המאה העשרים ואחת היא עידן מבלבל. כל האנשים שמרצדים על המסכים מולנו נראים כאילו יצאו מפס ייצור אחיד; כל הקומיקאים מספרים את אותן בדיחות עדתיות; 'כוכב נולד 3' מצרפת לשורותיה רק מי שנראה – ונשמע – כמו כוכבי 'כוכב נולד' 1 ו-2; לכל הכוכבניות ההוליוודיות יש אותה תסרוקת, אותו חיוך ואותו מנתח פלסטי. זה נכון גם לגבי הכוכבים, ויותר מכולם אצל השחקנים השחורים ה"קוליים", שנראים דומים מאוד זה לזה. והבעיה הכי גדולה היא שחורים שחולקים את אותו הגובה (כמעט), אותו השם ואותה נישה מקצועית. כן, אני מדברת על כריס רוק וכריס טאקר.
מאמר זה יחקור לעומקה את אחת הסוגיות הגדולות של היקום: איך לעזאזל אפשר להבדיל בין השניים. זה לא יהיה קל, וסביר שאפילו אני אתבלבל מדי פעם. אבל מה לא עושים למען המדינה.
כריס-Mess
כריס רוק הוא המבוגר מבין השניים. בקרוב ימלאו לו 41. זאת לעומת טאקר הפעוט, בן 33. רוק אמנם השתתף בתוכנית הטלוויזיה Saturday Night Live, שבוגריה נוטים להישאר מגובשים אחד בתחת של השני, אבל לרוק עצמו אין חבורה קבועה עימה הוא מופיע. זה לא מפריע לו להחזיק בעבר קולנועי מפואר הרבה יותר משל רעהו. למעשה, אם זיהיתם כריס כלשהו בסרט קולנוע ואתם לא בטוחים מיהו – רוב הסיכויים שזה כריס רוק.
רשימה חלקית של הרוק כוללת את 'דוגמה', בתפקיד רופוס, השליח ה-13 של ישו; 'האחות בטי', בו הוא ואביו יצאו בעקבותיה של עדת הראיה רנה זלווגר; 'באד קומפני', הקומדיה(?) שכולנו מעדיפים לשכוח; ו'משחק מכור' עם אדם סנדלר הבלתי נלאה. כמו כן שלח רוק ידו לתחום הדיבוב, עם 'מדגסקר', ועוד לפני כן – 'אוסמוזיס ג'ונס'.
טאקר מוכר בעיקר בשל שני סרטי 'שעת שיא', וכן בתפקיד רובי "סופר גרין" רוד, השדרן ההיסטרי מ'האלמנט החמישי' – הופעה קצרה אך זכורה. עוד הוא השתתף בסרט הפשע 'שטרות לוהטים' ובקומדיית הפעולה 'כסף מדבר'. חובבי טרנטינו ימצאו אותו גם ב'ג'קי בראון'.
להוציא שחורים
מסתבר ששני הכריסים עובדים בשיטת "הפרד ומשול" – לכל אחד מהם סט שחקנים שחורים מפורסמים עימם עבד, ואיש מהם לא משתתף בסרטי קולנוע בהם מופיעים "השחורים" של השני. ככל שזה נוגע להם עצמם, כריס רוק וכריס טאקר השתתפו יחדיו – אם אפשר לקרוא לזה ככה – בסרט בשם 'Panther' משנת 95', על תנועת הפנתרים השחורים בארה"ב. לרוק היה תפקיד קטן, טאקר היה ניצב. אבל העיקר הכוונה.
מבחינה מספרית, בתחום השחורים כריס רוק לוקח בגדול. השחקן המוערך ביותר עימו עבד הוא מורגן פרימן הסב, ב'האחות בטי'. הוא גם שיתף פעולה עם דני גלובר ב'נשק קטלני 4', והשתתף בכמה מסרטיו של אדי מרפי. ב'בומרנג' של מרפי רוק אף הגדיל לעשות וצבר לעצמו רשימת שחקנים שחורה נוספת, לחיזוק השורות. תמצאו שם את מרטין לורנס, ארת'ה קיט והאלי ברי.
טאקר, מצידו, יכול להתגאות רק בלורנץ טייט של 'שטרות לוהטים', אותו הוא מצנן באייס קיוב ('Friday'). כדי לא לצאת סאקר לגמרי, לטאקר יש את נשק יום הדין של השחקנים השחורים: סמואל אל בכבודו ובעצמו, היישר מהקלחת של 'ג'קי בראון'. שחור "חזק" נוסף שמקושר לטאקר, ולאו דווקא מתחום הסרטים, הוא ידידו מייקל ג'קסון. טאקר אפילו העיד לטובתו של ג'קסון במשפט שהתנהל נגדו; תחליטו אתם אם זה טוב או רע.
השחורה המפורסמת (יחסית) היחידה שאין לה בעיה מיוחדת לעשות סרטים עם שני הכריסים היא רג'ינה קינג ('איזה מין שוטרת 2: חמושה ומהממת', 'אבא בא לגן' וגם 'ריי'). טאקר קיבל אותה ב-'Friday' שכבר הוזכר, ואילו רוק עבד איתה ברימייק 'מת לצחוק', הוא 'Down to Earth'.
כריסת התרבות המערבית
כריס רוק למד בבית ספר שכמעט כל תלמידיו לבנים. גזענות היתה מנת חלקו היומית. אי לכך, הוא בחר להשחיז את לשונו. הרבה מאד מההומור שלו מתייחס לשחורים, אם כי, כמובן, אין לו בעיה לצחוק גם על בני עדות אחרות וצבעים אחרים. מבחינתו, הוא קומיקאי נטו, ותפקידו להצחיק. מדי פעם, הוא מצהיר, הוא מוכן לגלם תפקידי משנה רציניים. אבל ככל שזה נוגע לתפקידים ראשיים בסרטים – זו חייבת להיות קומדיה והוא חייב להצחיק. זה מה שהקהל שלו בא לראות. נאמן להצהרתו זו, שני הסרטים בהם כיכב רוק בתפקיד הראשי, ולא היה חלק מצמד או סתם דמות שולית, נכתבו על ידו (סיפור ב'ראש המדינה' ותסריט ב-'מת לצחוק'). ליתר בטחון, הוא גם הפיק אותם. והכוונה למפיק של ממש, ולא לעלה התאנה של Executive Producer.
לאחר עשרות הופעות קולנועיות וטלוויזיוניות, מספר דיוידיאי הופעות וספר אחד, כריס רוק לא מאט את הקצב. הוא מפיק עתה סדרה בשם 'כולם שונאים את כריס', המבוססת על ילדותו, ואותה הוא מקריין. כן הוא שוקד על עיבוי הקריירה הקולנועית שלו.
לעומת רוק הפעיל, כריס טאקר לוקח הכל באיזי. הוא נשמע פעם כשהוא אומר ששחקנים מתחילים רוצים לעשות סרטים טובים, אך ככל שזה קשור לשחקנים שחורים, כל מה שהם צריכים לעשות כדי לפרוץ לתודעה, זה סרט גרוע. אולי זו הסיבה שטאקר לוקח ברצינות רבה כל כך את תפקידו כסטנד-אפיסט, ומעיד כי לא אכפת לו לא לעשות סרטים, ובלבד שיישאר על הבמה. בין לבין, הוא מטייל במדינות אפריקה השונות, ומטיף להם על חשיבות השימוש באמצעי מניעה, ועל סכנות האיידס.
