במקור: Catwoman
במאי: פיטוף
תסריט: ג'ון ד. ברנקטו, מייקל פריס ושות'
שחקנים: האלי ברי, שרון סטון, בנג'מין בראט, למברט ווילסון
הפעם האחרונה בה פגשתי את קטוומן בקולנוע היתה לפני קצת יותר מעשור. היא היתה אז מישל פייפר, וכוסתה בלייטקס מכף רגל ועד ראש. את אשת החתול החדשה משחקת האלי ברי, ואף על פי שהיא לובשת בערך עשירית מכמות הלייטקס שמישל פייפר לבשה בזמנו, היא לא מצליחה לשדר אפילו רבע מהסקס-אפיל של הבלונדה. ולמרות הכל, המחשוף של האלי ברי הוא הנקודה החזקה ביותר בסרט.
לרוע המזל, במשך כל החלק הראשון של הסרט, המחשוף לא מופיע. בעוד אנו ממתינים לו, אנחנו מתוודעים להאלי ברי, המגלמת את פיישנס פיליפס (ובעברית: סבלנות מברג), אמנית בנפש, שעונשה על 'גוטיקה' הוא לעבוד במחלקת הפרסום של חברת קוסמטיקה גדולה. חברת הקוסמטיקה עומדת להפיץ מוצר חדש לשוק: ביולין – קרם שלא רק מעלים את הקמטים, אלא באמת הופך את העור לצעיר יותר. בראש החברה עומדים שרון סטון והמרובינג'יאן מ'מטריקס Reloaded', זוג לא-מתפקד לחלוטין, המטייח את העובדה כי לקרם הזה, כמה חבל, יש יותר תופעות לוואי מהמים של הקישון. לא עובר זמן רב, ופיישנס מגיעה למקום הלא נכון בדיוק בזמן שבו המון אנשים מתגייסים יחדיו על מנת לספר זה לזה על תכניתם הזדונית ולעשות מו-הא-הא-הא. היא לומדת על תופעות הלוואי של המוצר, ואז היא מתה. כן, אני יודע שלא קל להאמין לזה, אבל אני מבטיח שלא המצאתי כלום. זאת באמת העלילה של הסרט.
ראוי להבהיר כי למרות שקטוומן (מצטער, אני לא מסוגל להביא את עצמי להגיד "אישה-חתול") נושאת את שמה של הדמות המיתולוגית מעולמו של באטמן, כל קשר בין השתיים הוא מקרי בהחלט ונובע מחוסר מקוריות תסריטאית בלבד. כך או כך, מספיק להכיר קצת את הבחורה המקורית כדי לדעת לאן המוות של פיישנס מוביל. לאחר התקלות פוסט-מורטם עם קבוצת חתולים, היא חוזרת לחיים, מגלה את נפלאות תלבושות העור הצמודות, הצבע לשיער והיכולת לקפץ מבניין לבניין, ספיידרמן-סטייל, באמצעות אנימציות מחשב גרועות במיוחד. היא גם נקלעת לקונפליקט הזהות הכפולה הקלאסי, ונאלצת לשמור את סודה הנורא משוטר בשם טום לון (בנג'מין בראט), המנסה להביא את קטוומן למשפט.
העלילה הזו מספקת בסיס לכמה מהדיאלוגים המגוחכים ביותר שראיתי מאז 'ימי חיינו', שהופכים למרשימים עוד יותר עקב כך שהם משוחקים ממש ממש רע. שרון סטון מחזקת את המוניטין שלה כשחקנית שלא עשתה שום דבר חשוב בחיים מאז היום שבו שכחה את התחתונים שלה בבית, והאלי ברי מוכיחה שעם או בלי אוסקר, היא עדיין לא יודעת להדגים איך עושה חתול. בין דיאלוג מגוחך אחד לשני, הסרט לא מדלג על אף קלישאה בספר הקלישאות הגדול של תסריטאים הוליוודיים. אפילו הקלוז אפ על פניו המבוהלות של ילד אותו קטוומן צריכה להציל נמצא שם. ואם חשבתם שחבר הומו במשרד בתור הצלע הקומית זה רעיון שהלך לאיבוד בסוף המאה הקודמת, תחשבו שוב.
