בשלב הזה אתם כנראה כבר יודעים – ואם איכשהו לא שמעתם על זה, כנראה לא תופתעו לגלות – שדיסני כבר מזמן לא מסתמכים על כנסים כמו קומיק-קון ואחרים בשביל הכרזות, אלא פשוט מקיימים כנס משלהם כדי לחשוף דברים חדשים על כל המותגים תחת המטריה ההולכת וגדלה שלהם. בפעמים הראשונות זה יצר עדכוני חדשות מפלצתיים, אבל בשנים האחרונות ההכרזות הצטמצמו משהו, ואפשר לומר שזה של אתמול היה סולידי בסך הכל.
אנימציה – דיסני
האירוע נפתח עם הקרנת טריילר ל"מואנה 2":
אני עוד זוכר כשדיסני עשו סדרות טלוויזיה שהיו קשורות לסרטים שלהם מהניינטיז, והיה קשה לפספס את ההבדל באיכות האנימציה בין הסרטים לסדרות. רוצה לומר, אם "מואנה 2" אכן התחיל בתור סדרה, נראה שבהחלט עבדו כדי לשדרג את האנימציה לרמה של סרט קולנועי. חוץ מזה, נראה חמוד מאוד. גרסת הלייב-אקשן, שעליה לא היו עדכונים, עדיין נשמעת מיותרת ועוד לא מאוחר לבטל אותה.
ג'ניפר לי, מנהלת אולפני האנימציה של דיסני, הציגה לוגו וקונספט ארט ל"לשבור את הקרח 3" שייצא ב-2027, ואמרה ש"יידרשו שני סרטים" כדי לענות על השאלות מהסרט השני אז צפו להכרזה על סרט רביעי עוד שנה-שנתיים ככה. בנוסף, בנובמבר 2026 צפוי לצאת סרט אנימציה מקורי של דיסני שלא נחשף עדיין. אני אומר שזה עיבוד ל"תפסן בשדה השיפון".
ובחדשות הליהוקים, זואי סלדנה מצטרפת לקאסט שחקני הקול של "אליאו", שכולל את אמריקה פררה, ג'מילה ג'מיל ואחרים וייצא ב-13.6.25. בנוסף, קי הוי קוואן מצטרף לצוות של "זוטופיה 2" שייצא ב-26.11.25.
אנימציה – פיקסאר
ההכרזה הגדולה מכולן בקטגוריה הזאת היא ללא ספק זו על "משפחת סופר-על 3" שנמצא בפיתוח, כשבראד בירד חוזר לביים ורוב הקאסט המקורי חוזר. הימור: משפחת פאר תישאב לתוך המולטיוורס ותפגוש את ארבעת המופלאים. גרסת 2015.
ומסרט המשך של מותג מוכר אחד לאחר – "צעצוע של סיפור 5" עדיין קורה, מסתבר. אנדרו סטנטון ("וול-E") יביים, כשהפעם הצעצועים ינסו להתחרות באייפדים ואייפונים על תשומת הלב של ילדים. מחכה לסצינה שבה הצעצועים מבינים שאין ברירה אלא לשבור את הגאדג'טים היקרים, להפליל את הילדים, לגרום להורים שלהם להחרים להם מסכים וכך לא תישאר להם ברירה אלא לשחק עם הצעצועים. בכל מקרה, ייצא בקיץ 2026.
אבל אל תתייאשו, כי לא הכל המשכים, אלא רק הרוב המוחלט. לפיקסאר יש גם סרט מקורי חדש, "Hoppers" שמו, על נערה שמעבירה את התודעה שלה לבונה רובוטי כדי לגלות את הסודות של ממלכת החיות. אמממ רגע, השעה כאן 3 בבוקר, תנו לי לוודא רגע שקראתי את זה נכון: אוקיי, נראה שכן. יאללה, למה לא. ג'ון האם ובובי מויניהאם מדבבים ועל הבימוי אחראי דניאל צ'ונג, היוצר של "בא בדוב". ייצא ב 2026.
"הקול בראש 2" הוא הסרט העשירי הרווחי ביותר בכל הזמנים (נכון לכתיבת שורות אלה, אולי כשתקראו את זה הוא יעלה עוד קצת), אז אל תצפו להיפרד מהראש של ריילי בקרוב. למעשה, נחזור לשם כבר בשנה הבאה, הפעם במסך הקטן בסדרה שתיקרא "Dream Productions", על אולפן הסרטים בראש של ריילי שאחראי על הפקת החלומות שלה בכל לילה. מניח שלא נקבל אחד שבו היא מתחילה לאבד שיניים והעור שלה מתקלף וזה נראה כמו משהו מסרט של קרוננברג.
