היי. אני צריך שתראו משהו.
מה שאתם רואים (במידה ולחצתם על הלינק או הולכים ללחוץ עליו עוד רגע), זה סקר סיכום העשור של עין הדג. שימו לב שההצבעה עדיין סגורה, אז אין לכם מה להתחיל לסמן אהבתי/לא אהבתי וכו' – למרות שבהחלט הייתי מתחיל להתכונן נפשית להצבעה כי זאת לא נראית כמו הצבעה פשוטה בכלל.
אני רוצה שכולנו ניקח רגע ונעריך את הדבר הזה, כי זה מטורף: 300 מהסרטים הכי טובים של העשור האחרון, ראש בראש, אחד לצד השני. לא היה לנו סקר כזה: 300 סרטים בלי שומן, בלי ג'אנקימציה, בלי סרטים שמופצים באיחור של שנתיים – מדובר בסקר עין הדג: עונת אול-סטארס. אבל לא פתחתי את הפוסט הזה סתם בשביל להתגאות (למרות שבאמת, ברצינות, תראו את הדבר היפהפה הזה!), אלא כדי שתעזרו לי (ולכולנו) לקבל את סקר העשור השלם ביותר שאפשר לקבל.
הסקר במצבו הנוכחי, מורכב מ-300 סרטים, שזה 30 הסרטים שמצביעי האתר הכי אהבו בכל שנה בעשור האחרון (למי שרוצה להישטף בנוסטלגיה על אותם סקרים – אפשר לעשות זאת בדף סיכומי השנה). למה דווקא 30 ולא עשרת הסרטים? כי לכולנו היו סרטים שאהבנו נורא אבל נפלו למקום ה-11, או ה-29, וגם הם היו חלק מהעשור; כי כמו שהוכיחו סקרי "מה נשתנה", מדי פעם היו סרטים שבזמן אמת לא זכו למקום שמגיע להם ורק בדיעבד כולם הכירו בגדולתם; או כי להיפך – סרטים שמאוד אהבנו אז כבר נראים פחות מדהימים היום או כי שלל סיבות אחרות.
שוב, זה לא למה פתחתי את הפוסט – הפוסט הזה נועד כדי למצוא את הסרטים שכרגע לא בסקר, וצריכים להיות בו. שימו לב – לא סרטים גרועים שאתם נורא רוצים לציין שהם הכי גרועים מכל העשור, לא סרטים בסדר אחלה מגניב – סרטים שאתם מחשיבים כחלק מהותי מ"סרטי העשור" והם לא פה.
כמה הערות: קודם כל, כמו תמיד: סרט אחד בכל תגובה, בבקשה. כך אפשר יהיה לספור את הפישלייקים והתגובות כתומכים בו.
שנית – לפני שאתם אצים למקלדת, נסו להריץ חיפוש ולראות עם הסרט כבר ברשימה. זה בסדר אם יתפלק איזה אחד-שניים שכבר שם, אני פשוט אגיד שאין צורך כי הוא כבר שם, אבל בוא ננסה להימנע מזה כמה אפשר.
שלישית – אנחנו עובדים לפי מועד ההפצה הישראלי – מה שאומר ש"ג'וג'ו ראביט" ו-"1917" שייכים רק לעשור הבא, ואילו חלק מהאנשים יתפלאו למצוא סרטים כמו "מר שועל המהולל" או "נביא" שנצרבו בתודעה כ-2009, אבל בארץ יצאו (או לא ממש יצאו) ב-2010. אם אתם רוצים להציע סרט על התפר (כלומר, יצא ב-2009 בעולם אבל בארץ רק ב-2010), אנא ודאו קודם שהוא באמת יצא בארץ ב-2010 ותציינו את תאריך היציאה שלו בתגובה.
הערה אחרונה – סרט לא חייב להיות סרט שהשתתף בסקרים קודמים, או הופץ בארץ או כל דבר כזה או אחר – הוא צריך להיות סרט שיצא בעשור האחרון.
דנקרק
לפי דעתי.
דנקרק כבר נמצא בסקר
(ל"ת)
מסתבר שכשכתבת את זה הוא עדיין לא היה בסקר
טעות שלי
הרוח העולה
(ל"ת)
כנל
(ל"ת)
דנקרק לא היה ב30 הראשונים בשנתו?
אז כן אני עם האיש מעלי(הפיש לייק לא עובד לי מישום מה).
היה מקום ראשון, תקלה שלא היה.
עכשיו נמצא.
כן ראיתי עכשיו תודה !
(ל"ת)
טוב אני לא יודע אם זה המקום אבל
לבחור חמישייה זה קשה ברמת בלתי אפשרית סליחה
לחלוטין המקום, וחלק מהסיבה למה פרסמתי את הרשימה ב"התראה"
כי גם אני באמת לא יודע איך להתחיל לגשת לבחירה שכזאת.
ויותר קשה מזה: הופעות
אמורים לצמצם את כל הסרטים האלה ל-3 הופעות.
מ ט ו ר ף
(ל"ת)
אולי כדאי להרחיב את ההופעות?
לפחות ל5, להקל טיפה.
פאק, איזו רשימה. היה עשור מעולה.
(ושוב אגיד: גו לה לה לנד).
הסרט היחיד שחסר לי כאן הוא נורמן של יוסף סידר, בעיניי לא פחות טוב מהערת שוליים. האיש יודע לעשות קולנוע.
רק מוודא
"הזמיר" שמופיע פה זה הסרט שיצא לאחרונה או הסרט שיצא לפני כמה שנים?
כי אם מדובר בחדש, אני חושב שראוי להוסיף את הישן (זה עם הסבא והנכדה).
הזמיר שכרגע ברשימה הוא זה מהשנה האחרונה
(ל"ת)
הניצוד (סרט דני)
(ל"ת)
עץ האגס הפראי
(ל"ת)
פרויקט פלורידה!
(ל"ת)
אה,
וגם 'מתחת לעור'.
