(מה זה סינמונדיאל? מה קורה פה? אם זאת הפעם הראשונה שלכם פה, תמצאו את כל ההסברים בכתבת הפתיחה של הסינמונדיאל.)
אתמול היו לנו שני משחקים עם ניצחון מוחץ ושניים צמודים יותר.
בית ג': בימי עבר יכול להיות שהניצחון של יקיר האתר אדגר רייט על סם מנדס היה קל יותר, אבל התגובות הפושרות לסרטיו האחרונים והאהבה ל"1917" עזרו למנדס לתת קצת פייט. הוא עדיין הפסיד ביחס של 1:2 בקולות, אבל זה בהחלט לא היה נוק-אאוט.
במשחק השני, השחקן החדש אלכס גארלנד קיבל קצת אהבה מכם, אבל כנראה שמעולם לא היה לו סיכוי נגד מישהו כמו סקורסזה. בכל זאת, "נהג מונית" יצא לעולם כשגארלנד היה רק בן שש.
בבית ד', הקרב בין ג'ורדן פיל וגרטה גרוויג הניב את התוצאה הצמודה ביותר במשחקים אתמול. כל אחד מהם פועל בז'אנרים שונים ופונה לדמוגרפיות שונות, והמעריצים של שניהם התפקדו. לבסוף, הפיל שבחדר ניצח, אבל לא בהרבה.
במשחק השני, פת"א הראה לאלמדובר מאיפה משתין הוולברג. אולי אם חלק גדול יותר מהקהל של קולנוע "לב" היו גולשים באתר, היה לאלמדובר יותר סיכוי.
נראה לי שמכל המשחקים שהיו עד כה בסינמונדיאל, זה האחד שהכי ראוי להיקרא "משחק ידידות", ולו רק בגלל שיתופי הפעולה הרבים של באומבאך ואנדרסון לאורך השנים. ובכל זאת – יכול להיות רק אחד (או תיקו, אל תציקו).
"אי הכלבים" הופץ בארה"ב לפני הסינמונדיאל הקודם, אבל הגיע אלינו רק אחריו ולכן הוא כלול ביחד עם "הכרוניקה הצרפתית" כסרט שווס אנדרסון עשה מאז הטורניר האחרון. לשני הסרטים יש ביחד אפס אוסקרים ("כרוניקה" לא היה בכלל מועמד) אבל בסקרים של סרטי השנה פה באתר, "אי הכלבים" ו"הכרוניקה הצרפתית" הגיעו למקומות החמישי וה-14 בהתאמה.
"סיפור נישואים", לעומת זאת, הצליח גם לקחת אוסקר על תצוגת המשחק של לורה דרן, לסדר לנואה באומבאך שתי מועמדויות (בימוי ותסריט) וגם להגיע למקום השישי בסקר סרט השנה (בלי לקבל אף הצבעה של "לא אהבתי". כבוד).
בית ה' - משחק 1
מס' מצביעים: 216 Loading ...
|
יורגוס לנטימוס ופארק צ'אן ווק משחקים משני צידי הסינמונדיאל: "המועדפת" יצא לא הרבה אחרי הסינמונדיאל הקודם, זיכה את לנטימוס בשתי מועמדויות לאוסקר (הפקה ובימוי), הגיע למקום שישי בסקר סרטי השנה של 2019, וזכה לככב גם בסקר הופעת העשור (גם שם, במקום שישי). הוא גם הגיע למקום 55 בסרטי העשור, אם עדיין לא הורשמתם.
לאיזה מקום סרטו החדש של פארק צ'אן ווק יגיע בסקר סרטי עין הדג, לעומת זאת, אנחנו עוד לא יודעים – לב יושבים על "החלטה לעזוב" מזה כמה חודשים ולא מגלים לנו מה התכנון שלהם איתו. כך, למרות שרבים באתר ראו אותו בפסטיבל ירושלים (…או בדרכים אחרות), יכול להיות שהוא יככב בסקר סרטי השנה של 2023 בכלל. לעזאזל, עם ההפצה בארץ יכול להיות שבסקר סרטי השנה של 2024.
בכל מקרה, לנטימוס וצ'אן ווק שניהם מוכרים כבמאים קיצוניים שלא בוחלים באמצעים, אך גם התגלו בשנים האחרונות כבמאים שמחביאים רומנטיקנים לא קטנים, איפשהו בתוך כל הרצח והזוהמה שבנפש שלהם.
בית ה' - משחק 2
מס' מצביעים: 163 Loading ...
|
להציג את כריסטופר נולאן יהיה כמו להציג חומוס. כולם מכירים את הבמאי שהביא לעולם את טרילוגיית "האביר האפל". אז נכון, להיות הבמאי שמתעקש שאנשים יבואו לראות את הסרט שלו בקולנוע בזמן שבחוץ יש מגפה מסוכנת זה לא הלוק הכי טוב. אבל "טנט" הצליח לזכות באוסקר על אפקטים, להגיע למקום 11 בסקר השנה של 2020 למרות שעדיין לא הופץ בארץ, להחליט שהוא לא מסתפק בזה ולהגיע למקום החמישי בסקר של 2021 (אחרי שהופץ פה בצורה מסודרת). כמו גיבורי הסרט, גם נולאן לא נתן למשהו שולי כמו זמן לעצור אותו.
תום מור לוקח את הזמן שלו בין סרטים, ועברו שש שנים מאז סרטו האחרון ועד שהוציא את "מוליכי הזאבים" ב-2020. הסרט היה מועמד לאוסקר בקטגוריית האנימציה ואצלנו הגיע למקום ה-14 בסקר השנה, רק כמה מקומות בודדים מתחת ל"טנט" (לפני הקפיצה שלו). אולי הסיכויים של מור לא מזהירים מול הבמאי שהגיע עד הגמר בפעם שעברה, אבל אל תספידו אותו עדיין.