אבל אפילו לפני זה, פיקסאר יגיעו למסך הקטן כבר השנה עם "Win or Lose", סדרה העוקבת אחר מספר דמויות לקראת משחק אליפות בסופטבול.
אוקיי, נראה חמוד. נראה שעושים פה "אפטר פארטי" ולכל דמות יהיה סגנון אנימציה משלה. אני סקרן. עולה בדיסני+ ב-6.12.
מלחמת הכוכבים
אני מתנצל מראש, אבל זה החלק שאני הכי פחות בקיא ומתעניין בו, אז זה יהיה זריז: הסרט "המנדלוריאן וגרוגוחנן" ייצא במאי 2026, והוזכרו כמה דמויות שיופיעו בו שכנראה אומרות משהו לאנשים שצפו בסדרה.
בנוסף, העונה השנייה של "אנדור" תתרחש על גבי 4 שנים, כשבן מנדלסון ופורסט וויטאקר יחזרו לגלם את תפקידיהם מ"רוג אחת".
לסיום, פורסם טריילר לסדרה "Skeleton Crew" שיצר ג'ון וואטס ומככב בה ג'וד לאו, שתעלה בדיסני+ ב-3.12.
נראה כמו הגרסה של היקום הזה ל"גוניס", ואני מקווה שהיא תהיה מוצלחת בשביל האנשים שעדיין עוקבים.
הפסקה
אנחנו בערך בחצי הדרך עם ההכרזות האלו, וקל להפוך לאדישים לכל ההצפה הזאת, בטח אם הגעתם אדישים מראש. אז הנה טריילר שיגרום גם לסרט או הסדרה שנראים לדעתכם הכי רע בפוסט הזה להיראות כמו סרט אוסקר או סדרת אמי:
אלוהים אדירים, מה זה החרא הזה. זה נראה כמו משהו שביקשו מבינה מלאכותית לייצר אבל היא נעלבה ולא הסכימה, אז פנו לתסריטאים הוליוודים במקום. זה נראה כל כך מביך שאפילו לא הייתי שם את זה כטריילר מזוייף בתוך סרט אחר. אני יודע שאין מה לצפות מסרטים של נטפליקס, אבל זה נראה כמו רמה חדשה של גרוע. ואם זה לא מספיק, זה עולה ביום ההולדת שלי.
כמו כן, אם אתם כמוני שאלתם את עצמכם באיזה עולם ג'ואי קינג נחשבת מכוערת, התגובות הבהירו לי ש"מכוערים" בעולם הזה הם כל מי שלא עובר את הניתוחים הפלסטיים שגורמים לפרצוף שלך להיראות כמו Uncanny valley. אוקיי, סבבה, אבל אולי עדיין יכלתם ללהק אנשים שלא נראים כמו דוגמנים או שחקנים הוליוודים. או לפחות לאפר אותם באופן כזה.
מארוול
רוב התוכן המארוולי הוצג רק לאנשים שהגיעו לכנס (לפחות בינתיים), אז הנה תיאור זריז: ריאן ריינולדס שלח סרטון תודה למעריצים שבאו לראות את "דדפול & וולברין" והקאסט של "ארבעת המופלאים" שלחו סרטון מהסט של הסרט. הוקרן טריילר חדש של "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא", כשהפעם גם נתנו לשירה האס להגיד כמה מילים, והוצגו בו גם שוטים נוספים של הענק האדום. הטריילר של "דרדוויל: נולד מחדש" הציג דמויות מוכרות מהגרסה הנטפליקסית של הסדרה לצד דמויות חדשות (עד שהוא יפורסם באופן רשמי, יש לנו את התמונה הזאת של הקאסט שנראית כמו שער של "פנאי פלוס"). והיה גם טריילר לסדרה "איירונהארט" שתעלה בשנה הבאה. נו, הסדרה על רירי וויליאמס. נו, ההיא מ"הפנתר השחור 2". נו, ההמשך לסרט הממש מצליח ההוא.
הדבר היחיד שעלה לרשת, נכון לעכשיו, הוא טריילר חדש ל"אגתה כל הדרך" או איך שלא קראו לזה.
כן, מצטער, עדיין לא נראה מעניין אפילו קצת. עולה ב-18.9.