הבאבאדוק
באמת לא ברור לי איך הוא לא נכנס לפה, כנראה איזה גליץ' במטריקס. סרט הביכורים של ג'ניפר קנט הוא בקלות מהטובים בז'אנר בכל העשור הזה וגם מעבר לו. למרות שכבר מעטרים את הרשימה כמה סרטי אימה מוצלחים, היא לא תהיה שלמה בלעדיו. וגם איזה עוד סרט אימה בעשור הזה יכול להגיד שהמפלצת שלו הפכה לאייקון של קהילת הלהט"ב?
לגמרי!
אם כי בתור מי שמאוהבת קשות באסי דיוויס*, אני כנראה הכי לא אובייקטיבית.
* מה נסגר באמת עם הסרט של מיס פישר שהובטח לנו השנה?
היורד למעלה
(ל"ת)
אתה, אדוני, צודק
(ל"ת)
כלבת
או בשמו השני: הזה שאהבתי יותר מ"מי מפחד".
ארבעה אריות
אחת הקומדיות הטובות של העשור האחרון שאני מקווה שפוספסה רק בזמן אמת ולא גם בדיעבד
המתחזה
(ל"ת)
חדר מנוחה ( Green Room)
אחד מסרטי המתח הטובים של העשור, בעשור שהיו בו כמה סרטי מתח פשוט מעולים.
המשפחה שלי
איזה סרט מקסים
זרים על שפת האגם
או כמו שקראו לו באחת התגובות בביקורת: זרעים על שפת האגם (ואני הייתי מהדר והופך לזרגים, אבל כל אחד ומה שהוא רוצה).
היא (2016)
העולם צריך עוד פול ורהובן, ועוד סרטים שקוראים להם "היא".
הכל אבוד
או בשמו השני: "כח משיכה", אבל כזה שאני אשכרה אוהב.
יפה לנצח (The Great Beauty)
כי צריך יותר מסרט אחד של סורנטינו ברשימה הזאת
נעורים!
אם כבר סורנטינו אז מבחינתי הוא אחד מסרטי העשור שלי…
טאקר ודייל נגד כוחות הרשע
פארודית האימה שפתחה את העשור ו"נעלמה", ולא בצדק, אל מול "בקתת הפחד".
Blue Ruin
כי ג'רמי סולנייה, סעמק.
Wolf Children של ממורו הוסודה
או בכלליות, איזשהו סרט של ממורו הוסודה
sorry to bother you
(ל"ת)
הרפתקאות טינטין
(דוגל בכך שזה אחד מסרטי ההרפתקאות הטובים של העשור)
מצטרף
שום סיכום של העשור לא יכול להיות שלם בלי הסרט הזה…
הנסיכה קאגויה
(ל"ת)
אנשים לבנים יקרים
ולא רק כי בחרת בתמונה מהסרט
חיות אמריקאיות
לא מספיק אנשים ראו אותו, סרט נפלא
כשמארני הייתה שם
(When Marnie Was There)
המשפחה שלי
(Shoplifters)
שין גודזילה
(Shin Godzilla)
לעבור את הקיר
מהסרטים הישראלים הטובים של העשור. תצוגת משחק מדהימה של נועה קולר.
אויב
עוד סרט נפלא מעת במאי העשור
שתי הערות אם אפשר.
אני חושב שכשמסכמים את העשור עדיף להרחיב את החמישיה לעשיריה.בשנה בודדת יוצאים מספר מוגבל של סרטים טובים,אבל למשך עשור שלם יש כמות מספקת של סרטים גדולים,ובחירה של חמישה בלבד היא פשוט לא מספיקה.
בנוסף,מודה ששיטת בחירת הסרטים קצת מתסכלת. ואני מדבר על הסרטים שנכנסים לסקר המקדים.כן, ברור שאי אפשר להכניס את כל הסרטים שנעשו בעשור הזה לסקר,אבל יש המון סרטים משמעותיים בעשור הזה שפשוט לא יכנסו. אני יכול להבין שסרט כמו 'מסע ארוך אל תוך הלילה' ישאר בחוץ:זה סרט איזוטרי לחלוטין של במאי אלמוני,שלא הופץ בארץ ומעט מאוד ראו.אבל האם סרטים כמו 'שנת חורף' 'המשפחה שלי' 'עץ האגס הפראי' או 'הסוכן' לא ראויים להיכנס לסקר,רק בגלל שהם ממש לא הטעם של רוב הגולשים פה?
אין חשיבות לעובדה שהם חלק משמעותי מסיכום העשור משלי. גם 'חינוך פריזאי' הוא כזה ואני מבין למה הוא לא יכנס לסקר. אבל כן יש חשיבות לכך שנורי בילגה ג'יילאן הוא במאי שזוכה להערכה עצומה ברחבי העולם(גם בארץ),בין השאר על היותו אוטר שנדיר למצוא כיום, הסרטים שלו מקבלים ביקורות נפלאות והוא גם זכה בדקל הזהב.זה לא אומר כלום על איכות הסרטים שלו,אבל בעצם,גם זה שסרט מסוים נבחר פה לסרט השנה לא אומר כלום על האיכות שלו.
מה שאני מנסה להגיד הוא שההיצמדות למה שהגולשים פה בחרו בשנים הללו גורמת לכך שהסקר יהיה מפוספס. כמובן שבלתי אפשרי להחליט מהו סרט בעל חשיבות שצריך להיכנס ומה לא.ולכן שיטת ההצבעה שגויה לדעתי.הרבה יותר נכון שכל אחד יכתוב בטופס נפרד את סרטי העשור שלו,בלי קשר לשאלה האם הם נכנסו.זה לא חייב לבוא במקום הטופס הקיים, אפשר להוסיף עוד אופציה בסוף הסקר,כשהסרטים שכבר כתובים יסומנו רק באהבתי-ככה ככה-לא אהבתי,ובסוף יהיה אפשר לרשום את הסרטים הטובים ביותר.
