במקור: The Cell
במאי: תארזם סינג
תסריט: מארק פרוטוסביץ'
שחקנים: ג'ניפר לופז, ווינס
ווהן, וינסנט ד'אונופריו
אני איש של עקרונות. לא, באמת.
אני מוכן לקום ולהגן בעוז על השקפותיי בפני כל מי שמוכן לשמוע. אבל גם לאנשי עקרונות מותר להודות לפעמים שהם טעו ולשנות את דעתם. עד לא מזמן החזקתי בדעה מוצקה שאסור לפרסם ביקורות על סרטים שהגיעו לארץ ב-DVD ולא הופצו כאן לקולנוע. הסיבה לכך היא שמדובר לרוב בסרטים שנחשבים "לא מסחריים", וביקורות כאלה יכולות לתת למפיצים אליבי בנוסח "מה רוצים מאיתנו? לאלה שרוצים לראות את הסרטים האלה יש איך לראות אותם". וחוץ מזה, כשהחזקתי בהשקפה הזאת, בכלל לא היה לי DVD, אבל זה ממש לא קשור לעניין.
בכל אופן, לפני כמה שבועות עשיתי חושבים. "רגע, במי אני בעצם פוגע בזה שאני לא כותב על סרטים ב-DVD? במפיצים? מה פתאום, הרי ממילא לא אכפת להם מאיתנו. ולקהל מגיע לדעת על סרטים גם אם הם לא הופצו/מופצים/יופצו בארץ, נכון?"
אציין למען ההגינות שבאותה תקופה בדיוק קיבלתי DVD, אבל תאמינו לי שאין שום קשר.
'The Cell' ('התא' – נא לא לבלבל עם 'The Chamber' על פי ג'ון גרישם), היה אמור להיות מוקרן כאן בארץ, לאחר שהכניס סכום מרשים בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארה"ב, אך תוכנית זו נפלה, כנראה, לאחר שבשבועות הבאים הוא דעך במהירות שלא תיאמן (ולכן הוא "לא מסחרי" עבור הקהל בארץ) הוא ניתן להשגה כרגע ב-DVD, אם כי, לפחות רשמית, הוא עדיין עשוי להגיע לבתי הקולנוע בארץ בשלב כלשהו. הסרט הזה מהווה – קחו נשימה עמוקה, הזהרתי אתכם שאנחנו כאן בקטע של שבירת עקרונות – ניצחון מסוים למבקרים מסוגו של נחמן שניצקליין, כי הוא מאשש את אחד הטיעונים שהם משמיעים הכי הרבה מאז 1985: במאי קליפים הופכים לבמאי קולנוע מחורבנים.
טוב, אני לא ממש מסכים לטיעון הזה, לפחות לא מהסיבות של שניצקליין. אני יכול לחשוב על לפחות שני במאים נפלאים – דייויד פינצ'ר ('שבעה חטאים') ואלכס פרויאס ('עיר אפילה') שעשו את המעבר מהקליפים לקולנוע חלק. אבל לרוב במאי הקליפים לשעבר יש בכל זאת חיסרון די גדול: הם פשוט לא יודעים לבחור תסריטים טובים. רוצים הוכחה? תראו את 'The Cell'.
הסרט בוים על ידי תארזם סינג, בעברו במאי של קליפים ופרסומות, שידוע במיוחד בזכות הקליפ המדהים שהוא ביים לשיר Losing My Religion של R.E.M. ואיזה תסריט הוא בוחר בשביל סרט הבכורה שלו? את התסריט של 'The Cell'. תסריט שבחלקו הגדול לא נותן לו הזדמנות להפגין את היכולת הויזואלית המרשימה שלו. וחוץ מזה, התסריט גם גרוע מספיק בזכות עצמו.
קיצור העלילה, חלק א': האפ.בי.אי. (בפיקודו של וינס ווהן) במרדף אחר רוצח סדרתי. הרוצח הסדרתי תפס בחורה. הרוצח הסדרתי לא מתכוון סתם ככה לרצוח את הבחורה, לא: הוא מארגן את זה ככה שלבחורה יש זמן קצוב לחיות. האפ.בי.אי צריך למצוא אותה לפני שהזמן הזה יגמר.
