שלום וברוכים הבאים לסינמונדיאל השלישי של עין הדג.
למי שלא מכיר, מדובר בתחרות שבה 31 במאים ובמאית אחת, מהיוצרים הגדולים, האהובים והמשפיעים בעולם יתחרו על ליבו של הקהל (אתם) בשורה של תחרויות אחד-על-אחד. מבנה התחרות זהה בדיוק לזה של המונדיאל האחר – זה שבו משחקים כדורגל: הבמאים מחולקים ל"בתים" של ארבעה, ובתוך כל בית נערכים שישה משחקים, כך שכל במאי נפגש נגד כל במאי אחר מהבית, כך שאפילו אם הפסדת במשחק אחד, יש לך סיכוי להחזיר את הכבוד שלך בשני המשחקים האחרים.
שני הבמאים שיגיעו למקומות הראשונים בכל בית יעלו לשמינית הגמר – ומשם כבר אין חזרה: כל משחק הוא המשחק המכריע. מי שמפסיד – עף. המתחרים ינופו עד שנגיע לגמר, בו נגלה מיהו הזוכה, והאם הוא ייקח מהאחים כהן את גביע עין הדג לארבע השנים הקרובות. למי שלא היה פה בשבוע האחרון, אפשר לקרוא מעט על זהות המתחרים וכיצד נבחרו כאן וכאן.
מהם חוקי המשחק?
32 הבמאים חולקו לשמונה בתים. בכל פעם יעלה למגרש זוג במאים שנמצאים באותו הבית יחד כדי להתחרות בסקר אחד-על-אחד. הבמאי הזוכה בסקר יקבל שלוש נקודות והבמאי המפסיד – 0. תיקו ייחשב פער שקטן מ-10 אחוזים. כלומר, אם התוצאה היא 45%-55% לטובת אחד מהמועמדים, זה ייחשב ל"תיקו" וכל אחד מהבמאים יקבל נקודה אחת. במקרה של מספר נקודות זהה, העדיפות בדירוג בטבלה תינתן לבמאי שמספר הקולות הכולל שקיבל בסקרים שבו השתתף היה הגדול יותר. כל אחד מהסקרים יישאר פתוח למשך לא יותר (ואולי פחות!) מ-24 שעות, וייסגר ללא התראה מוקדמת.
לאחר סיום כל משחקי שלב הבתים, המועמדים יוצלבו למשחקי שמינית הגמר, בהם כל במאי שהגיע למקום ראשון בבית כלשהו ישחק נגד במאי שהגיע למקום שני בבית אחר. למשל: הזוכה בבית א' ישחק נגד הסגן של בית ב'; הזוכה בבית ב' ישחק נגד הסגן בבית א', הזוכה בבית ג' ישחק נגד הסגן בבית ד' וכו'. הזוכים בשלב שמינית הגמר ימשיכו אל רבע הגמר, וכן הלאה – עד למשחק הגמר. בשלב זה, התיקו מצטמצם משמעותית וחוזר לתוצאה של 50% לכל אחד מהצדדים. במקרה כזה, השופטים יכריעו האם צריך לעבור לפנדלים, או שיש מספיק קולות לאחד הצדדים כדי שזה ייחשב ניצחון לכל דבר ועניין.
שימו לב – אתם רשאים להצביע פעם אחת. במקרה של חשד כלשהו להצבעות כפולות, משולשות, מחומשות, מעושרות וסתם לא כשרות, אנחנו רשאים לפסול, להסיר ולמחוק כל קול שנראה לנו לא לעניין.
הסינמונדיאל יתחיל ביום ראשון עם המשחק הראשון (והיחיד לאותו יום) ולאחר מכן יהיו לנו שבועיים עמוסים של שלבי הבתים, ואז מעבר לשמינית הגמר וכן הלאה וכן הלאה. שיהיה לנו סינמונדיאל נהדר (או מונדיאל, למי שחוגג) ושהבמאי הטוב יותר ינצח. הולך להיות חודש מעניין ועמוס בכל טוב.