סליחה על החפירה.מקווה שלא בלבלתי את המח.בכל מקרה,כל הכבוד על ההשקעה
השאלה היא מה המטרה.
אם המטרה היא להכניס לרשימה את כל הסרטים הטובים של העשור, אז יש בטיעון שלך משהו. אבל מכיוון שמטרת הרשימה היא לבחור את הסרטים הטובים מביניהם, הרי שהסיכוי של סרט שלא היה מספיק משמעותי בשביל להגיע לאחד מ30 המקומות הראשונים בשנה שבה הוקרן, ובנוסף לא היה מספיק זכיר בשביל שיוסיפו אותו לרשימה הידנית כאן, כן להגיע למקום משמעותי כשהוא מתמודד מול ה300 שכן – הסיכוי שלו לקבל יותר מהקול של זה שהכניס אותו הוא זניח, יותר מאשר אילו אלו היו 300 ספרטנים ולא סרטים.
אני מניח שהמטרה היא גם לבחור את סרט העשור וגם לסכם את העשור
וסיכום העשור שכולל בעיקר את 300 הסרטים הללו,הוא סיכום חסר.
מצטרף לגבי הרעיון להפוך את החמישייה לעשירייה.
(ל"ת)
גם ממליץ
בשנה אני רואה כ50 סרטים, טובים ולא טובים, מה שאומר ש"חמשת הגדולים" הם כ 10 אחוזים.
בסקר הזה אני מאמין שאכיר מעל 200 סרטים, שרובם טובים, מה שאומר שזה פחות מ2 וחצי אחוזים.
וגם אם הייתי מנסה לצמצם את הנבחרים לפי נושאים, כמו למשל הטוב ביותר לפי סגנון אז הייתי מתחיל לבחור: אנימציה, מד"ב, דרמה, קומדיה, אקשן ואז כבר נגמר ועוד לא הכנסתי את גיבורי על, הרפתקאה, מתח, אימה וכו
או הטוב ביותר לפי שנים, אז אחד כל שנתיים? הבחירה קשה מדי
חמש סרטים בעשור זה פשוט מעט מדי
סקר העשור הוא אינו סיכום העשור
כלומר, טכנית הוא כן, אבל מכיוון שכולנו יודעים שהסיכויים של "המשפחה שלי" (נניח) להגיע ל-100 המקומות הראשונים (וכנראה גם 200) הם נמוכים להפליא, להכניס אותו לסקר יהיה מחווה ריקה. זה לא שלא מגיע להם, זה לא שהם סרטים גרועים או נחותים מהסרטים האחרים, זה לא שהם לא חלק חשוב מהעשור – זה שפה, לקהל הזה, שמצביע בהמוניו, הם פשוט סרטים שלא יצליחו להשתבץ גבוה.
אני מבין שיש אנשים שהסרטים יקרים לליבם, ולכן אני מפציר בהם להכניס אותם בסיכום העשור לאורך הדרך (והרי סיכום העשור הוא יותר מרק סקר העשור), אבל מעבר לשיטת ה"כל אחד בוחר ושולחים" היא שיטה פגומה בעיניי שמעלה סרטים מעוררי מחלוקת או עם קהל אדוק על פני סרטים כמעט-מושלמים שלא תמיד נמצאים בחמישייה (אם ניקח כמשל את מה שקרה עם "המוסד"). השיטה שיש כרגע היא שיטה שמנטרלת הרבה חולות רעות של סקרים, והיא כשיטה לא תשתנה.
"תוספת" של סרטים בצורה ידנית כולל דירוג נשמע מסורבל, הוא ודאי גיהנום מבחינת קידוד, ואני לא מבין את המטרה שלו שאי אפשר להשיג בתגובה מפורטת (או לא) – שמי שרואה את הסקר יראה שמתווסף לו הסקר? שאתה תדע שהצבעת לו בסקר?
לגבי עשירייה מול חמישייה – לא ברור שזה קל או אפשרי, אבל הלכתי לבדוק ולשקול את הנושא.
טוב,אי אפשר להתעלם מההיגיון בדברים שלך
אתה צודק. אם כי אני מודה שזה עדיין מציק לי.זה קטנוני נורא,כי אני כמובן יכול לכתוב בתגובות מהם הסרטים שלי, אבל עדיין ירגיש לי שקר לסמן 'החמישיה שלי' על חמישה סרטים שאינם 'עץ האגס הפראי'(אחד הסרטים הטובים שראיתי בלי קשר לעשור הזה) גם אם הם יהיו חמישה סרטים ממש ממש טובים. שוב,אם היה מדובר באיזה סרט מונפץ שרק אני שמעתי עליו זה לא היה מפריע לי, אבל 'עץ האגס הפראי' הוא בהחלט לא כזה.
ובכל זאת,אתה צודק.
מורה מחליף/מנותק
לא סרט קל לצפייה אבל סרט מעולה
ספליט
(ל"ת)
הימורים לעשירייה הסופית כולל מיקום:
10. וויפלאש
9. בין כוכבים
8. הנוקמים: מלחמת האינסוף
7. הזאב מוול סטריט
6. מקס הזועם
5. סקוט פילגרים נגד העולם
4. הרשת החברתית
3. לה לה לנד*
2. הכל בראש
1. התחלה
*הקטע הזה עם המוסד יכול לקרות עוד פעם. בהנחה וזה יקרה, המוסד במקום 3 ודוחף את כל הסרטים שלפניו מקום אחד למעלה.
שנת חורף
הסוכן
סופת חול
הפרש הבודד
אני שם כאן את נפשי בכפי, אני יודע; אבל זה סרט האנדרייטד של העשור לדעתי, והוא צריך להיות מוזכר כאן איפשהו.
אני הייתי שם לו אהבתי. לדעתי סרט טוב
(ל"ת)
לבד על מאדים/להציל את מארק ווטני
(ל"ת)
נמצא בסקר
(ל"ת)
שכנים
(ל"ת)
וואו, כן.