כל מה שסיפרתי לכם כרגע בארבעה משפטים נמשך בסרט חמישים דקות, פלוס מינוס. האם התסריטאי, מארק פרוטוסביץ' (שכתב גם את התסריט ליצירת המופת הבאה עלינו לטובה, 'פרדי קרוגר נגד ג'ייסון הזומבי') עשה משהו כדי להפוך את חמישים הדקות האלו ממשהו מוכר עד מיאוס למשהו מעניין או בלתי צפוי? הצחקתם אותו. למעשה, פרוטוסביץ' לא ממש כתב את התסריט: הוא פשוט לקח את 'שתיקת הכבשים', 'שבעה חטאים', 'עימות חזיתי' וכמה פרקים של 'תיקים באפילה' ועבר מאחד לשני תוך כדי שהוא מעתיק באקראי סצינות. המישמש הזה אכן משעשע, באופן מסויים, כי הוא הופך את הצפייה בחציו הראשון של הסרט לחידון טריוויה מהנה למדי בנוסח "נחש מאיפה נגנבה הסצינה שאתה צופה בה כרגע". וזה טוב, כי חוץ ממשחק הטריוויה הזה, כל חציו הראשון של הסרט הוא חסר עניין לחלוטין: על המסך אין אף התרחשות מפתיעה אחת לרפואה. אין גם דמויות מעניינות, וגם לא קצב עלילתי נורמלי, שהיה יכול להפוך את העסק למותח. הבמאי המסכן פשוט לא יודע מה לעשות. כך חולף לו חצי סרט בשיממון טוטאלי.
קיצור העלילה, חלק ב': בעקבות עוד טוויסט עלילתי מוכר מדי, האפ.בי.אי. מחזיקים עכשיו את הרוצח הסדרתי, אבל הוא לא ממש יכול לשתף פעולה. למי קוראים לעזרה? לקתרין (ג'ניפר לופז), פסיכולוגית שמטפלת בפציינטים שלה באופן לא שגרתי: במקום לשבת על הספה ולשמוע אותם מבלבלים לה את המוח, היא פשוט נכנסת לתוך התודעה שלהם עם מכשיר וירטואל ריאליטי. עכשיו האפ.בי.אי. רוצה שהיא תיכנס למוח של הרוצח הסדרתי ותגלה איפה הוא החביא את הבחורה.
החצי השני הוא החלק המעניין יותר של הסרט. קודם כל, בגלל שקורה פה משהו שעוד לא ראינו קודם (אם כי יש לציין שגם את הרעיון של שימוש במציאות מדומה כדי לחטט לאנשים במוח נגנב גם הוא, הפעם מספר של רוג'ר זילאזני בשם 'אדון החלומות' וסצנה דומה היתה גם ב'להיות ג'ון מלקוביץ'). אבל בעיקר בגלל שבחלק הזה תארזם התאושש והחליט לקחת את העניינים לידיים. הסצינות שבהן ג'יי-לו מסתובבת בתוך הראש של הרוצח נראות מדהים: מין פריק שואו רצחני בתוך מוזיאון מעוצב. אבל בדיוק כאן, למרבה הצער, שוב מרים התסריט של פרוטוסביץ' את הגרזן, ומוריד אותו על הראש של הבמאי. הסצינות האלה באמת נראות נהדר, אבל לוקות באותן בעיות שסבלנו בחלק הראשון (הדמויות לא מעוררות סימפטיה מינימלית, הסצינות מחוברות זו לזו במסקינג טייפ כך שהסיפור לא מותח, וכו').
ומה שיותר מאכזב: הפוטנציאל המעניין של הרעיון – להסתובב בנבכי המח של רוצח סדרתי (כשחושבים על זה, זה רעיון מחליא, אבל חייבים להודות שהוא מעניין), מתבזבז לחלוטין. אנחנו לא מקבלים שום הסבר לגבי למה מה שאנחנו רואים בתוך תת התודעה שלו נראה כמו שהוא נראה, או מה זה אמור לייצג (וגם לא לעובדה שלפי הסרט הזה, הדימוי הדומיננטי בתת-ההכרה של כולנו הוא סוסים). התסריט כן זורק, איפשהו לקראת הסוף, הסבר לגבי המניעים של הרוצח, אבל מדובר בהסבר בנאלי ופשטני, שאפשר היה להגיע אליו גם בלי כל הטכנולוגיה העתידנית שמוצגת בסרט. ואם כבר הגענו לסוף הסרט – סביר מאד שתצליחו לנחש אותו בקלות, אלא אם כן התנזרתם לחלוטין מקולנוע בעשור האחרון.
מה שכן, קצת לפני הסוף הזה, יש איזושהי תפנית מפתיעה: פרוטוסביץ' זונח את כל שאר הסרטים שמהם הוא גנב, ועובר להעתיק מ-'זינה הנסיכה הלוחמת'. אני חייב להודות שבשלב הזה של הצפייה הסרט סוף סוף הצליח להוציא ממני תגובה קיצונית – נשפכתי על הרצפה בפרץ צחוק היסטרי.
