יש שאלה שמאוד מטרידה אותי לאחרונה. בזמן האחרון השאלה הזאת מתגנבת אלי פתאום, בין אם זה כשאני מקשיב למוזיקה באוטובוס או מרכיב סרט פילם בעבודה. לפעמים היא באה להטריד אותי בלילות, ואני מוצא את עצמי מתעורר באמצע הלילה נוטף זיעה וחושב "מה בדיוק אתם עושים, DC?".
בנובמבר הקודם יצא "ליגת הצדק", הפרק שסגר את מה שהיה בעיקרון "פייז 1" של היקום הקולנועי של DC. היקום הזה התחיל בצורה לא אידיאלית, בלשון המעטה, כשהסרט היחיד שעליו יש קונצנזוס חיובי הוא "וונדר וומן". אחרי כמה סרטים שהיו אפלים ורציניים למדי, "ליגת הצדק" ניסה להכניס קצת קלילות לגיבורים שלו, אך מכיוון שעבדו עליו שני במאים שונים עם גישות מאוד שונות, התוצאה שקיבלנו הוא בן-כלאים מוזר שמנסה ללכת על הקו שבין רציני וקליל ולא מצליח להיות לא זה ולא זה. וכך, מה שהיה אמור להיות "הנוקמים" של DC הפך לפלופ מהדהד גם ביקורתית וגם קופתית – מבין הסרטים, "ליגת הצדק" הרוויח את הסכומים הקטנים ביותר גם בארה"ב וגם בקופות העולמיות.
אז מה הלאה? במהלך שבעת החודשים שעברו מאז, קיבלנו כל מיני דיווחים ושמועות על סרטים ש DC מתכננים. בשבוע שעבר התקיים כנס קומיק-קון שבו DC חשפו את הכיוון החדש שלהם: אתחול. לא מבחינה עלילתית, אלא מבחינת הטון. אחרי שבמשך מספר סרטים הם ניסו להיות האנטי-תזה של מארוול ולעשות סרטי קומיקס קודרים ואפלים, נראה שהם הפנימו שזה לא ממש עובד. לפי הטריילרים החדשים שנחשפו בכנס, נראה שהם עושים "חישוב מסלול מחדש" לכיוונים יותר קלילים ונוסחתיים עם גיבורים שלא מסתובבים עם פרצוף תשעה באב כל הזמן.
לפני הכל, הבהרה: הכינוי DCEU ("היקום המורחב של DC"), שבו רוב האנשים משתמשים, מעולם לא היה משהו רשמי של האולפנים. הוא נוצר על-ידי עיתונאי באתר בידור וזה פשוט תפס אצל כל השאר. בכניסה לפאנל שלהם בכנס קומיק-קון, היה תלוי באנר עם הכיתוב "Welcome to the worlds of DC". כל האתרים מיהרו להכריז שזה המיתוג החדש הרשמי שלהם, אבל זה מה שמכונה "פייק ניוז". מישהו באיזשהו אתר הכריז שזה רשמי על-סמך משהו לא ברור ושאר האתרים פשוט שיתפו את זה בלי לשאול שאלות. באופן רשמי, היקום הזה עדיין חסר שם עד להודעה חדשה. בינתיים אתם יכולים לקרוא לו איך שתרצו, למשל "היקום הקולנועי של שפמים שהוסרו באופן דיגיטלי". סתם, דוגמא אקראית.
אז מה צופן העתיד הקרוב של היקום הקולנועי המשופם? בואו נעשה קצת סדר:
דצמבר 2018 – "אקוומן". ג'יימס וואן וג'ייסון ממואה ינסו להביא קצת כבוד לגיבור שמדבר עם דגים ועד היום שימש בעיקר פאנצ'-ליין.
אפריל 2019 – "שהאזאם!" (לבריאות). הנער בילי באטסון יכול לצעוק את מילת הקסם בשם הסרט ולהפוך לגיבור-על שרירי. ואם הוא יגיד לפני זה "אוקיי גוגל", הוא גם יידע איזה שיר מתנגן ברקע.
נובמבר 2019 – "וונדר וומן 1984" – גל גדות חוזרת, הפעם באייטיז. היא תצטרך להתמודד עם שאלות כמו איך סטיב טרבור חזר מן המתים, מי היא הנבלית המסתורית צ'יטה (בגילומה של קריסטן וויג) ואיך להכין מיקסטייפ.
עוד בקנה: סרט סולו של הפלאש עם הבמאים של "לילה בטירוף", סרט סולו לבאטמן עם מאט ריבס כבמאי (אבל לא בטוח שעם בן אפלק ככוכב), סרט על גרין לנטרן (שנרמז ב"ליגת הצדק") וסרט על באטגירל.