בכל סרט קיץ הגון, האקשן היה צריך לפצות על הכל. תלבושת העור המגוחכת של האלי ברי, העלילה הטיפשית, האנימציה הממוחשבת המזעזעת ברגע בו קטוומן מזנקת ממקום למקום – על כל אלה אפשר לסלוח, אם בסרט היתה רק סצינת מכות טובה אחת או שתיים. אין.
כמו צביקה פיק, הסרט משתמש בגימיקים זולים כדי למשוך את תשומת הלב של הקהל הצעיר. ובדיוק כמו צביקה פיק, הוא לגמרי לא מודע לפתטיות של הניסיון הזה, ובטוח שהוא הסרט הכי כיפי ומגניב-כאילו-שיו-כזה בעולם. יש בסרט סצינת כדורסל מאגניבה עם מוזיקה מה-זה-מאגניבה ברקע (סצינה כזו מנותקת לא ראיתי מאז שהחבר'ה מהמטריקס פצחו בריקוד רייב סוער). יש בו גם סצינת ריקודים במועדון שלא מצליחה לעניין אפילו לרגע. אפילו המצלמה אף פעם לא חותכת סתם לצילום בתוך בניין. היא טסה לשם. לאט. עם מוזיקה משעממת ברקע.
זאת הסיבה האמיתית שבגללה הסרט הוא אחד הדברים הכי מחורבנים שתראו השנה בקולנוע. זה לא רק שהוא מכיל משחק גרוע, סצינות אקשן רעות, עלילה קלישאתית וכוכבות קולנוע שמקצרות את השיער שלהן בלי שום סיבה טובה – את כל אלה כבר ראינו. עם מעט ציניות והומור עצמי, אפשר היה להציל אפילו סרט כזה. אבל 'אישה חתול' חושב שהוא כל כך מגניב, מבלי באמת להיות מהנה בשום שלב שלו, עד שלאחר הסרט היה לי דחף עז למצוא את הבמאי, המפיק, התסריטאי או כל אדם אחר שהיה מעורב בהפקה בשלב כזה או אחר של הסרט, לנער אותו ולשאול "על מה לעזאזל חשבת?!".
מצד שני, לקטוומן יש מחשוף עצבני משהו.
אהרו''כ (?)
הדבר היחיד שיש לי להגיד – ונדמה לי שמישהו אמר את זה על ווסטלי בדיון העתיק שהיה באתר על "הנסיכה הקסומה" – זה: למה לעזאזל מישהו אמור לא לזהות את האלי ברי עם מסיכה שמכסה 45% מהפנים שלה? לא התקדמנו הרבה מאז ימי המשקפיים/תסרוקת כתחפושת של כריסטופר ריב לקלארק קנט ב"סופרמן".
וזה בעיקר כשהחלק שמעל פיו מזהים אותה
הוא לא בדיוק הפרצוף (וגם לא בדיוק מכוסה).
אבל החלק הזה פחות קל לזיהוי ויזואלי מאשר הפרצוף
פחח. אתה לא רואה מספיק פורנו.
שאלה.
כמה סצינות של "חתול קופץ מתוך פח אשפה" יש בסרט?
בעולם של קטוומן...
חתולים קופצים מגגות. לא פחים.
איזה קטע. גם בעולם שלי.
האם אני בדרך להיות סופר הירו מצועצע?!
אבל למה אתה כועס?
כי הוא לא נחמד.
אבל בעצם הוא די צודק, הסרט גרוע ואין סיבה ממשית שלא לכעוס על שרשרת שלמה של אנשים שנתנו לו לצאת אל העולם.
רק לי זה עושה אסוציאציות ''הענק''?
זה כמו הענק
רק שמהענק היו ציפיות…
מהבחינה הזאת הענק הרבה יותר גרוע…
אולי ככה ניפטר סוף סוף מהאלי ברי?
מעולם לא הבנתי מי החליט שהיא כ"כ אטרקטיבית, שלא לדבר על כוכבת זוהרת. סתם איזו דודה חייכנית.
האלי ברי
האלי ברי היא ילד תימני עם שדיים
תודה, אני חושבת שזה הדימוי שחיפשתי.
אמן!
''מישהו''- הזדהה מייד!
אי אפשר לזרוק כזו שנונאה לאוויר באילום שם.
''מישהו''- הזדהה מייד!
"אילום" שם הוא אכן דבר בעייתי.