הליהוק, להוציא את העובדה שהסרט מספק עבודה לכמה שחקני משנה טלוויזיוניים, רחוק מלהרשים. וינס ווהן חסר כריזמה או כישרון כלשהו. אני לא יודע אם יש שחקנית שמתאימה לגלם את התפקיד שנכתב פה לקתרין – שילוב של פרויד, האם תרזה, וזינה – אבל ג'ניפר לופז בטוח לא מתאימה. וינסנט דונופוריו עושה את תפקיד הרוצח באנרגטיות ראוייה, אבל אנתוני הופקינס בתפקיד חניבעל עדיין אוכל אותו בלי מלח (ואין כאן שום תרתי משמע).
מישהו אמר פעם שאם רוצחים סדרתיים היו כל כך חכמים כמו שמראים אותם בסרטים, הם היו מוצאים דברים אחרים לעשות חוץ מלחתוך בני אדם. מצד שני, אם הם כל כך צפויים כמו ב-'The Cell', אז כנראה אין שום סיבה לפחד מהם.
- האתר הרשמי )המדהים)
- ג'ניפר לופז – האתר הרשמי
- מאגר המידע על קליפים
- פסיכולוגיה.קום
- קנו את ה-DVD באמאזון
- או ב-LaserClub
זה די לא קשור לתגובה
אבל ג'ון גרישם הוא ממש, אבל ממש סופר מעולה!
הסרטים פשוט הורסים את הספרים שלו, אפילו סרטים ריווחיים וחביבים כמו 'הפירמה' לא מגיעים לקרסולי הספר שהוא כתב!
אה, וכן- גם אני רוצה DVD….
הסרט הכי טוב
שבוים על פי ספר של גרישם
היה, ללא ספק, הלקוח.
הסרט הצליח לשמור על הרמה המצוינת של הספר.
הסרט הכי טוב
צודק לגמרי… אבל גם המושבעים וRainmaker הם לא רעים בכלל… אגב, אני בדיוק קוראת את The Chamber… אבל אני רק באמצע, לא לגלות לי כלום!
בקשר לסרט: אני רוצה המלצות… ללכת לראות או לא? כי פה זה כן מוצג… (נדמה לי. אתם חושבים שסרט בשם "המוח" יכול להיות פשוט טעות תרגום?). אז מה אתם אומרים (אלו שראו, כמובן), הסרט הזה שווה דולאר וחצי?
אה, אגב, ביקורת מצויינת (^:
יום לא-הולדת שמח
גל
גרישם הוא סופר איום
הטקסטים על קופסת הקורנפלקס שלי מעניינים יותר מהכתיבה של גרישם.
מדובר בסופר נוסחתי, חסר מעוף ויצירתיות, שכותב ספרים שנראים כמו הכנה לתסריט.
למעשה, מספיק לקרוא את הפסקאות המעטות על הכריכה כדי לשחזר את כל העלילה מבלי לאבד שום פרט. ומספר לספר, גם האגו שלו גדל – לא עוד עו"ד צעיר ומצליח שמציל ילד מסכן – אלא את כל אוכלוסיית ההומלסים של ניו-יורק, או את העולם! כל הכבוד לעורכי הדין!
אם לצטט סופר אמיתי (בתרגום חופשי): "הדרך לגיהנום.. מרוצפת בעורכי דין קפואים. זה אתר סקי די פופלרי, למעשה".
ועד כמה שאני מתעב שריפת ספרים (יותר שימושי למחזר את הנייר), אני מציע להפטר מהזבל שבו הוא מטנף את הנייר, ויפה שעה אחת קודם!
תתבייש.
לא בגלל שאתה טוען שהוא איום: אני מוכנה לקבל דעות אחרות, ולא משנה עד כמה הן מטופשות (וזאתי באמת נורא מטופשת). אני מדברת על שריפת ספרים… זה נוראי להרוס ספרים!!! (טוב, חוץ מספרי נאצה ואנטישמיות, ואותם הייתי ממחזרת, לא שורפת.)
בכל אופן, בקשר לגרישם: נוסחתי? אז הוא מדבר על עורכי-דין. אז מה? יש לו ספרים מגוונים, ולא אחידים. יש לך דוגמא לספרים שכתובים אותו הדבר, או שקראת שניים והחלטת? כלומר, נכון, הגיבור הוא עורך דין, ונכון, הוא מנצח, אבל… אפשר לומר ככה שכל הרומנים הרומנטיים הם נוסחתיים ושכל ספרי המתח והאמיה הם נוסחתיים. משעמם? לא לטעמי.
