גבירותי ורבותי, מהפך: האחים כהן, שרק לפני ארבע שנים הגיעו כל הדרך לגמר הסינמונדיאל וזכו בו, הודחו כבר בשלב שמינית הגמר ע"י דני וילנב, שבפעם שעברה הודח בשלב הזה ע"י סקורסזה. במשחק השני, אדגר רייט גבר על פול תומאס אנדרסון, ושוב מגיע לשלב רבע הגמר. האם רייט יצליח להגיע רחוק יותר הפעם, או שוילנב יביס גם אותו? נגלה בקרוב, אבל בינתיים חוזרים לצד השני של הטבלה עם שני המשחקים הבאים.
פינצ'ר מול אנדרסון, דייוויד מול ווס: לאחד יש סרטים קודרים ואהובים כמו "מועדון קרב", "שבעה חטאים" ו"הרשת החברתית" באמתחתו, ובפעם הקודמת הגיע לחצי הגמר. לשני יש סרטים צבעוניים ואהובים כמו "מלון גרנד בודפסט" ו"מר שועל המהולל" והצליח לשרוד עד רבע הגמר בטורניר הקודם. הפעם אחד מהם ייפרד מאיתנו כבר עכשיו, אבל מי?
שמינית גמר 5
מס' מצביעים: 252 Loading ...
|
לאחר המשחק של שני הוותיקים, קרב בין שני טירונים: בפעם הקודמת ריאן ג'ונסון הודח כבר בשלב הבתים. "רצח כתוב היטב" אחד מאוחר יותר, הוא הצליח להתברג לשמינית הגמר. מולו ניצב דוקטר, שנתן את ה"נשמה" שלו ועוד סרטי אנימציה אהובים כדי להגיע לפה.
שמינית גמר 6
מס' מצביעים: 241 Loading ...
|
מחר: מסיימים את משחקי השמיניות עם נולאן נגד באומבך וסטיבן ספילברג נגד בונג ג'ון הו.
ווס אנדרסון
כן, אני מוקיר ומעריך את פועלו של פינצ'ר אבל ב12 השנה האחרונים, פינצ'ר הגיש באופן כרונולוגי:
1. סרט מתח מדמם וכיפי, אבל בסופו של דבר פלאף
2. סרט מתח מאוד משפיע אבל כזה שאני לא יודע אם ההשפעות שלו טובות (כלומר, הז'אנר שיצא בעקבותיו לא הנפיק באמת יצירות טובות מדי)
3. פח אשפה בוער של סרט.
"הרשת החברתית" עדיין עומדת שם רגע לפניהם ומאירה את הדרך, ויש לקוות ש"הרוצח" יחזור אבל למען השם – ראיתם מה ווס אנדרסון עשה בזמן הזה? את הסרט הכי טוב שלו*, ואז את הסרט הכי טוב שלו שוב, ואז "סתם" סרט אנימציה נהדר, ואז סרט שאכן קצת יותר מוזר אני מודה. ומול "הרשת החברתית" יש לאנדרסון את "מר שועל המהולל" לנפנף בו.
בקיצור, בחרו ווס אנדרסון.
* – מבחינת קונצנזוס
הצבעתי לפינצ'ר אבל שכנעת אותי
תעבירו קול מפינצ'ר לאנדרסון. פינצ'ר אולי בין חמשת הבמאים האהובים עליי אי פעם, אבל עכשיו הזכרת לי איזה עשור מדהים היה לאנדרסון, בקלות הטוב בקריירה שלו, לעומת פינצ'ר שזה היה העשור הכי חלש (עדיין אחלה עשור מאנק לא כזה נורא).
אם כבר דיברת על קונצנזוס, אני מזכיר לך ש-'מאנק' קיבל ביקורות חיוביות בסך הכל
שלא לדבר על המועמדויות שלו לאוסקר (כולל 'הסרט הטוב ביותר'). 'נערה עם קעקוע' התקבל הרבה יותר טוב מסתם 'סרט כיפי' ו-'נעלמת' נחשב לאחד המותחנים הטובים ביותר של העשור האחרון אם לא אי פעם (זה הרושם שקיבלתי, לפחות).
למרות שאני מסכים שההצבעה לפינצ'ר לא מובנת מאליה, לאנדרסון בהחלט היה עשור מדהים (למרות שאישית לא התלהבתי מ-'שועל' ו-'Moonrise' די אכזב אותי בפשוט העלילתית שלו בצפייה השנייה. מצד שני, 'הכרוניקה הצרפתית' היה אחד מפסגות היצירה שלו).
האמת שזה מטורף עד כמה נעלמת נשאר בתודעת הפופ, ואחד המותחנים המדויקים של אותו עשור.
