היי, זה יהונתן. תגידו שלום יפה לאלינה שמצטרפת אלינו כדי לתת עדכון שבועי על מצב הקופות בארצות הברית.
זה היה סוף שבוע שבוע די מנומנם בקופות מבחינת מספרים סופיים. אף שיא לא נשבר ואף סרט לא הרוויח יותר מ-20 מיליון דולר. אמנם "אקוומן" ו"רפסודיה בוהמית" הצליחו לייצר כותרות מעניינות אבל הם כבר מתקרבים לסוף ימיהם בקולנוע. "מיסטר גלאס" היה אמור להיות ההצלחה הגדולה של החודש, אבל ההכנסות המאכזבות שלו הותירו חלל ריק שאף סרט אחר לא הצליח למלא.
גם בשבוע השני שלו, "מיסטר גלאס" של מ. נייט שאמלאן נמצא במקום הראשון. הסרט שהופק מכיסו הפרטי של הבמאי אומנם יחזיר את עלויות ההפקה שלו וגם כנראה יכניס רווח, אבל הוא לא ממש מרשים בקופות כמו קודמו בטרילוגיה, "ספליט". בעוד של"ספליט" הייתה ירידה קטנה משבוע לשבוע באחוזי ההכנסות בארה"ב, "מיסטר גלאס" כבר בשבוע השני שלו סובל מירידה של 53.2% אחוזים. זאת ירידה ממוצעת לסרט שובר קופות אבל ירידה גדולה לסרט קטן יחסית שהסופ"ש הראשון שלו היה פחות מרשים מהמצופה. הסרט הרוויח בסופ"ש הזה 18 מיליון דולר בארה"ב, ועד כה הסרט הכניס 162 מיליון דולר ברחבי העולם.
במקום השני נמצא "אפסייד". החידוש ל"מחוברים לחיים" ממשיך להפתיע לטובה: הסרט יצא לפני שלושה שבועות, ונכנס היישר למקום הראשון שעליו כשהוא מדיח את "אקוומן" ולאחר שבוע ירד למקום השני. זהו השבוע השני של הסרט במקום השני וקווין הארט ובראיין קראנסטון, כוכבי הסרט, יכולים להיות מאוד מרוצים. בעיקר הארט, שהיה צריך את החדשות הטובות אחרי השערורייה שגרמה לו להתפטר מהנחיית טקס האוסקר, והוכיח שלמרות הכול יש לו קהל מעריצים נאמן. הסרט סבל מירידה של 20.4% בלבד הכנסות מהסופ"ש שעבר והרוויח עוד 11 מיליון דולר בארה"ב. עד כה הסרט הכניס 62 מיליון דולר ברחבי העולם.
במקום השלישי נמצא "אקוומן" – המלך חדש של די.סי. הסרט יצא לפני שישה שבועות בארה"ב ובילה שלושה מתוכם במקום ראשון. הוא אמנם כבר לא במקום הראשון, אבל השבוע הוא הפך רשמית לסרט השני הכי מרוויח אי פעם של WB אחרי "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" ולסרט הכי מרוויח של די.סי, תואר אותו הוא לקח מ"עלייתו של האביר האפל". בעקבות ההצלחה הכבירה הזאת, ג'יימס וואן (במאי הסרט) הכריז בטוויטר ש"כתום הוא השחור החדש", והצליח לעצבן מאוד את מעריצי באטמן. אבל אם כבר, יותר מעניינת העובדה שג'יימס וואן הוא הבמאי השני בעולם שיש לו שני סרטים שלא שייכים לאותו הפרנצ'ייז שהרוויחו מעל מיליארד דולר – "אקוומן" ו"מהיר ועצבני 7". הראשון, הוא, כמובן ג'יימס קמרון. כנראה שזאת תכונה של ג'יימס-ים.