אבל צדקת בדבר אחד: מה שכתוב על הקורנפלקס _באמת_ נורא משעמם…
יום לא-הולדת שמח,
גל
ואני דווקא בניתי על ברביקיו
קראתי את הפירמה, תיק שקנאי, ועו"ד רחוב (יכול להיות שקראו לו אחרת – אני לא זוכר), ועוד מספר לא מועט של תקצירים על גבי הכריכה.
העלילות הן כמעט זהות: עו"ד צעיר ומבריק, מגלה קונספירציה במקום העבודה שלו, ונלחם נגדה בשם הצדק העולמי, במקום לקחת את המשכורת שלו כמו ילד טוב. תיק שקנאי יוצא דופן מכיוון שמדובר במתמחה ובממשל.
אין לי שום בעיה עם זבל. אני קורא את Poppy Z. Brite (סופרת אימה בעלת חיבה ליחסי מין הומוסקסואלים שלוקחים פרקים שלמים). אני לא חושב שספרות צריכה להיות רק איכותית ביותר וגבוהה-גבוהה. אני כן חושב, לעומת זאת, שהמקוריות חשובה.
וגרישם, איך לומר? קצת בעייתי בתחום האחרון.
חוצמזה שאני דווקא חושב שיש מקום להדפיס את "מיין קאמפף" למשל, בתוספת הקדמה מתאימה. מדובר, אחרי הכל, במסמך היסטורי חשוב להבנת הארועים במלחמת העולם השנייה.
אני ממש אוהבת את גרישם,
לדעתי הספרים שלו מאוד מתחים ומבריקים.
העלילות לא שבלוניות כמעט ולא חוזרות על עצמם.
אז נכון, מדי פעם גם הוא נופל ופתאום העלילה מתחילה להראות מוכרת, אבל בסך הכל הוא סופר מתח ממש טוב.
חוץ מזה- הגזמת, באמת.
לא אוהב את ג'ון גרישם?
דבר אחד, גם אני לא אוהבת הרבה סופרים אחרים.
אבל לשרוף את הספרים שלו?!
באמת!
בסך הכל ספרי מתח, לדעתי גם מעולים, שום דבר לא ממש חדש- אבל מעלילה לא מותחת לשריפת ספרים יש מרחק ענק!
(וגל- אני רואה שכבר נגמלת ^_^)
זה לא עושה אותו גרוע
ספרים נוסחתיים הם לא בהכרח גרועים. גרשים תמיד מדבר על עורכי דין, כי זה מה שהוא מכיר.
אבל יקום פה הבן אדם שלא התרגש (כמעט עד דמעות) בסצינת סיום בית המשפט בעת להרוג. או מישהו שלא נקרע ממתח בהלקוח
ויש עוד הרבה.
סרטים נוסחתיים בהחלט יכולים להיות טובים.
ואגב, גם אני חושב שיש להדפיס את מיין קאמפ. זה חלק חשוב מההיסוטריה, שלא לדבר שזה אחד הספרים הכי מפורסמים בעולם.
ואני הייתי רוצה לקרוא אותו, סתם כי זה מסקרן
זה לא עושה אותו גרוע
מאמר מעניין שפורסם על ידי שמעון פוגל אודות המושא (גרישם)לפני כשנה וחצי:
http://www.haayal.co.il/story.php3?id=91
ולגבי מיין קאמפף- פורסמו בארץ, בהוצאת "אקדמון", מקבץ פרקים מתוך הספר תחת הכותרת "פרקים מתוך "מאבקי" של אדולף היטלר".
הספר מכיל בעיקר את תוכניותיו של הפיהרר לעתיד לגבי התוכנית המדינית שלו אך נחתכו ממנו הקטעים האישיים- הביוגרפיה המזויפת הידועה שלו.
אני סבור שהספר קיים ברוב הספריות אך יכול להיות קצת מביך לגשת אל הספרנית הישישה ולבקש ממנה את הספר…
מיין קאמפף
את "מיין קאמפף" ניתן להשיג באינטרנט, ממספר מקורות (חלקם אמנם עוינים מעט, אבל מילא). פשוט לעשות חיפוש ביאהו או אלטה-ויסטה. בכל אופן, יש לי אותו על המחשב, בתור PDF. אם מישהו רוצה, שישלח נא לי אימייל ואשלח לו אותו.
