עננים בכל הסצנות שבטריילר (חוץ מהסצנות שבתוך המבנים- אל תהיו קטנוניים, והפונט של הכותרים שהולך ונהיה קריפי יותר ויותר לאורך הטריילר. לי זה טיפה מזכיר את חתונת רפאים באופן מפתיע (מבחינת תפאורה).
נכון שיש מיעוט באור
אבל כל הצבעוניות של הדמויות גורמת להכל להיראות הרבה יותר קריקטוני ומשוגע מאשר אפל ומפחיד (וזה בעצם מה שהייתי צריך להגיד מלכתחילה), כן, יש את טווידלדי וטווידלדם והסצינה עם הציפור שחוטפת (?) אותם אבל חוץ מזה לא ראיתי משהו יותר מדי מפחיד.
באמת יש צבעוניות
אבל זו סקאלה של צבעים גותיים כאלה, ללא ספק.
הצבעים היותר דומיננטיים שזכורים לי מהטריילר הם מין סגול כהה מעט, ירוק בהיר ומעט חיוור, אדום חזק ובעיקר שחור. אבל שוב, אלה בעיקר הצבעים של הכובען.
אני לא חושב שאני אי פעם אוכל להתרגל לכובען הזה, בררר.
לא התלהבתי יותר מדי מהטיזר, נראה שהוא מסתמך הרבה יותר על אפקטים ואנימציית מחשב מאשר סיפור כלשהו. גם קצת צרם לראות את אליס מבוגרת כל-כך, אבל מי יודע – זה רק הטיזר, אני עדיין שומר על אופטימיות.
טרנטינו בדרך לישראל:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3750824,00.html
יהיה מעניין לדעתי, מי יודע – אולי הסרט הבא שלו יהיה טראש על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
מה שהכי הפתיע אותי בטיזר,
היה שהיא התכווצה, בזמן שהבגדים שלה נשארו באותו הגודל.
זה אומר שהיא עכשיו.. עירומה? רחמנא ליצלן. זה לא סרט של דיסני?
למה ההלם אבל?
גם בבת הים הקטנה של דיסני, אריאל נשארה עירומה אחרי שהפכה לבן-אדם. במקרה שלה, היא מצאה איזו סחבה על החוף והתעטפה בה.
אני בטוח שאליס גם תסתדר.
ראיות
לא מצאתי סרטון קצר ביוטיוב שמתרכז בחלק הרלוונטי, אז העליתי תמונה מתוך קטע ארוך:
http://tinypic.com/r/13ynejb/3
וזה כבר הרבה יותר נועז ממה שרואים בטיזר של אליס…
בחיי, לא זכרתי שזה נראה ככה.
פעם דיסני לא חששו מלהראות תכנים מעט בוגרים יותר
"בת הים הקטנה", בכללותו, זו דוגמה מצוינת לכך, ולא רק בגלל הקטע הנ"ל..
אבל עדיי תהיו בטוחים
שלא יראו אף חלק שלא מתאים שיראו. גם בבת הים הקטנה לא הראו חלקי עירום.
(למרות שעדיין, תחשבו על העובדה שחצי סרט היא מסתובבת בחזיה, ומשום מה עד עכשיו זה היה נראה לי תמים לחלוטין)
אם שרדנו את סצינת העירום הפרונטלי של טיפטיפון
(רחצה בנהר או משהו כזה), אז הכל קטן עלינו.
טיפטיפון?
אני זוכר סצנה כזו מ"טום סוייר", לא מהקטקטים. אני בהחלט זוכר שגם בגיל 5 או 6, הופתעתי מכך שיש עירום פרונטלי מלא בסדרה לילדים.
יפנים הם ליברליים בנושא.
נראה לי שזה בגלל שדתות אברהמיות לא נפוצות שם.
הנה זה.
