הדבר הכי טוב ב"בוקרים וחייזרים" הוא השם שלו. זה סרט שעוסק בבוקרים, ובחייזרים, ולכן קוראים לו, בישירות נחשים-על-מטוסית, "בוקרים וחייזרים". כמה פשוט ומצוין. סליחה? מה זה? מוסרים לי באוזניה שבארץ הסרט מופץ תחת השם "הפלישה למערב". אני מניח שזה אומר שאין בסרט הזה שום דבר טוב.
ושיהיה ברור, אין לי שום בעיה עם בוקרים וחייזרים, לא בנפרד ולא ביחד. חייזרים פלשו לכדור הארץ – בקולנוע, לפחות – לאורך כל המאה העשרים, והעשרים ואחת. בשנות החמישים אי אפשר היה לזרוק נעל בלי לפגוע באיזו חללית של חייזרים אדומים שמצפצפים "קח אותי למנהיגך", וגם בשנים האחרונות הם מגיעים בהמוניהם כאילו אין כוכבי לכת אחרים ביקום. אין שום סיבה עקרונית שהם לא יגיעו אלינו גם טיפה לפני תחילת המאה העשרים, התקופה שאנחנו מכירים בתור "המערב הפרוע". אין גם שום בעיה בשילוב של שני ז'אנרים רק משום שזה לא נעשה קודם. זה לא הקונספט שבעייתי פה: זה הביצוע.
דניאל קרייג מתעורר בישימון, בלי לדעת מיהו ומהו, ועם משהו מתכתי מוזר על היד. הוא מגיע לעיירה מאובקת ושכוחת אל, נכנס לפאב, נקלע לקטטה בפאב, פוגש את האישה היחידה בסרט ואוטומטית מניח שהיא זונה, ומסתבך עם בנו המניאק של בעל החוות המושחת. בקיצור, מהלך עניינים סטנדרטי לגמרי עבור מערבון. ואז, בדיוק כשאתם בוחנים את הכרטיס שלכם כדי לבדוק שלא קניתם בטעות כרטיס ל"בוקרים ועוד בוקרים", מגיעות חלליות, מפוצצות את העיירה וגוררות אנשים לשמים. שזה דבר שלא קורה בדרך כלל במערבונים.
אחרי ההתפתחות הלא ממש שגרתית הזאת הקאובואים הטובים חוברים לקאובואים הרעים, וכולם יוצאים בעקבות החייזרים כדי להשיב את יקיריהם שנחטפו. לרוע המזל זה המהלך המפתיע (שוב, "מפתיע" רק בהנחה שלא שמתם לב לשם הסרט שאתם צופים בו) האחרון בסרט. כל היתר מצליח, למרות הקונספט החדשני, להיות הכי קלישאתי שרק אפשר, ונוסף לכך גם אידיוטי ודי משעמם.
אתם מבינים, לא מספיק להגיד "בוקרים" ו"חייזרים" כדי להרכיב עלילה של סרט. לא מספיק להניח שכולם יעשו את מה שהם בדרך כלל עושים בסרטים, הבוקרים יבקרו והחייזרים יחייזרו, ויהיה לכם סרט מגניב. לא. גם בסרט שבו אנשים רוכבים על סוסים וחובשים כובעים רחבי שוליים צריך עלילה מעניינת ודמויות טובות; לא מספיק שכולם מדקלמים את רצף הקלישאות השלם מכל תולדות המערבונים. גם בסרט שבו יצורים מוזרים מגיעים מכוכב אחר, צריך למצוא סיבה והגיון בהתנהגות שלהם; לא מספיק להגיד "הם מכוכב אחר והם רעים". ההסבר שהסרט מציע להתנהגות של החייזרים בו הוא לא טפשי ברמת "טוב נו, זה סרט עם חייזרים, למה אפשר לצפות" – הוא אידיוטי ברמת "זאת היתה בדיחה, נכון? אתם לא באמת מצפים שנאמין למה שאמרתם עכשיו, נכון?", אידיוטי ברמת נול הגורל, אידיוטי ברמת "רובוטריקים". וכאן לפחות מוצע הסבר כלשהו. לעניינים אחרים בסרט – כאלה שנוגעים לאוליביה וויילד, דמות שמסתירה סודות שהיה קשה מאוד שלא לנחש מראש כבר מהטריילר – לא מוצע כל הסבר משום סוג.