שובר הקופות המפלצתי הזה הרוויח עוד 7 מיליון דולר בארה"ב בסוף השבוע האחרון והצליח לעבור את רף ה-300 מיליון דולר בארה"ב. עד כה הסרט הכניס 1.09 מיליארד דולר ברחבי העולם. כרגע הוא נמצא במקום ה-24 בטבלת שוברי הקופות העולמית של כל הזמנים והוא כנראה ימשיך לטפס עוד קצת.
במקום הרביעי נמצא סרט חדש – "הילד שיהיה מלך". עברו שמונה שנים מאז סרטו האחרון של הבמאי ג'ו קורניש ("השכונה VS החייזרים"), שנכשל בקופות עם הכנסות עולמיות של 5 מיליון דולר. עם הזמן הסרט צבר אוהדים אבל זה כנראה לא הספיק. הסרט החדש של קורניש הרוויח רק 7 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו בארה"ב וגם מחוץ לארה"ב הוא לא ממש הצליח להרשים. עד כה "הילד שיהיה מלך" הרוויח 10 מיליון דולר ברחבי העולם – יותר מהסרט הקודם אבל עדיין לא מספר מזהיר במיוחד.
במקום החמישי נמצא "ספיידרמן: ממד העכביש" שממשיך לשמור על הכבוד שלו גם אחרי שבעה שבועות בקולנוע. ההכרזה על המועמדות שלו לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר עזרה לסרט להשיג הכנסות של 6 מיליון דולר בסופ"ש האחרון בארה"ב – ירידה פצפונת של 19.3% מההכנסות בסופ"ש הקודם. עד כה הסרט הרוויח 169 מיליון דולר בארה"ב. זה לא סכום מרשים לסרט גיבורי על, אבל כן מרשים יחסית לנקודת הפתיחה של הסרט – 35 מיליון דולר בסופ"ש הראשון.
במקום השישי נמצא עוד סרט שנהנה מהכרזת המועמדויות לאוסקר, "הספר הירוק". הסרט יצא לקולנוע בהפצה מצומצמת כבר לפני אחד עשר שבועות אבל חיכה להכרזת המועמדויות כדי לצאת בהפצה רחבה בארה"ב. ההחלטה הזאת השתלמה מאוד ועזרה לסרט לעלות מהמקום ה-14 למקום השישי עם הכנסות של עוד 5 מיליון דולר מהסופ"ש האחרון. "הספר הירוק" הרוויח 49 מיליון דולר בארה"ב עד כה והוא מראה עמידות מרשימה לכל הסערות שמתחוללת סביבו: בין אם זה השימוש במילים לא תקינות פוליטית ובין אם זה חוסר שביעות הרצון של חברי המשפחה של דון שירלי (הדמות שאותה מהרשלה עלי מגלם) מהאופן שבו הוא מוצג. נראה שאת הקהל זה מעניין פחות, אבל יש סיכוי שכל זה יפגע בסיכויו של הסרט לזכות באוסקר.
במקום השביעי נמצא הסרט "דרכו של כלב" (A Dog's Way Home), כי אי אפשר לטעות כשזה מגיע לסרטים שעל הפוסטר של הסרט שלהם יש כלבלב חמוד. הסרט יצא לפני שלושה שבועות ולא עורר באזז תקשורתי גדול, אבל הרוויח סכום נאה של 5 מיליון דולר בסופ"ש האחרון בארה"ב. עד כה הסרט הרוויח 30 מיליון דולר בארה"ב, ועשה עוד 11 מיליון דולר ברחבי העולם. מכיוון שעלות ההפקה של הסרט הייתה רק 18 מיליון דולר, יוצרי הסרט יכולים להתרווח וליהנות מהרווחים.
