תאמינו לי שלא הייתי מפנה זמן מיומי המאוד עמוס כדי לדבר על פוסטר יחיד אם זה לא היה פוסטר טוב, "עליית האביר האפל" או לא. אבל לעזאזל!
(גירסת אקסטרה-לארג', כאן).
טיזר-טריילר ראשון ל"עליית האביר האפל" אמור להגיע ממש בימים הקרובים.
תאמינו לי שלא הייתי מפנה זמן מיומי המאוד עמוס כדי לדבר על פוסטר יחיד אם זה לא היה פוסטר טוב, "עליית האביר האפל" או לא. אבל לעזאזל!
(גירסת אקסטרה-לארג', כאן).
טיזר-טריילר ראשון ל"עליית האביר האפל" אמור להגיע ממש בימים הקרובים.
חיוך גדול ומטופש עלה על פני.
מקווה שאני לא הורס לאף אחד, אבל לדעתי יש לו פוטנציאל להיות סרט מעולה :-)
מדהים
מהטיזר פוסטרים הטובים ביותר שראיתי.
רק שתעבור כבר השנה הזאת ונוכל לראות סוף סוף את הסרט.
אבל למה מעכשיו הם מפיצים פוסטרים וטריילרים אם יש עוד שנה שלמה עד שהסרט יוצא?
כי זה טיזרים
גם הטריילר שיצא בסמוך להארי פוטר הוא טיזינג, ולבטח שלא נזכה לראות קטעים משמעותיים מהסרט.
גם הפוסטר החדש, מגניב ככל שיהיה, נועד לגרות את החושים. אני בספק אם זה יהיה הפוסטר שיכסה כל שלט חוצות פנוי בעולם, או שיהיה בעטיפת ה-DVD.
זה נקרא שיווק....ליצור באזז.
(ל"ת)
אדיר
אגב, למה לא כתוב השם של הסרט אלא רק כתוב את הכתובת של האתר? מי שלא יודע שזה פוסטר לאביר האפל פשוט לא ידע שזה של האביר האפל. אז מה יוצא מזה?
מכיוון שזה רק טיזר, אני חושב שהרעיון שהם "מחביאים" את סמל העטלף הוא זה שיגרום לאנשים להבין שזה האביר האפל. זו לא סתם עיר שמתמוטטת…
העטלף!
לא ראיתי אותו עד שאמרת. מגניב!
חחחחח לא שמתי לב בהתחלה
(ל"ת)
זה הפוסטר שהיה אמור לצאת...
באותו יום של הטיזר-טריילר? ואגב, למישהו יש מושג אם הטיזר-טריילר יוקרן גם בארץ לפני הארי פוטר 7 ב'?
ולענייננו: פוסטר מצוין, מעורר ציפיות.
מה זה הדברים האלה שנופלים מהשמיים?
אלה טיפות מים או שמה חתיכות מהבניינים?
פיסות בניינים
הפוסטר מרמז על הרס שנגרם ובאטמן קשור אליו. עד כמה שהוא מרשים מבחינה ויזואלית, דווקא המסר שהפוסטר מעביר, כאילו באטמן אחראי לחורבנה של גותהם, הפוך מזה שהמפיצים רוצים להעביר. זה מתאים לנקודת המבט של תושבי גותהם, שלא סומכים על באטמן וחושדים שיש לו כוונות זדוניות מעבר לכל הויג'ילנטיות, אבל אנחנו יודעים שהוא הגיבור ואני די בטוח שהמפיצים רוצים שנמשיך לחשוב ככה.
או... שזה אמור לרמוז על משהו מתוך הסרט.
שהפעם גותאהם קרובה מתמיד לההרס (ואולי אפילו תהרס לגמרי משום שזה הסרט האחרון של נולן?).
הרי ידוע שהרעים יהיו חברי ליגת הצללים מהסרט הראשון שמטרתם היתה להשמיד את גותאהם משום שהיא עיר כל כך מושחתת.
וכשהעיר מתחילה להחרב, תושבי גותהאם חייבים להסתמך על באטמן שיציל אותם. לכן אני לא רואה את הסמל למעלה כסמל של הרס, אלא של תקווה.
אני רואה את זה אחרת
סביבה אורבנית ומאיימת, בניינים שחורים מתמוטטים…
ומעל הכל רק הסמל של באטמן לבן ובוהק בשמים. סוג של השגחה עליונה על הפשעים שלמטה.
או אם תרצו… סוג של ניקוי אורוות בעיר מוכת השחיתות והפשע.
אבל כן, אפשר גם לפרש את זה כ"באטמן אחראי לכל הבלגן הזה". אבל זה עדיין שיפור ענק ביחס לפוסטר של האביר האפל, שמה הוא ממש מצטייר כאנטגוניסט-
http://www.visitoys.com/poster-batman-the-dark-knight-fire-teaser-batman-the-dark-knight-pi-2365.html
המשמעות די פשוטה לדעתי
לפחות זאת הגלויה, בטח יש גם משמעויות נסתרות שקשורות לעלילה עצמה.
הכוונה לשם של הסרט – Rises, הסמל של באטמן מופיע בצמרות הבניינים, רמז שהוא יתחיל את הסרט כמו בסוף הקודם בתחתית ויעלה למעלה.
חיכיתי, חיכיתי
שמישהו אחר יעלה את השאלה:
איך יכולות חתיכות סלע ליפול ממבנים שעשויים פלדה וזכוכית?
אבל אף אחד לא שאל.
בגורדי שחקים לרוב משתמשים
בשילוב של פלדה ובטון לעמידות מקסימלית. כשבטון מתפרק הוא בהחלט יכול להראות כמו סלע.
בסרטים זה יכול
דוגמה:
בספיידרמן 3 כשגווין נופלת מהבניין יש המון "סלעים"
יש פרטים ידועים על הסרט?
כלומר, הג'וקר מן הסתם לא יהיה שם, איזה עוד נבל יוכל לגרום להרס במימדים של הג'וקר?
ידוע אם זה סיפור מקורי או שזה מבוסס על איזושהיא חוברת קומיקס?
בתור אחד שאהב מאוד את האביר האפל אבל לא מכיר אף סרט אחר או את הקומיס של באטמן אני אשמח לקצת פרטים
אם אני לא טועה
כבר פורסם שהנבל (או לפחות אחד מהם) בסרט הזה יהיה ביין (Bane). הסיפור המרכזי בו היא כיכב הוא Knightfall, סיפור בשלושה חלקים – החלקים הראשון מתאר את נפילתו של בטמן, שמנסה להתמודד עם בריחה המונית של כל הפושעים המטורפים שתפס, ומסתיים במאבק בין בטמן לביין, שבו ביין שובר לבטמן את עמוד השדרה.
החלקים הבאים מתארים את המחליף הזמני של בטמן ואת ההתאוששות שלו מהפציעה, פחות מבחינה פיזית ויותר מבחינה פסיכולוגית.