לייב אקשן
אחרי הפקה פתלתלה ודחייה בשנה של תאריך היציאה, הוצג טריילר ראשון ל"שלגיה ושבעת הגמדים":
למי שלא עקב, זאת אכן גל גדות בתור המלכה הרעה, אחלה גל, ראש העין אימפריה וכו' וכו', מה לעזאזל קורה עם הגמדים? זכור לי שהיה בלאגן בזמנו סביב הייצוג של אנשים נמוכי קומה, אבל הפתרון שלכם באמת היה פשוט לעשות אותם ממוחשבים? זה נראה מזעזע. אה, ואמרתי קודם "שלגיה ושבעת הגמדים"? התכוונתי רק "שלגיה". כן, אפילו הורידו אותם מהשם.
אם ככה, מה הטעם בכלל בלעבד את זה, פשוט תעשו סרט אחר על מישהי שמלכה רעה מרעילה אותה. זה לא ידיר שינה מעיניי או משהו, זה בכל זאת עוד רימייק לייב-אקשן לא נחוץ של דיסני, אבל… למה הגמדים ממוחשבים? אולי אם מספיק אנשים ירימו גבה נוכל לגרום להם לתקן את זה כמו ב"סוניק". במילותיה של לינדזי אליס: תודה, אני שונא את זה.
אני יודע שיש בקהל מעריצים של "לילו וסטיץ'", אני לא אחד מהם. כלומר, לא שאני לא אוהב אותו, אני פשוט לא זוכר אותו כמעט בכלל. אבל גם הוא מקבל גרסת לייב-אקשן, כי כמובן. בהתחלה היא תוכננה לעלות ישר בדיסני+, אבל נראה ששודרגה להפצה קולנועית בקיץ הבא. עדיין אין טריילר, אבל יש הצצה לגרסה הממוחשבת של סטיץ':
ובכן, אני מודה שזה נראה פחות גרוע משציפיתי. אפילו קצת חמוד. אבל קל לגרום לדמות ממוחשבת להיראות טוב למשך דקה כשהיא לבדה ועל גבי שני רקעים. נחכה ונראה איך זה יראה ליד שחקנים בשר ודם.
דיסני שמרו את הטוב לסוף וסיימו עם טריילר נוסף ל"מופאסה: מלך האריות". וב"טוב" אני מתכוון "אלוהים אדירים, העיינים שלי, בבקשה תעצרו את זה".
פריקוול שבו הגיבור והנבל של הסרט המקורי מתחילים בתור חברים? איזה כיוון מקורי ונועז. דיסני, הצלחתם לגרור אותי לזוועה שהייתה "מלך האריות" גרסת 2019, אבל זה לא יעבוד פעמיים! כמו כן, מניח שמתישהו "טאקה" יקבל את הצלקת שלו וכולם יתחילו לקרוא לו סקאר. יש לו מזל שזה נשמע מגניב, תארו לכם אם הוא היה מקבל טחורים.
בכל אופן, מאדס מיקלסן פה, כשהוא ממשיך את הרצף שלו של להיות נבל בסרטים מיותרים בפרנצ'ייזים גדולים ומוכרים אחרי "חיות הפלא" ו"אינדיאנה ג'ונס". אני מצפה שהסרט הזה יהיה באותה איכות כמו שלהם, אם לא נמוכה יותר. בבקשה שמישהו יקטע כבר את מעגל החיים הזה.
שונות
– דוויין ג'ונסון הכריז על פרוייקט כלשהו שיצר עבור דיסני שקשור למשאיות מפלצת. אוקיי.
– הסרט השלישי של אווטאר נקרא "אש ואפר". אוקיי.
– "האמן הגדול מכולם" יהפוך למחזמר בימתי. מרשים שזה לקח כל כך הרבה זמן.
– סרט ההמשך ל"שישי הפוך" ייקרא, כמובן, "Freakier Friday". מפיצים, נא לא להתחכם, "שישי הפוך יותר" עובד.
– הוכרז רשמית שהחלה ההפקה על העונה השנייה של "פרסי ג'קסון", שתהיה מבוססת על, כמובן, הספר השני בסדרה. אוקיי.
– הוצג לוגו ל"טרון: ארס". טרנט רזנור ילחין את הפסקול. אוקיי.
מחשבות מפוזרות
בירד ופיקסאר שוב ביחד? לפי הדיווחים הוא עדיין עובד על Ray Gun בשביל סקיידאנס; אלא אם כן הוא מתכוון לעבוד על שני הפרויקטים במקביל (מה שנשמע לי כמו דרך מצוינת לקבל התקף לב), לא נראה לי שנראה את "משפחת סופר על 3" לפני תחילת העשור הבא.
איור הקונספט ל-"לשבור את הקרח 3" עם אלסה על הסוס הלבן גורם לי לחשוד שיש בדיסני כמה וכמה אנשים שראו את "החדקרן האחרון" הרבה מאוד פעמים. טוב, אני חושד בזה עוד מ-"ריה והדרקון האחרון".