על הנייר גיליאן פלין נשמעה לי סופרת טראשית,(ואז הגיע העיבוד המהמם לחפצים חדים והחלטתי שם הימירות שנעשות על פי עבודה כאלו טובות אז כנראה יש לה משהו), מותחן שנשמע שגרתי, בן אפלק לא בדיוק שם מלהיב. בואנה הכישרון של פינצר זה לקחת סרטים שבידיים אחרות יהיו כל כל שגרתיים ולהפוך אותם לאיקוניים. מספיק לצפות במים עמוקים משנה שעברה (סתם, באמת עדיך שלא לצפות) ולהבין איך העיבוד הזה היה יכול להיות במקום שונה לגמרי. אני לא מרגיש הרבה עומק בקולנוע שלו אבל מיומנות מטורפת והבנת המדיום (דווקא על הצד הבידורי יותר) באופן מושלם.
למי הצבעתי :
שמינית גמר 1: ווס אנדרסון – אני באופן כללי לא מורשם יותר מידי מדוויד פינצ'ר, אם היינו משחקים על כל הקריירה שלו אפילו – לא אהבתי את 7 חטאים, לא אהבתי את מועדון קרב(לא שנאתי גם אבל לא אהבתי), דווקא את הסרטים הפחות פופולרים שלו אהבתי- בנג'מין באטן והרשת החברתית (שאמנם אהוב אבל לא נחשב כפסגה שלו) אבל שני הסרטים שאהבתי לא נחשבים מבחינתי, אז נשארתי על נעלמת ועם מאנק שהם לא סרטים כל כך טובים לדעתי.
לעומת זאת את ווס אנדרסון אני מאוד אוהב – משפחת טננבאום, המרוץ לצמרת של מרק פישר ועוד שלא נחשבים מבחינתי למשחק הזה- מבחינת מי שכן נחשב- ממלכת אור הירח הוא אחד הסרטים אהובים עלי, מלון גרנד בודפשט סרט מצוין, אי הכלבים סרט שמאוד אהבתי. לעומת זאת יש את הכרוניקה הצרפתית שהוא סרט שממש שנאתי שזה יפגע בו בהמשך כנראה אבל עדיין יהיה קשה לנצח את אנדרסון מביחנתי (בטח הוא יעוף בשמינית בכל מקרה).
שמינית גמר 2:פיט דוקטר- לא אהבתי את רצח אחד ואת שתיים(שוב לא שנאתי אבל זה לא מספיק פה לא לשנוא) את מלחמת הכוכבים מעולם לא ראיתי אז באמת אין לריאן מה להציע לי(למרות שגם הוא בטח יעבור , לבמאי אנימיצה קשה פה באתר), לעומתו פיט עשה את סרטי האנימציה הכי טובים בעשור(שאני בכללי אוהב אנימיצה יותר מהממוצע) האחרון ובכלל , ודווקא את למעלה לא כל כך אהבתי והוא לא נחשב , ככה שפיט חזק מאוד בתחרות שלי.
שכחתי לפינצר את זודיאק שאמנם לא נחשב לו במשחק שלנו אבל היה סרט טוב
(ל"ת)
בנושא דייויד פינצ'ר: האיש רצח את ניוט. לא נשכח ולא נסלח.
(ל"ת)
האיש מתכחש לסרט מהפילמוגרפיה שלו
אפילו הוא שכח
פינצ'ר מדהים אבל "מאנק" היה נוראי. לבטים
(ל"ת)
עוד 60-70 מצביעים נשארו לנו
פיט יכול להגיד שלום
אנדרסון צימצם מאוד . השאלה לאן ילכו מצביעי הלילה(מקווה שבודקים טוב מצביעים כפולים!)
כל כך חבל לי שפיט דוקטר לא הצליח להתקדם רחוק יותר בסינמונדיאל
במיוחד בהתחשב בכך שזה כנראה הסינמונדיאל הראשון והאחרון שלו, ההזדמנות האחת והיחידה.
אני בכל זאת מקווה שיהיו בסינמונדיאלים הבאים במאיי אנימציה אחרים שיצליחו להגיע רחוק יותר ושזה לא ישאר ההישג הכי גדול שבמאי אנימציה הגיע אליו בסינמונדיאל.
זה הישג גדול לאתר
במיוחד שלא היה לו בית קל ,ֶגם לא קשה אבל בהחלט לא קל.
אבל אין ספק לבמאי אנימיצה לא קל באתר עין הדג
אבל אם כבר עין הדג
אז צריך להזכיר שלפיט דוקטר יש זכיה בסרט השנה (הקול בראש) ושלושה כניסות נוספות לעשירייה. תכל׳ס מדובר על כל ארבעת הסרטים שביים.
כך שלדעתי הוא היה אמור לבוא עם יתרון בפני ריאן ג׳ונסון שאף סרט שלו לא זכה בסרט השנה, מה שלצערי לא קרה.