ואני מניח שזה לא יהיה קשור לסרט.
גם כי הסרטים של באטמן תמיד כתבו את התסריטים שלהם בעצמם, בלי להסתמך על סיפורים מהקומיקס (אלא רק על דמויות); וגם כי Knightfall הוא גרוע.
הוא לא באמת גרוע
הוא ממוצע, יחסית לקומיקס סופר גיבורים. אין מה לעשות, קומיקס סופר גיבורים טוב זה עניין נדיר, במיוחד כשהוא חלק מסדרות שנמשכות עשרות שנים.
מוסכם.
(ל"ת)
אבל קומיקס טוב של באטמן זה לא עניין נדיר
הוא אולי גיבור העל שנכתבו עליו הכי הרבה יצירות מופת.
כנ"ל סדרות מצוירות, וסרטים…
אתה יכול לתת דוגמאות?
חוץ מ Dark Knight Returns אני לא מצליח לחשוב על יצירות מופת בכיכובו, או אפילו בהשתתפותו של בטמן, וגם הוא, למרות שהוא מצויין, לא מגיע לרמה של יצירות מופת אחרות בקומיקס, כמו Watchmen או Moonshadow.
The Long Halloween
http://en.wikipedia.org/wiki/Batman:_The_Long_Halloween
Batman: Year One, Hush, The Killing Joke, מה שעידו אמר
A Death in the Family, Batman: Black and White, Dark Victory, Arkham Asylum וכמובן The Dark Knight Returns שלדעתי (ועוד הרבה אנשים אחרים) הוא הקומיקס הגדול ביותר בכל הזמנים אחרי Watchmen ונקודת המפנה בכתיבת הדמות של באטמן.
חלקם טובים מאוד
אחרים אובררייטד. בכל מקרה, אף אחד מהם לא מגיע לרמה של The Dark Knight Returns, שהוא אולי קומיקס הסופר גיבורים השני הטוב בכל הזמנים, אבל הוא בהחלט לא הקומיקס השני הטוב בכל הזמנים.
בערך כל דבר שאלאן מור כתב היה טוב יותר, ולפרנק מילר בעצמו היו יציאות יותר טובות מזאת, ואם מתחילים לבדוק רחוק יותר מהמיינסטרים מוצאים עוד הרבה דברים מדהימים הרבה יותר.
נמממממ... דעתך.
דעתי היא שונה.
גם דעתם של מומחי קומיקס שכתבו סקרים בשביל זה היא שונה.
הדעות של כולנו שונות.
אבל נתתי לך את מה שהרבה אנשים מחשיבים כיצירות מופת של באטמן.
ועדיין
בשביל קומיקס שיוצא כל שבוע מאז שנות ה30, נתת רשימה מאוד קצרה של יצירות מופת.
ארוכה מזו של כל גיבור על אחר, נדמה לי.
וזו הנקודה: יש משהו בבאטמן שמושך אליו כותבים טובים.
כותבים טובים כתבו לכולם כמעט
אבל מבין הסופר גיבורים שיוצאים בקביעות, בטמן הוא הכי מעניין, ולכן הגיוני שיהיו לו יותר יצירות מופת מלאחרים.
מפתיע שלמתחרה שלו מכיוון מארוול, The Punisher, לא הייתה אפילו יצירת מופת אחת, או שלפחות לא קראתי כזאת (וכן, קראתי את Welcome Back Frank).
זו נקודה יפה.
אכן, כותבים טובים כתבו לכולם, אבל כשניל גיימן (למשל) ניסה להמציא מחדש את ה-X-Men ב-1602 יצא לו שעמומון צפוי. כנראה שיש משהו ביחס האמביוולנטי של באטמן לחוק, צדק ואלימות, כמו גם בהעדר כוחות העל שלו, שמאפשר סיפורים טובים.
האקס מן קצת משעממים
אבל יש אחרים שכן הצליחו לקבל סיפורים מעניינים תחת כותבים טובים, כמו Swamp Thing.
יש לך עוד דוגמאות?
כי אני זוכר שכאשר התחיל גל ההתלהבות שלי מקומיקסים, השגתי כמה אסופות של גיבורי מיינסטרים שקיבלו ביקורות טובות, וזה היה כל-כך בינוני (במקרה הטוב) שמאז אני מתרחק מזה כמו מאש.
אם פיספסתי משהו טוב, יהיה נחמד לדעת.
(את Swamp Thing אני דווקא מכיר, אבל זה כי קראתי כמעט כל דבר שאלן מור פירסם)
אם אתה מחפש קומיקס טוב על האקס מן למשל
יש את Astonishing X-Men של ג'וס ווידון.
סיפור מעולה (הארק השני בעיקר) ואומנות מדהימה. רואים שווידון מבין את הדמויות האלה.
או במקרה של Avengers למשל יש את The Ultimates 1 ו-2 המעולים של מארק מילר (2 בעיקר). שוב, אומנות מדהימה, סיפור מעולה, מילר מבין את הדמויות האלה. אהבתי את הניסיון לתת להן מודרניזציה ולבנות את הכל כמו סרט הוליוודי רב תקציב. מה שלא אהבתי לעומת זאת זה את כל הבולשיט הרגיל של מילר, כמו הרפרנסים להוליווד… אחד במיוחד שמערב את פרדי פרינז ג'וניור ושממש נותן נקודת מפנה שמשפיעה על כל העלילה (WTF?).
לא, תודה.
ניסיתי את The Ultimates הראשון ולא הצלחתי להבין על מה המהומה – יותר מדי אקספוזיציה, פחות מדי סיפור.
אם כבר גיבורי על סטנדרטים, אני מעדיף את שני הספרים הראשונים של The Authority, שכיף לקרוא גם בפעם החמישית.
כדאי אז לנסות את השני
שמתעלה על הראשון פי כמה וכמה.
חוץ מזה, הייתי ממליץ על Ultimate Iron Man של אורסון סקוט קארד (הכותב של "המשחק של אנדר").
הוא יצר סיפור אוריג'ן חדש ומרתק לאיירון מן, שמתעלה בהרבה על זה הסטנדרטי. האמת, חשבתי שהוא היה כל כך טוב, ושקארד הפך את אובדיה סטיין לדמות נבל כל כך מרתקת, שממש התאכזבתי שהם לא ביססו לפחות חלק מהסרט של "איירון מן" על הקומיקס הזה.
אם אהבת את ה-Authority,
את Planetary ניסית?
כן - ואני ממליץ עליו בחום יוקד. הוא נהדר.
רק שהוא לא קומיקס על גיבורי על סטנדרטים (למרות שהוא לא רחוק מזה), אז לא ציינתי אותו. את אותו הדבר אפשר להגיד על Global Frequency של אותו הכותב, וורן אליס.