ו-Skeleton Crew נראית כמו סדרה, אה, מעניינת. כמו מה היא לא נראית? כמו משהו ששייך למלחמת הכוכבים.
ההיגיון הבריא אומר שסופר על עבר לראש סדר העדיפויות
והסרט המקורי נדחק למטה (אם בכלל יקרה, שזה בסימן שאלה). פשוט וקל
אני מאוד מקווה שלא
אני מאוד מקווה שבירד יסיים קודם את הסרט שלו בסקיידנס לפני שיעבור לביים את משפחת סופר על 3.
המחשבה שבראד בירד יביים ברצף שני המשכונים מיותרים (כזכור, הסרט הקודם שהוא ביים היה משפחת סופר על 2) במקום לביים סרטים מקוריים שזה תכל׳ס מה שהוא עושה טוב, ממש בלתי נסבלת.
משפחת סופר על 2 היה סרט לא רע בפני עצמו, אבל הוא גם היה מיותר ובגדול היה פשוט שחזור של הסרט הראשון.
סרט נוסף בסדרה, אני מאמין, יהיה אותו הדבר.
לא נראה לי שפתאום יהיה לו מה לחדש בעולם הזה.
לעומת זאת, הפרוייקט שלו בסקיידנס הוא פרוייקט מקורי ומוגדר כפרוייקט תשוקה שלו, מה שכבר גורם לי לצפות לזה בקוצר רוח (זה לעומת משפחת סופר על 3, שלאור הסרט השני אין לי ממש ציפיות אליו).
בראד בירד הוא לדעתי אחד מבמאי האנימציה הטובים ביותר כיום ואולי אף אי פעם. אני מקווה מאוד שהוא לא מתחיל לאבד את זה וזורק הצידה פרוייקטים מקוריים ומעניינים רק כדי להפוך לעוד במאי של סרטי המשך מיותרים.
מסכים עם הסתייגות
מכל מה שנראה עד עכשיו – ונכון, זה לא הרבה, אבל – סקיידאנס פשוט לא מסוגלים להוציא סרט טוב, גם כשהם עובדים עם אנשים מוכשרים. "מזל" היה דרעק, Spellbound נראה מהטריילר כמו אסון. יכול להיות שבראד בירד, אם הוא עדיין עובד אצלם, יצליח לשבור את הנאחס, אבל יש סיבות להיות פסימיים.
ברור שמשפחת סופר על יצא קודם והסיבה. פשוטה, כסף.
משפחת סופר על 2 עשה מלא כסף ופיקסאר היא חבר. שיודעת להרים דברים. לעומת זאת סקיידאנס אולפן חדש, הוליווד לא אוהבת להמר על פרוייקים מקוריים ובעיקר שהם יקרים. והסרט הזה נמצא בלופ הפקתי כבר כמה שנים טובות. ולכן ההיגיון הבריא אומר שכנראה בירד כבר עכשיו עובד על משפ סופר על.
מזל טרייט לא דראק
הקומדיה בו עבדה לא רע בכלל עם תזמון נכון ולר יודע אהבתי את עולם המזל הדבר היחידי שיכול לעצבן היא שהעלילה והדמיות ממש בסיסיות אבל אין שום דבר שגוי בזה זה זה סתם הופך את הסרט ללא מעניין במיוחד. לא חושב שזה סרט כזה נוראי, סרט סביר לשים ברקע.
לא הייתי נותן התרשמות על אולפן על פי סרט אחד וטיזר אחד לסרט עתידי
לדעתי ״תחת כישוף״ (כן, זה השם הרשמי של זה בעברית) דווקא נראה סבבה וממש לא כמו אסון.
אחד הדברים שעומדים לזכותו זה שעל פי הטיזר, בשונה מ״מזל״ ומ״וונדלה״, פה נראה שסוף סוף הביאו אנימטורים שיודעים להנפיש כמו שצריך ולא כאלה שזה מרגיש שעוד לא סיימו את לימודי האנימציה שלהם.
אבל גם אם לא אהבת את הטיזר, זה בסך הכל טיזר, זה אפילו לא טריילר.
שים לב, לדוגמא, שאין בטיזר כל זכר לכך שמדובר במיוזיקל של אלן מנקן.
כך שאני הייתי מציע להמתין עד יציאת הסרט, או לפחות עד לטריילר המלא, לפני שמצרפים את הסרט ל״מזל״ ומכריזים שיש לאולפן בעייה עם הסרטים שלהם.
בהערת סוגריים אציין רק שגם אם תחת כישוף יכשל זה עדיין לא אומר הרבה.