לאולפנים יש תכניות גם בשביל הנבלים שלהם. סצינת הפוסט-קרדיטס של "ליגת הצדק" רמזה על סרט פוטנציאלי של קבוצת נבלים (אחרת) ויכול להיות שהדמות של דת'סטרוק – שהופיע באותה סצינה, בגילומו של ג'ו מנגניילו – תקבל סרט משלה עם הבמאי של "הפשיטה". בנוסף, סרט המשך ל"יחידת המתאבדים" נמצא בתכנון, אבל החבורה הזאת תתפצל גם לסרטים נפרדים. הארלי קווין תוביל כנופייה של נבליות ב"ציפורי הטרף" ויש דיווחים שהג'וקר של ג'ארד לטו יקבל סרט משלו. אבל מה שיותר מעניין זה שהוא לא יהיה הג'וקר היחיד.
בנובלה הגרפית המפורסמת "הבדיחה ההורגת", הג'וקר אומר לבאטמן "לפעמים אני זוכר דברים בדרך אחת, לפעמים בדרך אחרת. אם צריך להיות לי עבר, אני מעדיף שתהיה לי בחירה מרובה". נראה ש-DC החליטו לקחת את זה באפון מילולי, כי במקביל לסרט על הג'וקר של לטו, האולפן מתכנן סרט אחר על ג'וקר אחר. זה יהיה סרט אוריג'ין, תחת מותג אחר של האולפן שלא קשור אל היקום המשותף של הדמויות. את הסרט יביים טוד פיליפס (סרטי "בדרך לחתונה") ואת הג'וקר יגלם חואקין פיניקס, כנראה לא השחקן הראשון שעולה לכם לראש כשחושבים על הדמות. ואם זה לא נשמע מספיק מוזר, יש דיווחים שאיזה אחד, רוברט דה-נירו, במו"מ להצטרף לסרט, וגם זאזי ביטס מ"דדפול 2". אני לא יודע איך תהיה התוצאה הסופית, אבל אין ספק שזה נשמע כמו חתיכת פרוייקט מסקרן.
אז כן, לא רק ש DC עושים שינוי של 180 מעלות בטון, הם גם יורים לכמה כיוונים שונים. זה נשמע קצת מבולגן ואני עדיין לא משוכנע שהם יודעים מה הם עושים, אבל אולי הם…בדרך לשם? אולי 2019 תהיה השנה שבה היקום הזה יעלה מן האפר כמו עוף החול ויתחיל להיות מבדר? אולי בקרוב כשמישהו יזכיר את הסרטים האלה נגיב עם חיוך ולא באנחה מיואשת? אפשר לקוות שכן, למרות ש-DC כבר הפילו אותנו בפח הזה פעם אחת. או חמש. אבל כמו שאמר פעם איזה תובע מחוזי אחד, הלילה הוא הכי אפל ממש לפני הזריחה. נותר רק לחכות ולראות אם זהו סוף הלילה של DC ותחילת הזריחה.
כתבה נחוצה בעליל.
אני מעודד מאיך שהעתיד של היקום הזה נראה. במיוחד מהעובדה שלא נראה שהמנהלים בדי.סי. פשוט הודו בתבוסה והתחילו לעשות מארוול-הטריילר של שאזאם הוכיח שאפשר להיות קליל ועדיין לשמור על אופי משלך, והרעיון של סרט ג'וקר עם חואקין פיניקס נשמע מטורף בכל הצורות הנכונות. גם הבחירה להמשיך את וינדר וומן בשנות השמונים ולא ישר לקפוץ לימינו,ף סתם כי זה מה שקפטן אמריקה עשה, מראה על טיפה חוט שדרה יצירתי.
בקיצור-נראה שהפזיקו עם ההיסטריה. אני לא יודע אם מי שאחראי על היקום הקולנועי של די.סי. הוחלף או שסתם אחרי "ליגת הצדק" ירד ממנו הלחץ כי מפה אפשר רק לעלות, אבל איכשהו כל הסרטים הכל כך שונים האלה משדרים לי חופש יצירתי וביטחון בדרך ולא בלאגן. בחירת הבמאים נעה בין מעניינת למעולה. הטריילרם נראים טוב. לוח הזמנים שפוי. אופטימיות.
כביכול היועץ הראשי עכשיו הוא ג'ף ג'ונס
שגם עובד על תסריט לגרין לנטרנס. הוא גם היה מעורב בוונדר וומן שזה סימן טוב.
הקטע המעניין הוא שהוא עובד עכשיו על קומיקס שבו נחשף שאין ג'וקר אחד – אלא למעשה שלושה שבאטמן נתקל בהם במהלך ההיסטוריה.
האמת שהם עושים עם וונדר וומן בדיוק כמו קפטן אמריקה
מראים חוט שדרה יצירתי? הממ..
כן, קפטן אמריקה חזר לימנו (2012), אבל הוא הגיע ממלחמת העולם השנייה. לא זוכר אם הייתה שנה מדויקת אבל בוא נניח 1945, הוא קפץ 67 שנים.
וונדר וומן? מלחמת העולם הראושנה. שב לא זוכר אם מוזכרת שנה אבל נניח ש1918, היא קופצת 66 שנים.
מקרי? אני לא חושב. חברים DC מעתיקים באופן גס ממארוול מאז 1918, שמעתם את זה כאן לראשונה.