אתם משגעים אותי
חלק מההמלצות שלכם מצוינות ואז אני חושב לעצמי "טוב נו, אני אבדוק את מה שהם ממליצים עליו שלא קראתי" ואז חלק אחר הוא המלצות על זוועות מוחלטות (כמו Global Frequency, שהוא פשוט משעמם). איך אפשר לדעת ככה?
פלאנטרי מומלץ בעיקר
לאלו שמתמצאים ברזי תעשיית הקומיקס והפאלפ פיקשן, אחרת קל מאוד ללכת לאיבוד בין עשרות הרפרנסים לדמויות השונות (הדוגמה הכי בולטת היא כמובן The Four, ויש גם התייחסויות לדמויות של DC ולת'ור שאני נזכר בהן כרגע).
Ex Machina של בריאן קיי ווהן.
לא ממש מיינסטרים ומאוד פוליטי (ראש העיר ניו-יורק, גיבור על לשעבר בחודשים שאחרי אסון ה-11 בספטמבר), אבל בכלז את ראוי לקריאה, לפחות מה שקראתי.
http://www.comicvine.com/ex-machina/49-11050/
Golden Age של ג'יימס רובינסון מבית DC. מבט אחר על גיבורי העל של תור הזהב אחרי מלחה"ע ה-2 והסתבכותם בקונספירציה.
http://www.comicvine.com/the-golden-age/49-4960/
קראתי מעט מאוד מ-Astro City של קורט ביוזיק, אולם האוגדן הראשון Life in the Big City הוא אחד האהובים עליי אי פעם.
http://www.comicvine.com/kurt-busieks-astro-city/49-18162/
The Dark Phoenix Saga הייתה ונותרה סיפור האקס-מן הטוב ביותר גם אחרי יותר משלושים שנה, גם אם הקריאה מרגישה מעט אנכרוניסטית בימינו.
New X-Men של גרנט מוריסון הייתה הרצה טובה ברובה, מבט מחודש על מקומם של המוטאנטים בעולם, אע"פ שננטש לאחר מכן ע"י מארוול לטובת השטיקים המאוסים.
http://www.comicvine.com/new-x-men/49-9121/?page=3
גם Children of the Atom של ג'ו קלי מהווה זווית חדשה ומעודכנת לימיה הראשונים של הקבוצה, גם אם הסיפור אינו חלק מההמשכיות הרגילה.
http://www.comicvine.com/x-men-children-of-the-atom/49-22607/
JLA: Earth 2 גם הוא של מוריסון, מפגיש בין ליגת הצדק לגרסה מרושעת שלהם מיקום חלופי. הרבה יותר מעניין ומגניב מכפי שזה נשמע. בכלל, כמעט כל מה שכתב מוריסון מומלץ לקריאה.
http://www.comicvine.com/jla-earth-2-jla-earth-2/37-106216/
באוגדן ש-DC הוציאה בעקבות 'באטמן מתחיל' הופיעו מס' סיפורים שזכורים לי לטובה.
http://www.comicbookdb.com/issue.php?ID=61821
חבל שמשמיצים את פאנישר (שהוא ממש לא המקבילה המארוולית לבאטמן). ההרצה רבת השנים של גארת' אניס על הדמות, בייחוד תחת ליין מקס חסר הצנזורה, הייתה כמעט מושלמת.
http://www.comicvine.com/the-punisher/49-11164/?page=4
(אני אוהב במיוחד את Kitchen Irish ו-The Slavers.)
המקבילה המארוולית לבאטמן הוא כנראה דרדוויל
מבחינת סגנון הסיפורים והאוירה ואיירון מן מבחינת הדמות (עשיר בלי כוחות על עם משרת בעל מבטא בריטי שמחליט להילחם בפשע אחרי טרגדיה שקרתה לו ובונה לעצמו חליפה)
בנוגע לדרדוויל
אני לא עוקב אחרי הקומיקס כבר המון שנים, אבל בזמנו מאוד נהניתי מהריצה של בריאן מייקל בנדיס על הדמות.
מעט מאוד כותבים העזו לשנות את הסטטוס קוו של דמות בכזו צורה קיצונית, ואני ממליץ לכל מי שיש לו מספיק זמן וכסף להשיג ולקרוא את הסיפורים האלו.
לא חבל על חצי עמוד?
(ל"ת)
אם אתה מעריץ של באטמן, לא כדאי רק להסתפק בקומיקס
למשל, הייתי מאוד ממליץ לראות כמה מהסרטים המצוירים שיצאו לו ל-DVD.
אחד מהם במיוחד שיצא ממש לפני שנה – Batman: Under The Red Hood שמבוסס על Death in the Family, הוא סרט האנימציה הטוב ביותר של באטמן שראיתי. אורכו הוא שעה ורבע סך הכל, ובכל זאת הוא מצליח להציג דמויות נהדרות, סצינות אקשן אדירות ואפילו גורם לך לחשוב. לא יאמן איך סרט כל כך קצר מצליח להיות כל כך טוב. הייתי אפילו אומר שהוא באותה הרמה של "האביר האפל" שאורכו שעתיים וחצי. יצירת מופת.
לא נפלתי
אני בהחלט מבין את ההתלהבות מ-Red Hood, אבל האהבה כלפיו מעט מוגזמת. אכן סרט טוב, אבל מלבד קליימקס טוב הוא לא מספק יותר מדי, ונופל להרבה קלישאות ויד הגורל.
מבחינת אקשן לפחות,
הוא פי כמה יותר מספק מ"האביר האפל", למשל.
חשבתי שגם הדיאלוגים היו עשויים טוב ובכמה מקרים היה נראה שהוא אפילו מנסה להתכתב עם הסרטים של נולן, ובעיקר "באטמן מתחיל" ("אתה רוצה לשלוט בהם על ידי פחד, אבל מה אתה עושה עם אלו שלא מפחדים?").
ומנגד, אולי בגלל זה סופרמן לא מקבל הרבה סיפורים טובים
הוא מושלם מדי, יש לו את כל כוחות העל שאפשר לחשוב עליהם והערכים שלו פשוט לא מסתדרים טוב עם העולם המודרני. בגלל זה האנטי גיבורים תופסים חזק יותר היום.
בעצם, אפשר להגיד את זה על רוב גיבורי העל של DC.
זה בדיוק
מה ש-Gutters הראו בסטריפ האחרון שלהם:
נראה לי שזו יותר בעיה של גיימן
גם הסיפור שלו על בטמן, Whatever Happened to the Caped Crusader, משעמם ברמות.
זה נשמע כאילו הוא מתכתב עם הקומיקס של מור על סופרמן
Whatever Happened to the Man of Tomorrow?
הוא אפילו אומר זאת בהקדמה
אבל מהתגובות שראיתי מאלו שקראו את שני הסיפורים (אני קראתי רק את זה של גיימן), מדובר בחיקוי חיוור.
אני מנחש שזה כי גיימן לא באמת מכיר את תור הזהב
או תור הכסף של הקומיקס. מור, לעומת זאת, הקדיש חלק די ניכר מהקריירה שלו למחוות לשני אלו. העבודה הנהדרת שלו ושל Rick Veitch על Supreme, למשל, מכילה קטעים שממש מחקים – ויזואלית וסיפורית – סגנונות ישנים.