במקרה הגעתי לזה. מעניין שדווקא זה הפרק (כנראה היחיד) שיש במלואו ביוטיוב. זה החלק הרלוונטי:
http://www.youtube.com/watch?v=Fx3JksEhTI0
אם רוצים אפשר להגיע לכל מיני תובנות. הילדים הקטנים באמת נשארו בבגדים; הבנים לא משחקים עם הבנות; כמעט לכולם יש כובע גם כשהם במים; וכשעושים מעשים שובבים, העונש מגיע – המכשפה באה (ואם אני זוכר נכון, גם ב"הצעקה" הראשון היתה תובנה דומה לגבי בני נוער שובבים…).
אבל המכשפה לא באמת מרושעת,
כלומר העונש מגיע, אבל הוא לא באמת נורא.
נכון,
אבל היא מפחידה מאוד. ולילדים זה הספיק, הם ברחו.
תגידו מה שתגידו
נדוש- לא נדוש, ממוחזר- לא ממוחזר,
בנתיים זה נראה לי לפחות שברטון נולד במיוחד כדי לעשות את הגירסה שלו לאליס, או לחילופין אליס נכתב במיוחד בשביל ברטון. וג'וני נולד כדי לשחק בגירסה הזאת. זה פשוט מתאים כמו כפפה ליד, יותר מתאים אפילו משפילברג ופיטר פן.
ומבחינתי היה אפשר למחוק את סליפי הולו או את צ'ארלי בממלכת השוקולד מהעולם אם זה מאיב על השילוב הכה מתבקש הזה. (ולא שאני חושבת שהסרטים האלה גרועים, כן?)
קנו אותי
זה.. עצוב.
אני לא יודע למה, בדרך כלל אני לא טיפוס נוסטלגי – ויש גם סיכוי לא רע שזה יהיה סרט נחמד.
אבל זה מפספס את המבנה העלילתי ואת האופי של 'ארץ הפלאות' לגמרי. אבל לגמרי. מנונסנס זה הפך למעשיית מוסר – שני הז'אנרים הכי רחוקים אחד מהשני ביקום, פחות או יותר.
יש לי רק מלה אחת להגיד על זה
ככל שאני שומע יותר על הסרט הזה, אני מכין את עצמי לאכזבה.
אני מעריץ גדול של ספרי "אליס" ושל ברטון, כל אחד בנפרד. אין לי בעיה גם עם השילוב. בארץ הפלאות יש הרבה אימה, לדעתי. ובכל זאת, אליס למבוגרים עשוי נכון כדאי שיהיה עולם מבלבל, עם אירוניה דקה, סוריאליזם ודמויות שאי אפשר לנהל איתן שיחה, כולם אלמנטים שקיימים במקור. על פי הטיזר עושה רושם שברטון הולך על עיצוב גותי של דמויות גותיות ותפאורה גותית, רגעים של "בו" והפיכת הדמויות כולן למטורפות תוך איבוד האופי הייחודי שלהן. אני מפריז אמנם, אבל זה הרושם הכללי שקיבלתי. ובכל זאת, אני מוכרח להודות, אני אראה גם את הסרט הזה גם אם יאמרו שהוא הבאטמן ורובין הבא.
למישהו יש קישור שעובד?
הנה
http://teaser-trailer.com/2009/06/tim-burtons-alice-in-wonderland-movie.html
שימוש בפסקולי של סרט.
הסתקרנתי, בעקבות העובדה שהתוכנית "הטלפון" החליטה להפוך את פס קול של האביר האפל לפס הקול שלה – איך כל העניין הזה עובד? הם משלמים על שימוש בפס הקול? הם מבקשים רשות ממישהו? זה לא מוגן בזכויות יוצרים?
חחחחחחחחח. תנחשי. (זה לא קשה)
שימוש בפסקולי של סרט.
טכנית, הם אמורים לבקש רשות ממי שמחזיק בזכויות יוצרים על היצירה ו\או לשלם תמלוגים בכל פעם שמשתמשים בה.
אם בפועל עשו את זה או לא, קשה לדעת.
