(אם אינכם בטוחים מה קורה פה: כתבת ההסבר על הסינמונדיאל)
אתמול היה את הבית הצמוד, והבית שבו באו לקרוע ישבנים.
בבית הצמוד היה לנו תיקו צמוד במיוחד בין פארק צ'אן ווק ובין יורגוס לנטימוס, שאכן הסתיים בנקודה לכל קבוצה, בעוד שבמשחק ממול ווס אנדרסון הוביל באופן מרשים מול נואה באומבאך – אך באף שלב לא עבר לשחיטה מוחלטת של הבחור. נדיבות לב עבור חבר? הוכחה שבאומבאך חזק? נגלה בסבב המשחקים הבא.
בבית ו', לעומת זאת, לא היו שאלות – פינצ'ר בא עם יד מאחורי הגב והוא היה יכול לבוא גם עם שתי רגליים בכיסא גלגלים וראש בקופסה – הוא ניצח את לי בלי מקום לסימני פיסוק או שאלה, בעוד שנולאן לא נתן לאף משחקי זמן לבלבל אותו והביס את טום מור בקלות.
אנחנו ממשיכים בעוד רצף של 4 משחקים (וכך יהיה, בעצם, עד שלב ההכרעה), ועם המתמודדים האחרונים שעוד לא עלו למגרש. בהצלחה לכולם.
"פרזיטים" הוא יותר מסרט – הוא תופעה. מקום רביעי בסקר סרט השנה של עין הדג, מקום תשיעי בסקר סרט העשור באתר, פרץ את תקרת הזכוכית של האוסקרים לסרטים שאינם דוברים אנגלית, וזיכה את בונג ג'ון הו בשלושה אוסקרים. עכשיו, שלוש שנים אחרי – צריך לראות איפה זה מעמיד מחדש את בונג בסקר הבמאים הגדולים.
באותה שנה של "פרזיטים" יצא גם "המגדלור". טוב, פה הוא לא ממש יצא (ובכל זאת קיבל מקום 26 בסקר סרט השנה) אבל באופן כללי-עקרוני כזה. "המגדלור" סימן את אגרס כבמאי מבטיח שיש מה לצפות בו. ואפילו ונראה ש"מלך הצפון" התקבל קצת פחות טוב מ"המגדלור" – טענה שעוד לא בוססה כי עוד לא סוכמה השנה – אין ספק שמדובר בבמאי עם קהל מעריצים אדוק.
בית ז' - משחק 1
מס' מצביעים: 188 Loading ...
|
גם "רצח כתוב היטב" הפך לתופעה. מדובר באחד מהסרטים הבודדים המקוריים לחלוטין שהפכו לזיכיון בשנים האחרונות – בטח מחוץ לז'אנר האקשן. אם ג'ונסון עוד היה במאי "מעורר מחלוקת" בפעם שעברה בשל "אחרוני הג'דיי", נראה שאת הסרט שהגיע למקום החמישי בסקר עין הדג דווקא כולם אוהבים – מספיק כדי שיהיה לו סרט המשך (שיצא אתמול, ונשאלת השאלה האם ההפצה של שבוע הזאת תעזור לו או לא).
אבל אם הקרב הקודם הרגיש אולי לא מאוזן, הרי שגם וואטיטי – שלו זה סינמונדיאל ראשון – בא מוכן. מעבר לקטלוג שמצויד בסרטים אהובים, הוא מגיע אל הסינמונדיאל על כתפי "ג'וג'ו ראביט" – סרט שהביא לו מועמדות לאוסקר על הפקתו, וזכייה על התסריט המעובד שלו. אה, והוא גם זכה בסקר סרט השנה של עין הדג (פרט טריוויה: והוא היחיד שעשה זאת ונמצא בסינמונדיאל הפעם. האחים רוסו, שזכו ב-2018 ו-2019 וגם ג'ון וואטס, שזכה ב-2021, לא איתנו בתחרות הפעם). מאז הוא גם הספיק לעשות את "תור: אהבה ורעם" שנראה שהתקבל פחות טוב – אבל האם המצביעים ישכחו לו כל כך במהרה את "ראגנארוק"? בוא נגלה.
בית ז' - משחק 2
מס' מצביעים: 213 Loading ...
|
עבור פיט דוקטר, ההישגים של "נשמה" הם כמעט עלבון. כלומר, כן הוא זכה באוסקר על הסרט המצויר הטוב ביותר עבור הסרט – אבל איפה המועמדות לתסריט היוקרתית שליוותה את שני סרטיו הקודמים? וכן, הסרט הגיע למקום השביעי והמכובד בסקר עין הדג – אבל איפה זה ואיפה זכייה במקום הראשון (כמו שקרה עם "הקול בראש") או מדליית ארד (כמו שרה עם "למעלה" ו"מפלצות בע"מ). טוב, בזמן שהוא מנגב את הדמעות עם כל הפרסים שלו, הוא יעלה למגרש במה שהוא בטח קורא לו הרעת תנאים. מסכן.
