השופט דרד (רבאק, זה דרד, עם סגול. Dredd. אין שום סיבה לתקוע א' באמצע) הוא החוק. הוא משוטט ברחבי העיר מוכת הפשע, ומשמש שוטר, חבר מושבעים, שופט, תליין, קלדן ומחלק תה. יש לו רובה רב-שימושי, קסדה גדולה, אופנוע גדול וסמכות למצוא ולהרוג את מי שבא לו. במילים אחרות, הוא לא שונה בהרבה מגיבור האקשן הממוצע, שמחלק צדק בכוחות עצמו ממילא – רק עם הצדקה חוקית. דרד חי כבר הרבה שנים בקומיקס, ובשנות התשעים הגיח לרגע לקולנוע בסרט עם סטאלון, שנחשב בקרב חובבי הקומיקס לאהוב ונאמן למקור בערך כמו שחובבי באטמן אוהבים את "באטמן ורובין". אבל זה לא אומר שהוא לא דמות שמגיע לה סרט, ועכשיו הוא קיבל עוד אחד. התוצאה הפעם הרבה יותר מוצלחת.
השופט דרד חי בעולם פוסט-אפוקליפטי גדול ומפורט, שבו מלחמות גרעיניות הפכו את רוב העולם לעיי חורבות רדיואקטיביות, והיתר – ערי ענק צפופות, מוכות עוני ופשע. אחת מהן היא מגה סיטי 1, שמשתרעת על חלק גדול ממה שהיה פעם ארצות הברית וחיים בה 800 מיליון תושבים. ומכל זה אנחנו רואים מעט מאוד, כי 90% מהסרט מתרחש בתוך בניין ענק אחד. זו אינה תלונה. צמצום האקשן לזירה מצומצמת אחת רק מוסיף לו פוקוס. תשאלו את כל מי שראה את "הפשיטה", סרט האקשן האינדונזי המשובח שהעלילה של "דר(א)ד" מזכירה אותו במידה חשודה.
דרד נקרא אל אותה עיר-בבניין-אחד כדי לטפל בעניין משטרתי שגרתי ושולי: רצח. מישהו פשט את עורם של שלושה אנשים וזרק אותם מהקומה ה-200. אתם יודעים איך זה. בראש אותו מגה-בניין דרה לנה הדי, הידועה גם כסרסיי לאניסטר. כאן היא לא פחות ביץ', אבל במקום גינוני מלכות היא מסתובבת עם מבט של הומלסית מסוממת. מתוך מושבה בפנטהאוז היא שולטת על ייצור והפצת סם פופולרי בשם "סלו-מו", שגורם לעולם לנוע בהילוך איטי (מתברר שזאק סניידר מכור כבר שנים). כשדרד מתחיל לעשות לה בלגן, הביג בוסית מכריזה על עוצר כללי, אוטמת את הבניין ומכריזה על פתיחת עונת ציד השופטים.
מכאן והלאה, בעיקר יריות.
את השופט דרד מגלם הסנטר של קרל אורבן, באחת ההופעות הטובות ביותר של סנטר בקולנוע מאז הסנטר של כריסטיאן בייל ב"האביר האפל" וריס וויתרספון. יתר הפנים של אורבן לא משתתפות בסרט, כיוון שדרד לעולם לא מסיר את הקסדה שלו, ולכן גם לא נקבל תשובה למסתורין הגדול של הסרט: איך הוא רואה משהו עם הפסים האדומים האלה שמכסים לו את העיניים. המשחק של אורבן בסרט מתמצה בעיקום הפה בזוית מרשימה כלפי מטה בעוד הוא מדקלם שורות מחץ בקול רובוטי טרמינייטור-סטייל, ואת זה הוא מבצע היטב. לצידו נמצאת אוליביה תרילבי בתפקיד אנדרסון, שופטת בהתמחות; בניגוד גמור לדרד, היא אף פעם לא חובשת קסדה, כי זה עלול לפגום בכוחות הטלפתיים שלה וכי הקהל צריך משהו יפה לשטוף את העיניים בין זעף ליריה.
מה שחשוב פה הן היריות, והמכות והאנשים שנקרעים לגזרים. לומר שהסרט אלים לא מעביר את מלוא המשמעות: "דראד" לא מסתפק בסתם לירות באנשים, אלא מתענג על כל טיפת דם וקישקעס כמו על סטייק עסיסי. אם אי פעם תהיתם איך נראית לחיו של אדם בעודה נקרעת על ידי כדור רובה בהילוך אולטרה-איטי – כאן תקבלו תשובה. הסרט מלא בשוטים יפים ומקוריים של אלימות פוטוגנית, גם אם הצירוף של כולם יחד לא תמיד מקל על ההבנה מה בדיוק קורה ולמי.
