אתמול בסינמונדיאל: משחקי שמינית הגמר ממשיכים עם נצחונות משכנעים. האחים כהן ניצחו את דארן ארונופסקי 76%-24%; אדגר רייט בהחלט נתן פייט, אבל נכנע לסקורסזה 67%-33%. מה שאומר שסקורסזה והכהנים ייפגשו ברבע הגמר. לעוקבים, זוהי הטבלה העדכנית (הקליקו להגדלה):
היום בשמינית נפגשים, באופן מקרי, שלושה במאים שביימו כולם סרטים בסדרת "הנוסע השמיני" בתחילת דרכם. ג'יימס קמרון עשה את "שובו של הנוסע השמיני" לפני שהמשיך ל"המצולות", "שליחות קטלנית 2", "טיטניק" ו"אווטאר". דייויד פינצ'ר ביים, כעבודתו הראשונה בקולנוע, את "הנוסע השמיני 3" שבו הוא הרס את כל מה שקמרון בנה, אבל אפשר לסלוח לו בזכות "שבעה חטאים", "מועדון קרב", "זודיאק" ו"הרשת החברתית".
שמינית גמר 5
מס' מצביעים: 717 Loading ...
|
עוד לפני קמרון ופינצ'ר היה רידלי סקוט, הבמאי של "הנוסע השמיני" המקורי. זמן קצר לאחר מכן הוא עשה את "בלייד ראנר" – ואז המון סרטים משמעותיים פחות, וגם "תלמה ולואיז", "גלדיאטור" ו"אמריקן גנגסטר".
אלפונסו קוארון מעולם לא עשה סרט "הנוסע השמיני". אבל זה היה יכול להיות אדיר אם הוא כן היה עושה את זה. הוא בהחלט הראה שהוא יודע לעשות אימה בחלל כמו הטובים ביותר עם "כח משיכה". עוד ברזומה: "הילדים של מחר", "נסיכה קטנה" ו"הארי פוטר והאסיר מאזקבאן".
שמינית גמר 6
מס' מצביעים: 692 Loading ...
|
הקישור של אתמול לא נכון
הוא מוביל לשמינית הראשונה, של שפילברג וטרנטינו, לא של רייט וכו'.
מדברים על, רייט כל כך היה צריך לנצח. עם כמה שסקורסזה גאון, התחרות לפי הבנתי שמה קצת יותר דגש על היצירות האחרונות של הבמאי, על במאים שאקטואלים היום, ועם כל הכבוד לסקורסזה, פרט לזאב הלהיט האחרון שלו היה ב2006, כשרייט ממשיך להפציץ בלי הפסקה :(
טוב נו, עד הסינמונדיאל הבא…
גם אני בעד רייט, אבל:
2006: השתולים. להיט קופתי, אוסקרים, העשיריה השנתית של עין הדג.
2007: שאטר איילנד. להיט קופתי, העשיריה השנתית של עין הדג.
2011: הוגו. אוסקרים, העשיריה השנתית של עין הדג.
2013: הזאב מוול סטריט. להיט קופתי, אוסקרים, הסקר של האתר עוד לא נערך, אבל יש סיכוי מצוין שהוא יהיה שם.
סקורסזה הוא אחד הבמאים המצליחים והעקביים בעשור האחרון.
קמרון, קוארון
בעוד הבחירה בין סקוט לקוארון היתה קלה (עם כל הכבוד להישגי העבר של סקוט, קוארון לא פישל ועתידו מבטיח), הבחירה בין קמרון לפינצ'ר היתה קשה. אגב אני לא מסכים שפינצ'ר חירב את הנוסע השמיני 3, יותר נכון לומר שפוקס חירבו אותו. בסופו של דבר הטיית הלב הכריעה וקמרון קיבל את קולי.
בדיוק הפוך.
פינצ'ר וסקוט.
פינצ'ר-קמרון היה קל, מכיוון שקמרון לא עשה אף סרט שאני מוכן לראות עוד פעם כבר 17 שנה לפחות ופינצ'ר כן.