ספילברג, לעומת זאת, מגיע במצב מעניין ודומה לזה של ג'ונסון. "סיפור הפרברים" שלו אומנם זיכה אותו בשתי מועמדות לאוסקר (בימוי והפקה), אך העיניים של כולם נשואות דווקא אל הסרט שבדיוק עכשיו יצא לקולנוע. האם הוא יחזיר אליו את הקהל הרחב, שלא התייצב לרימייק המוזיקלי שלו? האם הוא יהפוך אותו למפלצת אוסקרים? קשה להגיד, אז בואו בינתיים נצביע במשחק בינו ובין דוקטר.
בית ח' - משחק 1
מס' מצביעים: 208 Loading ...
|
רידלי סקוט מגיע לסינמונדיאל עם שני סרטים שהצליחו קצת פחות מצופה – "הדו-קרב האחרון" הצליח להגיע למקום ה-27 בסקר עין הדג, אך זהו כל הרושם שיצרו הוא ו"בית גוצ'י" בשנה שעברה – למרות הישגים קופתיים נאים של בית האופנה האיטלקי. ובכל זאת, לא צריך לרחם על סקוט – קולנוען חד כתער גם בגילו המתקדם שנושא על הגב חתיכת מורשת קולנועית.
ג'יימס מנגולד גם הוא סוחב מורשת, גם אם פחות מרשימה ממי שיצר כמה מעמודי התווך של המדע הבדיוני בתוצרתו הקולנועית, אך מה שחסר לו בעבר הוא מפצה בהווה, עם "פורד נגד פרארי" שזיכה אותו במועמדות לאוסקר (על הפקה) ובמקום ה-14 בסקר השנה של עין הדג. ושהבמאי הטוב ביותר ינצח.
בית ח' - משחק 2
מס' מצביעים: 180 Loading ...
|
אני אוהב את רוב הדברים של רוברט אגרס אבל
מבחינת כמויות של סרטים שאהבתי בונג ג'ון הו לוקח, כאילו המגדלור סבבה, והמכשפה אחד מהסרטים האהובים עלי אבל בונג ג'ון מחזיק ב2 מהסרטים האהובים עליי- זכרונות מרצח ופרזיטים.
אגרס הוא במאי של 3 מתוך 3 בשבילי.
אז הלכתי עליו, גם כי אני יותר מתחבר לתמות בסרטים שלו. אבל זאת תחרות מאד צמודה כי בונג הוא גם בליגה משל עצמו.
הצבעתי ל
בית ז 1- לא הצבעתי
בית ז 2- טאיקה, אמנם ראיתי את רצח 2 עכשיו אבל גם הוא וגם רצח 1 סרטים נחמדים לדעתי אבל לא מעבר לכך, לעומתם גוגו ראביט סרט מעולה לדעתי.
בית ח1- דוקטור , לפני שאני אראה את הסרט האחרון של שפילברג , לא עשה משהו מדהים בעשור האחרון, סיפורי הפרברים, גשר המרגלים, העיתון , הכל היה נחמד (מי יותר מי פחות) אבל אף אחד מהם לא היה משהו מרשים מידי, לעומת נשמה וקול בראש שהיו סרטים ברמה גבוהה לדעתי.
בית ח2- הצבעתי לסקוט ,ֶ גם אם סרטיו האחרונים לא היו ברמות של פעם הפ עדיין יותר טובים ממנגולד
לבחור בין בונג ג׳ון הו לרוברט אגרס? רידלי סקוט וג׳יימס מנגולד?
You’re tearing me apart!
בחירה קשה
בבית ז 2-ריאן ג'ונסון, אומנם טאיקה במאי טוב והוא עשה את אחד הסרטים הטובים במארוול (ראגנרוק), ובנוסף עשה את ג'וג'ו ראביט אבל קשה לי להתעלם מרצח כתוב היטב שהביא משהו שונה לז'אנר מי עשה את זה, ועשה גם את הסרט לופר שהוא אחד מסרטי המדע בדיוני הטובים שיצאו לדעתי. מתעלם מהסדרות שלהם ומתמקד בסרטים, במידה ומחשיבים את הסדרות יכול להיות שהייתי בוחר בטאיקה וואטיטי.
בית ח1- משחק מאוד אכזרי ושובר לב, אני אוהב גם את שפילברג וגם את דוקטר. דוקטר עשה 2 מסרטי האנימציה האוהבים עליי בכל הזמנים: למעלה והקול בראש, ומצד שני שפילברג עשה את גשר המרגלים ואת מינכן ועוד כמה סרטים שהם נכס צאן ברזל כמו מתלעות פארק היורה ואינדיאנה ג'ונס. בסופו של דבר הלכתי עם דוקטר ולו רק בגלל הפתיחה של למעלה והתסריט של הקול בראש אבל לגמרי לא בטוח שהייתי בוחר בו עוד שעה.