(ל"ת)
מדוגדג / Tickled
נראה לי שציינתי אותו גם בזמנו ואני יודע שהסיכויים שלו להכנס קלושים, אבל זה באמת מהסרטים הכי מדהימים (במובן המילולי) וביזאריים שראיתי בעשור הזה, כזה שאני שעוד חושב עליו גם כמה שנים אחרי הצפייה. והוא בטופ 5 סרטים של העשור שגרמו לי לפלוט "וואט דה פאק" הכי הרבה פעמים.
כיתה ח'. ללא ספק כיתה ח'.
כי זה שליידי בירד וחורשות את הלילה שם והוא לא זה פאקינג עוול.
ג'ון וויק!!!
ג'ון וויק! איך זה לא ברשימה? אני יודעת שזו לא יצירת מופת אבל מדובר בטרילוגיית אקשן נהדרת! ה"גאן-פו" , הצילום האלגנטי, הדמויות וקיאנו ריבס!!! קיאנו שהוכיח שהוא לא סתם פלקט אלא כוכב סרטי פעולה מדהים!
הבטחה עם שחר
שרלוט גינסבורג מושלמת בתור האמא של כל האמהות הפולניות.
תעלומה בסילבר לייק.
יש לי חיבה מיוחדת לסרטים מהסוג הזה – כלומר, סרטים מסתוריים, מטריפי דעת וחושים, שבאים והולכים בלי שאף אחד ישים לב אליהם… פרט למתי מעט.
גוד טיים (Good Time) של האחים ספדי עם רוברט פטינסון
(ל"ת)
אינגריד מאבדת את הצפון
או נוסעת מערבה, או כובשת את המערב, וואטבר.
אחת הסאטירות החברתיות הטובות של העשור. כמו כן, אוברי פלזה.
המצוד אחר אנשי הבר
כי אין דבר כזה יותר מדי טאיקה וואיטיטי
ראיתי את השטן / I Saw the Devil
(ל"ת)
הדרום קוריאני השני האהוב עלי (היה הראשון עד שהפרזיטים הגיעו...)
(ל"ת)
ובכן, ראיתי אותו כרגע
ואני נאלץ להסכים
A Silent Voice/קול שקט
(ל"ת)
Night Is Short, Walk On Girl
אחד הסרטים הכי מהנים של העשור מבחינתי
פיל יושב מבלי לזוז
כי מי יפיץ סרט סיני של 4 שעות, אבל הוא מדהים.
ללא עקבות
תומאסין מקנזי היא הדבר האמיתי
סיפורי מאירוביץ
הסרט שגרם לי לשים לב לנואה באומבך
קריד / Creed
(ראיין קוגלר, עזוב כבר את מארוול!)
The Grey / שטח פרטי
(ליאם ניסן וזאבים, מה עוד אפשר לבקש?)
Get Him to the Greek (יש שם עברי בכלל?)
מוצא את עצמי גם היום מאזין לשירים משם מדי פעם
שתיקה
סרט של סקורסזה לא נכנס ל30 של אותה שנה?
מיראי
(ל"ת)
בהחלט
כבר הספיקה הבושה שהסרט לא נכנס לסקר של סיכום השנה…
זו אותה בושה...
(ל"ת)
שבעה פסיכופטים
משום מה זה לא נותן לי לכתוב תגובות עם כותרת בלבד
תורשתי (Hereditary)
לפי דעתי יצירת מופת מדהימה, בקלות סרט האימה הטוב ביותר של העשור – מפחיד, מטריד, עצוב ואווירתי. תצוגת יכולת מטורפת של ארי אסטר, שאחרי "מידסומר" אין לי ספק שהוא אחד הבמאים העולים הרציניים של העשור הבא ואני לא יכול לחכות לסרט הבא שלו.
חדשות בהפרעה
אדם מקיי, בבקשה תפסיק לנסות לזכות באוסקר ותחזור לעשות סרטים על מגישי חדשות מטומטמים.
להבהרה לעצמי ולכולם: מדובר בהמשך של Anchorman
לא בסרט הראשון
אני מניח שזה לא יקבל הרבה לייקים, אבל
עלייתו של סקייווקר
בובה של רצח
(ל"ת)
הנדל האנושי 2
(ל"ת)
איירבנדר
של שאמלאן
מחלקת המתים
R.I.P.D.
אוקי אני אפסיק
כי נגמרו לי הסרטים המגוכחים שגם ראיתי.
כנסיית הפחד
(ל"ת)
מאמי
מ2014 של קסבייה דולאן
אן דורבאל
גם סוזן קלמאן (מצב שהאחד קלמנט והשנייה דורבה, אני לא יודע והשפה הצרפתית מבלבלת אותי), אבל אן פשוט שברה אותי בסרט הזה.
מידסומר
(ל"ת)
כוח עליון
המקורי הרימייק המתוכנן נראה מיותר לחלוטין
החפרפרת
מיטב השחקנים הבריטיים של דורנו בסרט אחד
נערה הולכת הביתה לבד בלילה A Girl Walks Home Alone at Night
סרט הערפדים האיראני שעשה לי את 2015
הריבוע. איזה סרט שנון ומענג
האחים סיסטרז
א
נעורים
ב
מפלצות (2010)
סרט קטן ונפלא של גארת' אדוורדס, רגע לפני שמכר את נשמתו וחירותו לאולפנים הגדולים
אלמנות (2018)
רק כדי לברר שאני לא היחיד שחושב שזה היה פשוט סרט מעולה בפני עצמו
ובקלות הסרט הכי טוב של סטיב מקווין
אני לא מרגישה בבית בעולם הזה יותר (2017)
(ל"ת)
The Edge of Seventeen
כל כך הרבה פספסו את הסרט הנפלא הזה.
העבר
מחשבה קטנה שעלתה לי
נוטים לא פעם להתמרמר על חוסר מקוריות בעשור האחרון בהוליווד, ולהביע חשש לגבי עתיד היצירה הקולנועית.