יום 1
יום 2
יום 3
יום 4
יום 5
יום 6
יום 7
יום 8
יום 9
יום 10
יום 11
יום 12
יום 13
אלה הם הבתים:
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | קוונטין טרנטינו | 9 |
2 | האחים כהן | 6 |
3 | גאי ריצ'י | 1 |
4 | ג'יימס גאן | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | דני וילנב | 9 |
2 | אלפונסו קוארון | 6 |
3 | כ. מק'קווארי | 3 |
4 | שיין בלאק | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | מרטין סקורסזה | 7 |
2 | אדגר רייט | 7 |
3 | סם מנדז | 3 |
4 | אלכס גארלנד | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | פול ת. אנדרסון | 9 |
2 | ג'ורדן פיל | 6 |
3 | גרטה גרוויג | 1 |
4 | פדרו אלמודובר | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | ווס אנדרסון | 9 |
2 | נואה באומבאך | 6 |
3 | פארק צ'אן ווק | 1 |
4 | יורגוס לנטימוס | 1 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | כריסטופר נולאן | 9 |
2 | דייוויד פינצ'ר | 6 |
3 | ספייק לי | 3 |
4 | תום מור | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | ריאן ג'ונסון | 7 |
2 | בונג ג'ון הו | 5 |
3 | טאיקה וואטיטי | 4 |
4 | רוברט אגרס | 0 |
מקום | במאי | ניקוד |
---|---|---|
1 | סטיבן ספילברג | 9 |
2 | פיט דוקטר | 4 |
3 | רידלי סקוט | 4 |
4 | ג'יימס מנגולד | 0 |
(וכמובן, תודה לקסם על כל הגרפיקה מפה ועד הודעה חדשה)
אני חושב שגם כדאי להדגיש שההצבעה אמורה להיות בעיקר לפי ארבע השנים האחרונות של אותו הבמאי, אחרת נקבל חצי גמר מאוד דומה לסינמונדיאל הקודם
באיזה ימים הולכים להיות משחקים?
אני מניח, לאור איך שהאתר עובד, שלא הולכים להיות משחקים בשבת, אבל מה לגבי שישי? או מוצ״ש? או שזה יהיה רק בימים א-ה?
לא רק א'-ה'
(ל"ת)
מניח שהתכוונת ל״לא, רק א׳-ה׳״
כי בלי פסיק זה מקבל משמעות שונה ;-)
ובפירוט
לאורך שלב הבתים, נעקוב בצמוד למשחקים של המונדיאל – זאת אומרת כל יום, כולל שבת.
בשלב ההכרעה/נוקאאוט, אנחנו עלולים לחרוג מהלו"ז של המונדיאל ולהקדים משחקים מסוימים או לאחר אותם.
טוב, אז אני צריך להכין את עצמי למתמשכים מפוצצים במוצ״שׁ
מזל שעכשיו יש מוצ״שים ארוכים, כי נראה לי שיקח לי הרבה מאוד זמן להשלים את התגובות שנכתבו בשבת בזמן משחקי הבתים.
מה שכן, אלה שלא שומרים שבת יוכלו לנסות לאבחן את הטעם הקולנועי של שומרי השבת כשיבדקו את השינויים במשחקי השבת ברגע שהשבת יוצאת ושומרי השבת יכולים להצביע.
במה זוכה הבמאי המנצח?
(ל"ת)
נשיקה במצח
(ל"ת)
אם טרנטינו יזכה הוא יבקש את הנשיקה במקום אחר
בפעמים הקודמות היו הקרנות של שני סרטים של הבמאי הזוכה. לא מתוכנן משהו כזה גם הפעם?
מתוכנן
(ל"ת)
יש פעמיים ״ם״ בשם של תום מור
אגב, אישית אני בכלל חושב שהתעתיק היותר נכון ומקובל אמור להיות ״טום״, וזאת על מנת לבדל מהשם העברי ״תום״ שהוא שם אחר לחלוטין וללא כל קשר.
איך בעצם נקבעה החלוקה לבתים?
אני מניח שבהגרלה
(ל"ת)
מי ששילם הכי הרבה קיבל את הבית הכי נוח
(ל"ת)
זו בעיה , אמרת שאין שחיתות
וברצינות, אני מניח שפינקי התכוון האם היה דירוג
בואו כולנו נעריך לרגע את פרק הזמן שבו
האחים כהן הם הבמאים במקום אחרון בבית שלהם.
שאלתי במקום אחר אבל אני חושב שזה התמסמס
מה עם דמיאן שאזל?
