ברוכים הבאים לסיבוב הראשון של הסינמונדיאל. אם לא ברור לכם מה קורה פה בכלל, כאן תמצאו את כל ההסברים.
את גביע העולם לכדורגל מתחיל המפגש הלא-מאוד-מעניין בין קטאר ואקוודור. אצלנו, לעומת זאת, אנחנו מתחילים במה שהיה, לפני שמונה שנים, משחק הגמר: טרנטינו נגד האחים כהן. אתם יודעים, בקטנה.
נזכיר שבשלב הזה הפסד הוא לא סוף הדרך למפסיד: גם מי שמגיע למקום השני בכל בית מתקדם הלאה, כך שהפסד במשחק אחד בשלב זה לא בהכרח מונע מבמאי כלשהו להתקדם לשלב הבא, ואפילו לא מלזכות בגביע. בכל מקרה, בואו נתחיל.
האם צריך להציג את המתמודדים הללו? זה האחים כהן וקוונטין טרנטינו. הזוכים של סינמונדיאל 2018 ו-2014 (בהתאמה). מישהו כאן לא מכיר את הפילמוגרפיה של קוונטין "ספרות זולה" "ג'קי בראון" "להרוג את ביל" "ממזרים חסרי כבוד" טרנטינו? מישהו לא סגור על כל הסרטים הנהדרים שהאחים כהן נתנו לנו מ"רציחות פשוטות" ועד "הבלדה של באסטר סקראגס"? כי אם כן, אני בעיקר מקנא בכם – כי לצפות בסרטים של כל אחד מהם בפעם הראשונה זה מתנה שאין שני לה.
בכל מקרה, מאז הפעם האחרונה שהם התמודדו על המגרש האחים כהן בעיקר הספיקו להתפרק, אך לפני כן לשחרר את "הבלדה על באסטר סקראגס" (ואחד מהם גם הספיק לביים את "הטרגדיה של מקבת"), ואילו קוונטין טרנטינו הספיק לעשות את "היו זמנים בהוליווד". "הבלדה" הגיע למקום 22 בסקר עין הדג וזיכה את האחים כהן במועמדות אוסקר לתסריט מעובד, ו"הוליווד" הגיע למקום תשיעי בסקר שנערך שנה לאחר מכן, וזיכה את טרנטינו בשלוש מועמדויות לאוסקר (על הפקה, בימוי, ותסריט).
האם המפגש בין שלושת הענקים יסתיים בתיקו, או שיש כאן סיכוי להבקעה של 3 נקודות?
למי הצבעתי :
הצבעתי לאחים כהן, אבל הפרש קטן בין שניהם , לשניהם לא היה סרט טוב באמת בעשור האחרון.
אבל בגלל שאני סופר ככה אז בתוך דווין לואיס נתן לכהן את הניצחון .
חשבתי לא להצביע בגלל הרמה הנמוכה שלהם, אבל בינתיים אני אתן להם את הקול.
אבל כבר במשחק הראשון אנחנו נראה אם אנשים סופרים על השנים האחרונות או על העבר ומה יותר חזק מבין השניים
(ל"ת)
תראה
קודם כל, יש אנשים אמיתיים שהולכים בינינו ואוהבים את "היו זמנים בהוליווד". כאמור, הגיע מקום תשיעי באתר.
שנית, אפילו אם אנחנו מניחים שאין כאלה – מכיוון ששניהם "נחלשו" אז דווקא הסקר הזה לא בדיקה טובה, ויהיה יותר מעניין לראות את זה בהמשך התחרות (לא יודע אם ספציפית בבית שלהם).
שלישית, חד משמעית האחים כהן – הן בתוצרים האחרונים והן בכלל.
אכן, היו זמנים סרט מעולה.
ולא רק מעולה – לוקח בפער כל דבר של האחים כהן מהעשור האחרון.
מצטרף
בצפייה הראשונה לא התחברתי, אבל עם הצפיות והספר, "היו זמנים" הפך לטרנטינו האהוב עליי.