לאחרונה דחה טאקר הצעה כספית נדיבה תמורת השתתפותו ב'שעת שיא 3'. צעד זה נראה תמוה, עד שמגיעים לשמועות אודות מופע סטנד-אפ חדש שלו, שאמור להיות מצולם בזמן הקרוב (ולא ברור עדיין אם ייצא לקולנוע או ישירות לדיוידי).
פנים אל מול פנים
איך שלא נסתכל על זה, סביר שברגע האמת נשכח כולנו את הפילמוגרפיה של שני השחקנים, ולא נוכל לזהות מי זה מי. אי לכך, כדי למנוע תקלות, יש חשיבות עליונה גם למראה החיצוני של שניהם, ולמניירות שכל אחד מהם פיתח. אחרי הכל, ההבדלים בלחיים שלהם בולטים יותר מההבדלים בגישה שלהם לחיים.
מבחינה חיצונית, רוק הוא העגלולי מבין השניים. הפנים שלו מעוגלות, הלחיים שלו בולטות וגם האוזניים שלו מציצות קצת מהצדדים. לא בצורה מוקצנת כמו אלו של וויל סמית', אבל גם לא מדובר באוזניים משוטחות כמו של כריס טאקר. בשם העגלגלות, גם השפה התחתונה שלו עבה משמעותית מהעליונה. ויש לו גם שיניים בולטות.
אם כריס רוק הוא בעל הבייבי פייס ושפת הגוף הידידותית והמשתמטת, כריס טאקר הוא הבחור החד והזוויתי, והרבה מהבדיחות שלו נשענות על תנועות גוף מוקצנות וצפצופי קול נרגשים ומהירים במיוחד. לעיתים, כשהוא עסוק בהעוויות פנים, הוא גם מבליט את עיניו החוצה. אם מציבים בפניכם תמונות של הטאקרוק, שימו לב שלכריס טאקר גבות מקושתות יותר ובעלות זווית מודגשת יותר מאלה של כריס רוק.
זהו. עכשיו הכל ברור. אם הגעתם עד הלום, כל שנשאר לכם לעשות זה לפתוח את הכריסים לרווחה ולצעוק: "גיליתי את אמריקה!" (ששייכת בכלל לכריס אחר, אבל דיה לצרה בשעתה).
- כריס רוק – אתר רשמי
- כריס טאקר – בקולו
- כריס טאקר במשפט ג'קסון
- מדגסקר
- משחק מכור
- האחות בטי
- שעת שיא 2
- שעת שיא 3 (not)
טוב ויפה אבל
אני עדין לא מסוגל להבדיל בינהם,אין איזו אפשרות לפוטו-רצח של כל אחד עם כותרת מתאימה למטה ?
שיהיה למקרה שגורל העולם יהיה תלוי ביכולת להבדיל בינהם, או לכל סיבה הרת גורל אחרת.
יאאא בייבי!!
יופי של מאמר, בהחלט מסקר באופן מצויין את קהילת השחקנים השחורים בהוליווד.
ובקשר לטאקר ולרוק, אני אישית מעדיף את טאקר יותר, נכון לשרוק יש הרבה יותר ניסיון בקולנוע (לטאקר יש רק תשע קרדיטים בקולנוע, ע"פ ימד"ב) אבל הבנאדם פשוט לא מצחיק, התפקיד שלו ב"דוגמא" היה רק להיות כושי ולשתוק, זה הכל (ואף מילה על האוסקר!).
לעומת זאת, טאקר יותר מכובד, הוא נתן הופעת משנה נהדרת ב"אלמנט", הוא היה כריזמטי למדי ב"שעת שיא"(הראשון,השני עבר כבר את הגבול בין כריזמטי למעצבן), והיה פשוט מדהים, כביר, מעולה (לא, לא אחזור בי ולא אתנצל!) ב"Friday". לכן הוא השחקן השחור השלישי בטיבו בהוליווד אצלי (אחרי דג'ימון הונסו וסמואל ג'קסון).
סופר גרין.
אכן סוגיה הרת משמעות, שעלתה ביותר מדיון אחד. טוב שיש פיתרון חד משמעי שניתן לתת אליו לינק.
תודה על חומר קריאה לשעת לילה נדודת שינה ומאוחרת, נהניתי מאוד. אה, ולמיטב ידיעתי, אהרו"כ.
דאמיט!
אז לא אהרו"כ. נו טוב, אולי פעם אחרת.
אני תמיד התבלבלתי
בין כריס רוק לשחקן ששיחק באוז את האסיר הנכה שאמר את המונולוגים. מישהו יודע איך קוראים לשחקן? והיכן הוא עוד שיחק?
הארולד פרינאו
או בשמו המלא הארולד פרינאו ג'וניור (Harold Perrineau Jr).
הוא שיחק גם בהמשכוני המטריקס את לינק, ובLOST את מייקל.
הארולד פרינאו
יאאפ! אחת הדמויות האהובות עליי באוז. רק שהזמן לא עושה לו טוב כל-כך, הוא התעגל ונפטר מהרסטות – לא רעיון טוב. אבל אם כבר שחקנים שחורים אהובים – גארי משהו מcsi. אוי, העיניים!
נכון מטריקס!
ותודה על השם.
הרבה יותר קל להבדיל
כריס רוק מצחיק. כריס טאקר לא.
מוזר
לי לא הייתה אף פעם בעיה להבדיל בינהם ולא ידעתי שלאנשים אחרים יש….טוב
המממ..
כריס רוק _עצום_ בדוגמה, אחת ההופעות הכי מצחיקות בסרטים של קווין סמית'. (יחד עם ברודי בעכברי קניונים)
כריס טאקר גונב את ההצגה באלמנט החמישי ללא ספק.
הדרך הכי קלה להבדיל ביניהם זה כשרואים את כל הגוף, טאקר הוא יותר שרירי ורחב, כריס רוק די קטנצ'יק.. וכמובן לכריס רוק בד"כ יש זקן ולטאקר אין..
תודה!
תמיד קראתי לכריס רוק "זה ששיחק בדוגמה" ולכריס טאקר "זה שדומה לזה ששיחק בדוגמה".
עכשיו יש מצב לשינוי.
מה הכתבה הבאה?
איך להבדיל בין בן אפלק למט דיימון? (סתם. פעם זה היה קשה. היום אפשר להבדיל ביניהם בעיניים עצומות).
דיימון הוא זה עם הכישרון
אפלק הוא זה שמעורר צורך לא ברור לעקור את העיניים ולברוח בצרחות
אני לא
הייתי עוקרת בשבילו את העיניים
אבל הוא בהחלט יכול לגרום לי לדפוק את הראש בקיר
כמו שאמרו דיימון הוא זה עם הכישרון וזה שנראה טוב.
דיימון משדר מין סוג של צניעות. הוא לא מנופח מעצמו והאו בהחלט שחקן טוב.