אני לא יודעת מי אמר פה אבל זה ציטוט ישיר של דורין אטיאס מ"ערב טוב" עם גיא פינס (וזה בערך הדבר הכחם היחידי שיצא לה מהפה אי פעם).
מה הסיפור של הבמאי?
פיטוף? וואט דה פאק?
לא פלא שאומרים שהסרט הזה מתלהב מעצמו.
סרט שנעשה ע"י איש שמכנה את עצמו פיטוף (ואני מניח, שכמתבקש, מדבר על עצמו בגוף שלישי), חייב להיות מתלהב.
ג'יזס קרייסט
האתר של האלי ברי הוא חתיכת טראש גאונית!
ג'יזס קרייסט פאקינג הוריבל?
כל-כך הרבה ורוד על המסך הקטן והמסכן שלי. טראומה נוראית לכרטיס המסך החדש שלי.
*בוכה בשקט בפינה*
אני.. אני מפחדת...
גורם לי לתהות למה לשחקנית מוערכת למדי מעל גיל 14 אתר שכזה. יפ. איבדתי המון חיבה להאלי ברי.
האתר הזה הוא ממש ישן.
אני לא זוכר בדיוק מתי הוא עלה לאוויר, אבל אני חושב שהוא קיים בעיצוב הנוכחי עוד מהמאה הקודמת. זה אמנם לא פחות מזעזע, אבל יכול להיות שאז הוא לפחות התאים לתדמית של האלי ברי. ברור שהאלי ברי השחקנית זוכת האוסקר של היום לא היתה נותנת יד לאתר כזה.
לא יודעת,
עם כל עניין השחתת האתר שלה אחרי האוסקר, הייתי מצפה שיועץ השיווק שלה ידאג לאתר הולם יותר, או לפחות – ידאג להוריד משם את הצחקוקים הנוראיים האלה.
ואחרי כל הדיון הזה, כמובן שלא יכולתי לא להסתכל,
ואני חייב להסכים עם ההודעה הראשונה – חתיכת טראש גאוני!
זה לא אתר שהייתי מסתכל בו מדי פעם, בודק מה חדש או מתעניין אם הוסיפו לו פיצ'ר מעניין – אבל בתור בידור לשתי דקות (הזמן הממוצע שלוקח לקבל התקפת ורוד), הוא חביב משהו..
(אוי! התקפת הורוד החלה.. ורוד ורוד ורוד ורוד ורוד ורוד ורוד)
(טירנאנ מרגיש אחרי טריפ רע. והוא אפילו לא לקח סמים).
טירנאנוג (מה זה התרגום הצולע לכינוי???)
האם השם שלך לקוח מהאגדה האירית? או שהוא לקוח מ"אל המערב הקסום" (שהוא אחלה סרט, דרך אגב).
זה לקוח מסדרת אמבר
זה לא היה ''טיר נא-נוגת' '', עם ת' בסוף?
(אם מדובר על ההשתקפות של אמבר בשמיים, שקיימת רק כשהירח מאיר)
זה כן
ובאנגלית (היישר מהספר) – Tir-na Nog'th. לא יכלו למצוא דרך יותר מסובכת לכתוב את זה.
לקוח מהאגדה האירית.
ולא מ"אל המערב הקסום" (מעולם לא שמעתי על הסרט), או מאמבר (קראתי, אבל אין קשר לכינוי).
מרשים שאת מכירה את זה :)
תודה
נראה לי שאני היחידה שגם טרחה לקרוא את הספר "faeries" ולא רק הסתכלה בציורים. אגדה מקסימה, דרך אגב.
ב"אל המערב הקסום" השם גם מתקשר לאגדה האירית. תראה. זה מומלץ ביותר.
אני חייבת לספר שכשהתחלתי לקרוא את הביקורת הזו
החתול שלי ישב על המדף לידי והתחיל ליילל בכעס – כאילו למה אני מבזבזת את זמני על ביקורת לסרט גרוע שמקושר לחתולים ומשפיל אותם תוך כדי כך?
ואחר כך הוא החליט בכלל להסתלק מהאיזור. לא רצה קשר לדבר הזה…
האלי ברי דווקא היתה בסדר גמור ב X MEN. אני מניחה שאיכות המשחק שלה תלויה באיכות הבמאי. ולפי איך שתיארת את הסרט, הבמאי הזה "לא משהו" בכלל.