ההתנהלות היא מול אקו''ם
אם אקו"ם מייצגת את בעלי הזכויות פונים אליה ומשלמים לה את התעריף של היצירה. אם אין – אז לא.
ההתנהלות היא מול אקו''ם
אקו"ם לא אחראית רק על תמלוגים של יוצרים ישראלים?
זאת אומרת, כדי שאקו"ם תייצג אותך אתה צריך להיות חתום אצלם…
מתוקף היותה חברה בארגון בינלאומי
המאגד בתוכו את רוב אקומ-י העולם, אקו"ם מכסה ומייצגת גם את מרבית היצירות והיוצרים מחו"ל, בכפוף להנחיות של הארגונים המקבילים במדינות האחרות, כמובן.
אני לא מאמין שלא בודקים
שימוש ללא אישור ביצירה יכול להוביל לתביעה רצינית, וזה סיכון שחברות הפקה לא שמחות לקחת, בעיקר בערוצי המיינסטרים.
אם היצירה רשומה באקו"ם, ניתן להשתמש בה כפסקול תוכנית. למעשה, מלבד מעט תוכניות בעלות תקציב היכולות להרשות לעצמן פסקול עצמאי, כולם משתמשים בפסקולים זרים. בין הפסקולים שסביר שתשמעו בתוכניות ישראליות: אמריקן ביוטי, דקסטר, רקוויאם לחלום, 24, המזכירה, מגנוליה, הר ברוקבק, 21 גרם, וגם "בוש מחכה ומחכה" מפרנהייט 911.
כל אלו, וגם הפסקול של האביר האפל, רשומים באקו"ם.
ב''אז לא''
הכוונה היא ל"אז לא משתמשים"
אאההה
מצד שני
על קטעים מסרטים וסדרות חובה לציין קרדיט של בעל הזכויות המקורי, במהלך הקטע ו/או בקרדיטים (רולר) של התכנית.
למשל תכנית הבוקר מראה קטע מ"למעלה" היא חייבת לציין שזה באדיבות פורום פילם (בעלי הזכויות המקומיים) או משפט זכויות של דיסני.
חובה גם להשתמש בקטע שקיבלת מבעלי הזכויות. קטע של הסרט מיוטיוב או רחמנא לצילן מקובץ שהורדת מהאינטרנט פסולים לשימוש גם אם זה אותו קטע בדיוק שתקבל מבעל הזכויות. מיותר לציין אולי שלא מעט מתכניות האולפן בארץ משתמשות בקטעים מהאינטרנט ולא נותנות קרדיט או חמור מכך נותנות קרדיט "מתוך YouTube" כאילו שהם בעלי הזכויות ואישרו להם להקרין את הקטע.
דוגמה לאיך זה נעשה בארה"ב – ווביזודז של תוכן שיווקי (פרסומות, לטובת הקורא עכרור השלולית) של חברת גלידות בהם מושתלת דיגיטלית דמותה של ג'יין קראוקוסקי (רוק 30, אלי מקביל) בסרטים כמו חלף עם הרוח וקינג קונג.
צפו בסרטוני אחורי הקלעים (המעניינים לא פחות מהווביזודז) וראו את משפט הזכויות מוקרן לכל אורך הקטע.
http://www.smoothanddreamy.com/#/webisodes/gwtw
שימוש בפסקולי של סרט.
אני שאלתי את עצמי אותה שאלה בקשר לפירסומת שלקחה את השיר מ"נער החידות ממומביי" לטובת איזה יוגורט או משהו כזה.
אחד שעדיין עובד
http://www.youtube.com/watch?v=ZyHh__CH6Hs
חייב להודות, אני מאוכזב. פשוט.. ציפיתי לכ"כ הרבה יותר. איפה הקריפיות? איפה המיסתורין? טריילר לא מספק בעליל.
אני בוחרת שלא לצפות בזה.