בן אפלק מנופח מעצמו, חושב שהוא אחד האנשים הכי יפים בעולם (הוא לא מכוער, אבל בטח שלא יפה!), אין לו כישרון קומי, או כישרון בכלל והוא חושב שהכל סובב סביבו (אני מדבר לפי המונולוג שלו בSNL).
לא סובל את בן אפלק במיוחד אחרי הקטע עם ג'ניפר לופז.
תודה!
לדעתי הכתבה הזו קצת
גזענית.
אוני אסביר למה.
היא יוצאת מתוך נקודת הנחה ששחורים דומים זה זה לזה, שקשה להבדיל ביניהם.
אני מניח שזו לא היתה כוונת הכותבת אבל זה מה שמשתמע בכתבה, לצערי.
למרות שהיא נכתבה בחיוך, אני מניח, יש בה סוגשל הצדקה לגזענות.
בצורה גסה אפשר להגיד שהיא אומרת "הכושים האלו, קשה להבחין ביניהם, לא מספיק כושי קטן מצחיק אחד?"
אולי אני טועה, אני מקווה מאוד בכך
מקרה של רגישות יתר, אני מניחה.
כריס רוק וכריס טאקר הם רק שני שחקנים שחורים מתוך מי יודע כמה. אז למה להטפל דווקא לשניהם ולא לכל השחקנים השחורים באשר הם? למה לא להראות שלא רק ששני הכריסים דומים אחד לשני, גם אי אפשר להבדיל ביניהם לבין וויל סמית', ג'יימי פוקס ודנזל וושינגטון?
ברור שיש פה ממד חיצוני, אבל אנשים מתבלבלים על פחות מזה. בארץ, למשל, במשך תקופה מסוימת אנשים בלבלו בין יהודית רביץ לנורית גלרון, כנראה בגלל התלתלים. בזוג הספציפי הזה יש הרבה יותר מזה. אצל שני הכריסים לא מדובר רק על מראה דומה (שכולל, פרט לצבע העור, את אותן העוויות פנים, גובה כמעט זהה, עגיל באוזן וטעם דומה בבגדים) אלא גם במקצועות זהים – משחק וסטנד אפ – ושם פרטי זהה. לו שניהם היו שחקנים לבנים, אנשים עדיין היו מתבלבלים ביניהם, כי יש להם רקע דומה ותחומי עניין מקבילים (בניגוד, למשל, לסמואל אל ג'קסון, שמשחק במגוון ז'אנרים ואינו מגביל את עצמו לקומדיות בלבד).
שנית, וגם זה כפי שכבר נאמר (נדמה לי), זו תוכננה להיות כתבה ראשונה בסדרה. הזוג הבא שכנראה יעמוד מול סכין המנתחים יהיו סטיב מרטין ולזלי נילסן (אבל אני פתוחה להצעות) – שחקנים לא שחורים בעליל.
לוק ואוון וילסון
אה.. נכון, אחד בלונדיני השני לא.
אבל האמת היא שסטיב מרטין ולזלי נילסן ממש לא דומים, למרות השיער הלבן. והם גם לא משחקים באותו סוג סרטים (קשה להשוות בין הקומדיות של הראשון לאלו של השני).
שניים שתמיד בילבלו אותי משום מה, הם בילי קריסטל ובילי מוריי (או בוב מוריי? רואים, אני מבולבל).
אם מותר רק על סמך סרט אחד, אז
בוב הוסקינס ודני דה ויטו. ב'ללא מחסום' הוסקינס נראה בול כמו דה ויטו ומגלם את אותו תפקיד. באיזשהו שלב פשוט הפסקתי להזכיר לעצמי שזה השרברב המקפץ ולא רעהו, תאומו של שוורצנגר (היי, זה רעיון לכתבה!).
אוי, נכון, אבל לא בדיוק.
כי היום כשעברתי ליד פוסטר של "ללא מחסום" (שווה?), חשבתי על כך שיש כמה בריטים קטנים שמשום מה נוהגים גם דמויות טובות וגם מניאקים אמיתיים. אחד מהם הוא בוב הוסקינס אבל השני הוא דוקא בן קינגסלי.
כי מצד אחד יש את "בתולות הים" ומהצד השני את "המסע של פליסיה… ברררר.. (וכמובן עוד דוגמאות לכאן או לכאן). ומצד אחד יש את "רשימות שינדלר" אבל מהצד השני את "העלמה והמוות" או את "לצאת נקי".
כמה שאלות, אם כבר פתחנו שולחן
1. מה בדיוק ההבדל בין קיליאן מרפי לג'ארד ליטו?
2. האם עוד אנשים מתקשים לזכור איפה קולין פארל שיחק ואיפה קולין פירת'?
3. טובי מגוואייר, ג'ייק ג'ילנהאל ואלייז'ה ווד הם פשוט אותו בן אדם עם שמות שונים, נכון?
4. איך מבדילים בין אריה מוסקונה לברבאבא? שניהם ורודים, עגלגלים, קרחים ולכמוני יש עיניים בדיוק כמו לברבאמא.
אגב, עברה שנה ואני יכול להכריז שאני סוף כל סוף מצליח להבדיל בין הראל מויאל להראל סקעת (או להפך).
כמה שאלות, אם כבר פתחנו שולחן
1. ליטו בלונדיני.
2. אלו של פירת' ישנים יותר (או לפחות, הוא היה בסביבה הרבה קודם), המבטא של פירת' תמיד בריטי, זה של פרל הוא אם כבר אירי, והם פשוט לא דומים.
3. לא;
לג'ילנהאל אין עיניים כחולות, בניגוד לשני האחרים. למגווייר יש בעיית שפה (לא שפת דיבור, שפה האיבר, כמו זו של בארימור), בעוד לאלייז'ה ווד יש הרבה יותר מדי עיניים.
עוד – אלייז'ה ותיק יותר משני האחרים, והרזומה שלו גדול יותר.
ועוד משהו: לג'ילנהאל חיוך קריפי צופן סוד, למגווייר חיוך חמוד-נבוך צופן סוד, ו-ווד לא מחייך בכלל, הוא תמיד מבוהל/מיילל.
4. הממ… אחד מצויר והשני לא.
ואני חושבת שהם לא מדובבים על ידי אותו בן אדם, אבל אולי אני טועה.
כמה שאלות, אם כבר פתחנו שולחן
1. רק ב"מועדון קרב", ככל הידוע לי.
2. הבעיה היא לא במראה, אלא בשמות הדומים. כשאומרים לי שיש סרט עם קולין פירת', אני מתקשה להיזכר אם זה ההוא מבריג'יט ג'ונס, או ההוא מאלכסנדר.
3. אולי שלושתם פשוט שחקן אחד ממש מוצלח?
כמה שאלות, אם כבר פתחנו שולחן
1. תמיד. הוא תמיד בהיר שיער, בעוד למרפי יש שיער כהה. גם לליטו יש כזה אף, בעוד אצל קיליאן אלה השפתיים.
2. אה… זה משהו אחר. תנסה לזכור שזה עם ה-TH הוא הבריטי.
3. לא לא לא. אם זה היה הקייס, מה מסביר את המשחק הזוועתי של אלייז'ה?