מתי כבר יהיה סרט קולנוע הוליוודי בלי קלישאות כל שניה וחצי? רגע, יהיה כזה, סרניטי…
יש תקווה…
ובכל מקרה, תודה לך. אמנם לא התכוונתי לגשת לראות את הסרט – אבל עכשיו בטוח שאני לא אעשה את זה בשום אופן. לא אתרום מכספי להפקה כדי לא לעודד אותם להפיק המשך.
אני מאוד לא אוהב הערצה עיוורת,
בין אם זה לבריטני ספירס, עציצי ביגוניה או ג'וש וודון. באמת. המשפט "מתי כבר יהיה סרט קולנוע הוליוודי בלי קלישאות כל שניה וחצי? רגע, יהיה כזה, סרניטי…" מכעיס אותי. בכל תולדות הקולנוע היו, כמובן, המון סרטים הוליוודיים שלא סבלו מקלישאתיות, אבל לך נח להתעלם מכולם לטובת סרט שעדיין לא יצא, ושאת "יודעת" מראש שהוא יהיה נקי מקלישאות, רק על סמך הערצה עיוורת לאיזה יוצר, שעם כל הכבוד אליו, אני לא לגמרי בטוח שהוא נעלה על שפילברג, קובריק, אורסון וולס, היצ'קוק ואד ווד, כולם יחד. תעשי לי טובה. לפחות תחכי שהסרט ייצא לפני שאת משתפכת עליו, שתהיה איזו מראית עין כאילו ההערצה הזו היא לא אוטומטית.
לא על סמך הערצה עיוורת
על סמך מה שהוא עשה בסדרת הטלויזיה.
אם הוא יעשה בסרט משהו שונה עד כדי כך, אני מאוד אתאכזב ממנו.
בסדרת הטלויזיה הוא השתמש בקלישאות רק כשהוא רצה לשחוט אותן, והוא עשה את זה מעולה.
באילו סרטים – מהז'אנר הזה כמובן – לא היו הקלישאות המעצבנות?
אני ממש מתקשה להעלות בדעתי דוגמאות.
אולי שנים עשר קופים? אבל הוא ממש יוצא דופן.
מסכים, אבל עם הסתייגות אחת
שמו של אד ווד כלול ברשימת יוצרים מוכשרים? צריך לבדוק את הטמפרטורה בגיהינום בדחיפות…
באמת לא הבנת שזאת היתה בדיחה?
כלומר, איזכור אד ווד, לא כל ההודעה.
אפילו בתור בדיחה
אתה יוצר כאן תקדים מסוכן.
ג'וס!
וזה לא פחות חשוב מזה שזה לא קריסטין דאנסט, או ג'ייק גילהול, או כל מיני עיוותים אחרים שונים לשמות.
אז מה אם זה דומה וג'ושוע הוא שם נפוץ יותר מג'וס?
לא סיבה.
אבל בעניין ההערצה העיוורת – אני אתך.
מעצבן לגמרי.
אני חייבת לספר שכשהתחלתי לקרוא את הביקורת הזו
יש שם לשחקנית שיכולת המשחק שלה תלויה בכישורי הבמאי, קוראים לזה שחקנית גרועה. שחקנית טובה תדע לפצות גם על בימוי-משחק גרוע.
ובתיאום מושלם התפרסמה ב YNET הכתבה הבאה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2983014,00.html
קשור כמובן למבוא שיש בעמוד הראשון.
כל הכבוד לו.
הלוואי על כולנו קריירה מוצלחת ומספקת כל כך.
רעיון לסרט
לאחר צפייה יש לי רעיון לסרט חדש: "קלישאה: תחילת הסאגה"
בסרט יככב גיבור על (לבן איך לא), לבוש בטייץ אדום שידגים אזור חלציים גדול להחריד, כמובן שמשפחתו של גיבור העל מתה באירוע מזעזע. הגיבור מתחזה לאזרח מידל-קלס טיפוסי ועובד בחברת מייקרופוסט, שם הוא מתאהב באישה שחורת שיער(אני היחיד ששם לב לזה?!) כמובן שיש פה גם את דמות רשע העל המעונה נפשית ושמרגיש שהוא עושה טובה לעולם. הגיבור שלנו צריך להציל את little johnny הנוסטלגי מטפריו המרושעים של הרשע. כמובן שלא נחסוך בקטעים קומיים כגון: סדנים, פסנתרים כספות ומשקולות של 16 טון שנופלות מגובה רב על ראשים, עיניים שגדלות ויוצאות מחוריהן כשרואים משהו מפתיע וכמובן, גולת הכותרת: הלשון שיוצאת מחוץ לפה אל הרצפה כשרואים אישה יפה.