סקוט-קוארון היה יותר קשה, אבל מתוך ארבעה סרטים של קוארון אני אוהב רק אחד, ולסקוט אני אוהב לפחות ארבעה סרטים שאחד מהם אפילו די עכשווי (אמריקן גנגסטר)
כל כך מסכים שחבל לי לעשות קופי פייסט לתגובה שלך
אם זאת אני מתנגד לגישה של "בואו נבדוק מה הבמאי עשה בשלוש וחצי שנים האחרונות ולפי זה נקבע", כמו גם ל "אם היו לו 8 סרטים טובים ו2 כשלונות אז הוא לא במאי טוב"
אני כשלעצמי מתייחס לכל הפילמוגרפיה ואם יש שם סרטיים שלטעמי הם אייקוניים, שינו את עולם הקולנוע ואני מוכן לראות אותם שוב ושב, אז אני בוחר בבמאי הזה.
פינצ'ר לעולם יזכה אצלי לחסד נעורים
לא סתם אהבתי את מועדון קרב, חצי שעה לפני הקרנה חבר שאל אם אני רוצה כרטיס חינם. לא ידעתי למה אני הולכת, לא ידעתי על מה הסרט מי יופיע בו או מי ביים אותו וזו הדרך הכי מהנה לצפות בסרט ומאוד נדיר כשזה קורה. (קרה לי רק עם סרטים בבית)
אם הייתי בוחנת סרט סרט ומצביעה ע"פ שיקול דעת כניראה שדווקא הייתי מעדיפה את קמרון.
בין אלפונסו קוארון לרידלי סקוט אין לי למה להצביע, את רוב הסרטים של שניהם לא ראיתי.
ככה ראיתי את 'המטריקס':
מבלי לדעת כלום חוץ מזה שיש שם משקפי שמש. זו הייתה חוויית הצפייה הטובה בחיי.
אני מקווה מאד שכשמישהו לוחץ על הלינק "מה זה סינמונדיאל?" האתר ננעל והוא לא יכול להיכנס אליו לעולם. כבר שבועיים שאנשים פה לא ישנים, לא אוכלים, ומישהו מגיע סתם כך מהעולם שבחוץ ושואל שאלות מטופשות?!
תבחרו בג'יימס קמרון! :)
כמה שאני אוהב את פינצ'ר, קמרון תרם תרומה עצומה לקולנוע, במיוחד במישור הטכנולוגי, וביים סרטים פורצי דרך ומשני משחק. מגיע לו לעבור לרבע גמר!
אבל הוא נורא משעמם אותי =[
(ל"ת)
אני במיעוט כפול היום
באמת אחד הימים הקשים של התחרות, אבל אצלי קמרון וסקוט לוקחים בסופו של דבר. לצערי רוב האנשים פה לא מסכימים.
מה יהיה, כמו במונידאל האמיתי, הנבחרת היחידה שאני רוצה שתגיע למקום כלשהוא שנשארה בתחרות היא ברזיל (ספילברג)?
מתאהבים במגמגם הקולומביאני?
(ל"ת)
פינצ'ר ורידלי סקוט
גם אם בשנים האחרונות הוא לא משהו, אני עדיין חושב שרידלי סקוט הוא במאי טוב מאוד. נקווה שהוא יוכיח את זה עם "יציאת מצרים". לגבי פינצ'ר, אין שאלה בכלל. ראיתי כמעט את כל הסרטים שלו ואף פעם לא נתתי לסרט שלו פחות מ8 מתוך 10.
מה קורה עם יציאת מצרים, באמת?
קצת שקט בגיזרה המצרית. ציפיתי שבשלב הזה כבר נראה טריילר.
איזה קטע, זה בדיוק מה ששאלו בני ישראל כמעט 400 שנה
(ל"ת)
הגזרה המצרית?
בחום הזה?
וואוו
בהתחשב בזה שלא כזה אהבתי גם את שני הסרטים הטובים שלו (למרות שאליין די נהרס לי מעצם זה שראיתי את הנוסע נגד הטורף קודם וידעתי בדיוק איך החייזר נראה), לא הייתי מצביע לרידלי סקוט בכל מקרה. אבל מול קוארון זאת באמת לא תחרות.