בית ו' - משחק 1
מס' מצביעים: 215 Loading ...
|
זה לא שפינצ'ר צריך עזרה ממישהו – הוא אחד משלושת הבמאים שהגיע עד כה באופן קבוע לחצי גמר – ובכל זאת, נראה שהפעם פינצ'ר בחר להיכנס לתחרות עם יד מאחורי הגב עם הסרט האחרון שלו "מאנק", סרט שאומנם הניב לבמאי מועמדות אוסקר על הבימוי, אבל כאן באתר כמעט ונעלם כלא היה ברגע שהגיע.
ואם פינצ'ר בא עם משקולת, אז לי בא רעב: עם שני סרטים עלילתיים וסרט תיעודי מתחת לחגורה שלו, לי לא מעוניין לנוח. הוא התחיל הכי חזק שלו, עם "שחור על לבן" שזיכה אותו בשלושה מועמדויות לאוסקר (הפקה, תסריט, בימוי), ולראשונה בחייו גם זכה בפסלון (שאינו של כבוד). הסרט הגיע למקום 13 בסקר עין הדג של אותה שנה.
לאחר מכן, הוא יצר את "הזהב של נורמן" ואת "אוטופיה אמריקאית" – האחד סרט מלחמה מבולגן, השני תיעוד של הופעה של דיוויד בירן מסודרת למדי; אף אחד מהם לא ממש הגיע לשיאים של "שחור על לבן", אבל הם הזכירו לנו מה לי עושה הכי טוב: ניסיונות מתמידים בקולנוע שלו על מנת לאתגר את עצמו.
למי הצבעתי
אנדרסון – למרות כרוניקה הנורא, אי הכלבים והמלון נותנים לו את הנקודות
-לא הצבעתי
נולאן- אהבתי את טנט בסהכ גם אם זה לא השיא שלו
אני תמיד נהנה כשיש תיקו
ואני בהחלט חושב ש"המועדפת" הוא סרט שמגיע לפרגן לבמאי שלו, אבל, אם יורשה לי – "המשרתת", "צמא", "החלטה לעזוב", "אני סייבורג וזה בסדר", "JSA", "סימפתיה לגברת נקמה" ו"סימפתיה למר נקמה" הם פשוט פילמוגרפיה – בעבר-הווה-עתיד שאי אפשר להתעלם ממנה. וכן, זה בלי "שבעה צעדים" בספירה שלי.
אז שוב, לא צריך להקשיב לי, תיקו זה אחלה, המועדפת מדהים – אבל רשימת סרטים שכזאת מול, מה, "המועדפת" ו"הלובסטר"? אני יודע איפה אני ממוקם.
אגב, באמת לא צריך להקשיב לי
אני הצבעתי לספייק לי מול דיוויד פינצ'ר, ויש לי מגילה ארוכה להצדיק את הבחירה הזאת.
לא הצבעתי לאף אחד מהשניים האחרונים שהזכרת
אבל בבירור פינצ'ר לא עשה משהו מאוד שווה כבר הרבה שנים- ונראה על פי התצואות שלו פה שגם חברי האתר מסכימים עם זה.
אגב אדגר רייט ניצח את מנדס? אחד עשה את 1917 שהגיע להישגים באתר והשני לא הכניס סרט לטופ 10 כבר שנים
לא הבנתי איך תוצאה של 70-30 לטובת פינצ'ר
מראה שחבר האתר מסכימים עם זה
לצערי חברי האתר כנראה מצביעים על פי ההיסטוריה
כי גם אדגר רייט לא הגיע להישגים כבר הרבה שנים בסקרי השנה וגם פינצ'ר אך נראה שהתוצאות מראות שלרוב הדומם לא אכפת מיזה ומצביעים מסיבות אחרות.
לגבי המשפט- ״חברי האתר מסכימים עם זה״- הפ מסכימים עם זה שסרטיו האחרונים לא שווים מספיק- לא הגיעו להשיגים בעין הדג בסקרי השנה.
לא לפי הסקר למעלה.
* טוב במקרה של ספייק לי גם הוא לא כזה אהוב פה כבר
ספייק לי באמת טוב מדיווייד פינצ׳ר, בתקופה האחרונה.
גם לפני זה הוא נותן פייט, וזה מאד צמוד.
וצ׳אן ווק? הבמאי הכי טוב בשרשור הזה.
כאילו, כן. אבל כשאני מסתכל על הזמן האחרון ויש לי את המועדפת את מול סרט שלא יכולתי לצפות בו…
זה בתכלס ניצחון טכני (למרות שסיכוי סביר שהייתי מצביע ככה גם אם הייתי רואה את החלטה לעזוב).
אשמח להצביע לנולאן במשחקים הבאים בבית ו׳, הוא באמת אחד הבמאים הגדולים שקיימים היום
אבל כשהוא מול טום מור, הקול שלי הלך בקלות לטום מור.
מוליכי הזאבים היה סרט השנה שלי של 2020 ואני מעריץ לגמרי את הסרט כיצירת מופת לכל דבר.
נולאן, לעומת זאת, עשה בארבע שנים האחרונות את טנט שעדיין לא הצלחתי למצוא את החשק לראות אותו, ובעיני כשסרט לא מצליח לגרום לי חשק לראות אותו זה כישלון מסויים של הסרט, במיוחד אם הוא בא מבמאי שאני מאוד מעריך.
זה כמובן קרב אבוד והתוצאה כבר הייתה ברורה לי עוד לפני שהצבעתי, ועדיין אני שמח לגלות שיש עוד 30 איש באתר שחושבים כמוני ונתנו את קולם לטום מור.