***לא באמת…***
DC קומיקס באמת מנסים לעשות מארוול מאז האייטיז
אבל זה דיון ארוך שלא בטח שבא לי לפתוח עכשיו. נאמר רק שההיסטוריה הסינמטית שלהם היתה קצת חזרה על ההיסטוריה הקומיקסית שלהם מהבחינה הזו.
אתה לא מבין כלום מהחיים שלך
מארוול העתיקו ומעתיקים את DC בלי הפסקה
האמת היא שלשתי החברות יש היסטוריה של העתקה אחת מהשניה.
(ל"ת)
התשובה להצעה שלך פשוטה.
ככה לא בונים יקום קולנועי, גם אם רופף יותר מזה של מארוול. מה גם שהטרילוגיה של נולאן לא היתה מונעת מאהבה למקור. כריסטופר נולאן לא קרא באטמן והסרטים שלו גם נראים ככה. הוא קיבל לידיו את המושכות אחרי שארונופסקי עזב את הפרויקט שנתקע בפיתוח, ונולאן פשוט היה שם אחרי שעבד עם וורנר על "אינסומניה". הוא מפרט על זה בקטעי מאחורי הקלעים של באטמן מתחיל.
זה חלק מסוד ההצלחה של הטרילוגיה שלו. האביר האפל (וגם שני האחרים) לא היו בהכרח "סרטים בשביל המעריצים", אם כי באטמן מתחיל בהחלט יותר קומיקסי ונאמן למקור.
הסרטים האלה היו טייק מרענן משום שהם נעשו בידי אאוטסיידר שקיבל חופש יצירתי נרחב יחסית לסרט אולפנים (בעיקר החל מהאביר האפל). והוא לא רצה לחלוק את הבאטמן שלו עם גיבורים אחרים ולמעשה הפיל את הניסיון של וורנר לבנות יקום קולנועי על באטמן שלו בכך שעזב את היקום הזה וגרם לבייל לוותר בעקבותיו.
אוקיי
אז נולאן הוא לא הדוגמה ה-כ-י טובה שיכולתי למצוא. אבל בדיוק כמו שאמרת – חופש יצירתי, יצירה שהיא לא עבור המעריצים, מבט על הסיפור ללא התחשבות בהמשכיות או בהכנה לסרטים הבאים. כל הדברים האלה היו שם כשנולאן ביים את הטרילוגיה שלו וזה בדיוק מה שחסר בכל מה שבא אחריו.
הנקודה היא שאפשר לסמוך על היוצרים להפוך את היקום של דיסי למעניין גם ללא שליטה מלאה של מקבלי החלטות שמונעים מסקרי שוק. בסופו של יום מדובר באמנים שרוצים להעביר נקודה או השקפת עולם או פשוט לספר את הסיפור הכי טוב שהם יכולים. כל אילוץ שנובע מלחצים חיצוניים רק פוגע בסיפור.
תראה איך שאמלאן עשה לעצמו יקום קולנועי פרטי. זה אדיר וזה אפשרי.
למשל בעולם הקומיקס (אני לא מומחה אז לא לצלוב) יש חופש אדיר לאמנים למצוא את הקול שלהם ללא הגבלה נוקשה של המשכיות או כיוון מוגדר. ככה נוצר יקום מפותח בטירוף וככה אמנים כמו פרנק מילר דחפו דמויות להתפתח לכיוונים חדשים.
נראה לי שלא הבנת את הרעיון של יקום קולנועי.
סרטים של דיסי יצאו בהמונים עוד לפני שהתחיל היקום הקולנועי של מארוול. ווטצ'מן הוא סרט של דיסי. סופרגירל משנות השמונים הוא סרט של דיסי. הגרין לנטרן של ריאן ריינולדס הוא דיסי. מה משותף ביניהם?
יקום קולנועי דורש שיש יד מכוונת מאחורה, שדואגת לכך שכל הסרטים יתרחשו באותו עולם. במקרה הטוב, הם מדברים אחד עם השני; במקרה הרע, הם לא מונעים את האפשרות לדבר אחד עם השני. יקום קולנועי הוא זה שבו סרט על חבורת חייזרים בקצה הגלקסיה מתחבר לסרט על נער בקווינס שמתלבש כמו עכביש. לא כמה סרטים בלתי קשורים שיש בתחילתם אותו לוגו. אחרת זה לא יקום קולנועי, זאת חברת הפקה.
לא ידידי, אתה לא הבנת את מה שכתבתי
אני אומר שיש עוד דרכים לגרום לראקון מהחלל לפגוש בנער מקווינס.
זאת לא צליבה, סתם כמה הערות ידידותיות :)
גם בתעשיית הקומיקס יש עורכים וכותבים שמכתיבים את הטון והכיוון הכללי של היקום. כמובן שיש יוצרים שיכולים להגיש פיץ׳ על באטמן ולקבל אור ירוק אבל כותר כזה תמיד ידרוש להיצמד לנקודות מנחות מסוימות ותכתיבים מלמעלה.
סוד ההצלחה של ״שובו של האביר האפל״ של מילר טמון בעובדה שזה לא סיפור קנוני, ולכן מילר באמת יכל לקחת את זה לכיוונים שבסדרה רגילה פשוט לא נותנים.