ארוכה מזו של כל גיבור על אחר.
כמו שאמרתי, באטמן הוא גיבור העל שנכתבו עליו הכי הרבה סיפורים טובים (ובכלל הסיפורים הכי טובים).
היי, כתבתי את הכותרת הזו!
(ל"ת)
כל הכבוד לך.
(ל"ת)
אני חושב שזאת הפופולריות.
לך תדע כמה יצירות מופת נכתבו על ה-Elongated Man, שלעולם לא תשמע עליהן, כי נו, למי אכפת ממנו?
אז בחרתי דוגמא קיצונית במיוחד, אבל כמעט אף אחד לא ישקיע מאמצים בכתיבת סיפורים ממש טובים על דמויות דרג ד'. באטמן, מאידך, כבר הפך לדמות גדולה מהחיים. מהפך מרשים, חייבים להודות. ועל דמויות גדולות מהחיים, אפשר לספר סיפורים גדולים מהחיים.
צודק, ראה מקרה Animal Man של מוריסון
דמות שולית ואזוטרית ביקום DC שתחת הכותב המתאים כיכבה בכמה מהסיפורים היותר מוצלחים שקראתי.
אם ב-Dark Knight Returns עסקינן
אז אני חייבת להמליץ על הסדרה הארוכה, אבל ממש שווה קריאה, של א.ד. ג'יימסון על הקומיקס. הפרק האחרון פורסם היום ועוסק גם בבטמן שלפני TDKR.
הפרק הראשון עם קישורים לחמשת הפרקים שאחריו:
http://bigother.com/2010/01/23/reading-frank-millers-batman-the-dark-knight-returns-part-1/
פרק שבע שפורסם היום:
http://bigother.com/2011/07/18/reading-frank-miller’s-batman-the-dark-knight-returns-part-7/
אוף טופיק מוחלט
אבל קשה לי להבין את ההתלהבות הגדולה מ-Watchmen. הוא עשוי טוב, עם רעיונות טובים ומסרים מעניינים, אבל הדמויות די חד מימדיות (נכון שזה קומיקס, אבל אני בא עם ציפיות של כל יצירה אחרת), וקשה למצוא דמות אמיתית להזדהות איתה. זה אפילו עוד יותר גרוע בוונדטה של אלן מור. קראתי מעט מאוד קומיקסים רציניים בחיי, אבל Sandman היה בעיני בליגה אחרת לגמרי.
אני חושבת שווטצ'מן היא יצירה של הזמן שלה
גם מכיוון שהרבה מהדברים שמור אמר על גיבורי על, שהיו חדשניים עד מהפכניים בזמנו, הם כל כך ברורים וכל כך נטמעו בהגדרה הבסיסית של איך כותבים גיבורי על שהיום הם מובנים מאליהם – עד כדי כך שאתה מוצא להם ביטוי בסרט לילדים כמו משפחת סופר על. וגם מכיוון שהרבה מהאווירה שלו שאובה משנות ה-80, עידן רייגן והמלחמה הקרה, ולכן החרדות שמעיבות על הדמויות לא כל כך מדברות אלינו.
יש בזה משהו
וזה מחזיר אותי לסנדמן, שלמרות שהוא גם שייך לתקופתו (גם אם הרבה ממנו מתרחש בתקופות היסטוריות או מחוץ לציר הזמן), כולל מוזיקה, פאנקיסטים ומלחמת המפרץ הראשונה, הוא ממש לא התיישן עם הזמן.
ועוד משהו
אני רואה הרבה פעמים שאנשים מגדירים את ווצ'מן כמהפכה בתחום גיבורי העל. אבל התפיסה הזאת מאוד ממעיטה בערכה של יצירה. אם ליצירה "ז'אנרית" אין הרבה מה להגיד מחוץ לז'אנר שבו היא פועלת, אז זה מקשה מאוד על ההעמדה שלה כ"יצירת מופת".
טענה מעניינת
אני צריכה לחשוב עליה קצת. התגובה המיידית שלי היא שעולם הקומיקס מבודד יותר ממדיומים אחרים, ולכן בעוד שהקולנוע מפרה את הטלויזיה או ז'אנר ספרותי אחד מפרה אחר, הקומיקס נוטה לשבת לבדו – השפעות נכנסות אליו, אבל יוצאות החוצה הרבה פחות. זה משהו שמשתנה בשנים האחרונות – יש השפעה ניכרת של קומיקס על סדרות טלויזיה, למשל (והרבה כותבים שעוברים מאחד לשני), והדוגמה שנתתי להשפעתו של ווטצ'מן היתה סרט – אבל בהחלט לא היה נכון בשנות ה-80.
בנוסף, אני חושבת שיש לווטצ'מן השפעה שאנחנו לא מודעים אליה. הרבה חובבי קומיקס מדברים על השימוש החדשני של הסיפור בחלוקה לפאנלים, והבחירות הסגנוניות שלו נחשבות למאוד משפיעות.
אני לא חושב שאת צודקת לגבי הבידוד
עולם הקומיקס הזין סדרות טלוויזיה וקולנוע פחות או יותר מאז שנוצר, וההזנה הייתה הדדית. למשל, ההצלחה של סדרת הטלוויזיה של באטמן ("באטמן!") גרמה לעליה ניכרת במכירות של חוברות הקומיקס הקשורות לדמות. למשל, את Swamp Thing החליטו להחיות מחדש אחרי שהקומיקס בוטל בגלל שהוליווד רצתה לעשות סרט.
אגב, אני לא חושב שלווצמ'ן אין מה להגיד מחוץ לז'אנר בו הוא פועל – הדיון בו לגבי אופיו של הצדק ולגבי תפקידו של הפרט (לעומת החברה) בהבאת הצדק הזה הוא מהמתוחכמים שקראתי בכל מדיום שהוא. יש בו גם מגוון נהדר של דמויות מקוריות ומעניינות – למרות שאני מסכים שרובן די חד-ממדיות.
אולי הבעיה היא שאני קורא את ווצ'מן לא כחובב קומיקס
אבל לא הייתי מרוצה מהסרטים של פיקסאר, למשל, אם כל מה שהם יכלו לתרום הם יכולות טכניות ודמויות אנימציה. הסרטים של פיקסאר נהדרים כיוון שהדמויות והעלילות שלהם נפלאות, וגם אם רובם לא יכלו לפעול שלא כסרטי אנימציה, הרי שכל יוצר קולנוע יכול ללמוד מהם (עשר הדקות הראשונות של UP, למשל, הם בית ספר לכל קולנוען באשר הוא). ושוב, הדיון של ווצ'מן (בדיוק כמו וונדטה) הוא מרתק – אבל אני לא בא לסרט כדי לקבל דיון פוליטי/חברתי "נקי". המסר הזה חייב להיות מועבר דרך עלילה מעניינת ודמויות מרתקות. ווצ'מן עושה את זה, בעיני, באופן חלקי ביותר.