אגב, הספר משעמם מאוד, ותעמולתי עד כדי בחילה. קשה לי להבין איך אנשים – אפילו פגועים וירודים כמו הגרמנים אחרי מלחה"ע הראשונה – יכולים להאמין במשהו כזה.
הצעה
גל הייתי נזהרת מלשים את המילה מיחזור ואנטישמיות באותו משפט YOU KNOW יהודים….מיחזור…סבון….
איך הצלחת לקשר?!
הבהרה
הנאצים אמנם עשו המון דברים מזוויעים לאין שיעור אבל לא עשו מיהודים סבון.
מצטערת אם מישהו נפגע.
זו לא הייתה הכוונה. הכוונה הייתה שלא הייתי משחיטה ספר, אפילו אם הוא מושחט כמו ספרים אנטישמים וכו'. אפילו בספרים כאלו הייתי ממחזרת את הנייר (ולא שום דבר אחר!), ולא שורפת אותו.
יום לא-הולדת שמח,
גל, מתנצלת.
די!
גם אם אמרת אנטישמיות ומחזור באותו משפט, ואפילו התכוונת לשואה, זה מותר!
נמאס שהשואה זה טאבו, השואה היא דבר נוראי שקרה לעם היהודי, ואסור להתעלם ממנה או להתייחס אליה כדבר קדוש.
להפך, צריכים ללמוד ממנה על כל הטעויות ולדאוג שהן לא יחזרו.
אם כל פעם שמישהו יגיד "שואה" כל השאר יתנפלו עליו לא נגיע לשום מקום, השואה הייתה וקרתה, ולא לדבר עליה לא יעזור או ימחוק אותה!
די!
יש משהו בדברייך, אבל הכנסת השואה כדוגמא בכל נושא שיחה והשוואתה לכל ילד שנרצח בחברון (ערבי או יהודי, זה לא משנה) גורמת לזילות של הנושא ולכן יש להזהר בשימוש בשואה בשיחה, לא כל שכן בפרסום תגובות באינטרנט או בכל מדיום תקשורתי.
נ.ב. השואה היא לא "דבר נוראי שקרה לעם היהודי" כהגדרתך. היא לא אסון טבע.
עורכי דין? ככה משמיצים?
כל שד צעיר יודע שהדרך לגיהנום מרוצפת בסוכני מכירות קפואים. תשאל כל אחד מהם ותראה.
סוכני מכירות קפואים
בוודאי שבטח.
המקום נחשב לאחד מאתרי הסקי הלוהטים ביותר….
יום לא-הולדת שמח,
גל
(ללא כותרת)
למיטב הבנתי, זה עלול להיות הסרט הראשון (תקנו אותי אם אני טועה) באתר שיעבור ממה היה למה יש?
בהחלט
אם 'התא' או 'תא קטלני' או 'איזה מין תא' או ווטאבר באמת יגיע לקולנועים בארץ, מה שנראה פחות ופחות סביר ככל שעובר הזמן. לפי מיטב זכרוני, הסרט שהתעכב הכי הרבה זמן בדרך לארץ בשנים האחרונות היה 'בלייד' שיצא בארה"ב באוגוסט 98' והגיע לארץ רק באפריל 99'. 'התא' יצא בארה"ב ביולי שנה שעברה. עוד כמה זמן אנחנו יכולים לחכות?
חוץ מ'קיוב', כמובן...
ויש גם את סאות'פארק
שעלה לאקרנים בארה"ב ביוני 99', ולארץ הגיע רק במרץ 2000.
וכבוד הדג אני מקווה שזה לא מעלה לך זכרונות לגבי שערוריית סימני הקריאה בטקס דג הזהב / מלוח. ואם כן (במיוחד אחרי שהזכרתי לך), אני שוב מתנצל.
אבל זה אני…
לא הבנתי
מה הקשר לשערורית סימני הקריאה הידועה?
הקשר הוא
שגם באותה הודעה ידועה לשמצה דיברתי על האיחור בשיווק "סאות'פארק" בארץ, ובדיוק בנקודה הזו הגיעו שורות סימני הקריאה.
(וסליחה על סימני הקריאה)
שאלה אידיוטית ולא קשורה, כמובן
האם "אין כאן שום תרתי משמע" זה התרגום הרשמי של "No Pun Intended"?
שכחת
שספייק ג'ונז' גם הוא היה במאי קליפים והוא כתב וביים את אחד הדברים הכי מקוריים שראיתי בחיים שלי.
נכון! נכון!
'להיות ג'ון מלקוביץ" היה אחד הסרטים שהכי אהבתי בשנה שעברה. מבריק ומקורי ומופרע למדי, כמו שצריך.