מה שאתם מקבלים זה את גירסת המערב הפרוע ל"פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס". רצף משמים של קלישאות, שהעובדה שמופיעים בו מדי פעם חייזרים לא הופכת למשעמם פחות. דניאל קרייג והאריסון פורד כאן, ושניהם טובים בלהיראות קשוחים ולא להזיז שרירים בפנים. זה היה בסדר גמור, אילו היה קורה מסביבם משהו מעניין. אוליביה וויילד כאן, כאמור, והיא נראית מצוין, וזהו. האקשן מאובק, סטנדרטי ולא מרגש. וזה חבל, כי היתה סיבה לחשוד שיהיה מה לראות כאן: ג'ון פאברו ויתר על בימוי "האוונג'רס" בשביל הסרט הזה, מה שבדיעבד נראה כמו אחת ההחלטות הגרועות ביותר מאז שהטרויאנים החליטו שפסל של סוס דווקא יתאים להם לגינה.
הסרט מוכיח שגם לצוות המוכשר ביותר אין סיכוי נגד תסריט עלוב. לא פאברו ולא האריסון פורד היו יכולים להתגבר על אלכס קורצמן ורוברטו אורקי, שהפכו עכשיו רשמית לאויבי הציבור. הזוג הזה "כתב", אם זאת המילה הנכונה, את סרטי "רובוטריקים", אבל אני לא כועס עליהם בגלל זה, כולנו צריכים לאכול. אני כן כועס עליהם על כך שהם החליטו, בעקבות ההצלחה של הסדרה ההיא, שגם את יתר הסרטים שלהם הם יכולים לכתוב בחצי שעה, לפני הפגישה עם המפיקים, תוך כדי נסיעה בג'יפ, כשאחד מהם כותב את העמודים הזוגיים והשני את האי-זוגיים, והם לא מתערבים אחד בעבודה של השני. הסרט הזה הוא בזבוז מוחלט של קונספט מגניב.
כשרד קוטל
(ל"ת)
הערה בקשר לקורצמן ואורקי:
נכון שמה הם עשו עם רובוטריקים (ולפי הביקורת, גם לקאובויים וחייזרים) זה בלתי נסלח, אבל אני חייב לציין לטובתם את הכתיבה של "משימה בלתי אפשרית 3", סרט שלא הייתה שום סיבה בעולם שיהיה טוב, ובזכות התסריטאים ובזכות הבימוי של JJ אברהמס הפך לסרט אדיר, ולא רק מבחינת האקשן.
כנראה שזה היה לפני שהם התחילו לזרוק זין.
(ל"ת)
הם גם כתבו כמה סדרות טובות
"הוואי 5-0 (החדשה)", "פרינג'" ו"זהות בדויה".
לא האמנתי שהם כתבו גם את הרובוטריקים.
הולי קראפ!
הם כתבו את משימה בלתי אפשרית 3?
אני לא מכיר את הצמד, הזה, אבל להכניס את מב"א3 וסרטי רובוטריקים לאותה הקטגוריה נראה לי בלתי סביר בעליל.
מסכים, זה בליגה אחרת לגמרי,
(לדעתי מב"א 3 הוא סרט האקשן הטוב בהיסטוריה), אבל פשוט כתבתי את זה כדי להזכיר שלא כל מה שהם כתבו הוא רע. התברר שהם גם כתבו את "סטארטרק", שאומנם לא ראיתי, אבל נחשב גם הוא לאחד הסרטים הטובים בז'אנר שלו.
סטארטרק היה מוצלח לא בזכות התסריט אלא למרות התסריט.
(ל"ת)
"אחד הסרטים הטובים בז'אנר שלו"
זה תלוי את מי שואלים, ואיך מגדירים "טוב". יש לא מעט אנשים שמתעבים אותו, או לפחות לא מחבבים אותו.
טוב לראות שאורסי(*) וקורצמן הצליחו להרוס עוד סרט. בעסה. זה נשמע מגניב ורציתי נורא לראות את הריסון פורד בעוד סרט מגניב. אוף איתם.
(*) אורסי, מסתבר, ככה מבטאים את השם שלו. גם לי לקח המון זמן לגלות את זה בזמנו.
המסיכות זה מהשני
בלי ספק הגרוע בשלושה. אבל גם אצלי הסרטים די מתערבבים בזכרון. השלישי טוב מאלה שלפניו אבל עדיין לא טוב במיוחד.
שני דברים:
1) למי שלא יודע, גם "אוונג'רס" הולך להיות סרט פלישת חייזרים. סוג של "גיבורי על וחייזרים".