אני לא טוען שזה מנותק לגמרי, אבל רק מלהציץ ברשימה ובתגובות הבנתי שאין לי מושג איך בכלל לבחור חמישייה מעשור עם כל כך הרבה סרטים מדהימים. היה לנו עשור נהדר בקולנוע, שהתבטא בעיניי בעיקר בשפע ובמגוון. אתה יכול למצוא קומדיות דרמטיות נהדרות, סרטים סביב קונספט מסוים, סרטי גיבורי על וסרטים קטנים אך עצמתיים שלא בטוח שיכולנו להחשף אליהם בעבר.
כאמור, לא טוען שאין מקום לביקורת, אבל אולי כן כדאי גם לעצור שנייה ולהעריך את השפע של היצירה בעידן הנוכחי.
ברט וונדרסטון המופלא
(ל"ת)
סרט לגו 2
אני לא בטוחה למה הוא עבר מתחת לראדר. הוא מוצלח כמעט כמו הראשון – ועם הרבה יותר שירים.
היורשים / The Descendants
האחד של אלכסנדר פיין עם ג'ורג' קלוני, לא האחד של ערוץ דיסני, ולא הסדרה.
באהבה, סיימון
כי עדיין עושים קומדיות רומנטיות טובות, לעזאזל.
הבוס שלי בדייט
כי עדיין עושים קומדיות רומנטיות טובות, לעזאזל.
איזה יופי הם ככה עולים במדרגות החירום עם הפיצה ביד
(ל"ת)
Bodied
לא בטוחה מה השם העברי שהמצאתם בשבילו (כי כמובן שהוא לא הגיע לארץ בשום אפיק רשמי) אבל כן, זה.
קראנו לו "מרוסק"
(ל"ת)
כוח הטיטאנים: חיים בסרט
הכי טוב של די.סי בעשור הקודם, למעט וונדר וומן.
כן, כן, כן!
גם אם אני לא חושב שהוא המוצלח ביותר שלהם – מדובר באחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר של DC בפרט וWB בכלל…
סרט פצצה!
(ל"ת)
Muppets - most wanted
חיבבתי אותו הרבה יותר מאת "הראשון" מ2011, והשירים שם נפלאים.
אז עושים סיקוול?
(ל"ת)
על גוף ונפש.איך יכולתי לשכוח
ככל שאני כותב פה עוד סרטים אני קולט שהיה עשור מלא בסרטים מרתקים,ושיהיה בלתי אפשרי לבחור מהם הטובים ביותר
האדם הראשון
זה סרט פחות ויטואוזי ושלם משני הסרטים המדוברים של שאזל,אבל לפחות לדעתי,השליש האחרון שלו עמוק ומרגש יותר משניהם.
אפולו 11
הדוקומנטרי
פראנץ
סרט חזק מבחינה רגשית ומדהים מבחינה קולנועית.
never let me go
masterpiece
confessions (japan)
also masterpiece
the hidden face (colombia)
3 masterpiece
the broken circle
(ל"ת)
Project X
best party angst movie ever
miracle in cell no. 7
greatest tear jerker in history
train to busan
greatest zombie movie ever
"סרט הזומבים הכי טוב בעולם" נשמע גדול עליו בכמה מידות
(ל"ת)
Norman
best Cedar (although footnote is amazing too)
The Florida Project
perhaps best of the decade
Predestination גורל ידוע מראש
סרט מהמם והכי mind blown שראיתי בעשור הזה
הייתי שניות מלכתוב את זה בעצמי
גיליתי את הסרט הזה רק בעקבות עין הדג ולא הצטערתי לרגע. המלצה חמה מאוד !
כבר בסקר, תחת השם "ידוע מראש"
(ל"ת)
Bone Tomahawk
(ל"ת)
מהומה באגף 99 - Brawl in Cell Block 99
א
עם הגב לקיר – Dragged Across Concrete
הסרטים של זאהלר אולי לא נכנסים לטופ 10 של העשור האישי שלי, אבל הוא כן הצליח למצב את עצמו בזמן קצר יחסית כבמאי ייחודי ומקורי ככה שהוא שווה אזכור.
Let me in
another masterpiece
פרינסס - טלי שלום עזר
סרט נפלא, חכם וקולנועי.
אגב זה עושה חשק לעשות סיכום העשור של סרטים ישראליים, יכול להיות כיף
Thunder Road
אמנם לא הופץ כאן אבל מצחיק וקורע לב
מיסטר לינק
איך הוא עדיין לא כאן?
בוודאי!
איך כל סרט טוב שקיים נכנס רק במחשבה שניה?! (אם הוא נכנס; אני מקווה שאף סרט טוב – לפחות מאלה שאני ראיתי – לא יישכח מחוץ לסקר, כי הפעם הבאה תהיה כנראה ב"מה נשתנה – שנות העשרה" בעוד כעשר שנים…)
אם כבר סרט אנימציה מהשנה, אז קלאוס.
סרט מהמם וחדשני ויזואלית וגם חמוד בטירוף.
מיסטר לינק כזה בזבוז של סטופ מושן.
קודם כל, Why not both?
וגם אם לא, אני חושב שאם קלאוס היה סרט סטופ-מושן של לייקה ומיסטר לינק היה מצוייר באנימציה החדשנית של ספ"א, לא היה ויכוח איזה סרט הוא הטוב יותר…
כאילו, בשבילי זה why not neither, כי אף אחד מהם לא בטופ של העשור מבחינתי.
ואני חושבת שקלאוס גם כתוב פי מיליון טוב יותר ממיסטר לינק, שהוא סרט דבילי שמעביר מסרים רצויים בצורה איומה, ואין בו אף בדיחה שהצחיקה אותי. אבל אולי צריך להעביר את זה לדף שלו.
לא ראיתי את קלאוס
ובמחשבה שנייה, אולי מיסטר לינק הוא באמת לא בטופ העשור מבחינה עלילתית, אבל פשוט כואב לי לראות כל כך מעט לייקה בשיח. גם אם לינק לא היה מרשים רעיונית הוא היה וואו ויזואלית.