אבל אני חושב שרז לא כלל אותו ברשימה לא כי הוא לא מכיר את ספייק ג'ונז אלא פשוט כי הוא לא אוהב אותו. אני צודק?
שכחת
ספייק ג'ונז מעולם לא ביים קליפים – הוא ביים סרטים באורך של כ-5 דקות המלווים בפסקול קצר במיוחד.
מממ..
הוא לא עשה את Praise you של Fat boy slim? הקליפ הזה מצחיק אותי כל פעם מחדש.. (:
ולא רק זה
גם הקליפ הנהדר של וויזר "באדי הולי"
וגם סבואטז' המושלם של הביסטי בויז.
ספייק הוא במאי קליפים מוכשר ביותר
תיקון שופע סופרלטיבים
ספייק ג'ונז לא כתב את "להיות ג'ון מלקוביץ"' המבריק עד כאב, אלא רק ביים אותו באופן מופלא.
התסריטאי המחונן הוא צ'ארלי קאופמן, שזהו סרטו הראשון. שני תסריטים נוספים שלו נמצאים בהפקה ברגעים אלו, האחד, בהפקת ג'ונז, נקרא "Human Nature", והשני הוא סרטו הבא של ג'ונז כבמאי, "Adaptation", שכנראה יהיה סרט פסיכי לא פחות מ"מלקוביץ"'.
לדעתי טיפה החמרת
לי אישית היה את התענוג לראות את הסרט במסך קולנוע גדול, עם חבילת M&M'S (מה לעשות, אני לא אוהב פופקורן), ודווקא נהנתי מהסרט מבחינה וויזואלית.
אך ורק וויזואלית.
אבל נהנתי.
ודבר אחד לזכותם של מפיצי הסרטים בארץ. הם אולי לא מביאים סרטים טובים מדי פעם (וקצת יותר) אבל הם לא מביאים ה-מ-ו-ן סרטים גרועים. תאמינו לי, אין לכם מושג כמה סרטים טובים בפוטנצייה (בטריילר) אבל חרא במציאות לא מגיעים.
נשאלת השאלה, האם אתם מעדיפים את המצב הקיים, שסרטים טובים תראו מדי פעם רק בוידאו, או גשם של סרטים טובים וגרועים שהדרך היחידה לברור בינהם תעלה לכם כ-30 שקל?
האפשרות השניה.
אני מבקש להבהיר: אני לא מאשים את המפיצים שלא מביאים לארץ הכל. הם בסך הכל מנסים להרוויח. אבל ממתי כל הסרטים שלא מופצים בארץ הם גרועים? הסרטים שמגיעים לארץ הם לא הטובים יותר אלא (בדרך כלל) המצליחים יותר, וזה כידוע לא אותו הדבר. אני מעדיף גשם של סרטים טובים וגרועים לבחור מבינהם מאשר טפטוף של סרטים טובים וגרועים בלי אפשרות לבחור.
תגובות...
קודם כל, מצטער שלא הגבתי קודם, הייתי עסוק בללמוד למבחן האחרון בסמסטר הנוכחי…
מאיפה להתחיל?
* ג'ון גרישם – לא אביע את דעתי על איכויותיו של הנ"ל כסופר, מהסיבה הפשוטה שאנו באתר של ביקורות קולנוע. אבל הסרט הכי טוב שנעשה לפי ספריו, לטעמי, הוא "מוריד הגשם". על "הלקוח" לא תשמעו ממני מלה טובה אחת מאחר והאידיאלים שלי לא נותנים לי לאמר דברים חיוביים על סרטיו של ג'ואל שומכר.
* להיות ג'ון מלקוביץ' – אני מסכים שספייק ג'ונז הוא במאי קליפים ענק, אבל את סרט הבכורה הזה שלו אהבתי בארבעים הדקות הראשונות (כלומר חציו הראשון). בחציו השני הסרט התחיל לחזור על עצמו, לטעמי. בכל אופן, אני מחכה, כמו כולם לסרט הבא שלו.
* Jostakino (מה אומר הכינוי הזה, דרך אגב?) – חזרת, פחות או יותר על הטיעון שלי מהכתבה – הסרט מרשים ויזואלית, אבל רק ויזואלית. לטעמי – לא מספיק בשביל להפוך אותו לסרט טוב, אבל יכול להיות שפשוט ראיתי אותו בתנאים הלא-נכונים (בלי מסך גדול ובלי M&M).