אם כבר זה דומה למה שטוד פיליפס מתכנן עם הג׳וקר.
היקום הזה שאתה מתאר
זה בדיוק כמו היקום הקולנועי של קוונטין טרנטינו (רק שבמקום במאי אחד, יש יותר מאחד). סדרה של סרטים שכולם עומדים בפני עצמם, אבל הם קשורים. או, לפחות, ככה אומרים לנו.
באופן עקבי אני לוחץ על הוי של הספויילר
במקום הוי שמתחתיו
אני רק הערה
הטון הכללי כאן נשמע כאילו כולם מחכים שדי סי יתחילו לעשות מארוול. כדאי לזכור שיש הרבה דרכים לעשות סרטים טובים, גם אם לא עושים מארוול, ולי אישית נראה שזה די והותר אם רק מארוול יעשו מארוול- גם זה קצת מתחיל להימאס.
יש יתרון, בעיני, לסרטי די סי, בטון האפי והדרמטי שלהם, בניגוד לסרטי מארוול שהם בעיקר סרטי דאחקות. הטון הזה הרבה יותר הולם סרטי גיבורי על, ואם במאי טוב יעשה סרטים טובים עם הסגנון הזה, יש כאן הזדמנות לקבל משהו שלגמרי חסר אצל מארוול.
אופטימיות זהירה
אמנם לעתים זה נראה כאילו DC הם תרנגולת בלי ראש, אך לפחות התרנגולת הזו עושה דברים לא צפויים.
עם כל חיבתי הרבה ל-MCU (ויש חיבה), טרם נולד הסרט שעורר בי פליאה או הותיר חותם, ואם מתרחש משהו משמעותי באחד הסרטים הוא לרוב מתבטל בהינף יד (דמויות משמעותיות לא מתות או לא נשארות מתות, וגיבורים צריכים לבדוק את המונח "פרישה"). הסרטים הללו הם פול גז בניוטרל: אמנם קורה הרבה, אך מרחפת תחושה כי רשת ביטחון פרושה מתחת לכל דמות והכל יהיה בסדר (חכו לנוקמים 4 לפני שאתם מזכירים את 3).
DCEU לעומתם זו ביצת הפתעה. ביצת הפתעה שיכולה להתפוצץ, אבל לפעמים… לא? אמנם הרבה מהסרטים התרסקו על הפרצוף, אך לפחות אני לא מרגיש נוסחתיות; הכל יכול לקרות, ויש בזה משהו נחמד.
קיצר, כל זה רק כדי לומר ש-"שהאזאם!" בראש רשימת סרטי הסולו שאני הכי מצפה להם.
ברור, כי ביקום של די.סי. גיבורים מתים על ימין ועל שמאל. אף אחד לא בטוח! אפילו לו סופרמן!
הנקודה מפוספסת טיפה
הטעות של די.סי היא אחת — היא לא סמכה על טיב הקומיקסים שלה, ובחרה לתת לאיזה מגולמן עם כישרון-כלשהו בפוטוגרפיה ובלכידת פריימים מאשר בבמאי ובתסריטאי טוב את הנדוס היקום שלה. ההחלטה ללכת על זאק שניידר אחרי איש הפלדה היא שגויה, ולמרות שאני מחובבי הסרט, אני לא חושב שהוא היה צריך לנהל טרילוגיה על דעת עצמו. הוא לא כריסטופר נולאן, אין לו ידע נרחב בכתיבת תסריטים מקצועיים והדוקים, הוא אוהב לזרוק פריימים מנותקים אחד מהשני על גבי המסך ולהתפנגרל עליהם.
היתר הוא כדור שלג של טעויות, כמו אילוץ הפקת "יחידת המתאבדים", הכרחת מותו של סופרמן בהיעדרות סרטי גישור ובילד-אפ, ועד לחיבור כל הקצוות השרופים ל"ליגת הצדק", שנועד לכישלון.
מה שהיא צריכה לעשות (ועל-סמך הטריילרים ששוחררו, זה מה שהיא כנראה תעשה) זה לסמוך על איכות הקומיקסים שלה, לתת לבמאים ולאנשי מקצוע שלא מפחדים להשתמש בהם בתור מקור אמין את הבמה ואת המקום לבלוט (פטי ג'אנקינס, ג'יימס האן ודיוויד סאנדברג לדוגמה), והיא תצליח.
די.סי לא צריכה להיות מארבל. היא טובה בפני עצמה, וכל השאר שיגידו אחרת ישקרו. היא צריכה להיות נאמנה כלפי עצמה ולא לנסות להתבדל בכוח.
בחור רציני
הראש החדש שבא מעולם האימה של וורנר נשמע לי בחור רציני ובינתיים הוא שומר על שקט ובונה שם יציבות סומך עליו
האמת שהכל נשמע לי מחורבן
טוב, כמעט הכל. אני כן רוצה לראות מה יקרה עם "ציפורי הטרף", הפרויקט היחידי ברשימה הזו שלא נשמע לי נוסחתי (אקווהמן, שהאזאם, וונדר וומן 2…) או גימיק אינדי (הג'וקר) אלא שבא מרצון אמתי לייצר משהו מהלב.