הבמאית אכן ביימה את שרק ותפוס ת׳כריש, אבל עברו מאז עשרים שנה בהן היא ביימה סרטים גרועים שאף אחד אפילו לא יודע שיצאו. זה לא בדיוק המצב עם בראד בירד.
בנוסף על כך, בירד ידוע כאדם שכותב בעצמו את התסריטים שלו, מה שאומר שהתסריט לסרט שלו יכתב ע״י אדם שהיה מועמד פעמיים לאוסקר לתסריט הטוב ביותר, זה בשונה מהסרטים הקודמים שנכתבו ע״י התסריטאים של מכוניות 3 (מזל) והלייב אקשן של מולאן (תחת כישוף. וכן, אני יודע שכתבתי פה בעבר שהתסריטאית של היפה והחיה ומלך האריות המקוריים תכתוב את התסריט, אבל לצערי היא כבר ירדה מהקרדיט על התסריט וכרגע בימד״ב אין לה שום קרדיט על הסרט הזה בכלל).
כך שמדובר בסיפור אחר ואני מאמין שעם בראד בירד זה יכול להיות סרט מצוין, לא משנה באיזה אולפן הוא מופק.
הנסיך כספיאן יצא לפני כמעט 20 שנה... מותר לאנשים לשנות את דעותיהם...
(ל"ת)
ברור שההמשך יקרא בעברית "שישי הפוך כפול על סויה"
(ל"ת)
ברור לי שאני במיעוט, אבל "אווטאר" נראה מדהים
לא השם, שיקרא לזה "כספי הפנסיה של ג'יימס קמרון" מצדי, הפריימים האלו נראים פצצה. אין לי מושג למה הוא התכוון בכל ה"זה לא הסרט שאתם מצפים אלא הסרט שאתם רוצים" – זאת לא סדרה עם איזה מיתולוגיה ואופציות fan service כמו "דדפול וולברין" או סטארוורס – אבל אני בהייפ.
כמו כן וחלקית אוף, ראיתי השבוע שני סרטים של קתרין ביגלו מהימים שלה עם ג'יימס קמרון, "נקודת פריצה" ו"ימים משונים", ורמת הטכנולוגיה וההמצאות שלהם בשביל ליצור אקשן פשוט מדהימה. אני מת על הקריירה המאוחרת שלה (מטען הכאב, כוננות עם שחר, דטרויוט), אבל גם מאוד מעוניין ביקום מקביל שבמקום לעשות "סתם סרטים טובים" היא הייתה ממשיכה לפתח כל הזמן טכנולוגיות משוגעות ועושה "אווטאר"ים משלה כמו ג'יימס.
ימים משונים יהלום חבוי. סרט מאד מעניין.
(ל"ת)
יש לי נטיה קומפולסיבית בלתי נשלטת
להצטרף לכל המלצה על "ימים מוזרים". זה סרט ממש חכם, ממש רלוונטי, ממש כיף, ושילוב מושלם בין קאמפיות בלתי מתנצלת, לבין לעומק מחשבתי ורגשי, לבין לתעוזה קולנועית. זה סרט שנבלע בין יצירות נואר-מד"ב אחרות, דומיננטיות יותר, שאפיינו את הניינטיז, וחבל. הקולנוע הפופולרי של ימינו היה נתרם מאוד לו הוא היה סופג ממנו השפעה.
זה גם טרגי בעיני שבעקבות הכשלון של הסרט הזה ביגלו, כך נראה, זנחה את עולמות הז'אנר והלכה לעשות קולנוע יותר חמור סבר. אני אוהב גם את הדרמות הנוקשות שלה, אבל כבמאית אקשן ממזרית היא הייתה בעיני חסרת תחליף.
עוד המלצה: תשתדלו לראות אותו עם סראונד
יש משחקים מטורפים על הרמקולים האחוריים בכל סצנות ה-POV כדי להרגיש בראש של הדמויות. זה ממש אלמנט נוסף בסרט שקשה לי לדמיין אותו בלעדיו, כמו "אווטאר" או "גרביטי" ב-3D או לא.
לא מפריע לי שהסרטים האחרונים שלה חמורי סבר, אני אפילו אוהב את זה קצת, פשוט בשני הסרטים שלה עם קמרון היא הייתה ממש בקדמת הטכנולוגיה מבחינת שיטות צילום ופיתוח מצלמות, משהו שקמרון המשיך איתו עד היום והיא זנחה לגמרי.
לא שמעניין אותי לראות גרסה נוספת של שלגיה
אבל מעניין אותי לראות איך דיסני מדמיינים את גל גדות כמכשפה זקנה ומקומטת.