לא ראיתי אותו מרעיד את אמות הסיפון ב-2018
ו"האדם הראשון" היה פספוס לכל הדעות. בהנחה ש"בבילון" יראה לכולנו מאיפה משתינים שחקנים הוליוודים בשנות העשרים בזמן שהם מסניפים שורות, תהיה לו הזדמנות לקאמבק מחוזק שיראה שהוא במאי שפה להישאר. במידה ולא, נו שוין.
אפשר כבר להתחיל עם הימורים לרבע הגמר?
ספילברג, נולאן, טרנטינו וסקורסזה.
עם כל האהבה לבונג הו – או אפילו עם כל האהבה שלי לריאן ג'ונסון – הם לא יביסו את ספילברג
בתים א'+ב' בעצם כבר הוכרעו בקרב בין טרנטינו לאחים כהן
אולי יהיה איזה מתח בקרב בין פינצ'ר לנולאן, אבל הרזומה שלו פה באתר כמעט בלתי ניתן לניצוח (ובבית ממול אין שום פייט)
ועם כמה שאני רוצה שפ.ת.אנדרסון יגיע, אבל מה לעשות שלסקורסזה יש רפרטואר יותר מכובד שינצח בסוף.
נראה לי שזה זמן לעדכון המחצית
כלומר, בכל מקרה אין לי מושג מה נעשה בסינמונדיאל הבא עם כמות המשתתפים הכפולה + עייפות חומר מסוימת. כנראה שבאמת נפנה לשחקנים ושחקניות. ובכל זאת, חצי-מסורת זאת חצי-מסורת. אז מה מצב המתמודדים מאז 2022?
טרנטינו: כמעטטטט התחיל לעבוד על הסרט האחרון שלו ואז החליט שאין לו כוח. טכנית יש לו עדיין שנתיים להרים סרט, וזה פרק זמן אפשרי – פשוט לא ברור כמה זה משהו שהוא עובד עליו. מצד שני, תמיד היה תחת מעטה סודיות מסוים.
האחים כהן: כבר לא אחים, אבל יחזור לעבוד, אבל לא בזמן לסינמונדיאל הזה, אז טכנית רק איתן יכול לבוא, אבל לא יודע אם "סעי בובה" (או הסרט הבא Honey Don't) יצדיקו מעמד שכזה. בין הסבירות שהם יעדרו לסבירות שטרנטינו יעדר, זה נראה כמו סינמונדיאל שונה מאוד.
ריצ'י: די בטוח שהוא הוציא ויוצא מספיק סרטים עד אז בשביל לחלק לעוד מועמדים מסכנים. לא, ברצינות – יצאו לו שני סרטים בשנה שעברה ("החוזה" ו"מבצע פורצ'ן"), אחד השנה ("היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית"), יש לו אחד בשנה הבאה ("באפור") וכנראה שיספיק עוד אחד עד 2026 ("מעיין הנעורים"). עסוק הבחור.
גאן: האם הוא יצליח לעשות מה שלא נעשה 50 שנה ולהפוך את סופרמן לסרט אהוב ומוערך על ידי כולם? גם אם לא, יש לו את "שומרי הגלקסיה 3" בכיס שמבטיח לו כניסה גם לסיבוב הבא.
וילנב: נתקע בעולמות של "חולית", אבל לא נראה שיש מי שמתלונן יותר מדי. אפשרי שיצליח להכניס עוד סרט בדיוק לפני הסינמונדיאל הבא (ואם לא, אז במהלכו).
קוארון: סיים מיני סדרה שהוא קורא לה "סרט של שבע שעות" אבל זה לא, אז סתום. כנראה לא יבוא לסינמונדיאל הבא, אבל הוא ממילא בא פעם כן פעם לא.
כ. מק'קווארי: הבחור יסיים שני סרטי משימה בלתי אפשרית, כאשר הראשון התקבל בצורה קצת יותר פושרת מהשת"פ הקודם שלו עם קרוז. מצד שני, אפשרי שהוא יצליח לצלם את דרמת מלחמת העולם השנייה למבוגרים בכיכובו של קרוז עד אז, אז אולי זה יעבוד לטובתו.
שיין בלאק: עובד על סרט חדש שנשמע מאוד "שיין בלאק"-י אבל עם מארק וולברג אז לאו דווקא הקאמבק שאנחנו מצפים לו.