שחקן אחד ממש, *ממש* מוצלח?
ואני פשוט חייבת לשאול:
"לליטו יש כזה אף, בעוד אצל קיליאן אלה השפתיים."? huh? מה? למה?
אני מניח שהיא התכוונה
למאפיין בולט במראה.
אכן. כמו שאמר אסף
אצל ליטו, האף הסולד טיפה מדי שלו הוא המאפיין הבולט (מלבד העיניים, שזה מה שגורם לו להידמות קצת לקיליאן מרפי) ואצל מרפי מה שבולט הן השפתיים-שוות-נשיקה שלו.
אגב, לאחרונה הסתבר לי שיש שמבלבלים בין ג'נסן אקלס לבין ג'רמי וג'ייסון לונדון. ג'נסן כל כך הרבה יותר מושלם ומלוקק משני האחרים!
כמה שאלות, אם כבר פתחנו שולחן
לג'ארד ליטו יש שיער חום. עוד מימי My so called life, שם גיליתי אותו לראשונה.
בלונדיני הוא לא, גם לא שטני.
עניין של גוונים.
אם תחפשי את צבע השיער שלו בסופרפארם הקרוב למקום מגורייך, סביר שהוא יימצא איפשהו בין הקטגוריות "חום בהיר" ל"בלונד כהה". שטני בעברית. ואגב, הוא בהחלט כבר הופיע כבלונדי לגמרי, ואף מחומצן למשעי.
לעומת זאת, החום של קיליאן מרפי יכונה בפי אנשים לא מבינים כ"שחור".
כך או כך – אחד בהיר לגמרי (ליטו) ועם אף, בעוד השני בהיר בעיניו ועור פניו, אך כהה שיער, ועם שפתיים (מרפי).
חברי את שניהם, וקיבלת כמעט בן אדם שלם.
אמנם שעיר במיוחד, ועני בחלקי גוף שונים כגון אזניים, אבל בכל זאת שדרוג.
ראית מה זה?
האמת היא, שאני מעדיפה אותם בנפרד, ואת מרפי על ליטו (שפתיים עושות לי את זה הרבה יותר מאף).
ולמעשה אמיתי, חברי את שניהם ותקבלי את האקס שלי המתיכון, כשחושבים על זה. יותר מדי בייבי פייס, עם אף יותר מדי סולד, אבל מנגד שפתיים לגמרי שוות, ועם שיער בדיוק בגוון הביניים: חום מספיק כהה כדי לא להידמות לבלונד, ולא כהה מכדי שיטעו לחשוב שהוא שחור.
חום. לא חום בהיר. לא בלונד כהה.
חום.
זה שהוא הופיע כבלונדיני מחומצן בסרט לא הופך אותו לבלונדיני בחיים.
הוא גם הופיע עם שיער שחור, פיאה מזעזעת יש לציין, ברקוויאם לחלום.
כך שלא זה המדד.
בקיצור, לא שכנעת אותי.
אנחנו יכולות להמשיך להתווכח, אבל לא נראה לי שיש טעם. תפיסת הצבעים שלנו אולי שונה.
פיאה?
למה פיאה? נטלי פורטמן גזזה את כל השיער שלה לטובת סרט. לא נראה לי שלצבוע אותו לשחור זאת בעיה כל כך רצינית, במיוחד לשחקן ממין זכר.
פיאה?
משהו באיך שהשיער ישב עליו נראה לי לא טבעי.
דווקא מדברת על בחיים.
ברב תמונות הפפרצי שלו עם קמרון דיאז הוא מחומצן לאללה.
לגבי טובי מגווייר וג'ייק ג'ילנהול, אני מבין
אבל מה פתאום הכנסת את אלייז'ה ווד לתמונה?
תנסה לזכור את זה ככה: אלייז'ה הוא היחיד מבין שלושתם שנראה כמו מוטאנט מעוות מהירח.
בנוגע לג'ייק
אין לו עיניים כחולות?
בתקריב ב"דוני דארקו" משתקפות עיניים כחולות להפליא. אם כי, הבחנתי לאחרונה בדיוק באותו תצלום תקריב ברמז לעדשות המקיפות את הקשתיות, אז יתכן שימוש נילוז בעדשות צבעוניות?
ובכל זאת, כנראה שלא:
וזה גוגל אומר, לא אני.
אולי סתם יש שם עדשות מגע.
יתכן.
אבל אם כך, מסתבר שנדרש קלוז אפ עצבני, בעוד אצל שני האחרים האגמים הכחולים זה בערך הדבר הראשון שאתה מבחין בו. ואז מגיע הפרצוף המעצבן רצח ומיוסר המבט (ווד) או הקטע הלא ברור הזה בין האף לשפה (מגווייר).
מה טוב שיש לנו את ג'ייק
ולא צריכים להתייחס לזוטות שכאלה בכלל, כמו מגווייר או ווד.
הורא!
מקרה של רגישות יתר, אני מניחה.
ואם נישאר בעניין שחרוים – מה לגבי לורנס פישבורן וסמואל ל. ג'קסון?
http://images.google.com/images?q=samuel%20l%20jackson&hl=en&lr=&c2coff=1&safe=off&sa=N&tab=wi
http://images.google.com/images?q=laurence%20fishburne&hl=en&lr=&c2coff=1&safe=off&sa=N&tab=wi
כן!
פעם לא יכולתי בכלל להפריד ביניהם. היום, אחרי שנים של אימונים וצפיות חוזרות של מטריקס וספרות זולה, אני סוף סוף יודע מי זה מי! ג'קסון הרבה יותר קול (חוץ מהמטריקס, שם פישבורן לוקח).
זה קל...
פישבורן זה השמן עם הרווח בשיניים.
מקרה של רגישות יתר, אני מניחה.
קרה לי דבר דומה . שני זמרים שונים בהחלט התערבלו לי במוח לישות אחת שנקראת " מאיר אריאל זילבר ".
הרבה שנים הייתי קייס קשה
של "רוברט דה נירו ואל פאצ'ינו זה אותו בן אדם", עד שאמי היקרה הסבירה לי כדלקמן: רוברט דה נירו, פחות מכוער, אפס סקס אפיל. אל פאצ'ינו, יותר מכוער, הרבה סקס אפיל. וזה עבד!
אני שנים לא הבדלתי בין גלן קלוז למריל סטריפ.
ובין יהודית רביץ לנורית גלרון.
אני שנים לא הבדלתי בין גלן קלוז למריל סטריפ.
לי היתה בעיה להבדיל בין לי מרווין לג'יימס קוברן.
זה מקת בלו.
מש''א על קלוז וסטריפ
ואם באמת מדובר בשחקנים מפעם, אז גם הנרי פונדה וג'ק למון.
והיום נזכרתי שגם בין ג'יימי פאלון לכריס קטאן,
מסטרדיי נייט לייב, לא הבדלתי המון זמן. (ג'יימי פאלון זה החמוד. כריס קטאן הוא זה שנראה כמו קריקטורה של פאלון).