כלומר, תמיד תהיה האפשרות שזאת תהיה דמות ממוחשבת כמו הגמדים, והתירוץ הוא קסם כלשהו, אבל ייתכן שהם אשכרה יתאמצו קצת.
"שלגיה" דווקא נראה מתקתק וכיפי. הבחירה לעשות את הגמדים באנימציה אכן מוזרה אבל חוץ מזה נראה די חמוד ואני אוהב את הצד הויזואלי.
למה לעשות את השינוי הזה שמופאסה בעצם מאומץ ולא בן לשושלת ארוכה של מלכים? למה להרוס את המונולוג השני הכי מפורסם שלו מהסרט המקורי? למה נותנים עדיין לג'ף נתנסון (התסריטאי של הסרט) לעבוד בהוליווד?
למרות זאת אני עדיין מחכה לפסקול של הסרט (שיכלול מוזיקה מקורית של ניקולס בריטל ושירים של מירנדה) בקוצר רוח. על הסרט כנראה אוותר (לפחות בקולנוע).
"Win or Lose" נראה מעולה! ודווקא חשבתי שסטיץ' נראה מכוער ממש. "צעצוע של סיפור 5" לא עניין אותי בכלל עד שקראתי על מעורבתו של אנדרו סטנטון. יכול להיות שהוא לקח את הפרויקט הזה כי אין לו משהו מעניין אחר לעשות אבל נכון לעכשיו כל הפרויקטים שלו בפיקסאר היו מצוינים (ואולי סוף סוף נקבל פסקול 'צעצוע' בלי רנדי ניומן ועם תומאס ניומן, המלחין הכמעט קבוע של סטנטון, במקום?).
הדרך היחידה להצדיק את מופסה זה עם טוויסט צפוי שבו מתברר שמופאסה הוא הבן האובד שנעלם לפני שנים…
מה הייתה העלילה בספר הילדים בין מופסה לסקאר (טאקו?)
(ל"ת)
יש ספר? אני רק שמעתי על סדרת הטלוויזיה The Lion's Guard
שמספרת על ילדותם של מופאסה וסקאר (שאני משער שהסרט החדש יתעלם ממנה לגמרי מה שיהפוך את כל היקום המורחב של 'מלך האריות' לבלאגן. לא שאני יודע הרבה על העולם הזה אבל נחמד לי לחשוב שיש היסטוריה ועולם רחב יותר מעבר לסרט מ-94' ביקום הזה) ולפי ויקי הם אמורים להיות אחים ביולוגיים.
אני מאוד מקווה שמופאסה לא יהיה מועמד לאוסקר לאפקטים
כי זה פשוט נראה רע.
משהו בהנפשה של האריות נראה מטריד אפילו עוד יותר מבסרט הקודם.
זה פשוט לא נראה טוב ולא מגיע לזה לקבל מועמדות לאפקטים.
אבל זה לא הדבר היחיד שנראה רע ומטריד: גם הגמדים משלגיה נראים פשוט קריפיים בטירוף.
הייתה פה הזדמנות לסרט הוליוודי גדול שיכלול לא פחות משבעה שחקנים נמוכי קומה בתפקידים ראשיים, מתי כבר קורה דבר כזה? הייתה פה הזדמנות לייצוג גדול ומכובד של שחקנים נמוכי קומה שהיה נותן הזדמנויות לשחקנים נמוכי קומה חדשים לפרוץ ולקבל את אור הזרקורים.
אבל לא, במקום זה קיבלנו יצורי CGI קריפיים שלא משתלבים בכלל בסרט לייב אקשן כשבנוסף על כך נראה שהורידו את התפקיד שלהם בסרט למשהו הרבה יותר מצומצם (זה לא רק שהורידו אותם משם הסרט, גם בטריילר כמעט ולא רואים אותם. יש לי תחושה שבסוף הם יופיעו באיזה סצינה אחת או שתיים בלבד והעלילה תשתנה בהתאם).
כמה נפלא שב-2024 יש הזדמנות לתת ייצוג לאוכלוסיות שלא מיוצגות מספיק בהוליווד ודיסני בחרו להרוס את זה כליל. נפלא פשוט.
ועוד במסגרת נראה רע: סטיץ׳.
כלומר, הוא לא נראה כזה רע, אבל כשחושבים על זה שהוא הולך להופיע בסרט לייב אקשן ולא בסרט אנימציה זה ממש נראה רע.
שימו לב שהוא מופיע כאן בצורה הכלבית שלו.
באמת נראה הגיוני בסרט לייב אקשן שאנשים יחשבו שהדבר הזה הוא כלב ולא חייזר מהחלל החיצון?