הפעם אני ממש רוצה ללכת לסרט של טים ברטון בלי לדעת יותר מדי על מה שקורה שם לפני. כחובבת טים ברטון גדולה, אני נוטה לעקוב אחרי הסרטים שהוא יוצר יותר מדי לפני שיוצא לי לראות אותם. אני חושבת שאם אני אבוא ל"אליס" שלו בלי לראות שום דבר חוץ מתקציר העלילה וכמה תמונות, אפקט ההפתעה יגבר באופן משמעותי. סרטים של טים ברטון בדרך כלל מצליחים להפתיע אותי גם כשאני יודעת יותר מדי, אז צפיה ב"אליס" בתנאים שהצבתי עשוייה להיות חוויה מרנינה.
או שאני לא אשן בלילה. גם טוב.
בהצלחה. זה באמת לא קל.
אבל אני עדיין מתאושש מזה שהחזקתי מעמד חודשים מבלי לראות את הטריירלר של "למעלה" (ואני שעה מחפש אותו ביוטיוב ולא מוצא), כך שיקח עוד זמן עד שאנקוט צעד זה שנית.
עדכון טריילר
הטריילר באמת עלה לרשת רשמית, אבל באחד האתרים המטומטמים שמגבילים את הצפיה לארה"ב בלבד. זה, כנראה, אומר שעכשיו יפסיקו לרדוף אחרי העותקים ביוטיוב ולהוריד אותם (עניין מטופש בפני עצמו). גירסת TrailerAddict:
http://www.traileraddict.com/trailer/alice-in-wonderland/teaser-trailer
אכן מטופש אבל הם בעיקר מכסתחים את עצמם משפטית.
חתמו עם הקומיק-קון בלעדיות וברגע שעותק מודלף לרשת יכולים לתבוע אותם על הפרת חוזה. אולי המסקנה היא שבעידן היוטיוב כל הסכמי הבלעדיות שווים לת*ת (כל שנה בחודש יולי העניין הזה חוזר על עצמו. שילמדו).
איזה לא משהו.
אפל? בוגר? נכלולי?
לא נכלולי ולא נעליים (וגם לא שימוש בפלטת הצבעים של ברטון) וגם הכובען, מעבר לביגוד האקסצנטרי, לא נראה מטורף בכלל. אכזבה רבתי.
הטקסטורה של ברטון
נוטלת מהצבעים את הברק שלהם, הופכת אותם מהוהים (אך לא ישנים). לא הבחנת בכך בטריילר? שלא לדבר על הקוים המעוקלים, עם השבירות החזקות – סימן ההיכר המרכזי שלו – שכל הטריילר מלא בהן.
דיברתי על הצבעים. פחות שמתי לב שהם מהוהים, נכון.
אבל פלטת הצבעים הקודרת ממש, כזו שמאפיינת גם את גותהם שלו, וגם סרטים כמו סליפי הולו, סוויני טוד והמספריים של אדוארד (ביטלג'וס הוא היוצא דופן) השחורה אפורה ומה שבאמצע, לא כל כך מופיעה פה, פרט לשוט עם הציפור.
אגב, דווקא הקטע עם הצבעים לא היה תלונה – פשוט הערה לכל מי שאיך שפורסמו תמונות ראשונות מהסרט התחילו לזעוק שברטון אף פעם לא מחדש.
ואם אתה זקוק לדוגמא נוספת,
הבט בעיוות המחריד שנעשה להלנה בונהם קרטר (המלכה האדומה), זה היה ממש מפחיד.
לדעתי,
אלן ריקמן כזחל זה הליהוק הגאוני של השנה.
חביב למדי.
טריילר (או שאולי טיזר?) מעולה ומקורי למדי, וג'וני נראה אחלה. ורק לי הפריעה המוזיקה? מישהו צריך להנמיך אותה…רק בצפיה חוזרת שמתי לב שיש קריין המדבר מתחת למוזיקה הזו, וגם אז קשה לקלוט מהו אומר.
אבל נראה נהדר, כל הקונים והטריילרים החדשים האלה עשו לי תיאבון. אנ מחכה לעתיד.