ממש משמח אותי לראות שפינצ'ר גובר על קמרון
קמרון יודע לשבור קופות.
פינצ'ר יודע לפרק לצופים ת'צורה…
מקווה שהוא יעלה שוב על הסוס עם Gone Girl
דוגרי, אני לא חושב שהוא ירד ממנו בזמן האחרון.
בשנה שעברה הוא זכה באמי הראשון שלו על המעורבות שלו ב"בית הקלפים", אחת הסדרות החדשות הכי מדוברות של הזמן האחרון (והמופרכות שבהן, אבל זה עניין לקפה+טלוויזיה, לא לכאן), שנה לפני כן הוא עשה את "נערה עם קעקוע דרקון", שהיה מועמד לחמישה אוסקרים וזכה באחד (והיה אהוב עלי נורא), ושנה לפני כן הוא הוציא את "הרשת החברתית", שהיה מועמד לעשרה אוסקרים (כולל אחד לדיוויד פינצ'ר), זכה בשלושה ובאופן כללי היה ככל הנראה הסרט האהוב ביותר על המבקרים באותה שנה. לפניו היה לו את "בנג'מין באטן", שהיווה נפילה עבור רבים (למרות שחשוב לציין את 13 האוסקרים אליהם היה מועמד), אבל באופן כללי, מאז "שבעה חטאים" אני חושב שהיו לו יותר פגיעות מאשר החטאות.
אהבת נורא את "נערה עם..."? ראית את המקור?
אני לא סבלתי את הביצוע של פינצ'ר, אולי כי ראיתי קודם את שלושת המקוריים ונהניתי מהם מאוד.
מה שכן, לא מזכירים את זה בכלל, וההתייחסות היא תמיד בזלזול כאל סרט סתמי ובינוני, אבל בעיני "Panic room" הוא אחד הטובים של פינצ'ר ובכלל.
מותח, משוחק להפליא ומצולם מגניב ברמות קשות.
מאוד אהבתי.
אני חושב שרוני מארה עשתה עבודה יוצאת מגדר הרגיל, ולא השתעממתי לרגע (גם לא בחצי שעה האחרונה והידועה לשמצה). Panic Room נחמד, אבל משת"פ של ג'ודי פוסטר ודיוויד פינצ'ר ציפיתי ליותר, למרות שהסרט באופן כללי התחיל מנקודת מוצא בעייתית, עקב היותו הסרט הראשון של פינצ'ר אחרי פייט קלאב.
מה גם שחשוב לזכור ש"נערה עם קעקוע דרקון" הוא לא רימייק אמריקאי לסרט השוודי,
אלא אדפטציה לספר של סטיג לרסון.
טו אקספליין:
הקריירה שלו היא, לטעמי, קפיצה וירידה מהסוס מסרט לסרט.
כדי להבין את האמירה הזאת צריך להסביר שגם הפחות טובים של פינצ'ר הם עדיין עדיפים על כל דבר אחר שבנמצא. אבל כשהוא על הסוס אז לסרטים שלו יש, מלבד חוויה פינצ'רית ישירה וחזקה, גם ערך מוסף שמעניין וחשוב מבחינה תרבותית.
מהנוסע השמיני3, שהיה בלתי מתפשר אבל גם קצת מבולבל (אגב, פינצ'ר לא כולל אותו בפילמוגרפיה שלו),
הוא קפץ על הסוס של "שבעה חטאים". תקצר היריעה מלהרעיף.
ירד ל"המשחק", שהיה מגניב ומתחכם, אבל לא כל כך מעבר,
וקפץ ל"מועדון קרב". בחיי, אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו אי פעם.
ירד ל"החדר", שיש בו מלא ויזואליות חדשנית, ומעט משהו חשוב לומר,
וקפץ בשינוי חד ל"זודיאק". סרט שהוא גם מותחן מעולה וגם בעל אמירה על גיבורי המותחן, וגם הכי שונה מהפילמוגרפיה שלו.