שמישהו יפסיק עם החרבוניאדה שנקראת יקומי קומיקס. גם יקומים מקבילים.
בורייינג (דמיינו את מייקל סרה מסקוט פילגרים ;) )
לא כדאי ש-DC יהיו עוד מארוול
למרות כל הטעויות ביקום של DC, לסרטים של סניידר לפחות היה אופי, היה ניסיון להעביר רעיונות, להתעמק בדמויות, ליצור משהו שמתעלה על השטחיות ולנוסחתיות שמאפיינות את רוב סרטי מארוול.
הבעיה של DC היא שסניידר נכשל מעבר למצופה, ואז נכשל שוב. הכישלון בקופות הבהיר להם את זה.
מארוול עומדים בהצלחה ביעדים שלהם, והקהל אוהב את התוצאה ומצביע בכרטיסים.
הבעיה בסרטים אפלים
הבעיה בניסיון ליצור סרטים אפלים היא שאתה חייב לדעת ליצור דמויות אפלות בצורה אמינה. רוב האנשים, ויוצרים בכלל זה, לא מבינים את הרעיון של רוע בכלל. בשביל ליצור סרט אפל אתה צריך להיכנס לאנשים מתחת לעור, להגיע לשורשים הנפשיים של אנשים, למקומות שאנשים מפחדים להיחשף אליהם. אנחנו לא חווים את המקומות האלה ביומיום, אנחנו לכל היותר מבינים אינטרסים בדרך כלל. כשבא מישהו שמציג רוע אמתי בקולנוע זה מחריד, זה לא משהו שאנשים באמת רוצים לראות (ע"ע פון טרייר בכל מיני סרטים מבחילים שהוא יצר). ההצלחה היחידה בשילוב של רוע וקומיקס בשנים האחרונות אכן הייתה של נולאן עם האביר האפל (רק בסרט הזה, שני האחרים היו סתמיים לחלוטין). הסיבה שהוא הצליח הייתה שנולאן באופן שיטתי יודע להיכנס לתחומים פסיכולוגיים ולפרק אותם (זיכרון, חלומות, הכרות מוסריות), לפעמים בהצלחה (ואז יוצא לו ממנטו) ולפעמים בפחות הצלחה (ואז יוצא לו Inception). זה מה שהוא עשה עם הג'וקר – הייתה לג'וקר פילוסופיה ברורה שהניעה אותו והוא ממש מתייחס אליה בסרט. לכן הדמות שלו כל כך מוצלחת – היא נוגעת במקומות אמתיים וחשופים. נולאן הצליח לשים את התפישות האלה בקפסולה שתאפשר לאנשים עדיין ליהנות מהסרט ככה שהוא יהיה שובר קופות (מה שנכשל בעיניי בInception היה שהוא עשה את זה יותר מדי נגיש, עם רובים וכסף וכל השיט הזה, במקום לעשות משהו באמת מעניין על התודעה).
מארוול מייצרים נבלים גרועים עם מוטיבציות מחורבנות (כן, גם ת'אנוס הוא נבל גרוע) אבל זה סבבה כי מלכתחילה הם מנסים לייצר סרטים כיפיים, אז אתה יודע מה תקבל וזה אחלה. לייצר סרט כמו "האביר האפל" זה הרבה יותר קשר אבל הרבה יותר מתגמל (אותנו כצופים, לא את חשבון הבנק של היוצרים).
ת'אנוס הוא רק 50 אחוז גרוע
(ל"ת)
Perfectly balanced...
(ל"ת)
As all things should be
(ל"ת)
בנושא אחר - אני מנסה לתפוס אותך במייל זה זמן מה בנוגע לזכייתך בתחרות הייקו.
האם אני שולח למייל הלא נכון? ואם כן, מה המייל הנכון?
סרט על הג'וקר
אני לא חושב שיש משהו שהמימ הזה של אייל שני מתאים לו יותר מהסרט הזה.
הג'וקר הוא דמות די מרתקת (אני מדבר בעיקר על זו של הית' לדג'ר, אבל גם לאחרים יש מקום כאן ולא, לא אתה ג'ארד). אינטילגנטי להחריד, אבל בלי מוסר, בכלל. איך בן אדם מגיע לדבר הזה? זה יכול להיות סרט ממש מעולה. מצד שני, זה ממש קל לפשל כשאתה עושה אוריג'ין לדמות שחלק מהאפיון שלה הוא האלמוניות והמסתורין בנוגע לעבר שלה. זה יכול להרוס לגמרי את הדמות. חואקין פניקס מרגיש קצת לא קשור, אבל בגלל שהוא שחקן טוב, הבחירה הזו נראית לי יותר מעניינת מממב שבו היו בוחרים שחקן שנראה שהוא כן מתאים לתפקיד כמו, למשל, ווילם דפו. גם כאן, בתחום הליהוק, אי אפשר לנסח את זה יותר טוב מאייל שני.