בכל מקרה אצביע לסרטים שכן נכנסו לרשימה (קובו, הקופסונים) וגם זה משהו.
פאטי קייקס!
ההו כה טוב
אולי בכל זאת
קרי: כשדניאל רדקליף היה חנון נבוך וזה השתלב דרך פלא בקומדיה רומנטית ממש טובה
הימורים שלי לעשירייה
הרשת החברתית
התחלה
מקס הזועם
לוגאן
ג'וקר
אוונג'רז מלחמת האינסוף
מי מפחד מהזאב הרע
קוקו
וויפלאש
הזאב מוול סטריט
אלא אם כן שוב פעם יספימו את המוסד.
הקול בראש לא, אבל קוקו כן?
אני צריך הסבר מנומק
לדעתי
הזיכרון (הא!) של "הקול בראש" הולך ונעלם, במקביל לכך שמבחינה דמוגרפית עין הדג היום צעיר יותר מפעם, ולכן לדעתי קוקו יהיה אהוד יותר בזמן ובמקום הזה.
הקול בראש נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים.
לא בשנות העשרה, לא של 2015, של כל הזמנים. קוקו הוא רק עוד סרט פיקסארי שחלק אהבו וחלק התאכזבו ממנו.
הקול בראש זכה במקום הראשון בסקר "סרט הדיסני הטוב ביותר"
שנערך פה ממש לפני חצי שנה.
קוקו לעומת זאת, סיים באותו הסקר במקום העשירי. אז כן, לא נראה לי שהרבה אנשים שכחו את הקול בראש.
יסטרדיי
(אפשר להציע סרט שחסר גם אם אני לא מתכוון להצביע עבורו?)
לא הבנתי. למה שתציע סרט שחסר אם אתה לא מתכוון להצביע עבורו?
כי נראה לך שאחרים אוהבים אותו? סתם? מה החשיבה מאחורי המהלך?
כי לפעמים עצם זה שסרט מופיע ברשימה כבר עוזר לאנשים לחשוב ולהצביע עליו.
אני באופן אישי? אני חושב שסרט שלא הצליח להגיע ל30 המקומות הראשונים בשנה שבה הוא יצא, גם ככה אין מה להכניס אותו לרשימה שצריכה לכסות את כל העשור. זה שקרקר אוהב את "זרים על סף האגם" לא אומר שיש לו סיכוי כלשהו מול הנוקמים, אז למה להכניס אותו לרשימה? אם נפספס בשיטה הזאת את הסרט ההוא שבדיוק יצא שבוע לפני שנסגרה הרשימה, ואז הפך להיות תופעה כלל עולמית, מילא. גם ככה אני לא יודע אם יש כיום מקרים כמו הנסיכה הקסומה או מועדון קרב שהופכים להיות סרטים חשובים רק שנים אחרי שירדו מהמסכים.
אני בהחלט חושב שכן, ואפשר לראות את הדפוס שלהם כאן:
סרטים שלא הופצו בארץ, הוחמצו "בזמן אמת" על ידי קהל גדול ועכשיו צברו עוד קולות. נצטרך לחכות ולראות אם זה יבוא לידי ביטוי בסקר עצמו או רק כאן, אבל השמות שעולים כאן מספרים על כמה סרטים (מעט, יש לציין) שנראה לי שלחלוטין מגיע להם סיכוי אחרי שקרנם עלתה ובזמן אמת לא ממש הצליחו.
"התפשטות"
של סטיבן סודרברג. סרט מצויין וגם מאוד רלוונטי
כן
הערה אני עדיין לא מבין איך עושים פיש ךייק וזה מעצבן כי להגיד על כל סרט שאני אוהב " כן" זה מאוד מסובך.
אבל זה כן וחובה.
אתה מתחבר רשום לאתר?
או רק רושם מייל ושם כל פעם? כי הדרך לעשות פישלייקים היא להירשם לאתר.
האאאאאא ואי לא ידעתי שצריך להתחבר. אני רשום בטח, ממזמן
(ל"ת)
אבינו
(ל"ת)
אליטה - מלאך קרב
.
רגע, זה עוד לא בסקר?
חבל לראות פה בתגובות סרטים טובים שפשוט נשכחים בצד…
רווח וכאב
של מייקל ביי
שאלה
תעשה כזה בסוף סיכום של השנה שהכניסה הכי הרבה ל10?
השחקן שהצביעו לו הכי הרבה.
ועוד ועוד?
או בקיצור סיכום עשור של מצביעי עין הדג??
לא בטוח שהבנתי את השאלה
אם השאלה היא האם תהיה סטטיסטיקה לסקר – אז, כן תהיה. אם השאלה אם תהיה הופעת העשור – אז אני מודה שאני קצת חושש שיהיה מעט מדי הופעות שיזכו להצבעות מרובות, אבל זה לחלוטין בתכנון. אם השאלה אם יהיה סיכום עשור של עין הדג, אז כזה.. אממ.. זה די מה שאנחנו עושים פה?
הדבר הראשון חח
(ל"ת)
Why Don't You Play in Hell?
הייתי מציע בהזדמנות זו עוד שלל סרטים של sion sono (הבחור עשה מעל 20 בעשור הזה, אין לי מושג איך הוא מצליח ליצור בקצב הזה), אבל אני מניח שאף אחד מהם לא זכה לחשיפה הרחבה יחסית באתר שזכה הסרט המצוין לעיל, אז שיהיה, אסתפק בזה.
It's Such a Beautiful Day
בהחלט סרט העשור, מבחינתי. תראו אותו, אנשים
לרדת מהעץ
הטוב ביותר של גור בנטביץ' בלי שאלה בכלל, הסרט הכי אנושי ומחובר למציאות שלו ולכן גם הכי קרוב ללב, וכמו כל דבר שהוא עשה – פשוט כיף נורא. חבל לי שעבור הרבה אנשים (ונדמה לי שלרגעים גם עבור גור) זכור בעיקר כ'הסרט הזה שגרם לו ליצור את קצפת ודובדבנים'. הסרט הישראלי של העשור עבורי.