סתם בשביל הניטפוק
ובשביל הסיכוי שהתשובה "למה לא?" היא לא מספיקה, למעשה מבחינה מדעית-מחקרית לאנשים מגזע אחד קשה יותר להבדיל בין שני אנשים מגזע אחר. כלומר, בשביל לבנים, שני אנשים צהובים או שחורים או אדומים יראו דומים, בעוד שבשביל שחורים (למשל) שני אנשים לבנים יראו דומים. זה באופן כללי. ובאופן ספציפי, להגיד ששני אנשים הם דומים זה לא נראה לי גזענות של ממש. ובאופן פילוסופי (אם כבר הגענו עד הלום), הרגישות יתר הזו לגזענות לכאורה רק מטשטשת את המקרים שבהם קיימת גזענות אמיתית (לדעתי, כמובן). אם היית רוצה, הייתי מוסיפה על תופעה שנקראת גזענות סמויה, שהיא שכיחה יותר בעולם המודרני, שבו זה לא פוליטיקלי קורקט להיות גזעני. אבל זה נראה לי אוף טופיק בטירוף, אז אני מוותרת.
מצד שני
זה בהחלט כן און טופיק בביקורת על "התרסקות".
איפה זה יוצא,
"התרסקות"?
פה
כתבה מספר 2825
כן, אבל
כמו רוב הדיונים המעניינים בעין הדג, אפשר להצטרף לדיון הזה רק אם ראית את הסרט, וטרם.
אבל תודה.
ובשבוע הבא בעין הדג:
"איך מבדילים בין סקרלט ג'ונהנסון לגווינית פלאטרו"
ו"איך מבדילים בין קאתי בייטס לסיסי ספייסיק"?
בין קייתי בייטס לסיסי ספייסק?
הן אפילו לא באותה קבוצת משקל. שלא לדבר על כך שסצנת העירום של בייטס הייתה מפחידה מסיבות שונות לגמרי מאשר זו של ספייסק ב"קארי".
לא בהכרח
נכון שמימדיה של ספייסיק רזים יותר משל בייטס, אבל הם ממש נראים אותו דבר, אותו פרצוף סבתא חביב ומטורף. כתבתי את ההערה הזאת כי כרגע ראיתי את "מיזרי" בטלוויזיה (היה משובח), ועד שבדקתי בימדב חשבתי שזוהי סיסי ספייסיק משחקת שם.
השוואה
סיסי ספייסק: משקל נוצה, סוודר וג'ינס, משקפיים דקיקים כסמל מסחרי, משחקת לרוב אישה טובה אך היסטרית, צובעת לבלונד, זוכת אוסקר על תפקיד זמרת קאנטרי, ילידת טקסס, מזכירה אם כבר את דיאן קיטון.
קייתי בייטס: משקל יען, שמלות מו-מו, כמעט אינה מופיעה עם משקפיים, משחקת לרוב אישה שזורעת סביבה היסטריה, לא צובעת, זוכת אוסקר על תפקיד פסיכופטית, ילידת טנסי, מזכירה אם כבר את רוזי אודונול.
לא צובעת? וואחד צובעת!
לקח לה זמן, אבל בסוף היי לייטס לכדו גם אותה.
אם כבר ספייסק
המאפיין הבולט ביותר שלה הוא דווקא האף. היא יכולה להשמין, היא יכולה לצבוע לשחור, אבל האף תמיד יישאר.
לא בהכרח
אם כבר אז סיסי ספייסק ופיי דנאווי.
אולי היום כששתיהן זקנות, וגם זה בספק
בזמנו, פיי דאנווי היתה יפהפיה מדהימה, אחת מהנשים היפות בתבל. סיסי ספייסק – מעולם לא.
נו, באמת...
מה שמבדיל את קאתי בייטס מסיסי ספייסיק זה משהו כמו 400 קילו…
וגם לסקרלט ג'והנסון וגוונית' פאלטרו אין הרבה מהמשותף, מלבד ששתיהן לרוב בלונדיניות.
אבל ה"איך מבדילים בין" האוליטמטיבי שלי הוא –
איך, לעזאזל מבדילים בין רנה זלווינג'ר לבין ג'ואי לורן אדאמס (ההיא מצ'ייסינג איימי)?
ובינהן לבין איימי לוקיין (cry-baby ומלרוז פלייס), ודרלה של "אנג'ל"?
תודה מראש לעונים.
אכן
אדאמס דומה לה מאוד, אבל אם כבר אנחנו בשוונג, עוד שאלה: איך מבדילים בין ג'ניפר ג'ייסון לי לג'ניפר טילי (לשתיהם קוראים ג'ניפר, לשתיהן יש קול מתנפנף כזה, ושתיהם קומיקיות) כמעט בכל סרט שלהן שראיתי לא זהיתי אותם…
ואללה, לא חשבתי על זה
אולי, בעצם, לא חשבתי על זה בגלל שהן בכלל לא דומות, לא משחקות בסרטים דומות, לא באותו גיל, ואחת מהן בכלל לא קומיקאית (למרות הופעה בסרט קומי אחד או שניים).
ואללה, לא חשבתי על זה
נכון, ג'ניפר ג'ייסון לי לא קומיקאית (ב"גברת פארקר והחוג המרושע היא הייתה מצחיקה, אבל זה לא העניין),היו לה כמה יציאות קומיות עם השנים, אבל מה לעשות ש"ברוקלין: תחנה אחרונה" הוא אחד הסרטים המדכאים (והגרועים) ביותר שנעשו.
ובקשר למראה, אני דווקא מוצא דימיון בין טילי לג'ייסון, אז נכון שטילי מבוגרת בכמה שנים מג'ייסון, אבל לשתיהן יש סנטר בולט, עיינים שחורות גדולות, אלב אתה צודק, חוץ מזה מעולם לא התבלבלתי ביינהן.
אתך במאבקך הצודק.
סקרלט וגבינית? באמת אין שום קשר. הגבינית גבוהה יותר, יש לה פלולה, ואין לה שפתיים ממש עבות. גם אין לה קול עמוק כמו של סקרלט.
לגבי רנה וג'ואי לורן, הקול, ואלמנט הפרצוף החמוץ. לג'ואי לורן יש קול כזה מתוק-על-סף-המעצבן, בעוד לרנה יש פרצוף אמא-של-המעצבן, בגלל שהיא תמיד נראית כאילו משהו לידה מריח ממש ממש לא טוב. והשפתיים שלה קצת נראות מוזרקות קולגן.
איימי לוקיין זה המבטא הדרומי, והשיער שלה לרב ארוך יותר (של ג'ואי לורן וגם של רנה הרבה מהזמן נשאר בגובה של קארה, תספורת שלמרבה הזוועה מכונה במחוזותינו "בוב". לך תבין), וגם של דרלה ארוך יותר. ודרלה כבר לא ממש דומה. אצלה זה רק הקול המתוק-מדי.
קולה. מקלדת. את תשלמי על זה.
לא הבנתי. רוצה מסבירה?
גרמת לה לחרחורי צחוק.
(נראה לי)
אכן כן.
שנאמר:
"מערכת "עין הדג" אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו ע"י קוראים ולקולה שנשפכה על המקלדת".
נו, באמת...