הסרט הזה הוא או הצלחה ענקית או, רוב הסיכויים, התרסקות איומה.
לא מקבל את הטיעון.
בקומיקס כבר חשפו לנו לא מעט פעמים רמזים ודברים מפורשים לעבר של הג׳וקר וזה מעולם לא פגע בדמות.
הם הפנימו שסרטי קומיקס קודרים לא ממש עובדים??
להזכיר לכם, מדובר באולפנים שעשו את טרילוגיית האביר האפל, שהם אולי סרטי הקומיקס הטובים ביותר אי פעם – והם היו קודרים ואפלים. אז זה לא מה שגורם לסרט להיות טוב או לא. מה שגרם לסרטים שלהם להיות כשלונות מאז (כולל וונדר וומן בעיני) הוא עלילה מטופשת ולא מהודקת, בימוי גרוע, דמויות נבל רדודות ואפילו אפקטים לא משכנעים. אז כדי לעשות סרט טוב הם צריכים לחזור לבמאים טובים יותר ולחזור לעשות עלילה מוצלחת יותר. בלי זה, הם יכולים לעשות סרט קליל אבל הוא עדיין ייצא גרוע.
הכבדות בסרטי סניידר בולטת
לכן מתבקש להאשים אותה, ובאמת לא בצדק. התסריט והבימוי הם הבעיה.
יש היגיון כלשהו בבחירה בסרטים קלילים: הם מתחילים עם יתרון. קל לסלוח לעלילה חצי מטופשת חצי מצחיקה. קשה לסלוח לעלילה חצי מושקעת חצי מטופשת.
הבחירה הזאת מצערת אותי, כי DC הם התקווה שלי לסרטי קומיקס משובחים.
וונדר וומן הוא הצלחה מבחינת DC וזאת אולי אחת מהסיבות שהיקום לא אותחל.
לדעתי, הוא סרט מקור סתמי. בחלקו טוב בהרבה מסרטי מארוול בזכות כמה רעיונות טובים ובזכות דיאנה וגל, ובחלקו מכיל שטויות ובלגן שלא תמצאו בסרטי מארוול.
שתי נקודות שעלו אצלי בעניין
הנקודה הראשונה היא ההיעדרות המוחלטת של ידיעות בנוגע לסרט המשך לאיש הפלדה (2013) של סניידר. נכון, לא היה שקט מוחלט בעליל. לחשושים ודיווחים בסיסיים היו, אבל אפילו בשלב הכנה די מוקדמים כמו כתיבת התסריט יש כתבות לא מועטות על "רשימת מועמדים" או אנשים שנמצאים במשא ומתן. זה מצביע לטעמי על שתי אפשרויות: או שלהנהלה של הפרויקט הזה אין שום מושג מה לעשות עם אחת הדמויות האייקוניות ביותר בעולם הקומיקס, או שפשוט לא אכפת להם כל כך, והם מנסים לטאטא את קאוויל ושאריות השפם המרוטש דיגיטלית שלו מתחת לשטיח.
זה מוביל לנקודה השנייה – בהמשך לריבוט הרך שאולי מתבצע כאן, יותר ויותר מתחדדת בי ההנחה שסרט באטמן
כבר לא יקרה בדבר. אפלק לא משדר רצון גדול או מחויבות עמוקה לפרויקט, אחרי הסחבת הארוכה שהייתה בינו לבין האולפנים (כן יביים, לא יביים, כן יכתוב את התסריט, לא יכתוב). מאט ריבס אמנם נכנס לחלל הזה, אבל גם איתו, הפרויקט הזה נראה כרגע לפי הדיווחים כל כך רחוק.
סרט לבאטפלק או המשך לאיש הפלדה
הם לא רעיונות חכמים אם רוצים להרוויח כסף.
בבקשה על תהרגו אותי
אז עכשיו הוויב שלהם זה שיש להם הרבה וויבים? גאוני!
בואו נראה מה יש לנו כאן. יש לנו את המציאות האפלה והאדג'ית שמתרחשת אצל הסרטים של באטמן וסופרמן. שזה עובד מעולה אצל גיבורים בסטריט-לוול. אז ברור שהם מצאו את הגיבורים הכי לא סטריט-לוול בעולם. ואני יודעת שזה עובד עם באטמן. אבל באטמן הוא מיוחד בקשר לזה. אז זה עובד רק אם שמים אותו בסולו. ואז כמובן שנותנים לו את הקרוס-אוובר הכי מפורסם שהוא אי פעם עשה. (בסרט השני שלו!)
יש לנו את יחידת המתאבדים. שאמור להיות אנטי-הירו ברמות ולעורר באנו מחשבות פילוסופיות על טוב ורע. אבל במקום זאת מבוים על ידי הפ***נג חברה שעשתה את הטריילר שלו.
יש לנו את וונדר וומן. שאמור להיות, בצדק, קצת יותר קליל. אבל במקום זה הוא סרט מארוול אחד לאחד רק עם אפקטים הרבה יותר גרועים ונבל לא הגיוני בטירוף. ועם גיבורת על שרוצחת אנשים בני 18 עד 20. אבל איכשהו מרחמת על הסייד-קיק של הנבל הראשי.