ירד (קצת) עם בנג'מין באטן, ששוב, מתחכם עם שטיקים של CGI, אבל כשהוא מנסה לומר משהו זה יוצא לו מתחתי, (אבל השוט של החיילים חוזרים לחיים בהילוך אחורי שווה את כל הסרט)
וקפץ שוב ל"רשת החברתית" שמגדיר דור מחדש (כמעט באותה הצלחה שמועדון קרב הגדיר)
ואז הגיע "נערה עם קעקוע דרקון" שלא כזה אהבתי. למעשה, זה הסרט שלו שהכי פחות אהבתי.
לגבי אמי, הם תמיד נותנים למי שעובר לטלוויזיה מהקולנוע. גם אם זה לרגע.
לגבי אוסקר, תזכיר לי שוב מי אלו ומה הם מבינים בקולנוע בזמן אמת?
אותם חבר'ה שהכירו בסנדק, גרביטי או זריחה של מורנאו...
אבל לסנגורים השגרתיים שלי על האקדמיה לא אכנס עכשיו. אין לי מושג מאיפה הבאת את הנתונים על האמי, שאפילו לא זיכו את "Grave Danger" של טרנטינו (וקרוב לוודאי שהשנה הם עוד פעם יתעלמו מקווין ספייסי, לדוגמה, גם אם לטובת שחקן קולנוע אחר). אני יכול להבין את התזה שלך על הזיגזג של סרטי פינצ'ר (שוב, גם אם "בנג'מין באטן" ו"נערה עם קעקוע דרקון" מאוד קרובים לליבי).
אתה מוכן לשרוד סרט של יותר משעתיים וחצי רק בשביל שוט אחד? סחתיין!
"החדר" זו לא ירידה. לעשות סרט מתח מהודק ואפקטיבי זה לא פשוט.
תשאל את ליאם ניסן, אחד שעשה קריירה מסרטי מתח בינוניים.
זה לא פשוט
אבל אחרי שהוכחת שאתה ידוע לעשות את זה וגם לומר שמהו מעניין על החיים,
קשה להסתפק רק בזה.
תודה שהזכרת לי את 'המשחק',
זה הכריע את הבחירה שלי לטובת פינצ'ר. אני מאד נהניתי ממנו, גם בצפייה שנייה.
ידעת שהוא אפילו זכה בגראמי?
בקטגוריית Best Short Form Music Video, שזה בעצם "הקליפ הטוב ביותר", על הקליפ ל-Suit & Tie של ג'סטין טימברלייק וג'יי-זי, מה שבעצם אומר שהוא בחצי הדרך להיות זוכה ב-EGOT, דווקא בשתי קטגוריות די לא צפויות.
אישית אני מופתע
תסתכלו על התרומה של גיימס קמרון לקולנוע, לעומת פינצ'ר, השמינית הזו היא דוגמא מעולה לזכרון קצר, תסתכלו על ההישגים לאורך כל ההיסטוריה, לצורך העניין בואו תשוו בין גיימס קמרון לפינצר כששניהם היו באותו שלב בקריירה, סרטי הפעולה הטובים בהיסטוריה, ושיא בזכיית אוסקרים, לעומת, כמה סרטים טובים וטובים פחות.
אותו דבר בדיוק עם רידלי סקוט, אלפונסו קוארון בתעשייה בערך עשר שנים, סקוט כבר מעל שלושים, תשוו בין הנוסע ובלייד ראנר לכוח משיכה למשל, בתחום המדע בדיוני, מבחינת ההשפעה שלהם.
קצת מחשבה אנשים… והרגע נזכרתי שזה בעצם הכל חסר משמעות אז סליחה.
תקרא את התקנון
לזכרון הקצר יש הרבה יותר משמעות, במאים גדולים שלא הוציאו סרט בשנים האחרונות לא השתבצו למשחק.
זה לא אומר שלפי זה, לקמרון אמורה להיות היד על העליונה?
הסרט האחרון שלו היה הסרט הכי גדול של המילניום הנוכחי עד כה. הסרט האחרון של פינצ'ר היה מותחן מגניב ממש, שאני מעריך שניתן לאכלס את כמות הצופים שלו בתוך מטרופולין בגודל בינוני. כנראה שהזיכרון לטווח הארוך ("פייט קלאב" לעומת "טיטניק", נניח) מנצח כאן.