רק רוצה להדגיש שהצבעתי לג׳ונסון בגלל מלחמת הכוכבים אחרוני הג׳דיי
אחרוני הג׳דיי הוא סרט שאנשים רבים מאוד בכל העולם מעריצים, וכנראה שמדובר על יותר אנשים מאלה שמעריצים את רצח כתוב היטב.
זה שיש מיעוט קולני שהחליט להפוך את הסרט ל״מעורר מחלוקת״ לא אומר שאין לו עדת מעריצים גדולה, ויעידו הרווחים הגבוהים של הסרט שהיו בהחלט גבוהים יותר מהסרט שבא לאחר מכן וניסה ״לתקן״ את מה שג׳ונסון עשה עם מלחמת הכוכבים ורק גרם לכך שהוא אחד השנואים ביותר במלחמת הכוכבים.
עם כל הכבוד לרצח כתוב היטב, שבקושי עקף את רף ה-300 מיליון דולר והביא למצב שסרט ההמשך יוצא ישר לסטרימינג, בסופו של דבר ריאן ג׳ונסון יזכר תמיד כמי שעשה את אחרוני הג׳דיי, סרט שרבים ממעריצי מלחמת הכוכבים (ואני ביניהם) מאמינים שהוא הטוב ביותר בסדרה, לא פחות.
ואגב, אחרוני הג׳דיי היה סרט הקולנוע שראיתי הכי הרבה פעמים בקולנוע (4 פעמים). אפילו את הנוקמים סוף המשחק ראיתי פחות בקולנוע (3 פעמים. זה, אגב, המקום השני אצלי).
היה לו אחלה חזון לסטאר וורס.
אשכרה הכניס חדשנות ומורכבות לפרנצ׳ייז.
וזה רק בלט כשהוא היה האמצעי בסנדוויץ, מילוי מחא ביצירתיות ותעוזה עטוף בשתי פרוסות לחם תפלות ומעט עבשות.
(ל"ת)
ואז עוד הבטיחו לנו שתהיה טרילוגיה שלמה שלו שבה כל הטרילוגיה תהיה לפי החזון שלו
אני עדיין מקווה שמתישהו יקימו לתחייה את הפרוייקט, אולי בוב אייגר שחזר עכשיו יעשה את זה (וכן, אני יודע שאין הרבה סיכוי, אבל אני עדיין מקווה)
בראיונות איתו מהשנה נשמע שהוא לא ויתר על הטרילוגיה הזו ואפילו בטוח שהיא תקרה מצישהו.
לצד זאת, הוא טוען שהוא וקרייד ימשיכו לעשות סרטי בנואה בלאנק כל עוד הם עדיין נהנים מזה. ובטח מסתובבים אצלו כמה תסריטים מקוריים. מניח שנמשיך לשמוע ממנו בעתיד.
איזה "רצח כתוב היטב"? אני לג'ונסון הצבעתי בגלל לופר (שנשאר לטעמי היצירה הכי טובה שלו)
את "אחרוני הג'דיי" לא אהבתי לא בגלל שהוא "מעורר מחלוקת" (מה שזה לא יהיה) אלא בגלל שמצאתי אותו מלא מתחילתו ועד סופו בהחלטות שגויות בתחום התסריט, הבימוי, ואפילו העיצוב. העובדה שג'ונסון עשה קודם את "לופר" – שהוכיח שהוא כן יכול לביים מד"ב נהדר – רק אכזבה אותי עוד יותר בכל הנוגע לתוצאה הסופית של "אחרוני הג'דיי".
לופר מרשים בטירוף, אחד מסרטי 2012 שנשארו איתי.
אבל יש לי פינה חמה לסרט הקווירקי והכןפי אך לא אפוי עד הסוף ״הנוכלים בלום״. סיבה מרכזית היא כי אני מעריץ שרוף של רייצל וייז כך שכמעט כל דבר שהיא מופיעה בו נהפך למשהו ראוי לצפייה בעיני (אפילו צפיתי כמה פעמים בסרטי המומיה רק בגללה).
אני חייב לציין שאני מופתע לטובה מהכוח של דוקטר פה באתר
הרי לא היה בשום שלב שביב של סיכוי שיביס במאי כמו ספילברג, אבל שיצליח להשיג למעלה מרבע מהקולות בקרב אבוד שכזה? מודה שאני מופתע לטובה.
הנחתי שבקרב כזה ספילברג יאכל אותו בלי מלח ודוקטר יצטרך להסתפק באולי גג 10% מהקולות, כך שאני לגמרי שמח לראות שזה לא כך ושנכון לזמן כתיבת שורות אלו הוא מחזיק על 34% מהקולות.
אם זה המצב בקרב שלו מול ספילברג, אני צופה שיש מצב שבשני הקרבות האחרים הוא ינצח (את מנגולד בוודאי שהוא יביס, ולדעתי גם את סקוט שאולי פעם היה שם דבר בקולנוע אבל היום השם שלו נחלש משמעותית).
נראה לי שזה כי יש יותר אנשים שלא אוהבים את ספילברג
או לפחות את הסרטים האחרונים שלו