עד שיצא עשן לבן
Conclave

קרדינל אשר אחראי על מציאת מחליף לאפיפיור, מגלה שלאפיפיור הקודם היה סוד אפל.

תאריך הפצה בארה"ב: 01/11/2024
תאריך הפצה בישראל: 30/01/2025

15 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. אחרי קריאת הספר

    אני יותר ויותר משוכנע שפיינס יכול לנגב את הרצפה עם המועמדים שלו בהתחשב בתפקיד.

    לגבי הסרט עצמו – אני מאוד בקטע, אם כי צריך לציין שחלקים בסיום לא לחלוטין עובדים.

  2. יוני

    זה סרט על הפעם הזו שלקח נצח לבחור אפיפיור עד שהם אמרו להם להכינס לותיקן ולא לצאת עד שיצא עשן לבן?
    שזה הסימן שהם בחרו מישהו?

  3. שלום כרמי

    מעניין שהביטוי המוצלח שבחרו לשם בעברית קיים רק בה וזה מוזר, כי זה ביטוי מאוד קתולי

    • טקרוי

      באמת? זה לא קיים באנגלית?
      טוב, השאלה היא האם זה הגיע לעברית מיידיש או מלדינו.

    • השם בעברית הרבה יותר טוב ופחות גנרי

      רנה

      (ל"ת)

  4. חבל

    'Norton

    ממש ממש אחלה של שעה וחצי סרט שעם שני אירועים מקושקשים בחצי השעה האחרונה, הרס לעצמו את כל הבנייה
    חבל

  5. לא מדהים אבל סרט טוב

    האביר הבהיר

    זה סרט דרמה עשוי ומשוחק היטב, וזאת מחמאה פחות קטנה משהיא נשמעת. מסכים שהסוף לא יושב כל כך טוב, אבל זה הפריע לי הרבה פחות ממה שתגובות אחרות תיארו כאן.

    אבל אין בו מעבר. בניגוד למה שביקורות מסוימות תיארו אין בו באמת עיסוק בדת, ספקות ואמונה. וזה לא שיש איזה ניסיון רק שהוא לא מוצלח – אני לא מרגיש שהסרט בכלל כיוון לשם. יש נגיעות מסוימות בנושאים מטבע הדברים, אבל הסרט אף פעם לא מראה שום רצון באמת לעסוק בהם. הוא סרט דרמה פוליטית בכנסייה וזה לגמרי בסדר.

    אני עוד צריך לגבש את דעתי על התפקיד של רייף פיינס. זה תפקיד טוב מאוד ואם הוא יזכה באוסקר לא תראו אותי מתלונן. תצוגת משחק מאופקת מרשימה, של אדם שאפשר להבין ולהעריך גם בלי שירבה בדברים. מצד שני לא התלהבתי ממש ואני לא בטוח שהתפקיד משתווה לשיאים של פיינס.
    למשחק מאופק לוקח יותר זמן להתיישב והגיוני שדעתי תשתנה עם הזמן, צפייה נוספת שבה אני אהיה פחות מרוכז בעלילה, או.. אני יודע, סרטונים באינטרנט של 'הסצנה שבגללה מגיע לפיינס לקחת את האוסקר'.

    ולסיום, אדוארד ברגר בבקשה בבקשה תיפרד מהמלחין שלך. אני יודע שזה לא יקרה כי סוס מנצח לא מחליפים והוא לקח את האוסקר עם הפסקול המזעזע שלו לבמערב אין כל חדש, אבל המוזיקה שלו ממש צורמת. כאן זה עוד היה הרבה פחות גרוע והרבה יותר מתאים, ובכל זאת הייתי ממליץ בחום להחליף.

    • לא הייתי אומר שהפסקול לא היה אפקטיבי ברגעים מסוימים

      אחד

      אבל האפקטיביות שלו היא שימוש באיזה 2-3 תווים קטנים שחוזר על עצמו מעת לעת, ובוא נגיד שעל זה לא נראה לי שהגיע לסרט מועמדות לאוסקר לפסקול.
      אבל מצד שני, אלה האוסקר.
      עם חולית, ג׳וקר, במערב אין כל חדש (של אותו המלחין) ואופנהיימר, נראה שפסקולים ״מוזרים״ ולא נעימים לשמיעה הם מה שהאוסקר אוהב, כך שמי יודע? אולי זה יזכה באוסקר.