שאלה: יש אפשרות להתקנת מונה בטופס?
בסקרים השנתיים זה עוד מילא, משקיעים דקה-שתיים וסופרים כמה סרטים מהרשימה ראית באותה שנה. אבל הפעם טיפה מסובך לספור מתוך כזו כמות של סרטים (שרובם פופולריים ואהודים). ניסיתי לספור בטופס הנוכחי ובאיזור ה-150 ויתרתי כי הספירה התבלבלה.
אופציה טובה ומעניינת שאני אנסה לסדר
אבל לא בטוח שזה יקרה. אני כן אוכל לעזור בזה ידנית, כאשר תהיה הצבעה.
ורק כדי לוודא שאני מבין את הקונספט:
איך בוחרים מתוך התגובות את הסרטים שיתווספו לסקר? החמישים עם הכי הרבה פישלייקים ותגובות (כי תגובות זה גם נחשב, נכון?) או כל מי שיקבל מעל עשרה תומכים? או אחד משני האופציות רק במספרים אחרים? גם וגם? משהו אחר? אין קריטריונים?
לא האחד של "החמישים עם הכי הרבה פישלייקים"
כל תגובה שמגיעה לסף כלשהו של התייחסות חיובית נכנסת לסקר.
אגדה עם כנפיים: השומרים של גאהול
Use your Gizzard, Yer a wizard! (רק הרגע הבנתי למה המשפט על הקורקבן תמיד מושלם אצלי במוח עם שמו של הארי פוטר…) בכל מקרה, סרט טוב שלדעתי יכול להיות "צנטר" של כל חמישייה (או עשירייה)…
"שלושה אידיוטים"
אני יודע שטכנית הוא יצא ב2009, אבל ברוב העולם ולדעתי בסינמטקים בישראל הוא הוקרן לראשונה בינואר 2010, והוא בהחלט סרט שראוי להתמודד כאן.
https://www.fisheye.co.il/3_idiots/
אפשר להציע משהו?
הסימון של לא ראיתי בסקרים נראה לי ממש לא תורם בשום צורה, כי תכלס אם לא סימנתי כלום רוב הסיכויים שלא ראיתי גם ככה, וזה גם לא עוזר בשום צורה להבין מה אנשים חשבו על הסרט שנראה לי שזאת כל המטרה מראש. קיצר נראה לי מיותר. מה אם יהיה בחירה של "לא מתכוון לראות" ואז אפשר להבין אם הסרט בכלל גורם לאנשים להתעניין (או במקרה הזה לא להתעניין) בו. לאדע זה נשמע לי יותר הגיוני אבל סתם מחשבה.
יש לי שתי תשובות
הראשונה – סימנתי בטעות, ואני רוצה להסיר את הדירוג המוטעה;
השניה – כדי לוודא שאכן עברתי על כל הסרטים ברשימה.
אם זה כבר קיים ולא טרחה, למה להסיר משהו שמועיל לפחות לחלק מהאנשים?
המממ סבבה
טוב פשוט לא הצלחתי לחשוב על שימוש הגיוני לזה אבל מסכים איתך. אולי כדאי להוסיף בנוסף רק כי זה מעניין לדעתי מבחינת סטטיסטיקה.
מנדרינות
סרט גאורגי מדהים על אימת המלחמה, מבלי להראות אותה כמעט
חופשה נעימה - Sightseers
אנגלי
מתחיל רומנטי ממשיך הזוי בצורה יוצאת דופן
מדהים
אני דניאל בלייק
סרט שכל אחד צריך לראות על עתיד העבודה של כולנו כשנתבגר.
לכידות - Coherence
קצת אימה קצת מד"ב ורעיון מעולה
סערת רוחות - Take Shelter
תפקיד מדהים של מייקל שאנון
חלקם של המלאכים
סרט לכל מי ששתה/ישתה וויסקי אי פעם
והי, גם מזכיר את גאי ריצ'י
רובות ופרנק
פרנק לנג'לה ורובוט. מה רע?
על אהבה וסמים אחרים
ג'ייק ג'ילנהול ואן הת'וואי הצעירים והיפים
Framing John Delorean
התלבטתי קצת אם להזכיר אותו כי יש לו לדעתי חסרונות בולטים, והוא גם בוודאות לא ייכנס לסקר, אבל הוא כן מהסרטים שצועקים שנות ה… מה שאנחנו לא קוראים לעשור הזה, בעיניי. זה דוקו מאד לא שגרתי שלוקח טרמפ על סיפור מעניין כדי לשאול מלא שאלות טובות על היחס בין העולם האמיתי ליצירות נרטיביות. מבין כל הרהורי המטא שהקולנוע נתן לנו באחרונה, הוא כנראה הכי מורכב ומעניין, גם אם הוא שוכח את זה לאיזה חצי שעה באמצע.
מפלצות בשלג/smallfoot
סרט האנימציה האנדרייטד ביותר בהיסטוריה, לא רק בעשור הזה. לכו תראו אותו, לכו תראו אותו, לכו תראו אותו.
עזבו שהוא מונפש היטב ועם שירים קליטים ועם קאסט נהדר – זה התסריט הכי מבריק שנכתב אי פעם על נושא האמונה, ועוד בסרט לילדים. אני שונא את הביטוי הזה אבל זאת אשכרה חובת צפיה.
טוב, אז באמת אף אחד לא ראה אותו
אני חייב להפוך את הבשורה של הסרט הזה למשימת חיי. הבדיקה תהיה ב2028, אז הוא חייב להיכנס לעשירייה בסקר 'מה נשתנה'.
ראיתי אותו, אבל דווקא לא התרשמתי מאוד מהתסריט.