זה לא סרט חכם, ואם היתה לקומיקס אי פעם יומרה לסאטירה חברתית, היא נבלעה עמוק עמוק מתחת לשכבות של ברזל ובשר – אבל זה טראש כמו שטראש צריך להיות. את דרד עצמו אי אפשר לקחת ברצינות, אבל זה בסדר, כי הסרט לא דורש מכם לעשות את זה: יש הרגשה של קצת גיחוך בכל פעם שהוא פולט עוד איזה "אני החוק!". נכון שהסיפור הזה היה טוב יותר כשקראו לו "הפשיטה", אבל גם בתור "דראד" מדובר במנה יפה של אדרנלין ודם.
הערה: הסרט צולם ומוקרן בתלת-מימד, ונראה שהוא עושה באפקט הזה שימוש מוצדק: יש די הרבה סצינות שבהן העומק של התמונה ניכר. אלא שבהקרנה שבה ראיתי אותו (ב"יס פלאנט", שבדרך כלל יודעים להקרין) היתה כנראה תקלה כלשהי שגרמה לצבעים מסוימים לרצד ולתמונה להציק בעין. הבעיה כנראה נעוצה בהקרנה הספציפית הזאת ולא בסרט עצמו, ובכל זאת, ההמלצה לא השתנתה: אם אתם רוצים להיות בטוחים שתוכלו לראות את הסרט כמו שצריך, עדיף לבחור בגירסה הדו-מימדית.
פורסם במקור בוואלה
LOL על זאק סיינדר. ועל הסנטר.
אבל בניגוד לדג, אני ממש ממליץ לראות את הסרט בתלת מימד. אחד הסרטים היחידים שמצדיקים מבחינתי את האפקט, וגם אחת הסיבות העיקריות מבחינתי להמליץ על הסרט הזה.
אין לי ספק שבמקרה הזה הייתי נהנה הרבה הרבה פחות אם הייתי בהקרנה דו-מימדית.
אה ואם כבר, שיימלס פלאג –
לקראת יציאת הסרט, המכללה הישראלית לאנימציה יזמה תחרות בנושא משטרת העתיד בעיר העתיד.
אתם מוזמנים לצפות ביצירות ולהצביע לחביב הקהל כאן:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.422329237826336.97228.167298889996040&type=1
פרטים על התחרות יש כאן:
http://www.ani-mator.com/?p=5752
ואם אתם גם רוצים להשתתף בכנס אפקטים מיוחדים, שבו ירצה בין היתר אחד מאמני האפקטים שעבדו על הסרט, אתם מוזמנים ללחוץ כאן:
http://www.ani-mator.com/?p=5876
הטריילר לא הצליח להתניע בי
את הרצון ללכת לסרט. הדמויות מרגישות שטחיות והעלילה נראית דלה יותר מתכולת אריזה קטנה של במבה.
These are not the Dradds you're looking for
מצחיק אותי איך כל הסרטים הפוסט-אפוקליפטיים האלה ("משחקי הרעב", "זיכרון גורלי" וזה) מתרחשים בדיוק במקום ש"היה פעם צפון אמריקה". יש עוד מקומות בעולם, אתם יודעים! אתם יכולים גם להגיד שזה היה סין או רוסיה. זה לא שאפשר להגיד "לא נכון", הרי זה עולם פוסט-אפוקליפטי, הכל הרוס ושונה בכל מקרה. אם אני אצלם פעם סרט פוסט-אפוקליפטי, הוא יתרחש ב"איפה שהייתה פעם סקוטלנד". סתם, כי בא לי.
התכוונתי לשאול בדף הסרט אם אי פעם רואים גם את שאר הפרצוף של קארל אורבן, אז תודה על התשובה. כנראה שנאלץ לחכות ל"סטאר טרק 2" כדי לראות שוב את החצי העליון של פניו.
דווקא את סרסיי לקחו להיות הבוסית המרושעת? למה לא את פיטר דינקלג'? זה היה יכול להיות הרבה יותר מגניב. ומצחיק.