וההשפעה של הקומיקס על מדיומים אחרים פחות רלוונטית פה, כיוון שכמעט שבכל סרט שמקורו בקומיקס עשו (ובצדק) התאמה של המקור למדיום הקולנועי, תוך שינויים משמעותיים בעלילה, בדמויות ובדיאלוגים (כך שבכל מה שנוגע לעיצוב דמויות מעבר למסגרת הכללית, למקור בדרך כלל לא היה קשר לסרט). העיבוד הנאמן ביותר הוא כנראה "ווצ'מן", שהרבה מהאלמנטים של הקומיקס נראו מגוחכים במיוחד כשהועברו בצורה זהה לסרט.
גם אני לא קראתי את Watchmen כחובב קומיקס
זה היה בערך הקומיקס החמישי שקראתי בחיי. והסיפור עבד עלי בצורה נהדרת – אולי כי גדלתי בשנות השמונים, כשהאיום הגרעיני עוד היה מוחשי. רק מאוחר יותר הבנתי שלא רק מדובר בספר טוב, אלא בקומיקס פורץ דרך – כזה ששינה גם את הנושאים וגם את הטכניקה של עולם הקומיקס האמריקאי. בזמן הקריאה, רק נשאבתי לתוך הספר, ולרוב הטריקים של מור בכלל לא שמתי לב בקריאה ראשונה – הם נעשו בכזו מיומנות, שהם רק פעלו לטובת הסיפור. רק כשנהייתי קורא "מתוחכם" יותר של קומיקס שמתי לב לצורה בה הוא עובד עם פאנלים, לדילוגים שלו בין מקומות וזמנים, למחווה לז'אנר של קומיקס האימה (כולל אזכור מפורש של שמו של אגדה בתחום, ג'ו אורלנדו) ואפילו לכך שהנושא המרכזי של הספר הוא הדיון במשמעות הרעיון של על-אדם.
אני מאוד מעריך את הידע האינציקלופדי של אלן מור בתולדות הקומיקס – וככל שאני לומד יותר על קומיקס, אני מעריך את הידע הזה יותר. אבל לא בגלל זה אני אוהב את מור. אני אוהב אותו כי לא משנה עד כמה הוא עסוק בניסוי ז'אנרי כלשהו – והוא תמיד עסוק בניסוי ז'אנרי כלשהו – הוא לא שוכח שקודם כל ומעל הכל, צריך לספר סיפור טוב דרך דמויות מעניינות. למשל, אחת הסצנות ב-V for Vendetta היה, בשבילי, קליימקס רגשי שלא רק שאין לו שום מקבילה בעולם הקומיקס, יש לו מעט מקבילות בספרות בכלל.
לגבי ההשפעה של הקומיקס על מדיומים אחרים, זה לא קשור לדיון על Watchmen – פשוט עניתי להודעה של אביגיל בה היא דיברה על הנושא.
היצירה של מור שהכי התחברתי אליה
היתה From Hell. אולי בגלל שג'ק המרטש מעניין אותי יותר (ובאופן פרדוקסלי, הוא תופעה תרבותית שאני מחוברת אליה יותר) מהמלחמה הקרה, ואולי בגלל שהאמירות הפוליטיות והפילוסופיות של הספר פחות קשורות לזמנן. בלי קשר לסיבה, זה ספר מבריק.
וואלה? על אדם?
אם כך, אני תוהה אם לסיים עם כה אמר זרתוסטרא לפני. שניהם ברשימת הקריאה שלי. קראתי איזה 200 עמודים מ'כה', והם היו לי מרתקים (בדרכם הייחודית, והנוטה למיזנטרופיה), אבל התחושה המצטברת ייגעה אותי קצת. אז החלטתי להמשיך במועד אחר.
אכן, על אדם
או באנגלית superman. אם הייתי צריך לבחור תמה אחת שמור חוזר עליה, שוב ושוב, בכל העבודות שלו זו ללא ספק הייתה התמה: מה הופך אדם לעל-אדם, ומה ההשלכות של זה עליו ועל החברה.
וכמובן, מה שהכי מדהים הוא כמה הוא נשאר רלוונטי
גם אם היית קורא אותו היום בפעם הראשונה, חוץ מהאומנות המעט מיושנת הנושאים שעליו הוא מדבר מרגישים רלוונטים גם לימינו.
ואני לא מסכים בנוגע לדמויות. ברצינות, יש בו כמה מהדמויות היותר מורכבות שראיתי באיזשהו מדיום. לכל אחת מהן יש קונפליקטים משל עצמן, מטרות, עבר טראגי. דמויות תלת-מימדיות לחלוטין. לא מבין איפה פה השטחיות.
האם מעבר של דמויות שווה להשפעה
או שהטלויזיה והקולנוע לקחו את הדמות ויצקו אותה לתוך המבנה שלהם? אין לי הכרות עמוקה עם בטמן הקומיקסי – האם הסדרה משנות ה-60 דומה לקומיקס, או שהיא דומה יותר לסדרות טלויזיה אחרות מאותה התקופה? מה שנדמה לי שאני רואה בעשור האחרון הוא מעבר לטלויזיה של רעיונות קומיקסיים – ובראשם הסיפור המתמשך והגישה המעט סבונית לדמויות.
במקרה של באטמן, הסדרה בטלוויזיה לא דומה כלל לקומיקס
הרי אין בה שום דבר אפל. אז נכון שבאטמן עד אז לא היה תמיד אפלולי לגמרי – תור הזהב היה, אה, זהוב יותר – אבל הוא בוודאי לא היה קאמפי. לא רק זה, היא גם בקושי דומה למשהו אחר שנעשה בטלוויזיה עד אז – היא יצרה מבנה משלה. אולי לכן, היא הייתה הצלחה עצומה, אבל גם התקפלה תוך פחות משלוש שנים. בזמנו אכן הייתה לה השפעה על הקומיקס עצמו, אבל נדמה לי שכולם נשמו לרווחה כאשר באטמן נהיה אפל יותר בערך עשור אחר-כך.
אבל על היחס המורכב יותר בין קומיקס לטלוויזיה, ובין קומיקס לקולנוע, אני באמת לא יודע מספיק כדי לענות על השאלה המצוינת שלך. נדמה לי שתמיד הייתה השפעה הדדית – ולא רק מעבר של דמויות – אבל עד כמה היא הייתה מפרה וגורפת יצטרכו לענות אחרים, בקיאים ממני בהיסטוריה (המרתקת, אגב – כלכלית, חברתית, תרבותית ובעצם מכל בחינה) של קומיקס באמריקה.