2) אחד מהכותבים של התסריט הוא דיימון לינדלוף, התסריטאי הראשי של "אבודים". אולי בגלל זה ה"פיתרון" של התעלומה כל כך תמוה ולא מספק.
התסריטאים של לוסט דוגלים בדוקטרינת
"זאת לא המטרה זאת הדרך".
כנראה שזה מה שקורה כשהדרך מחורבנת.
למרות שעדיין לא ראיתי את הסרט ונראה לי שאני אהנה ממנו.
למיטב ידיעתי
זהות הנבל בסרט נחשבת לסוג של ספויילר כרגע. לא שאני חושב שזה יחזיק, אבל עד עתה הצלחתי להימנע אפילו מפרט המידע הבודד שנתת ע"י אי כניסה למקומות שמסומנים בספויילר.
כשיגיעו הטריילרים זה יהיה הכל חוץ מספוילר.
הם לא יפסיקו לשווק עד כמה האיום גדול. אני חושב שזה המראה של החייזרים שיהיה מה שישמר בסוד (כמו ברוב סרטי החייזרים).
YAY, קטילה
ביקורת מעולה, על הסרט הזה, כמו על הפלישה ההיא, אוותר לחלוטין (כלומר, לא אראה גם כשיהיה אפשר להוריד).
הערה קטנונית: איך הצמד יכול לכתוב תסריט תוך כדי נהיגה בג'יפ? זה יכול לגרום או לתאונה או לקנס.
מעניין מי נפגע קשה יותר מכתיבת התסריט בזמן הנהיגה -
המעורבים בתאונה, או הקהל שנאלץ לראות את הסרט?
אחת הקטילות הכייפיות ביותר שקראתי
(למרות שקצת חבל לי על הסרט).
כמו שחזרתי בעבר חזור ואמור: תסריט, תסריט, תסריט! בלי זה חבל על הזמן. הגענו לעידן בו אפשר כמעט הכל מבחינת אפקטים, וגם שחקנים טובים לא חסר. כל מה שדרוש זה תסריט טוב שלא יהיה קאקאמייקה אחרת גדולה. האם זה כל כך הרבה לבקש?
אחת* (כמובן)
(ל"ת)
הסרט הכי טוב שראיתי!!!!
סתם סתם. סרט די דפוק.
סרט שמלכתחילה לא התכוונתי לראות
לא משך אותי בשום אופן. ומסכים מאוד עם ההערות פה על "MI3" בהקשר לכותבים. מסרטי האקשן האהובים עלי. אבל "רובוטריקים"…בלע.
ברגע שקראתי את הביקורת של נחמן שניצקליין,
שעד כמה שהבנתי אהב את הסרט, הבנתי שטוב לא יכול לצאת מזה.
"הבוקרים יבקרו והחייזרים יחייזרו"
אחד הטובים!
יותר טוב:
"אחת ההחלטות הגרועות ביותר מאז שהטרויאנים החליטו שפסל של סוס דווקא יתאים להם לגינה."
סרט
די סביר. קלישאתי ומבוצע בטיפשיות אבל לפי דעתי לא כל כך משעמם. לפחות זה יותר טוב מהדרדסים :)
אפרופו דרדסים
יהיה פה מתישהו ביקורת?
הו, כן.
(ל"ת)
"אבל אני לא כועס עליהם בגלל זה, כולנו צריכים לאכול"
מה, כבר אי אפשר לעשות סרט שובר קופות עם תסריט טוב?
אוואטר, טיטניק, שר הטבעות, שודדי הקריבים והארי פוטר עשו אאל"ט הרבה יותר כסף מסרטי מייקל בי.
ועד כמה תסריט טוב מייקר את עלות הסרט?!
וואו
הדירוג בעגבניות נראה ממש סלחני יחסית לביקורת הזו… כנראה עוד מקרה שבו אפשר לתת יותר קרדיט למי שערך את הטריילר…
מזמן לא ראיתי סרט כל כך גרוע..
בשיא הרצינות, עדיף לראות בזמן הזה פרקים מהסדרה 'ווקר'..
לפחות ווקר מצחיק.
בבוקרים וחייזרים אין אפילו רגע אחד שיכול להעלות חיוך על השפתיים.
בדיוק..
אם כותבי הסרט היו לפחות מספקים בסיס לתעשיה שלמה של בדיחות, זה כבר היה משהו :)