אני כנראה אלך לזה בקרוב (השבוע הזה קצת צפוף לי עם כל הטריילרים והבאטקונים למיניהם). אקשן טראשי זה בדיוק הקאפ אוף טי שלי. מה שכן, לא נראה לי שאשקיע בתלת-מימד, עם כל הכבוד. אה, ובקופה אני אגיד "דרד", לא "דראד". מצידי לעמוד שם 10 דקות עד שהיא תבין למה אני מתכוון. מה א', מה?
כבר יש כזה סרט
http://www.imdb.com/title/tt0253556/
שניים, לפחות.
http://www.imdb.com/title/tt0483607/
זה יהיה קצת מצחיק אם ידברו פתאום אנגלית במרוקו
או בכל מקום אחר בעולם שלא מדברים בו אנגלית. אני מניח שזאת הסיבה שזה בצפון אמריקה בד"כ.
חמור מכך
זה ידרוש שהקאסט לא יהיה 100% אנשים לבנים!
במוסקבה יש יותר גיוון בצבע העור מבלוס אנג'לס?
(ל"ת)
לגבי השם של הסרט
הלכתי לסרט עם אח שלי ובקופה אמרנו " דרד" והקופאי מיד הבין, לעומת זאת לידינו הייתה חבורה של 4 בנות שניסתה להגות את השם איזה רבע שעה.
לא ראיתי את הסרט
ואני ממש רוצה, והביקורת בהחלט עושה חשק.
( ובפסקה הלפני האחרונה הפשיטה נהפך ל"הפסיטה" )
הטריילר החדש של ההוביט מופיע לפני הסרט?
הבנתי שבארה"ב מופיע ונותן הצצה לתלת מימד המשובח שמחכה לנו
לא מופיע.
ראיתי את הסרט בארה"ב, ולמרות שאני לא זוכר אילו טריילרים היו לפני הסרט, אני מאמין שאם היה את 'ההוביט' בתלת מימד בהחלט הייתי זוכר.
כן אבל מפתיע
אתמול ראיתי את הסרט ביס פלאנט והיה את הטריילר, אבל הוא היה בדו מימד.
לאחר מכן המשכנו לאויב שבפנים ושם היה את הטריילר בתלת מימד. שני הסרטים שראינו הם סרטי תלת מימד כך שלא ברור לי למה לא מקרינים את הטריילרים בתלת מימד כשהם קיימים.
שתי הערות כלליות (אין כמו ניצול הזדמנויות :-) ):
1. תודה למי שהזכיר/ה כאן את הכרטיסיה של עשרה סרטים ב310 שקל. זה ממש מוזיל את הצפייה.
2. למי שיש כבר משקפי תלת מימד, תשימו לב שלא מחייבים אתכם שוב על משקפיים.
לא ראיתי את הסרט,
אבל אני רוצה לומר שאני מאוד שמח שבזמן האחרון יש הרבה ביקורות חדשות באתר, ובאמת, בקצב די מטורף.
תודה!
אני נפגעת
בשם הנחיריים של אורבן. שום התייחסות? כלום?!
כמו כן, ולמרות ההתעלמות הגזענית משהו, ביקורת משובחת וקורעת ביותר.
My name is Judge
ראיתי את הסרט בתלת מימד למרות שבאמצע הסרט הייתי צריך להוריד את המשקפיים מדי פעם וזה לא היה הכי נוח, עדיין אני חושב שאין טעם לראות את הסרט ללא תלת מימד, היו דברים שרציתי שהסרט ייתן לי לחוות וקיבלתי.
האלימות קשה מאוד, נראה לפעמים שרק כדי להשוויץ שהם יכולים. העלילה לא מדהימה או תחדש לכם משהו אבל בכל זאת הם עשו כמה דברים יפים והתגברו על קלישאות נפוצות.
זה לא סרט עמוק ותלת המימד והאלימות הקיצונית (שבמובן כלשהו עשויה מאוד יפה, גם ויזואלית וגם ככלי תסריטאי) הם בעיקר מה שמפצה על התסריט הבנאלי.
היה פעם ביקורת לסרט Immortals
האם הסרט הזה באותו סיגנון? כלומר, ריק מתוכן אך מומלץ מאוד לצפיה בתלת מימד בגלל האיכות הויזואלית, בדגש על "איכות" ריטוש האיברים?
לא.
רוב הסרט כאן לא אסתטי במיוחד, אלא בעל סיפור פשוט מאוד, אבל שדוחף קדימה כל הזמן. יש כמה קטעים יפים מאוד, אבל הם לא מה שהופך את הסרט למומלץ (בעיניי).
שני דברים...