למה בהוליווד לא מבינים שלא כל מה שעובד באנימציה גם עובד בלייב אקשן?
איכות אפקטים בטריילרים היא תמיד עם כוכבית
יש לסרט עוד כמעט חצי שנה לשפר אותם.
אם אני זוכרת נכון
הסיפור עם הגמדים בשלגייה היה קצת יותר מורכב. בהתחלה דיסני תכננו ללהק שחקנים נמוכי קומה לתפקידים האלו, רק שהם חטפו רגליים קרות ממש מיד לאחר שפיטר דינקלג׳ נתן ראיון שבו הוא נזף בהם על כך שהם משמרים סטריאוטיפים בכך שהם גורמים לשחקנים נמוכי קומה לגלם יצורים מיסטיים שחיים במערות.
אז דיסני העדיפו בלי כאבי ראש והפכו את דמויות הגמדים מהזדמנות משחק לשבעה שחקנים, לאנימציית CGI כעורה שמאתגרת קשות את ה-Uncanny valley. הוריי.
אני בטוחה שפיטר דינקלג׳ לא התכוון שהמילים שלו יעלו לשבעה שחקנים מהקהילה שלו בתפקיד ובהזדמנות לקפיצה בקריירה, אבל בפועל זה בדיוק מה שקרה. זה נכון שהבחירה הייתה בסופו של דבר של דיסני, אבל התזמון של שינוי הכיוון היה ממש לאחר שהראיון איתו התפרסם ועשה גלים. בנוסף, ראיתי כבר כמה כתבות שבה הביקורת עליו הגיעה מהשחקנים שהושפעו ממנה ישירות, ככה שאני נוטה לקחת יותר ברצינות את התפקיד שהמילים שלו מילאו באיך שהכל התפתח.
הדבר הכי הזוי הוא שלדינקלג׳ עצמו לא הייתה בעייה לגלם גמדים כפי שהם מופיעים בסיפורי פנטזיה
בנרניה הנסיך כספיאן אפילו מתייחסים אל הגמדים, שאחד מהם מגולם על ידו, כיצורים קסומים לא אנושיים בדומה לחדי קרן או קנטאורים.
חוץ מזה שהוא הפגין את הבורות שלו בכל הנוגע לשלגיה, מאחר והגמדים שם לא חיו במערה.
הם חיו בבית בלב היער, בית רגיל ככל הבתים מלבד העובדה שהכל שם מותאם למידותיהם.
במערה הם עובדים בכריית יהלומים ואבני חן, שזאת בהחלט עבודה מכובדת ביותר ואני לא רואה בה שום דבר משפיל או מעליב.
אבל בכל מקרה, הם לא גרים במערה אלא רק עובדים בה.
הם לא מוצגים כיצורים מיסטיים או לא אנושיים, אלא בדיוק כפי שהם: בני אדם לכל דבר ועניין רק בגובה נמוך יותר.
לא מבין על מה היה לו להתעצבן ועוד יותר לא מבין למה דיסני התייחסו לזה בכל כך רצינות שהם פגעו בייצוג של נמוכי הקומה בשם כביכול הדאגה לכבודם של נמוכי הקומה.
לא מכיר בדיוק
את הפרטים, אבל אני רק רוצה להעיר שדינקלג' של לפני משחקי הכס זה לא דינקלג' של אחרי. בנרניה הוא היה שחקן מתחיל ודי אלמוני שכנראה היה צריך כל תפקיד שיציעו לו, וודאי שלא היה במקום של למתוח ביקורת או להוביל דעה.
זו הנקודה
הוא קיבל הזדמנות והתקדם, ועכשיו חוסם הזדמנויות לאחרים.
שבעה שחקנים ושבעה פעלולנים.
(ל"ת)
פרשנות אפשרית יכולה להיות "צריך לשלב נמוכי קומה גם בסרטים רגילים ולא רק בשלגיה"
במקום "תפטרו את כל השחקנים של הגמדים בשלגיה"
גם סביר להניח שאף שחקן לא היה מתפרסם מלשחק אחד מהגמדים של שלגייה, הביקורת על פיטר מוגזמת.
סך הכל הוא אוצה שלנמוכי קומה יהיו תפקידים אמיתיים ולא רק הגמדים של שלגייה שחיים ביחד במערה. הוא מעוניין שגם אחרים יקבלו תפקידים אמיתיים כמו כאלה שהוא בעצמו מגלם.. מאד אוהבת את דינקלג׳
החבר'ה מצעצוע של סיפור מתחרים באייפון?