במקום השמיני נמצא "מים שקטים", הסרט שכולם אוהבים לשנוא כרגע. עם ציון מרשים של 20% ברוטן טומטוז וציוני קהל לא גבוהים בהרבה, הסרט החדש של מתיו מקונוהיי ואן האת'וויי שקע לתחתית טבלת שוברי הקופות בשנייה שהוא יצא לקולנוע, עם הכנסות של רק 4 מיליון דולר בסופ"ש האחרון בארה"ב. הסרט לא יצא להפצה רחבה ברוב העולם עדיין (אם כי הוא מוקרן בישראל), אבל אני בספק שיש מדינה בעולם שתוכל להציל אותו מכישלון. הסרט הזה הוא עוד חוליה בשרשרת הפאשלות האחרונות של מתיו מקונוהיי שסרטיו האחרונים ("הילד הלבן ריק", "המגדל האפל" ו"מכורים לזהב") נכשלו בקופות אחד אחרי השני. אן האת'וויי נמצאת במקום יותר טוב אבל נראה שהכישלון הזה הרתיע אותה, ולכן בקרוב היא תחזור למים בטוחים עם דיבורים על "יומני הנסיכה 3".
במקום התשיעי נמצא "אסקייפ רום". נא לא להתבלבל עם שני הסרטים האחרים בעלי שם דומה שיצאו ב-2017 וזכו לרמות שונות של כישלון. הסרט הנוכחי הצליח יותר ועשה את מה שמצופה מסרט אימה מסוג זה – הכניס רווחים נאים על תקציב זעום. הפקת הסרט עלתה רק 9 מיליון דולר, סכום שהסרט כיסה כבר בסופ"ש הראשון ליציאתו (18 מיליון דולר). בסופ"ש הנוכחי הסרט הרוויח עוד 4 מיליון דולר. ו-76 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה.
במקום העשירי נמצא עוד סרט שנהנה מההכרזה על המועמדויות לאוסקר, "מרי פופינס חוזרת". הסרט יצא לפני שישה שבועות ולא ממש הצליח להמריא – הוא בילה שבוע אחד בדיוק במקום הראשון עד שבא "אקוומן" והדיח אותו משם, ומאז הוא לא מצליח לצבור מומנטום. הסרט הרוויח 3 מיליון דולר בסופ"ש האחרון בארה"ב ו-319 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, 165 מתוכם בארה"ב.
במקום האחד עשר, כמעט בעשירייה, נמצא סרט שהוא ההפתעה הקטנה הנעימה של החודש – "דרגון בול סופר: ברולי". לא הייתה שום ציפייה ממנו – זה סרט האנימציה ה-20 במספר במותג "דרגון בול", שהסרט הקודם שלו הכניס בארה"ב בסך הכל 8 מיליון דולר. אבל נראה ש"ברולי" מצליח הרבה יותר מקודמיו – הוא הרוויח בסופ"ש האחרון 3 מיליון דולר בארה"ב, ו-28 מיליון דולר בארה"ב מאז שיצא. בעולם, הסרט הרוויח עד כה 98 מיליון דולר, שזה כמעט פי שתיים ממה שהרוויח "דרגון בול: אבולוציה", עיבוד הלייב אקשן הכושל, בכל התקופה שבה הוקרן – 57 מיליון דולר.
עוד מחוץ לעשירייה – "המועדפת" אמנם לא הצליח להיכנס לטבלה של עשרת הסרטים הכי רווחיים בארה"ב בכל עשרת השבועות בהם הוקרן בקולנוע, אבל כמו "הספר הירוק", גם הוא יצא עכשיו בהפצה רחבה בארה"ב וגם הוא הרוויח מהמהלך הזה. הסרט הכניס סכום נאה של 2 מיליון דולר בסופ"ש האחרון והרוויח עד כה 26 מיליון דולר בארה"ב ועוד 26 מיליון דולר בשאר העולם. בסך הכל פיצוי נאה למקרה שהוא לא יחזיר הביתה כמה פסלונים מוזהבים מטקס האוסקר.