סקורסזה: הוציא מאז את "רוצחי פרח הירח", יוציא גם (כנראה) סרט כלשהו על ישו שנכון לעכשיו עדיין עתיד להצטלם בארצנו.
רייט: עד כה לא הוציא כלום, אבל יתחיל לצלם עוד מעט רימייק ל"הנרדף" עם גלן פאוול אז סביר להניח שנראה אותו גם ב-2026, אם כי בהחלט נהיה על הקשקש.
מנדז: טכנית "אימפרית האור" יצא סוג-של תוך כדי הסינמונדיאל אז אפשר אולי להחשיב את זה, אבל זה גבולי על סף הלא. מנדז דווקא עובד במרץ על 4 סרטים על חיפושיות הקצב, רק שהם כנראה יצאו רק ב-2027.
גארלנד: ביים את "הקרב על אמריקה" ועכשיו מסתכל בבית שלו ותוהה כמה תיעודי הוא יצר אותו בטעות. הוא גם אמר משהו שהתפרש כפרישה, אבל מאז הוא התחיל לעבוד על עוד סרט אז עזבו שטויות.
פת"א: עובד על סרט חדש שאמור לצאת ב-2025, אז מקומו מובטח.
ג'ורדן פיל: עובד על סרט רביעי כלשהו או משהו, אבל הוא יצא רק באוקטובר 2026, אז הוא יפספס את הזכאות לסינמונדיאל הבא.
גרטה גרוויג: כבשה את העולם עם "ברבי", ועכשיו בכלליות עובדת על נרניה. מכיוון שאין עוד ליהוקים, ומכיוון שזה נטפליקס, קשה לדעת אם היא תספיק עד 2026.
אלמודובר: מוציא השנה סרט דובר אנגלית לראשונה. האם הוא גם יהיה טוב ויצדיק חזרה שלו?
ווס אנדרסון: בשנה שעברה הספיק גם לזכות באוסקר לסרט קצר וגם להוציא את "אסטרואיד סיטי". עובד במרץ על סרט חדש ("The Phoenician Scheme") שקל להניח שיצא בשנה הבאה.
נואה באומבאך: עובד על סרט חדש עם ג'ורג' קלוני, אדם סנדלר ועוד ועוד שחקנים. עבור נטפליקס, אבל סביר להניח שיצא ב-2025. גם ביים טכנית את "רעש לבן" שיצא רגע אחרי הסינמונדיאל שהיה בלגן מאוד מבולגן וסצנת קרידטים חביבה מאוד.
פארק צ'אן ווק: עובד על סרט חדש, "הגרזן". ויקיפדיה טוענת שיש עוד סרט בתכנון אבל אני לא בטוח. האם יספיק עד 2026? סביר להניח, אם כי מדי פעם במאי ארט האוס עובדים לאט.
יורגוס לנטימוס: הוציא שני סרטים עם אמה סטון מאז הסינמונדיאל, ועתיד להוציא עוד אחד לפחות. מניח שבפעם הבאה לא יהיה בתחתית הבית שלו.
נולאן : אין תוכניות לסרט הבא אבל כזה, אופנהיימר, כן?
פינצ'ר: שכחתי לחלוטין מ"הרוצח" שלו. יש שלל רחשים על האם ומה יהיה הסרט הבא שלו, אבל מכיוון שאין משהו קונקרטי, מניח שלא נקבל משהו עד יולי 26.
ספייק: לא היה לו מחזמר על ויאגרה או משהו? נראה שנעלם, בכל מקרה, והוא צילם השנה את הרימייק ל"גבוה ונמוך" עם דנזל וושינגטון. לרוב במאי שעובד מהר אז סביר שיצא בשנה-שנה וחצי הקרובות.
תוםם מור: אם הוא עובד על משהו, לא עדכנו אותי.
ג'ונסון: צילם רצח כתוב היטב אחד, יספיק לצלם עוד אחד – האם יספיק משהו שאינו בנואה עד לסינמונדיאל הבא? צריך בלש לתעלומה הזאת.
בונג ג'ון הו: מיקי 17 ממש סרט שמוכן וקיים ונזרק לינואר 2025 מסיבות לא ברורת. עובד גם על סרט אנימציה קוראיני על דגים או משהו.