הראשון, למה אתה ער בשעה כזאת? 2 בלילה – לך לישון.
השני, התכוונתי לומר שאת הסרט Immortals לא אהבתי: גם בגלל העלילה המפגרת, וגם בגלל שה"איכות" הגרפית שהובטחה (שבגללה הלכתי לסרט) התרכזה באלימות מוגזמת, ובמקרה האישי שלי גם כואבת.
האם הסרט מספיק שווה כדי לצפות בו בקולנוע? או שלאנשים כמוני עדיף לוותר.
כן, מספיק שוה כדי לצפות בו בקולנוע.
האיכויות שלו אינן דווקא בתחום הגרפי – למרות שיש לו כמה רגעים יפים – אלא ביכולת שלו להחזיק סיפור בנאלי למדי בצורה מותחת, עם הרבה תנופה, לאורך סרט שלם.
יחד עם זאת, כן: האלימות בו מוגזמת. אין אותה לאורך הסרט כולו (בניגוד ל"הפשיטה"), אבל כשיש אותה היא חריפה מאוד. אם זה קשה לך, אולי עדיף לוותר.
ואני דווקא ער בשעה אחרת לגמרי.
לא ראיתי את הסרט
אבל הביקורת טוענת שעיקר הסרט הוא עלילה מפגרת ואיכות גרפית שמתרכזת באלימות מוגזמת… ככה שלא נראה לי ששווה לך לראותו אותו בקולנוע. אבל תחכה לתגובה ממישהו שראה כדי להיות בטוח.
סרט נחמד
אני לא אגיד שהוא גרוע, אבל אחרי צפייה הוא לא הצדיק מחיר של כרטיס 3D. הוא לא היה כיפי כמו "הפשיטה" או "לירות כדי להרוג". אבלהסלו-מושן היה די מגניב (למרות שנורא התאכזבתי שלא השתמשו בו דווקא בסצינה שהכי מתאים היה להשתמש בו!) ואת השחקנית לא הכרתי, אבל היא חמודה.
ניגוד מעניין שחשבתי עליו – ב"עלייתו של" כל הפרצוף בערך של טום הארדי חשוף חוץ מהפה. אצל קארל אורבן זה בדיוק ההפך. רק שהוא גם נשמע מאיים ולא כמו פרודיה של שון קונרי.
ולניגוד בין בטאמן וביין בסרט עצמו לא שמת לב?
(ל"ת)
*באטמן, סשלירבאק של המקלדת הזו.
(ל"ת)
יש בזה משהו
אולי לא כי את באטמן רואים גם בלי המסיכה. וכשהוא איתה, עדיין רואים את העיניים שלו (וגם יש לו "אזניים"). פה רואים רק את הפה שלו, כל הזמן.
זכור לי שדווקא אהבתי את "השופט" הראשון, אבל אולי זה בגלל שזה היה סרט הקומיקס הראשון שראיתי בקולנוע.
האמת שראיתי את הסרט ביס פלאנט
ב 4D..בקולנוע המיוחד שבו הכיסאות רוטטים, זזים, משפריצים מים ואוויר ונותנים תחושת חוויה אחרת.
היה נחמד, לא מצדיק 65 שקלים ובטח לא עבור סרט ברמת אינטיליגנציה נחותה יותר מ״רודף השדים״ וזה קשה.
לסיכום:
חוויית צפייה 8 מ -10
חוויית עלילה: 3 מ- 567,453
אם ברצונכם לפגיעה קשה באינטליגנציה שלכם אנא סורו לבית הקולנוע הקרוב למקום מגוריכם וצפו ב״סרט״ הנ״ל
טראש לא רע
אין בסרט הרבה עומק, עלילה או תחכום והוא מאוד טראשי ואלים, אבל בתחומו הוא די מוצלח. האקשן בסרט טוב מאוד ורגעי ההילוך איטי מגניבים מאוד. סרט לא רע להעביר איתו שעה וחצי בכיף.
רק אני שמתי לב לעברית בסרט?
ראיתי אותו עכשיו בנטפליקס. משום מה היה אינטרלייסינג מטורף.
בכל מקרה באחת הסצינות מישהו צועק בעברית ״צאי מהחלון״ או ״סגרי את החלון״. היה ממש מוזר לקלוט את זה.
אקשן טראש מהנה
ומאוד אלים.
אם מישהו מעוניין לדעת מתי הייתה הצעקה בעברית אז דקה 43 (חזרתי לבדוק אחרי התגובות פה)