Arkham Asylum
ספר המתמקד בעיקר בנבלים של באטמן וביחס שלו אליהם, שכתב גרנט מוריסון ואייר דייב מק'קין. גם הסיפור הקצר של אלן מור Batman: The Killing Joke הוא נהדר. וגם Batman: Black & White, אנתולוגיה של סיפורים קצרים, נחשב טוב מאוד (למרות שאישית, אהבתי אותו פחות). ולקינוח, Batman: Year One, עוד ספר של פרנק מילר, נחשב גם הוא מצוין.
היי, נתתי את כל הדוגמאות האלה!
(ל"ת)
כל הכבוד לך.
(ל"ת)
למטיבי-לכת: השנים של ניל אדמס
המדובר בעיקר בכותר Detective Comics, בסוף שנות הששים ותחילת השבעים, שם למעשה נבנתה הדמות של בטמן המודרני. הסיפורים (בד"כ על-ידי דני או'ניל) לא מאד מורכבים (שלא לומר: פשטנים), אבל האמנות של אדמס היא פשוט מדהימה (הרבה בזכות האינקינג של ענק אחר, דיק ג'יאורדאנו), וכל חוברת היא מופת של storytelling. אני חושב שמבחינת אוירה לפחות, נולן חייב הרבה יותר לספורים האלו מאשר ליצירת המופת של מילר.
הצוות הזה עשה עבודה מעולה גם בכותר הראשי (Batman), שם בין היתר הוצג לראשונה ראס אל גול.
הסיפורים האלה נאספו בכרך Tales of the Demon
ואם כבר, מומלץ גם הרומן הגרפי Son of the Demon, שאמנם קצת תקוע בפוליטיקה של התקופה בה הוא נכתב (שנות ה-80), אבל הוא סיפור מרתק מאוד על היחסים בין באטמן לראס אל-גול, ומתכתב המון עם השורשים הג'יימס-בונדיים של היחסים האלה (ובנקודה הזאת, ההשפעה על נולאן בולטת במיוחד).
עוד למטיבי-לכת: Strange Apparitions של סטיב אינגלהארט – עוד כותב משנות ה-70 שהחזיר לבאטמן את הצדדים היותר אפלים שלו, והמורשת שלו קצת הטשטשה בתקופה שאחרי מילר. לחובבי הסדרה המצוירת – חלק מהפרקים הממש טובים שלה עובדו קומפלט מתוך הסיפורים באוסף הזה.
חביבים עלי במיוחד: Batman: Child of Dreams, פרשנות של אמן המנגה קיה אסמיה לדמות, שמשתמשת בסיפור של באטמן כדי להצביע על הבדלי התרבות בין ארה"ב ליפן, ו-Batman: Death Mask של אמן מנגה נוסף, יושינורי נצומה (הרבה פחות מורכב, אבל העלילה מהירה ואלימה הרבה יותר וגם האמנות טובה יותר).
את Under The Red Hood כבר ראית?
(ל"ת)
כן, ולמען האמת לא נפלתי.
אני חושב שהמעבר מסדרות המצוירות לסרטים באורך מלא עשה לעיבודי האנימציה של די.סי. בעיקר רע. התסריטים, בעיקר מפגינים מידה עגומה של עצלנות – לוקחים איזה רומן גרפי, דוחפים חלקים גדולים ממנו ל-90 דקות, וזהו, כבר לא צריך יצירתיות. גם ההתלהבות מפורמט הישירות ל-DVD והאפשרות להפוך את הסרטים ל-"בוגרים" יותר פעלה כמו בומרנג – ה-"בגרות" של אותם סרטים מתבטאת בעיקר בהרבה יותר מדי אלימות שאין לה שום הצדקה עלילתית. ב-Under the Red Hood זה מגיע למימדי מגיפה ממש – יש בסרט הזה יותר מכות ופיצוצים מבשלושה שוברי-קופות ממוצעים. בשלב די מוקדם זה נהיה מעייף, ובעיקר משעמם.
"מעבר מסדרות מצוירות לסרטים באורך מלא"?
ברוס טים והחבורה המוכשרת שלו לא הפסיקו לייצר סדרות מצוירות.
לא שמעת על "Young Justice"?
זו הסנונית הראשונה שלהם בריבוט לעולם האנימציה המאוחד של DC.
ובינתיים זה ממש מעולה. וגם סוף סוף הם מתחילים להשיג את היפנים מבחינת אנימציה בסדרות. האנימציה שם מפורטת ומדהימה.
ועוד מעט גם יוצאת הסדרה המצוירת של גרין לנטרן, שבוודאי תהיה טובה פי כמה מהסרט.
כדאי לבדוק.
ובקשר ל-UTRH…
חשבתי שזה סרט מעולה וסרט האנימציה הטוב ביותר שיצא לבאטמן ל-DVD ביחד עם "מסיכת התעתועים" ו"שובו של הג'וקר".
אבל אני יכול להבין את הטענות שלך, האמת.
ונבלת נוספת היא אשת החתול
בגילומה של אן התאווי
בקומיקס ביין יותר גאון מהג'וקר!
אבל בבאטמן לנצח שומכאר הפך אותו לדמות שטחית ומפגרת…
איזה יופי
הוא כבר נהיה הרקע של המחשב שלי, והרגע של האייפון שלי…
חחח
יאללה 2012…תגיעי כבר!
לא שותף לבט-פאסט
פוסטר די משעמם, לא רואים בו כלום חוץ מכמה גורדי שחקים מטים ליפול ועדיף שכך, הם מכוערים. אולי מתאימים ווזואלית לגות'ם, אבל בתמונה ? זה נראה כמו תאונה של סטודנט שנה א' בצילום שהזיז את פס הרוויה בפוטושופ כל הדרך שמאלה. מה כל כך מרגש וגאוני בזה ?
נקסט פליז
אוי ווי, קלטתי את הסמל. פוסטר גאוני.
(ל"ת)
LOL. כאילו, באמת.
(ל"ת)
מאוד מזכיר את הפוסטר של "ההתחלה"
אני מניח,
שאם במקום ישר לרוץ ולכתוב כמה שהפוסטר גרוע, היית לוקח עוד שנייה ומסתכל עליו קודם, היית חוסך מעצמך את המבוכה הזאת.
אני מניח שהוא היה אירוני
אני לא חושב שיש מישהו שראה את הפוסטר ולא שם לב לעטלף הלבקן שבאמצע.
לוקח זמן לראות אותו.
גם אני לא ראיתי אותו במבט ראשון.
מה שכן, אחרי שרואים אי אפשר לא-לראות את זה יותר.
הוצאת לי את המילים מהפה
ורק אני שם לב לזה שבראש של העטלף זה נראה כאילו יש לו עין אחת וחיוך זדוני?
אההה... [מתבייש בשקט בפינה]
(ל"ת)
לי דווקא לקח זמן לקלוט שאלה בניינים מתמוטטים סביב העטלף
(ל"ת)
כן, אבל ידוע שהראש שלך אורתוגונלי לשאר העולם.