וואטיטי: באתי להגיד שכלום מאז "תור 4" אבל פשוט שכחתי באופן מביך מ"הגול הבא מנצח". עובד על סרט מד"ב דיסטופי בשם "Klara and the Sun". גם הוא על בסיס ספר כמו "ג'וג'ו ראביט" אז אולי אותו נאהב יותר.
אגרס: מוציא רימייק לנוספרטו. לא מכיר פרויקטים נוספים שלו.
ספילברג: ממש בזמן הסינמונדיאל הוציא את "הפייבלמנים", וממש רגע לפני הבא יוציא את "The Dish".
דוקטר: עסוק בלהיות האבא של פיקסאר ולא בלביים.
ר. סקוט : נפוליאון היה שנה שעברה, גלדיאטור 2 השנה, ואולי הביג'יס עד 2026.
מנגולד: עשה את האינדיאנה ג'ונס ההוא שנה שעברה והשנה יוציא סרט על בוב דילן.
במאים שאפשרי שיחזרו: ג'יימס קמרון, גיירמו דל טורו, מקדונה
במאים צעירים שפרצו: …האם אין? או שאני מפספס? כאילו יש כמה שאולי יכנסו – הדניאלס אם יספיקו לעשות סרט עד 2026, ג'ון וואטס עם הזאבים יוכיח שזה לא רק ספיידי – אבל אני לא חושב שכרגע יש מישהו שאפשר לדבר עליו באופן מקורקע שיכנס בפעם הבאה בסערה.
יכול להיות שטים ברטון יחזור עם בטילגוס ביטלגוסס
(ל"ת)
מיאזאקי יחזור בזכות "הילד והאנפה", אבל אני מנחש שיודח בשלב די מוקדם
זה שהסרט הבא של רייט הולך להיות הרימייק ל-"הנרדף" זה סופי? בימד"ב עדיין גם הסרט הזה וגם The Chain רשומים בשלב קדם-הפקה (אם כי אני מודה ש-"הנדרף" נשמע כמשהו עם יותר פוטנציאל – במיוחד אם רייט ילך יותר לכיוון הספר המקורי של קינג, ופחות לזה של הסרט הקודם. ל-The Chain יש אמנם את ג'יין גולדמן, אבל קראתי הספר, והוא אמנם אפקטיבי אבל גם מאוד שגרתי ודי… דבילי, למען האמת. בעיקר, לא משהו שאני רואה שרייט יכול להוציא ממנו ניצוצות).
ואגב "הנרדף", עיבוד קולנועי אחר לספר של קינג מתקופת ריצ'ארד בקמן שלו כבר נמצא בהפקה, The Long Walk, שהוא מהרבה בחינות האבא של "משחקי הרעב" (ואני חושד, גם של הפקות אסייתיות כמו "באטל רויאל" ו-"משחקי הדיונון"). לא מפתיע, אם כן, שהבמאי שגויס לפרויקט הוא פרנסיס לורנס, שכבר ביים איזה שלושה סרטים בסדרת "משחקי הרעב", ובעברו היותר רחוק גם איזה שניים-שלושה סרטים לא רעים ("קונסטנטין", "אני האגדה"). מצד שני, בעברו הקרוב אפשר למצוא את "דרור אדום". בולט בנוכחותו בקאסט: מארק המיל. נשמע לכל הפחות מסקרן.
גלן פאוול טוען שהנרדף יצטלם ביולי
זה בניגוד ל"שרשרת" שכבר חודשים שאין משהו לגביו אז לדעתי מת.
סורי אבל מארק וולברג תפור על שיין בלאק.
(ל"ת)
אני ממש מתעצלת לבדוק, קלרה והשמש מצלצל לי נורא מוכר
אני רוצה להגיד שזה סיפור שנחשב לטוב, אבל אני לא מצליחה לחבר שום דבר לכלום.
אוקיי בדקתי, זה קוזואו אישיגורו
אקנה את הספר כי האיש גאון(!!!!!!) ואני לא רוצה לראות את הסרט לפני שאקרא אותו. נדמה לי שזה הספר האחרון שהוא פרסם, בגלל זה צלצל מוכר.
מה עם לוקה גוואדינגו? טיי ווסט?
(ל"ת)
לדעתי ממש לא ברמה של הסינמונדיאל
למרות שכבודם במקומם מונח