אני מסכים שלבמאיי אנימציה קשה יותר בעין הדג מלבמאיי לייב אקשן, אבל עם פיט המצב אמור להיות שונה, בהתחשב בכך שהוא ביים את סרט האנימציה היחיד אי פעם שזכה בסרט השנה.
והיות ופיט כבר לא ישתתף בסינמונדיאל הבא, אני תוהה לאיזה במאי אנימציה יכול להיות יותר סיכוי, או אפילו סיכוי זהה, להצלחה בסינמונדיאל.
בתיאוריה? מיאזאקי. בפועל בימנו אני לא רואה במאי אנימיצה שיכול להגיע רחוק
מישום מה יש הבדל אדיר בין הצלחה של סרטים בעין הדג לסינמודאל.
שפילברג נגיד הוא דוגמא טובה- אני לא יודע איזה סרט אחרון שלו הגיע לטופ 10 אבל פעם אחר פעם הוא מגיע לשלבים מתקדמים בתחרות.
כנל רייט .
נכון שיש כאלו שכן מצליחים להתגבר על הכוח של הותיקים כמו שוינלב ניצח את האחים כהן שהיו מאוד אהובים בעין הדג בשני הסינמדואלים האחרונים (למרות שאני לא יודע אם היה סרט ב15ֶ שנה האחרונות שהגיע לטופ 10 בסקרי השנה ) , אבל באופן כללי מאוד קשה לנצח במאים עם קריירה ותיקה.
ובאופן כללי אני אגיד שאני לא רואה קשר חזק בין הצלחת סרטים של במאי להצלחה של הבמאי עצמו.
אם יהיה לי זמן בסמסטר הבא(ואם יהיה ביקוש) אני אעשה מחקר קצר בתוכנת r שיראה את הקשר בין הצלחה בסקרי שנה לבין הצלחה בסינמודאיל .
בשביל זה מיאזאקי צריך להוציא את הסרט שהוא עובד עליו כבר שנים ושאין לו שום תאריך יציאה
אבל גם אם כן, אני לא ממש רואה את מיאזאקי מתקדם מעבר לדוקטר.
עד כמה שאני רואה, אנימציה אמריקאית פופולרית פה יותר מאנימה, כך שאם דוקטר לא עבר את שמינית הגמר אני בספק אם מיאזאקי יצליח.
הוא כבר היה בסינמונדיאל הראשון ולא זכור לי שהגיע רחוק.
מה שכן, אם הוא יהיה בסינמונדיאל הבא יהיה לו את היתרון שכיום כל הסרטים שלו זמינים לצופה הישראלי דרך נטפליקס, מה שלא היה ב-2014.
ועדיין, אני מתקשה לראות אותו מצליח יותר מדי.
ולגבי הסיומת: תמיד יש ביקוש לנתונים סטטיסטיים, זה תמיד מעשיר ומעניין, ובמקרה הזה זה ממש נשמע כמו משהו מחכים שעשוי ללמד דבר או שניים על גולשי עין הדג והיחס שלהם לקריירה כוללת של במאים לעומת היחס לסרטים בודדים של במאים בפני עצמם.
כן גם אני לא מאמין שהוא יתקדם מעבר לכך
אבל אמרתי זאת כי מרגיש לי שיש אהבה כלפיו באתר(ועוד היה אירוע באתר בשבילו וזה וזה) , נראה אם תיהי לו הזדמנות נוספת פעם הבאה .
לגבי הסוף, אז מקווה שאחרי הטורניר הנוכחי אעשה זאת, אני אשמח מאוד (זה גם לא מסובך יחסית ) (:
למה פיט דוקטור לא ישתתף בסינמונדיאל הבא?
(ל"ת)
לו נראה שהוא הולך להוציא סרט ב4 שנים הקרובות וזה החוק בתחרות הזו
(ל"ת)
מה, איך אפשר לדעת בוודאות כבר עכשיו שלא יצא לו סרט
בארבע-שנים-הקרובות?!
בכל אופן, תודה לאל, כבר חששתי שביטלו גם אותו או משהו בסגנון…
כמובן שאמור להיות״ לא ״ ולא ״לא״
כמובן שאין לדעת אבל כרגע ככה זה נראה .
זה הגיונ י גם מבחינת התפקיד שלו בדיסני, וגם מימדב וכו
זכור לי איפשהו (לא זוכר איפה) שהוא ממש אמר בפירוש שהוא לא הולך לביים סרטים יותר, וזאת על מנת להתמקד בעבודתו כראש אולפני פיקסאר
על נשמה הוא התחיל לעבוד לפני שמונה לעמוד בראש פיקסאר ולכן את הסרט הזה הוא השלים גם אחרי המינוי, אבל מעתה ואילך הוא כבר לא יביים יותר סרטים.