היתה לי פעם להבדיל בין רנה זלוויגר וקירה סדג'וויק (פנומנון) – עד שהבנתי, רנה היא המעצבנת וקירה היא המעצבנת יותר.
בכתבה הבאה: אבי ביטר ובועז שרעבי!
גאולה כהן וקדאפי
קרוס כריס
נראה לי שיש כאן כבר מספיק זוגות תאומים (ושלישיות) כדי לבנות את סקר "הצמדים התואמים".
והתרומה שלי – גולום ובגין.
מה עם
קופי ענאן ומורגן פרימן? נאו, אלה שחורים דומים.
עם כבר
מורגן פרימן ודני גלובר. או קווין סמית ומייקל מור…
מייקל מור הוא הכפיל של פיטר גריפין
http://forums.nana.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=6334598
או של אמנון דנקנר.
ויש קרבת דם בינו
לבין פיטר ג'קסון לפי המראה שלהם. לא ממש קופי פייסט אבל דמיון כלשהו יש.
אפשר גם ריצ'ארד גיר והזה שמטייל בעולם.
אייל פלד?
ניסיתי להיזכר בשם וחשבתי שזה אייל פלד
אבל מתמונות שלו שראיתי באינטרנט הוא לא נראה כמו שזכרתי, אז… נו, הזה שמטייל בעולם.
יש (או היה) גם ניר חכלילי.
יש (או היה) גם ניר חכלילי.
כן! אליו התכוונתי. תודה
יש (או היה) גם ניר חכלילי.
לא מייקל פאלין?
:-)
בלי כוונה להעליב אבל באמת שווה להבדיל בינהם?
בלי כוונה להעליב אבל באמת שווה להבדיל בינהם?.
כל הזמן שמבוזבז, על ניסיון להבדיל בין שני השחקנים: תשומת לב לפנים של כל אחד, הופעות בסרטים וסוגי הומור שונים. לא נראה לכם בזבוז?
בואו נודה באמת שניהם שחקנים סוג ב', שלא הביאו אפילו הופעה אחת שהיא באמת בלתי נשכחת, (וכן גם באלמנט החמישי המשחק לא התעלה מעבר לדרגת "ממוצא פלוס", ואני מתעלם לגמרי מהמשחק ב"ג'קי בראון" ו"בשעת שיא" בגלל שסרטים באיכות כל כך נמוכה אינם שווים התייחסות. אם כי חייבים להגיד ש"ג'קי בראון" עולה פי כמה על "שעת שיא").
לכן אני אומר שתפסיקו לנסות ולהבדיל בין שני השחקנים, במקום זו תתיחסו אליהם כאל שחקן אחד בשם "כריס כריס", מעיין מוטציה בין שני השחקנים הנ"ל.
ואולי רק אולי, בסופו של היום רשימת הסרטים הכוללים של השחקן "כריס כריס" תהיה שווה פרוטה.
נ.ב – וכן אמרתי פרוטה ולא אגורה אז תהרגו אותי.
בלי כוונה להעליב אבל באמת שווה להבדיל בינהם?
קודם כל, כריס רוק נותן הופעה נפלאה לגמרי באחות בטי.
דבר שני, הסטנדאפ של כריס רוק הוא מצחיק במידה פוגעת בבריאות ממש.
אבל למה הוא חייב לצעוק כל הזמן?
זה כואב באוזניים.
דווקא לא בעיני
כריס רוק נותן תמיד, אבל תמיד, את אותה ההופעה בדיוק: עצבני ומשועשע. באחות בטי הוא פשוט מוותר על ה"משועשע".
לגבי הסטנד-אפ שלו אין לי מושג – טרם הספיקותי.
אגב, לא שאני לוקח ברצינות רבה מדי הודעה שאומרת שג'קי בראון הוא סרט שלא ראוי להתייחסות, אבל דווקא כריס טאקר נותן הופעה בלתי-נשכחת ב'אלמנט החמישי'. לגמרי לא אכפת לי אם זאת ההופעה היחידה שהוא מסוגל לנפק (את 'שעת שיא' לא ראיתי), אבל היא נהדרת.
כריס רוק כסטנדאפיסט
לא רק מצחיק מאד, גם מאד חד ופיקח.
קטעים פוליטיים שלא היו מביישים את ג'ורג' קרלין ולני ברוס.
לי אף פעם לא הייתה בעיה להפדיל ביניהם..
חוץ מזה ששניהם שחורים הם לא כל כך דומים ואני תמיד יודע איפה רוק ואיפה טאקר. ורוק לדעתי שקחן יותר טוב
אני תמיד התקשתי להבדיל בין
ברט ריינולדס וטום סלק
נשבע לכם שעד לאחרונה חשבתי שמדובר באותו שחקן
הדרך הבדוקה שלי להבדיל בין השניים
העור השמנוני והדק של טאקר, לעומת עורו הבריא למראה של רוק.
למי איכפת מי זה מי?
שניהם שוורצע חייעס!!.
אלוהים ישמור! – מה אתם מתעסקים בגויים הערלים האלה???
לא עדיף שתכתבו על ההבדלים בין האחיות פיק? ואיך לזהות מי זו מי?
יש מקרים שהם אבודים מראש.
בהמשך לדיונים באייל...
זה שהם גויים לא אומר שהם בהכרח ערלים.
שירות לציבור- מי היא מי בצמד האחיות פיק?
שרונה היא המבוגרת יותר, בעלת המראה הסוסי (איזה ניסוח עדין), שנשמעת בדיוק כמו אבא-צביקה. היא גם זו שמתעקשת להמשיך ולפעול כמוזיקאית, למרות שהצמד "התפרק". השיר'טומי', שמתנגן לפעמים ברדיו, הוא שלה. היא אמורה להיות המוכשרת יותר מבין השתיים (מבחינה מוזיקלית גרידא. אני בטוח שהציבור ילמד, בדיוק כמו אבא,לאהוב את שתיהן באותה מידה), היות והיא הלחינה חלק נכבד מיצירות המופת המשותפות לה ולדניאלה.
דניאלה היא הצעירה, נמוכה יותר, ועם חיבה מופרזת לאיפור שחור סביב העיניים. היא בעלת קול מתפנק יותר, ולא ממש נשמעת כמו אבא- צביקה. היא מבצעת את שיר הפתיחה של 'פיק אפ' (הטלנובלה בערוץ 10 שאף אחד לא ממש טורח לראות), בו היא מוכיחה לנו שאולי צמד זה דווקא פיתרון לא רע בשבילה. היא מחזיקה מעצמה ה-"רוקרית" מבין השתיים, ולכן סביר יותר שנמצא דווקא אותה מעולפת בשירותים של איזה מועדון תל אביבי זול בתקופה הקרובה.
ואלה, על רגל אחת, ההבדלים בין עמודי התווך של הזמר הישראלי, AKA שרונה ודניאלה פיק. אל תגידו שלא לומדים כלום באינטרנט.
ושכחת את ההבדל הכי בסיסי
שרונה היא זו שאומרת "וואו", ודניאלה היא זו שאומרת "שגעון". (או ההפך. מי מבדיל, למען השם?)
עוד יותר בקצרה:
שרונה היא זו ששרה גרוע, ודניאלה היא זו שגם.