(ל"ת)
הפוסטר הזה מצטיין בלהוציא שריקת התפעלות
בשניה בה מגלים את סמל העטלף. אכן, אנשי היח"צ של באטמן הם מהטובים ביותר (אני עוד זוכר את קמפיין הבחירות הויראלי מהסרט הקודם).
במבט שני, יש כמה פאקים ויזואליים – בעיקר בבניינים בצידי התמונה – שלא נראים כאילו הם הרוסים אלא סתם מחוקים במברשת. מה שאגב נכון, אבל אנחנו לא אמורים 'לראות' את זה.
אבל אולי זה רק אני. פוסטר מגניב ומקורי בלי שום קשר.
אפרופו ויראלי,
מישהו עוקב אחרי הקמפיין הויראלי הפעם, מלבד קטעי הוידאו הבודדים שפורסמו לפני כמה שבועות? יש חדש ומגניב שם?
אגב, מעניין מה יהיה עם הסרט *הזה* בקרב האוסקר.
אולי מוקדם מדי לחזות, אבל יש בהחלט סיכוי שב-2013 הסרט הזה דווקא כן יקבל מועמדויות לאוסקר – ולא רק בקטגוריות הטכניות. כמו שברור לכולנו, הכפלת מספר המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר לפני שנתיים הייתה בגלל "האביר האפל". אולי הסיבה ש"אינספשן" קיבל התייחסות מבזה מהאקדמיה השנה היא שהאקדמיה לא רוצה לפצות את נולאן. הם רוצים לפצות את *באטמן*. את הפרנצ'ייז. "אינספשן" לא היה קשור לבאטמן בשום צורה – שוב, חוץ מהבמאי – ולכן הם לא הרגישו שהם חייבים פיצוי על "האביר האפל". עכשיו, כשהמשך להא"הא יוצא, אולי הם יתנו לו כבוד כדי לפצות את הפרנצ'ייז. אבל זאת רק תאוריה.
מישהו יכול אולי ליצור נגטיב של הפוסטר?
נראה לי שזה ייראה מעולה, אבל אין לי את הכלים לעשות את זה.
אכן, יוצא מגניב ביותר
אבל אין אפשרות לצרף כאן…
העליתי לגוגל פלוס שלי: https://plus.google.com/107848942710890383843/posts?hl=iw
מוצלח למדי.
וואו! מגניב לא פחות מהמקור! תודה
(ל"ת)
וואו הנגטיב בכלל מגניב
כי בו אפשר לחשוב כאילו הבניינים קורסים כלפי מטה, לסמל של העטלף, וזה נותן לפוסטר משמעות קצת אחרת. אבל גם הגרסה המקורית מגניבה ביותר. שתעבור כבר השנה הזאת!
מגניב! אולי אפילו יותר מהמקור
(ל"ת)
אכן פוסטר משובח!
אם לא מזהים את העטלף, חושבים שזה בכלל משהו שקשור ל"Inception".
Inception meets Batman?
בכל מקרה נראה מגניב רצח!
פוסטר גאוני!!
ומה זאת אומרת theaters and imax? זה אומר שאין 3D?
אין
תודה לאל. נקווה שיהיה IMAX בארץ, עד היום אני מתחרט שהתעצלתי ליסוע לראות את האביר האפל בIMAX בחיפה.
ובאביר האפל צילמו סצנות בודדות בIMAX, הפעם את רוב הסרט ממה שהבנתי.
לפי ויקיפדיה
אכן את רוב הסרט יצלמו בIMAX אבל את הדיאלוגים יצלמו במצלמות 70 מ"מ.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Knight_Rises#Filming
ודרך אגב, הIMAX היה בקריון שבקריית ביאליק ולא בחיפה. ובראשון לציון אמור להיפתח איימקס, אולי לפני קיץ 2012 אם קצת מזל לראשונים. נקווה שאת האיימקס השני יפתחו ביס פלאנט חיפה (בכל זאת זה בית קולנוע של תאטראות ישראל) וגם בקרוב תהיה להם תחרות משתי הרשתות האחרות אז יש מצב כדי שהם יבנו בשביל למשוך לקוחות
לא ממש הבנתי את ה"אבל"
70 מ"מ הוא הפורמט של איימקס.
(הציטוט שלך מויקיפדיה היה נכון, זה הניסוח שלהם שלא ברור).
האמת שגם אני לא ממש הבנתי
שיהיה ברור שידעתי את זה, אבל הנחתי שזה שונה.
כנראה הכוונה למצלמות קצת שונות ופחות "בומבסטיות" (?) . אבל שיהיה….
פנטסטי
ישר ולעניין. אלו שיודעים על מה העלילה פחות או יותר (לא אספיילר לכם), יש פה משמעות נסתרת/גלויה שכזו.
וכמובן רפרנס חזק לשם של הסרט.
למה לך יש מושג מה העלילה?
(ל"ת)
מספויילרים כאלה ואחרים שמסתובבים ברשת
לא קשה למצוא.
כמובן שזה בגדר הדלפות שיכולות להיות רק השערות, אבל בסרט הקודם היו הדלפפות שפגעו בול או כמעט בול בהרבה מהסצנות.
מושלם בתור רקע ל-WP7 שלי!
(ל"ת)
זה רק אני או ש
יש מצב שהג'וקר מוסתר שם בצד שמאל בקצת מתחת לאמצע הפוסטר? אני כנראה סתם מדמיין, אבל אם מישהו גם רואה את זה שיגיד לי! :)
אם כן, אז זו פרסומת מאוד מטעה
בהתחשב בכך שאין סיכוי, ולו הקל שבקלים, שהג'וקר יופיע בסרט הזה. לכל היותר יזכירו אותו או ישתמשו בדיאלוגים מהאביר האפל.
רק לי זה מזכיר קצת את הפוסטר של "התחלה"?
(ל"ת)
כנראה שזה רק אני,
אבל האסוציאציה הראשונה שעלתה לי בראש מהפוסטר היא רעידת האדמה הגדולה של גוטהאם.
מצלצל למישהו?
http://en.wikipedia.org/wiki/No_Man%27s_Land_%28comics%29
פרטים על הטיזר טריילר!!
http://www.comicbookmovie.com/fansites/MarvelFreshman/news/?a=41568
המממ כנראה שזו רק אני...
הפוסטר הזה נראה לי כמו עבודה ממש ממש גרועה. הבניינים נראים נורא, הסמל לא באמת משתלב בקריסה שלהם אלא סתם מודבק עליהם, ובכלל – לוקח זמן עד שבכלל מבינים שאלה בניינים מסביב לסמל של באטמן ולא סתם קשקושים בפילטר גות'ם (צירוף מקרים?) של אינסטגרם.
מוזר...
לי לקח זמן להבין שבכלל מדובר בעטלף…
הוא לא משולב בקריסה שלהם
אלא בצמרות הבניינים
הצמרות שקורסות...