יש לנו את אקווה-מן, שלפי הקומיקס אמור להיות סרט קליל וכנראה מודע לעצמו. אבל אז הפכתם את אקווה-מן לילד סנטר מז***ן. ואז הלכתם עם מה שאמור להיות לפי הקומיקס! כאילו, אני מרגישה שהבחור הזה יכול למחוץ כל עצם בגוף שלי ועדיין צוחקים עליו שהוא מדבר עם דגים?! מה לעזאזל?!
ולבסוף יש לנו את שהזאם. שבמקום להיות סרט מארוול סוג ד' כמו וונדר וומן. פשוט סרט מארוול רגיל. רק, שיש לי כבר מארוול אחת.
אין לי בעיה שאתם עושים את זה אפל. אבל לכו אם זה עד הסוף ותלמדו מהטעויות שלכם בדרך הנכונה. גם אין לי בעיה שאתם מפצלים ככה את האווירות של הסרטים, ברצינות. רק תעשו את זה מההתחלה ותתאמו בין כל גיבור לאווירה שלו בלי שזה ירגיש כאילו הטלתם מטבע. ובבקשה, אבל בבקשה, אל תעשו עוד ריבוט! אתם מתחילים להתנהג כמו ילדה קטנה שהציור שלה טיפה נהרס אז היא מקשקשת על כולו.
אוהבת אותכם די סי.
זה משהו שרציתי לשאול כבר הרבה זמן
מה זה בדיוק 'ילד סנטר'?
צאצא של ג'יי לנו
(ל"ת)
זה כינוי תל אביבי לסוג הילדים שיושבים בדיזינגוף סנטר,
ואיכשהו די התפתח לשימוש בכל רחבי הארץ.
בויקיפדיה טוענים שזה כינוי ל״אימואים״ אבל אני חושב שכיום זה כבר לא ממש נכון… והמילה הכי מוצלחת שהמוח שלי מצליח להוציא היא ״פריקים״, אבל זה בעצמו כינוי די מעליב שלא אומר הרבה.
הילדים שיושבים בדיזינגוף הם אנשים בני 30-40
לא הגיע הזמן להחליף כינוי?
התוכנית של די סי?
נראה לי שהתכנית שלהם היא משהו כזה בערך:
1) להיפטר מהסגנון האפל של סניידר. הם התחילו לנסות לעשות את זה בליגת הצדק, אבל זה לא לגמרי הצליח.
2) לעשות סרטים על גיבורים אינדיבידואלים בעולם המשותף — וונדר וומן, אקוומן, שיצרו אצל קהל הצופים יחס יותר חיובי לעולם המשותף.
3) לעשות סרט יותר אומנותי ואיכותי — ג׳וקר — שהם מקווים שיצליח ויהנה מהילת איכות כמו לוגאן והאביר האפל.
4) לא ברור אם יש רצון להתרחק משני הגיבורים הגדולים סופרמן ובאטמן. אבל נראה שהם פונים לדמויות יותר צדדיות כמו שאזאם, הרלי קווין, ואלי בהמשך באטגירל, נייטווינג. אליו באיזשהו שלב הם כן יחליטו לעשות סרט באטמן ו/או סופרמן חדש. גם לא ברור אם אי פעם יגיעו לפלאש.
5) לא ברור אם ומתי הם יעזו לנסות לעשות סרט ליגת הצדק נוסף. כנראה רק אחרי שהם יבססו את העולם שלהם יותר טוב.
6) לא ברור הטעם או ההגיון בלעשות סרט ג׳וקר נוסף עם ג׳רד לטו. אני לא חושב שהם יעשו סרט כזה. אני גם לא בטוח שהם יעשו סרט של בלאק אדם אם דוויין ג׳ונסון, למרות כל הדיבורים.
הסרט של ליטו
תחושת הבטן שלי שמדובר במשהו שנוגע לאגו של ליטו יותר מאשר הרצון של האולפנים או הדרישה של הקהל. אבל אפשרי שהיא מושפעת מהדעה השלילית הכללית שיש לי על הבחור.
נראה שלא ממש חקרת לפני שפרסמת
נראה שלא עשית המון שיעורי בית בכל מה שקשור לדי.סי. קודם כל, למה תמוה? התשובה לכל השאלות שהעלית בפוסט שלך על די.סי מאוד ברורה: האחים וורנר לא עד כדי כך דבילים, הם רואים ושמים לב שמדיום סרטי האימה היא מכונה לייצור סרטים זולים ומחופפים למסך תמורת רווחים גדולים מאין שעור, ובזמן בו היקום הקולנועי שלהם נכשל בלהתפוצץ במכירות, הם מנסים להציף אותו ביוצרים ואנשי תוכן מהסגה במטרה לחולל שינוי.
דיוויד סאנדברג, ג'יימס וואן, וואלטר האמנדה, ג'ונתן גולדשטיין וג'ון פרנסיס — המשותף לכולם הוא הקשר לתחום האימה ולשוק חובביה.