אז מי רוצה לעזור בהפקה?
מאוחר מדי (בערך)
כתבה מספר 2347
משהו לא ברור לי.
אתה מתלונן על זה שתמיד הגיבורים לבנים, דווקא כתגובה לביקורת על סרט בו הגיבורה לא בדיוק צחורת עור?
מוזר.
מסכימה לכל מילה רק חבל שראיתי סרט לפני הבקורת.אבל מה לעשות כשיש לך שבוע חופש ואת צריכה לבלות עם אחיינית בת ה12 .יש בכלל סרטים לגיל הזה?לפחות הסרט טוב יותר מסרט "סלולר".והוא הרבה יותר טוב מהאופצייה של לשבת בבית ולבהות בקירות.
אני כל כך לא מסכים.
מ"סלולר", ישמור השם, נהניתי. הוא לא מתוחכם במיוחד, אבל המתח בו אפקטיבי, העלילה שלו לא לוקחת את הכיוונים הכי בנאליים שהיא יכולה, והחשוב מכל: הוא לפחות מודע למעמד שלו, ולא לוקח את עצמו ברצינות תהומית כמו "אישה-חתול".
לא ממש
אני קורא "מתח" למרדפי המכוניות, למשל, שהיו לא רעים בכלל. והוא מבדר הרבה יותר מאישה-חתול, כאמור, פשוט כי הוא לוקח את עצמו קצת פחות ברצינות. אבל זה כבר מתאים לדיון מתחת לכתבה על סלולר, כשזו תעלה.
אתם לא מבינים את החשיבות של הסרט הזה
יש לנו מועמד ל"סרט הגרוע בעולם" שמערער את מעמדו של "באטמן ורובין"!
איזה דכאון
בדיוק השבוע יצא לי לראות את האלי ברי בוכה בטלויזיה כשזכתה באוסקר. אז היא בכתה עכשיו היא יודעת למה. האמת שלא ראיתי את הסרט אבל אני מאמינה לכל מילה…
אף אחד לא שם לב שמדובר בסרט פמיניסטי?
|ספויילר| היא בסוף מוותרת על השוטר למען חיי הרווקות והחופש.
ושמנת שהשכנים משאירים
יש הרבה דברים גרועים בסרט, שאי אפשר להצביע על כולם.
(אומרים שלשרון סטון היה סקס אפיל פעם, אבל כנראה שהיום הוא התפוגג בעננה של היגיון, האלי ברי מתנהגת כמו ילדה מפגרת שמתחפשת לחתול בפורים, הידיד ההומו לא עשה כלום, סתם אמר "תראו! גבר חתיך! אני נמשך אליו, משמע אני נושך כריות!", וכל הסרט מצולם כמו פרסומת לבושם)
אבל מישהן יכול להגיד לי, מה, לעזאזל, היה פשרה של סצינת הבר, בהתחלה של הקריירה המשגשגת של פיישנס (כנראה להאלי ברי יש סעיף בחוזה שמחייב את דמויותיה לקבל שם מעפן) כאשתחתול? כי כלומר, היא גרה ליד באר. למה היא אומרת להם להחליש? זה באר. יש להם אישור למסיבות רועשות. שתעבור דירה.
בקשתה הענוגה להשקיט את הווליום הייתה כאקט של
יאוש, כאילו דא?!
אם כבר תשאל מה פשר הפאתטיות המושלמת בסצינה שבאה אחריה – "אוי, החתולה נתקעה, אני יטפס בגובה חמש קומות על זיזים בגודל מילימטר בשביל להציל אותה, שלא תהיה לה ח"ו טראומה".
מצחיק
זה מצחיק כי למרות כל הדברים הגרועים שבסרט אני עדיין נהנת מאוד לצפות בו! בחיי שאין לי מושג למה (ואני אישה חח) אולי כי האי מציגה כוח נשי כלשהו שזה דבר שאני מעריכה מאוד.. ואני מודעת לאפקטים הגאועים אני צוחקת עליהם (ובכל זאת נהנת מהם) כל מהלך הסרט.