* ולא תשכנעו אותי – טעם טוב הוא השיקול האחרון שמנחה את המפיצים פה, או לפחות אחד האחרונים שבהם (איפשהו ליד "ניקיון בתי הקולנוע" – שהרי המפיצים בארץ הם גם בעלי בתי הקולנוע).
תגובות...
ראשית כל, תגובה גם לדג האדום (דרך אגב, אתה אוכל גפילטע פיש?) – רוב הסרטים שמגיעים לארץ הם לא הטובים או המוצלחים ביותר אלא המדוברים ביותר. פרוייקט המכשפות מבלייר 2, לדוגמא, עומד להגיע אעפ"י שהיה כשלון חרוץ (ואחרי צפייה בו, די הבנתי למה). המפיצים רוצים שת-ל-ך לסרט, לא מעניין אותם אם תהנה ממנו או לא. הם טורחים להביא סרטים שתרצה לשלם עליהם. זכותם, כי אחרי הכול הם עסק. מה לעשות, רוב הסרטים המדוברים הם אלו שמצליחים.
וכן, זוהי בעצם צנזורה.
וכן, בתאורייה גם אני הייתי מעדיף לשלם 30 שקל מאשר שאדם זר יחליט בשבילי מה ראוי לראות במסך גדול עם פופקורן( או M&M'S) ומה לא.
אבל אתה יודע מה? אחרי שהייה של כשנה בארה"ב בה ראיתי יותר סרטים בקולנוע משראיתי בכל שנות חיי בארץ עובדה שאני זוכר מעט מאוד סרטים כטובים.
אז כמה שהשיטה מסריחה, בשבילי היא הוכיחה את עצמה. בעיקר כלכלית.
ורז – הסרט אמנם לא אדיר, אבל לראות אותו על מסך קטן בהחלט הורס חלק מהחוויה. הצבעים, הניגודים… זה פשוט שונה.
וקצת ניטפיקינג, אבל תמיד חשבתי שהסרט הראשון של ספייק גונז הוא "שלושה מלכים" (ככה קראו לו?)
ג'ונז הוא המלך!
ספייק ג'ונז השתתף ב'שלושה מלכים' כשחקן, אבל לא ביים אותו. 'להיות ג'ון מלקוביץ" הוא הסרט הראשון שביים.
תודה על התיקון
ובכלל לא קשור:
אמנם ירדה פינת התירגום המטומטם, אבל רציתי להוסיף שהיום בחשיפה לצפון תרגמו HOOTERS (ראה ערך: אל בנדי)
ל-(החזיקו חזק): בזזים. כן. בזזים.
מישהו שמע פעם על המילה הזאת?
כן.
בהחלט.
ללא ספק
(ואני בטוח שלא הספקתי לעשות שגיאות כתיב לכן תסתפקו ב
היו שלום ותודה על הדגים)
מהר שלל חש בזז
הכרתי את זה כ"בז'ז'ים". אגב, רק מציטוטים של סרטים (טלוויזיה) בתקשורת. אבל אני מסתובב בחברה טובה מדי.
האם אני היחיד פה
שחושב ש"להיות ג'וני" הוא סרט סביר והחמצה ענקית?
בעצם יכול להיות שזה בגלל שציפיתי לו חצי שנה.
לונג ליב סר ג'ון מלקוביץ'.
דעת מומחה
יאיר רווה, יקיר האתר, פרסם גם הוא ביקורת על The Cell, והוא דוקא ממליץ, למרות התסריט ועל אף הציטוטים.
http://www2.iol.co.il/hair/tarbut/359898.stm
למרות הכל ואף על פי כן, The Cell _יופץ_ בקולנוע בארץ, החל מה-3.5 . וזה אחרי שחיכיתי שלושה חודשים עם הפרסום של הכתבה הזאת. נו, שיהיה – כמו שכבר אמרו למעלה, זאת תהיה הביקורת הראשונה שתהפוך מ'מה היה' ל'מה יש' ולא להיפך.
אני אקשיב לרז.
רז תמיד צודק. רז הוא האלוהים!
כמו אידיוט, הלכתי ל'התא' או אפילו 'תא קטלני' למרות הביקורת של רז, ובשביל הויזואליה. האולם, אגב, היה ריק. כנראה שכל מי שרצה לראות את הסרט הזה כבר ראה אותו בדי-וי-די.
אומרים על הסרט הזה שהוא נראה נהדר. מה שנכון, אבל לא ברמה שתצדיק 29 שקל רק בשביל ערב שקופיות.