אם השאלה הייתה כל הפילמוגרפיה של טרנטינו לעומת כל זאת של האחים כהן, לא הייתה לי התלבטות והייתי בוחר באחים.
אבל "היו זמנים בהוליווד" לעומת "באסטר סקראגס"? "הוליווד" בקלות.
1)אתה צודק בהחלט יש אנשים פה שאוהבים את הסרטים האחרונים הן של טרטרינו והן של כהן .
2)אתה צודק לגמרי יש פה סתירה אדירה שלי-אם ההנחה שלי ששניהם נלחשו ונשפטים על העבר אז זה קרב על עבר של שניים חזקים ואז הקרב הוא לא על ההווה של שניהם אז כן אתה צודק.
נחכה לקרב אחר לבדיקה הזו.
הצבעתי לאחים כהן, אבל
אם הם יתחתנו עם האחיות פיק אני עלול לשקול לתת להם עוד קול.
אם התחרות הייתה על כל הפילמוגרפיה
טרנטינו מקבל את הקול שלי אוטומטית, לא משנה נגד מי הוא מתמודד.
מכיוון שמדובר כאן על הסרטים האחרונים, המצב יותר מסובך. כי אהבתי את היו זמנים, שמונת השנואים וג'אנגו, אבל לא כמו שאהבתי את ספרות זולה, קיל ביל וממזרים חסרי כבוד.
גם לאחים היו עשורים יותר טובים, למרות שלואין דיוויס הוא אחד הסרטים הכי טובים שלהם, ובאסטר סקראגס לא מוערך מספיק. אך החולשה (היחסית!) של יחי הקיסר!, והעובדה שעל אף שמקבת' היה לא פחות ממדהים, הוא נעשה רק על ידי חצי מהם, גורמים לי, אחרי שיקולים רבים, להצביע לבעלה של דניאלה.
היי הסקר כבר נסגר? אי אפשר להצביע זה מציג רק תוצאות
(ל"ת)
לא נסגר
יכול להיות שמישהו אחר הצביע בבית שלך?
המממ, זה מהטלפון שלי, אבדוק שוב בלפטופ כשאחזור לבית שלי
(ל"ת)
אוקיי, הצבעתי, זה פשוט לא עבד בטלפון. בלפטופ זה כן עובד, תודה!
(ל"ת)
אז ככה
במשהו כמו חצי מהטיסות שלי בשנתיים האחרונות יצא לי להיתקל ב"זמנים" בראש הסרטים הזמינים לצפייה.
לא התאפקתי, וצפיתי כל פעם בסצנת הסיום האדירה והמצחיקה, ולפעמים גם בסצנה בחווה.
רק מה?
שתי הסצנות הללו תקועות בתוך יותר משעתיים של שעמום צחיח.
אני מעריך את האהבה של קוונטין לאל. איי. של שנות השישים, אבל כמה אפשר לצפות בשלטי חוצות חולפים?
לעומת זאת, באסטר גדל עליי עם הזמן.
באסטר והשולחן, טום והטבע, הסוחר מוונציה, וגם השאר בסדר.
אז האחים מנצחים בקלות פה, בניגוד לסיכום הכללי, בו הם מנצחים בקלילות.
חייב לומר
שנורא נהניתי מהיו זמנים כשראיתי אותו בקולנוע. כשיצאתי וקראתי ביקורות, חשבתי שאולי זה האפקט של הציפיות+החוויה של הקולנוע, ובאמת מדובר בסרט פחות טוב, אבל הצפיות החוזרות רק חיזקו את החיבה שלי לסרט.
זה לא הטרנטינו הטוב ביותר, אבל ממש רחוק מלהיות הגרוע ביותר.
את באסטר סקראגס גם חיבבתי, אבל פחות. הקול שלי הולך לטרנטינו.
מצחיק
בעיניי גם "היו זמנים בהוליווד" וגם "באסטר סקראגס" הם סרטים מצויינים, שעושים בית ספר לקולנוע בהרבה אספקטים (גם אם הם לא יצירות מופת).
אבל "היו זמנים בהוליווד" מנצח, וגם היסטורית אני נותן את האדג' לטרנטינו.