מפתיע, לשם שינוי אני במיעוט...
בעיניי ג'יימס קמרון הוא מלך; לא רק שהוא יוצר סרטים מונומנטליים וחדשניים, הוא גם יודע להוציא מטכנולוגיות חדשות את המיטב. פעמים רבות אפקטים ממוחשבים בסרטים מלפני 20 שנה נראים נורא, אבל "שליחות קלטנית 2" הוא סרט עתידני שמסרב להתיישן (טוב, לפחות כך זו התחושה שלי; ייתכן שצעירים שיצפו בו כיום יחשבו אחרת).
פינצ'ר מעולם לא הלהיב אותי במיוחד (אם כי אני דווקא כן חיבבתי את ה"נוסע השמיני 3"). אני לא ממעריצי "מועדון קרב" ו"הרשת החברתית" הוא לא יותר מסרט חביב; שניהם מוערכים יתר על המידה בעיניי, וההתלהבות הגורפת מהאחרון נשגבת מבינתי.
"כוח משיכה" היה אכן מרהיב וסוחף, אבל לסרטי "הארי פוטר" לא כ"כ התחברתי, ובשאר לא צפיתי; רידלי סקוט, לעומת זאת, הוא במאי סמאח שהוכיח את עצמו לאורך שנים רבות. אמנם לא בכל סרט, היו לו נפילות, ועדיין, יש לו רזומה הרבה יותר מרשים בעיניי (וחוצמזה "בלייד ראנר" לבדו הוא השליחות הקטלנית שלו, מבחינתי).
העניין המפתיע באמת הוא שסוף סוף, אחרי שנים של ציפייה,
אני מסכים עם כל מילה שלך.
לגבי קוארון והנוסע השמיני,
עוד לא מאוחר מדי. שיעשו כבר את החמישי עם סיגורני ו-ווינונה, ושיתנו לו את ההגה.
ושיעשו את זה מהר! סיגורני לא הולכת ונהיית צעירה יותר, אוף.
תמוה מאוד שקוארון מביס את סקוט
נו בחייכם, נכון שסקוט של השנים האחרונות הוא לא זה של פעם, אבל בעשור הקודם היו לו כמה סרטים די מוצלחים – "גלדיאטור", "בלאק הוק דאון", "חניבעל" (שקצת מוריד את הרמה אמנם), "פרומתיאוס". אמנם הם אינם מגיעים לרמה של סרטיו הישנים והקלאסיים, אך אם מסתכלים על כל סרטיו הטובים יחד – מדובר בסך הכל בבמאי מוכשר עם רזומה מרשים הרבה יותר משל קוארון. מה האחרון כבר עשה? את "גראביטי" (אדיר, נכון, אבל מאבד חלק מהאפקט בצפייה ביתית) "הילדים של מחר" ו"הארי פוטר"? נו באמת.
קוארון הוא במאי מתחיל ליד סקוט. עד שיגיע לנסיון ולידע שלו, הוא עלול לייצר לא מעט סרטים בינוניים גם כן.
אפקט השרק.
סקוט לא עשה שום דבר טוב כבר הרבה זמן, קוארון עשה לאחרונה את כוח משיכה. את מי לדעתך יזכרו כיותר טוב?
מממ... מעניין....
אלפונזו קוארון עולה לרבע הגמר, בעיקר בגלל סרט אחד (כח משיכה).
כאילו, בתכל'ס נראה לי שמרבית אלה שהצביעו לו עשו זאת בגלל כח המשיכה. וזאת למעשה ההצלחה הגדולה היחידה שלו, שאר הסרטים הרבה פחות הצליחו.
וזה מעניין שהוא מצליח להתקדם כל כך בזכות סרט אחד, כשיש פה במאים עם רזומה עשיר בלהיטים גדולים.
מצד שני, אם הסינמונדיאל אמור להיות כמו מונדיאל, אז זה לגמרי בסדר. הרי במונדיאל מי שמנצח זו הנבחרת עם השחקנים הכי טובים בהווה. לא משנה כלל אלו שחקנים היו בעבר לנבחרת וגם לא משנה עם ההרכב הנוכחי של הנבחרת הוא ההרכב הטוב הראשון של הנבחרת שכשלה עד היום.