(ל"ת)
I stand corrected
בכל אופן אני חושב שנצטרך לחכות קצת, אם בלכל, כדי שהפוסטר יהיה מובן.
האם הטיזר של "עליית האביר האפל" נחשף?
http://www.comicbookmovie.com/fansites/FrenchGuy/news/?a=41632
לא יודע אם זה הטריילר
אבל הרגע חזרתי מהקרנה של "הארי פוטר" ביס פלאנט חיפה, והטריילר לא הוקרן לפני הסרט. מעצבן.
פוסטר מוצלח.
האמת, הכותרת של העמוד הטעתה אותי לרגע – קראתי אותה בטעות בתור "עליית האביר האפל, " rel="nofollow">היפסטר".
הטיזר הלגמרי אמיתי!!!
http://www.youtube.com/watch?v=UmwcQsy5d4o&feature=player_embedded#at=49
לא אהבתי.
נמסר לנו מעט מדי על העלילה, וחוץ מזה, כתובית ה"Epic Conclusion" מצערת מאוד.
מצערת?
אני דווקא שמח. טרילוגיה זה מושלם, אין צורך ביותר מזה כדי להעביר את סיפורו של באטמן, במיוחד לא עם נולאן שדחף 2 מהאויבים הכי גדולים שלו בסרט הקודם ולא מחזיר אותם בסרט הזה.
אל תדאג, יעשו רימייק.
מעט מידי מהעלילה?
2 דברים ששמתי אליהם לב:
1.מתשהו באטמן כנראה יוותר/יחשוף את הזהות שלו
2.היו בכלא בני ערובה(בסצינה שבו באטמן בורח מביין רואים איש קשור מצד ימין)
כבר הספיקו למחוק.
(ל"ת)
חבל...
טוב מה אכפת לי אני ראיתי
הנה מאתר אחד בכל זאת:
http://www.dailymotion.com/video/xjw984_the-dark-knight-rises-teaser-bootleg-2011_shortfilms#from=embediframe
בשביל מה?
תוך משהו כמו 12 שעות תוכל בטח לראות את זה כמו שצריך. למה להרוס לעצמך עם גירסאות באיכות עלובה?
סקרנות....
(ל"ת)
יש כאלו שלא יכולים להתאפק
(ל"ת)
קריפטון בצד שמאל?
יכול להיות?
קריפטון?
(ל"ת)
הסלעים האלה נו....
איך קוראים להם?
חחחח לא, הסלעים נקראים קריפטונייט והם בצבע ירוק.
מספיק קרוב...
(ל"ת)
קריפטון זה גז, כך שזה די מאד ממש לחלוטין רחוק.
(ל"ת)
בטמפרטורת החדר.
(ל"ת)
אבל הכוכב קריפטון זה לא ע'ש היסוד?
(ל"ת)
התשובה האולטימטיבית לכל מחפשי הקונספירציות בפוסטר
גדול!
יש פה מספיק תיאוריות להעביר את הזמן עד שהסרט יצא. באטמן באמת צריך כבר לבקר באפריקה.
במקום לעשות את זה
ברוס וויין התחיל לממן גרסאות מקומיות שלו ברחבי העולם (מה שהוביל למחאה של קיצונים למיניהם לפני כמה חודשים כשהופיעה דמותו של "באטמן מקומי" ממוצא מוסלמי בפריז). והחל מספטמבר, "באטמן אפריקאי" בסדרה משלו, שבטח תבוטל אחרי 7 גיליונות:
http://www.bleedingcool.com/2011/06/06/ign-calls-star-of-batwing-1-african-american/
(חוץ מהביקורת בלינק הנ"ל על IGN שבמקור זיהו את הדמות כאפרו-אמריקאי, ראיתי איפשהו ביקורת על זה שהבחור מגיע ממערב אפריקה אבל בעטיפה של הגיליון הראשון – גם היא בלינק – הוא מופיע על רקע הפירמידות במצרים, מכך ניתן להסיק שבאטווינג אמור להגן על יבשת אפריקה כולה כאשר באטמן עצמו בקושי מצליח לפקח על עיר אחת.)
צריך בערך את כל גיבורי DC ומארוול
כדי להתמודד עם אפריקה, אבל בסדר, אף אחד לא מצפה להגיון בקטע הזה.
בכל אופן – הקונספט נחמד, אבל גם אני לא אופטימית במיוחד בנוגע לעתיד של הסדרות האלו.
במארוול כבר יש להם את
הפנתר השחור ופחות או יותר את סטורם מהאקס-מן (כיום אשתו של הפנתר, שליט מונרכי של מדינה אפריקאית בדיונית) ו… זהו.
מה?
יש שם סלע שמוקף בעיגול. מה השאלה?
זה נראה כמו הסמל של סופרמן...
(ל"ת)
אה, אוקיי.
אז תגידו ככה. לקרוא לזה "קריפטון" ברעיון שזה קריפטונייט, בטח לא רומז לסמל
עוד פוסטר שנחשף
זה ל'הוגו' של מרטין סקורזה. נראה קסום.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=79701
מגניב - למה שלא תפרסם במקום המתאים?
http://www.fisheye.co.il/movies/hugo_cabret/
פשוט מעולה.
ואיזה זריקה ישירה לאסון התאומים, שהייתה מעודנת ב"באטמן מתחיל", ישירה יותר ב"האביר האפל", ועכשיו? לפי הפוסטר טיזר- הולכת להיות מרכזית מאד.
יואווווווו איזה התרגשות. גם סרט חדש של נולאן וגם באטמן.
Gotham city falls as the Dark knight risis
(ל"ת)
פרודיה חביבה
http://puns.icanhascheezburger.com/2011/07/14/funny-puns-dark-knight-rices/
על המשפט הזה עשו כל כך הרבה פארודיות...
(ל"ת)
זה בכלל לא עטלף
זה חד קרן!!
http://falterdan.tumblr.com/post/7530444208/secret-image-in-dark-knight-rises-poster
ואוו!!
נולאן גאון!!
מישהו הכין פוסטר משולב לכל הטרילוגיה
?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1311040911&Signature=yRLUw9vqgph3mVkhm5ehdciGUnA%3D
והרס את הכל עם הפונט העליון.
צקצקצק.
והתחתון
זה פוסטר מצוין שממש לא צריך עליו כיתובים למיניהם.
ענק
ראיתי לפני כמה ימים ויש חשבתי לעצמי שזה חייב להיות העטיפה של ה-DVD של הטרלוגיה
אורי גבריאל על תפקידו
מערוץ 10.
ואף מילה על אלון אבוטבול. או על נולאן.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=819448
זה נראה כמו פוני
(ל"ת)
we know that meme
and it's a unicorn, not a pony
http://www.buzzfeed.com/jpmoore/thanks-tumblr-the-dark-knight-rises-poster-is-rui
היו כבר חיקויים?
או שסטאר טרק לתוך האפלה (קישור לתגובה שלי בעמוד הסרט פה בעין הדג) הוא הראשון?