את השיר של פיק אפ שרה
אפרת גוש, לא?
לפי הקרדיטים, זו דניאלה.
גם לפי הצווחות קל להבין שזו היא.
ואני אלך להתבייש עכשיו בידע המופרז שיש לי בנושא הפיקיות.
אז מי זה הכושי שבביה''ס לשוטרים ובספייס בולס?
מי זה לעזאזאל?
הוא הכי טוב ותמיד חשבתי שזה כריס טאקר האם טעיתי?
מייקל וינסלו
http://www.imdb.com/name/nm0935498/
אפשרות למאמר דומה: איך לזהות כל אחד מחברי מונטי פייטון
מה זאת אומרת?
לפי איזה אביר הוא שיחק בגביע הקדוש!
אה זה פשוט
הבחור המת זה גראהם צ'אפמן
זה שמשתתף בסרטים שמבזים את עברו זה ג'ון קליז
זה שתולש את השערות לאחר ששוב לא הצליח לסיים לצלם סרט זה טרי גיליאם
זה שמשוטט ב-BBC ומטריד את אזרחי העולם השלישי זה מייקל פאלין
והשניים שבצד הם טרי ג'ונס (בטח לבוש בבגדי אשה) ואריק איידל
טרי ג'ונס
או בגדי אישה או עירום, בדרך כלל ערום.
אה זה פשוט
גרהם צ'פמן היה מת כשצילמו את הסרטים?
כי קצת קשה לראות עליו…
לא, הוא מת קצת אחרי.
בשנת 1989, מסרטן גרון. לעשן זה רע.
הוא לא מת מ''דלקת ריאות''?
רגע, זה שמשחק במפגשים מהסוג האישי לא היה במונטי פייתון?
התחלתי לצפות בסדרה הזאת עכשיו, והכשרון של הבנאדם הזה א-ד-י-ר! הוא מופיע באיזשהו סרט באותו הכישרון? כי בכל פעם שהוא מופיע על המסך בסדרה אני מתפקע מצחוק. (הסדרה משודרת כל יום בשעה 1:48 בלילה. ככה זה כשמחכים לתשובות מהאוניברסיטאות…)
אני מנחש שאתה מתכוון לג'ון לית'גו
הוא לא היה במונטי פייתון, אבל הכשרון הקומי שלו בהחלט אדיר. עם זאת, הוא מוכר בקולנוע דווקא בזכות תפקידים דרמתיים כמו "העולם על פי גארפ" ו"תנאים של חיבה" (על שניהם היה מועמד לאוסקר) וכמדובב ב"שרק". אפשר גם לראות אותו מדי פעם בערוץ הולמארק בתפקיד הראשי ב"דון קיחוטה". "מפגשים מהסוג האישי" היא בעצם הפעם הראשונה בה עשה תפקיד קומי מצליח.
הוא יודע לעשות כל דבר.
ב"סחרור מסוכן" הוא שיחק מצוין את האיש הרע.
מה הוא שיחק בסרטים שעליהם היה מועמד?
קוקסינל
ב"העולם ע"פ גארפ" ואת בעלה של שירלי מקליין ב"תנאים של חיבה".
אם אני לא טועה
ב"תנאים של חיבה" לג'ון לית'גו היה רומן עם דברה ווינגר, ששיחקה את בתה של מקליין בסרט. ללית'גו לא היה שום קשר עם שירלי מקליין, ג'ק ניקולסון הוא זה ששיחק את החבר שלה.
אני מנחש שאתה מתכוון לג'ון לית'גו
לג'ון קליז היתה הופעת אורח בכמה פרקים ב-"מפגשים מהסוג האישי", ונראה לי שלכך היתה הכוונה.
לדעתי זו עוד נקודת ציון בדרדור של הקומיקאי המאוד-מוכשר הזה.
טוב, זה כבר סוס בצבע אחר
אחרי תחליף קיו שהוא שיחק בג'יימס בונד, לא נראה שיש לאן להידרדר.
זה היה פשוט מזעזע.
זהירות
"לא נראה שיש לאן להידרדר" – זה כמו הרמה להנחתה. הרי ברור שעכשיו, אלי הגורל הקוראים תדיר את "עין הדג" רק מחככים ידיהם בהנאה, ורוקמים נקודת שפל עוד יותר נמוכה בקריירה של ג'ון קליז. נגיד – הופעה ב-"המלאכיות של צ'רלי 2", או ב-"Rat Race". אחרי זה כבר כל הדרכים תהיינה פתוחות והוא יוכל לקבל תפקיד משנה בטלנובלה יומית בערוץ 2, ואני אמשיך לחכות שיום אחד הוא יתן שם שחזור מלא של "Just don't mention the war".
עצוב.
אני מנחש שאתה מתכוון לג'ון לית'גו
הוא שיחק ב"Raising Cain" (של דה-פלמה?) בתפקיד מאוד דרמתי. האמת שזה הסרט שבו פגשתי בו לראשונה, ולקח לי זמן להתרגל אליו בגלגול הקומי המצוין שלו. אבל בעיניי הוא פשוט דון קיחוטה, הליהוק המושלם.
''שבע פנים לקיין'', אכן של דה-פאלמה
מרי ופיפין
הייתי מאוד שמישהו יכתוב מאמר מלומד איך להבדיל בין מרי לפיפין(כמו שעשו לכריס טאקרוק)
מרי ופיפין
מה הבעייה? פיפין זה החמוד שכל הזמן היה עושה שטויות ומרי זה הפוזל מ"אבודים". למרות שגם לי לא היתה אף פעם בעייה להבדיל בין שני הכריסים כי אחד מהם אני ממש אוהבת (רוק) והשני פשוט מעצן.
שושלת הבולדווינים
טוב, יש ארבעה, ולהלן הסימנים להבדלה:
1. אלק – הבכור. היה נשוי לקים בסינגר, זכור מ"ביטל ג'וס" – הבחור המת. מהווה את האבטיפוס של השושלת, שחרחר, עיניים קטנות. משמין בקצב בשנים האחרונות, דבר הגורם לו להיראות חלקלק וסליזי עוד יותר. כן – יאכי וחלקלקי זה התיאור המושלם ל"יופי" של האחים.
http://www.imdb.com/name/nm0000285/
2. דניאל – האח השני. וממש כך, הוא פשוט גרסה שמנה ומפחידה יותר של אלק. אישית ראיתי אותו רק ב"ערפדים" הישן, אבל תודה זה מספיק. הוא היה הבחור שהרג את הערפדים.פחות חלקלק ויותר מחמדי מהבכור, אבל לא משהו מיוחד.
http://www.imdb.com/name/nm0000838/
3. ויליאם – ילד הנקניק שבסנדוויץ' (השכבה התחתונה מבין האמצעיות). אלק מס'3, רק עיניים קטנות וצמודות עוד יותר, ויותר רזה. זכור בעיקר מ"קו הדממה" ו"סליבר" (הארוטי אלק עם שרון סטון), ולא זכור לטובה כל-כך. הוא היה הפלייבוי שהיה מצלם את המאהבות שלו בקו הדממה, ועוד משהו כזה בסליבר.