דייויד לינץ' מפחיד אותי. אני לא יודע אם אני מייצג את דעת הקהל או שאני יוצא דופן, אבל ב'טווין פיקס' או 'כביש אבוד' למשל, יש כמה (וכמה) סצינות שבהן קורים כמה דברים מוזרים ובלי קשר הגיוני בינהם, ומשום מה זה יוצא נורא אפקטיבי ומפחיד (אותי, למשל). מסתבר שלא כל כך קל להיות דייויד לינץ'. גם 'התא' מלא בהמון דברים מוזרים שקורים אחד אחרי השני בלי הגיון (ולא צריך להיות הגיון – זה התת-מודע, הכל יכול לקרות) וזה לא מפחיד, לא אפקטיבי ולא מעניין. הייתי אומר שאפשר לחכות לדי-וי-די, אבל למה לחכות?
והתסריט, כפי שאמר רז, דפוק.
אף מילה על הסרט
כי לא ראיתי אותו, כי למה מי אני שאבזבז כסף על סרט דפוק ב-א-מ-ת. למה, אני רוטשילד? אני עובד בהיי-טק? אני דג אדום שצריך ללכת לסרטים כדי להעביר עליהם ביקורת? לא.
שתי מלים, אבל:
התרגום איום עד מחריד. אפשר לקרוא לא בקלות 'התא' או אפילו 'תא מוח'.
למה, אבל למה, אנחנו צריכים לראות את לופז המכוערת וחסרת הכישרון על כל שלט בעיר? למה מסע הפרסום המטורף הזה אם לקח כל-כך הרבה זמן להביא את הסרט? ולמה למרות מסע הפרסום אף אחד לא הולך לסרט?
אני והתא נשנה את העולם
למרות שאני לא ממעריציה מגירי הריר של ג'יי-לו, היא לא מכוערת, ואני גם לא חושב שהיא חסרת כשרון. ב'תא' היא הראתה סימנים של משחק. אולי עם תסריט טוב ובמאי טוב לעבוד איתם נגלה פתאום שהיא מוכשרת (אגב, בעוד שבועיים יוצא בארה"ב עוד סרט שלה, 'עיני מלאך'. אולי הפעם).
ועל השאלה השניה כבר עניתי. למה אף אחד לא הולך לראות את הסרט הזה? כי לכל מי שרצה לראות את הסרט היו כמעט עשרה חודשים לקחת אותו בדויד, למצוא חבר שיש לו דויד ולהתעלק עליו, להוריד אותו מהאינטרנט, או לשמוע על הסרט מחברים שראו אותו בחו"ל וסיפרו שאין סיבה לטרוח. וגם משום ש'חן' התחילו להפיץ במקביל גם את 'קוד מסוכן', שקיבל גם פרסומות בטלויזיה. אז הפנים של לופז מופיעות על הרבה שלטים, איך זה משנה את התמונה?
דווקא נהנתי מאד
אחרי שצפיתי בעיון פעמיים בסרט ב-DVD, אני לא מצטרף לדעתך.
למרות הגניבות (ציטוטים ?) מסרטים ידועים, זה עדיין סרט מהנה ביותר, מעניין ואפילו מקורי.
ג'יי-לו מציגה משחק יעיל ותורמת הרבה להרמת הסרט כולו. גם הרעיונות הויזואליים מדהימים ביופיים (מוצאו ההודי של הבמאי בא לידי ביטוי).
למה לזלזל ? אפילו אם הוא לא יצירת מופת, זה רחוק מלהיות סרט מחורבן. עצה לכולם: קולנוע או DVD – לכו לראות!
נהניתי מכל רגע בסרט!!
עזבו אותך מהביקורת האפרורית של המבקר המשעמם והבנאלי.
הסרט הוא כמו וידאו קליפ מרהיב.
הסרט הוא כמעט כמו מיצג אומנותי.
יש לא מעט סצינות מרהיבות שנראות כמו לקוחות ממוזיאון וידאו ארט לאומנות מודרנית. תענוג ויזואלי משובח!!!
התסריט ממש לא עניין אותי.
נהניתי מכל שניה בצפייה – בעיקר כמובן בחלקו השני של הסרט.
לכו לראות ותהנו! חובבי אומנות יהנו במיוחד !
לא שאני לא מסכים עם מרבית מה שאתה אומר,
אבל מה הסיכוי אתה חושב שמישהו יטרח להתייחס ברצינות לגסות רוח כזאת? נימוס. למד ואמץ לך.
עכשיו גם ה-Nostalgia Critic פירסם ביקורת על הסרט:
http://www.youtube.com/watch?v=X5AFCp-f1fU
והוא די מסכים עם רז ועם רד.