עוד סרט ראוי לציון הוא "רפסודיה בוהמית". הסרט הרוויח עד כה ברחבי העולם 817 מיליון דולר – סכום בלתי נתפס לכל סרט שהוא לא סרט אקשן עתיר תקציב. בייחוד כאשר, בסופו של דבר, מדובר בביוגרפיה מוזיקלית עם תקציב יחסית צנוע. אז הוא כנראה לא ייקח את האוסקר על הסרט הטוב ביותר, במיוחד לא לאור העובדה שההתנהגות של בריאן סינגר עלתה מחדש לכותרות ( למרות שההתנהגות הבעייתית שלו ידועה זה זמן רב), אבל לפחות הוא שוחה בכסף בצורה שלא הייתה מביישת אף סרט גיבורי על. דרך אגב, זהו הסרט הכי מרוויח של שנת 2018 ביפן, ששם הסרט הרוויח קרוב ל-90 מיליון דולר. יפן ידועה בחיבתה לסרטים מוזיקליים שיכולים להרוויח שם סכומים מרשימים ביותר – "לשבור את הקרח", למשל, הרוויח כמעט 250 מיליון דולר.
בשבוע הבא יוצא רק סרט אחד בהפצה רחבה – "מיס באלה", רימייק לסרט מקסיקני בבימויה של קתרין הארדוויק ("שלושה עשרה", "דמדומים") – ולא נראה שיש מישהו ששמע עליו או מתעניין בו יותר מדי. זה ייתן לשאר הסרטים הזדמנות להגדיל את ההכנסות שלהם בלי תחרות משמעותית. עדיין, שבוע הבא מתחיל פברואר, שהפך לחודש של שוברי קופות מאז ש"דדפול" יצא. יהיה מעניין לראות איזה סרט יהיה הסרט הגדול של החודש הזה.
ברוכה הבאה אלינה!
הדוח"קו שלך פשוט גרם לי לפרץ נוסטלגיה. הוא מזכיר את צורת הכתיבה של הדוח"קואים של פעם.. לא כמו הדוח"קואים של השנים האחרונות שהיו אירועים חד פעמיים.
מסתבר שאני התגעגתי מאוד לתקופה שבה בכל שבוע היה דוח"קו חדש, ואם זה מה שהולך לקרות מעכשיו אז – פשוט כיף!
ההצלחה של "דרגון בול סופר: ברולי" יחסית מדהימה
זה סרט האנימה השלישי הכי מצליח בארה"ב (מפסיד לשני סרטי פוקימון מסוף ותחילת המילניום), והרבה מכך התאפשר הודות להפצה הרחבה (והלא-שגרתית לסרט אנימה בצפון אמריקה) מצד המפיצה Funimation – אשר נקנתה על-ידי סוני שנה שעברה (ואני מניח כי זה מה שנתן רוח גבית להפצה הרחבה). לכן אני מאמין כי נראה עוד הצבעות אמון כאלה בעתיד, ויותר סרטי אנימה, בתקווה, יופיעו בטבלת שוברי הקופות.
(או שלא)
שלום , אלינה
ברוכה הבאה ותודה על הד"וח היסודי :-)
ייאיי!
כן ירבו!
ואני באופן אישי ממש מאוכזבת שאקווה מן בכזאת קלילות עקף את וונדר וומן :(
זה בזכות ההכנסות הבינלאומיות
וונדר וומן הכניס בערך 400 מיליון דולר בארה״ב וסכום דומה בשאר העולם, אקוומן הכניס נכון לעכשיו 317 מיליון בארה״ב ו-775 מיליון בשאר העולם. בארה״ב (וגם באנגליה) אקוומן מצליח אבל כנראה פחות מוונדר וומן, אבל איכשהו בשאר העולם הוא הרבה יותר פופולרי.
יכול להיות שזה הכיוון שדי.סי צריכים ללכת אליו, לפנות לקהל הבינלאומי בעוד שמארוול שולטים בקופות בארה״ב. הסרט אגב מזכיר את סרטי מארוול הרבה יותר מהסרטים הקודמים של די.סי, אבל יש בו משהו קצת יותר מצועצע שכנראה פונה יותר לקהל במזרח.