http://www.imdb.com/name/nm0000287/
4. סטיבן – הילדון, וכן – ההוא מ"החשוד המיידי". קל לזהותו מבין האחים, כי הוא הבלונדיני היחיד, וגם זה בעל ההבעה המוגבלת ביותר (מצטערת, לי הוא תמיד נראה קצת מפגר). פעם שיחק קאובוי בסדרת טלויזיה "הרוכבים הצעירים" או משהו כזה, אבל ג'וש ברולין (הבן של הבעל של סטרייסנד) גנב לו את ההצגה. בכלופן – אותו באמת אין בעיה לזהות.
http://www.imdb.com/name/nm0000286/
ועכשיו נותר לי רק לתהות – זה באמת משנה מי מהם הוא מי? הרי הם כל-כך דומים, שברגע שאחד הגדולים יצבע לבלונד לצורך תפקיד, יחשבו שזה סטיבן הצעיר, אז מה הטעם? כנראה שריבוי אחים בתעשייה זה לא תמיד דבר מוצלח. למרות שכל אחד ואחד מהם מופיע בכמה וכמה סרטים שעתידים לצאת, אז אולי העולם עוד מוכן לספוג את הבולדוויניות.
זה הזמן לציטוט
תודה לעורכים
על העברת ההודעה למקום הולם הרבה יותר. האמת ששמתי לב שאני לא ב"כריס קרוס" רק אחרי ששלחתי. אז תודה!
דניאל בולדווין
שיחק ב"רצח מאדום לשחור" מה שמקנה לו נקודת זכות שלא יכולה להמחק.
מצד שני, דמות לא משהו.
הרבה יותר מדי לוזר.
חייב להצטרף לתמהים
על עצם הבלבול בין שני הכריסים.
מתי ואיך זה קרה?
אני לא מעריץ או שונא גדול של אף אחד מהם, אבל לא רואה כל דבר משותף ביניהם חוץ מהשם הפרטי המשותף וצבע עורם.
לטאקר יש קול הרבה יותר צווחני וקצב דיבור הרבה יותר מהיר. ורוק? טון דיבור יותר תוקפני, קול קצת יותר צרוד, תווי הפנים ומבנה הגוף ואפילו ההבעה שונים לגמרי, הוא כיכב ביותר להיטים קולנועיים בפרט וסרטים בכלל, ולא נראה ולא נשמע כמו מישהו שאפילו מנסה להזכיר את טאקר.
לבושתי הרבה אודה,
אני עדיין מבלבלת בין שניהם לבין ווסלי סנייפס
הרבה זמן לקח לי
להבדיל בין אדם סנדלר ובן סטילר
אבל שמתי לב שלאחד יש תמיד את אותו פרצוף מוזר, ואילו לשני תמיד נתקע ה*** בריצ'רצ' או משהו "מצחיק" כזה
הרהורים לאחר הצפייה ב''אררט''
לא, לא על מהות הזיכרון הלאומי והאישי, אלא על איך ניתן להבדיל בין דייויד אלפי המשחק בתפקיד הראשי לבין פרודו.
?path=pgallery&path_key=Alpay,%20David
?path=pgallery&path_key=Wood,%20Elijah
ואם כבר אז איך אני מבדיל בין מייקל גמבון לכריסטופר פלאמר?
?path=pgallery&path_key=Gambon,%20Michael
?path=pgallery&path_key=Plummer,%20Christopher%20(I)
זה לא קשה בכלל, זה דווקא קל:
א) אחד מהם יודע לשחק, השני לא.
ב) אחד מהם יפה-תואר, השני לא.
אה, זה קל.
תצעק "מייקל". אם הוא יסתובב – זה גאמבון. אם לא – זה פלאמר.
משהו שיתכן שהוא רלוונטי
עוד קצת OLDIES - קרטיס מול דייק
אני עד עצם היום הזה לא ממש מבדיל בין טוני קרטיס לדיק ואן דייק.
ממש נחרדתי לגלות שדיק, ולא טוני, הוא ששיחק בקלאסיקה "צ'יטי צ'יטי בנג בנג", ואז כשגיליתי שהוא גם שיחק ב"מרי פופינס", הבנתי שכל אהדתי לטוני היתה לשוא… אני מקווה שלפחות ב"המרוץ הגדול" זה באמת היה הוא… (ואולי ב"אצבעוני" גם)
אגב,
בפרודיית אפקט הפחד של מאד טי.וי, בה רוזי אודונל מוצגת כמנחת טוקשואו/גמד גינה במשרה חלקית, מוצג כריס טאקר כ – eddie murphy impersonator
עיר החטאים
נדמה לי שהופעתו הראשונה של כריס רוק היתה בסרט עיר החטאים לצידו של אייס טי ומראיו ואן פילבס, משום מה נדמה לי שזה הושמט מהכתבה.
ג'ק ניקולסון ואנתוני הופקינס
ג'ק ניקולסון ואנתוני הופקינס
אוי נו באמת
1. אנג'לינה ג'ולי וקתרין זיטה ג'ונס
2. ווילם דפו וקווין בייקון.
3. תומאס גיבסון (דרמה וגרג) ואריק מקורמק (וויל וגרייס).
קתרין זיטה ג'ונס
היתה פעם מתבלבלת לי עם פנלופה קרוז וסלמה האייק. נראה לי שפשוט שלושתן התאימו לי להגדרה "הלטינית ההיא" (לא ידעתי שזיטה ג'ונס מוויילס), שזה נורא פרובינציאלי מצדי, אבל אתם אוהבים אותי גם ככה.
איזה בלאגן
אני תמיד מתבלבלת. תמיד חשבתי שצ'רלי שין הוא אחיהם של הבולדווין אלק, דניאל, ויליאם, סטיבן. ומי זה לעזעזל בילי בולדווין???
לא, צ'רלי שין הוא אחיו של אמילו אסטבז ובנו של מרטין שין.
ובילי בולדווין הוא וויליאם בולדווין.
אגב, בזמן האחרון יש בכבלים כמה סרטים בכיכובו של סטיבן בולדווין,
וניסחתי לעצמי תוכנית פעולה ברורה: אם הוא מופיע בסרט, ולסרט לא קוראים "החשוד המידי", יש
1) לצרוח באימה
2) לכסות את העיניים
3) לגשש אחר השלט / הטלוויזיה
4) לכבות את הטלוויזיה
5) לפקוח את העיניים
6) להוציא את הטלוויזיה מהחשמל, ליתר בטחון
7) לשיר "לה לה לה לה!" בקול רם תוך כדי שתיית וודקה במשך 25 דקות, לפחות
8) לקוות שלא נגרם נזק מוחי משמעותי
לחלופין, אפשר לנתק את הכבלים, למכור את הטלוויזיה ולעבור לקמצ'טקה, אבל לא נעים מהילדים.
המאמר הזה הזכיר לי קטע מ''כולם שונאים את כריס''
היה פרק אחד שכריס יוצא עם מישהי, והיא מבריזה לו בכל דייט שיש להם. בסוף הפרק אומר כריס:
המאמר הזה הזכיר לי קטע מ''כולם שונאים את כריס''
פרק מעולה!