(ל"ת)
הצעה: להוסיף אפשרות של "אהבתי ממש" או "מאוד אהבתי".
יש המון סרטים טובים שראיתי שהייתי אומר שאהבתי אותם. יש גם עוד המון סרטים מדהימים שראיתי שהייתי אומר שממש אהבתי, זאת אומרת, כמה רמות מעל הסרט ההוא שאמרתי שאהבתי אותו. הבעיה היא, שיש יותר מחמישה סרטים כאלה, אז הסרטים שממש אהבתי אבל לא מספיק כדי להכנס לחמישייה, יקהלו ממנו את אותו דירוג שאתן לסרט שחשבתי שהוא הוא טוב, אבל לא מתקרב לרמה של הסרט הממש טוב ההוא.
אני לא יודע איך זה יסתדר עם הסטטיסטיקה ועם אוסף הנתונים של הסקר ואולי זה ידפוק הכל, או שזה ממש קשה לקידוד ודורש הרבה יותר מדי מאמץ כדי להוציא את זה לפועל. במצב כזה, נראה לי שצריך להרחיב את העשירייה לעשרה סרטים (בהנחה שכל הדברים המסובכים שהזכרתי לפני שנייה לא חלים גם על הפעולה הזאת).
יהלום לא מלוטש
נחשב 2019 או 2020?
2020
(ל"ת)
אני מקווה מאוד שאני לא אהיה היחיד שאצביע לו, אבל ג'ס + מוס.
יצירת מופת. אנדרייטד. מינורי. מושלם. נוסטלגי, אבל בלי לכוון לאף תקופה ספציפית. סרט כל-כך יפהפה, שאני מפחד לצפות בו עוד פעם, ואני בוכה בכל פעם שאני חושב על הסוף שלו, לא בגלל מה שקורה או לא קורה בסוף אלא פשוט כי אי אפשר לבלות עם הדמויות האלה בעולם הזה לנצח והוא חייב להסתיים מתישהו. השימוש הכי מהמם במונטאז'ים ובפילטרים שאני זוכר, היכולת הכי מדויקת של במאי ויוצר לא מוכר לכתוב נטו דמויות ללא שום עלילה ובכל זאת להגיד כל-כך הרבה על אהבה, שנאה, מיניות, ילדות, התבגרות, בדידות, ניכור, געגועים וזיכרון. כי אם היה צדק בעולם, אנשים באתרי אינטרנט שמוקדשים לקולנוע היו פותחים שרשורים אינסופיים על איך ייראה סרט ההמשך לג'ס + מוס ולא על מה יקרה באינטרקוול על שנות נעוריהן של אנה ואלסה או על ייצוג נשים ומיעוטים בסרטים על גיבורי על. כי הוא ריאליסטי לגמרי ובו בזמן סוג של פנטזיית ילדות מוכרת וגם מצליח ליצור עולם פנימי כמוס, מוחלט ומשכנע. כי האקסית המטורפת זה לא אנדרייטד אם מפמפמים לנו אותה בכל מקום (גם בהוט!), הסרט הזה הוא אנדרייטד, כי למרות שהוא אמריקאי ולא שניצקליין אירופאי/סדרת אנימה יפנית/מותחן קוריאני כמעט אף אחד בעולם לא שמע עליו. אם הצלחתי לשכנע ולו אדם אחד לצפות בסרט הזה בזכות ההודעה הזאת או דף הסרט שביקשתי לו לפני שנתיים, או אם יש מי שצפו בו עוד לפני שהתחלתי לדבר עליו בעין הדג, אני ארגיש קצת פחות בודד בעולם הזה.
רק כדי להמחיש עד כמה הוא אזוטרי: זה סרט אמריקאי, ובכל זאת אין לו או לבמאי שלו דף בוויקיפדיה.
(ל"ת)
יש אפשרות לכתוב גם את שמות הסרטים באנגלית (או בשפת המקור) בטופס?
שמות כמו "התבגרות", "היא", "ידוע מראש" או "לוחם" ממש לא אומרים לי כלום, ואני בטוחה שלא רק לי…
כל אחד מהם יכול להיות השם העברי של יותר מסרט אחד שאני מצליחה לחשוב עליו.
שתי אפשרויות:
1. שמים את העכבר מעל הסרט והוא מראה לך את השם באנגלית (או בשפת המקור, במקרה של סרטים מצרפת וכו')
2. כפתור ענקי למעלה "מעבר לתצוגה לועזית" שמעביר את כל הסרטים לשפת המקור שלהם (או במקרה של סרטים ישראלים – פשוט לשם המתורגם שלהם). גם פה שהייה עם העכבר מעל לסרט יראה את השם שלו בעברית.
תודה!
איכשהו פספסתי את זה.
אפשרות שלישית
במקרה וגם השם הלועזי לא אומר לך כלום: ליד כל סרט יש כפתור "פרטים" שפותח את דף הסרט.
הריבוע, של רובן אוסטלונד
ללא ספק בחמישיה שלי לעשור האחרון.
(וגם פורס מאז׳ור שלו נהדר).
הרביעייה הקדושה של בריט מארלינג, והצמד (ללא הסרט באמצע) של מורהד ובנסון
ששת הסרטים האלה מייצגים בעיניי רוח חדשה בקולנוע האמריקאי העצמאי של העשור האחרון, ולמרות שמעטים ראו אותם בעיניי הם גם שייכים לגמרי לאותה תגובה, וגם נהדרים אחד אחד.
sound of my voice
another earth
the east
I origins
Resolution
The Endless
באטמן נינג'ה
אחד הסרטים המטורפים-בקטע-טוב של העשור
חיית הלילה (Nightcrawler) - הפתיע אותי בזמנו כמה שהוא היה מרתק.
(ל"ת)
הילד והעולם
https://youtu.be/mcsOHJhEI0o
טריינספוטינג 2
כי הוא לא נופל מהראשון בעיניי, אפילו מתעלה עליו במובנים מסוימים.