טור מצויין
כתיבה קולחת, וקישורים רלוונטיים. אשמח מאוד לקרוא עוד דוחות קופות כאלו. כן ירבו, וברוכה הבאה!
הערת הגהה: לאורך רוב הטור יש שימוש חוזר במושג "רווחים" כשמדובר כמובן בהכנסות.
לא תמיד, אבל כן, היו כמה החלפות לא במקום. תודה.
(ל"ת)
ברוכה הבאה אלינה!
איזה כיף שהדוחק"ו חזר, ואיזה כיף שהצטרפת כי היה פוסט באמת מעמיק ומוצלח, מחכה לשבועות הבאים :)
רגע, 'הילד שיהיה מלך' היה אמור לצאת רק במרץ.
יכול להיות שהוא יוקדם גם בארץ? או שלהיפך, והכישלון הכלכלי שלו יגרום למפיצים לבטל בכלל את ההקרנות כאן, ואז: אוווווווווף (כי ממש אהבתי את השכונה vs חייזרים).
פיטר ג'קסון, דוקומנטריסט
הידעתם? פיטר ג'קסון הוציא סרט ממש טוב ב-2018. 4 שנים אחרי טרילוגית ההוביט המושמצת, נראה שג'קסון סוף סוף מצא את המוג'ו שלו – לא טין-טין, לא רימייק ולא עוד איזה טרילוגית פנטזיה אלא בסרטים תיעודיים. השנה הוא הוציא את "They Shall Not Grow Old", אחד מהסרטים התיעודים היותר טובים שראיתי השנה (שמועמד לבאפט"א) על מלחמת העולם הראשונה דרך סדרת ראיונות עם חיילים מאותה תקופה ושחזורים מרהיבים (אבל באמת) של תמונות, בצבע. זה מדהים. זה אחד מהסרטים הכי טובים שג'קסון עשה בקריירה שלו.
ונראה שהוא הבין את זה, כי הפרויקט הבא שלו הוא גם דוקו – סרט על העשייה של האלבום "Let It Be" של הביטלס, שאותו הוא יערוך מ-55 שעות של חומרים שלא נראה (כי, להזכירכם, כבר יש דוקו [לא משהו] על העשייה של האלבום). אני, על סמך "הם לא יזדקנו" לחלוטין בקטע.
מקור
אכן אחד המדהימים
הוא לא רק המיר את השחור-לבן לצבע, אלא החייה את הסאונד: צלילים מכלי-הנשק שוחזרו באולפן (כשלצורך כך השתמשו באותם סוגי נשקים עבור האותנטיוּת), ולמעשה כל פיפס ששומעים הוא מלאכותי — כולל הדיבורים, עבורם ג'קסון שכר קוראי שפתיים. ג'קסון הדוקומנטריסט איש נפלא.
אל תשכח את הפרט המדהים
הוא גם הוסיף אססטסים זהים לתקופה מ"העולם האמתי", תוך שימוש בטכנולוגיות וויטואליזציה ועריכה שונות, כדי להתאים את סגנון הלבוש לפורמט הקיים — למשל.
היה באמת סרט חוויתי. ראיתי אותו לפני כמה שבועות באוסטריה, חבל שהוא לא זמין בארץ.
מה זה אססטסים ומה זה ויטואליזציה?
(ל"ת)
הזדמנות להמליץ על Forgotten Silver
אחד מסרטיו הראשונים של ג'קסון היה מוקומנטרי על קולנוען ניו זילנדי שפעל בתחילת המאה ה-20, והקדים את כל חלוצי הקולנוע המוכרים. הסרט משעשע מאד כקומדיה, אבל גם אמין לחלוטין כדוקומנטרי – עד כדי כך שכמה סטודנטים לקולנוע שישבו לידי התחילו לתהות בקול רם איך זה שנחמן אינגבר לא לימד אותם עליו.
לא שמתי לב כמה התגעגעתי לדוחקואים עד עכשיו
ברוכה הבאה אלינה!