      אני שב ואומר את מה שאמרתי במקום אחר פה באתר: אוסקר יקרים, תנו את האוסקר לפסקול למרשעת.
      גם סרט שגם ככה אתם מאוד אוהבים (10 מועמדויות), גם לפנק באוסקר מלחין שעד היום התעלמתם ממנו שלא בצדק (ג׳ון פאוול) וגם כי הגיע הזמן שפסקול תזמורתי הרמוני שאשכרה כיף להאזין לו יזכה באוסקר לפסקול אחרי השנים האחרונות שכללו פסקולים שפשוט לא נעימים לאוזן.

      • אהה, טוב שהזכרת לי

        האביר הבהיר

        מאז הצפייה שמעתי את הפסקול כמה פעמים בספוטיפיי ודווקא חיבבתי אותו ממש, כך שאני כבר לא עומד מאחורי הביקורת שכתבתי כאן. למעשה אני אפילו חושב שזו מועמדויות ראויה, למרות שהזכייה מגיעה בהחלט להברוטליסט.

        לחולית, ג'וקר ואופנהיימר יש פסקולים שאני אוהב מאוד, ולדעתי זכו בצדק גמור. הם (כמו גם הפסקול הנורא של "במערב") היו אפקטיביים מאוד בסרטים שלהם, ולהבנתי זה המכנה המשותף המרכזי בין פסקולים שהאוסקר אוהב.

        דווקא המועמדות פסקול של מרשעת (ואמיליה פרז) מפתיעה אותי מאוד. הרי הפסקול מתייחס רק למוזיקה האינסטרומנטלית, ובשני הסרטים היא לא היתה מוצלחת במיוחד. נראה לי סתם כמו עוד דוגמה לעובדה שהאקדמיה זרקה על הסרטים האלו מועמדויות בלי טיפת מחשבה.

        • אני אוהב פסקולים שמשחקים בשני המגרשים

          אחד

          גם עובדים מצויין בסרט וגם מהנים להאזנה בנפרד מהסרט בתור יצירה מוזיקלית.
          אולי זה בגלל שאני מאוד אוהב להאזין לפסקולים, והרבה פעמים אני מאזין לפסקולים של סרטים שלא ראיתי ואין לי כוונה לראות (כמו הפסקול של מרשעת. יכול להיות שבסרט המוזיקה באמת לא עובדת מי יודע מה, אבל בתור יצירה מוזיקלית שעומדת בפני עצמה – הוא מצוין).
          עכשיו, בסדר, אני יודע שהשיקול היחיד שצריך להיות לשופטי האוסקר זה ״איך הייתה המוסיקה בתוך הסרט?״, אבל עדיין, אחרי רצף של פסקולים שאני לא מסוגל להאזין להם בתור יצירה מוזיקלית, הייתי שמח לזוכה אוסקר שגם נעים להאזין לו.
          זה יכול, אגב, גם להיות הפסקול הנהדר של רוז הרובוטית.

          לגבי הברוטליסט, מודה שעוד לא שמעתי את הפסקול, כך שאולי דווקא אוהב אותו.
          בתקווה שזה פסקול נעים להאזנה.
          אולי אעדכן פה אחרי שאאזין לפסקול.

  6. ראיתי בניו יורק ונהנתי מכל רגע

    Pinochet

    הופעות חזקות מכל השחקנים, מצולם בצורה יפיפייה ומותח עד לסצנות האחרונות
    כהערת שוליים רשת בתי הקולנוע Alamo Drafthouse מומלצת בחום למי שמבקר בארה"ב

  7. איך אמרתי לבעלי? סרט לא שווה

    רנה/

    מרגיש כמו סרט טלוויזיה, ללא שום איכות מיוחדת שתזיז ישבנים מהספה הנעימה למושבי אולם הקולנוע הלא נוחים ודביקים מקולה זירו. איך זה אחד מהבולטים באוסקר? כי האקדמיה ישנה על האף וכי 2024 הייתה שנה דלה מאד (בכללי השנים האחרונות לא מיטיבות עם האומנות השביעית) .

    • בעלך גם סברינייטור?

      האסתטיקה של החבובות

      (ל"ת)

      • מה?

        רנה

        (ל"ת)

        • אתה לא עוקב אחרי התגובות שלה בכלל?

          האסתטיקה של החבובות

          היא סברינייטורית כמו שאתה סוויפטי.

תגובות מקבילות

7
  תגובות נוספות בדף הביקורת של עד שיצא עשן לבן
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)