אתה רציני?
אפשר לספור לזכותו של קוארון עוד לא מעט הצלחות מלבד גרביטי. הוא עשה את "הארי פוטר והאסיר מאזקבן" שיש קונצנזוס כמעט מוחלט שהוא הטוב ביותר בסדרה הזאת, ומן הסתם הוא שבר קופות. הוא עשה את "הילדים של מחר" שאומנם לא היה להיט קופתי, אבל בטח שהיה כזה בביקורות ובאתר הזה ספציפית יש לו מעמד גבוה ביותר. מי שקצת חופר מחוץ למיינסטרים בטח גם שקלל את "ואת אמא שלך גם" המופתי לתוך הבחירה שלו בקוארון, ואלה שעוד יותר הלכו לצדדים גם זוכרים לו לטובה את "נסיכה קטנה". אז לא, הוא לא מנצח רק בגלל גרביטי.
מש"א
אני לא מאלה שמתלהבים מקווארון וכבר הבעתי פה מספר פעמים את חוסר התלהבותי מ"כח משיכה" ו"הילדים של מחר" ("הארי פוטר" אכן היה מעולה" ו"ואת אמא שלך גם" היה נחמד). אבל להגיד שהפופולריות שלו בטורניר הזה נובעת רק בגלל "כח משיכה" זה אכן שטויות במיץ.
לא כתבתי *רק*, כתבתי *בעיקר*
לא אמרתי שאין לקווארון עוד סרטים טובים. אך במשחק הזה לא מדובר על סרטים טובים, אלא על סרטים ממש ממש טובים.
יכול להיות שאני טועה, רק הבעתי הרהור. אבל מהסתכלות כללית, עד עכשיו נראה שהצליחו אלה שיש להם רזומה עשיר של סרטי מופת ולהיטי ענק ואצל קוארון יש אחד כזה.
שלא תבינו אותי לא נכון: אין לי שום דבר נגד קוארון, אני הצבעתי לו עד עכשיו בכל השלבים בהם התמודד, כולל עכשיו. סתם אמרתי שזה מעניין, זה הכל. ואולי אני טועה, לא יודע.
ואגב, הארי פוטר 3 אכן נחשב ע"י לא מעט כהארי פוטר הטוב ביותר, אך זה עדיין לא הופך אותו לסרט מופת. הרבה אנשים, כולל פה בעין הדג, אמרו שבאופן כללי הארי פוטר זאת סדרה יחסית בינונית. כך שלהיות ה"הארי פוטר הטוב ביותר" לא בהכרח הופך את הסרט לסרט מופת.
ועכשיו תדמיין את זה;
סדרת הסרטים של הארי פוטר מבויימת בידי סטיבן ספילברג, גור ורבינסקי ומת'יו ווהן. זה משהו שבאמת הייתי רוצה לראות.
גיירמו דל טורו אולי?
(ל"ת)
נולאן! טרנטינו! האחים כהן!
(סליחה)
רק לא האחים כהן,
הם היו גורמים לסדרה להפסיק אחרי גג שני סרטים, עקב חוסר עניין לציבור הרחב. כן, נישת המאמינים שלהם היתה הולכת לראות אותם כמובן, אבל אין מצב שהם מביאים מאות מיליוני ילדים לבית הקולנוע.
למרות שהמחשבה על האגריד בתור ה'dude' (סליחה, צריך להיות הפוך כנראה) מעוררת בי חיוך לא רצוני ובלתי ניתן לשליטה.
למעשה, בתחילת הדרך, כשבאו להפיק את הסרט הראשון, הוצע גם לספילברג לביים, אך בסוף זה לא יצא
מתוך ויקיפדיה: "בתחילת תהליך ההפקה הוצע לסטיבן שפילברג לביים את הסרט, אך הוא דחה את ההצעה. לפי הדיווחים הוא רצה שהסרט יהיה סרט אנימציה, כאשר השחקן האמריקני היילי ג'ואל אוסמנט יהיה זה שידבב את דמותו של הארי, או סרט שישלב אלמנטים מהספרים הבאים בסדרה."