מזל שהם לא הלכו עם הפיץ' של סת רוגן, סצנות פורנו עם מר תפוח אדמה יכולות להיות מבלבלות לצפייה
כעורים
חלק מהעלילה הוא שטלי (כשקראתי את הספר היה לי נורא מוזר שלדמויות הראשיות קוראים טלי ושי) אמורה להיות יפה, רק כביכול לא יודעת את זה בגלל העולם שבו הם נמצאים וכו' והיא מבינה את זה רק בסמוק.
באמת אבל לא הבנתי למה החליטו לעשות מזה סרט פתאום. לאף אחד לא היה חסר עיבוד לדיסטופית נעורים, עברו כבר עשר שנים מאז שהזאנר הזה היה פופולרי. וזה לא שהספר כזה מוצלח, הדבר הכי מעניין לגביו הוא שהסופר הודה שהוא לקח את הרעיון מ liking what you see של טד צ'יאנג והחליט להפוך על פניו את הקטע הפרובוקטיבי והמעניין מהסיפור ההוא לעלילה גנרית וצפויה.
כעורים
מה באמת מדהים בטריילר הזה, זה שלא משנה בכמה מקומות שונים קראתי עד כמה הטריילר הזה גרוע וזוועתי, איכשהו כשראיתי אותו עדיין הפתיע אותי כמה גרוע הוא יכול להיות
(לא תגובה ישירות לבאטרשוק, אבל נראה לי הגיוני לשרשר את זה להודעות על הסרט ספציפית….)
דווקא לא כזה גרוע בעיניי
כלומר, אם לא הייתי קורא מראש שזה אמור להיות ממש גרוע אז כנראה שהייתי חושב שזה טריילר סתמי לסרט שנראה ממש גרוע. וגם עכשיו בקושי צלחתי אותו עד הסוף, אבל בהשוואה לטריילרים אחרים הוא סתם ערוך באופן סטנדרטי ולא מעניין אך גם לא מזיק והסרט נראה רע אבל רחוק מהדבר הכי נורא בעולם.
רק דבר אחד לא ברור לי
איך בדיוק סטיץ' הפך (כמעט רבע מאה אחרי שהסרט יצא), לאייקון שכל ילדות היסודי רוצות על הקלמר/תיק/מחברת/פרצוף שלהן?
אם דיסני איכשהוא גרמו לזה, יש היכן שהוא דירקטור/ית שיווק שמגיע לו קופון Buyme ענקי.
פופלאריות ביפן , סדרת אנימה וסדרה סינית, כריס סנדרס טוב בליצור עיצובים חמודים "מפחידים"
הרבה סיבות
למה זה יוצא דופן בעצם?
סרטי דיסני מהניינטיז עדיין מאוד פופולאריים אצל ילדים, עם מרצ'נדייזינג והכל. למה שסרט מתחילת המילניום הנוכחי לא יהיה כזה?
אבל התופעה של סטיץ ניראית לי יחודית
קודם כל גילוי נאות, אין רק דבר אחד שלא ברור לי. יש המון דברים שלא ברורים לי.
לגבי סטיץ', לא ראיתי עלייה בדרישה לדמויות 90' אחרות. הדמות של סטיץ הפכה למותג מאוד פופולרי סטייל הלו קיטי וזו תופעה של השנה שנתיים האחרונות.
פופלאריות ביפן , סדרת אנימה וסדרה סינית, כריס סנדרס טוב בליצור עיצובים חמודים "מפחידים"
הרבה סיבות
גואי קינג שחקנית אדירה והיא לגמרי משלנו,
לא אשכח את היום שגיליתי אותה בארץ אוז.
אף סרט פה לא נשמע מעניין
ממש כלום. מתקפת ההמשכונים, הספינאופים, התכניות מהעולם. פשוט לא.
אני כנראה השתניתי, לא שהייתי בעבר איזה חסיד גדול של דיסני, אבל ככל שעובר הזמן זה פחות ופחות בשבילי. הפרמיסים לא מעניינים, וזה ברור שכל המטרה היא לעשות מלאאא כסף, וזה גם לא לגמרי עובד להם. קצת מבאס שזו התרבות הפופולרית היום.
מניח את המקלדת ומפסיק להיות זקן שצועק על עננים.
יש סרט אחד שנראה מעניין בעיני
והוא – במקרה או שלא – הסרט המקורי של הבמאי של "בא בדוב" (We Care Bears). התמונה שהוציאו לסרט נראית כיפית, הקונספט נשמע מגניב (ואפילו לא פיקסארי במיוחד ובקיצור – הסתקרנתי.
אבל אכן, כל השאר זה מילולית המשך על המשך על המשך.