אין לי מושג מה מצאת בטריילר של "אקווה מן" רע. נראה כמו סרט טיפוסי שממוקד על תקופת הסילבר של די.סי, כולל רפרנסים ברורים לעולמה של הדמות ובנייה ברורה עם הקומיקסים. למעשה, הסרט הזה נראה כל-כך מדויק לקומיקסים, שאני לא יודע עד כמה יתחברו אליו האנשים שאינם מתחברים לסוג הבידור הזה. אותו הדבר לגבי שאזאם!, דרך אגב.
ועכשיו שוב לחרושת השמועות וכמה שזה מגוחך בהקשר של די סי.
קצת חדשות לגבי The Batman של מאט ריבס, והפעם ממקור שיודע קצת יותר מרוב האנשים שמדווחים על ההפקה. זאת אומרת – ריבס עצמו.
אמ;לק – הסרט לא יהיה עיבוד ל-Year One (בניגוד לשמועות הטריות), יציג סיפור חדש לגמרי והצילומים יתחילו באביב-קיץ שנה הבאה. בן אפלק *עדיין* במשא ומתן אז גם השמועות הרגילות לגבי זה שהוא שוב פורש לא נכונות. אבל ברור שהסרט הזה יקרה גם בלעדיו במידה והדיונים יתקעו.
לינק:
http://www.ign.com/articles/2018/08/02/the-batman-wont-be-year-one-adaptation-aims-to-film-next-year-says-matt-reeves
בשלב הזה אני באמת מאמין שיש אנשים שמעוניינים לפגוע בדי סי בעזרת הפצת כמה שיותר שמועות מגוחכות. באמת התבאסתי כשדיווחו שריבס עושה עיבוד ל-Year One, כי כבר ראינו אלמנטים של הקומיקס הזה בבאטמן מתחיל של נולאן, ולגמרי עדיף להתבסס על סיפור חדש. שמח שזה מה שריבס בחר לעשות.
בינינו? אולי עדיף שאפלק לא יהיה
לא נשמע שהוא שלם עם התחייבות ארוכת טווח ועדיף להחליף שחקן כעת, כשהכל עוד באוויר יחסית ודברים עדיין לא התייצבו.
באטמן הוא דמות שמעגנת את השאר, לדעתי, הוא צריך להיות אחד שדור של צופים יגדל איתו (למעט סרטי סולו לא קאנוניים), כמו שפוקס עשו עם יו ג'קמן, למשל.
לגמרי.
חיבבתי את באטפלק, אבל אם הוא לא מחויב – היה שלום.
הבעיה הגדולה שלי עם DC היא לא הסרטים המאכזבים (בינינו, ת'ור 1, קפטן אמריקה 1 ו-הענק הירוק גם לא היו סרטים "מבריקים" בלשון המעטה, שהצליחו לשרוק את דרכם במדד המשוקלל בעקבות רענניותם היחסית), אלא העובדה שאין להם תכנית מסודרת מא' עד ת', ונראה שעד שהם מוצאים אחת כזו לבסוף, הם הופכים אותה שוב ושוב כדי לסבך לנו את העניינים.
רק תסתכלו על מצע הסרטים החדש שלהם:
אקווה מן בסוף השנה, באפריל שנה הבאה שאזאם!, ובסוף אותה השנה מיועדים לצאת וונדר וומן 84' והסרט על ג'וקר. בתרגום כללי: ממסורת של שני סרטים בשנה ירדנו לסרט אחד, ובשנה הבאה הם יקפצו לעוד שלושה סרטים שלא ממש קשורים אחד לשני במילא.
אחר-כך התכנונים הם סרטים ל-Birds of Prey (למה?), סיקוול ל-כן כן- Suicide Squad, סרט על באטמן, סרט על פלאש, סרט על גרין לנטרן, סרט על נייטווינג ועל באטגירל, ומתישהו בעתיד גם על סייבורג. הא, וגם התחילו לצוץ דיבורים על תסריט שנכתב בימים אלה על סרט לסופרגירל.
בין לבין תצטרכו לחשב את הסיקוול העתידי לאיש הפלדה, שנמצא בדיונים מזה כמה שנים, את הסיקוול המתוכנן לג'סטיס ליג, את ההבטחה לדיוואן ג'ונסון על סרט משלו, וכמובן גם להכניס פנימה את הסיפור של New Gods, ש-DC משום מה מאוד רוצה ביקום שלה.
אז הם הביאו גאון עסקי שעשה פלאים בחטיבת סרטי האימה שלהם — וולטר האמנדה — ועליו אני סומך שיצליח להביא את ההפקה לגבהים חדשים מבחינת סדר וארגון. באופן קצת יותר יצירתי, שם אני מודאג. נראה שהם רוכבים על טרנדים ולא על פרקטיקה, וזה מתכון לאסון.
המלצתי היא להכריז כבר מעכשיו שהם רוצים מולטיוורס ולא יקום מאוחד כמו מארבל כדי לחסוך לנו את כאב הראש שנוצר בניסיון להבין אותם.